صرافی بایننس چیست؟ معرفی کامل و آموزش کار با بایننس (آپدیت 2024)
ارز دیجیتال

صرافی بایننس چیست؟ معرفی کامل و آموزش کار با بایننس (آپدیت 2024)

در مقاله صرافی‌های ارز دیجیتال از انواع صرافی‌های رمز ارزها و همینطور چند صرافی مشهور جهان صحبت کردیم. اما در این مقاله تصمیم داریم یکی از صرافی‌های مشهور جهان یعنی صرافی ارز دیجیتال بایننس(binance) را به شما معرفی کنیم. در این مقاله نحوه ثبت نام و همینطور خرید و فروش ارز دیجیتال را به شما آموزش می‌دهیم و خواهیم گفت چطور با استفاده از صرافی بایننس (binance) ترید و سرمایه گذاری کنید.

تاریخچه صرافی بایننس

این صرافی در سال 2017 توسط دو فرد چینی تبار به نام «چانپنگ ژائو» و «ای هه» تاسیس شد. این صرافی یکی از امن ترین پلتفرم‌های خرید و فروش ارز دیجیتال است. تمامی مسائل امنیتی در این صرافی رعایت شده و تریدرهای ارز دیجیتال می‌توانند بدون هیچ استرسی در این صرافی خرید و فروش کنند.

بایننس (Binance) در چین تاسیس شد اما بعد از اعمال محدودیت‌هایی برای معامله گران ارزهای دیجیتال، دفتر این صرافی به ژاپن، سپس به اندونزی و بعد به کشور مالت منتقل شد. در حال حاضر دفتر اصلی این صرافی در کشور مالت است. مؤسسین این صرافی توانستند با اعمال ابتکارات خود در خرید و فروش ارز دیجیتال در همان سال‌های ابتدایی 15 میلیون دلار سود کسب کنند.

گذشته این صرافی خالی از چالش هم نبوده است؛ برای مثال می‌توان به حمله هکرها در سال 2019  اشاره کرد. در این حمله حدود هفت هزار بیت کوین به سرقت رفت. بعد از حمله هکرها، معامله در این صرافی ممنوع شد؛ اما پس از جبران خسارت‌های وارده، معامله در این صرافی آزاد شد و تریدرها توانستند به معاملات خود ادامه دهند.

صرافی بایننس - موسس صرافی بایننس

بایینس فقط یک صرافی نیست!

این صرافی توانسته است تا به امروز پروژه‌های فراوانی را با موفقیت اجرا کند. برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کیف پول Trust
  2. آکادمی بایننس (Binance Academy)
  3. خیریه ی مبتنی بر بلاک چین بایننس (Bianane Charity)
  4. لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)
  5. بایننس جرسی

در ادامه به اختصار هرکدام یک از موارد را توضیح خواهیم داد:

آکادمی بایننس (Binance Academy)

بایننس با هدف افزایش آگاهی عموم در خصوص فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال تصمیم به تاسیس آکادمی‌ آنلاین خود تحت عنوان Binance Academy نمود.

در این آکادمی آموزش‌های لازم در خصوص مفاهیم بنیادی بلاک چین، کوین‌ها، توکن‌ها و امنیت در این شبکه ارائه می‌شود.

لانچ پد بایننس (Binance Launchpad)

بایننس توانسته است در این پلتفرم، محیطی را فراهم کند که استارتاپ‌های نوظهور ارزهای دیجیتال خود را ارائه کنند. این وبسایت به پروژه‌هایی که مستعد رشد هستند این امکان را می‌دهد که ICO خود را بر بستر لانچ پد بایننس برگزار کنند.         

خیریه بایننس (Bianane Charity)

این صرافی توانسته است با استفاده از پلتفرم بلاک چین یک خیریه کاملا شفاف تاسیس کند. افراد می‌توانند با استفاده از رمز ارزها در امور خیریه مشارکت داشته باشند.

موسسه تحقیقاتی بایننس (Binance Research)

این موسسه به منظور افزایش اطلاعات تخصصی در دنیای کریپتوکارنسی و ارائه اطلاعات دقیق به سرمایه گذاران فعالیت می‌کند.

کیف پول  Trust

کیف پول تراست یک کیف پول موبایلی با قابلیت نگهداری ارزهای دیجیتال مختلف و یکی دیگر از محصولات بایننس است.

این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما را با لایه‌های امنیتی مختلف تنها بر روی موبایل شما ذخیره می‌کند و هیچ کدام از آن‌ها را نزد خود نگه نمی‌دارد.

بایننس جرسی

بایننس جرسی برای مردم ساکن قاره اروپا ساخته شده است. ساکنین این منطقه، می‌توانند با استفاده از بایننس جرسی معامله فیات به کریپتو هم انجام دهند. به عبارتی ساده‌تر فرد می‌تواند با یورو کریپتوکارنسی بخرد و با آن ترید کند.

آموزش کار با بایننس: ثبت نام در بایننس (binance)

سایت بایننسی که تصمیم داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم و مراحل ساخت حساب کاربری در آن را مرور کنیم، مربوط به کاربران آسیا و اروپا است و کاربران آمریکایی باید وارد سایت binance.us شوند.

همانطوری که گفته شد صرافی بایننس (binance) معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در جهان است. این صرافی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ هم عرضه شده و شما می‌توانید با کلیک بر روی لینک‌های زیر، نسخه مورد نظر خود را دانلود کنید.

آموزش کار با بایننس: افتتاح حساب در صرافی بایننس

جهت افتتاح حساب در صرافی بایننس باید وارد سایت binance.com شوید و بر روی گزینه  Register، در بالای صفحه سمت راست، کلیک کنید.

زمانی که تصمیم دارید حساب کاربریتان را در این صرافی ایجاد کنید بهتر است از یک ایمیل جدید استفاده کنید. چرا که می‌توان از طریق ایمیل، هویت اصلی کاربران را تشخصی داد. در ضمن، با استفاده از این ایمیل جدید، در کمترین زمان ممکن از اطلاعیه‌ها و اخبار مورد نیاز آگاه می‌شوید.

بایننس - ثبت نام در بایننس

بعد از این مرحله لازم است اثبات کنید که ربات نیستید، پس باید پازل زیر را تکمیل کنید.

بعد از ثبت نام، جهت تایید هویت کاربری یک کد شش رقمی برای شما ارسال می‌شودکه تا 30 دقیقه اعتبار دارد. کد نوشته شده در ایمیل را وارد این بخش کنید.

بعد از تایید حساب کاربری، اولین خطایی که به شما داده می‌شود مربوط به امنیت حساب کاربری است. در این صورت لازم است تمامی مراحل مورد نیاز جهت افزایش امنیت حساب کاربری را انجام دهید. یکی از این اقدامات، ایجاد رمز دو مرحله‌ای است.

بایننس - ثبت نام در بایننس

تایید دو مرحله‌ای رمز عبور در بایننس از دو طریق انجام می‌شود:

  • ارسال پیامک به تلفن همراه
  • استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator

همانطوری که بیان شد، ایرانیان حق استفاده از این صرافی را ندارند. به همین دلیل لازم است برای گذراندن این مرحله از اپلیکیشن گوگل  استفاده کنید.

مرحله بعدی مربوط به تایید کد است؛ شما می‌توانید کد QR را اسکن کنید و یا کد ارسال شده را در اپلیکیشن وارد کنید. دقت کنید که کد ذکر شده را باید یادداشت کنید و همیشه یادتان باشد. فراموشی این کد ممکن است به از بین رفتن دارایی‌های حساب شما منجر شود.

آموزش کار با بایننس: واریز ارز دیجیتال به صرافی بایننس

جهت خرید ارز دیجیتال در صرافی جهانی بایننس لازم است ارز فیات یا تتر خودمان را به این پلتفرم انتقال دهیم. برای این کار، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و سپس مراحل زیر را طی کنید.

1- بر روی گزینه کیف پول یا wallet کلیک کنید

2- گزینه‌ي Fiat and crypto را انتخاب کنید

بایننس - خرید از بایننس

3-دکمه‌ي واریز (deposit) را کلیک کنید

بایننس - خرید از بایننس

 

4- بر روی عبارت crypto کلیک کنید (کاربران ایرانی توانایی خرید ارز دیجیتال از طریق ارز فیات را ندارند، پس باید crypto را انتخاب کنند)

5- در این صفحه نام ارز مورد نظر، نام شبکه و آدرس ولت مبدأ را وارد کنید

بایننس - خرید از بایننس

بعد از این مراحل، تعداد ارز مورد نظر وارد حساب کاربری‌تان می‌شود.

آموزش کار با بایننس: برداشت و یا انتقال ارز از صرافی بایننس

ممکن است بعد از اتمام معامله ارز دیجیتال، تصمیم به برداشت سود خود داشته باشید. در ادامه آموزش‌های لازم برای انجام این کار را به شما خواهیم گفت.

برای این کار باید وارد حساب کاربری خود شوید و گام‌های زیر را طی کنید:

1- بر روی کیف پول یا wallet کلیک کنید

2-گزینه‌ي Fiat and crypto را انتخاب کنید

بایننس - فروش ارز در بایننس

3- بر روی گزینه‌ی برداشت (withdraw) کلیک کنید

4- بر روی گزینه crypto کلیک کنید و ارزی که تصمیم به انتقالش دارید را انتخاب کنید

5- آدرس کیف پول و شبکه مورد نظر خود را وارد کنید. سپس دکمه submit را کلیک کنید

بایننس - فروش ارز در بایننس

بعد از این مرحله باید کد امنیتی مورد نظر را از نرم افزار google authenticator کپی کنید و وارد حساب کاربری خود کنید. بعد از وارد کردن کد، دکمه‌ي submit را کلیک کنید. در این مرحله، پیام انتقال موفقیت آمیز را دریافت خواهید کرد.

انواع معاملات در بایننس

بایننس را به عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال می‌شناسند. این صرافی با معاملات مختلف توانسته است کمک دست بسیار خوبی برای تریدرها باشد.

Limit: به سفارشی که قیمت نهایی خرید و یا فروش ارز دیجیتال، توسط کاربر مشخص می‌شود، معامله لیمیت (Limit) گفته می‌شود. در سفارش Limit، معامله تنها در صورتی انجام می‌پذیرد که قیمت بازار به حد مشخص شده از طرف کاربر برسد.

Market: در سفارش Market شما ارز خود را به بهترین قیمت موجود معامله می‌کنید. قیمت در این معامله، بر خلاف معامله Limit، توسط کاربر مشخص نمی‌شود.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: عرضه اولیه ارز دیجیتال

Stop-Limit: شما می‌توانید در این نوع معامله علاوه بر تعیین حد ضرر و حد سود، به صورت کاملا اتوماتیک ارز مورد نظر را خریداری کنید. یعنی ممکن است تصمیم بگیرید زمانی که بیت کوین وارد کانال 10 هزار دلار شد وارد مارکت شوید. با استفاده از Stop-Limit می‌توانید به بایننس دستور دهید زمانی که قیمت یک ارز به ارزش مورد نظر رسید، به صورت اتوماتیک و خودکار آن ارز را برای شما خریداری کند.

Take-Profit-Limit: این معامله همانند معامله قبلی است؛ فقط با این تفاوت که در این معامله تعداد پوزیشن‌های باز کمتر از معامله قبلی است.

Stop-Market: این نوع سفارش مانند Stop-Limit است؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت معامله استفاده می‌شود.

Take-Profit-Market: مانند سفارش Take-Profit-Market، این نوع سفارش نیز از قیمت فعال‌کننده برای فعال کردن معامله استفاده می‌کند؛ اما به جای قیمت Limit از قیمت Market برای ثبت سفارش و معامله استفاده می‌شود.

کارمزد صرافی بایننس در معاملات اسپات  (Spot)

مقدار کارمزد صرافی بایننس در قسمت معاملات اسپات با توجه به میزان و حجم معاملات کاربران در 30 روز گذشته تعیین می‌شود.   

موجودی BNB حجم معاملات بیت کوین در 30 روز Maker  Taker
بیشتر مساوی با 0 کمتر از 50 0.10% 0.10%
بیشتر مساوی با 50 بیشتر مساوی با 50 0.09% 0.10%
بیشتر مساوی با 200 بیشتر مساوی با 500 0.08% 0.10%

جهت محاسبه میزان کارمزد خود لازم است میزان و حجم معاملات خود را در 30 روز گذشته بررسی کنید. اگر حجم معاملات شما کمتر از 50 بیت کوین در ماه باشد، کارمز معامله در هر دو بخش (Maker) و تیکر (Taker) مقدار 0.1 خواهد بود.

یکی از عواملی که باعث می‌شود کارمزدتان کاهش پیدا کند، خرید ارز دیجیتال BNB است. برای این امر لازم است حداقل 50BNB در حساب کاربری خود داشته باشید.

حال بیایید به محاسبه کارمز صرافی بایننس بپردازیم:

فرض کنید می‌خواهیم با 100 تتر ارز دیجیتال ترون خریداری کنیم. 100 را تقسیم بر 100 و ضرب در 0.1* می‌کنیم. (*: این عدد مربوط به مقدار کارمزدی است که با توجه به حساب کاربری خود باید بپردازید.)

در نتیجه اگر بخواهید 100 تتر برای خرید ترون  اختصاص دهید باید 0.1 تتر کارمزد بپردازید.

کارمزد صرافی بایننس در معاملات فیوچرز (Futures)

در قسمت معاملات فیوچرز بایننس دو بخش USDT-margined و Coin-margined وجود دارد. هر یک از این بخش‌ها میزان کارمزد مربوط به خود را دارد که به شرح زیر است:

موجودی BNB حجم معاملات بیت کوین در 30 روز Maker  Taker
بیشتر مساوی با صفر کمتر از 250 بیت کوین 0.0200% 0.0400%
بیشتر مساوی با 50 بیشترمساوی با 250 بیت کوین 0.0400% 0.0400%
بیشتر مساوی با 200 بیشتر مساوی با 2500 بیت کوین 0.0140% 0.0350%
بیشتر مساوی با 500 بیشتر مساوی با 7500 بیت کوین 0.0120%
0.0320%

همان‌طور که در جدول بالا آورده شده است، افرادی که از بخش USDT-margined استفاده می‌کنند باید مقدار 0.02 درصد به عنوان کارمزد میکر و 0.04 درصد به عنوان کارمزد تیکر پرداخت نمایند.

کارمزد صرافی بایننس در معاملات مارجین

اگر قصد دارید از معاملات مارجین بایننس استفاده کنید، باید بدانید که نرخ سود و کارمزد متغیر است و شما باید آن را قبل از ورود به معاملات خود چک کنید.

معاملات فیوچرز بایننس

در معامله فیوچرز یا آتی، یک قرارداد بین طرفین منعقد می‌شود. این قرارداد در همان لحظه اجرایی نمی‌شود و هیچکس هیچ سود و یا ضرری نمی‌کند. در این قرارداد هیچ دارایی و ارز دیجیتالی بین طرفین رد و بدل نخواهد شد. بلکه این قرارداد، بر روی قیمت یک دارایی در آینده بسته می‌شود. برای مثال دو طرف، قرارداد منعقد می‌کنند که در سه ماه آینده قیمت اتریوم به 7هزار دلار خواهد رسید.

مفاد قرارد فیوچرز، زمان سر رسید و ارزش ارز دیجیتال است که در صورت محقق شدن، طرفین قرارداد ملزم به رعایت آن هستند.

لازم به ذکر است در معاملات فیوچرز به دلیل آنکه خرید و فروشی در آن لحظه انجام نمی‌شود از اصطلاح سفارش لانگ (Long) یا سفارش شورت (Short) استفاده می‌شود.

محدودیت بایننس برای حساب کاربری ایرانیان

بر اساس قوانین بایننس، هیچ یک از شهروندان ایران حق استفاده از این پلتفرم را ندارند.

بایننس، کشور مبدا کاربر را از آپی (IP) آن متوجه می‌شود. به این معنی که اگر کاربر با آی پی کشورهای ممنوعه (مانند ایران) وارد سایت بایننس شود، این صرافی متوجه تخلف صورت گرفته می‌شود و حساب کاربر را مسدود می‌کند.

اما اگر بتوانید با آی پی (IP) اختصاصی یک کشور خارجی وارد این سایت شوید، می‌توانید بدون دردسر معاملات خود را انجام دهید. برای این امر لازم است از آی پی های اختصاصی استفاده کنید. استفاده از وی پی ان های (VPN) رایگان شما را به دردسر می‌اندازد. پس از آنها استفاده نکنید.

با توجه به مطالب گفته شده، راه‌هایی جهت دور زدن بایننس وجود دارد که در مطلب شاید وقت آن شده تا دارایی های خود را از بایننس خارج کنید گفته شده است. اگر تمایل به آشنایی با آن راه‌های دارید، حتما این مطلب را مطالعه کنید.

نحوه آنبلاک کردن حساب ایرانیان در بایننس

یکی از مشکلاتی که تریدرها و یا سرمایه گذاران ایرانی در صرافی بایننس دارند، مشکل احتمال مسدود یا بلاک حساب کاربری در این صرافی است.

بر اساس آنچیزی که این صرافی اعلام کرده است، ایرانیان حق استفاده از این ابزار را ندارند. همین امر منجر به این شده که ایرانیان بیشتر از سایر متقاضیان این صرافی در معرض خطاها و پیام‌های امنیتی این صرافی قرار بگیرند.

اگر شماهم دچار همچین مشکلی شدید، نگران نباشید. چراکه در مقاله نحوه رفع بلاک بایننس در این خصوص کامل صحبت کرده‌ایم.

شما می‌توانید با مطالعه این مقاله با راه های از بین بردن مسدودیت حساب کاربری خود آشنا شوید.

زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس که به اختصار BSC یا بایننس اسمارت چین گفته می‌شود، از نوع بلاکچین است. این زنجیره با این تفکر ابداع شد که پلتفرم مفیدی برای اجرای برنامه‌های غیر متمرکزی که بر اساس قراردادهای هوشمند کار می‌کنند، ایجاد نماید.

برنامه‌های غیرمتمرکز یا   Decentralized applicationsکه به اختصار DApps گفته می شوند، برنامه‌های دیجیتالی منبع بازی هستند که به جای یک رایانه در شبکه های بلاکچین یا نظیر به نظیر P2P کامپیوتر‌ها وجود دارند و اجرا می‌گردند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


1 دیدگاه

مطالب مرتبط