بالا بردن امنیت تراست ولت: 3 راه عملی و مطمئن افزایش امنیت
ارز دیجیتال

بالا بردن امنیت تراست ولت: 3 راه عملی و مطمئن افزایش امنیت

چگونه امنیت تراست ولت را بالا ببریم؟ افزایش امنیت تراست ولت یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران این کیف پول است. اگر کیف پول تراست ولت روی گوشی شما نصب است، باید هر چه سریع تر نسبت به بالا بردن امنیت آن اقدام کنید. هک شدن تراست والت بدترین اتفاقی است که ممکن است برای یک تریدر پیش بیاید. در صورت هک شدن کیف پول تراست ولت، هیچ کاری از دست هیچ کسی برنمی آید. زیرا در حال حاضر هیچ مرجع رسیدگی به شکایات در این خصوص وجود ندارد.

بنابراین شما باید خود اقدام به افزایش امنیت تراست ولت کنید و احتمال هک شدن آن را از بین ببرید. در ادامه با 3 قدم مهم برای افزایش امنیت تراست ولت و جلوگیری از هک شدن آن آشنا شوید.

لزوم افزایش امنیت تراست والت

آیا امنیت تراست ولت بالا است و کیف پول امنی برای ذخیره دارایی دیجیتال است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از اهداف اولیه ایجاد کیف پول تراست ولت، تأمین امنیت کاربر است، بطوریکه حتی در نام این اپلیکیشن نیز واژه "Trust" به معنای اعتماد به کار رفته است.

اما واقعیت این است که تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری است که از شیوه ذخیره گرم یا آنلاین استفاده می‌کند. بنابراین در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کیف‌پول‌های دارای قابلیت ذخیره سرد یا آفلاین، سطح امنیتی پایین‌تری دارد.

اما این پلتفرم با افزودن فاکتورهای امنیتی دیگر، تلاش کرد این نقیصه را برطرف کند. تراست والت برای تأمین امنیت وجوه مشتریان، با شرکت امنیتی پیشروی استیت فول (Stateful) قرار داد تأمین امنیت دارد. شرکت استیت فول به طور مرتب امنیت این کیف پول را بررسی و تأیید می‌کند.

تراست والت همچنین از اقدامات امنیتی دیگری مانند اسکن پین کد بهره می‌برد و اسکن اثر انگشت کاربر را به عنوان یک لایه امنیتی دیگر، به برنامه افزوده است.

به محض ثبت نام در کیف پول، می‌توان این اقدامات را به صورت دستی، در قسمت «Setting» برنامه فعال کرد.

تراست والت هرگز اطلاعات کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی کیف پول‌های خود را در لپ تاپ خود ذخیره کنند و خود به شخصه عهده‌دار نگهداری از اطلاعات امنیتی خود باشند.

گام اول: توجه به نکته امنیتی دانلود و نصب تراست ولت

اولین گام برای امنیت تراست ولت دانلود آن از مرجع مطمئن یعنی سایت رسمی تراست ولت به آدرس به آدرس https://trustwallet.com/ است. هرگز اپلیکیشن های کیف پول را از جای دیگری جز سایت رسمی دانلود نکنید. دانلود از سایت اصلی احتمال قلابی بودن نرم افزار را از بین می برد.

افزایش امنیت تراست ولت با نصب آنتی ویروس

یکی از مهم ترین کارهایی که باید پیش از نصب تراست ولت روی گوشی خود انجام دهید، اسکن گوشی با آنتی ویروس است. حتماً پیش از نصب تراست والت اطمینان حاصل کنید که گوشی شما عاری از هر گونه بدافزار است و هرگز Trust Wallet را روی گوشی روت شده نصب نکنید. پس از نصب تراست ولت نیز همواره آنتی ویروس خود را به روز نگهدارید و از کلیک کردن روی لینکهای ناشناس، خودداری کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: کیف پول تراست والت

گام دوم: ذخیره کلیدهای خصوصی تراست ولت در جای امن

دومین نکته مهم از لیست نکات امنیت تراست ولت ، 12 واژه امنیتی است که هنگام نصب تراست ولت در اختیار شما قرار می گیرد. این واژگان را در جایی یادداشت کنید. اگر کیف پول شما از نصب درآمد یا گوشی شما گم شد، این واژگان مورد نیاز هستند.

افزایش امنیت تراست ولت با نگهداری صحیح واژگان امنیتی

 دارنده این واژگان می تواند در هر دستگاهی به کیف پول شما دسترسی پیدا کند. بنابراین هرگز عبارت بازیابی یا کلیدهای خصوصی خود را با کسی به اشتراک نگذارید. همواره یک نسخه پشتیبان از واژگان بازیابی خود تهیه کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: اتصال تراست والت به اسمارت چین بایننس

نحوه تهیه نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی تراست ولت

ممکن است برای شما پیش بیاید که 12 واژه بازیابی امنیتی خود را گم کنید. در اینصورت در معرض تهدید جدی قرار دارید، چنانچه گوشی شما گم یا ویروسی شود و یا مجبور به بازگشت به تنظیمات کارخانه شوید، باید با وجوهتان در کیف پول خداحافظی کنید. برای جلوگیری از این اتفاق تلخ، اگر واژگان کلیدی خود را گم کردید، تا دیر نشده، اقدام به بازیابی واژگان بگیرید. برای این کار، برنامه تراست ولت را باز و از مسیر زیر آن را ذخیره کنید.

  • "setting" را باز کنید.

 

مرحله اول یافتن 12 واژه بازیابی امنیتی در trustwallet- رفتن به بخش setting در تراست ولت

 

  • روی «wallets» کلیک کنید.

 

مرحله دوم یافتن 12 واژه بازیابی امنیتی در تراست ولت

 

  • برای مشاهده عبارت بازیابی، روی سه نقطه عمودی ضربه بزنید.

 

مرحله سوم یافتن 12 واژه بازیابی امنیتی در trustwallet

 

  • اکنون “show recovery phrases”را بزنید

 

مرحله چهارم یافتن 12 واژه بازیابی امنیتی در تراست ولت- show recovery phrase

 

  • واژگان را کپی و در مکانی امن ذخیره کنید.

 

مرحله پنجم یافتن 12 واژه بازیابی امنیتی در تراست ولت

 

گام سوم: افزودن لایه امنیتی به تراست ولت

حتماً علاوه بر لایه امنیتی دسترسی به گوشی، یکی از دو ویژگی رمز عبور، شناسه لمسی را به عنوان یک لایه امنیتی دیگر برای دسترسی به تراست ولت ایجاد کنید.

این کار موجب می شود در صورت گم کردن گوشی خود، دیگر نگران از دست رفتن وجوه کیف پولتان نباشید.

نحوه فعالسازی رمز در تراست والت

باید برای ورود به تراست ولت یک رمز 6 کاراکتری عددی ایجاد کنید. هرگز از یک رمز یکسان در دو کیف پول استفاده نکنید. اگر برای تراست ولت خود رمز تعیین کنید، در صورتی که اختیار گوشی شما در دست شخص دیگری افتاد، به کیف پولتان دسترسی نخواهد داشت.

برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

  • Settings بروید.
  • گزینه " Security" را انتخاب کنید.

 

مرحله اول فعالسازی رمز در تراست والت- رفتن به بخش security

 

  • تاگل "passcode" را روشن کنید.

 

مرحله دوم فعالسازی رمز در تراست والت- روشن کردن تاگل passcode

 

  • رمز عبور دلخواه خود را ایجاد کنید.

 

مرحله سوم فعالسازی رمز در تراست ولت- ایجاد رمز دلخواه

فراموش نکنید که قبل از فعال کردن رمز از کیف پول خود یک نسخه پشیبان تهیه کنید. با این کار در صورت فراموشی رمز قادر خواهید بود کیف پولتان را ریکاوری کنید.

فعالسازی قفلگشایی لمسی در تراست ولت

می توانید در کنار رمز، قفلگشایی لمسی را نیز فعال کنید. 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: امنیت کیف پول

اگر گوشی شما از ویژگی بیومتریک یا قفلگشایی لمسی پشتیبانی می کند، می توانید آن را به روش زیر فعال کنید.

برای فعالسازی قفلگشایی لمسی در تراست ولت مراحل زیر را طی کنید:

  • تراست والت را باز کنید.
  • این مسیر را طی کنید:

 Settings >>  Advanced Settings

مرحله اول نحوه فعالسازی قفلگشایی لمسی در تراست ولت

 

  • روی گزینه " Add a Fingerprint" ضربه بزنید و اثر انگشت خود را وارد اپلیکیشن کنید.

 

مرحله دوم فعالسازی قفلگشایی لمسی در تراست ولت

همچنین می توانید انتخاب کنید که فقط رمز عبور (Passcode) یا ترکیبی از رمز عبور / قفلگشای لمسی (Passcode/Biometric) را برای قفل گشایی فعال کنید. ویژگی قفل خودکار نیز در این قسمت فعال می شود. می توانید قفل خودکار برنامه تراست ولت را روی 5 یا 10 دقیقه و یا 1 یا 5 ساعت پس از عدم فعالیت تنظیم کنید.

مرحله سوم فعالسازی قفلگشایی لمسی در تراست والت

 

اکنون فقط با اثر انگشت شما تراست ولت باز می شود.

گوگل اتنتیکیتور برای تراست ولت

اگر چه بسیاری از کاربران به دنبال نحوه فعال سازی google authenticator در تراست ولت هستند. گوگل آتنتیکیتور یک برنامه تلفن همراه است که یک لایه اضافی از امنیت را به نام احراز هویت دو عاملی (2FA) به کیف پول و سایر حساب‌های دیجیتال اضافه می‌کند. این برنامه کدهای تأیید مبتنی بر زمان را برای محافظت بیشتر تولید می‌کند.

با اتصال Trust Wallet به این برنامه می‌توانید با اضافه کردن یک کد تأیید امنیتی در کنار رمز عبور خود، به هنگام دسترسی به کیف پول یا انجام معاملات امنیت ولت خود را بسیار افزایش دهید. این امر دسترسی افراد غیرمجاز به وجوه شما را به طور قابل توجه‌ای چالش برانگیزتر می‌کند و سطح اضافی حفاظت از دارایی‌های دیجیتال شما اعم از رمز ارزها و NFT ها را فراهم می‌کند.

اما توجه داشته باشید، در حال حاضر گزینه فعالسازی گوگل اتنتیکیتور و یا تأیید دو عاملی برای تراست ولت وجود ندارد. گزینه‌ی جایگزین فعالسازی گزینه applock  در بخش setting  است. در این صورت، حتی اگر گوشی ما دزدیده شود، در مدت کوتاهی، قبل از اینکه سارق به کیف پول دسترسی پیدا کند، تراست ولت به صورت خودکار قفل می‌شود. 

و اما سخن پایانی...

اگر موارد امنیتی ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید، اما هک شدن کیف پول تراست ولت، از بین می‌رود. با این حال، اگر شما وجوه زیادی را در این کیف پول نگهداری می‌کنید، بهتر است همواره دارایی های خود را در کیف پول های مختلف پخش کنید. حتماً بخشی از دارایی های خود را در کیف پول سرد نگهداری کنید؛ زیرا امنیت کیف پول های سرد بسیار بالاتر بوده و این کیف پول ها غیرقابل هک از راه دور هستند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: بهترین کیف پول های سرد

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


8 دیدگاه

    • comments

      Amir
      ، 11 دی 1401

      تراست ولت امنیت کافی رو نداره... قابلیت اینکه یه ولت دیگه رو به عنوان ولت پشتیبان معرفی کنی تا اونر ولت باشه رو ندارن...برداشت همینطوری بدون هیچگونه تایید خاصی انجام میشه حتی تایید دو مرحله ای رو هم نداره

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 23 دی 1401

      سلام امیر عزیز، تراست ولت یک کیف پول مولتی ولت است، یعنی شما با وارد کردن کلیدهای امنیتی سایر کیف پول‌های خود، می‌توانید ارزهای خود را وارد این کیف پول کنید. ضمن اینکه هنگام واریز و برداشت تأییدیه‌ی آن به صورت نوتیفیکیشن در گوشی شما نمایش داده می‌شود. تأیید دو مرحله‌ای نیز دارد که فعالسازی آن در مقاله ای دیگر آموزش داده شده است. برای دریافت تمامی آموزش‌های کیف پول تراست ولت به این آدرس مراجعه فرمایید. https://donyaye-trade.com/article/trust-wallet