صرافی ارز دیجیتال چیست؟ معرفی صرافی‌های خارجی و ایرانی
ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ معرفی صرافی‌های خارجی و ایرانی

صرافی ارز دیجیتال، پلتفرمی است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید. در این صرافی‌ها ارزهای دیجیتال را به دو روش عمده می‌توان خرید و فروش کرد، یک اینکه ارزهای دیجیتال را با ارزهای دیجیتال دیگر تبادل کرد و دیگری اینکه آنها را با ارزهای رایج و فیاتی مانند دلار و ریال معاوضه کرد. از شناخته‌شده‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان در حال حاضر می‌توان به صرافی‌های بایننس، کوکوین و کوین‌بیس اشاره کرد.

این صرافی‌ها هستند که قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را تولید می‌کنند و براساس آن امکان معامله با قیمتی زنده و منصفانه را به شما می‌دهند. همچنین می‌توانید به‌جای خرید ارز دیجیتال از یک صرافی، در این پلتفرم‌ها ارز دیجیتال خود را فروخته و در ازای آن، ارز رایج کشورهای مختلف را دریافت کنید. به‌عنوان مثال ارز دیجیتال خود را به‌حساب صرافی آبان تتر یا نوبیتکس واریز می‌کنید و به‌ازای آن ریال ایران را دریافت می‌کنید.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: پوزیشن لانگ و شورت چیست؟

یک صرافی کریپتو، معمولا به‌صورت 24 ساعته و هفت روز هفته به کاربران خود خدمات معاملاتی ارائه می‌دهد و برخلاف بازارهای مالی دیگر، هیچ تعطیلی در کار نخواهد بود. یکی از دلایل‌ محبوبیت آنها بین مردم نیز، همین ارائه بی‌وقفه خدمات معاملاتی‌ست. نقل‌و‌انتقالات نیز در صرافی‌های ارز دیجیتال، به دلیل خصوصیت‌های ذاتی ارزهای دیجیتال، بسیار سریع رخ می‌دهند و لازم نیست ساعت‌ها منتظر تایید تراکنش از سوی بانک یا دیگر نهادهای درگیر باشید.

مطالعه این بخش پیشنهاد می‌شود: آموزش ارز دیجیتال رایگان

انواع صرافی‌ ارز دیجیتال

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که تریدرها یا معامله‌گران از طریق آن می‌توانند، یک رمزارز را در ازای یک ارز فیات (به‌عنوان مثال ریال یا دلار) یا نوع دیگری از رمزارز معامله نمایند. به‌عبارت دیگر این کار مانند تبدیل ارز در یک بانک، فرودگاه یا بازار بورس می‌باشد.

صرافی‌های ارز دیجیتال را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  1. صرافی ارز دیجیتال متمرکز
  2. صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز
  3. صرافی ارز دیجیتال دوگانه یا ترکیبی

صرافی ارز دیجیتال متمرکز

این نوع صرافی که نوع سنتی و کلاسیک صرافی‌های ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود، در واقع یک پلتفرم است که توسط شرکت یا نهاد مرکزی اداره می‌شود. در این نوع صرافی پول فیات به رمزارز و رمزارز به ارز‌های رایج تبدیل می‌شود. همچنین می‌توانید در این نوع از صرافی‌ها ارز دیجیتال خود را با ارز دیجیتالی دیگر معامله کنید. از ویژگی‌های این صرافی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حجم‌های معاملاتی بالایی را در مقایسه با صرافی‌های غیرمتمرکز ارائه می‌دهند.
  2. نقدینگی در گردش بالایی دارند.
  3. خدمات تبدیل پول فیات به رمزارزها را ارائه می‌دهند.

البته این صرافی ها معایبی هم دارند؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. نسبت به صرافی‌های غیر متمرکز بیشتر در معرض هک شدن قرار دارند.
  2. تحت نظارت قوانین دست‌وپاگیر دولتی هستند.

صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز

صرافی‌های ارز دیجیتال غیرمتمرکز را می‌توان گزینه‌ای جایگزین، در مقابل صرافی‌های متمرکز یا سنتی به‌شمار آورد. این نوع صرافی‌های ارز دیجیتال، برای کنترل و اداره‌ی دارایی‌های مشتریان، به شرکت و یا نهاد خاصی وابسته نیستند و در عوض معاملات و تراکنش‌ها در اینجا، توسط یک فرآیند خودکار و بدون دخالت هرگونه نهاد مرکزی اداره می‌شود.

صرافی‌های غیرمتمرکز با استفاده از تکنولوژی بلاکچین، اطمینان حاصل می‌کنند که راه‌حلی امن و بدون دخالت هرگونه شخص یا سازمان مرکزی، برای نقل و انتقال رمزارزها فراهم شود. اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز برای اجرا و ارائه‌ی خدمات معاملاتی، از امکانات قراردادهای هوشمند بهره می‌برند.

از میان ویژگی‌های مهم این نوع از صرافی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به‌ سبب‌ وجود نودهای توزیع‌شده، امنیت بالایی در برابر هک دارند.
  2. به دلیل داشتن نودهای توزیع‌شده در مقیاس جهانی، دولت‌ها قادر به تعطیل کردن آنها نیستند.

البته این صرافی‌ها معایبی هم دارند؛ برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حجم معاملات آنها پایین‌تر از صرافی‌های متمرکز است.
  2. حجم نقدینگی بالایی ندارند.

صرافی‌های هیبرید یا ترکیبی

همانطور که از نام آنها پیداست، این نوع صرافی‌ها برخی از ویژگی‌های صرافی‌های متمرکز و برخی از ویژگی‌های صرافی‌های غیر متمرکز را یکجا دارند. صرافی‌های دوگانه همانند پلتفرم‌های متمرکز از سیستم بدون نیاز به اعتماد (Trustless) و سیستم انتقال سریع داده‌ها استفاده می‌کنند. در همین حال صرافی‌های هیبریدی، همانند صرافی‌های غیر متمرکز، از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کنند. این مدل ترکیبی از سیستم‌‌ها، به خودی خود خطرهای امنیتی را کاهش داده و حفاظت از دارایی‌های مشتریان را بر عهده‌ی سیستم بلاکچین قرار می‌دهد.

انواع صرافی براساس نحوه معاملات

البته صرافی‌های ارز دیجیتال را براساس طریقه معاملات نیز می‌توان دسته‌بندی کرد. بر اساس این شاخصه، صرافی‌ها به چهار دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. پلتفرم معاملاتی مستقیم
  2. صرافی‌های رمزارزی سنتی
  3. کارگزاران یا بروکرهای رمزارز
  4. صندوق رمزارزها

پلتفرم معاملاتی مستقیم (P2P)

این نوع پلتفرم، امکان انجام معاملات همتا به همتا را بین خریداران و فروشندگان فراهم می‌کند. به بیانی دیگر فروشندگان و خریداران به طور مستقیم با هم سرکار دارند. در این نوع معاملات هیچگونه قیمت ثابتی وجود ندارد و این فروشندگان هستند که نرخ ارز را تعیین می‌کنند.

صرافی‌های سنتی ارز دیجیتال

این صرافی‌ها شبیه به بازار بورس و سهام عمل می‌کنند و خریداران و فروشندگان مبنای معاملات خود را قیمت فعلی بازار قرار می‌دهند. بنابراین در صرافی‌های رمزارزی سنتی، صرافی نقش واسطه‌گر دارد. برخی از این صرافی‌ها فقط اجازه‌ی معامله‌ی رمزارز را می‌دهند و برخی دیگر به کاربران اجازه می‌دهند تا پول‌های فیات را نیز با ارز دیجیتال معامله نمایند.

کارگزاران یا بروکرهای ارز دیجیتال

عملکرد این صرافی‌ها همانند صرافی‌های بانکی است. کارگزاران رمزارزها به مشتریان خود امکان معامله به قیمتی که خود آنها (یعنی کارگزاران) تعیین می‌کنند را می‌دهد. معمولا این قیمت همان قیمت بازار به علاوه حق‌العمل صرافی است. برای مثال شیپ شیفت (ShapeShift) یک بروکر ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید. صرافی به روش کارگزاران ارز دیجیتال به ویژه برای افرادی که برای اولین بار وارد دنیای کریپتوکارنسی می‌شوند، یک گزینه‌ی ایده‌آل است هرچند که باید آماده پرداخت هزینه‌ای بیشتر در مقایسه با صرافی‌های مخصوص ارز دیجیتال شوند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال

در این عرصه، افراد ماهر و حرفه‌ای حوزه‌ی ارز دیجیتال، یک صندوق سرمایه‌گذاری از رمزارزها را ایجاد و مدیریت می‌کنند. این صندوق به مردم امکان خریداری و نگهداری رمزارزها را می‌دهد. افراد می‌توانند بدون خرید مستقیم رمزارزها، روی آنها سرمایه‌گذاری نمایند. به علاوه، با استفاده از خدمات این نوع صرافی، نیازی به نگرانی در مورد نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال را نخواهید داشت.

 بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان

از سال 2010 صرافی‌های ارز دیجیتال بسیاری شروع به‌کار کرده‌اند. صرافی‌هایی که با خدمات متنوع پا به میدان گذاشتند و توانستند بخشی از حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دهند. در ادامه با چند صرافی که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند آشنا می‌شویم:

صرافی کوین بیس (Coinbase)

کوین‌بیس با پشتیبانی تعداد بالایی از کوین‌ و توکن‌های بازار کریپتوکارنسی به یکی از صرافی‌های برتر در این حوزه تبدیل شده است. این صرافی در سال 2012 تاسیس شده و در بیش از 40 کشور، همچنین در ایالت متحده، به شکل قانونی فعالیت می‌کند. این صرافی رابط کاربری خوبی دارد و افراد مبتدی می‌توانند با این صرافی قدم در دنیای کریپتوکارنسی بگذارند. اگر قصد استفاده از این صرافی را دارید حتما قبل از آن مقاله صرافی کوین‌بیس را مطالعه کنید.

نکته: این صرافی برای کاربران ساکن ایران قابل استفاده نیست.

صرافی کوین بیس

صرافی بایننس (Binance)

بایننس (Binance) بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان است. این صرافی از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این صرافی از طرح‌های توسعه که مربوط به ارزهای دیجیتال باشد حمایت می‌کند و همین امر باعث شده این صرافی به اولین گزینه تیم‌های سازنده رمزارز تبدیل شود. اگر قصد استفاده از این صرافی را دارید حتما پیش از آن مقاله آموزش فیوچرز بایننس ما را مطالعه کنید.

هشدار: دقت داشته باشید صرافی بایننس، بر اساس تحریم‌های آمریکا علیه ایران، حساب کاربران ایرانی را مسدود می‌کند. اگر به‌دنبال صرافی جایگزین در حد و اندازه‌های بایننس هستید، حتما مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

صرافی بایننس

صرافی کریپتو (crypto.com)

صرافی کریپتو یکی از بهترین صرافی‎هاییست که هر معامله‌گر حرفه‌ای می‌تواند انتخاب کند. کارمزد تراکنش در این صرافی بسیار پایین است و کاربر می‌تواند در این پلتفرم به راحتی ممکن خرید و فروش انجام دهد. این صرافی یک از امن ترین صرافی‌های دنیاست و کاربر می‌تواند بدون نگرانی دارایی‌های خود را در این صرافی به معامله بگذارند. اگر تصمیم دارید وارد دنیای کریپتوکارنسی شوید، حتما مقاله صرافی کریپتو را مطالعه کنید.

صرافی کریپتو

صرافی بیتفینکس (Bitfinex)

صرافی متمرکز بیتفینکس  در سال 2012 در هنگ کنگ تأسیس شد. بیتفینکس یک صرافی متمرکز است و بیش از 100 رمز ارز از برترین ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد. در این صرافی امکان واریز و برداشت اکثر ارزهای لیست شده به جز استیبل کوین و ارز فیات وجود دارد.

نقطه قوت صرافی بیتفینکس، حجم معاملات بالا و در نتیجه سطح مناسب نقدشوندگی این صرافی است. این صرافی نه تنها رتبه 14 از نظر حجم معاملات را در میان صرافی های جهان دارد، بلکه تمامی ابزارهای معاملاتی رایج ارزهای دیجیتال را نیز پوشش می‌دهد و با دارا بودن قابلیت ذخیره آفلاین،از امنیت و همچنین تیم پشتیبانی خوبی برخوردار است. در بیتفینکس ایرانیان نمی توانند احراز هویت کنند ولی می توانند با ثبت نام ایمیلی از این صرافی استفاده کنند. کارمزد این صرافی برای سفارش گذار 0.1 و برای سفارش بردار 0.2 درصد است.

صرافی بیتفینکس

صرافی پنکیک سواپ (Pincakeswap)

پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز بوده و روی اسمارت چین بایننس راه اندازی شده است. در این صرافی می توان تمامی ارزهای استاندارد BEP-20 (ارزهای اسمارت چین بایننس) را به یکدیگر تبدیل کرد. برخلاف صرافی های متمرکز، این صرافی به جای دفتر سفارشات از استخر نقدینگی استفاده می کند. در صورتیکه ارز مورد نظر در استخر نقدینگی موجود باشد، تبدیل یا سواپ به قیمت بازار صورت می گیرد.

استفاده از این صرافی نیاز به ثبت نام یا احراز هویت ندارد و ایرانیان مانند تمامی معامله گران جهان، می توانند بدون واسطه ارزهای خود را مبادله می کنند. برای استفاده از این صرافی باید یکی از کیف پول های سازگار با اسمارت چین بایننس را دانلود کرد، آن را ابتدا به زنجیره هوشمند بایننس و سپس پنکیک سواپ متصل کرد. پیشنهاد دنیای ترید متاماسک و تراست والت است. کارمزد سفارش گذار و سفارش بردار ثابت و برابر 0.2 درصد است. برای بررسی دقیق‌تر این صرافی می‌توانید مقاله صرافی پنکیک‌سواپ ما را مطالعه کنید.

صرافی پنکیک سواپ

صرافی هات بیت (Hotbit)

صرافی متمرکز هات بیت یک صرافی متمرکز است که در ماه ژانویه 2018 راه اندازی شد. این صرافی در هنگ کنگ و استونی به ثبت رسیده و دفتر مرکزی دارد. هات بیت با دارا بودن رتبه 77 از نظر حجم معاملات و همچنین با بیش از 2 میلیون کاربر در سراسر جهان، یکی از پرکاربرترین صرافی‌ها محسوب می‌شود.

صرافی هات بیت یکبار در سال  2021 هک شده است و پس از آن با تقویت سیستم امنیتی خود، تبدیل به یکی از امن ترین صرافی های جهان شده است. کارمزد سفارش بردار در این صرافی 0.2 درصد است. گفتنی است واریز ارز فیات در صرافی هات بیت امکان پذیر نیست، همچنین این صرافی برای ایرانیان داخل کشور تحریم است و برای انجام معاملات احراز هویت الزامی است.

صرافی هات بیت

صرافی هوبی گلوبال (Huobi global)

صرافی متمرکز هوبی گلوبال در سال 2013 در چین تأسیس شد. اما دفتر مرکزی آن در سیشل آفریقا قرار دارد. این صرافی رتبه 2 را از نظر گسترش و حجم معاملات دارد. بنابراین می‌تواند گزینه خوبی برای خرید و فروش سریع و نقدشوندگی بالا به شمار آید.

صرافی هوبی ایران را تحریم کرده، بنابراین با IP  ایران نمی توان احراز هویت کرد. اما با یک ثبت نام ایمیل و استفاده از VPS یا VPN می توان تا سقف 0.06 بیت کوین برداشت روزانه داشت. هوبی گلوبال رتبه 8 را از نظر حجم معاملات داراست. همچنین کارمزد تراکنش در این صرافی بسیار پایین و برای سفارش گذار 0.03 و برای سفارش بردار 0.04 درصد است.

حداقل موجودی برای آغاز ترید در این صرافی 100 تتر است و با 90 روش (با استفاده از ا رزهای دیجیتال و ارز فیات) می توان واریز انجام داد.

صرافی هوبی گلوبال

صرافی هیت بی تی سی (HitBTC)

صرافی متمرکز هیت بی تی سی در سال دفتر مرکزی صرافی هیت بی تی سی  در سال 2013 در هنگ کنگ راه اندازی شد و اکنون دفتر اصلی آن واقع در همین شهر است، البته در شیلی نیز دفاتر فعال دارد. سرویس اصلی صرافی HitBTC پلتفرم معاملاتی آن است. این پلتفرم از دو حالت ساده و پیشرفته، همچنین دمو و لایو برخوردار است. صرافی هیت بی تی سی از 200 ارز دیجیتال و 800 جفت ارز مهم پشتیبانی می‌کند.

توکن بومی صرافی هیت بی تی سی HIT نام دارد. در این صرافی، امکان واریز ارز فیات با کارت بانکی (ویزا کارت و مستر کارت) وجود دارد. صرافی هیت بی تی سی از نظر حجم معاملات 24 ساعته رتبه 51 را دارد. کارمزد سفارش گذار و سفارش بردار برای معاملات زیر 1 بیت کوین، 0.09 درصد است.

صرافی هیت بی تی سی

صرافی کوین ماما (Coinmama)

صرافی متمرکز  کوین ماما در سال 2013 در تل آویو اسرائیل تأسیس شد و اکنون دفتری در دوبلین، پایتخت ایرلند دارد. این صرافی با بیش از 2.6 میلیون کاربر از 188 کشور جهان، یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال است. کوین ماما فقط ده ارز اصلی از جمله بیت کوین، اتریوم و کاردانو را پوشش می دهد. در این صرافی، امکان خریداری بیت کوین با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس و یورو مهیاست.

صرافی کوین ماما برخلاف بسیاری از صرافی‌ها، نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان را ایفا نمی‌کند. بلکه خود مستقیماً خریدار و فروشنده است. معامله بین کاربران و صرافی انجام می شود. این صرافی کیف پول ندارد و حداقل حجم خرید 50 دلار و فروش 200 دلار تعیین کرده است و کمتر از این حجم ها را نمی پذیرد. کارمزد معاملات در کوین ماما به شکل حیرت انگیزی بالاست، بطوریکه کارمزد خرید بیش از 3.9 درصد و کارمزد فروش بیش از 0.9 درصد است.  صرافی کوین ماما برای ایرانیان سرویس دهی ندارد.

صرافی کوین ماما

 صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی متمرکز کوینکس در سال ۲۰۱۷ در هنگ کنگ تأسیس شد. توکن اختصاصی کوینکس ست (CET) نام دارد. صرافی کوینکس نه تنها برخلاف تمامی صرافی های ارز دیجیتال IP ایران را تحریم نکرده، بلکه در سایت آن زبان فارسی نیز پوشش داده شده است. بنابراین می توان با مدارک ایرانی در این صرافی احراز هویت کرد و در یک پلتفرم فارسی براحتی به معامله پرداخت.

سطح امنیت صرافی کوینکس مطلوب و حجم معاملات آن مناسب است. کوینکس از نظر حجم معاملات 24 ساعته رتبه 86 را دارد. کارمزد تراکنش در صرافی کوینکس برای سفارش گذار 0.15 و برای سفارش بردار 0.30 درصد است.

در این صرافی می توان با پول فیات نیز ارز دیجیتال خریداری کرد.

صرافی کوینکس

صرافی بیترکس (Bittrex)

صرافی متمرکز بیترکس در سال 2014 در سیاتل آمریکا راه اندازی شد و بنیانگذاران آن دارای سابقه کاری قوی در غول‌های معتبری مانند مایکروسافت و آمازون، در زمینه امنیت و توسعه هستند. صرافی بیترکس با رتبه 31 جایگاه خوبی از لحاظ حجم معاملات دارد. بیترکس ایران را تحریم کرده و برای آغاز معاملات دراین صرافی احراز هویت لازم است. بنابراین ایرانیان ساکن کشور نمی توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند. امنیت این صرافی بسیار بالاست و در صورت استفاده از vpn یا vps سایت این صرافی لود نمی شود.

کارمزد صرافی بیترکس یک نرخ ثابت دارد و برابر 0.25٪ از مبلغ هر معامله است. در این صرافی امکان واریز ارزهای فیات نیز وجود دارد و احتیاجی به پیش خرید و ورود ارز دیجیتال نیست.

صرافی بیترکس

صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین است که بیش از 50 کوین مختلف را برای خرید، فروش و معامله با کارمزدهایی رقابتی پشتیبانی می‌کند. این صرافی انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران تازه‌کار ارزهای دیجیتال است که به دنبال کارمزد معاملاتی پایین و دسترسی به طیف گسترده‌ای از کوین‌ها هستند.

صرافی کراکن

صرافی نایس‌هش (NiceHash)

نایس‌هش یک صرافی مستقر در اسلوونی است که توسط مارکو کوبال و ماتیاس اسکورنیاک در سال 2014 تاسیس شد. این شرکت، در ابتدا تمرکز خود را بر واسطه‌گری توان هش گذاشته بود اما پس از چندی سرویس صرافی خود را نیز تاسیس کرد. صرافی نایس هششاید یکی از معدود مکان‌هایی باشد که می‌توانید عواید حاصل از عملیات استخراج خود را مستقیما در بازار ارزهای دیجیتال خرید و فروش و معامله کنید. کارمزدها در این صرافی مقداری بالا هستند اما به‌هرحال باید این سرویس ارزشمند را زیر نظر داشته باشید.

صرافی نایس هش

صرافی کوکوین (Kucoin)

به طور خلاصه، صرافی کوکوین یک صرافی عالی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاران کریپتو است. این صرافی بزرگ می‌تواند از نقدینگی نسبتاً بالا، تعداد کاربران زیاد، مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌ها، خدمات پشتیبانی و همچنین کارمزدهای معاملاتی کم به خود ببالد. این صرافی، همچنین پس از محدودیت‌های بایننس برای کاربران ایرانی، تبدیل به مقصد بعدی بسیاری از معامله‌گران شد.

صرافی کوکوین

صرافی اسندکس (AscendEX)

صرافی اسندکس امکانات مطلوبی برای معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز به کاربران خود ارائه می‌دهد. تعداد زیادی جفت ارز کریپتو به کریپتو، اهرم‌های قابل توجه و کارمزد کم در این صرافی برای کاربرانش فراهم است. این پلتفرم همچنین برای مبتدیان و معامله‌گران با تجربه می‌تواند مناسب باشد. سرمایه‌گذاران در این صرافی، چهار سرویس برای بهره بردن از درآمد ثابت نیز در اختیار خواهند داشت.

صرافی اسندکس

صرافی بیتسو (Bitso)

به طور خلاصه، صرافی بیتسو یک صرافی امن و مطمئن برای معامله ارزهای دیجیتال است. این واقعیت که آنها از سپرده‌ها و واریزهای ارز فیات نیز پشتیبانی می‌کنند، یک مزیت اضافی برای بیتسو است حتی با توجه به این که کاربران داخل ایران قادر به انجام این نوع از واریز نباشند. کارمزدهای آن‌ها پایین است و به غیر از بیت‌کوین از معامله چندین ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کنند.

صرافی بیتسو

صرافی گیت‌آیو (Gate.io)

وقتی صحبت از کارمزدهای سفارش‌گذار و سفارش‌بردار می‌شود، صرافی Gate.io در رده گران‌تر صرافی‌های کریپتو به کریپتو قرار می‌گیرد. صرافی‌هایی مانند هیت بی‌تی‌سی، بایننس و کوکوین ممکن است برای معامله حجم زیادی از بیت‌کوین و آلتکوین برای شما ارزان‌تر باشند. با این حال، معامله در صرافی گیت‌آیو هنوز هم ارزان‌تر از معامله در پلتفرمی مانند بیترکس است.

صرافی گیت آیو

صرافی بیسک (Bisq)

صرافی بیسک که قبلاً با نام Bitsquare شناخته می‌شد، یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال با سرورهایی است که در سراسر جهان قرار دارند. غیرمتمرکز بودن Bisq به این معنی است که دفتر مرکزی آن در هیچ مکان یا کشوری خاص قرار ندارد و این خاصیت به آن تعدادی مزیت مهم می‌دهد. شما می‌توانید از Bisq برای معامله ارزهای دیجیتال به‌صورت همتا به همتا به جای درمیان بودن نهادی شخص ثالث استفاده کنید و ماهیت غیرمتمرکز آن نیز، بیسک را ایمن‌تر از سایر صرافی‌های معمولی‌تر می‌کند.

صرافی بیت اسکوئر

صرافی اکسمو (EXMO)

Exmo یک پلتفرم ارز دیجیتال دو منظوره است که امکان تبادل آنلاین ارزهای دیجیتال و همچنین معاملات حرفه‌ای ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. بخش مبادله‌ای صرافی شامل خرید و فروش ارز فیات برای بیت‌کوین مانند صرافی‌های سنتی و قدیمی است. بنابراین، جفت ارز بیت‌کوین دلار رایج ترین جفت برای معامله در این صرافی است. در این صرافی معامله‌گر می‌تواند بیت کوین را با دلار آمریکا مبادله کند و بالعکس. صرافی اکسمو در استونی قرار دارد و پاول لرنر به عنوان مدیر عامل فعلی آن فعالیت می‌کند.

صرافی اکسمو

صرافی اوککس (OKEX)

صرافی OKEx یک صرافی بین‌المللی ارزهای دیجیتال با کارمزدهای پایین است. این صرافی می‌تواند انتخاب خوبی برای کسانی باشد که به دنبال خرید، استیک و معامله تعداد زیادی ارز دیجیتال هستند. از نقاط قوت این صرافی می‌توان به سود بالای استیک و از نقاط منفی آن می‌توان به نقدینگی پایین اشاره کرد.

صرافی اوککس

صرافی بیت‌استمپ (Bitstamp)

Bitstamp خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال را به‌خوبی برای کاربران آسان کرده و در عین حال کارمزدها را معقول نگه داشته است. هنگام استفاده از این صرافی لیست گسترده‌ای از ارزها و یک پلتفرم معاملاتی قوی و بسیار عالی، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در همین حال کمبود گزینه‌ها و ویژگی‌های جانبی صرافی Bitstamp می‌تواند منجر به مهاجرت معامله‌گران به جاهای دیگر شود.

صرافی بیت استمپ

صرافی لوکال بیت‌کوینز (LocalBitcoins)

صرافی LocalBitcoins مکان خوبی برای خرید بیت‌کوین است، زمانی که نمی‌توانید روش‌های پرداخت درخواستی خود را در جای دیگری پیدا کنید. با این حال، قیمت‌ها معمولاً در این پلتفرم بالاتر هستند و شما باید برای جلوگیری از کلاهبرداری، دقت لازم را انجام دهید.

صرافی لوکال بیت کوینز

صرافی یونی‌سوآپ (Uniswap)

صرافی یونی‌سوآپ یکی از اولین و محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز بود که تا حد زیادی این مساله را ناشی از طراحی آن باید دانست. اپلیکشین Uniswap بسیار کاربرپسند است، بنابراین یادگیری نحوه عملکرد آن زمان زیادی نمی‌برد. اتصال یک کیف‌پول ارز دیجیتال، سوآپ یک رمزارز با دیگری یا واریز ارز دیجیتال در یک استخر نقدینگی بسیار آسان خواهد بود.

صرافی یونی سواپ

صرافی بای‌بیت (ByBit)

صرافی بای‌بیت یک پلتفرم عالی برای معامله‌گران ارز دیجیتال باتجربه است که به‌دنبال یک صرافی با ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستند. حجم نقدینگی در جریان این صرافی بسیار بالا، رابط کاربری بسیار سریع و روان و پشتیبانی مشترین نیز راضی‌کننده است. همه چیز در بای‌بیت برای یک معامله‌گر حرفه‌ای ارزهای دیجیتال که در زمینه معاملات فیوچرز کار می‌کند فراهم است.

صرافی بای بیت

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

صرافی‌های ارز دیجیتال محدود به خارج از کشور نمی‌شود. چرا که صرافی‌های مناسب این حوزه داخل کشور هم وجود دارند. در ادامه با چند صرافی به‌نام در این حوزه آشنا می‌شویم:

صرافی والکس

والکس، یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است. این صرافی با رابط کاربری بسیار ساده و در اختیار گذاشتن کیف پول سرد برای کاربران توانسته به یک صرافی مناسب برای کاربران کریپتوکارنسی تبدیل شود. البته لازم به ذکر است که والکس، فقط از پنج رمز ارز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این صرافی در محیطی امن و به آسودگی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

صرافی والکس

 صرافی بیت برگ

دومین صرافی که تصمیم داریم به شما معرفی کنیم، بیت برگ است. این صرافی بیشتر ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن ارز دیجیتال خود را خریداری کنید. در بیت برگ تنها کاربرانی که قصد خرید دارند باید احراز هویت شوند. کاربرانی که قصد فروش ارز به bitbarg را دارند نیازی به احراز هویت ندارند.

صرافی بیت برگ

صرافی نوبیتکس

اگر تصمیم به خرید و فروش ارز دیجیتال دارید، می‌توانید از صرافی نوبیتکس استفاده کنید. این صرافی به صورت واسطه‌ای امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را فراهم می‌کند و علاقه مندان می‌توانند ارزهای مورد علاقه خود را خریداری کنند. خرید و فروش در این صرافی در سریعترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید در بستری امن، خرید و فروش کنید.

جهت احراز هویت در این صرافی باید اطلاعات شخصی، مانند تلفن همراه، کارت شناسایی، اطلاعات بانکی، آدرس و تلفن را وارد کنید. پس از وارد کردن این اطلاعات باید یک تعهد نامه را امضا کنید و در قالب عکس سلفی در کنار کارت ملی را ارسال کنید. بعد از تایید احراز هویت برای شما کد شش رقمی ارسال می‌شود.

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


5 دیدگاه

    • comments

      حمزه
      ، 05 بهمن 1400

      اگه یک رمزارز رو بفروشیم، چطور پول به ریال دریافت کنیم؟ اگر معامله کنیم و ارزی رو در قبال ارزی که فروختیم، بدست بیاریم،اونو انتقال میدیم به یک صرافی ایرانی و بعد به اونا میفروشیم؟ اگه در قبال ارزی که فروختیم، دلار بدست بیاریم چی؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 06 بهمن 1400

      سلام حمزه عزیز؛ تصور ابتدایی شما درست است و در مورد سوال آخر شما باید گفت که صرافی‌های خارجی به شما نسخه‌ای دیجیتالی از دلار را می‌دهند که در نهایت در یک صرافی ایرانی قابل نقد کردن است.