بازی اکسی اینفینیتی چیست؟ همه‌چیز در مورد این هیولاهای کوچک!
ارز دیجیتال

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟ همه‌چیز در مورد این هیولاهای کوچک!

تصور کنید که می‌توانید با انجام یک بازی به سبک پوکمون، درآمد کسب کنید آنهم خیلی زیاد. بازی Axie Infinity بخشی از یک ترند جدید در صنعت گیمینگ تحت عنوان "بازی برای کسب درآمد" یا ‘Play-to-Earn’ است که امکانات و قابلیت‌های صنعت کریپتو و گیم را با یکدیگر تلفیق می‌کند.

رونق آکسی اینفینیتی در فیلیپین که اقتصاد آن تحت تأثیر همه‌گیری کووید-19 قرار گرفته بود، شروع شد. بسیاری از آنها که به دلیل قرنطینه نتوانستند در به کارهای خود ادامه دهند، به بازی آکسی به عنوان منبع درآمد روی آوردند و پس از برداشته شدن محدودیت‌ها همچنان به بازی برای کسب درآمد ادامه می‌دهند. اما بازی اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟ برای پاسخ به تمام سوالات خود در مورد بازی اکسی اینفینیتی با ما تا پایان این مقاله از سری مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید همراه باشید.

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

آکسی اینفینیتی یک جامعه برای حیوانات خانگی دیجیتالی است که در آن موجوداتی(به نام Axies) را می‌خرید و از آنها برای پرورش، کاوش و نبرد با دیگر آکسی‌ها استفاده می‌کنید. این بازی توسط شرکت بازی سازی ‘Sky Mavis’ توسعه یافته و بر بستر ارز دیجیتال اتریوم اجرا می‌شود. این بازی دارای رده سنی 18+ است، اما با طراحی‌ای به سبک بازی پوکمون و با نداشتن فرآیند تأیید سن، از نظر بصری برای کودکان با سن کمتر جذاب به‌نظر می‌رسد.

برای شروع بازی، ابتدا باید سه آکسی را با اتریوم خریداری کنید. خرید این آکسی‌های اولیه می‌تواند معادل 1500 دلار برای شما هزینه داشته باشد. آکسی در حال حاضر روی ایجاد یک نسخه ارزان‌تر از بازی کار می‌کند که احتمالا رایگان خواهد بود و در فروشگاه اپ استور یا گوگل پلی برای دانلود در دسترس قرار می‌گیرد. شرکت ‘Sky Mavis’ کیف پول دیجیتال خود را به نام رونین (Ronin) توسعه داده است که می‌توانید آن را به بازی آکسی اینفینیتی متصل کنید. پس از این اتصال، می‌توانید آکسی‌ها را مستقیما از طریق کیف‌پول ‘Ronin’ خود خریداری کنید.

دو راه اصلی برای انجام این بازی وجود دارد که شامل جستجوی دو دارایی متفاوت می‌شود. یکی از این دو دارایی SLP یا ‘Smooth Love Potion’ است. شما SLP را از طریق انجام بازی‌های ‘Adventure’ یا مسابقات ‘Arena’ و با انجام ماموریت‌های روزانه (Daily Quests) به دست می‌آورید. توکن SLP منبع مورد نیاز برای پرورش آکسی‌ها است و توکن آن دارای عرضه‌ای نامحدود است.

منبع دیگر در بازی توکن‌های AXS هستند. این توکن عرضه‌ای محدود دارد و فقط 270 میلیون واحد از آن در بازی وجود دارد. همچنین نباید فراموش کنید که AXS یک توکن اتریومی است. بازیکنانی که دارای توکن‌های AXS هستند، دارای حقوق حاکمیتی در بازی هستند، به این معنی که می‌توانند درباره آینده آن تصمیم بگیرند. اگر این پیشرفت ادامه پیدا کند، ممکن است آنها حتی بتوانند ‘Sky Mavis’ را خریداری کرده و یک اقتصاد کاملاً غیرمتمرکز را در بازی اجرا کنند. بازیکنان آکسی همچنین می‌توانند قطعه زمین‌های مجازی را به نام Lunacia از دنیای بازی خریداری کنند. همچنین می‌توانید آکسی‌های خود را با توکن‌های AXS معامله کنید یا این توکن‌ها را در بازی به دست آورید. سپس می‌توان آن‌ها را به ارز فیاتی مانند پوند (GBP) نیز تبدیل کرد.

بازی اکسی

تریلر بازی اکسی اینفینیتی

در ویدئوی زیر تریلری کوتاه و رسمی از نحوه بازی اکسی اینفینیتی را به زبان فارسی می‌توانید مشاهده کنید.

[Axie Infinty Trailer]

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

گیم‌پلی (Gameplay) اصلی آکسی اینفینیتی بر روی نبردها و پرورش آکسی‌ها که موجوداتی منحصر به فرد در قلب این بازی جذاب هستند متمرکز است. آکسی‌ها براساس مجموعه خاصی از ویژگی‌ها، مانند کلاس (Class) و اعضای بدن (Body Parts) تعریف می‌شوند. این ویزگی‌ها، هم برای متمایز کردن آن‌ها از سایر آکسی‌ها و هم برای تعیین سطح نادر بودن آنها استفاده می‌شوند.

گیم‌پلی (GamePlay)

مانند سایر بازی‌های نوبتی، آکسی‌ها برای نبرد طراحی شده‌اند و اثربخشی آن‌ها در مبارزه به‌واسطه چهار چیز مشخص می‌شود:

  1. سلامت (Health) میزان آسیبی که یک آکسی می‌تواند قبل از ناک اوت شدن تحمل کند را تعیین می‌کند.
  2. سرعت (Speed)، ترتیب بازی را تعیین می‌کند و سریع‌ترین آکسی ابتدا حمله می‌کنند.
  3. وقتی یک آکسی چندین کارت توانایی (Ability Card) را به طور همزمان در یک بازی ترکیب کند، Skill یا مهارت به آسیبی که ایجاد می‌شود می‌افزاید.
  4. روحیه (Morale) شانس ضربه حیاتی (Critical Strike) یک آکسی را افزایش می‌دهد، که توانایی آن را در ناک اوت کردن حریف را تعیین می‌کند.

نبردها (Battles)

بازیکنان آکسی اینفینیتی با استفاده از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های مختلف برای قرار دادن آکسی خود بر روی تخته، در نبردهای سه بر سه در مقابل دیگر بازیکنان قرار می‌گیرند. محور اصلی این بخش گیم‌پلی، کارت‌های توانایی (Ability Cards) آکسی است. این کارت‌ها حرکات حمله‌ای را که آکسی‌ها می‌توانند انجام دهند تا سلامت رقبای خود را از بین ببرند، تعیین می‌کنند. هر کارت توانایی برای آکسی مربوطه خود منحصر به فرد است، زیرا به پیکربندی بدن (Body Configuration) و کلاس آنها بستگی دارد.

نبرد در تورنمنت‌ها و مسابقات آرنا (Arena Matches) بهترین راه برای بالا بردن سطح آکسی‌ها و کسب توکن‌های AXS و SLP است. اما، بازیکنان همچنین می‌توانند رویکردی مبتنی بر ماجراجویی (Adventure) را نیز در بازی تجربه کنند. با کاوش در دنیای Axie Infinity و نبرد با مبارزان غیرواقعی درون بازی به نام چیمرا (Chimera)، بازیکنان توکن‌های اضافی و گنجینه‌های کمیاب به دست می‌آورند که می‌توان از آنها برای پیشرفت شخصیت‌ها استفاده کرد.

پرورش و تولید مثل (Breeding)

درست مانند همتایان دنیای واقعی خود، آکسی‌ها نیز می‌توانند فرزندان جدیدی ایجاد کنند که ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. آکسی‌ها می‌توانند تا هفت بار تولید مثل کنند و هر رویداد تولید مثل نیاز به SLP بیشتری دارد. پس از پنج روز توسعه (Development)، فرزندان جدید آکسی‌ها را می‌توان برای نبرد، پرورش بیشتر با شرکای دیگر یا برای فروش در بازار آکسی اینفینیتی (Axie Infinity Marketplace) استفاده کرد.

زمین (Land)

بازی Axie بازیکنان را فقط به جمع‌آوری و معامله هیولاهای کوچک خود محدود نمی‌کند. آکسی همچنین به بازیکنان اجازه می‌دهد تا قطعه زمین‌هایی را به نام ‘Lunacias’ خریداری کنند که به عنوان خانه برای آکسی‌ها عمل می‌کنند. توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند از طریق کیت توسعه نرم افزار ‘Lunacia’ بازی‌های منحصر به فردی را در این زمین‌ها ایجاد کنند. بازیکنان می‌توانند در طول زمان با منابع و مواد اولیه‌ای که در ماجراجویی‌های درون بازی پیدا می کنند، زمین‌های خود را ارتقا دهند.

نژاد و کاراکترهای بازی آکسی

آکسی‌ها را می‌توان به 9 نژاد در سه کلاس Tank، Critical و Damage، با نقاط قوت و ضعف مختلف طبقه‌بندی کرد. این طبقه‌بندی باعث می‌شود برنامه‌ریزی تیمی و تاکتیکی به طور قابل توجهی در بازی آکسی اینفینیتی اهمیت پیدا کند. بیایید تا با 9 نژاد آکسی (Axie) آشنا شویم!

کلاس تانک (Tank Class)

آکسی Plant

نقاط قوت: دارای بالاترین آمار HP با توانایی جذب میزان بالایی از آسیب. آنها می‌توانند به تنهایی انرژی بگیرند و امتیازات دفاعی بیشتری داشته باشند.

قدرتمند در مقابل: نژادهای Bird، Dawn و Aquatic

نقاط ضعف: در مقایسه با سایر کلاس‌های آکسی، امتیاز Damage و سرعت پایینی دارند.

ضعیف در مقابل: Mech، Beast و Bug

نژادهای آکسی

آکسی Reptile

نقاط قوت: آمار HP بالایی پس از ‘Plant’ و آسیب حمله بیشتری دارد. همچنین توانایی انعکاس آسیب از رقبا را دارد.

قدرتمند در مقابل: Bird، Dawn و Aquatic

نقاط ضعف: با وجود Damage بالاتر نسبت به آکسی Plant، همچنان سرعت و Damage پایینی دارد.

ضعیف در مقابل: Mech، Beast و Bug

نژاد axie

آکسی Dusk

نقاط قوت: ‘Dusk’ یک آکسی برجسته با بالاترین سرعت در بین آکسی‌های کلاس ‘Tank’ است. آمارهای متعادلی برای آسیب‌های زمان حمله دارد و همچنین نقاط حیاتی (Life Point) بیشتر نسبت به Reptile، که آن را به یک جنگنده قوی با استقامت بالا در نبردها تبدیل می‌کند.

قدرتمند در مقابل: Bird، Dawn و Aquatic

نقاط ضعف: به عنوان گران‌ترین آکسی در کلاس ‘Tank’، ‘Dusk’ برای کسانی که بودجه کمی دارند توصیه نمی‌شود.

ضعیف در مقابل: Dusk، Plant و Reptile

انواع اکسی

کلاس Critical

آکسی Beast

نقاط قوت: شانس ضربه حیاتی برای آکسی ‘Beast’ دو برابر بیشتر از کلاس‌های دیگر است، با قدرت‌های ترکیبی و کمبو این پتانسیل حتی افزایش نیز می‌یابد.

قدرتمند در مقابل: Reptile، Dusk و Plant

نقاط ضعف: آکسی ‘Beast’ همچنان به استفاده از کارت‌های ترکیبی اضافی برای گسترش حملات حیاتی خود نیاز دارد و همچنین با داشتن امتیاز سلامتی پایین آسیب‌پذیر به‌حساب می‌آید.

ضعیف در مقابل: Aquatic، Dawn و Bird

نژاد آکسی

آکسی Bug

نقاط قوت: آکسی Bug دارای توانایی‌های گیج‌کننده است تا رقبا را در نوبت خود گیج کند. بازیکنانی که آکسی ‘Bug’ را در تیم خود دارند به احتمال زیاد دور آخر بازی را مال خود می‌کنند.

قدرتمند در مقابل: Reptile، Dusk و Plant

نقاط ضعف: آسیب حمله آن، HP و امتیاز سرعت آن در مقایسه با سایر کلاس‌ها کمتر از حد متوسط است.

ضعیف در مقابل: Aquatic، Dawn و Bird

بازی axie

آکسی Mech

نقاط قوت: یک آکسی پرسرعت با قدرت تهاجمی مخرب که می‌تواند با کمبو دو برابر شود.

قدرتمند در مقابل: Reptile، Dusk و Plant

نقاط ضعف: به دلیل امتیاز روحیه پایین، Mech شانس کمی برای به ثمر رساندن یک ضربه حساس و کسب لست استند دارد.

ضعیف در مقابل: Aquatic، Dawn و Bird

نژادهای Axie

کلاس Damage

آکسی Aquatic

نقاط قوت: آسیب آکسی Damage بالاتر از حد متوسط است و همچنین نقاط حیاتی را به‌خوبی حفظ می‌کند.

قدرتمند در مقابل: Merch، Bug و Beast

نقاط ضعف: آکسی Aquatic به دلیل داشتن امتیاز روحیه پایین، شانس حداقلی برای زدن یک ضربه مهم و به دست آوردن لست استند دارد.

ضعیف در مقابل: Plant، Dusk و Reptile

بازی اکسی اینفینیتی

آکسی Bird

نقاط قوت: در مقایسه با دیگر کلاس‌ها، این آکسی سرعت بالاتر و ‘Damage’ هجومی بیشتری دارد.

قدرتمند در مقابل: Mech، Bug و Beast

نقاط ضعف: قدرت دفاعی کم و امتیازات سلامت محدود

ضعیف در مقابل: Plant، Dusk و Reptile

نژاد اکسی

آکسی Dawn

نقاط قوت: آکسی Dawn می‌تواند آسیب قابل توجهی وارد کند، به خصوص اگر از یک حمله ترکیبی (کمبو) استفاده کنید.

قدرتمند در مقابل: Mech، Bug و Beast

نقاط ضعف: قدرت کم‌سرعت

ضعیف در مقابل: Plant، Dusk و Reptile

انواع نژاد اکسی

نکات مهم در مورد مسدود شدن حساب در بازی آکسی اینفینیتی

در نیمه شب 23 نوامبر 2021 گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه آکسی اینفینیتی، 18 هزار آکسی را که قوانین مربوط به سوء استفاده از حساب‌های متعدد و شرایط استفاده را نقض کرده بودند، مسدود کرد. مسدود شدن حساب‌های آکسی و رونین (Ronin) به این معنی است که آنها دیگر نمی‌توانند از این حساب‌ها و آکسی‌ها استفاده کنند.

کمی بعد اما، از آنجا که تعدادی از حساب‌های رونین و آکسی، به دلیل خطا در الگوریتم‌های تشخیص به اشتباه مسدود شده بودند، آکسی اینفینیتی ممنوعیت حساب‌های آکسی (Axies) و رونین (Ronin) را که بی گناه بودند لغو کرد. آنها همچنین مدت زمان بن یا مسدود بودن حساب را به 90 روز کاهش دادند.

چگونه از بن شدن در بازی آکسی جلوگیری کنیم؟

برای اینکه بازی را بدون خطر بن شدن انجام دهید بهتر است قوانین مندرج در صفحه شرایط استفاده (Terms Of Use) در وب سایت رسمی Axie Infinity را بخوانید و از آنها پیروی کنید. پس از موج بن شدن کاربران که اخیرا اتفاق افتاد، سازندگان بازی آکسی به‌روزرسانی‌هایی در شرایط استفاده (Terms Of Use) برای شفاف‌تر شدن موضوع چند حسابی (multi-accounting) اعلام کردند که پیشنهاد می‌دهیم آن را مطالعه کنید: شرایط استفاده از بازی آکسی اینفینیتی.

دلایل رایج بن شدن در بازی آکسی اینفینیتی

  1. استفاده از چند حساب: آکسی اینفینیتی در مورد خط مشی هر فرد تنها یک حساب بسیار سختگیر است. اگر آنها بتوانند تشخیص دهند که از چندین اکانت برای افزایش سود SLP خود استفاده می‌کنید، فورا بن خواهید شد. با این حال، استفاده از یک حساب کاربری روی چندین دستگاه (کامپیوتر/لپ‌تاپ/دستگاه‌های همراه) اشکالی ندارد.
  2. دستکاری انرژی: ارسال یک آکسی به یک حساب دیگر و استفاده از آن در همان روز مجازات دارد. از آنجایی که می‌توانید انرژی حساب خود را با انتقال آکسی دستکاری کنید، بهتر است پس از هدیه دادن یک آکسی 24 ساعت منتظر بمانید تا از بن شدن یا مشکل پیدا کردن با شرایط استفاده (Terms Of Use) جلوگیری کنید.
  3. استفاده از ابزارهای خارجی: ابزارهایی مانند کلیک‌کننده خودکار، ربات‌ها و اسکریپت‌ها ممنوع هستند و می‌توانند منجر به مسدود شدن حساب آکسی (Axies) و یا رونین (Ronin) شما شوند. استفاده از این ابزارها و همچنین ابزارهایی که می‌توانند زمان داخلی بازی را تغییر دهند تا انرژی آنها برای به دست آوردن SLPهای بیشتر تنظیم شود، مجازات دارد. Axie Infinity اعلام کرده است که از زمان جهانی در بازی استفاده می‌کند و در صورت کشف هر نوع دستکاری در زمان، بازیکنان را به طور خودکار بن می‌کند.
  4. ریست MMR: با به‌روزرسانی‌های اخیر، اگر MMR شما به کمتر از 800 برسد، از دریافت هرگونه SLP محروم می‌شوید. برخی از بازیکنان سعی می‌کنند یک حساب کاربری جدید ایجاد کرده و آکسی‌های خود را به آن منتقل کنند تا بتوانند دوباره SLP کسب کنند. این نیز خلاف قوانین است و می تواند منجر به بن شود.
  5. ربات تریدر اتوماتیک: اشتباه کردن در مارکت پلیس آکسی بسیار رایج است، به‌خصوص زمان قیمت‌گذاری در حین فروش! برخی از بازیکنان از ربات‌ها برای خرید خودکار آکسی‌هایی استفاده می‌کنند که در بازار به قیمت بسیار پایین فروخته می‌شوند. استفاده از ربات‌های مشابه این مجازات دارد و می‌تواند برای همیشه موجب مسدود شدن اکانت آکسی (Axies) و یا (Ronin) شما شود.

تیم توسعه‌دهنده بازی اکسی اینفینیتی

تاریخچه بازی Axie Infinity به سال 2017 و آقای ترونگ انگوین (Trung Nguyen) باز می‌گردد، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار ویتنامی که از موفقیت بچه گربه های معروف بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) در شبکه اتریوم هیجان زده شده بود. انگوین می‌خواست از تمام مزایای فناوری بلاکچین استفاده کند و آن را در بازی‌های ویدیویی پیاده‌سازی کند و به بازیکنان مالکیت واقعی آیتم‌های درون بازی را که جمع‌آوری کرده‌اند، بدهد.

نگوین رهبری مشترک شرکت Sky Mavis، یک استودیوی بازی متمرکز بر فناوری را بر عهده دارد. با مشاهده موفقیت بازی‌های سبک P2E، این تیم تصمیم گرفت تا یک بازی به سبک پوکمون با استفاده از بلاکچین اتریوم بسازد. در سال 2021، این شرکت 152 میلیون دلار جمع آوری کرد که به Sky Mavis ارزشی 3 میلیارد دلاری داد و به یکی از برترین شرکت‌های بازی‌سازی در سراسر جهان تبدیل شد. در تصویر زیر می‌توانید تیم توسعه‌دهندگان بازی آکسی اینفینیتی را مشاهده کنید.

تیم توسعه دهنده بازی اکسی اینفینیتی

مزایا و معایب بازی آکسی اینفینیتی

با توجه به محبوبیت آکسی اینفینیتی، وسوسه خواهید شد که در اسرع وقت بازی را امتحان کنید. با این حال، بازی‌های P2E یک سرمایه‌گذاری هستند. به همین دلیل است که باید قبل از سرمایه‌گذاری در زمان، پول و تلاش خود، جوانب مثبت و منفی بازی آکسی اینفینیتی را بسنجید.

مزایای آکسی اینفینیتی

آکسی اینفینیتی آینده امیدوارکننده‌ای دارد. سازنده آن Sky Mavis، قصد داشته تا آکسی را بدل به یک بازی جهان باز برای حیوانات خانگی خود بکند. این بدان معنی است که گیم پلی ممکن است پیچیده‌تر شود و قابلیت‌های بیشتری داشته باشد. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد بازی‌های بلاکچینی، آکسی اینفینیتی نیز احتمالاً به‌روزرسانی‌های مکرری را در آینده دریافت خواهد کرد.

  1. سازگاری بین پلتفرم‌ها: آکسی اینفینیتی در ویندوز، اندروید و iOS قابل بازی کردن است. شما همچنین می‌توانید این بازی را بر روی آیپد یا مک‌بوک خود انجام دهید. این بدان معنی است که شما می‌توانید بازی را در تمام پلتفرم‌های اصلی بازی کنید. واضح است که توسعه‌دهنده می‌خواهد آکسی را برای همه نوع بازیکن در دسترس قرار دهد.
  2. مدل P2E: برجسته‌ترین ویژگی بازی آکسی اینفینیتی مدل P2E است. برای بسیاری، بازی‌های P2E یک منبع درآمد ثابت هستند و بسیاری از بازیکنان با انجام صحیح بازی موفق به کسب درآمد قابل توجهی می‌شوند. همچنین توکن‌های AXS (Axie Infinity Shards) و SLP (Smooth Love Potions) را می توان با ETH (اتر) معامله کرد.
  3. گیم‌پلی درگیرکننده: اولین مزیت مهم آکسی اینفینیتی گیم پلی جذاب آن خواهد بود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، آکسی اینفینیتی همراه با برخی از عناصر بازی ‘Hearthstone’ شبیه بازی‌ پوکمون است. بیشتر بازی بر روی نبردهای یک در مقابل یک (PvP) و پرورش آکسی‌ها متمرکز است. ماموریت‌های جانبی و جنبه‌های PvE آن نیز برای جذب بازیکنان و درگیر نگه داشتن آنها کافی است.
  4. حیوانات شما NFT شما نیز هستند: آکسی‌هایی که جمع‌آوری و خریداری می‌کنید و یا پرورش می‌دهید، همه دارایی‌های NFT هستند. آکسی‌ها را می‌توان برای سود به بازیکنان دیگر فروخت. این همچنین به این معنی است که آکسی‌هایی که شما دارید مجموعه‌ای از NFTها است که می‌تواند دارای برچسب قیمت عالی خود باشد. اگر بازی به عملکرد خوب خود ادامه دهد، از مجموعه‌های خود سود خواهید برد.

معایب آکسی اینفینیتی

در ادامه به دلایلی که ممکن است شما را از ورود به دنیای این هیولاهای کوچک منصرف کند می‌پردازیم.

  1. سقف درآمد روزانه: همانطور که قبلاً گفتیم، بازیکنان می‌توانند با انجام ماموریت‌های روزانه، تکمیل وظایف و برنده شدن در نبردهای یک در مقابل یک (PvP)، توکن‌های AXS و SLP کسب کنند. با این حال، توسعه‌دهندگان میزان درآمد روزانه یک بازیکن از این فعالیت‌ها را محدود کرده‌اند. همچنین برای کسب چیزی از بازی، باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنید. به عنوان مثال، برای کسب 40 تا 50 SLP باید چند مرحله ماجراجویی را انجام دهید، وظایف روزانه را کامل کنید و چند نبرد PvP را کامل کنید. برای تبدیل این کار به یک جریان ثابت درآمد، ثبات لازم است. همه وقت بازی کردن ندارند!
  2. هزینه شروع بازی زیاد است: درست مانند بسیاری دیگر از بازی‌های مشابه P2E، آکسی اینفینیتی نیز دارای هزینه ورودی است. قبل از شروع بازی، باید سه آکسی بخرید. در ابتدا، این سه آکسی حدود 500 دلار برای شما هزینه داشتند. با این حال، محبوبیت ناگهانی هزینه این سه آکسی را حداقل دو تا سه برابر افزایش داده است. این به عنوان مانعی برای ورود عمل می‌کند. با این حال، برخی از بازیکنان بازیکنان دیگری را استخدام می‌کنند تا از طرف آنها بازی را انجام دهند. اگر هنوز نمی‌خواهید روی آکسی سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به دنبال بازیکنانی باشید که آکسی خود را برای بازی کردن به شما قرض می‌دهند.
  3. عدم اطمینان اقتصادی: بحث و جدل پیرامون کریپتوها و NFTها بر کسی پوشیده نیست. برخی از کارشناسان و ناظران نگرانی‌های خود را در مورد افزایش تجارت NFTها ابراز کرده‌اند. بسیاری بر این باورند که این یک حباب اقتصادی است که با تبلیغات در حال باد شدن است. البته ما نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم که آیا این موضوع صحت دارد یا خیر. این شک و تردید بیشتر با نوسانات ارزهای دیجیتال است که تقویت می‌شود. اگرچه بیت‌کوین و اتر طی سال‌ها افزایش قابل توجهی در قیمت‌های خود داشته‌اند، اما نمی‌توانیم نوسانات ناگهانی را نادیده بگیریم.

بازی آکسی اینفینیتی کلاهبرداری است؟

جواب کوتاه به سوال بالا خیر است. بازی آکسی اینفینیتی یک کلاهبرداری یا طرح پانزی نیست اما بیایید تا چند مساله را با یکدیگر مرور کنیم. یکی از مواردی که در بررسی سوال بالا مهم است می‌تواند این نکته باشد که شما با کسب مهارت در بازی می‌توانید حتی رایگان آن را انجام دهید، آنهم با بورسی که توسط سرمایه‌گذاران به شما داده می‌شود. نکته دیگر که خیال ما از سرمایه‌گذاری در آکسی را راحت می‌کند پایگاه کاربران میلیونی آن است. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان ماه هاست که از آکسی برای سرگرمی و کسب درآمد استفاده می‌کنند. در نهایت باید بدانید که آکسی نیز مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری بدون ریسک و خطر نمی‌باشد و باید تمام جوانب اقتصادی کار را شخصا مدیریت و بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

آکسی اینفینیتی با موفقیت خود ثابت کرده است که بازیکنان می‌توانند در حین بازی و سرگرمی درآمد کسب کنند. این بازی به محبوب‌ترین بازی متاورسی و NFT در سبک P2E در تاریخ کریپتو تبدیل شده است و میلیون‌ها بازیکن فعال ماهانه را میزبانی می‌کند. استفاده از فناوری بلاکچین شفافیت و امنیت را برای جامعه بازیکنان آکسی به ارمغان آورده و در ترکیب با NFTها، نوید یک اکوسیستم پر جنب و جوش را میدهد که در آن بازی و کسب درآمد دست به دست هم می‌دهند.

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه

    • comments

      سپهر فاضل
      ، 10 آبان 1400

      سلام..ممنون میشم راهنماییم کنید.. داخل بازی leveleاکسی های من جلو نمیره وslpهم بهم تعلق نمیگیره.. کسی میدونه مشکل کجاست

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 11 آبان 1400

      سلام دوست عزیز؛ گاهی تعلق گرفتن EXP و Level up شدن ممکن است با چند ساعت تاخیر برای شما نشان داده شود. در مورد SLPها نیز باید بگوییم که دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که از Round پنج یا شش در بخش Fight به شما SLP تعلق خواهد گرفت.