خرید و فروش ارز در تراست ولت - 3 روش کارآمدوعالی (ویدئوآموزشی:4 دقیقه)
ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز در تراست ولت - 3 روش کارآمدوعالی (ویدئوآموزشی:4 دقیقه)

کیف پول تراست والت یکی از بهترین کیف پول ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. این کیف پول برای خدمات خرید و فروش و اجرای تراکنش ها هیچ کارمزدی دریافت نمی کند و کارمزدی که در این کیف پول برای تراکنش کسر می شود، کارمزد مربوط به شبکه است.

در این مطلب از دنیای ترید به سه روش خرید ارز دیجیتال با استفاده از تراست والت اشاره می کنیم و در یک ویدیوی آموزشی، روش های خرید و فروش ارز در تراست والت را توضیح می دهیم.

فیلم آموزشی خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

در این ویدیوی آموزشی، به دو روش اصلی خرید مستقیم و سواپ کردن در صرافی داخلی تراست والت اشاره شده است.

مدت زمان ویدیو : 04:10 دقیقه


خرید و فروش ارز دیجیتال در تراست والت

شما می توانید از صرافی های ایرانی مانند نوبیتکس ارز دیجیتال خریداری کرده و به کیف پول تراست ولت انتقال دهید و یا ارزهایی را که برای سرمایه گذاری طولانی مدت خریداری کرده اید و به این زودی ها قصد فروش آن ها را ندارید، از کیف پول هایتان در صرافی، به تراست والت انتقال دهید و بدین ترتیب از دسترس هکران دور نگه دارید. می توانید از صرافی ها و سایر اپلیکیشن ها مانند صرافی کریپتو دات کام یا صرافی کوکوین ارز بخرید و به این کیف پول انتقال دهید.

اما به علت کارمزدهای انتقال ارز دیجیتال، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند یکبار حجم بالایی از یک ارز مثلا بایننس کوین را وارد تراست ولت کنند و سپس در مواقع لزوم از صرافی داخلی تراست ولت یا صرافی های غیرمتمرکز اقدام به خرید ارز با استفاده از بایننس کوین کنند.

در ویدیوی بالا به روش های خرید ارز در تراست ولت اشاره شد. به طور کلی به سه روش می توان در تراست والت اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کرد که در ادامه به صورت تصویری نیز توضیح داده می شود.

  • خرید مستقیم ارز دیجیتال در تراست ولت
  • سواپ یا تبدیل ارز در صرافی داخلی تراست ولت
  • سواپ یا تبدیل ارز در صرافی های غیر متمرکز

توجه داشته باشید تمامی روش های خرید اسپات است و از درون کیف پول شما نمی توانید معاملات فیوچرز انجام دهید.

مطالعه مقاله تفاوت اسپات و فیوچرز پیشنهاد میشود.

روش اول خرید ارز با تراست والت: خرید مستقیم ارز دیجیتال با کارت اعتباری

تراست والت این امکان را به کاربران می دهد که با استفاده از کارتهای اعتباری بین المللی مانند مستر کارت، ویزا کارت مستقیماً و بدون نیاز به ثبت نام و احراز هویت در صرافی خاصی، اقدام به خریداری ارز دیجیتال کنند.

با استفاده از این روش شما می توانید مستقیماً به سرویس های خرید فیات به کریپتو طرف همکاری با تراست ولت مانند MoonPay یا Simplex متصل شوید و خرید خود را در چند مرحله کوتاه نهایی کنید.

تا به امروز تراست والت با 5 سرویس خرید همکاری می کند که لیست آن را می توانید هنگام خرید مشاهده کنید.

لیست سرویس های خرید کریپتو به فیات طرف همکاری با تراست والت

برخی از این سرویس ها بدون اتلاف وقت مستقیماً شما را به درگاه پرداخت منتقل می کنند. اما برخی دیگر مانند Transak پیش از اتصال به درگاه پرداخت، مشخصاتی مانند ایمیل، تأیید ایمیل، آدرس، شماره تماس آمریکایی درخواست می کنند و تنها به شهروندان ساکن ایالات متحده آمریکا سرویس دهی دارند. بنابراین چند سرویس پرداخت را امتحان کنید. معمولاً تراست ولت سرویسی را که کمترین کارمزد را دارد به صورت پیشفرض انتخاب می کند.

نکته دیگر اینکه در صفحه پرداخت کارمزد و اطلاعات دیگر نظیر مدت زمان لازم برای طی مراحل خرید و میزان اسلیپیج ذکر شده که به هنگام خرید می توانید آن ها را از نظر بگذرانید.

نمایش اطلاعات خرید در روش خرید مستقیم با کارت اعتباری در تراست والت

 

دومین روش خرید با تراست ولت: سواپ یا تبدیل ارز در صرافی داخلی تراست ولت

استفاده از گزینه سواپ برای خرید ارز دیجیتال در تراست ولت گزینه بسیار پرکاربردی است. این گزینه کارمزد مناسبی دارد و ارزهای زیادی را برای خرید در دسترس شما قرار می دهد.

نکات مهم هنگام خرید در تراست ولت

 

اولین نکته مهم اینکه برای خرید با استفاده از گزینه سواپ یا تبدیل ارز این است که باید از قبل در کیف پولتان به اندازه کافی ارز مبداء به منظور خرید ارز مقصد داشته باشید. یعنی باید قبلاً از صرافی خارج از تراست ولت ارز دیجیتال خریده و به تراست ولت منتقل کنید.

نکته مهم بعدی اینکه برای پوشش کارمزد تراکنش شبکه، حتما باید در کیف پول خود به مقدار کافی توکن اسمارت چین بایننس (BNB) داشته باشید.

اگر شما از صرافی ایرانی ارز بایننس کوین (BNB) خریده و به تراست ولت انتقال دهید، در واقع با یک تیر دو نشان می زنید. یعنی هم موجودی خود را افزایش می دهید و هم براحتی می توانید BNB را به اسمارت چین بایننس سواپ یا تبدیل کنید.

 

 

برای خرید و فروش ارز با استفاده از گزینه سواپ یا تبدیل ارز در تراست والت، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تراست والت را باز کنید
  • روی دکمه سواپ (Swap) کلیک کنید
  • در اینجا دو گزینه در دسترس دارید: یکی Swap و دیگری Exchange. آسان ترین گزینه Swap است که دسترسی به توکن های اتریومی با استاندارد ERC20 را می دهد. ابتدا این گزینه را توضیح می دهیم.
  • در کادر اول توکن مبداء را وارد می کنید. در واقع شما این توکن را می فروشید تا توکن دوم را که در کادر پایین وارد می کنید، دریافت کنید. در این مثال ما بایننس کوین (BNB) را می فروشیم تا توکن اسمارت چین بایننس (BNB) دریافت کنیم.
  • اکنون با انتخاب یکی از درصدها 25 الی 100 درصد، مقدار موجودی را که مایل به تبدیل آن هستید، انتخاب کنید.
  • دکمه Swap را بزنید.
  • در صفحه ای که به آن منتقل می شوید کارمزد و مقدار توکن دریافتی را مشاهده می کنید. اگر به مقدار کافی بایننس کوین داشته باشید، کارمزد شبکه هنگام سواپ کسر می شود. اما در صورتیکه موجودی بایننس کوین شما برای خرید اسمارت چین و پوشش کارمزد شبکه کافی نباشد، با پیغام Insufficient Smart Chain Blance مواجه می شوید. برای رفع این خطا موجودی اسمارت چین خود را افزایش دهید.
  • در آخر دکمه سواپ را بزنید.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال با روش سواپ یا تبدیل ارز در تراست والت

 

سومین روش خرید با تراست ولت: استفاده از صرافی های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ

تراست والت محدودیت خرید و فروش در قسمت Swap را با طیف گسترده ای از صرافی های غیرمتمرکز برطرف کرده است.

می توانید با اتصال کیف پول تراست والت به صرافی های غیرمتمرکز، از امکانات این صرافی ها استفاده کنید.

برای خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از گزینه سواپ در صرافی های غیر متمرکز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تراست والت خود را باز کنید.
  • از گزینه های پایین، روی DApps کلیک کنید.
  • با زدن گزینه “See All” در قسمت New DApps می توانید لیستی از تمامی صرافی های غیرمتمرکز را مشاهده کنید. سپس می توانید با اتصال کیف پول تراست والت به هریک از این صرافی ها توکن راه اندازی شده در بلاک چین آن ها را خریداری کنید.

نحوه خرید و فروش ارز از صرافی های غیرمتمرکز در تراست والت

به عنوان مثال با اتصال به صرافی پنکیک سواپ می توان تمامی توکن های راه اندازی شده در اسمارت چین بایننس را که دارای استاندارد BEP20 هستند به یکدیگر سواپ یا تبدیل کرد. اتصال تراست والت به صرافی غیرمتمرکز یک دستورالعمل یکسان دارد. بنابراین با یادگیری نحوه اتصال به یک صرافی می توان، دستورالعمل را در مورد سایر صرافی ها پیاده کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اتصال به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ و مشاهده فیلم آموزشی آن، مطالعه صرافی پنکیک سواپ پیشنهاد میشود.

 

مزایا و معایب خرید ارز با کارت اعتباری از تراست والت

خرید مستقیم ارز دیجیتال در تراست ولت یک مزیت اصلی دارد: صرفه جویی در وقت؛ زیرا دیگر نیازی نیست که برای خرید ارز دیجیتال، در صرافی خاصی ثبت نام و مراحل احراز هویت را طی کنید.

اما از عیوب اصلی این روش می توان به سه مورد اصلی اشاره کرد:

  • آستانه ورود بالا: حداقل میزان خرید ارز دیجیتال با این روش، 50 دلار است که می تواند در کشورهایی مانند ایران که در آن ها قیمت دلار بالاست، محدودیت محسوب شود.
  • کارمزد بالاتر از صرافی: کارمزدهای خدمات پرداخت فیات به کریپتو بیشتر از کارمزد صرافی هاست و بنابراین برای افراد مقتصد، توجیه اقتصادی ندارد.
  • این روش برای ساکنین ایران که اکثراً کارت اعتباری بین المللی مانند ویزا کارت در اختیار ندارند، بلا استفاده است.

 

آموزش خرید مستقیم بیت کوین با کارت اعتباری در تراست ولت

اگر یکی از کارت های اعتباری بین المللی مانند مستر کارت را در اختیار دارید، می توانید از این گزینه استفاده کنید.

  • کیف پول تراست والت را دانلود و نصب کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: دانلود تراست والت

  • در صفحه نخست روی ارز دیجیتال مورد نظر خود ضربه بزنید تا وارد صفحه آن بشوید. اگر ارز دیجیتال مورد نظرتان در صفحه نخست یافت نشد، بالا سمت راست روی گزینه تاگل مانند ضربه بزنید و ارز مورد نظرتان را پیدا کنید. با روشن کردن تاگل آن می توانید آن را به لیست موجود در صفحه نخست تراست ولت بیفزایید.
  • پس از یافتن ارز، روی آن ضربه بزنید.
  • از میان گزینه ها، بالای صفحه، buy را انتخاب کنید.

 

نحوه خریدمستقیم ارزدیجیتال با استفاده از دبیت کارت در تراست والت

 

  • فیلد قیمت را پر کنید. حداقل میزان خرید با استفاده از کارت بانکی 50 دلار است.
  • یکی از سرویس های پرداخت را انتخاب کنید.
  • با زدن گزینه Next مرورگر اینترنت شما باز و وارد درگاه پرداخت و یا سایت ارائه دهنده سرویس خرید فیات به کریپتو می شوید. مراحل خرید را تکمیل کنید.

 

مرحله دوم خرید مستقیم ارز دیجیتال با استفاده از دبیت کارت در تراست والت

اما آیا خرید توکن با تراست ولت یک گزینه خوب و به صرفه است؟

کارمزدهای خرید با دبیت کارت نزدیک به 2 دلار است. برخی ممکن است به علت سهولت خرید با کارت، کارمزد بالای آن، چندان برایشان مهم نباشد؛ برخی دیگر شاید ترجیح بدهند از صرافی ایرانی خرید کرده و به تراست ولت انتقال دهند. این یک مورد سلیقه ای است و باید خود به تنهایی در این مورد تصمیم گیری کنید.

نحوه سواپ در صرافی تراست ولت

قسمت EXCHANGE تراست ولت، یک صرافی کوچک با اردر بوک یا دفترچه سفارشات است. با این تفاوت که تمامی ارزهای دیجیتال مقابل BNB (بایننس کوین) چیده شده اند. برای مثال اگر جفت ارز AVA/BNB را انتخاب کنید، و دکمه را روی BUY یا خرید تنظیم کنید، یعنی شما بایننس کوین می فروشید و توکن AVA دریافت می کنید. اگر دکمه را روی Sell تنظیم کنید، در واقع توکن آوا را می فروشید و بایننس کوین می خرید و به عبارت دیگر آوا را به بایننس کوین تبدیل می کنید.

در این قسمت می توانید از اردر بوک بهترین قیمت را انتخاب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال با روش سواپ یا تبدیل ارز و گزینه EXCHANGE در تراست والت

نتیجه گیری

تراست والت با امکاناتی که در اختیار کاربران خود قرار می دهد، یکی از پیشرفته ترین کیف پول های نرم افزاری محسوب می شود. تراست ولت نه تنها امکان ذخیره و نگهداری طیف بزرگی از ارزهای دیجیتال را مهیا می کند، بلکه با استفاده از صرافی کوچک درون آن و همچنین سایر صرافی های غیرمتمرکز، به راحتی می توان اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کرد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه

    • comments

      محمود
      ، 21 فروردین 1401

      سلام من تتر فرستادم به تراست ولت بر پایه trc20الان باید برای خرید یا تبدیل دوباره برگردونم به صرافی و bnbبخرم دوباره بفرستم به ولت؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 21 فروردین 1401

      سلام محمود عزیز؛ بهترین کار این است که ارز bnb را از صرافی ایرانی خریداری کنید و بعد وارد تراست ولت کنید. با ارزهای استاندارد trc20 در واقع کاری نمی توان در تراست ولت انجام داد.نمی توان تبدیل توکن انجام داد یا از امکانات صرافی های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ استفاده کرد.