معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin) - جایگزین برحق بایننس
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin) - جایگزین برحق بایننس

صرافی ارز دیجیتال کوکوین KuCoin پلت فرمی استثنایی برای معامله ارزهای دیجیتال است که توسط مایکل گان و اریک دان تاسیس شده است و همیشه جزو 10 صرافی برتر از لحاظ حجم معاملات قرار دارد.

این صرافی در منطقه جغرافیایی سیشل مستقر است. اعضای تاسیس کننده این صرافی در زمینه‌های تجاری بسیار مجرب هستند و قبلاً پروژه هایی مانند Ant Financial و iBox PAY را به سرانجام رسانده‌اند.

هدف اولیه در تأسیس KuCoin ایجاد یک بستر امن و آسان برای معامله گران ارز های دیجیتال بود تا بتوانند به آسانی به معامله بپردازند.

کوکوین اغلب خود را با عنوان "صرافی مردم" معرفی می کند. این مجموعه جفت ارز های معاملاتی پر تعداد و خدمات کاربردی زیادی را مربوط به رمزارز ها، به شما ارائه می‌دهد. این صرافی در سال 2017 راه اندازی شد و در حال حاضر بیش از 200 ارز دیجیتال به همراه حدود 400 بازار فعال دارد.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین ارز دیجیتال اختصاصی خود را دارید: ارز دیجیتال KSC.

اگر کوین‌های KSC را در اختیار داشته باشید، تخفیف چشمگیری در کارمزدهای معاملات خود دریافت خواهید کرد و ارز دیجیتال بیشتری کسب می‌کنید.

ارز دیجیتال KuCoin در ژانویه 2018 به بالاترین حد خود رسید. ارزش کلی بازار آن به بیش از 1.8 میلیارد دلار رسید!

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: قوانین جدید بایننس برای ایرانیان

کوکوین با داشتن نقدینگی در جریان بالا، بیش از 6 میلیون کاربر، مجموعه وسیعی از دارایی‌ها، ارزهای فیات و خدمات، به خود می‌بالد.

حتی اگر تازه وارد بازار معاملات ارزهای دیجیتال شده اید، در استفاده از این پلتفرم با مشکلی روبرو نخواهید شد. رابط کاربری ساده، کارآمد و شفاف KuCoin دلیل این ادعاست.

این پلتفرم مبادلاتی در لیست 10 تا از شلوغ ترین صرافی های جهان که بیشترین حجم معاملات رمزارز را به خود اختصاص داده اند، قرار می گیرد.

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

ویژگی‌ و مزیت صرافی کوکوین

بالاتر در مورد ویژگی‌های کلی صرافی ارز دیجیتال کوکوین به شما گفتیم، اکنون اما در مورد ویژگی‌های جزئی این پلت فرم صحبت می‌کنیم.

اگر هنوز برایتان سوال است که آیا KuCoin برای شما مناسب هست یا نه به تعدادی از مهم ترین ویژگی‌های کوکوین نگاهی بیاندازید:

  • پلتفرمی کاربرپسند و تعاملی: رابط کاربری KuCoin دارای طراحی ای مدرن است که در آن معامله گران می توانند از شکل به روزی از معاملات لذت ببرند. این ویژگی معامله را برای شما لذت بخش تر می کند.
  • موتوری کارآمد: می‌تواند میلیون ها تراکنش در ثانیه (TPS) را اداره کند.
  • چارت های پیشرفته: برای درک عمیق تر از استراتژی معاملاتی خود می توانید به دنبال نمودارهای هیجان انگیز و پیشرفته ای که در Kucoin وجود دارند، باشید. KuCoin از نمودارهای TradingView استفاده می کند که دارای اندیکاتور هایی نیز هستند که با کمک آنها می توانید به تصمیم گیری نهایی برسید.

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

انواع اوردر: کوکوین امکان ثبت اردر هایی به صورت لیمیت، Post-Only، استاپ، قیمت بازار و iceberg، ارائه می دهد.

معاملات غیر امانی: در همکاری با Arwen، کوکوین اکنون به معامله گران این امکان را می دهد تا برای افزایش امنیت رمزارز خود، مستقیماً از کیف پول خودشان معاملات را بصورت غیر امانی یا غیر حضانتی انجام بدهند. اگر معاملات غیر امانی را انتخاب کنید، دیگر صرافی بر پول شما کنترلی نخواهد داشت. در Kucoin، شما به عنوان یک معامله گر مالکیت و مسئولیت کامل پول خود را در اختیار خواهید داشت.

همانطور که کوکوین به درستی می گوید: "نه ارز دیجیتال شما در اختیار ماست، نه کلید خصوصی شما"

KuCoin به شما امکان می دهد یک فایل کلید خصوصی یا یک عبارت یادآوری دانلود کنید. برای محافظت از کوین های شما، Arwen از بلاک چین به عنوان یک عامل سپرده گذاری استفاده می کند و به طرف ثالث اختیاری در مورد ارز های دیجیتال شما نمی دهد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی خارجی مناسب ایرانیان

ثبت نام در صرافی کوکوین


در این ویدئو تمامی نکاتی که جهت افتتاح حساب و احراز هویت در صرافی کوکوین لازم دارید، آموزش داده شده است؛ در ضمن شما می‌توانید در این ویدئو تمامی مراحل مورد نیاز برای کار با این صرافی را مشاهده کنید.

 
  • ⚠️قبل از اینکه بدانید چگونه در KuCoin خرید کنید، باید بدانید که چگونه در KuCoin شروع به کار کنید. باید بدانید که این صرافی به تازگی احراز هویت را اجباری کرده است.  تنها چیزی که به آن نیاز دارید، یک آدرس ایمیل و یک پاسپورت است. با این حال باید بدانید منطقه‌ی جغرافیایی ایران تحریم است و شما باید در بخش اثبات آدرس، یک محل سکونت غیر ایرانی به صرافی معرفی کنید و VPS خود را نیز روی همان محدوده‌ی جغرافیایی تنظیم کنید تا برای استفاده از خدمات این صرافی به مشکلی برخورد نکنید.

 

مرحله 1: ورود به وب سایت

به وب سایت KuCoin بروید و بلافاصله صفحه را بوک مارک کنید. این کار به این دلیل است که ممکن است با سایتهای فیشینگ مواجه شوید. اطمینان حاصل کنید که آدرس وب سایت امن و معتبر است.

مرحله 2: ثبت نام

آدرس ایمیل خود و یک رمز عبور مستحکم را برای شروع فرایند ورود به KuCoin وارد کنید. برای دریافتیک ایمیل تایید، آدرس ایمیل خود را چک کنید.

مرحله 3: تأیید دو مرحله ای

افزودن تایید دو مرحله ای می تواند امنیت بیشتری را برای حساب شما به ارمغان بیاورد. برای فعال کردن این امکان، باید بخش تنظیمات را پیدا کرده و به دنبال "Google 2-step" باشید. با این حال، اگر کاربری تازه کار هستید، ابتدا برنامه Google Authenticator را نصب کنید. سپس، چک های امنیتی لازم برای ایجاد تایید دو مرحله ای حساب خود را تکمیل می کنید.

مرحله 4: واریز وجه

برای مشاهده جفت ارز های معاملاتی موجود، صفحه Market Overview را چک کنید، که تمام کوین های جدید، کمیاب و محبوب را برای شما به نمایش می گذارد. KuCoin دارای یک طراحی ایده آل و مرتب است. بنابراین می توانید به همه تب ها و دسته بندی ها را به راحتی دسترسی پیدا کنید.

اگر کوینی را انتخاب نکرده اید یا هنوز تصمیم نگرفته اید، می‌توانید روی "Deposits" از بخش "Assets" در منوی اصلی کلیک کنید.

در اینجا لیستی از کوین هایی را که می‌توانید واریز کنید پیدا خواهید کرد.

همچنین، بخش معاملاتی Spot به شما امکان می دهد چارت کوین و دفترچه سفارش (orderbook) آن را مشاهده کنید. اگر قبلاً در مورد کوین واریزی خود تصمیم گرفته اید، روی گزینه "Deposit" کلیک کنید، کوین را از لیست انتخاب کنید یا آن را جستجو کنید. سپس یک نوع حساب را انتخاب کنید، آدرس را کپی کرده و در اختیار پلتفرم مبدا خود برای انتقال، قرار دهید.

احراز هویت در صرافی کوکوین (Kucoin)

در تاریخ 1 نوامبر 2018، KuCoin برای مبارزه با جنایت کاران و پروژه های پول شویی احراز هویت کاربران خود را آغاز کرد. با این وجود، فرایند احراز هویت در KuCoin کاملاً اختیاری است، به خصوص اگر یک معامله گر تازه وارد و آماتور هستید.

این بدان معناست که شما مجبور نیستید هویت خود را برای انجام معامله تأیید کنید، با این حال، کاربران تأیید شده از مزایایی مانند افزایش محدودیت برداشت روزانه یا بازیابی حساب در صورت از دست دادن رمز عبور یا دستگاه احراز هویت دو مرحله ای برخوردار می شوند.

KuCoin دارای سه سطح احراز هویت است:

حساب احراز هویت نشده: نیاز به تنها تأیید یک ایمیل دارد و به شما امکان می دهد تا 2 BTC در 24 ساعت برداشت کنید.

احراز هویت شخصی: از شما می خواهد که مشخصات هویت خود مانند کارت شناسایی ملی یا گذرنامه و همچنین کشور محل سکونت خود را ارائه دهید و محدودیت برداشت خود را به 100 BTC در 24 ساعت افزایش دهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیام بلاک بایننس و نحوه حل آن

حساب تایید شده نهادی: محدودیت برداشت شما را به 500 BTC در 24 ساعت افزایش می دهد.

با توجه به موضع خود KuCoin، به شدت به کاربران توصیه می شود تا برای جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، فرایند احراز هویت را تکمیل کنند. علاوه بر این، کاربران تأیید هویت شده می توانند در معاملات fiat-to-crypto (معامله مستقیم کریپتو با پول فیات) هنگامی که در پلت فرم در دسترس قرار گرفت، شرکت کنند.

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

امنیت در صرافی کوکوین

KuCoin امنیت دارایی ها را در سطوحی مانند بانک های معتبر تضمین می کند، و محیطی امن و بدون استرس را برای معامله گران فراهم آورده است.

این روش از اقدامات امنیتی مختلفی مانند کیف پولهای میکرو برای برداشت استفاده می کند. این امر برداشت های شما را در زمان وقوع امن می کند، احراز هویت چند عاملی پویا انجام میدهد، رمزگذاری چند لایه ای در سطح صنعتی می کند و یک بخش کنترل ریسک داخلی اختصاصی برای اطمینان از ایمن بودن وجوه شما فراهم می آورد. تیم KuCoin به طور منظم بررسی می کند که آیا گروه ها عملیاتی آن ها داده های روزانه را با رعایت استانداردهای امنیتی دقیق انجام می دهند یا خیر.

Kucoin در حال حاضر بیش از 6 میلیون کاربر ثبت شده دارد و با بررسی دقیق امنیت معاملات شما و اختصاص منابع قابل توجه به افزودن ویژگی های امنیتی جدید، اعتماد بسیاری دیگر را جلب خواهد کرد.

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

کارمزد در صرافی کوکوین

یکی از دلایل اصلی این که KuCoin کاربران زیادی دارد این است که کمترین کارمزد را نسبت به سایر صرافی ها ارائه می دهد. کارمزد معاملات Kucoin ساده و سر راست ارائه می شود، بنابراین درک دقیق از کارمزد ها برای  کاربران آسان خواهد بود.

کارمزد معاملات اسپات KuCoin

در معاملات اسپات KuCoin، هر معامله دارای کارمزد ثابت 0.1 درصدی است که کمتر از متوسط جهانی این صنعت به شمار می رود. حجم معاملات 30 روزه کاربران و سهام Kucoin کاهش کارمزد های معاملات لحظه ای را تعیین می کند. شما همچنین بر اساس عوامل ذکر شده در بالا، تخفیف های مختلفی مربوط به کارمزد معاملات نیز دریافت می کنید.

شرکت کنندگان در پروژه معاملات مختص سرمایه گذاران نهادی نیز از تخفیف قابل توجهی در کارمزد معاملات برخوردار می شوند.

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

هزینه های معاملات فیوچرز KuCoin

KuCoin  دارای نرخ وام های USD/USDT قابل تنظیم و متغیر است زیرا نرخ های تامین مالی نسبی می تواند مثبت یا منفی باشند. تامین بودجه معاملات آتی هر 8 ساعت یک بار اتفاق می افتد. در زیر لیست دقیق هزینه های معاملات فیوچرز Kucoin آمده است:

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (Kucoin)

کارمزد های برداشت KuCoin

کارمزد برداشت از KuCoin در صنعت رمزنگاری پایین ترین از نوع خود است. هر زمان که کاربر BTC را برداشت کرد ، 0.0004 BTC کارمزد پرداخت می کند.

این هزینه زیر سطح متوسط جهانی این صنعت است، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده میلیون ها کاربر کوکوین را ترجیح دهند.

کارمزد های برداشت از حساب به طور کلی بستگی به نوع ارز برداشتی شما دارد. مقادیر دقیق آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

کارمزد های واریز وجه به حساب KuCoin

کارمزد های واریز در KuCoin صفر است. این بدان معناست که کوکوین هیچ پولی از کاربران برای سپرده گذاری در معاملات مربوطه نمی گیرد.

آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟

صرافی کوکوین در ایران قابل استفاده است یا KuCoin ایرانی ها را تحریم کرده است؟ آیا ایرانیان برای استفاده از کوکوین باید از فیلترشکن استفاده کنند؟ آیا کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ این ها سؤالاتی است که لازم است هر ایرانی هنگام جستجو برای یک صرافی ارز دیجیتال مناسب به آن توجه کند.

تا چندی پیش، صرافی کوکوین یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها برای ایرانیان بود و هیچ بازخورد منفی و اعتراضی از سوی ایرانیان در مورد صرافی کوکوین به ثبت نرسیده بود. اما به تازگی این صرافی احراز هویت را اجباری کرده است. (جزئیات را در این خبر بخوانید.) و بدین ترتیب، معامله‌گران ایرانی قادر به ادامه‌ی کار با این صرافی نیستند. اگر جزو مشتری‌های صرافی کوکوین هستید و در ایران اقامت دارید، هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت وجوه و جمع آوری حساب کاربری اقدام کنید. همچنین می‌توانید برای یافتن جایگزین مناسب از میان 6 صرافی معتبر، به مطلب بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان مراجعه فرمایید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه

    • comments

      داود خاکسار
      ، 20 شهریور 1400

      یکی از دوستان با کد معرف من در صرافی kucoin ثبت نام کرده و با اینکه گردش بالایی دارزد ولی هیچ چیز به حساب من نیامده از دوستان کسی می تونه راهنمایی کنه؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 06 آبان 1400

      سلام دوست عزیز؛ صرافی کوکوین در حال به روز رسانی سیستم رفرال خودش هست. مدتی دیگه که بروز رسانی تموم شد اطلاعات و دریافتی شما از رفرال هاتون نمایش داده خواهد شد؛ در این مدت نگران از دست رفتن رفرال های خود نباشید.

مطالب مرتبط