کیف پول ارزدیجیتال یا کیف پول رمز ارز چیست؟
ارز دیجیتال

کیف پول ارزدیجیتال یا کیف پول رمز ارز چیست؟

با افزایش کاربران ارز دیجیتال، نیاز به کیف پول مطمئن برای این ارزها افزایش پیدا کرده است. کیف پولی که علاوه بر رابط کاربری خوب، از امنیت بالایی هم بر خوردار باشد. در این مقاله ما تمامی نکاتی که لازم است در خصوص کیف پول ارز دیجیتال بدانید را خواهیم گفت. پس اگر تصمیم دارید وارد دنیای ارز دیجیتال شوید، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با مفهوم، عملکرد و انواع کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال یک اپلیکیشن است که به کاربران رمز ارز ها اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال خود را در آن ذخیره و مدیریت کنند.

زمانی که که یک کاربر رمز ارزی مانند بیت کوین به دست می‌آورد می‌تواند آن را در یک کیف پول مخصوص این رمز ارز ذخیره کند و از آنجا برای انجام تراکنش‌های مختلف استفاده نماید.

کیف پول‌های رمز ارز ها همانند اپلیکیشن‌های تلفن همراه هوشمند یا کامپیوترتان هستند. به این معنی که شما می‌توانید آنها را از سایت‌های نرم افزاری دانلود کنید و با سپری کردن مراحل ثبت نام، کیف پول خودتان را ایجاد کنید.

اما اگر حس لمس و نگه داشتن کیف پول را با هیچ اپلیکیشنی عوض نمی‌کنید(مانند نویسنده مقاله ?)، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول سرد استفاده کنید. کیف پول‌‌هایی که کار همان اپلیکیشن را برای شما انجام می‌دهند.

اولین کیف پول ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو یعنی خالق بیت کوین به دنیا معرفی شده است. افراد می‌توانند یک یا چند نوع رمز ارز از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو و ... را در آن نگه دارند.

هر کیف پول یک آدرس اختصاصی دارد. این آدرس اختصاصی برای خریداری و یا انتقال رمز ارز لازم است.

ممکن است تصور کنید ارز دیجیتالتان در این کیف پول مانند ذخیر شدن یک فایل بر روی یک فلش، ذخیره شود. اما در واقع اطلاعات ذخیره شده در این کیف پول فقط نشانگر مکان پول شما در بلاک چین (یا همان دفترکل عمومی توزیع شده که تمام تراکنش‌های مربوط به یک رمزراز را ثبت کرده و تایید و‌ تصدیق می‌کند) است.

خرج کردن پول از این کیف پول به سادگی اسکن کردن کد QR یک فروشنده یا هدایت کردن مقدار معینی از سکه‌ی رمزنویسی شده به آدرس عمومی یک فروشنده است.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: عرضه اولیه ارز دیجیتال

این نوع کیف پول یا والت به شما اجازه می‌دهد تا موجودی مربوط به یک آدرس را مشاهده کنید و وجه دلخواه خود را (از طریق تکنولوژی بلاک چین ) انتقال نمایید؛ البته اگر شما صاحب آن کیف پول باشید.

اثبات اینکه شما صاحب آن آدرس هستید از طریق یک کلید خصوصی (یک کد مخفی مربوط به یک آدرس عمومی) در کیف پول‌های غیر نظارتی یا (non-custodial) انجام می‌شود.

در کیف‌ پول‌های نظارتی (custodial) یک شخص ثالث مانند یک کارگزار از کلید شما نگهداری می‌کند و تنها کار لازم وارد کردن رمز عبود در اپلیکیشن کیف پول آنهاست. به طور کلی یک کیف پول ارزدیجیتال یا رمزارز مانند یک حساب بانک آنلاین است.

شما می‌توانید آدرس عمومی کیف پولتان را با دیگران به اشتراک بگذارید اما هیچ وقت نباید کلیدهای خصوصی و پسوردهای خصوصی تان را به کسی بگویید یا نشان دهید. چرا که دستبرد به کیف پول با داشتن کلید خصوصی به سادگی امکان پذیر است.

به صورت کلی رمزارزها به صورت واقعی در یک کیف پول ذخیره نمی‌شوند بلکه در بلاک چین آن ارز ذخیره می‌شوند. کیف پول شما در واقع یک نرم افزار است که جهت ارتباط و تعامل با بلاک چین طراحی شده است.

کیف پول شما آدرس‌ها را ذخیره می‌کند نه توکن ها را

برای مثال کیف پول بیت کوین با بلاک چین بیت کوین در ارتباط است و آن ولت صرفاً اجازه دارد آن ارز را بین آدرس‌های استاندارد جا‌به‌جا کند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا موجودی‌ها و ترازنامه‌های مربوط به یک آدرس را مشاهده کنند.

مطالعه مقاله تعریفی ساده از ارز دیجیتال را از دست ندهید 

انواع کیف پول ارز دیجیتال

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال بر اساس ویژگی‌ها و عملکردشان به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

  • کیف پول داغ (Hot Wallet)
  • کیف پول سرد (Cold)

تفاوت عمده‌ی بین این دو نوع کیف پول این است که آیا به اینترنت وصل می شوند یا خیر!

کیف پول گرم ارز دیجیتال

کیف پول گرم به کیف پولی گفته می‌شود که لازم است به اینترنت وصل شود.

امنیت این کیف پول ها نسبت به کیف پول های سرد کمتر است.

این نوع کیف پول به خاطر اتصال به اینترنت به شدت قابل دسترسی هستند اما در عین حال بیشتر در معرض تهدیدها و‌خطرات امنیتی و همچنین حمله‌ی کلاهبرداران قرار دارند.

با وجود اینکه این کیف پول ها کاربر پسند هستند و کار با آنها بسیار راحت است؛ اما امکان به خطر افتادن حریم شخصی کاربران در یک حادثه امنیتی، وجود دارد.

انواع کیف پول گرم ارز دیجیتال

انواع دیگری از کیف پول گرم ارزهای دیجیتال وجود دارد که آنها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم.

کیف پول وب ارز دیجیتال  - Web wallets

از کیف پول‌ در بستر وب، می‌توان بدون نصب نرم افزار و به راحتی استفاده کرد.

در این نوع از کیف پول‌، کاربران می‌توانند یک کیف پول جدید ایجاد کرده و یک رمز عبور شخصی برای دسترسی به آن هم انتخاب کنند.

با این وجود بعضی از افراد و شرکت‌هایی که ارائه دهنده این دسته از خدمات هستند، کلید شخصی کاربران را از طرف آنها نگه داشته و ‌مدیریت می‌کنند.

اگرچه این کار ممکن است برای کاربران بی‌تجربه راحت باشد، اما در واقعیت یک عمل بسیار خطرناک است.

اگر فردی کلید شخصی‌اش را خودش در اختیار نداشته باشد یعنی اینکه اختیار پولش را به شخص دیگری سپرده است.

بعضی از وب سایت‌هایی که خدمات کیف پول وب ارائه می‌دهند، از خدماتی مانند مدیریت وسیله، تایید و ‌تصدیق چند مرحله‌ای و کدهای پیشگیری از سرقت با جعل هویت استفاده می‌کنند.

اگر تصمیم دارید از این کیف پول‌ها استفاده کنید، حتما این دسته از خدمات امنیتی را مورد بررسی قرار بدهید.

کیف پول در بستر وب ارز دیجیتال

کیف پول های دسکتاپ ارز دیجیتال

کیف پول دسکتاپ، یک نرم افزار است که می‌توان آن را دانلود کرده و روی کامپیوتر نصب و اجرا نمود. برخلاف برخی از نسخه‌های در بستر وب، والت‌های دسکتاپ به کاربران کنترل تمام کلیدها و وجوهشان را می‌دهند.

برای بالا بردن امنیت کیف پول های دسکتاپ دو روش وجود دارد:

روش اول: زمانی که کاربر یک کیف پول دسکتاپ جدید درست می‌کند، فایلی به نام  "wallet.dat"  در کامپیوتر او ذخیره می‌شود. این فایل حاوی اطلاعات کلید شخصی است که برای دسترسی به آدرس رمزارز کاربر استفاده می‌شود. کاربر باید با گذاشتن یک پسورد شخصی آن را رمزگذاری و از دیگران مخفی کند.

اگر فردی برای کیف پول دسکتاپ خود کد گذاری کند، هر بار که می‌خواهد این نرم افزار را اجرا کند باید پسورد خود را وارد کند تا فایل  "wallet.dat"  قابل اجرا شود و در صورت فراموش یا گم گردن این پسوورد تمام سرمایه‌اش را از دست می‌دهد. بنابراین بک آپ گرفتن از فایل  "wallet.dat"  و به خاطر نگهداشتن آن امری حیاتی است.

روش دوم: راه دیگر بالا بردن امنیت این دسته از کیف پول ها این است که فرد از کلید شخصی مربوطه یا seed phrase(مجموعه کلماتی که برای دستیابی به کیف پول رمزارزها استفاده می شود) خود یک نسخه کپی شده بگیرد(export کند).

با این روش کاربر قادر خواهد بود در صورت خراب شدن کامپیوترش یا غیرقابل دسترس بودن آن، به وجوه خود در کامپیوتر یا وسیله‌ای دیگر دسترسی پیدا کند.

در کل والت‌های دسکتاپ را می‌توان امن تر از اکثر ورژن‌های والت‌های وب به حساب آورد، اما بسیار مهم و حیاتی است که افرادی که از آن استفاده می‌کنند پیش از اینکه یک کیف پول ارز دیجیتال را نصب و استفاده کنند، مطمئن شوند که کامپیوترشان هیچ گونه ویروس و بدافزار( malware)نداشته نباشد.

کیف پول‌های ارزدیجیتال موبایل

این کیف پول‌ها مخصوص تلفن‌های هوشمند طراحی شده‌اند و مانند کیف پول‌های دسکتاپ عمل می‌کنند.

آنها تقریبا راحت و ‌بی دردسر هستند چون اجازه می‌دهند با استفاده از کدهای QR رمزارزهایتان را بفرستید یا دریافت نمایید.

به این ترتیب کیف پول‌های موبایل به خصوص برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های روزانه مناسب هستند و به این ترتیب یک گزینه‌ای عالی برای خرج کردن بیت کوین و سایر رمزارزها در دنیای واقعی می‌باشند.

کیف پول ارز دیجیتال

معرفی چند کیف پول گرم

کیف پول در بستر وب Guarda Wallet 

یکی از کیف پول‌های در بستر وب، کیف پول Guarda است. نسخه موبایلی و دسکتاپی این کیف هم در دسترس است، اما اکثر کاربران ارز دیجیتال آن را به عنوان یک کیف پول مناسب در بستر وب می‌شناسند.

شما می‌توانید از این کیف پول برای ذخیره، مدیریت، انتقال و دریافت دارایی‌های ارز دیجیتال خود استفاده کنید. در حال حاضر این کیف پول از 40 رمزارز پشتیبانی می‌کند.

از مزیت این کیف پول می‌توان به عدم ذخیره اطلاعات شخصی کاربر و کلیدهای خصوصی اشاره کرد.

کیف پول ارز دیجیتال در بستر وب

کیف پول Coinbase

Coinbase   یک کیف پول رمزنگاری شده است که می‌توانید از آن برای خرید، فروش، انتقال و همچنین ذخیره ارز دیجیتال استفاده کنید. این پلت فرم بیش از 100 کشور را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این کیف پول هر ارز دیجیتالی را بخرید و بفروشید و پیگیری آن‌ها را در یک مکان انجام دهید. این کیف پول برای هر دو دستگاه iOS و Android وجود دارد و می‌توانید معاملات ارز خود را به صورت روزانه ، هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال کوین بیس

PointPay

PointPay  اولین کیف پول بانکی رمزنگاری در جهان است که مشتریان را قادر می‌سازد با خیال راحت بیش از 10 رمز ارز محبوب را ذخیره کنند و سود روزانه از آن سپرده‌ها را استفاده کنند. شما می‌توانید سالانه تا 30 درصد سود از کیف پول بانکی PointPay بدست آورید.

این کیف پول برای سیستم‌هایiOS  و Android در دسترس است.

کیف پول ارز دیجیتال PointPay

کیف پول کوینومی

کوینومی را می‌توان محبوب ترین کیف پول ارز دیجیتال جهان دانست. این کیف پول برای اولین بار فقط برای کاربران ios در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. اما بعد استقبال زیاد کاربران، نسخه اندروید هم در دسترس همگان قرار گرفت.

با استفاده از این کیف پول امکان خرید و فروش و ذخیره‌سازی ارزهای محبوب را دارید. این کیف پول امن و رابط کاربری بسیار بالایی دارد.

کیف پول ارز دیجیتال کوینومی

کیف پول Edge

«اج» یک نوع کیف پول گرم ارز دیجیتال است. این کیف پول با هدف افزایش سهولت کاربران ارز دیجیتال ساخته شده و از امنیت بالایی هم برخوردار است. یکی از نقاط ضعف این کیف پول، پشتیبانی از ۱۳ ارز دیجیتال است.

کیف پول اتمیک ولت

این کیف پول خوشنام، هم در قالب نسخه موبایلی عرضه شده و هم در قالب نسخه دسکتاپی. این کیف پول از تمامی ارزها پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. امنیت در این کیف پول بسیار بالاست.

کیف پول ارز دیجیتال اتمیک ولت

کیف پول جکس

این کیف پول، هم در بستر موبایل عرضه شده و هم افزونه مرورگر کروم آن در دسترس است. این کیف پول فقط از 80 کوین پشتیبانی می‌کند و امنیت مناسبی دارد. رابط کاربری این کیف پول بالا است و افراد آماتور می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

کیف پول ارز دیجیتال جکس

کیف پول سرد ارز دیجیتال

این نوع کیف پول برای ذخیره‌ی رمزارزها به صورت آفلاین و یا بدون اتصال به اینترنت استفاده می‌شوند و امنیت بسیار بیشتری نسبت به کیف پول داغ دارند.

کیف پول‌های سرد نسبت به کیف پول‌های گرم، از امنیت بیشتری برخوردار هستند. چون کیف پول سرد مانند یک خزانه عمل می‌کند و تمامی تراکنش‌های روزانه را در خودش ثبت می‌کند.

در این نوع کیف پول از یک وسیله‌ی فیزیکی برای ذخیره‌ی کلیدها به صورت آفلاین استفاده می‌شود و بنابراین آنها را در برابر تلاش‌های هک کردن آنلاین بعضی از افراد مصون می‌دارد.

به این روش، ذخیره‌ی سرد هم گفته می‌شود و به افرادی که تصمیم دارند پولشان را هودل(Hodel) کنند، پیشنهاد می‌شود. (یعنی رمزارزهای خود را ترید یا معامله نکنند و آنها را به مدت طولانی در حساب خود نگه دارند چون در طولانی مدت سودآور خواهند بود).

والت یا کیف پول‌های سخت افزاری دستگاه‌هایی فیزیکی و ‌الکترونیکی هستند که از یک تولید کننده‌ی ارقام تصادفی برای درست کردن کلیدهای عمومی و خصوصی استفاده می‌نمایند.

سپس این کلیدها در خود این دستگاه که به اینترنت متصل نمی‌باشد، ذخیره می‌شوند. بنابراین ذخیره‌ی سخت افزاری نوعی کیف پول سرد را به وجود آورده و یکی از امن ترین گزینه های موجود به حساب می‌آید.

در حالی که این کیف پول‌ها سطوح بالاتری از امنیت را ارائه می‌دهند اما اگر اجرا و انجام آنها به درستی صورت نگیرد، ممکن است زیان‌های بزرگی را بر شما متحمل کند.

به علاوه کیف پول‌های سخت افزاری کمتر کاربر پسند بوده و کار با آنها چندان ساده نیست و دسترسی به وجوه در آنها نسبت به کیف پول داغ دشوارتر است.

در حال حاضر اکثر کیف پول‌های سخت افزاری به شما اجازه می‌دهند تا برای محافظت از این دستگاه‌ها یک پین کد (pin code) تنظیم و اجرا کنید.

همچنین می‌توانید یک عبارت بازیابی برای آن در نظر بگیرید و تنظیم کنید که در صورت گم شدن کیف پولتان از آن استفاده کنید.

کیف پول‌های کاغذی

کیف پول‌های کاغذی یک نوع کیف پول سرد است. کیف پول‌های کاغذی یک تکه کاغذ هستند که یک آدرس رمزارز و کلید خصوصی آن به صورت فیزیکی و به شکل کد QR  روی آن پرینت شده است.

بعضی از وب سایت‌های کیف پول کاغذی به افراد اجازه می‌دهند تا در حالت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت کدشان را برای ایجاد آدرس و کلیدهای جدید دانلود نمایند.

به این ترتیب این کیف در برابر حمله‌های هک کردن آنلاین مقاوم بوده و می‌توانند یک گزینه خوب برای ذخیره‌ی سرد باشند.

با این حال با وجود داشتن چندین ایراد اساسی، استفاده از این کیف پول کاغذی اکنون خطرناک در نظر گرفته می‌شود و بهتر است که از استفاده از آن خودداری شود. یک ایراد اصلی کیف پول کاغذی این است که آنها برای فرستادن قسمتی از وجوه مناسب نیستند بلکه به وسیله‌ی آنها باید تمام موجودی را منتقل کرد.

معرفی چند کیف پول سرد

کیف پول سرد ترزور

برند ترزور، جزو اولین تولید کنندگان کیف پول‌های سرد است. محبوبیت این کیف پول، و امنیت بسیار بالا باعث شده کاربران این کیف پول روز به روز بیشتر شود. از ویژگی‌های خوب کیف پول سرد ترزور این است که شرکت تولید کننده آن، دائما سخت افزارهای خود را به روز رسانی می‌کند.

اگر تصمیم به سرمایه گذاری بلند مدت در ارز دیجیتال دارید حتما از این کیف پول استفاده کنید.

کیف پول ارز دیجیتال ترزور

کیف پول سرد نانو  Ledger Nano X

Ledger Nano X  یک دستگاه جمع و جور است که به راحتی در جیب جا می‌شود و مدیریت دارایی‌های ارز دیجیتال را برای شما راحت می‌سازد.

در مقایسه با مدل Ledger Nano S که در ادامه بررسی خواهیم کرد، دارای صفحه نمایشی بزرگتر و دکمه‌هایی با موقعیت بهتر است، که استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کند.

شما می‌توانید Ledger Nano X را با استفاده از رایانه رومیزی یا سیستم عامل‌های iOS و اندرویدی راه‌اندازی و استفاده کنید.

در طول آزمایش ما، مراحل نصب اولیه کاملاً ساده و حسی بود که حتی برای مبتدیان مطلق نیز مناسب است.

دستگاه با استفاده از USB-C و بلوتوث، به راحتی جفت می‌شود و مشکلی ندارد. طبق گفته کمپانی Ledgerمدت زمان کار مداوم این دستگاه حدود 8 ساعت خواهد بود و طول عمر کلی باتری نیز چیزی حدود 5 سال است.

راحت‌ترین راه برای مدیریت دارایی‌های ارز دیجیتال در یک دستگاه لجر، از طریق برنامه لجر لایو است.

این برنامه هم برای دسک‌تاپ و هم برای موبایل موجود است؛ که کلیه عملکردهای استاندارد مورد انتظار شما، مانند بررسی موجودی یا ارسال و دریافت دارایی‌ها را فراهم می‌کند.

شایان ذکر است که Ledger Nano X به طور کلی توسط Binance DEX نیز پشتیبانی می‌شود.

اگرچه می‌توانید بسیاری از دارایی‌ها را به صورت بومی در Ledger Live مدیریت کنید، اما برخی از کوین‌ها همچنان نیاز دارند که شما از نرم افزار کیف پول شخص ثالث استفاده کنید.

یکی از محدودیت های Ledger Nano S، این است که فقط می توانید چند برنامه را هم زمان نصب کنید؛ در مقابل Ledger Nano X  می‌تواند حداکثر 100 برنامه را به طور هم زمان اجرا کند.

کیف پول سرد Ledger Nano S

این کیف پول را می‌توان تنها رقیب کیف پول سرد ترزور دانست. چرا که برند لجر، انتخاب بسیار از کاربران ارز دیجیتال است.

طراحی این کیف پول شبیه به یک درایو USB معمولی است. تنظیمات اولیه آن ساده و راحت است و کارکردن با این کیف پول حتی برای مبتدیان مطلق هم نیز راحت است.

راحت ترین راه برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال در یک دستگاه لجر، از طریق برنامه Ledger Live است. این برنامه هم برای دسکتاپ و هم برای موبایل در دسترس می‌باشد.

البته برای اتصال این کیف پول به موبایل به یک تبدیل USB یا OTG (On The Go) احتیاج دارید که از یک طرف دارای یک درگاه میکرو USB و از طرف دیگر یک درگاه ورودی USB ساده است.

این کیف پول تمام عملکردهای استانداردی را که انتظار دارید، مانند بررسی موجودی یا ارسال و دریافت دارایی‌ها را ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است که Ledger Nano S به طور بومی توسط Binance DEX نیز پشتیبانی می‌شود. اگرچه می‌توانید بسیاری از دارایی‌ها را به صورت بومی در Ledger Live مدیریت کنید، اما برخی از کوین‌ها همچنان نیاز دارند که شما از یک نرم‌افزار کیف پول رابط نیز استفاده کنید.

البته یکی از اشکالات جزئی در Ledger Nano حافظه نسبتا کم آن است.

از آن جا که هر کوین به یک برنامه جداگانه نیاز دارد، شما می‌توانید فقط چند مورد را هم زمان نصب داشته باشید.

همچنین، توجه به این نکته مهم است که حذف یک برنامه تأثیری بر کلیدها و سرمایه شما نخواهد داشت. اما تا زمانی که دوباره آن برنامه را نصب نکنید، نمی‌توانید با آن حساب تراکنش انجام دهید.

کیف پول سرد ارز دیجیتال

کیف پول سرد KeepKey

کیف پول دیجیتال زیبا و مستحکم KeepKey دارای طراحی‌ای قوی با آلومینیوم آنودایز شده در قسمت پشتی است که به آن قابلیت حمل و نگهداری آسان می‌دهد.

یکی از مهم‎ترین نوآوری های KeepKey ادغام بومی آن با پلت فرم تریدینگ تحت وب ShapeShift است.

شایان ذکر است که گرچه KeepKey عمیق ترین ادغام را با ShapeShift دارد، اما هنوز می توانید از آن با سایر نرم افزارهای کیف پول استفاده کنید.

تنظیمات اولیه این دستگاه ساده و قابل فهم است.

در طول تستی که روی دستگاه انجام دادیم، در مورد جفت شدن دستگاه با ShapeShift مشکلاتی وجود داشت.

دستگاه مرتباً اتصال را قطع می‌کرد، اما با چند بار راه اندازی مجدد این مسئله حل شد.

در حالی که ادغام بومی با ShapeShift یک ویژگی قابل توجه برای KeepKey به حساب می‌آید، اما نکات منفی نیز دارد.

به عنوان مثال اگر می‌خواهید دارایی‌های خود را در Shapeshift خریداری یا مبادله کنید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و تأیید KYC را دریافت کنید.

با این حال، اگر فقط می‌خواهید ارزهای دیجیتال را ارسال و دریافت کنید، کافیست یک حساب کاربری با آدرس ایمیل ایجاد کنید و اگر به هیچ وجه نمی‌خواهید یک حساب Shapeshift ایجاد کنید، می‌توانید از افزونه مرورگر KeepKey یا سایر نرم افزارهای کیف پول دیجیتال استفاده کنید.

KeepKey  یک کیف پول سخت افزاری است که توسط شرکتی با همین نام ساخته شده و توسط پلت فرم تجاری تحت وب ShapeShift در سال 2017 خریداری شده است.

به همین ترتیب، ویژگی اصلی KeepKey تعامل آن با ShapeShift است.

بنابراین، کسانی که نمی‌خواهند از ShapeShift استفاده کنند بهتر است به دنبال استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری دیگری باشند.

به طور خلاصه، KeepKey  یک کیف پول با طراحی خوب و کاملاً کاربرپسند با مقداری محدودیت‌های سازگاری ولی مناسب برای تازه‌کاران است.

 

کیف پول ارز دیجیتال KeepKey

اهمیت بک آپ گرفتن در کیف پول ارز دیجیتال

عدم موفقیت در دسترسی به کیف پول رمزارزتان می‌تواند گران تمام شود. بنابراین بسیار مهم است که به طور مرتب از آنها بک آپ بگیرید.

در بسیاری از موارد این کار به سادگی توسط بک آپ گرفتن از فایل های wallet.dat و یا عبارت seed phrase که، پیش‌تر درباره‌ی آن مختصری توضیح داده شد، انجام می‌گیرد.

یک عبارت seed phrase در اصل مانند یک کلید مادر کار کرده و اجازه‌ی دسترسی به تمام کلیدها و آدرس‌های یک کیف پول رمزارزی را صادر می‌کند.

جمع بندی

و‌ در آخر، کیف پول‌های رمز ارزی بخش جدایی ناپذیر استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزها هستند.

آنها یکی از پایه‌ای ترین و اساسی‌ترین قسمت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. هر والت یا کیف پول مزایا و‌ معایب خاص خود را دارد، بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما قبل از استفاده از آنها، از قوانین، معایب، مزایا و روش درست کار کردن با آن مطلع شوید. اگر هم سوالی در ذهنتان داشتید که جوابش در این مقاله نبود، حتما در کامنت بپرسید تا کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند. در ضمن، شما می‌توانید جهت مطالعه سایر مطالب آموزشی به صفحه آموزش ارز دیجیتال رایگان دنیای ترید هم سر بزنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط