کیف پول تراست ولت چیست؟  آموزش ویدئویی و بررسی کامل Trust Wallet
ارز دیجیتال

کیف پول تراست ولت چیست؟ آموزش ویدئویی و بررسی کامل Trust Wallet

اگر به دنبال بهترین کیف پول نرم افزاری با پوشش ارزهای فراوان و امنیت بالا هستید، باید کیف پول تراست ولت جزو اولین گزینه‌های شما باشد، اما قبل از دانلود و نصب کیف پول تراست ولت، حتماً این مقاله را بخوانید. در این مقاله از بخش ارز دیجیتال دنیای ترید، قصد داریم به بررسی کامل کیف پول نرم افزاری تراست ولت (Trust Wallet) بپردازیم و پس از بررسی ویژگی‌ها، امنیت، مزایا و معایب این کیف پول، نحوه‌ی دانلود تراست ولت، آموزش نصب، ارسال و دریافت ارز دیجیتال با آن را به صورت تصویری و قدم به قدم به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

?توجه: 

به دلیل حملات هکران به کیف پول‌های صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال، اکثر این صرافی‌ها، پروتکل‌های امنیتی خود را تقویت کرده‌اند تا بتوانند وجوه مشتریان خود را بیمه کنند. با وجود تمامی این اقدامات، عقل حکم می‌کند که دارایی‌های دیجیتال خود را در یک کیف پول سخت افزاری یا نرم افزاری ذخیره کنیم. 

 

 

کیف پول نرم افزاری چیست؟

کیف پول‌های نرم‌افزاری برنامه‌هایی هستند که شما می‌توانید دانلود و در تلفن همراه یا روی دسکتاپ خود نصب کنید. این کیف پول‌ها خارج از صرافی هستند و کلیدهای خصوصی آن در اختیار خود شما قرار دارند. بنابراین تا حدود زیادی امن و غیرقابل هک هستند. برخی از انواع کیف پول‌های نرم‌افزاری که به صورت افزونه (اکستنشن) روی مرورگر اینترنت نصب می‌شوند، به اندازه‌ی کیف پول‌های سخت افزاری امن نیستند، اما هنوز گزینه‌ی بهتری نسبت به کیف پول‌ یک صرافی متمرکز محسوب می‌شوند.

کیف پول تراست والت، یکی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری است. 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: کیف پول ارز دیجیتال

گاهی اوقات برخی از معامله‌گران، ذخیره‌ی دارایی در کیف پول نرم افزاری را امری غیر لازم می‌دانند، اما لازم است به این مورد اشاره کنیم که اگر شما بیش از 100 دلار دارایی دیجیتال دارید، بهتر است آن را از کیف پول صرافی خارج و به یک کیف پول امن انتقال دهید. کیف پول‌های نرم افزاری بسیاری داریم که هم ایمن و هم تمام مدت در دسترس شما هستند.

تراست ولت چیست؟

در جدول زیر، ویژگی‌های اصلی این کیف پول به اختصار آمده است.

کیف پول تراست ولت در یک نگاه

نام رسمی کیف پول

Trust Wallet

نوع

نرم افزاری

زبان اپلیکیشن

انگلیسی

توکن بومی

TWT

کارمزد

ندارد (کارمزد استاندارد شبکه تراکنش) ✔️

صرافی داخلی

دارد ✔️

مناطق مجاز

بدون محدودیت (تمامی کشورها) ✔️

اپلیکیشن موبایل

دارد ✔️

اکستنشن مرورگر اینترنت

ندارد ❌

قابلیت ذخیره ابری

ندارد ❌

قابلیت ذخیره سرد یا آفلاین

ندارد ❌

امکان خرید ارز با دلار

دارد ✔️

قابلیت ادغام چند کیف پول (مولتی ولت)

دارد✔️

امنیت

مطلوب ✔️

خدمات پشتیبانی از مشتریان

مطلوب ✔️

آشنایی با کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال و کیف پول مخصوص ارزهای دیجیتال شبکه اتریوم است. تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال منبع باز، غیر متمرکز و مخصوص تلفن همراه است. البته با نصب یک نسخه شبیه ساز اندروید، می‌توان آن را روی ویندوز نیز نصب کرد. این کیف پول در اصل فقط برای ذخیره توکن‌های ERC20 و ERC223 طراحی شده بود؛ اما اکنون برای سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین توسعه یافته است و بیش از 160 هزار دارایی و 50 بلاکچین را پشتیبانی می‌کند.

تراست والت از توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از آن برای ذخیره‌ی توکن‌های غیرمثلی بازی‌هایی مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و دسترسی به پلتفرم‌ اپلیکیشن‌های غیر متمرکز DApp و دیفای استفاده کنید.

این کیف پول دارای یک مرورگر Web3 داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را از طریق DEX بومی (صرافی غیر متمرکز) که در شبکه Kyber فعالیت می‌کند، خریداری کنند. همچنین می‌توان با استفاده از آن، مستقیماً به DApp‌های مختلف ایجاد شده بر روی بستر اتریوم دسترسی پیدا کرد.

تاریخچه تراست ولت

تراست ولت توسط یک برنامه‌نویس اوکراینی مقیم آمریکا به نام ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) برنامه نویسی شد. این شخص اولین بار در دارک نت در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتال اطلاعاتی کسب کرد. بعدها جذابیت شبکه اتریوم او را ترغیب کرد تا شانس خود را در صنعت ارز دیجیتال امتحان کند.

اولین برنامه‌ای که وی توسعه داد، یک اپلیکیشن ردیابی برای یافتن پارکینگ و سایر امکانات رفاهی برای کامیونداران بود. پس از راه اندازی موفقیت آمیز این برنامه ردیابی بود که رادچنکو تشویق به طراحی کیف پول ارز دیجیتال شد. هدف اولیه‌‌ی وی از طراحی کیف پول تراست ولت، قابلیت ذخیره‌ی توکن های استاندارد ERC20 حاصل از عرضه اولیه (ICO) بود.

مزایای اصلی تراست ولت

اگر بخواهیم کیف پول تراست ولت و ویژگی‌های آن را خلاصه کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کیف پول تراست ولت، یک کیف پول نرم افزاری است که امنیت قابل قبولی هم دارد. 
  • Trust Wallet در ماه ژوئن 2018 شروع به کار کرد و توانسته تا به امروز بیش از 10 میلیون کاربر فعال جذب کند.
  • تراست ولت از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال (توکن و کوین) پشتیبانی می کند.
  • تراست ولت یک سرویس توکن سواپ و یک صرافی داخلی دارد؛ یعنی شما می‌توانید درون صرافی داخلی تراست ولت برخی از ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید.
  • تراست ولت یک کیف پول مولتی چین و دروازه‌ی ورود به دنیای دیفای (Defi) است؛ یعنی شما می‌توانید به صرافی‌های متمرکز بیشتر بلاکچین‌ها متصل شوید و توکن‌ سواپ انجام دهید.
  • برای شرکت در بیشتر ایردراپ‌ها کیف پول تراست ولت لازم است.
  • کیف پول تراست ولت یکی از معدود کیف پول‌هایی است که درگاه پرداحت دلاری برای خرید ارز دارد.

 

اهداف تراست والت

پروژه تراست والت رادچنکو در سال 2017 کلید خورد و دیری نپایید که عملکرد فوق العاده‌ی آن، هزاران کاربر در سراسر جهان را جذب این کیف پول کرد.

  • اولین هدف و وظیفه‌ی تراست ولت پذیرش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال و استفاده از یک کیف پول برای ذخیره‌ی طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال بود.
  • از دیگر اهداف این کیف پول، قابلیت خرید ارز دیجیتال با استفاده از حساب بانکی یا کارت اعتباری و ترغیب بیشتر معامله گران به خرید ارز دیجیتال است.
  • هدف سوم این کیف پول، تأمین سطح مطلوبی از امنیت برای کاربران ارزهای دیجیتال است که همواره در معرض حمله سایبری قرار دارند.

 

تراست ولت و صرافی بایننس

کیفیت و شهرت تراست والت تا جایی پیش رفت که این برنامه توجه صرافی بزرگی همچون بایننس را به خود جلب کرد. در سال 2018، بایننس این پروژه را به همراه شرکت مادر خود، Six Days LLC، از مدیر عامل آن، رادچنکو خریداری کرد.

از آنجایی که بایننس به روزترین پلتفرم ارزهای دیجیتال است، در حال حاضر این کیف پول بر روی ویژگی‌هایی مانند شبکه‌های سفارشی، DEX بومی، نظارت بر بازار، آزمایش شبکه‌ها و ادغام عمیق کار می‌کند.

 

 

  • مالک تراست ولت صرافی بایننس است.
  • دانلود و استفاده از تراست ولت هیچ هزینه‌ای ندارد.
  • در سال 2020، تراست ولت در لیست 10 برنامه برتر ارز دیجیتال قرار گرفت.

 

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: اتصال کیف پول تراست ولت به صرافی بایننس

مزایا و معایب کیف پول تراست والت

هر کیف پولی به موازات مزایایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، معایبی نیز دارد. از بزرگترین مزایای کیف پول تراست والت، می‌توان به رایگان و متن باز بودن و همچنین امکان اتصال به زنجیره هوشمند بایننس و دسترسی به دنیای پرسود دیفای اشاره کرد. این کیف پول با اتریوم نیز سازگار بوده و از سطح امنیتی خوبی برخوردار است. قابلیت ادغام سایر کیف پول‌های کاربر با تراست ولت نیز از دیگر مزایای این کیف پول است که به کاربر امکان می‌دهد تمامی کیف پول‌های خود را به طور یکجا داشته باشد. با این حال، این کیف پول قابلیت ذخیره آفلاین ندارد. بنابراین درجه امنیت آن نسبت به کیف پول‌های دارای قابلیت ذخیره‌ی آفلاین یا کیف پول‌های سخت افزاری پایین‌تر است. در کل با رعایت جوانب احتیاط مانند پرهیز از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس، تعیین رمز قوی و فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای می‌توان با خیال راحت از این کیف پول استفاده کرد.

مزایا و معایب کیف پول تراست ولت 

مزایا ✔️

معایب❌

رابط کاربری ساده و جذاب

برخورداری از سطح امنیت پایین تر نسبت به کیف پول سخت افزاری

پوشش طیف عظیمی از ارزهای دیجیتال

قابلیت ذخیره آفلاین ندارد

سهولت استفاده

 

دانلود رایگان

 

سطح امنیتی مطلوب

 

عدم ذخیره کلیدهای امنیتی در سرور کیف پول

 

امکان خرید ارز دیجیتال با استفاده از کارت بانکی و دبیت کارت

 

احراز هویت ندارد

 

غیرکاستدی و غیرامانی است

 

همکاری با بایننس اسمارت چین

 

قابلیت تهیه نسخه پشتیبان با استفاده از 12 واژه امنیتی

 

بهینه سازی برای اندروید و آیفون

 

امنیت

 

خدمات پشتیبانی از مشتریان

 

نحوه عملکرد تراست والت

تراست والت مانند پلی است که تمامی بلاکچین‌ها را از طریق نودهای این شبکه‌ها، به یکدیگر متصل می‌کند. هر شبکه بلاک چین دارای آدرس‌های عمومی خاص خود است که کلید عمومی نامیده می‌شود. دارایی‌های دیجیتال در این آدرس‌ها رمزگذاری و ذخیره می شوند.

تراست والت کلید عمومی هیچ ارز دیجیتالی را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. این کیف پول تنها به کاربران امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول خود را می دهد.

تراست ولت کاربران را در امر مدیریت آدرس‌های عمومی خود به منظور دریافت و ارسال ارز دیجیتال یاری می‌دهد. همچنین با استفاده از اپلیکیشن تراست والت می‌توان تراکنش‌های مربوط به سایر ارزهای دیجیتال و کارهایی از قبیل توکن سواپ و استیک ارز دیجیتال (سپرده‌گذاری) را انجام داد.

امنیت تراست والت

آیا امنیت تراست ولت بالا است و کیف پول امنی برای ذخیره دارایی دیجیتال است؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت یکی از اهداف اولیه ایجاد کیف پول تراست ولت، تأمین امنیت کاربر است، بطوریکه حتی در نام این اپلیکیشن نیز واژه "Trust" به معنای اعتماد به کار رفته است.

اما واقعیت این است که تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری است که از شیوه ذخیره گرم یا آنلاین استفاده می‌کند. بنابراین در مقایسه با کیف پول‌های سخت‌افزاری یا کیف‌پول‌های دارای قابلیت ذخیره سرد یا آفلاین، سطح امنیتی پایین‌تری دارد.

اما این پلتفرم با افزودن فاکتورهای امنیتی دیگر، تلاش کرد این نقیصه را برطرف کند. تراست والت برای تأمین امنیت وجوه مشتریان، با شرکت امنیتی پیشروی استیت فول (Stateful) قرار داد تأمین امنیت دارد. شرکت استیت فول به طور مرتب امنیت این کیف پول را بررسی و تأیید می‌کند.

تراست والت همچنین از اقدامات امنیتی دیگری مانند اسکن پین کد بهره می‌برد و اسکن اثر انگشت کاربر را به عنوان یک لایه امنیتی دیگر، به برنامه افزوده است.

به محض ثبت نام در کیف پول، می‌توان این اقدامات را به صورت دستی، در قسمت «Setting» برنامه فعال کرد.

تراست والت هرگز اطلاعات کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند. کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی کیف پول‌های خود را در لپ تاپ خود ذخیره کنند و خود به شخصه عهده‌دار نگهداری از اطلاعات امنیتی خود باشند.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول تراست والت

همانطور که در بالا ذکر کردیم، تراست والت از 50 بلاکچین و بیش از 160 هزار ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. برای مشاهده این لیست به سایت اصلی تراست ولت مراجعه فرمایید.

ارزهای کیف پول تراست والت

تراست ولت از تمامی ارزهای دیجیتال اسمارت چین بایننس، شبکه اتریوم و توکن های غیر مثلی یا NFT پشتیبانی می کند. محبوب ترین ارزهای تراست والت موارد زیر هستند:

  • اتریوم (شامل توکن‌های دارای استاندارد ERC20 )
  • بیت کوین
  • بیت کوین کش
  • لایت کوین
  • ریپل
  • اتریوم کلاسیک
  • ترون
  • دوج کوین
  • کازماس
  • بایننس کوین

 

مجموعه ویدئوهای جامع آموزش کار با تراست ولت

ممکن است از خود پرسیده باشید که چرا باید علاوه بر کیف پول صرافی، تراست ولت را نیز در گوشی خود نصب کنم؟ مزیت استفاده از تراست ولت چیست؟

نحوه دانلود و نکات کلیدی نصب تراست ولت به چه صورت است؟

خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست چگونه انجام می شود؟

چگونه می توان از نوبیتکس به تراست ولت و بالعکس واریز و برداشت ارز انجام داد؟

پاسخ تمامی سؤالات خود با موضوع تراست ولت، از دانلود تراست ولت گرفته تا نحوه کار با آن را در مجموعه ویدئوی آموزشی زیر ببینید.

این مجموعه ویدیو شما 6 مورد آموزش جامع و اختصاصی دنیای ترید به شرح زیر است:

  1. لینک دانلود تراست ولت و نکات کلیدی نصب و راه اندازی کیف پول تراست ولت،
  2. آموزش انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت
  3. آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست ولت
  4. آموزش اتصال تراست ولت به اسمارت چین بایننس
  5. نحوه خرید ارز دیجیتال از پنکیک سواپ با تراست ولت
  6. نحوه افزودن توکن جدید به لیست ارزهای تراست ولت

آموزش پیدا کردن آدرس کیف پول تراست ولت

  1. برای پیدا کردن ادرس کیف پول تراست ولت خود باید در گام اول وارد کیف پول خود شوید. سپس رمز ارز مدنظرتان را انتخاب کنید.
  2. سپس از انتخاب ارز دیجیتال مدنظرتان بر روی گزینه دریافت یا Receive کلیک کنید.
  3. در این مرحله یک تصویر QR code به شما نشان داده می‌شود. در پایین این کد تصویری، عبارت طولانی نوشته شده است. عبارتی مانند زیر:
  4. EjdrvDJcendDJdj46jsbjJ352kI353rN43hsvdjw
  5. این عبارت همان آدرس کیف پول تراست ولت شماست.

این مورد در ویدئو 2 و 3 آموزش داده شده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: ارز تراست ولت

سؤالات متداول :

تراست ولت چه نوع ارزهایی را پوشش می دهد؟

تراست ولت ارزهای زیادی را پوشش می دهد. در این کیف پول ارزهای استاندارد زیر را می توان نگهداری و به یکدیگر تبدیل کرد.

  • BEP20: استاندارد فنی برای ایجاد و استفاده از توکن در بایننس اسمارت چین و استانداردی بسیار مشابه استاندارد ERC-20 در بلاک چین اتریوم. تمامی توکن هایی که روی  اسمارت چین بایننس ایجاد شده اند، استاندارد BEP-20 دارند. مانند توکن پنکیک سواپ، ارز کاکا، بایننس کوین و 131 کوین دیگر.
  • ERC20: توکن ERC20 استانداردی است که برای ایجاد و صدور قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم استفاده می شود. توکن هایی که روی شبکه اتریوم فعالند، این استاندارد را دارند. از محبوب ترین توکن های استاندارد ERC20 می توان به تتر، چین لینک، شیبا اینو اشاره کرد.
  • ERC721: استاندارد NFT ها یا توکن های غیر مثلی است.
  • BEP2: توکن های بایننس چین این استاندارد را دارند. با افزودن ویژگی جدید انتقال میان زنجیره ای می توان توکن های BEP2 را به BEP20 سواپ کرد.

همچنین با اتصال به صرافی های غیر متمرکز مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ و کوئیک سواپ می توان ارزهای سایر بلاکچین ها را نیز به یکدیگر سواپ کرد.

کارمزد واریز و برداشت در تراست والت چقدر است؟

تراست ولت برای واریز و برداشت  کارمزد دریافت نمی کند. اما هزینه شبکه از سفارش کسر می شود. بنابراین در صورت استفاده از شبکه اتریوم برای انتقال یا واریز و برداشت، به علت بالا بودن کارمزد شبکه اتریوم، کارمزدها بسیار بالا می رود. همچنین در صورت خرید مستقیم از تراست والت با استفاده از دبیت کارت، کارمزد شبکه اتریوم کسر می شود.

و اما سخن پایانی

تراست والت یکی از کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار معتبر است.با بررسی تجربه کاربران در دنیای مجازی، می‌توان به وضوح رضایت مشتریان از این کیف پول را مشاهده کرد. رابط کاربری ساده و طیف وسیعی از دارایی های پشتیبانی شده، تراست ولت را به یکی از کیف پول‌های پیشرو و محبوب تبدیل کرده است.

تراست ولت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به DApp های مختلف دسترسی داشته باشند و این یک حرکت دوراندیشانه است که با گسترش دیفای مزایای بلند مدتی به ارمغان خواهد آورد. مشارکت این کیف پول با بایننس موجب جذب کاربران بیشتری از سراسر جهان و بنابراین یک مزیت برای این کیف محسوب می‌شود.

برای رعایت جانب احتیاط، همواره وجوه اندک اما کافی در کیف پول آنلاین ذخیره سازی کنید تا همیشه آماده برای ترید باشید. وجوه کامل خود را در یک کیف پول سخت افزاری نگهداری کنید. استفاده ترکیبی از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری توصیه ما به کاربران عزیز است.

اما باید بدانید که تراست والت تاکنون هک نشده است و شما می‌توانید به این کیف پول اعتماد کنید و با خیال راحت تمامی امور مربوط به ارزهای دیجیتال خود مانند دریافت و انتقال، پس‌انداز و خرید را با آن انجام دهید. پیش از آن اطمینان حاصل کنید که آیا ارز دیجیتال شما در لیست 160 هزار ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط تراست والت موجود است یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ارزهای دیجیتال، به مقاله آموزشی ارز دیجیتال مراجعه فرمایید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


14 دیدگاه