صرافی کراکن چیست؟ نقد، بررسی کامل صرافی Kraken + آموزش ثبت نام
ارز دیجیتال

صرافی کراکن چیست؟ نقد، بررسی کامل صرافی Kraken + آموزش ثبت نام

رمزارزها به طور فزاینده‌ای در بین سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و سایر فعالان بازار در سراسر جهان محبوب شده‌اند. همراه با افزایش قابل توجه در راه‌اندازی ارزهای مجازی متعدد، راه‌اندازی مکان‌های معاملاتی برای این ارزهای دیجیتال نیز در حال افزایش است. مشابه عملکرد یک بورس اوراق بهادار، این صرافی‌های ارزهای دیجیتال خرید و فروش ارزهای مجازی را توسط خرده‌فروشی و همچنین سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بزرگ تسهیل می‌کنند. در این مقاله صرافی کراکن، یکی از صرافی‌های برجسته ارزهای دیجیتال را از هر نظر بررسی می‌کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

صرافی کراکن چیست؟

کراکن (Kraken) یک صرافی و بانک ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده است که در سال 2011 تأسیس شد. این یکی از اولین صرافی‌های بیت‌کوین بود که در ترمینال بلومبرگ فهرست شد و طبق گزارش‌ها از اواسط تابستان 2022، 10.8 میلیارد دلار ارزش دارد. صرافی Kraken پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال بزرگی است که در ایالات متحده تاسیس شده است. این صرافی با کارمزدها کم، جفت ارز های معاملاتی مفید فیات/کریپتو و گزینه های پیشرفته معاملاتی شناخته می‌شود.

این سایت توسط رسانه‌های مستقل، به طور مداوم به عنوان یکی از بهترین پلت فرم های مبادله ارزهای دیجیتال رتبه بندی شده است.

تاریخچه صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن به امنیت بسیار بالا، امکانات پیشرفته معاملاتی و کارمزد های کم معامله و برداشت مشهور است. این صرافی به مشتریان خود در آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا و ژاپن خدماتی بر اساسUSD ، EUR ، CAD ، GBP، JPY و طیف وسیعی از ارز های دیجیتال ارائه می‌دهد. این صرافی خود را با عنوان "بزرگترین صرافی بیت کوین بر اساس حجم مبادلات یورویی" معرفی می‌کند و در حال حاضر در چارت 24 ساعته CoinMarketCap جایگاه هشتم را در اختیار دارد. کراکن قدرتمند، دقیق و ایمن است که همین ویزگی ها سبب می‌شود برای معامله گران حرفه‌ای گزینه‌ای عالی محسوب شود، اما برای مبتدیان خیلی مناسب نیست.

این صرافی تا به اکنون به طور ویژه برای معامله گران اروپایی جذاب بوده است. آن ها حتی خدماتی مرموز، مربوط به مبادلات، بر بستر استخر های سیاه را نیز ارائه می دهند. علاوه بر این که پیشگام شفافیت در این صنعت مالی بوده است، Kraken به طور ثابت به عنوان یکی از امن‌ترین صرافی‌ها رتبه بندی شده. با وجود همه انتقادات، کراکن یک صرافی معتبر باقی خواهد ماند.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

با توجه به اینکه کراکن دائماً با مشکلات عملکردی روبرو بوده است. مدیرعامل آن جسی پاول، به طور عمومی از مشکلات سایت عذرخواهی کرد و وعده ارتقاء چشم گیر عملکردی در این پلت فرم را داد. اما آیا هنوز استفاده از آن بی خطر است؟ آیا مشکلات برطرف شده است؟ و این که چگونه از سایت استفاده کنیم؟

اطلاعات زیادی در مورد صرافی کراکن در سطح اینترنت موجود است اما تعداد کمی از آن ها قابل اعتماد هستند. به همین دلیل ما دست به نگارش این یادداشت زدیم تا هر چیزی که در مورد کراکن لازم است بدانید را برای شما فراهم کنیم.

تاریخچه و اعضای صرافی کراکن

ایده‌های اولیه تاسیس صرافی کراکن در سال 2011 توسط جسی پاول (Jesse Powell) یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، ساکرامنتو با تان لوو بوجود آمد. پاول مشاور تیم صرافی مونت گاکس (Mt.Gox) در حل یک مشکل امنیتی بود و شروع به کار بر روی کراکن به عنوان جایگزینی برای پیش بینی مرگ صرافی محبوب یعنی مونت گاکس کرد. پیش بینی پاول درست از آب درآمد و صرافی مونت گاکس واقعاً در سال 2014 سقوط کرد. سرانجام در سپتامبر 2013، صرافی کراکن راه‌اندازی شد و معاملات بیت‌کوین، لایت‌کوین و یورو را در ابتدا قبل از افزودن ارزهای اضافی و معاملات حاشیه‌ای ارائه کرد.

یک سال بعد، کراکن یکی از اولین صرافی های بیت کوین شد که در ترمینال بلومبرگ فهرست شد. در همان سال، کراکن برای کمک به بررسی بیت‌کوین‌های از دست رفته‌ی صرافی مونت گاکس انتخاب شد. متولیان ورشکستگی به دلیل سابقه عملیاتی اثبات شده صرافی کراکن بدون هک شدن توسط هکرها به آن اعتماد کردند. در ژوئن 2015، کراکن اولین استخر سیاه (Dark pool) را برای بیت کوین باز کرد.

در ژانویه 2016، کراکن Coinsetter و Cavirtex دو صرافی مستقر در شهر نیویورک را خریداری کرد. یک ماه بعد، کراکن صرافی هلندی CleverCoinو Glidera، یک سرویس کیف پول رمزنگاری‌شده را خریداری کرد. در مارس 2017، کراکن Cryptowatch، یک پلت فرم نمودار و معاملات را خریداری کرد. تا دسامبر 2017، کراکن ادعا کرد که روزانه 50000 کاربر جدید را ثبت می‌کند. اما بلندپروازی‌های صرافی کراکن به همنیجا ختم نشد و در ژانویه 2021 صرافی کراکن یک برنامه تلفن همراه برای کاربران بین المللی منتشر کرد که در ژوئن 2021 در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت. در همان زمان صرافی کراکن برنامه‌های خود را برای توسعه بازار NFT اعلام کرد.

بررسی مزایا و معایب صرافی کراکن

از اولین مزایای صرافی کراکن می توان به امکان پشتیبانی از تمامی ارزهای دیجیتال اصلی و چندین ارز فیات اشاره کرد. علاه بر این رابط کاربری آسان برای تمامی معامله گران سبب محبوبیت هر چه بیشتر این صرافی به خصوص برای مبتدیان می‌شود. صرافی کراکن معاملات مارجین و آتی را هم پوشش می‌دهد. و همچنین اهرم های بزرگی را برای این معاملات در نظر گرفته است، برای معاملات مارجین تا 5 برابر و برای معاملات آتی تا 50 برابر را در نظر گرفته است. اما صرافی کراکن هم از رقبای بزرگ خود در مبحث آموزش عقب نمانده است و پایگاه اطلاعاتی بزرگی از اطلاعات و مباحث روز آموزشی دنیای کریپتو را به مخاطبین خود ارائه می‌دهد. صرافی کراکن به دلیل این که از صرافی‌های محبوب و قدیمی به شمار می‌رود حجم تراکنش بالایی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که نقدینگی بالایی را هم داشته باشد.

تا اینجا از مزایای صرافی کراکن صحبت کردیم اما از آنجایی هیچ صرافی‌ای وجود ندارد که معایبی نداشته باشد لازم است در ارتباط با برخی ویژگی‌های نه چندان کاربر پسند این صرافی هم صحبت کنیم. از جمله این ویژگی‌های منفی می‌توان به پشتبانی ضعیف در صرافی کراکن اشاره کرد که برای یک صرافی بزرگ ضعف مهمی به حساب می‌آید. علاوه بر این کارمزد بسیار بالا و همچنین هزینه برداشت پول بالا از جمله ویژگی‌های منفی و قابل تامل این صرافی است که باید قبل از انتخاب این صرافی مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه به صورت موردی به مزایا و معایب صرافی کراکن اشاره کردیم که عبارتند از:

مزایا صرافی کراکن:

  1. امنیت
  2. ابزارهای معاملاتی
  3. کارمزد های پایین
  4. پشتیبانی از ارز های فیات
  5. امکان معاملات مارجین (Margin Trading)

معایب صرافی کراکن:

  1. مشکلات عملکردی
  2. تعداد کوین های محدود
  3. برای مبتدی ها مناسب نیست
  4. کارمزد های بالا برای برداشت از حساب (تنها در مورد کاربران امریکایی)

در 11 ژانویه صرافی Kraken موتور معاملاتی و رابط کاربری خود را با تعمیراتی اساسی بهبود بخشید. این به روزرسانی باعث تعطیلی کل وب سایت برای بیش از 36 ساعت شد که معاملات و برداشت ها را متوقف کرد. فضای اینترنت با این اتفاق منفجر شد؛ با این حال، همه چیز بهبود یافت و کراکن در حال بازگشت به جایگاه سابق خودش است. هنوز در مورد اینکه آیا مسائل پیش آمده به طور کامل حل شده است یا خیر بحث هایی در جریان است.

تصور این است که کراکن به روز رسانی های ضروری را انجام داده، اما نتوانسته تا این روند را با قدرت اداره کند. در این مورد در ادامه مقاله بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه صرافی کراکن (Kraken)

ویژگی های صرافی کراکن

امنیت

صرافی Kraken از طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی استفاده می کند و حساب کرابران را بسیار حفاظت شده نگاه می‌دارد. این شرکت ممیزی های منظمی برای دارایی های ذخیره خود انجام می دهد که این گزارش ها مورد اعتماد نهادهایی خارجی، از جمله بانک فیدور آلمان نیز هستند.

تاریخچه صرافی کراکن (Kraken)

عملکرد

در نوامبر 2017، مدیرعامل کراکن، جسی پاول گفت: "وضعیت اخیر پلت فرم قابل دفاع نیست". پر از حفره، اغلب خارج از دسترس و کند بوده. آن‌ها اما وعده داده اند که تعمیرات اساسی اخیر مشکلات را برطرف می‌کند. همه چیز امیدوار کننده به نظر می‌رسد اما زمان لازم است.

خطوط مبتدی-دوست

گزینه‌های معاملاتی با پول فیات برای مبتدیان عالی است، اما فقط همین. احراز هویت صرافی می‌تواند سنگین و طاقت فرسا شود و رابط کاربری بسیار پیچیده است.

کارمزدها

صرافی Kraken دارای سیستم تعیین کارمزد پیچیده ای است، اما برای معامله گران بسیار مناسب است. همچنین دارای برخی از کمترین کارمزد های برداشت از حساب در جهان صرافی های ارز دیجیتال است.

پشتیبانی مشتریان

آن ها یک راهنمای پشتیبانی جامع و یک زیرمجموعه در Reddit ایجاد کرده اند که می توانید از آن برای ایجاد تیکت یا درخواست استفاده کنید. پشتیبانی ممکن است چند روز طول بکشد تا به بلیط ها پاسخ دهید ، اما به طور کلی مفید است.

معاملات (Trading) در صرافی ارز دیجیتال کراکن

صرافی Kraken جفت ارز های معاملاتی‌ای بر اساس ارزهای USD ، EUR ، GBP ، CAD و JPY و همچنین 16 ارز رمزنگاری شده دیگر ارائه می‌دهد. گزینه‌های معاملاتی مارجین پیشرفته، که به ویژه برای حرفه‌ای‌ها سودآور است نیز در دسترس است.

Kraken بستر مناسبی برای معامله بر اساس فیات و برخی ارزهای رمزنگاری شده است، اما ما هنوز در مورد مسائل مربوط به عملکرد این صرافی نمی توانیم نظر مطمئنی بدهیم.

کمبود کوین ها و پشتیبانی نسبتا ضعیف از نقاط منفی آن است. با این حال، گزینه های معاملاتی، آن را برای معامله گران حرفه ای کارآمد می کند.

صرافی کراکن

صرافی کراکن چگونه کار میکند؟

Kraken یک صرافی دارایی های دیجیتالی است که هم از ارز فیات و هم از رمز ارز ها پشتیبانی می کند. یک پلت فرم انطباقی است که خریداران و فروشندگان را به هم متصل می کند و برای هر معامله کارمزدی دریافت می کند.

یکی از مزایای مهم صرافی Kraken این است که می توانید با حساب بانکی خود واریز وجه کنید (غیر از کاربران ایرانی). بسیاری از صرافی ها برای شروع معاملات از شما می خواهند تا لزوما ارز دیجیتال داشته باشید.

این مسئله می تواند به سردردی بزرگ تبدیل شود که البته در کراکن با آن رو به رو نیستید. استفاده و در جریان انداختن ارزهای فیات در سایت (به ویژه یورو) بسیار آسان است.

به صرافی Kraken به مثابه بازار سهام نیویورک فکر کنید: شما دارایی ها را با سایر کاربران از طریق صرافی مبادله می کنید و هزینه های انتقال آن را پرداخت می کنید. شما در واقع مانند صرافی Coinbase، چیزی از صرافی کراکن نمی خرید.

معامله مارجین در صرافی کراکن

معامله با مارجین اساسا یعنی معامله به وسیله وام گرفتن از صرافی. شما با پول سایر کاربران به صورت وام های همتا به همتا اقدام به معامله می‌کنید.

پول موجود در حساب مارجین شما فقط به عنوان وثیقه برای تسویه بدهی هایتان مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت کسب سود، وجوه به وام دهنده بازگردانده می شود. معاملات مارجین به شما امکان می دهد تا معاملات بزرگتری انجام دهید و به طور بالقوه پول بیشتری به دست آورید (یا از دست بدهید).

معاملات مارجین کاملا با وام دهی مارجین نیز متفاوت است، جایی که شما به از فرد وام گیرنده مقداری سود روی وامی که به او داده اید دریافت می‌کنید.

کراکن به عنوان یک بستر عالی برای معاملات و وام دهی به صورت مارجین در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که معاملات مارجین می توانند بسیار پر نوسان و پیچیده باشند، بنابراین بهتر است این نوع از معاملات به معامله گران با تجربه واگذار شود.

بررسی امنیت در صرافی کراکن

اگر به دنبال پیدا کردن جواب سؤال "آیا پول من در کراکن بیمه است؟" هستید، حتما این بخش را مطالعه کنید.

با وجود همه داستان‌های وحشتناک در مورد صرافی‌های کلاهبردار، طرح‌های پانزی و هک‌های میلیون دلاری، ما از دیدن این همه سوالات از این دست تعجب زده نشدیم. کاربران می‌خواهند بدانند که صرافی Kraken نیز یک کلاهبرداری دیگر است یا اینکه قانونی و معتبر شمرده می‌شود. خب، ما خیلی در این مورد جست و جو کردیم و اطلاعات قابل اعتماد زیادی پیدا کردیم.

صرافی کراکن تاکنون به مدت یک دهه از هک در امان بوده است و در صورت به خطر افتادن دارایی‌های آن، توسط یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری حمایت می‌شود. کراکن در تاریخ 10 ساله خود هیچگونه سابقه‌ی هک و یا حمله سایبری روی پلتفرم خود نداشته است. اکثر دارایی‌های مدیریت شده توسط کراکن به صورت آفلاین نگه داشته می‌شوند و یافتن و سرقت آنها برای هکرها بسیار دشوار است. حساب‌های معاملاتی کراکن با ویژگی‌های امنیتی استاندارد مدرن، مانند کدهای SMS برای تأیید برداشت‌ها، تأیید ایمیل، و همچنین احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) ارائه می‌شوند. دارایی های دیجیتال ذخیره شده در کراکن فاقد بیمه هستند، زیرا دارایی‌های دیجیتال مشمول بیمه سپرده فدرال نیستند. در حالی که کراکن هرگز هک نشده است، در صورت هک صرافی، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری آماده کرده است. اگر دارایی‌ها به سرقت بروند، کاربران از صندوق غرامت دریافت خواهند کرد.

همانطور که میبینیم آنها ادعا می‌کنند که امنیت شان بی عیب و نقص است، اما چه کسی این ادعا را نمی‌کند؟ آنها در وب‌سایت خود صحبت زیادی نمی‌کنند، اما در مورد امنیت کارهای زیادی انجام داده‌اند. این اطلاعاتی است که ما به دست آوردیم:

ذخیره سازی سرد (Cold Storage): کراکن اولین صرافی ای بود که از حسابرسی اثبات ذخایر با رمزنگاری قابل تأیید استفاده کرد. ذخایر را به صورت کامل در محلی معتبر به صورت سرد یا آفلاین نگهداری می کنند.

شفافیت: صرافی Kraken مدیرعامل، شرکت مادر ، دفتر مرکزی و کارکنان پشتیبانی خود را به صورت علنی معرفی می کند این نشانه خوبی به شمار می رود.

حضور در شبکه های اجتماعی: دارای یک Reddit، یک حساب کاربری فعال در توییتر و تعداد زیادی پشتیبانی عمومی دیگر در شبکه های اجتماعی مختلف است. این همیشه نشانه خوبی به شمار می رود.

ثبات مالی: کراکن میلیون ها دلار سرمایه از گروه های مالی ای مانند Money Partner Groups جمع آوری کرده است. آنها همچنین توسط Payward Inc اداره می شوند. پس با نامهای معتبری پشتیبانی می شوند.

امنیت بالای وب سایت: آنها نه تنها از استاندارد 2FA استفاده می کنند، بلکه به دلیل امنیت بیشتر، روند ایجاد حساب را بسیار محکم کاری کرده اند تا مشکلی پیش نیاید.

همه سرنخ ها به امنیت قوی این صرافی منتهی می‌شوند و نشان می‌دهد این شرکت هرگز دچار هک نشده است. پس به طور کلی میتوانیم نتیجه بگیریم که صرافی کراکن دارای امنیت بسیار خوبی در مقایسه با رقبای خود است.

کارمزد تراکنش در صرافی کراکن

صرافی Kraken به طور کلی کارمزدهای کمی دارد. اما برخی از کارمزدها به طرز طنز آمیزی پایین هستند. چیزی که اکثر مشتریان آمریکایی در مورد Kraken متوجه نمی‌شوند این است که این صرافی در واقع برای کاربران خارجی مطلوب تر از کاربران داخلی امریکا است.

با وجود اینکه در ایالات متحده مستقر است، کارمزد های Kraken برای برداشتهای خارجی بسیار پایین است در حالی که کارمزد های برداشت در ایالات متحده زیاد است. واریزها و برداشتها به طور کلی کارمزدهای کمی دارند. این کارمزدها به شرح زیر است:

کارمزد برداشت از صرافی کراکن:

  1. برداشت یورو با استفاده از SEPA: فقط کشورهای منطقه اقتصادی اروپا (0.09 یورو)
  2. برداشت دلاری: موجود در 48 ایالت آمریکا + واشنگتن (5 دلار)
  3. برداشت دلاری از طریق SWIFT: در اکثر کشورها موجود است (60 دلار)
  4. برداشت یورویی از طریق SWIFT: در اکثر کشورها موجود است (60 یورو)
  5. برداشت داخلی JPY : فقط ژاپن (300 JPY)
  6. برداشت CAD: فقط کانادا (هزینه ثابت 10 دلار کانادا)

کارمزد واریز به صرافی کراکن:

  1. یورو از طریق SEPA: رایگان
  2. یورو به صورت بانکی و مستقیم: (Fidor: 5 ، SMBC: 10)
  3. دلاری داخلی: 5 دلار
  4. دلاری از طریق SWIFT: 10 دلار
  5. JPY واریز داخلی: رایگان با حداقل 5000 JPY
  6. واریز CAD به صورت مستقیم و بانکی: رایگان و بدون کارمزد

اساساً واریز های ارز دیجیتال رایگان هستند. با این حال، برداشت ارزهای دیجیتال مستلزم پرداخت کارمزد است. طبق تجربه ما، کارمزد های برداشت از حساب آن ها مطابق با میانگین های این صنعت است و مانند Binance خارج از کنترل نیستند. در اینجا لیست کامل کارمزد های برداشت را قرار داده ایم:

صرافی کراکن Kraken

به عنوان مثال: از تاریخ سال 2018، برداشت هر مقداری از اتریوم تقریباً 6 دلار برای شما کارمزد دارد. فرقی نمی کند که 60 دلار یا 60 هزار دلار برداشت کنید، 6 دلار پرداخت می کنید. این گونه حساب می شود پس این نکته را در نظر داشته باشید.

تنها مسئله این است که نحوه محاسبه کارمزد های آنها بسیار پیچیده، مبتنی بر حجم است و درک آنها بسیار دشوار است. در اینجا چند نکته ذکر کرده ایم که باید بدانید:

اگر از مکانیزم خرید "ساده" استفاده کنید، 0.26 درصد کارمزد می پردازید.

اگر بازار ساز یا سفارش گذار هستید، 0.16 درصد کارمزد می پردازید.

اگر حجم خود را به بیش از 50،000 دلار از ارزش بیت کوین افزایش دهید، می توانید کارمزد معامله خود را تا صفر نیز پایین بیاورید.

احتمال این که حجم معاملات خود را به اندازه 50،000 دلار بالا بیاورید زیاد نیست، بنابراین انتظار می رود که حدود 0.26 درصد به عنوان کارمزد برای معاملات خود به طور معمول بپردازید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: روانشناسی بازار ارز دیجیتال

آموزش ثبت نام در صرافی کراکن

صرافی Kraken قطعا بهترین پلت فرم برای شروع معامله توسط مبتدیان نیست. ثبت نام نسبتاً ساده است، اما از هیمن جا به بعد همه چیز کمی گیج کننده تر می‌شود.

Kraken البته دارای مزایای متعددی برای کاربران حرفه ای است که سعی می‌کنند بیت کوین بخرند، مثل واریز / برداشت آسان از طریق SEPA و ارزهای فیات.

وقتی می‌دانید چه کار می‌کنید، معامله نیز سودآور و حتی کمی سرگرم کننده خواهد بود!

پس بیاید شروع کنیم:

1) ثبت نام کنید و آدرس ایمیل خود را تأیید کنید

آمادگی سفر به دریا های آزاد را دارید؟ پس بادبان ها را بکشید!

صرافی کراکن Kraken

فقط کافی است تا چند تا از اطلاعات ریزی را که می خواهد وارد کنید.

صرافی کراکن Kraken

روی پیوندی که در ایمیل تأیید برای تان فرستاده شده کلیک کنید و کشتی کراکن شما آماده راه افتادن خواهد بود.

2) حساب خود را تأیید کنید

اگر می خواهید معامله کنید، باید حتما حساب خود را تأیید کنید. اینجاست که اوضاع کمی سخت می شود. مراحل تأیید هویت کراکن کمی پیچیده است. در اینجا یک مرور کوتاه روی این مسئله می کنیم:

احراز هویت سطح 1: شما می توانید فقط ارز های دیجیتال را واریز یا برداشت کنید. با این حال، شما می توانید بر اساس فیات نیز معامله کنید. اطلاعات مورد نیاز: نام، تاریخ تولد، کشور و شماره تلفن.

احراز هویت سطح 2: شما قادر به واریز، برداشت و معامله ارز دیجیتال و همچنین فیات (بسته به محل اقامت خود) هستید. همچنین ممکن است واجد شرایط نقل و انتقالات مالی بانکی نیز باشید. تایید آدرس در این سطح الزامی است.

احراز هویت سطح 3: همه چیزهایی که سطح 2 دارد به جز محدودیت های بودجه ای بالاتر. اگر می خواهید پول فیات از ایالات متحده، آلمان، کانادا و یا ژاپن واریز کنید، احراز هویت سطح 3 مورد نیاز است. اطلاعات خواسته شده: کارت شناسایی معتبر دولتی و مدرک به روز از شرایط اقامتی.

احراز هویت سطح 4: این سطح دقیقا مانند سطح 3 است فقط مقدار کمی بهتر. بهترین کار برای معامله گران و شرکت های با حجم بالا فعال کردن این سطح از احراز هویت است. شما باید فرم ها و مدارکی مربوط به KYC برای آن ها ارسال کنید. برای اطلاعات بیشتر بهتر است با پشتیبانی کراکن تماس بگیرید.

صرافی کراکن Kraken

در بالا اسکرین شاتی از صفحه سطوح احراز هویتی کراکن را مشاهده می کنید.

احراز هویت در کراکن چقدر زمان می‌برد؟

سطح 1 و 2 احتمالا باید فقط چند دقیقه طول بکشند. سطح 3 حداکثر باید چند روز طول بکشد. پشتیبانی آن ها در این موارد هنوز تحت فشار سنگینی است و سطح عملکرد پایینی از خود نشان داده است. این طور مشخص است که تایید هویت آخرین اولویت آن هاست.

3) معامله را شروع کنید

اگر از رابط کاربری ساده یا Basic کراکن استفاده می کنید، خرید و فروش نسبتاً ساده است. رابط کاربری جدید بخش خرید، انگار بسیار بهتر از قبل کار می کند:

صرافی کراکن Kraken

از بالا سمت چپ، جفت ارز خود را انتخاب کنید. سپس فقط مبلغی را که می خواهید خریداری کنید انتخاب کنید و همه چیز آماده است. اگر می خواهید با استفاده از ابزار های پیشرفته تری معامله کنید، اوضاع کمی سخت تر می شود.

صرافی کراکن Kraken

در اینجا می توانید به انتخاب های معاملاتی پیشرفته تری، مانند سفارش های استاپ لیمیت، دسترسی پیدا کرده و برای انجام معاملات دقیق تر خود را در نمودار های قیمتی و ابزار ها غرق کنید.

پر سود و موفق باشید!

مقایسه صرافی کراکن و صرافی بایننس

صرافی بایننس و صرافی کراکن پلتفرم‌های مبادله ارزهای دیجیتال با میلیون‌ها کاربر هستند. هر دو در فهرست 10 صرافی برتر از نظر حجم معاملات قرار دارند، کراکن در جایگاه چهارم و بایننس در رتبه اول قرار دارد. با این حال، کاربران مستقر در ایالات متحده باید از پلت فرم ایالات متحده Binance به نام Binance.US استفاده کنند که در رتبه پنجم لیست قرار دارد.

در اینجا صرافی کراکن و صرافی بایننس را برای تصمیم‌گیری بین این دو پلتفرم از چند منظر مهم از جمله ویژگی های هر صرافی، ارزهای پشتیبانی شده توسط هر صرافی، امنیت، سهولت استفاده و میزان کرامزد آن‌ها مورد بررسی بررسی قرار داده‌ایم:

مقایسه‌ی ویژگی‌های صرافی بایننس و صرافی کراکن

هر دو صرافی کراکن و بایننس ویژگی‌های معاملاتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد سفارش‌های خود را بسیار دقیق ثبت کنند، ارز دیجیتال خود را به اشتراک بگذارند یا بسیاری از انواع دیگر تراکنش‌ها را انجام دهند. با این حال انواع تراکنش‌های خاص، مانند معاملات حاشیه، برای کاربران ایالات متحده در بایننس در دسترس نیستند اما در کراکن پشتیبانی می‌شوند.

علاوه بر این، تفاوت‌های فاحشی بین سایت های Binance و Binance.US وجود دارد. برای مثال، ساکنان ایالات متحده یک پلتفرم پاداش برای کسب ارز دیجیتال ندارند، یا آکادمی بایننس را در وب‌سایت Binance.US مشاهده نمی‌کنند. در عوض، Binance.US یک سایت برای پرسش‌های متداول و تبادل ارز دیجیتال است. با این حال، هر دو سایت گزینه‌های نموداری پیشرفته مشابه کراکن را ارائه می دهند.

در مقایسه کراکن یک صرافی مستقر در ایالات متحده است که در آن سرمایه‌گذاران بین المللی و آمریکایی از یک پلت فرم استفاده می‌کنند. در حالی که کاربران جهانی می‌توانند به انواع تراکنش‌ها و ارزهای بیشتری دسترسی داشته باشند، این سایت نسبت به بایننس محدودیت کمتری احساس می‌کند. صرافی کراکن ویژگی‌های نموداری پیشرفته و بخش آموزشی با ویدیوها، آموزش‌ها و پادکست ارائه می‌کند. به علاوه، صرافی کراکن یک پلت فرم مستقل به نام Cryptowatch را ارائه می‌دهد. کریپتوواچ یک پلتفرم تجاری با داده ها و نمودارهای زمان واقعی است.

ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی کراکن و صرافی بایننس

صرافی کراکن بیش از 150 ارز شامل سه استیبل کوین مهم را ارائه می‌دهد: USD Coin (USDC)، DAI (DAI) و Tether (USDT). هفت ارز فیات شامل USD، EUR، CAD، AUD، GBP، CHF و JPY را می‌پذیرد.

بایننس از بیش از 500 ارز دیجیتال برای کاربران بین المللی و چندین استیبل‌کوین مانند DAI، Tether و Binance USD (BUSD) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، 19 ارز فیات شامل USD، AUD، HKD، EUR، GBP و INR را می‌پذیرد. با این حال، ساکنان ایالات متحده به ارزهای دیجیتال کمتر و فقط ارز فیات USD محدود می‌شوند.

علاوه بر این، هر دو صرافی رمزارز بیش از 100 جفت معاملاتی را ارائه می‌کنند و از ارزهای دیجیتال محبوب مانند اتر (ETH)، کاردانو (ADA)، لایت کوین (LTC)، چین لینک (LINK)، بیت کوین کش (BCH)، دوج کوین (DOGE) و مونرو (XMR) را پشتیبانی می‌کنند. اما، فقط کراکن به ساکنان ایالات متحده پولکادات را Polkadot (DOT) ارائه می‌دهد.

بررسی امنیت در صرافی بایننس و صرافی کراکن

در حالی که هر دو پلتفرم استانداردهای سختگیرانه ایالات متحده را برای قانون شناخت مشتری خود (KYC) برآورده می‌کنند، اما رویکرد آنها به امنیت کمی متفاوت است. به عنوان مثال، بایننس فضای خاصی را به افشای جزئیات اقدامات امنیتی خود اختصاص نمی‌دهد. بایننس تنها درصد کمی از ارزها را در کیف‌پول‌های به اصطلاح داغ خود نگه می‌دارد و بقیه را در کیف پول های سرد نگه‌داری می‌کند.

در مقابل کراکن به دلیل اقدامات امنیتی خود متمایز است و هدف آن بهبود امنیت در کل صنعت است. صرافی کراکن از سال 2013 فعالیت می‌کند و هک نشده است. اما بایننس در طول سال‌ها تحت حملات هک قرار گرفته‌ است.

بایننس در سال 2019 دچار یک نقض امنیتی در مقیاس بزرگ شد که منجر به سرقت بیش از 40،000،000 دلار بیت کوین شد. طبق گزارش بلومبرگ، اخیراً، وزارت دادگستری و سرویس درآمد داخلی فاش کردند که در حال بررسی بایننس برای فعالیت غیرقانونی هستند. اوت‌لت همچنین گزارش داد که یک شرکت قانونی بلاک چین گفت: «وجوه مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه از طریق بایننس بیشتر از هر صرافی رمزنگاری دیگری جریان دارد». بنابراین در حالی که هر دو پلتفرم احراز هویت دو مرحله ای (2FA) و سایر اقدامات امنیتی رایج را ارائه می دهند، صرافی کراکن به دلیل تعهد خود به شفافیت و ایمنی برای صنعت ارزهای دیجیتال برجسته است.

مقایسه کارمزدها در صرافی بایننس و صرافی کراکن

کراکن و بایننس کارمزدهای بسیار کمتری نسبت به سایر پلتفرم‌های محبوب مانند کوین‌بیس ارائه می‌کنند. در نگاه اول متوجه خواهید شد که کارمزدهای کراکن بالاتر از بایننس هستند، با هزینه های بین 0% تا 0.26% برای صرافی کراکن و در مقابل 0% تا 0.10% برای صرافی بایننس.

یک معامله گر مبتدی با حجم معاملات کم، کارمزد 0.16٪ برای خرید و کارمزد 0.26٪ را برای فروش در کراکن پرداخت می‌کند. همان سرمایه‌گذار، کارمزد خرید یا کارمزد فروش 0.10 درصدی را روی بایننس می‌پردازد. با این حال، اگر از بایننس کوین (BNB) برای پرداخت هزینه‌های خود استفاده کنید، بایننس 25 درصد تخفیف کارمزد ارائه می‌دهد و نگه داشتن BNB بیشتر نیز هزینه های شما را کاهش می دهد. با این اوصاف درک برنامه هزینه و کارمزد در کراکن آسان است در حالی که بایننس پیچیده‌تر است و بر اساس سطح VIP متفاوت است.

سهولت استفاده در صرافی کراکن و صرافی بایننس

روند ثبت نام برای هر دو صرافی مشابه است و رابط کاربری آسانی دارند. اگرچه کراکن و بایننس بر روی کاربرانی تمرکز می‌کنند که حداقل دانشی در مورد ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری دارند یعنی در دسته‌ی مبتدی قرار نمی‌گیرند. به طور کلی وب‌سایت و صرافی کراکن برای استفاده آسان‌تر است. همچنین جستجو و دسترسی به مقالات راهنما در کراکن ساده‌تر است. البته اگر در سرمایه‌گذاری تازه‌کار هستید، گزینه‌هایی برای راهنمایی هر چه بیشتر جهت معامله آسان در هر دو پلتفرم وجود دارد.

مقایسه‌ی اپلیکیشن صرافی بایننس و صرافی کراکن

بایننس یک برنامه موبایل برای سایت اصلی خود و دیگری برای ساکنان ایالات متحده که به بایننس یواس شهرت دارد ارائه می‌دهد. مشابه پلتفرم‌های مبتنی بر وب آن، مبتدیان ممکن است در ابتدا برای استفاده از برنامه مشکل داشته باشند. اما به طور کلی، رابط کاربری آنها بسیار خوب و کاربر پسند است. با این حال، برنامه Binance.US هنوز تا حدودی دارای مشکل است و در نتیجه ورود به برنامه ممکن است با مشکل مواجه شوید. رابط کاربری Binance.US نیز نسبت به برنامه اصلی سایت ساده تر است.

صرافی کراکن نیز دو اپلیکیشن موبایل Kraken و Kraken Pro را ارائه می‌دهد. هر دو توسط کاربران iOS و Android دارای رتبه بالایی هستند و عملکردی مشابه تبادل مبتنی بر وب را می‌دهند. با این حال، برخلاف بایننس، کراکن تقریباً به تمام نظرات یا پیشنهادات مربوط به برنامه های تلفن همراه خود پاسخ می‌دهد و به طور مداوم رابط کاربری و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: نحوه رفع پیام بلاک بایننس

مقایسه صرافی کراکن و صرافی کوین بیس

کراکن و کوین‌بیس دو تا از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌های مبادلات رمزنگاری در جهان هستند. هر کدام به شما امکان می‌دهد با استفاده از پول فیات ارزهای مختلفی را خریداری کنید (مثلاً دلار آمریکا یا یورو) و برای سرمایه‌گذاران باتجربه و تازه کار طراحی شده است. در اینجا صرافی کراکن و صرافی کوین بیس را برای تصمیم گیری بین این دو پلتفرم از چند منظر مهم از جمله ویژگی‌های هر صرافی، ارزهای پشتیبانی شده توسط هر صرافی، امنیت، سهولت استفاده و میزان کرامزد آن‌ها مورد بررسی بررسی قرار داده ایم:

بررسی ویژگی‌های صرافی کوین بیس و صرافی کراکن

هر کدام از صرافی های کراکن و کوین بیس در رقابت برای جذب کاربر ویژگی‌های منحصر به فرد و خدمات قابل توجهی ارائه می‌دهند از جمله:

در دسترس بودن: کوین بیس خدمات خود را در بیش از 100 کشور و کراکن در 176 کشور ارائه می‌دهد. هر دو بسته به موقعیت مکانی عملکردهای متفاوتی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، کوین بیس برای ساکنان هاوایی در دسترس نیست، و کراکن در نیویورک یا واشنگتن در دسترس نیست.

خدمات مشتری: خدمات جهانی به صورت شبانه‌روزی برای هر دو پلتفرم از طریق چت زنده در دسترس است. در زمان معاملات پرترافیک، در دسترس بودن پشتیبانی ممکن است کاهش یابد و زمان انتظار افزایش یابد. هر دو راهنماهای مرکز کمک و مراکز پرسش و پاسخ را ارائه می دهند.

معاملات مارجین: کراکن معاملات مارجین را با اهرمی تا پنج برابر ارائه می‌دهد که در صنعت کریپتو متوسط ​​محسوب می‌شود. کوین بیس این ویژگی را در اوایل سال 2020 اضافه کرد و در دسترس بودن محدود با اهرم سه برابری را ارائه کرد، اما بلافاصله تا نوامبر 2020 آن را غیرفعال کرد.

برنامه های تلفن همراه: هر صرافی دارای یک برنامه تلفن همراه است که همه ویژگی‌های موجود در یک مرورگر وب را ارائه می دهد. با این حال لازم است بدانید که صرافی کراکن در پنج کشور و یک منطقه در دسترس نیست.

علاوه بر تمام خدمات بالا صرافی کراکن کریپتوواچ را ارائه می‌دهد، یک پلتفرم تجاری که داده‌ها را در بیش از 2000 بازار ارزهای دیجیتال تجزیه و تحلیل و تولید می‌کند. این سرویس رایگان به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا حرکات قیمت و روند بازار را در پلتفرم‌های مختلف نظارت کنند و هشدارهای قیمت را تنظیم کنند. سرمایه گذاران می‌توانند این سرویس را با پرداخت یک اعتبار در هر هشدار برای اطلاع رسانی به موقع‌تر ارتقا دهند.

اما در مقابل کوین بیس یک ویژگی اضافه نیز دارد. آنها یک کیف پول داغ در اختیار کاربران قرار می‌دهند که می توانند برای واریز، ذخیره و برداشت ارز از آن استفاده کنند. برای استفاده از کیف پول نیازی نیست که کاربر کوین بیس باشید، بنابراین آن را برای معامله گرانی که بین ارزهای مختلف فیات و ارزهای دیجیتال انتقال می‌دهند ایده آل است. صرافی کراکن به مشتریان یک کیف پول دیجیتالی برای ذخیره‌ی ارزها در بین خرید ارائه می‌دهد، اما خدمات کیف پول شخصی ارائه نمی‌دهد.

ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی کراکن و صرافی کوین بیس

هر دو صرافی از ارزهای فیات USD، EUR، CAD، AUD، GBP، CHF و JPY پشتیبانی می‌کنند. کوین بیس بیش از 120 ارز دیجیتال را برای معامله در دسترس دارد، در حالی که کراکن 97 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. هر صرافی انتخاب‌های متفاوتی ارائه می‌دهد، بنابراین کاربرانی که به دنبال چیزی خاص هستند می‎توانند در هر دو صرافی جستجو کنند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.

علاوه بر بیت کوین، محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده که توسط کراکن و کوین بیس و پشتیبانی می‌شوند عبارتند از:

    کاردانو (ADA)

    بیت کوین کش (BCH)

    پیوند زنجیره ای (LINK)

    اتریوم (ETH)

    لایت کوین (LTC)

مقایسه امنیت در صرافی کوین بیس و صرافی کراکن

هنگام در نظر گرفتن اینکه از کدام صرافی استفاده کنید، اقدامات امنیتی بسیار مهم است. هر دو پلتفرم دارای سوابق امنیتی قوی هستند و هیچکدام نقض امنیتی یا سابقه هک قابل توجهی نداشته اند. هر دو صرافی ویژگی های امنیتی قابل توجهی ارائه می‌دهند از جمله:

کلیدهای امنیتی: هنگامی که کلیدهای امنیتی فیزیکی در درایو رایانه شما وارد می‌شوند، ورود به سیستم شما را احراز هویت می‌کنند و یک رمز عبور یک بار مصرف ایجاد می‌کنند. می‌توانید چندین کلید ایجاد کنید و آنها را در مکان‌های امن ذخیره کنید.

حریم خصوصی بسیار خوب (PGP): هر پلتفرم شما را از طریق راه‌اندازی رمزگذاری PGP برای ارتباطات آنلاین با صرافی راهنمایی می‌کند. این اقدام احتیاطی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تمام مکاتبات ارزهای دیجیتال خصوصی و ایمن نگه داشته می شوند.

احراز هویت دو مرحله‌ای: در هر دو صرافی به شما امکان احرار هویت دو مرحله‌ای برای امنیت هر چه بیشتر دارایی‌های شما ارائه می‌دهند.

مقایسه سهولت استفاده در صرافی کراکن و صرافی کوین بیس

تجربه کاربری برای کراکن و کوین بیس رتبه بالایی دارد. آنها هر دو تجربه قابل اعتمادی را در رایانه‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه ارائه می‌دهند. اقدامات امنیتی سختگیرانه کراکن برای سرمایه‌گذاران با مبالغ هنگفت یک امتیاز محسوب می‌شود اما اقدامات احتیاطی اضافه شده می‌تواند برای کاربرانی هم که می‌خواهند به سرعت معامله را شروع کنند انجام شود.

کوین بیس یک فرآیند راه‌اندازی سریع ارائه می‌دهد و ویژگی‌های معاملاتی و گزینه‌های تامین مالی را ساده نگه می‌دارد و به سرمایه‌گذاران بی تجربه اجازه می‌دهد تا فورا معامله کنند. کوین بیس به کاربران جدید این امکان را می‌دهد که تجارت را تنها با تأیید شماره تلفن شروع کنند. با افزودن مراحل تأیید، کاربران می‌توانند سطوح و محدودیت‌های بالاتر حساب را باز کنند.

سوالات متداول در مورد صرافی کراکن

حتی قبل از به روز رسانی گسترده در ژانویه 2018، کاربران سوالات زیادی در مورد Kraken داشتند. پس از آن بروز رسانی، حتی تعداد بیشتری سوال ایجاد شد. پرسش و پاسخ های زیر مجموعه ای از رایج ترین سوالات کاربران در مورد صرافی کراکن است. بدون مطالعه ادامه این مطلب شروع به معامله نکنید!

آیا کراکن کیف پول ارائه می‌دهد؟

پاسخ: بله، صرافی Kraken یک کیف پول رایگان برای همه مشتریان خود ارائه می کند. با این حال، توصیه نمی شود که دارایی های خود را در جایی ذخیره کنید که کلید خصوصی را در اختیارتان نمی گذارد. این یکی از مهمترین نکات امنیتی بیت کوین است که باید یاد بگیرید.

کدام ارزهای دیجیتال را می‌توان در کراکن معامله کرد؟

پاسخ: کراکن لیستی از ارزهای مناسب برای معامله را ارائه می دهد. گزینه های فیات عبارتند از USD ، EUR ، CAD ، GBP و JPY . آنها کوین های محبوب مانند BTC ، DOGE ، XRP و ETH و بسیاری دیگر را نیز برای معامله ارائه می دهند. برای مشاهده لیست کامل جفت ارز های پشتیبانی شده توسط کراکن می توانید به وب سایت Cryptocharts.info مراجعه کنید.

کارمزدهای واریز به حساب کراکن چه مقدار است؟

پاسخ: در بیشتر موارد، واریز ارز دیجیتال رایگان است (واریز برخی از کوین ها دارای کارمزدی بسیار کوچک هستند). بسته به روش های واریز انتخابی شما، کارمزد واریز ها از ایالات متحده 5 یا 10 دلار و واریز های یورویی 5 یورو است.

آیا کراکن یک صرافی معتبر است؟

پاسخ: بله، Kraken معمولاً از نظر حجم در بین 10 صرافی برتر قرار دارد. اکثر قریب به اتفاق مشتریان مشکلی برای معامله در آن ندارند. آن ها توسط گروه های سرمایه گذاری ریسک پذیری پشتیبانی می شوند و در خارج از سانفرانسیسکو مستقر هستند. آنها به هیچ وجه کلاهبردار نیستند. خیالتان راحت!

آیا صرافی کراکن نرم افزار موبایل دارد؟

پاسخ: بله دارد. برنامه اندروید در حال حاضر دارای 4 ستاره با بیش از 1500 بازخورد است. ظاهراً برنامه iOS بسیار عملکرد بدی داشته است (امتیاز 1.5 ستاره با حدود 200 بررسی).

آیا صرافی کراکن امن است؟

پاسخ: کراکن راه های متعددی برای پشتیبانی از کاربران، اقدامات امنیتی پیشرفته و پروتکل ذخیره سازی سرد برای حفظ دارایی ها دارد. آنها مانند برخی از رقبای دیگر به شدت تحت نظارت و کنترل نهاد های قانون گذار نیستند، اما هرگز دچار هک نشده اند. کراکن در این مورد نیز قابل اعتماد به نظر می رسد.

آیا صرافی کراکن نیاز به احراز هویت دارد؟

پاسخ: از نظر فنی، خیر. اگر فقط می خواهید نمودار های قیمتی را مشاهده کنید، مشکلی نخواهد بود. اما اگر می خواهید معامله کنید، باید هویت شما تأیید شود.

کارمزد های معاملات مارجین در کراکن به چه صورت است؟

پاسخ: شما بسته به نوع جفت ارزی که معامله می کنید، بین 0.01 تا 0.02 درصد کارمزد پرداخت می کنید.

نظرات در مورد کراکن؛ آیا این صرافی قابل اعتماد است؟

با وجود احساسات مثبت جامعه کریپتو در مورد این صرافی، موتور تجاری کراکن و عملکرد سایت موضوع بسیاری از شکایات، هجمه های توییتری و بحث های Reddit بوده است. به طور کلی، این وب سایت برای استفاده از افزایش شدید محبوبیت ارزهای دیجیتال تلاش های زیادی کرده است. اما کاربران تقریبا همه جا از عملکرد پر ایراد این پلت فرم شکایت هایی را ثبت کرده اند.

صرافی کراکن

در تصویر بالا کاربری با نام CryptoWithFries از عملکرد این پلت فرم انتقاد می کند.

صرافی کراکن Kraken

در اینجا نیزGoogle نشان می دهد که همه به Kraken حمله می کنند.

صرافی کراکن Kraken

معاملات خراب شده، واریز ها برگشت خورده اند، برداشت ها مفقود شده، سیستم خراب شده، اطلاعات همه جا محو شده اند. انگار صرافی کراکن دوستان زیادی روی وب ندارد.

صرافی کراکن Kraken

این نظرات باعث شد تا مدیرعامل کراکن؛ جسی پاول به طور عمومی عذرخواهی کند. آن ها وعده های بهبود عملکرد سایت خود را به سرعت دنبال کردند. Kraken در اواخر دسامبر 2017 به روز رسانی سیستم های اصلی را اعلام عمومی کرد.

با این حال، به روز رسانی خوب پیش نرفت. به جای اینکه فقط چند ساعت سایت از کار بیافتد، این سایت نزدیک به دو روز از دسترس خارج بود. شایعات بسیاری تمام سطح وب را فرا گرفت. البته این ترس ها عمدتا وحشت بی جا بود. کراکن اهمیت این که این تعمیرات چقدر طول خواهد کشید را دست کم گرفته بود و البته نتیجه آن را روی شهرت خود مشاهده کرد.

صرافی کراکن Kraken

با این حال، صرافی Kraken با ارائه امکان انجام معاملات برای کاربران وفا دار خود به عرصه بازگشت و سعی کرد دل آن ها را به دست بیاورد.

صرافی کراکن Kraken

 نتیجه گیری

صرافی Kraken پلت فرم خوبی برای معامله گران با تجربه است که می توانند از تمام امکانات آن استفاده کنند، اما انتخاب های کوین محدودی خواهید داشت (هرچند پشتیبانی از فیات را نیز دارد). برای مبتدیان مناسب نیست حتی ممکن است نتوانید با آن کار کنید. قضاوت نهایی را به عهده زمان می گذاریم که آیا بعد از آن تعمیرات اساسی بزرگ به جایی مناسب برای انجام دادن معاملات مان تبدیل شده است یا خیر.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه