عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی 5 سایت ICO
ارز دیجیتال

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟ + معرفی 5 سایت ICO

در این مطلب، همه‌ی فوت و فن‌های شناسایی و شرکت در عرضه‌ اولیه ارز دیجیتال (ICO) آموزش داده شده. اینجا بیاموزید: چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم، از کجا به لیست عرضه اولیه ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنیم؟ جدیدترین عرضه اولیه ارز دیجیتال کجا اعلام می‌شود؟ در پایان مقاله لیست 5 سایت معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان را دریافت کنید. این مقاله را تا پایان بخوانید تا استاد ICO شوید. 

عرضه اولیه ارز دیجیتال چیست؟

حتماً تاکنون عبارت ICO یا عرضه اولیه‌ی کوین را شنیده‌اید. برای شروع ابتدا از خود بپرسیم ICO مخفف چیست؟ سپس نگاهی به تعریف عرضه اولیه در ارز دیجیتال داشته باشیم: 

ICO مخفف عبارت انگلیسی Initial coin offering و به معنای «عرضه اولیه‌ کوین» است که در زبان فارسی، «عرضه‌ اولیه سکه» نیز ترجمه شده است. 

اگر به عقب بازگردید و نگاهی به تاریخچه‌ی عرضه اولیه سکه بیندازید، به سرعت متوجه می‌شوید که شرکت در عرضه‌های اولیه‌ی کوین، سود خالص است. اما آیا این پروژه‌ها رایگان هستند؟

 

 

💡مهم‌ترین نکته‌ای که نیاز است در این زمینه بدانید، این است که عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان نیست؛ چرا که شرکت قصد دارد با این عرضه هزینه‌ی اولیه برای پیشبرد پروژه‌ی خود را از طریق ICO کسب کند. اگر به دنبال ارز رایگان به این مقاله آمده‌اید، ما به شما مطالعه‌ی این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم: ایردراپ رایگان ارز دیجیتال

 

 

همانطور که می‌دانید، عرضه اولیه، بهترین روش برای شروع مسیر یک کوین یا ارز دیجیتال است. شرکت، کسب و کارهای نوظهور یا یک استارت آپ که به دنبال جذب سرمایه برای ساخت توکن، برنامه یا بلاک چین جدید است، می‌تواند با عرضه اولیه، کوین یا توکن خود را راه اندازی کند؛ سپس با سرمایه‌ای که جمع‌آوری می‌کند، پروژه‌ی خود را توسعه دهد.

ارزی که عرضه اولیه می‌شود، ممکن است در استفاده از محصول یا خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد، مفید باشد یا ممکن است صرفاً نمایانگر سهمی در شرکت یا پروژه باشد.

بسیاری از پروژه‌های موفق از طریق ICO تأمین سرمایه کرده‌اند و ظرف مدت زمان کوتاهی سرمایه‌گذاران را به سود رسانده‌اند.

در بخش بعد، چند مورد از مشهورترین عرضه‌های اولیه را ببینید.

پربازد‌ه‌ترین عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال 

ICO خیلی از سرمایه گذاران را مولتی میلیاردر کرده است. به عنوان مثال، در سال 2017 که سال ظهور و رشد انفجاری ICO بود، تعداد 435 مورد موفق اعلام شده که هر یک، به طور متوسط، ​​12.7 میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند. کل مبلغ جمع آوری شده برای سال 2017، چیزی معادل 5.6 میلیارد دلار بود که 10 پروژه بزرگ 25 درصد از این کل را جمع‌آوری کردند. این تعداد پروژه به طور متوسط ​​12.8 برابر سرمایه اولیه، سود کسب کردند.

 در سه ماهه‌ی اول سال 2018، جذب سرمایه در ارز از طریق ICO به اوج خود رسید. به‌طوری که بودجه جذب شده در عرضه اولیه ارزهای دیجیتال در سه ماهه‌ی اول سال 2018، به  6.88 میلیارد دلار آمریکا رسید.

بر اساس آمار سایت استاتیستا، ICOهای جمع آوری شده برای صنعت ارز دیجیتال تا سه ماهه‌ی اول سال 2019، بالغ بر 14.8 میلیارد دلار است.

 

 

از بهترین نمونه‌های ICO، می توان به اتریوم، تزوس، پولکادات و ... اشاره کرد. این پروژه‌های مشهور در زمان راه‌اندازی چیزی جز پروژه‌های کوچک، ناشناس و نوظهور نبودند.

اگر شما در سال 2017 در یک پروژه ICO شرکت می‌کردید و توکن عرضه شده را خریداری می‌کردید، سرمایه‌تان 1150 درصد رشد می‌کرد!

 

 

حالا که به اهمیت عرضه‌های اولیه پی بردید، سؤال اینجاست: اگر شرکتی بخواهد عرضه اولیه کوین انجام دهد دقیقاً چه کار باید انجام دهد؟ به بیان دیگر شما به عنوان سرمایه‌گذار چطور متوجه شوید که شرکتی عرضه اولیه دارد. برای پاسخ، بخش بعدی را بخوانید.

مراحل عرضه اولیه ارز دیجیتال

در دنیای ارز دیجیتال، هنگامی که شرکتی قصد دارد از طریق عرضه اولیه جذب سرمایه کند، چند گام زیر را برمی‌دارد:

  1. توکن خود را در یک شبکه مانند اتریوم یا بایننس اسمارت چین راه‌اندازی می‌کند.
  2. سایت خود را راه‌اندازی می‌کند. (بخش خرید عرضه اولیه کوین از قسمت‌های اصلی سایت است.)
  3. وایت پیپر (White paper) منتشر می‌کند. 
  4. کمپین‌های تبلیغاتی اجرا می‌کند و نام کوین را در سایت‌های اعلام ICO ثبت می‌کند.

مطالعه‌ این مطلب پیشنهاد می‌شود: وایت پیپر چیست؟

 

 

وایت پیپر مشخص می‌کند سرمایه‌ی مورد نیاز برای پیشبرد اهداف شرکت چقدر است، پروژه چه اهدافی را دنبال می‌کند و شرکت تصمیم دارد از چه طریقی به اهداف خود برسد. بنابراین مطالعه‌ی وایت پیپر قبل از شرکت در یک ICO ضروری است.

 

 

  • در صورت موفقیت یک ICO، قیمت کوین یا توکن عرضه شده بالا می‌رود و سود دو طرفه‌ای نصیب سرمایه‌گذار و کسب و کار می‌شود. وجه جمع آوری شده صرف اجرای اهداف و برنامه‌های پروژه خواهد شد.
  • اگر سرمایه جذب شده برای تأمین حداقل بودجه مورد نیاز شرکت کافی نباشد، ممکن است آن سرمایه به خریداران بازگردانده شود. در این مرحله، ICO ناموفق ارزیابی خواهد شد.

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

شما می‌توانید با خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، سودهای خوبی برداشت کنید، البته به شرطی که اولاً تشخیصتان در مورد اصالت پروژه درست باشد و دوماً به موقع از این عرضه‌ها اطلاع پیدا کنید. حالا شاید بپرسید چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟ به عبارت دیگر، لیست عرضه اولیه ارزهای دیجیتال در کدام سایت ارائه می‌شود؟

سایت‌هایی وجود دارند که جدیدترین عرضه اولیه ارز دیجیتال را به‌طور مرتب پوشش می‌دهند. این سایت‌ها رایگان هستند و شما می‌توانید با دنبال کردن آن‌ها، از لیست ICOها با خبر شوید. البته کانال عرضه اولیه ارزهای دیجیتال هم وجود دارد. اما این کانال‌ها فعلاً چندان معتبر نیستند و بهتر است از سایت‌ها کمک بگیرید. غیر از تقویم ico سایت کوین‌مارکت‌کپ، سایتهای دیگری نیز وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند. در ادامه ، لیست 5 سایت معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان را ببینید.

5 سایت معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان

در زیر به 5 سایت ico که از همه معروف‌تر و معتبرتر هستند اشاره می‌کنیم. با دنبال کردن این سایت‌ها می‌توانید ICO های سودساز را شناسایی کنید.

  1. سایت کوین کودکس (Coincodex): بهترین سایت در مورد عرضه اولیه ارز دیجیتال همین سایت است که یک تقویم برای ICO در نظر گرفته است.
  2. سایت کوین اینسایدر (Coininsider): از قدیمی‌ترین سایت‌های ICO با آپدیت‌های مرتب و دائمی.
  3. سایت آیکولیستینگ آنلاین (icolistingonline): این سایت علاوه بر اعلام عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال، این پروژه‌ها را معرفی و رتبه‌بندی کرده است.
  4. سایت تاپ آیکولیست (topicolist): این سایت به اندازه‌ی سایت اول به روز نیست، ولی ICO های مطمئن‌تری را ارائه می‌دهد. کیفیت این عرضه‌های اولیه با درجه‌بندی طلایی و نقره‌‌ای مشخص شده است.
  5. سایت آیکومارک (icomarks): در این سایت معرفی پروژه و رتبه‌بندی از لحاظ اعتبار عرضه اولیه وجود دارد.

 

 

سایت‌های معرفی شده، از دیگر رقبای خود مطمئن‌تر و پربازدیدتر هستند. شما می‌توانین در این سایت‌ها آخرین و جدیدترین عرضه‌های اولیه را پیدا کنید. این پیشنهادات تاحدودی اعتبار سنجی شده‌اند. اما فراموش نکنید که اعتبارسنجی نهایی  بر عهده‌ی شخص شماست. 

 

 

اما آیا همه‌ی عرضه‌های اولیه در ارز دیجیتال معتبر هستند؟ قطعاً پاسخ منفی است. در بخش بعدی به شما می‌گوییم چطور یک عرضه اولیه ارز دیجیتال را اعتبارسنجی کنید.

اعتبارسنجی عرضه اولیه ارز دیجیتال

از آنجایی که هیچ نهاد مسئول یا شخص ثالثی بر روند یک ICO نظارت ندارد، عرضه اولیه ارز دیجیتال می‌تواند به روش مناسبی برای کلاهبرداری عمومی تبدیل شود. بنابراین ورود به این پروژه‌ها به مطالعه و بررسی بسیار دقیقی نیاز دارد.

در این خصوص لازم است به چند نکته مهم دقت کنیم:

  1. حتماً پیش از خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، وایت پیپر آن را با دقت مطالعه کنید.
  2. اگر قصد خرید ICO را دارید، باید با مبحث ارزهای دیجیتال کاملاً آشنا باشید. دانش کم بدون شک باعث از بین رفتن سرمایه خواهد شد.
  3. برای اعتبار سنجی، هیچ فرمول سریعی وجود ندارد. بهترین کار این است که سرمایه‌گذار علاقه‌مند، پروژه‌های جدید را به صورت کامل مطالعه و رصد کند.

 

 

⚠️ تحقیق پیش از خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال

برای اجتناب از دام کلاهبردان ICO، سرمایه‌گذاران باید با مفاهیم کیف پول ارز دیجیتال، وایت پیپر، نحوه‌ی بررسی نقشه‌ی راه توکن و نحوه‌ی اعتبار سنجی تیم راه اندازی توکن آشنا باشند. شما باید خود شخصاً، اهداف پروژه را بررسی کنید تا مطمئن شوید در یک پروژه‌ی دروغین سرمایه‌گذاری نمی‌کنید. اگر از دانش کافی برای اعتبارسنجی یک پروژه برخوردار نیستید، رهایش کنید، زیرا ریسک بالایی دارد.

 

 

نحوه تشخیص عرضه اولیه ارز دیجیتال معتبر

هیچ نهادی به شما ضمانت نمی‌دهد که در صورت سرمایه‌گذاری در ICO‌ها، از گزند کلاهبرداران در امان باشید.

تنها راه حل برای جلوگیری از این امر، رعایت نکات زیر است:

  1. اطمینان حاصل کنید که توسعه‌دهندگان پروژه می‌توانند اهداف خود را به روشنی مشخص کنند. ICOهای موفق معمولاً دارای وایت پیپر ساده و قابل فهم و با اهداف روشن و مختصر هستند.
  2. مدیران و تیم پشتیبانی ارز را بشناسید.
  3. شرایط شرکت در ICO را با دقت بخوانید؛ ممکن است موضوعی در این قرارداد وجود داشته باشد که نظر شما را تغییر دهد.

 

 

نکته باریکتر از مو در انتخاب ICO

مراقب باشید!

باید توجه داشته باشید که وایت پیپر بیشتر از اینکه طراحی گرافیک جذاب و گول زننده داشته باشد، باید توضیحاتی شفاف و قانع کننده ارائه دهد. باید شما پس از خواندن وایت پیپر درک واضحی از موضوع پروژه، اهداف و بانیان آن به دست آورید. اگر توضیحات ارائه شده، کلی و مبهم است، دو حالت دارد: یا پروژه اسکم و کلاهبرداری است و یا خود تیم توسعه هنوز نمی داند قرار است با این پولهای جمع آوری شده از عرضه اولیه (پول مردم) چه کار کند!!!

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: استعلام سایت های کلاهبرداری

 

آموزش خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال

نوبت به اصلی‌ترین سؤال می‌رسد: چگونه عرضه اولیه ارز دیجیتال بخریم؟

سایت‌های اختصاصی زیادی وجود دارد که ICOها را اطلاع‌رسانی می‌کنند. این سایت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که این پروژه‌های جدید را کشف و در صورت تمایل، با ثبت پیشنهاد خود برای خرید توکن اقدام کنید.

مراحل سرمایه گذاری در ICO بدین ترتیب است:

  1. مراجعه مرتب به سایت‌های اعلام ICO 
  2. انتخاب یک عرضه اولیه و بررسی دقیق پروژه (تخصصی و نیاز به آشنایی با زبان انگلیسی)
  3. خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال

مرحله‌ی 3، خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال خود در دو مرحله انجام می‌شود که در ادامه توضیح داده شده است.

مرحله اول خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال: ایجاد کیف پول

عرضه‌های اولیه در سایت اصلی خود شرکت صورت می‌گیرند. برای خرید عرضه اولیه به صورت ICO، ابتدا باید در سایت شرکت ثبت نام کنید، سپس نیاز به یک کیف پول دارید. باید از قبل یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود ایجاد کرده باشید. کیف پول‌هایی که از ارزهای مهم مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره را پشتیبانی کنند و همچنین از توکن عرضه شده نیز پشتیبانی کند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول که از شبکه‌های بسیاری مانند اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند، کیف پول تراست ولت است.

وبسایت ICO چندین روش پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید یکی از روش‌ها، به عنوان مثال، پرداخت با تتر را انتخاب کنید. 

مرحله دوم خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال: شارژ کیف پول

برای خرید عرضه اولیه یک ارز دیجیتال، شرکت، آدرس کیف پول خود را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما آدرس کیف پولتان را وارد می‌کنید و پس از دریافت تأییدیه از سایت، واریز وجه انجام می‌دهید. باید توجه کنید توکن در کدام شبکه راه‌اندازی شده؛ زیرا برای پوشش کارمزد انتقال شبکه‌ی اتریوم، باید ارز اتریوم داشته باشید و برای شبکه بایننس اسمارت چین، ارز اسمارت چین.

در این مرحله، وارد کیف پول خود می‌شوید و ارزی را که انتخاب کرده‌اید، به تعدادی مشخص، به آدرس کیف پول ICO انتقال می‌دهید و آدرس تأییدیه تراکنش را در وبسایت بارگذاری می‌کنید.

بدیهی است که باید با روش انتقال ارز دیجیتال آشنا باشید.

 

 

این همان مرحله‌ای است که در آن شما کاملاً متوجه می‌شوید در مقابل متدهای کلاهبرداری کاملاً بی‌دفاع هستید. شما نمی‌دانید با واریز وجه آیا یک توکن واقعی نصیبتان می‌شود یا یک نیشخند! هیچ تضمینی وجود ندارد که اعتبار ICO را صد در صد ثابت کند. بیشتر از 70 درصد ICOها کلاهبرداری هستند. بنابراین شاید بهتر است روش‌های دیگر مانند IEO یا IDO را امتحان کنید.

 

 

نحوه خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال در تراست ولت

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول تراست ولت، عرضه‌های اولیه را خریداری کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دانلود و نصب کیف پول تراست ولت
  2. بسته به اینکه ارز مورد نظر شما در کدام شبکه است، شارژ کیف پول با تتر یا BNB
  3. اتصال کیف پول به پلتفرم ICO
  4. خرید ارز در تراست ولت
  5. انتقال تعداد مشخصی ارز مورد نظر به آدرس کیف پول ICO و بارگذاری آدرس تأییدیه تراکنش در وبسایت شرکت مورد نظر.

لطفاً به این نکته توجه فرمایید که شما می‌بایست قبل از خرید عرضه اولیه یک ارز در تراست ولت، نام آن را در سایت‌ها و لانچ پدها پیدا کنید و از پیش تمامی اعتبارسنجی ها را انجام دهید.

مزایا و معایب عرضه اولیه ارز دیجیتال

راه‌اندازی ICO برای ایجاد توکن شرکتی آسان است. سرویس‌های آنلاین زیادی وجود دارند که امکان تولید ارز دیجیتال را در عرض چند ثانیه فراهم می‌کنند؛ اما توجه داشته باشید که در عرضه اولیه کوین، بر خلاف عرضه اولیه سهام، هیچ سهام و یا اوراقی فروخته نمی‌شود. شرکت‌هایی که از طریق ICO جذب سرمایه می‌کنند، صرفاً یک توکن روی شبکه بلاکچین ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاران با خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، تعدادی توکن‌ جدید به دست می‌آورند که ممکن است رشد کند یا بدون کوچکترین ارزشی، رها شود.

عرضه اولیه کوین در ارز دیجیتال

باید تفاوت بین سهام و ارزهای دیجیتال را در نظر داشته باشید. یک توکن هیچ ارزش ذاتی یا ضمانت قانونی ندارد و فقط پیشرفت پروژه به آن ارزش می‌دهد.

انگیزه‌ی شما برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، این است که پروژه و شرکتی که ICO دارد، به اهداف خود برسد و این اهداف سود‌های خوبی به همراه داشته باشد.

این اتفاق به شرایط زیادی بستگی دارد؛ برای مثال ممکن است شرکت بر اساس آن چیزی که در وایت پیپر نوشته است، عمل کند ولی به دلایل دیگر، مثلاً جالب نبودن موضوع پروژه، از آن استقبال نشود و در نتیجه پروژه شکست بخورد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ ارزهای دیجیتال

بنابراین اگر از مزایای ICO سود سرشار در کوتاه مدت باشد، در مقابل خطرات و چالش‌هایی در مقابل ICOها وجود دارد. در بخش بعد در مورد معایب عرضه اولیه ارز دیجیتال بیشتر بخوانید.

 معایب عرضه اولیه ارز دیجیتال

از زمانی که ارزهای دیجیتال و بلاک چین پیشتاز شدند، چالش‌ها و خطرات متعددی بوجود آمده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران با دیدن ICOهای موفقی مانند اتریوم و به امید رشد سرمایه‌های خود، شروع به خرید آن‌ها کردند و بدون تحقیق، دارایی‌های ارزشمند خود، مانند ارز، طلا، مسکن و ... را، به امید سوددهی وارد این مارکت کردند و از این طریق، سرمایه‌های زیادی، به دلیل کلاهبرداری‌های کلان بسیاری از طرح‌های جعلی بر باد رفت.

هرچند که خیلی از نهادهای دولتی و غیردولتی از افزایش وحشتناک ICOها، طی سال 2017 انتقاد کردند، اما با این وجود، هنوز هیچ سازمان واحد و یا معیار دقیقی برای تأیید یا رد آن‌ها وجود ندارد.

 

 

برخلاف عرضه‌های اولیه شرکت‌های سهامی بازار بورس که زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است، عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال زیر نظر هیچ نهادی نیست. از شروط عرضه‌های اولیه شرکت‌های سهامی، سرمایه‌ی اولیه شرکت و قانونی بودن آن است، اما این امر در مورد شرکت‌های فعال در ارز دیجیتال صدق نمی‌کند. این یعنی هر شرکتی می‌تواند اقدام به راه‌اندازی ICO کند. پس در جریان باشید که شرکت در ICO ، بدون تحقیق می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

 

 

البته لازم به ذکر است به دلیل عدم نظارت، برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی راه اندازی ICO ها را ممنوع اعلام کردند.

برای مثال، می‌توان به بانک کشور چین اشاره کرد که ICOها را به طور رسمی ممنوع اعلام کرده است. بانک مرکزی چین استفاده از توکن‌ها را به عنوان ارز منع کرده است. در این کشور، بانک‌ها مجاز به ارائه خدمات مربوط به ICO ارز دیجیتال نیستند. بانک‌های ایران نیز ارز دیجیتال را هنوز به رسمیت نمی شناسد و هیچ ساز و کاری برای محافظت از معامله‌گرانی که تعدادشان زیاد است، نیندیشیده است.

در اوایل سال 2018 نیز، شرکت‌های فیس بوک، توییتر و گوگل تبلیغات ICO را ممنوع اعلام کردند.

کانال عرضه اولیه ارزهای دیجیتال 

اگر در کار اعتبارسنجی ico مهارت ندارید، هرگز سراغ کانال‌های تلگرامی عرضه اولیه نروید. در این کانال‌ها اغلب ارزهای تقلبی و کلاهبرداری معرفی می‌شوند. بهترین کار مراجعه به سایت‌های معتبر ico است که در قسمت قبلی 5 سایت معرفی شد.

و اما سخن پایانی

عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال فرصت‌های فوق العاده‌ای برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آیند. نکته‌ی مهم برای شرکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه ارز دیجیتال درجه‌ی آگاهی و دانش آن‌ها از ارز دیجیتال است. اگر چندان با این حوزه آشنایی ندارید، ارزش آن را دارد که با بالا بردن سطح دانش خود، وارد این دنیای پر بازده شوید. 

اما اگر در وادی ارز دیجیتال مبتدی هستید، اگر از دانش انگلیسی کافی برای خواندن وایت پیپر برخوردار نیستید، خیلی راحت گزینه‌ی شرکت در ICO را از لیست خود خط بزنید؛ زیرا خرید این ارزها بدون بررسی، یک ریسک خالص و بیشتر شبیه افتادن در تله است. شما می‌توانید از جایگزین‌های ICO استفاده کنید. عرضه اولیه صرافی متمرکز (IEO) و عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (IDO) گزینه‌های بهتری هستند که امنیت و شانس رشد بیشتری دارند.

در پایان، اگر در زمینه عرضه اولیه ارز دیجیتال، سؤالی داشتید، حتماً در بخش کامنت‌های همین صفحه مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ آن را دریافت کنید.

در ضمن، شما می‌توانید جهت مطالعه سایر مطالب آموزشی به صفحه آموزش ارز دیجیتال رایگان دنیای ترید هم سر بزنید و از دوره آموزشی منسجم و کامل وبسایت دنیای ترید بهره‌مند شوید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه