صرافی بیتفینکس چیست؟ بررسی دقیق و آموزش ترید در صرافی Bitfinex
ارز دیجیتال

صرافی بیتفینکس چیست؟ بررسی دقیق و آموزش ترید در صرافی Bitfinex

اگر به دنبال یک صرافی قدیمی با سابقه خوب و امنیت بالا هستید، ما به شما صرافی بیتفینکس (Bitfinex) را معرفی می‌کنیم. بیت فینکس یک صرافی پیشرفته و یکی از خوش سابقه‌ترین صرافی‌های جهان است. این صرافی، نه تنها با پوشش بیش از 140 ارز دیجیتال، حجم معاملاتی و نقدینگی بالا، گزینه خوبی برای معامله گران پیشرفته به شمار می‌آید، بلکه با پشتیبانی بی‌وقفه خود، برای مبتدیان  ارز دیجیتال نیز مناسب است.

سؤال بسیاری از کاربران این است که آیا صرافی bitfinex تحریم است؟در این مطلب از مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، قصد داریم به معرفی و بررسی صرافی bitfinex بپردازیم و مزایا و معایب، نحوه ثبت نام، کارمزدها و احراز هویت در این صرافی را به صورت کامل توضیح دهیم. پس در مسیر کشف یک صرافی خوش سابقه با ما همراه باشید.

تاریخچه صرافی بیت فینکس

صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) در سال 2012 در هنگ کنگ تأسیس شد. این صرافی محبوب، بیش از 100 رمز ارز از برترین ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و نقطه قوت آن، حجم بالای معاملات و در نتیجه سطح مناسب نقدشوندگی است. این صرافی تمامی ابزارهای معاملاتی رایج ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد و از امنیت و تیم پشتیبانی خوبی برخوردار است.

در این صرافی برای معامله‌گرانی که تمایل به واریز وجه با کارت بانکی دارند، امکان واریز وجه از طریق درگاه انتقال وجه با کارت بانکی، مستر کارت و ویزا کارت مهیاست. 

یکی از مزیت‌های بزرگ صرافی آنلاین بیت فینکس این است که برای آغاز ترید، آستانه ورود تعیین نکرده است و کاربران می‌توانند فارغ از موجودی حساب خود، در این صرافی به معاملات ارز دیجیتال بپردازند.

 

از اصلی‌ترین معایب این صرافی این است که برای منطقه جغرافیایی ایران و آمریکا و چند نقطه دیگر دنیا محدودیت قائل است. اما این موضوع مانعی برای ترید ایرانیان در این صرافی نیست. می توان بدون احراز هویت، با یک ثبت نام ایمیلی ساده (البته با رعایت احتیاط و با استفاده از vpn) از این صرافی استفاده کرد. صرافی بیت فینکس محدودیت اندکی برای کاربران احراز نشده قائل است.

 

 

صرافی بیتفینکس متمرکز است یا غیر متمرکز؟

بر کسی پوشیده نیست که کار با صرافی غیرمتمرکز مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال، صرافی غیرمتمرکز احراز هویت و کارمزد تراکنش ندارد، اما از سویی، صرافی متمرکز با همین ابزار احراز هویت، سطح امنیت بالاتری ارائه می‌دهد. آیا صرافی بیت‌فینکس یک صرافی غیرمتمرکز است؟

در پاسخ باید گفت بیت فینکس جایی مابین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز ایستاده است و اندکی از هر دو است.

بیت فینکس، در ماه گذشته (سپتامبر 2021)، با راه‌اندازی یک پل ارتباطی، به صرافی غیرمتمرکز دیورسیفای (DeversiFi) متصل شد و با این اقدام، قابلیت‌های یک صرافی غیر متمرکز را روی پلتفرم خود آورد.

بیت فینکس با همکاری صرافی غیرمتمرکز دیورسیفای (DeversiFi) اولین پل ارتباطی میان صرافی متمرکز و غیرمتمرکز لایه ۲ را راه اندازی کرد. DeversiFi پلتفرم تجاری برتر لایه دو دیفای است که توسط فناوری مقیاس پذیر StarkWare طراحی شده است؛ بنابراین، با راه‌اندازی این بریج، امکان انتقال سریع و کم هزینه توکن‌های استاندارد ERC-20 فراهم شد و آغاز این انتقال با توکن‌های تتر (USDt) کلید خورد.

با توجه به موقعیت صرافی‌های متمرکز، به عنوان نقطه ورود مبتدیان به عرصه معاملات ارزهای دیجیتال، این پل جدید موجب شد که مبتدیان نیز با امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) آشنا شوند.

با ایجاد پل ارتباطی میان بیت فینکس و دیورسیفای، کاربران هم‌زمان می‌توانند به هر دو صرافی دسترسی پیدا کنند و این امر موجب می‌شود فرصت‌های موجود در هر پلتفرم، بدون نیاز به تراکنش در لایه ۱ محقق شود.

اکنون صرافی دیورسیفای، مانند یک صرافی ارز دیجیتال بدون کارمزد، به عنوان یک هاب لایه 2 بدون کارمزد، برای معامله گران بیت فینکس عمل می‌کند و بدین ترتیب، معامله‌گران می‌توانند به برخی از بهترین فرصت‌ها و بازدهی‌ها در DeFi دسترسی پیدا کنند. این صرافی به عنوان بزرگراهی میان شبکه پلی گان و بیت فینکس عمل می‌کند و این بدان معناست که معامله‌گران می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌های کارمزد گس گران‌قیمت، بواسطه صرافی دیورسیفای، وجوه خود را از شبکه پلی گان به بیت فینکس منتقل کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی پنکیک سواپ

توکن صرافی بیتفینکس چیست و چه کاربردی دارد؟

توکن صرافی بیتفینکس لئو (Unus Sed LEO) نام دارد. مزیت بزرگی که توکنداران لئو از آن بهره مند هستند، ۱۵ درصد تخفیف معاملاتی در کلیه معاملات است. همچنین اگر بیش از 5 هزار دلار موجودی لئو در کیف پول خود داشته باشید، می توانید از 10 درصد تخفیف و اگر بیش از 10.000 داشته باشید، از 25% تخفیف، علاوه بر تخفیف 15 درصدی مخصوص توکنداران، بهره مند شوید.

در سایت بیتفینکس صفحه تخفیفات توکنداران لئو ایجاد شده و به صورت اتوماتیک  می توان با وارد کردن حجم معاملات یکماهه و مقدار توکن لئو در کیف پول، میزان تخفیفات را محاسبه کرد.

در زمان نگارش مقاله، توکن صرافی بیتفینکس، از لحاظ ارزش بازار در رتبه 38 قرار دارد. (در ابتدای این مقاله جدول رتبه بندی لایو لئو قرار دارد.)

زمانبندی منظمی که برای توکن سوزی ارز دیجیتال صرافی بیتفینکس در نظر گرفته شده است، موقعیت این ارز را همواره در رتبه های بالایی حفظ می کند.

بدیهی است که بهترین پلتفرم برای خرید لئو، صرافی بیتفینکس است. لئو در بیتفینکس به صورت جفت های معاملاتی با دلار، تتر، ایاس، بیت کوین و اتر معامله می شود.

معایب و مزایای صرافی بیتفینکس

هر صرافی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. به جرأت می‌توان گفت تمامی صرافی‌ها معایبی دارند. اما اگر بخواهیم وارد بحث مزایا و معایب صرافی بیت فینکس شویم، باید بگوییم که مزایای این صرافی از معایبش پیشی می‌گیرند. لیست بلند بالای ارزهای دیجیتال که بیش از 100 رمز ارز را در خود جای داده و هر روز ارزهای بیشتری را پوشش می‌دهد، حجم بالای معاملات که نقدینگی بالا را به ارمغان می‌آورد، پوشش تمامی ابزارهای معاملاتی، امنیت بالا و پشتیبانی عالی از مزایای اصلی این صرافی هستند.

ولی عیب بزرگ آن نیز اعمال محدودیت جغرافیای در محدوده ایران است که منجر شده کاربران مقیم ایران قادر نباشند از امکانات آن استفاده کنند.

این محدودیت تا حدودی جدی است، زیرا هنگام احراز هویت گریبان گیر کاربر می‌شود. با اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از VPN در این صرافی ثبت نام کرده و با سطح پایه آغاز به خرید و فروش کند، معامله‌گر همواره باید از یک آی پی آدرس ثابت برای اتصال به صرافی استفاده کند. 

برای داشتن حساب سطح پایه 2، متوسط و یا پیشرفته، نیاز به مدارکی مانند پاسپورت، یک آدرس در خارج از ایران و مدارک برای اثبات این آدرس هست و تمامی این‌ موارد، صرافی بیت فینکس را از دسترس ایرانیان داخل کشور دور ساخته‌اند.

اگر ساکن ایران هستید، شاید بخواهید از صرافی بی دردسرتری مانند کوینکس استفاده کنید.

 

مزایا صرافی بیتفینکس

معایب صرافی بیتفینکس

پوشش بیش از 100 ارز دیجیتال

برای افراد مقیم ایران ممنوع است.

(برای ایرانیان مقیم سایر نقاط جهان که در لیست محدودیت جغرافیایی صرافی موجود نیست، بلامانع است)

سرویس خدمات مشتری بی وقفه از طریق چت آنلاین (تست شده توسط تیم دنیای ترید)

حجم معاملات بالا

رابط کاربری ساده مناسب برای کاربران مبتدی

پوشش انواع معاملات اسپات، آتی، آپشن

اپلیکیشن تلفن همراه دارد

درگاه انتقال با کارت بانکی، مستر کارت و ویزا کارت 

معامله بدون نیاز به آستانه ورود 

تقویب امنیت با ذخیره داده‌ها به صورت سرد و آفلاین، فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای

امنیت صرافی بیتفینکس

پلتفرم صرافی بیت فینکس دو بار در سال‌های 2015 و 2016 هک شد. در هک سال 2016 که یکی از بزرگترین هکها در دنیای ارز دیجیتال محسوب می‌شود، هکرها موفق به سرقت 120.000 دلار بیت کوین شدند که زیان سنگینی به صرافی وارد کرد. پس از این دو واقعه، صرافی Bitfinex ذخیره داده‌های آفلاین و تأیید امنیتی دو مرحله‌ای را به لایه‌های امنیتی این صرافی افزود. سپس برای جبران خسارت مشتریان، توکن LEO را منتشر کرد.

اکنون مدتی است Bitfinex شعار «امنیت شما اولویت ما است» را سر لوحه خود قرار داده و به طور دائمی، در حال بهبود اقدامات امنیتی خود است. با اینحال، بنا به دلایل امنیتی از فاش کردن تدابیر زیرساختی امنیتی خود اجتناب می‌کند. در ادامه به ذکر چند فاکتور امنیتی این صرافی می‌پردازیم.

قابلیت ذخیره آفلاین سپرده‌ها

بیتفینکس 99.5 درصد از دارایی مشتریان خود را به صورت سرد یا آفلاین ذخیره می‌کند و 0.5 درصد باقیمانده، در کیف پول‌های گرم، به صورت آنلاین ذخیره می شود تا نقدینگی لازم برای مبادله را تأمین کند. این قابلیت عملاً حساب‌های صرافی را غیرقابل هک کرده است.

لایه امنیتی تأیید دو مرحله‌ای

  • ایجاد کد ورود دو مرحله‌ای Google Authenticator برای تمامی کاربران اجباری است.
  • دومین لایه امنیتی، استفاده از قطعه سخت‌افزاری یوبی کی است.
  • جهت افزایش امنیت، مجوزهای پیشرفته API Key پیشبینی شده است.
  • تمامی برداشت‌ها توسط IP آدرس و سایر الگوهای رفتاری کاربر نظارت می‌شوند. به این ترتیب تیم امنیتی قادر خواهند بود هر گونه رفتار نامعمول و مشکوک را رصد کنند و در زمان مناسب وارد عمل شوند.
  • استفاده از رمزگذاری PGP/GPG که طرفین مکالمه در ایمیل، متن پیام‌های ارسالی به یکدیگر را توسط کلید عمومی گیرنده ایمیل رمزگذاری کرده و توسط کلید اختصاصی خصوصی رمزگشایی می‌کنند.
  • تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حملات دیداس DDoS.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دانلود اپلیکیشن صرافی بیتفینکس

آیا می‌توان بدون احراز هویت از صرافی بیتفینکس استفاده کرد؟

بدون احراز هویت و با یک ثبت نام ساده با حساب ایمیل می‌توان در صرافی بیت فینکس حساب سطح پایه 1 باز کرد و به معامله پرداخت.

با حساب سطح پایه‌ 1، کاربر می‌تواند اقدامات زیر را انجام دهد:

  • واریز و برداشت اکثر ارزهای لیست شده در Bitfinex به جز استیبل کوین و ارز فیات؛
  • انجام معاملات ارز دیجیتال و معاملات اهرمی؛
  • تأمین اعتبار برای معاملات اهرمی؛
  • دسترسی به بازار خارج از بورس Bitfinex.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ثبت نام در صرافی bitfinex

احراز هویت در صرافی Bitfinex- نسخه تحت وب

در صورت تمایل به واریز یا برداشت ارزهای فیات (به عنوان مثال دلار آمریکا)، برای معامله ارزهای خاص و استیبل کوین (به عنوان مثال توکن های LEO ، Tether USDt) و یا دسترسی به گزینه‌های تجاری پیشرفته، نیاز به دسترسی به سطوح بالاتر است.

برای ایجاد سطح پایه 2، 10 الی 30 دقیقه زمان لازم است، دسترسی به سطح متوسط یا پیشرفته 2 تا 3 روز کاری طول می‌کشد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: آموزش احراز هویت صرافی بیتفینکس

صرافی bitfinex برای ایرانیان

صرافی بیت فینکس برای ایرانیان تحریم است. همچنین این صرافی در مناطق خاصی محدودیت جغرافیایی تعیین کرده است. ساکنین این مناطق در صورت اقامت در سایر مناطق آزاد، می‌توانند از امکانات صرافی استفاده کنند.

مناطق اعمال محدودیت شده شامل آمریکا، ایران، کوبا، کره شمالی، ایران، سوریه و کریمه هستند. 

خدمات مشتریان صرافی بیتفینکس

مانند بیشتر صرافی‌ها، خدمات مشتریان صرافی بیتفینکس نیز منحصر است به صفحه "Help center"سایت. در این صفحه توضیحات خوب و قدم به قدم گنجانده شده است. همچنین کاربران می‌توانند کلید واژه خود را در کادر جستجو تایپ کنند.

راهکار جدیدی که صرافی بیتفینکس برای بهبود خدمات مشتری ارائه داده، چت آنلاین است که همواره در خدمت مشتریان است و به خوبی پاسخ می‌دهد. وقتی صفحه باز می‌شود، کافی است اندکی صبر کنید تا حباب سبز رنگ پایین، گوشه سمت راست ظاهر شود. با کلیک روی آن، می‌توانید هر گونه سؤالی را که داشتید از خدمات مشتریان بپرسید. این موضوع برای افراد تازه کار واقعاً یک موهبت است که بسیاری از صرافی‌ها فاقد آن هستند و گاهی روزها طول می‌کشد که به یک ایمیل پاسخ دهند.

چت آنلاین با خدمات مشتریان صرافی بیت فینکس

کارمزدها در صرافی بیتفینکس

کارمزد معاملات در صرافی بیتفینکس شناور است. بسته به اینکه کاربر سفارش گذار باشد یا سفارش بردار، مانده حساب ماهیانه وی چقدر باشد و همچنین فاکتورهای دیگر، کارمزد معاملات تفاوت می‌کند. همچنین واریز کریپتو از هر صرافی کامزد خاص خودش را دارد. برای آگاهی کامل از این مورد به صفحه کارمزدهای صرافی بیت فینکس مراجعه فرمایید.

کارمزدهای صرافی به طور خلاصه در جدول زیر آمده است.

کریپتو به کریپتو

کریپتو به استیبل کوین

کریپتو به ارز فیات

معاملات مشتقه

0.100% سفارش گذار

0.100% سفارش گذار

0.100% سفارش گذار

-0.0200% سفارش گذار

0.200% سفارش بردار

0.200% سفارش بردار

0.200% سفارش بردار

0.0750% سفارش بردار

0 درصد سفارش گذار دارنده توکن LEO

0 درصد سفارش گذار دارنده توکن LEO

0 درصد سفارش گذار دارنده توکن LEO

0 درصد سفارش گذار دارنده توکن LEO

 

کاهش کارمزدها در صرافی بیتفینکس

با انجام کارهای زیر می توانید گارمزد معاملات خود در صرافی بیتفینکس را کاهش دهید.

  1. افزایش مانده حساب ماهانه،
  2. خریداری UNUS SED LEO توکن اختصاصی پلتفرم بیتفینکس. با خریداری حداقل 1 جفت ارز USDt LEO طی یکماه، از 15 درصد تخفیف در کارمز معاملات سفارش برداری برای جفت ارزهای کریپتو به کریپتو برخوردار می‌شوید.
  3. بهره بردن از API صرافی بیتفینکس در ایجاد ابزار معاملاتی، 5% تخفیف توسعه در تمامی معاملات شامل حال تریدر می‌شود. در صورتیکه ابزار ایجاد شده توسط کاربر، مفید واقع شود و از آن استفاده عمومی شود، تخفیفات بیشتری نیز به وی تعلق می‌گیرد.
  4. ثبت نام از طریق معرف. کاربران جدیدی که از طریق معرف در Bitfinex ثبت نام می‌کنند، 6 درصد تخفیف در هزینه‌های معاملاتی خود دریافت می کنند.
  5. کاربران فعلی که تبدیل به معرف Bitfinex می شوند، می توانند از محل کارمزدها، کمیسیون دریافت کنند.

سخن پایانی

با وجود حوادث هک، بیتفینکس (Bitfinex)، این صرافی ارز دیجیتال هنگ کنگی، یکی از محبوب ترین صرافی‌ها در میان معامله‌گران آنلاین است. پلتفرم Bitfinex تمام اقدامات لازم را برای تصحیح و بازگرداندن اعتماد از دست رفته مشتریان خود انجام داده است. با افزودن چندین لایه امنیتی به حساب‌ها، امنیت خود را افزایش داده است.

این صرافی مزایای زیادی دارد و در صورتیکه از ایرانیان مقیم خارج از کشور هستید، صرافی بیت فینکس می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای شما باشد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه