ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ معرفی 4 سایت‌ معتبر Airdrop
ارز دیجیتال

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟ معرفی 4 سایت‌ معتبر Airdrop

ایردراپ چیست؟ آیا می‌توان از ایردراپ ارزهای دیجیتال کسب درآمد دائمی داشت؟ چند نوع ایردراپ ارز دیجیتال داریم؟ در این مطلب از بخش مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، ابتدا ایردراپ ارز دیجیتال را به زبان ساده و به‌طور کامل توضیح می‌دهیم، سپس شما را با خطرات احتمالی شرکت در ایردارپ آشنا کرده و در پایان، نحوه اعتبارسنجی ایردراپ ارز دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم. اگر به‌دنبال سایت معرفی ایردراپ هستید، می‌توانید لیست 4 سایت معرفی ایردراپ معتبر را نیز در این مطلب پیدا کنید.

ایردراپ چیست؟ معرفی ایردراپ به زبان ساده

airdrop چیست؟ ایردراپ در لغت به معنای بسته‌های رایگان هوایی برای کمک‌رسانی است. در فضای ارز دیجیتال، ایردراپ به فرآیند ارسال رایگان یک توکن یا کوین به آدرس تعداد معینی از کیف پول‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود. در واقع با شرکت در ایردراپ، شما می‌توانید مقدار مشخصی ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید.

ایردراپ ترز دیجیتال به زبان ساده

ایردراپ بهترین ابزار بازاریابی برای پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال است و دربردارنده‌‌ی سود و منفعت برای شرکت کننده و گرداننده ایردراپ است.

 چرا پروژه ها ایردراپ دارند؟

هدف airdrop چیست؟ چرا پروژه‌ها ارزهای رایگان به‌کاربران می‌دهند؟

بسیاری معتقدند پنیر رایگان تنها در تله موش یافت می‌شود. اما اینطور نیست! بسیاری از شکارچیان ایردراپ، از این طریق کسب درامد پایدار دارند. هر ماه ایردراپ‌های جدید زیادی معرفی می‌شوند. ایردراپ‌ها هدفمند هستند. ایده‌ی اصلی ایردراپ ارز دیجیتال این است که یک پروژه با ارسال ارز بومی خود، کاربران بیشتری را جذب کنند. یکی دیگر از اهداف ایردراپ می‌تواند تبدیل مشتری بالقوه به مشتری واقعی باشد؛ بسیاری از صرافی‌ها تنها به علت گسترش جامعه ارز دیجیتال و آموزش کار با صرافی، کیف پول و نحوه نقد کردن توکن ایردراپی، اقدام به ایردراپ توکن بومی خود می‌کنند.

مطالعه مقاله ایردراپ های معتبر پیشنهاد میشود.

هدف airdrop چیست؟

هدف اصلی ایردراپ افزایش آگاهی عمومی نسبت به پروژه و فضای ارز دیجیتال، همچنین افزایش ارزش بازار پروژه با جذب کاربران بیشتر است. ایردراپ شبیه انداختن یک کارت تخفیف رایگان در صدها یا هزاران صندوق‌ پستی و تشویق به بازدید از فروشگاه و در نتیجه تبدیل فرد عادی به مشتری، به‌واسطه‌ی یک سرمایه‌گذاری اولیه است. موارد زیر از اهداف اصلی ایردارپ‌ها هستند.

  • تبلیغات برای یک پروژه یا ارز دیجیتال نوپا؛
  • توزیع عادلانه توکن یک پروژه‌ی جدید به وسیله‌ی ایردراپ؛
  • ترند کردن یک ارز دیجیتال و ایجاد روند صعودی در نمودار آن؛
  • گسترش کاربران ارز دیجیتال در سراسر جهان؛
  • پرداخت پاداش یا مشوق‌های کاربری برای افزایش کاربر در یک پلتفرم.

 

انواع ایردراپ‌های ارز دیجیتال

ایردراپ‌ها سه نوع هستند:

  1. Bounty : در ازای انجام وظایفی در شبکه‌های اجتماعی، مانند فالو کردن شبکه‌های اجتماعی پروژه، ریتوئیت کردن توییت ایردراپ و یا عضویت در کانال تلگرام، واجد شرایط دریافت ایردراپ می‌شوید.
  2. Standard : در صورت عضویت و ثبت‌نام در یک وبسایت یا یک صرافی واجد دریافت ایردراپ می‌شوید.
  3. Holder : در صورت داشتن یک ارز خاص در یک صرافی، ایردراپ دریافت می‌کنید. در این روش، صرافی به طور خودکار توکن‌ها را میان دارندگان یک ارز خاص در بلاکچین توزیع می‌کند. (به عنوان مثال، هر آدرسی با بالانس اتر 0.01 یا بالاتر، airdrop را دریافت می کند.)

بسیاری از پروژه‌ها، در تاریخ معینی پیش از ایردراپ، یک اسنپ‌شات از بلاک چین تهیه می‌کنند و سپس با ایجاد یک قرارداد هوشمند، اجازه‌ی ثبت درخواست برای دریافت ارز رایگان در تاریخ معین را به شرکت‌کنندگان ایردراپ می‌دهند.

ملزومات مورد نیاز برای شرکت در ایردراپ ارز دیجیتال

برای شرکت در یک ایردراپ ملزوماتی نیاز است که به‌راحتی و به رایگان قابل دسترسی هستند.

الزامات شرکت در ایردراپ

  • کیف پول ارز دیجیتال: مهم‌ترین الزامات ایردراپ داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال است. بدون آدرس کیف پول شما نمی‌توانید در هیچ ایردراپی شرکت کنید. بنابراین در قدم اول در یک صرافی ارز دیجیتال حساب باز کنید.
  • اتصال کیف پول ارز دیجیتال به شبکه ایردراپ: بسته به این‌که ایردراپ در کدام شبکه صورت می‌گیرد، تیم توسعه درخواست اتصال کیف پول به آن شبکه را می‌کند. به عنوان مثال، اگر ایردراپ در شبکه اسمارت چین بایننس صورت گیرد، تیم توسعه اتصال کیف پول به اسمارت چین بایننس را درخواست می‌کند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: نحوه اتصال تراست والت به اسمارت چین بایننس

  • اگر از علاقه‌مندان ایردراپ هستید، بهتر است در فضای مجازی ایردراپ پسند مانند توییتر، تلگرام، دیسکورد فعالیت داشته باشید؛ زیرا اکثر ایردراپ‌ها از شما فالو و لایک حسابشان در این شبکه‌ها را درخواست می‌کنند.

 

مراحل دریافت ایردراپ‌های معتبر

بسته به انواع ایردراپ که پیش‌تر معرفی شد، مراحل دریافت ایردراپ‌‌ها متفاوت است. در بیشتر موارد، ایردراپ ارز دیجیتال نیاز به ثبت نام و اجرای مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها دارد. مواردی مانند:

  1. ثبت نام رایگان و افتتاح حساب کاربری در یک صرافی یا یک پلتفرم خاص
  2. دنبال کردن یک یا چند حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، یوتیوب و ...
  3. اشتراک یا بازنشر پست توییتر ایردراپ پروژه با استفاده از هشتگ.
  4. پر کردن فرم شرکت در ایردراپ با وارد کردن آدرس کیف پول ارز دیجیتال.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: کیف پول ارزدیجیتال چیست؟

همچنین مواردی وجود دارد که در آن ممکن است بدون نیاز به انجام کاری، فقط و فقط به منظور تشویق کاربران به فعالیت، یک ایردراپ برای جامعه‌ی یک ارز خاص صورت گیرد. به عنوان مثال، ممکن است صرافی اعلام کند به دارندگان ارز بومی صرافی، مقدار معینی توکن ایردراپ می‌شود و بدین وسیله، دارندگان توکن خود را افزایش دهد.

بهترین منبع airdrop: ایردراپ‌های معتبر کجا اعلام می‌شوند؟

منبع اطلاع‌رسانی ایردراپ بسیار مهم است؛ چرا که یک منبع معتبرمی‌تواند احتمال کلاهبرداری را بسیار کاهش دهد. معمولاً ایردراپ‌ها در وبسایت پروژه‌ی ارز دیجیتال اعلام می‌شوند. اما بسته به اینکه ایردراپ با چه هدفی و توسط چه شرکتی پشتیبانی می‌شود، منبع اطلاع‌رسانی نیز می‌تواند متغییر باشد. در زیر منابع مختلف ایردراپ ذکر و از لحاظ اعتبار درجه‌بندی می‌شوند.

سایت‌های ایردراپ ارز دیجیتال

اعتبار منبع ایردراپ

صرافی

✔️✔️✔️

سایت کوین مارکت کپ

✔️✔️

سایت‌های متفرقه

?

وبسایت پروژه

❌?

کانال تلگرام ایردراپ

❌⛔

در توضیح جدول بالا باید گفت از آنجایی که صرافی‌ها برای لیست کردن یک پروژه شرایط و فیلترهای خاصی دارند، ایردراپی که توسط صرافی اعلام می‌شود، نسبت به سایر ایردراپ‌ها معتبرترند؛ زیرا قبلاً توسط صرافی اعتبار سنجی شده‌اند. بنابراین هرچه معروفیت و اعتبار صرافی بالا باشد، ایردراپی که پوشش می‌دهد نیز معتبرتر است.

سایت کوین مارکت کپ هیچ مسئولیتی در قبال ایردراپ‌های اعلامی ندارد ولی به علت حفظ اعتبار سایت، پروژه‌ها را از فیلترهای خاصی عبور می‌دهد.

سایت‌های متفرقه در ازای اعلام ایردراپ‌ها پول دریافت می‌کنند و بیشتر به جنبه‌ی تبلیغاتی ایردراپ توجه می‌کنند. ولی برای جلب رضایت مشتری به‌طور نسبی پروژه را بررسی می‌کنند.

وبسایت پروژه‌ی ایردراپی ذینفع اصلی است، پس از همه بی‌اعتبارتر و خطرناک‌تر است و نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

چند مثال از ایردراپ‌های معتبر و موفق

ایردراپ‌های موفق زیادی در ارز دیجیتال صورت گرفته است. به عنوان مثال، OpenDao به تمامی توسعه‌دهندگان، مجموعه‌ها و علاقه‌مندان به توکن‌های غیرمثلی (NFT) که قبلاً در بازار  NFT اپن‌سی تراکنش انجام داده بودند، توکن‌ SOS ایردراپ کرد. افراد واجد شرایط با کلیک روی لینکی در پلتفرم اپن‌سی ثبت درخواست کردند. این ایردراپ به پلتفرم OpenDao کمک کرد تا دنبال‌کنندگان صفحه‌ی توییتر خود را به بیش از 60 هزار فالوور افزایش دهد و بیش از 120 هزار آدرس، درخواست ایردراپ ثبت کردند.

بهترین ایردراپ تاریخ ارز دیجیتال

و اما سودآورترین ایردراپ تاریخ ارز دیجیتال، ایردراپ ماینریوم بود. ارز Minereum با علامت اختصاری mneb در ماه ژانویه 2016 یک ایردراپ ترتیب داد که طی آن، به هر برنده، 32 هزار توکن MNE دراپ کرد. در همان سال، ارزش این ایردراپ به رقم باورنکردنی 440 دلار رسید.

منظم‌ترین ایردراپ

ایردراپ ارز بیت تورنت (BitTorrent) با علامت اختصاری BTT، در سال 2019 آغاز شد و تا فوریه  2025 ادامه خواهد یافت. این ایردراپ مخصوص دارندگان ارز ترون (Tron) در نظر گرفته شده است. تاکنون، در مجموع 100 میلیارد توکن BTT در کیف پول دارندگان TRX دراپ شده است. اوج ارزش BTT در فوریه 2019، 0.0011 دلار بود و کسی نمی‌داند تا سال 2025 قیمت این ارز چقدر رشد خواهد کرد. اگر شما دارنده ارز ترون هستید، می‌توانید در ایردراپ بیت تورنت شرکت کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: قیمت بیت تورنت

مزایا و معایب ایردراپ

شرکت در هر پدیده و برنامه‌ای معایب و مزایای خاص خود را دارد. ایردراپ، پدیده‌ی نوظهور دنیای ارز دیجیتال، یک معامله‌ی دو سر سود است. زیرا تیم توسعه و شرکت‌کنندگان، هم‌زمان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و یک فضای پویا برای رشد و توسعه را فراهم می‌کند. با این‌حال، ایردراپ خالی از عیب نیست و گاه معایب ایردراپ از مزایای آن پیشی می‌گیرند. در ادامه، مزایا و معایب ایردراپ  به زبان ساده توضیح داده می‌شود.

مزایای ایردراپ

با توجه به رقابت سنگین میان استارت‌آپ‌ها، ایردراپ تلاشی است برای متمایز شدن از انبوهی از ارزهای دیجیتال. پروژه‌ها می‌توانند از طریق ایردراپ، توجه معامله‌گران را به خود جلب ‌کنند، برای مدتی تبدیل به ترند روز ‌شوند و اگر پروژه‌ی ارزشمند و آینده داری باشند، ایردراپ این فرصت را به آن‌ها می‌دهد که خوش بدرخشند. از طریق ایردراپ، پروژه‌ها برای خود فالوور و جامعه فعال جذب می‌کنند و می‌توانند تبلیغات هدفمندی ‌شده ارائه دهند. در یک کلام ایردراپ یک فرصت استثنایی در اختیار پروژه‌ها قرار می‌دهد.

از سوی دیگر، شرکت‌کنندگان با دریافت ارز دیجیتال رایگان می‌توانند به تماشای رشد ارز رایگانی که از طریق ایردراپ دریافت کرده‌اند بنشینند و در صورت موفقیت پروژه، برای سوددهی بیشتر اقدام به خرید ارزهای بیشتری کنند.

معایب ایردراپ

هر جا بحث مالی مطرح است، پای کلاهبرداران به میان می‌آید. فضای ارز دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از بزرگترین نقطه‌ ضعف‌ها و موانع اصلی شرکت در ایردراپ، سایت‌های فیشینگ و کلاهبرداری‌های فراوانی هستند که هر یک با پروژه‌های پر طمطراق ارز دیجیتال و تبلیغات طلایی خود از راه می‌رسند و یک ایردراپ جعلی راه‌اندازی می‌کنند.

ایردراپ های اسکم و کلاهبرداری

حال سؤال اینجاست: خطرات شرکت در ایردراپ چیست و چگونه ایردراپ‌های جعلی را شناسایی کنیم؟

خطرات ایردراپ چیست؟

ایردراپ‌ها همیشه خوب نیستند. درست مانند تمام امور مالی، ایردراپ‌ها نیز کلاهبرداران، اسکمرها و شیادان خاص خود را دارند؛ بنابراین باید بسیار مراقب فعالیت‌های خود در فضای مجازی باشید. در ادامه به مهم‌ترین خطرات شرکت در ایردراپ‌ها اشاره می‌شود.

خطرات ایردراپ: سوءاستفاده از کاربران برای مقاصد سودجویانه

بسیاری از پروژه‌های ارز دیجیتال، هیچ ارزش خاصی در فضای ارز دیجیتال ایجاد نمی‌کنند و صرفاً برای سودجویی وارد این فضا شده‌اند. این افراد با ایجاد ماکت یک پروژه و انتشار ارز جعلی خود، شروع به تبلیغات آن در فضای مجازی می‌کنند و سپس با یک ایردراپ، ارز خود را وارد گردش مالی کاربران می‌کنند. سپس با استفاده از ابزار تبلیغات، ایجاد پامپ و دامپ، پس از رسیدن به مقاصد سودجویانه، پروژه را رها می‌کنند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: پامپ و دامپ در ارز دیجیتال چیست؟

در این میان کاربرانی که در پروژه ثبت نام کرده‌اند، وقت خود را، و سایر کاربران که اقدام به خریداری ارز کرده‌اند، پول خود را از دست می‌دهند.

خطرات ایردراپ: حملات فیشینگ

از آن‌جایی که معمولاً بیشتر پروژه‌ها برای شرکت در ایردراپ درخواست عضویت در شبکه‌های اجتماعی را مطرح می‌کنند، کلیک روی لینک اشتراکی، امری رایج تلقی می‌شود و این بسیار خطرناک است؛ زیرا یکی از مهلک‌ترین حملات در فضای مجازی، حملات فیشینگ است.

بنابراین بسیار مهم است که شما در ایردراپ یک پروژه‌ی معتبر شرکت کنید.

خطرات ایردراپ: حملات داستینگ

کاربران باید مراقب باشند که مورد حملات داستینگ (Dusting Attacks) قرار نگیرند و بدین منظور باید مراقب واریزهای هرچند اندک به کیف پول‌های خود باشند.

در حملات داستینگ، فرستنده، با هدف از بین بردن حریم خصوصی و شناسایی صاحب حساب، مقدار بسیار ناچیزی ارز به هزاران کیف پول می‌فرستد؛ سپس مهاجم به‌وسیله‌ی استراتژی‌های دیتا ماینیگ یا کاوش داده و ردیابی تراکنش‌ها، به ماهیت افرادی که تراکنش‌های بالا انجام می‌دهند، پی می‌برد. این افراد معمولاً هدف حمله‌های اخاذی قرار می‌گیرند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: نحوه تشخیص سایت‌های کلاهبرداری در ارز دیجیتال

راهکار مقابله با خطرات ایردراپ: چگونه ایردراپ‌های معتبر را شناسایی کنیم؟

به هر ایردراپی اعتماد نکنید. تنها پس از بررسی پروژه، برای شرکت در یک ایردراپ اعلام داوطلبی کنید. ایردراپ‌های جعلی و کلاهبردار را بشناسید و از آن‌ها دوری کنید. فیلترهای مهمی برای اعتبار سنجی ایردراپ وجود دارد. اولین کاری که در مواجهه با ایردراپ باید انجام دهید، بررسی و غربال ایردراپ‌ها با توجه به فیلترهای زیر است.

هشدار 1: هرگز در ایردراپ های پولی شرکت نکنید

ایردراپ‌های قانونی هیچ‌گاه از شرکت‌کنندگان درخواست واریز وجه نمی‌کنند؛ زیرا هدف ایردراپ صرفاً تبلیغاتی است! اگر از شرایط شرکت در ایردراپ، واریز وجه خاصی به یک آدرس خاص بود، بدانید صد در صد جعلی است. البته پروژه‌ی معتبر و اثبات شده‌ای که نقشه‌ی راه دارد و برای تشویق سهام‌داری، ارزی را به هولدرهای خود ایردراپ می‌کند، تفاوت دارد. صرافی‌های معتبر هر از چند گاهی دست به این ایردراپ‌ها می‌زنند. مشخصه‌ی اصلی این ایردراپ‌ها این است که از طریق صرافی اعلام و حمایت می‌شوند و به دارندگان ارز خاصی، از طریق ایردراپ پاداش سهام‌داری می‌دهند.

هشدار2: هرگز کیف پولتان را به پلتفرم ایردراپ متصل نکنید

هیچ یک از ایردراپ‌های قانونی درخواست اتصال کیف پول به یک پلتفرم ناشناس را مطرح نمی‌کنند. یکی از واضح‌ترین علامت کلاهبرداری در ایردراپ، درخواست اتصال به یک پلتفرم بی‌نام و نشان است.

البته بسیاری از ایردراپ‌ها درخواست اتصال کیف پول به اسمارت چین بایننس یا شبکه اتریوم یا بلاکچین‌های معروف و اثبات شده را مطرح می‌کنند. اما حواستان باشد همواره از درون برنامه کیف پولتان به بلاکچین‌ها متصل شوید و روی هیچ لینک خارجی خاصی کلیک نکنید.

هشدار3: هرگز کلیدهای امنیتی کیف پولتان را در اختیار کسی قرار ندهید

یکی از واضح‌ترین علامت تقلبی بودن ایردراپ، درخواست کلیدهای خصوصی است. کلیدهای خصوصی بسیار امنیتی و مهم هستند. بنابراین باید در مکان امنی نگهداری شوند و هرگز در اختیار کسی قرار داده نشوند.

هشدار 4: هرگز روی لینک اشتراکی ایردراپ کلیک نکنید

معمولاً پروژه‌ها با اشتراک لینک‌ حساب‌های خود در شبکه‌های مجازی مانند دیسکورد، توییتر و ... از شرکت‌کنندگان درخواست لایک و فالو می‌کنند. هرگز روی این لینک‌ها کلیک نکنید. سالم‌ترین کار برای دنبال کردن شبکه‌های مجازی، جستجوی نام پروژه درون شبکه‌های اجتماعی و دنیال کردن آن‌هاست. برای مثال به جای کلیک روی لینک اشتراکی، نام پروژه را درون برنامه توییتر جستجو و پس از یافتن حساب، آن را فالو کنید. با کلیک روی یک لینک ناشناس، ممکن است ناخواسته طعمه یک حمله‌ی فیشینگ شوید و به‌سادگی به هکر دسترسی کامل به کیف پول خود دهید.

هشدار 5: یک کیف پول مخصوص ایردراپ برای خود ایجاد کنید

برخی از کلاهبرداران بسیار درخشان، که تعدادشان کم است، با چنان دقتی ماکت پروژه‌ی خود را ایجاد می‌کنند، که جای هیچ تردیدی باقی نمی‌ماند. اگر مانند بسیاری از شکارچیان ایردراپ، علاقه‌مند به شرکت در ایردراپ‌های کاملاً رایگان استارت‌آپ‌های نوپا هستید، (از آن دست ایردراپ‌هایی که نیازی به داشتن ارز خاصی در کیف پول نیست)، حتماً یک کیف پول مخصوص برای این کار ایجاد کنید و فقط از موبایلی استفاده کنید که کیف پول اصلی تان روی آن نصب نیست. با این‌کار، فیشینگ و سایر ترفندها روی شما جواب نمی‌دهند.

نکات امنیتی شرکت در ایردراپ: ایردراپ‌های معتبر چه خصوصیاتی دارند؟

حال با این همه خطرات، چطور یک پروژه آینده دار در ارز دیجیتال را پیدا و در آن سرمایه‌گذاری کنیم؟

در بخش قبلی به شما توصیه‌هایی در مورد نحوه‌ی فیلتر ایردراپ‌ها ارائه شد. با اعمال فیلترهای بالا، فقط شما می‌توانید ایردراپ‌های کلاهبرداری خطرناک را تشخیص دهید. اما هنوز نمی‌دانید آیا این ایردراپ معتبر است و قرار است سودده باشد یا خیر. پاسخ به این سؤال مهم است؛ زیرا برخی از ایردراپ‌ها ظاهر موجهی دارند، اما طرح بلندمدت آن‌ها کلاهبرداری است. از آن‌جایی که ایردراپ جنبه‌ی معرفی پروژه نیز دارد، به این نکته توجه کنید.

 

به زبان ساده، پروژه‌های هرمی زیادی وجود دارند که با ظاهر غلط‌انداز و موجه، ابتدا با یک ایردراپ نظر معامله‌گران را به خود جلب می‌کنند و پس از کسب سود مدنظرشان، پروژه را رها می‌کنند تا سقوط کند و زیان تریدرها نیز برایشان اهمیت ندارد. 

 

 

در ادامه، به طور گذرا به چند راه‌کار ساده برای شناسایی ایردراپ‌های معتبر و کلاً پروژه‌های معتبر در فضای ارز دیجیتال اشاره می‌شود.

اولین مرحله اعتبارسنجی ایردراپ : بررسی  وایت پیپر و نقشه راه پروژه

اولین قدم برای اعتبار سنجی ایردراپ، بررسی پروژه ایردراپ است. در فضای ارز دیجیتال، اگر رمز ارزی برای حل یک مسئله‌ی خاص پیشنهادی ارائه نکرده باشد یا کاربردی در یک پلتفرم خاص نداشته باشد، در واقع یک ارز بی‌فایده است. ممکن است قیمت آن حباب‌وار رشد کند. اما این حباب به‌زودی می‌ترکد. بنابراین مراحل زیر را طی کنید:

  • به کانال تلگرام ایردراپ اعتماد نکنید. کانال تلگرام ایردراپ هیچ مسئولیتی در قبال اعتبار ایردراپ‌های معرفی شده ندارد. در تلگرام به‌دنبال یافتن ایردراپ نباشید. کانال تلگرام ایردراپ فقط در شرایطی معتبر است که توسط وبسایت اصلی حمایت شود.
  • در سایت معرفی ایردراپ، دنبال وبسایت پروژه بگردید. اگر پروژه وبسایت نداشت و صرفاً توییتر و دیسکورد داشت، رهایش کنید.
  • اگر پروژه وبسایت داشت، آن را باز کنید و دنبال وایت پیپر (white paper) پروژه بگردید. اگر پروژه وایت پیپر نداشت، رهایش کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: وایت پیپر چیست؟

  • در وایت پیپر دنبال نقشه‌ی راه (road map) پروژه باشید. اگر پروژه نقشه‌ی راه نداشت رهایش کنید.
  • نقشه‌ی راه را بخوانید. اگر با خواندن نقشه‌ی راه متقاعد شدید که این پروژه‌ی ارزشمند است، این پروژه و ایردراپ آن ارزش بررسی را دارد.

 

دومین مرحله اعتبارسنجی ایردراپ: بررسی حامیان ایردراپ

هر پروژه‌ای حداقل در یک یا چند صرافی لیست شده است و یا صرافی حمایت خود از پروژه را اعلام کرده است. جستجو کنید ببیند کدامیک از صرافی‌ها این ارز را لیست یا از آن حمایت کرده‌اند. اگر چیزی نیافتید، به اعتبار ایردراپ شک کنید.

سومین مرحله اعتبارسنجی ایردراپ: بررسی تیم توسعه ایردراپ

شفافیت در فضای ارز دیجیتال بسیار مهم است. شما باید گردانندگان پروژه و سابقه‌ی کاری آن‌ها را بشناسید. اسامی تیم توسعه‌ی یک پروژه در وبسایت آن موجود است. شما می‌توانید با یک جستجوی اینترنتی، سابقه‌ی اعضا را پیدا و بررسی کنید که آیا رابطه‌ای با تکنولوژی و امور مالی یا مارکتینگ دارند یا خیر. معمولاً حرفه‌ای‌ها در توییتر و لینکدین حساب فعال دارند. بررسی کنید که آیا این حساب به‌تازگی ایجاد شده یا خیر. اگر حساب تازه و فعالیت‌ها زیاد باشند، به اعتبار اعضا شک کنید.

معرفی بهترین سایت‌های airdrop

بسیاری از کاربران به دنبال سایت معرفی ایردراپ هستند. فراوانی سایت‌های ایردراپ شگفت‌آور است. شما می‌توانید با سرچ عبارت "free airdrop" یا "#airdrop" یا "airdrop crypto"، سایت‌ها، پیج‌های اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی زیادی را با موضوع ایردراپ پیدا کنید. اما آیا همه‌ی این منابع معتبر و قابل اعتماد هستند؟

 

درست حدس زدید! بسیاری از سایت‌ها فقط به‌خاطر جمع‌آوری فالوور و در ازای دریافت وجه، هر ایردراپی را اعلام می‌کنند و هیچ فیلتری برای اعتبارسنجی یا کوچکترین علاقه‌ای به سرنوشت مالی شرکت‌کنندگان ایردراپ ندارند. بنابراین این وظیفه‌ی شماست که جستجو کنید و سایت‌های معتبر ایردراپ را بیابید.

 

 

4 سایت زیر از معتبرترین سایت‌های اعلام ایردراپ هستند.

لیست 4 سایت معتبر ایردارپ

در این 4 سایت، به طور منظم لیستی از جدیدترین ایردراپ‌ها منتشر می‌شود. اما فراموش نکنید که این سایت‎‌ها هیچ تضمینی برای اعتبار ایراپ‌ها ندارند. شما خود مسئول اعتبار سنجی این ایردراپ‌ها هستید.

 

و اما سخن پایانی

ایردراپ‌ها به همان میزان که می‌توانند سودده باشند، می‌توانند شما را متحمل زیان‌ کنند. شاید با خود بگویید که استفاده از ایردراپ ارزهای دیجیتال بسیار ساده است. اما لازم است این نکته را به شما متذکر شویم که کلاهبرداری در این زمینه بسیار زیاد است. پس لازم است با چشمانی باز، از ایردراپ‌های دنیای کریپتوکارنسی استفاده کنید. ما به شما خطرات و راه‌کارهای مقابله با آن را ارائه دادیم. شما همچنین می‌توانید به صفحه‌ی ایردراپ های معتبر دنیای ترید مراجعه کنید. تمامی مراحل اعتبارسنجی ایردراپ‌ها توسط کارشناس دنیای ترید انجام شده و بهترین ایردراپ‌ها در این صفحه به صورت ماهانه معرفی می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید به صورت ماهانه به این صفحه مراجعه کنید تا از جدیدترین ایردراپ‌های معتبر اطلاع یابید.

اگر تمایل دارید بروزرسانی‌های ایردراپ از طریق ایمیل به شما اطلاع داده  شود، در سایت دنیای ترید ثبت نام کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه

    • comments

      اعظم مرادی
      ، 15 اردیبهشت 1401

      سلام ممنون از اموزشهای خوبتون..یه سوال دارم.کسیکه انگلیسیش خوب نیست چطور میتونه تو ارز دیجیتال موفق باشه؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 15 اردیبهشت 1401

      سلام اعظم مرادی عزیز؛ معامله گر موفق بیش از هر چیز نیاز به کسب مهارت در حوزه تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. اگر شما این دو مهارت را کسب نکنید، بازار فارکس یا ارز دیجیتال می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد. ما در وبسایت دنیای ترید، آموزش های کافی در حوزه ارز دیجیتال را منتشر کرده ایم. اگر علاقه مند به این حوزه هستید، با جدیت مقالات آموزشی را دنبال کنید. دانش انگلیسی البته در تعامل با صرافی ها می تواند کمک کننده باشد ولی شرط توفیق در ارز دیجیتال نیست. امیدوارم پاسخ خود را دریافت کرده باشید. پرسود باشید.