ورود به سایت کوینکس اصلی + آموزش ثبت نام، احراز هویت و معرفی Coinex
ارز دیجیتال

ورود به سایت کوینکس اصلی + آموزش ثبت نام، احراز هویت و معرفی Coinex

صرافی کوینکس (CoinEx) چیست که نام و آوازه آن در فضای مجازی ایران از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌چرخد؟ آیا حقیقت دارد که کوینکس صرافی بدون تحریم است؟ ترید در کوینکس امن است؟ وضعیت نقدینگی در کوینکس چطور است؟ و ... این‌‌ها پرسش‌هایی است که بسیار در فضای مجازی ارز دیجیتال ایران به چشم می‌خورند. کوینکس صرافی مشهور و محبوبی است که نگاه‌ها را متوجه خود کرده است.  ما در این مقاله از مجموعه مقالات بررسی صرافی‌های مشهور سایت دنیای ترید، به تمامی این پرسش‌ها و دغدغه‌ها پاسخ می‌دهیم. با مطالعه این مقاله، به روشنی درمی‌یابید که آیا این صرافی برای شما مناسب است یا خیر. با ما همراه باشید.

تاریخچه صرافی کوینکس

CoinEx در سال ۲۰۱۷ (سال 1396) در هنگ کنگ تأسیس شد و یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی است. بنیانگذار این صرافی یانگ هایپو (Yang Haipo)، یک جوان 32 ساله است. وی فارغ التحصیل از دانشگاه پلی تکنیک در رشته ریاضیات کاربردی، یکی از اعضای انجمن بیت کوین و مؤسس استخر بیت کوین، لایت کوین بیت کوین کش ViaBTC پنجمین استخر قدرتمند ماینینگ در دنیاست.

تیم اصلی CoinEx متشکل از بهترین کارشناسان امور مالی و متخصصان اینترنت از سراسر جهان هستند. تیم CoinEx شامل اولین پذیرندگان رمز ارز با میزان بالایی از تجربیات بین‌المللی است.

کوینکس یک برند فرعی از ViaBTC است و سرویس‌های آن در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در دسترس است و باید به جرئت گفت غیر از کشورهایی که در آن‌ها مبادله ارز دیجیتال ممنوع است، تمامی کشورها به این صرافی دسترسی دارند.

مزیت‌ و امکانات صرافی کوینکس

قابلیت احراز هویت ایرانیان در صرافی: بزرگترین مزیت صرافی کوینکس عدم تحریم ایران است.

در حالی که بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا مثل بایننس، از ترس تحریم‌های آمریکا، کاربران ایرانی‌ را تحریم کرده‌اند و ورود با آی پی ایران می‌تواند به بلوکه شدن حساب و دارایی کاربران منجر شود، صرافی CoinEx نشان داده است که نظام اقتصادی‌اش زیر مجموعه آمریکا نیست و بنابراین با ایرانی‌ها مشکلی ندارد.

در نتیجه کاربران ایرانی‌ به راحتی می‌توانند مراحل احراز هویت را طی کنند و به طور قانونی و بدون نیاز به vpn از امکانات این صرافی استفاده کنند.

نتیجتا صرافی coinex برای ایرانیان مناسب است.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

پشتیبانی از زبان فارسی: سایت کوینکس از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و همچنین این صرافی به تازگی یک کانال تلگرامی به زبان فارسی راه‌اندازی کرده است که در آن اطلاعیه‌ها، مطالب آموزشی وAirdrop های این صرافی را به زبان فارسی منتشر می‌کند.

 

پشتیبانی زبان فارسی صرافی ارز دیجیتال کوینکس

کوینکس صرافی محبوب ایرانیان: بیش از 30 درصد از کاربران صرافی CoinEx را تریدرهای ایرانی تشکیل می‌دهند. زیرا تریدرهای ایرانی به راحتی می‌توانند با مدارک ایرانی خود احراز هویت (KYC) شوند.

با این حجم مشتریان ایرانی، بعید به نظر می‌رسد که کوینکس روزی تصمیم به اعمال محدودیت جغرافیایی بزند.

مزایای صرافی کوینکس

  1. تنوع بالای ارزهای دیجیتال (260 کوین فعال)
  2. پوشش معاملات مارجین (Margin) و آتی ( Future)
  3. سرعت و عملکرد مطلوب
  4. کارمزد مناسب
  5. رابط کاربری ساده و جذاب
  6. استخرهای ماینینگ مشترک
  7. پشتیبانی مطلوب

کوینکس چین چیست؟

CoinEx Chain یک بلاک چین عمومی است که شبکه اصلی آن در ماه نوامبر 2019 راه اندازی شد. 

هدف CoinEx Chain ایجاد یک سیستم تجاری غیرمتمرکز (CoinEx DEX) است که توسط جامعه کوینکس اداره می شود. یکی دیگر از اهداف ایجاد کوینکس چین، توسعه یک اکوسیستم با 3 زنجیره عمومی است:

  1. DEX Chain
  2.  Smart Chain
  3. Privacy Chain

این سه زنجیره به ترتیب بر مبادله ارز، قراردادهای هوشمند و حریم خصوصی متمرکز می‌شوند تا یک اکوسیستم بلاکچینی عمومی و غیر متمرکز ایجاد کنند.

توکن اختصاصی کوینکس (ارز دیجیتال کوینکس)

توکن اختصاصی کوینکس ست (CET) یا کوینکس توکن CoinEx Token نام دارد. این توکن که در ژانویه 2018 صادر شد، دارایی بومی اکوسیستم CoinEx Chain است.

کاربرد توکن ست چیست؟

 CET را می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • برای دریافت تخفیف در کارمزدهای معاملاتی تا سقف 50 درصد و خرید خدمات ارزش افزوده در CoinEx؛
  • پرداخت کارمزد معاملات در زنجیره CoinE؛
  • به دست آوردن حق رأی در تصمیمات کلیدی صرافی؛
  • استیکینگ توکن ست در CoinEx Chain و کسب درآمد از طریق سهام‌داری.

کارمزد در صرافی کوینکس

صرافی کوینکس دارای خدمات سطح VIP نیز است. نرخ کارمزدCoinEx بر اساس نوع خدمات و اینکه مشتری سفارش گذار است یا سفارش بردار متفاوت است. به طور کلی همه صرافی‌ها برای مارکت میکرها (سفارش گذار) خود تخفیف قائل می‌شوند.

نوع کاربر نرخ کارمزد برای کاربران معمولی نرخ کارمزد برای خرید استیبل کوین
کاربران کوینکس 0,30% 0,10%
سفارش گذار 0,15% 0,05%

 

سطح VIP نیز کارمزدهای کمتری دارد. برای دسترسی به این سطح، کاربر باید سهام دار CET باشد. یعنی توکن اختصاصی کوینکس را خریداری کرده و در حساب خود استیک کند.

از طریق استیکینگ توکن CET و فعال کردن گزینه «استفاده از CET به عنوان کارمزد» ، CET می تواند مستقیماً به عنوان کارمزد معامله کسر شود که برای همه معاملات صدق می‌کند و موجب تخفیف گرفتن در کارمزد می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد کارمزدها به صفحه کارمزد سایت کوینکس مراجعه فرمایید.

نحوه فارسی کردن سایت کوینکس

به سایت مراجعه فرمایید و در گوشه بالا سمت چپ روی “English/USD” کلیک کنید و از منویی که باز می شود، زبان فارسی را انتخاب کنید.

نحوه فارسی کردن سایت کوینکس

آموزش ثبت نام در صرافی کوینکس اصلی

  • در گوشه بالا سمت چپ، روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید.
  • ایمیل خود را در کادر وارد کرده و بر روی دکمه «ارسال کد تأیید» کلیک کنید.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

  • وارد ایمیل خود شوید و کد تأیید را کپی کنید و در کادر «کد تأیید ایمیل» وارد کنید.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

  • یک رمز عبور انتخاب کنید که ترکیبی از حداقل یک حرف بزرگ و حروف انگلیسی و اعداد باشد.
  • تیک آخر را بزنید و در نهایت روی ثبت نام کلیک کنید.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

  • مراحل تأیید دو مرحله‌ای را طی کنید.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

  • روی دکمه « کد تأیید ایمیل» کلیک کنید تا کوینکس به ایمیلتان کد تأیید بفرستد.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

  • پس از وارد کردن کد تأیید دریافتی از ایمیل، در لیست ظاهر شده، ایران را پیدا کنید. و شماره موبایل خود را به احتساب صفر آن وارد کنید.
  • روی دکمه دریافت کد کلیک کنید و کد دریافتی را در کادر وارد فرمایید.

 

ثبت نام در سایت صرافی ارز دیجیتال کوینکس

آموزش احراز هویت در صرافی کوینکس

یکی از سؤالاتی که هر معامله‌گر در زمان افتتاح حساب در صرافی کوینکس می‌پرسد این است: احراز هویت در کوینکس لازم است؟

همانطوری که مطلع هستید احراز هویت بخش بسیار مهمی است که باید حتماً پس از ثبت نام، سراغ آن بروید. البته بدون این کار هم می‌توان در صرافی به طور روزانه، تا سقف 10.000 دلار برداشت کرد ولی فرایند احراز هویت، به کاهش تعداد موارد سرقت هویت و همچنین فیشینگ از طریق ایمیل کمک می‌کند.

بدون احراز هویت، شما فرصت خوبی در اختیار هکران برای سرقت اطلاعات شخصی خود قرار داده و به سادگی دارایی‌های خود را به خطر می‌اندازید. همچنین در صورت احراز هویت، صرافی به شما اجازه می‌دهد که در ایردراپ‌ها شرکت کنید و تا سقف 1,000,000 دلار در روز از حساب خود برداشت کنید.

 برای احراز هویت دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا بالا سمت چپ، روی گزینه «حساب» کلیک و از لیست «تنظیمات حساب» را انتخاب کنید.

 

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کوینکس

(در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید حساب تلگرام خود را فعال و در نظر سنجی شرکت کنید)

  • روی دکمه احراز هویت کلیک و مراحل ساده آن را طی کنید.

 

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کوینکس

نکته: برای احراز هویت پاسپورت لازم است که باید اسکن آن را وارد کنید.

آموزش شارژ حساب در صرافی کوینکس

در این قسمت نحوه واریز و برداشت و نکات مهمی را که باید رعایت کنید، ذکر می‌کنیم.

نکته 1 : نمی‌توان ریال وارد صرافی کرد. برای آغاز ترید با صرافی کوینکس باید از یک کیف پول ارز دیجیتال، دارایی دیجیتال مانند بیت کوین، تتر، اتر یا پول فیات مانند دلار، یورو و پوند را وارد حساب صرافی خود کنید.

نکته 2 : از آنجایی که صرافی‌های خارجی هیچ‌یک درگاه ریالی ندارند، شما باید یا با ویزا کارت، یا مستر کارت پول واریز کنید و یا در یک صرافی آنلاین داخلی (مانند نوبیتکس) ثبت نام کنید و در آنجا ریال واریز کنید و اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. سپس ارز دیجیتالی را که خریداری کرده‌اید، به حساب صرافی خود بفرستید.

ابتدا بالا سمت چپ روی دارای کلیک کرده و از لیست واریز را انتخاب می‌کنیم.

شارژ حساب صرافی کوینکس

در پنجره باز شده بالا سمت راست، دارایی را که قصد داریم از کیف پول خود وارد صرافی کنیم، انتخاب می‌کنیم.

  • دقت کنید که اگر مثلا BTC انتخاب کرده‌اید، فقط باید همان ارز دیجیتال را وارد کنید وگرنه رمز ارزتان در مسیر از بین می‌رود.
  • دقت کنید حداقل مبلغ واریزی برای بیت کوین 0.001 است، اگر دارایی‌های واریزی، کمتر از حداقل مبلغ است، تا زمانی که مجموع دارایی های واریزی به حداقل مبلغ برسد، به حساب شما نمی‌رسد.
  • این آدرس را کپی کنید. توجه کنید که به علت مسائل امنیتی هرگز از سلکت و کپی کردن استفاده نکنید. به جای آن اگر والت شما روی دسکتاپ است، از دکمه کنار کادر استفاده کنید.

 

شارژ حساب صرافی کوینکس

  • اگر والت شما روی گوشی است، کد QR را اسکن کنید و در کیف پول ارز دیجیتال خود این کدها را وارد کنید تا انتقال ارز دیجیتال انجام شود.

شارژ حساب صرافی کوینکس

برای برداشت وجه هم به قسمت برداشت بروید و همین مراحل را طی کنید.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی کوینکس فارسی بیت کوین بخریم؟

صرافی کوینکس

مزیت صرافی بزرگی مانند کوینکس این است که حجم مشتریان و حجم معاملات بسیار بالایی دارد و شما در هر زمان که اراده کردید، می‌توانید خرید و فروش کنید و از امکان نقدشوندگی بالای این صرافی لذت ببرید.

حال که نحوه واریز و برداشت را آموختید، می‌توانید از کیف پول ارز دیجیتال خود در صرافی آنلاین داخلی مانند نوبیتکس، دارایی دیجیتال خود را وارد حساب صرافی کوینکس خود کرده و با آن به خرید بیت کوین بپردازید.

مراحل زیر را طی کنید:

باید به صورت جفت ارز بیت کوین خریداری کنید. مثلاً با اتریوم، تتر، دوج کوین یا با پول فیات مانند دلار و یورو. برای این کار باید همانطور که در بالا توضیح دادیم، حساب خود را با یک دارایی شارژ کرده، سپس مراحل زیر را طی کنید.

به صفحه اصلی مراجعه، اسکرول کنید تا لیست ارزهای دیجیتال  را ببینید. در این صفحه می‌توانید با استفاده از پول فیات بیت کوین بخرید.

در اینجا لیستی از ارزهای دیجیتال را که با استفاده از پول فیات می‌توان خرید، نمایش داده شده است.

جفت ارز خود را با توجه به دارایی موجود در حساب خود انتخاب کنید. برای مثال اگر دلار آمریکا دارید و می‌خواهید بیت کوین بخرید، بنابراین جفت ارز را باید مطابق تصویر زیر تنظیم کنید.

صرافی کوینکس

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به بیت کوین در کوینکس

در درجه اول باید در حساب کوینکس خود ارز دیجیتال مورد نظر موجود باشد. برای مثال قصد داریم تتر (USDT) را تبدیل به بیت کوین کنیم یا به عبارت دیگر با تتر بیت کوین بخریم.

در صفحه اصلی روی جفت ارز مورد نظر خود کلیک کنید.

صرافی کوینکس

وسط و پایین صفحه ای که باز می‌شود، مقدار تتری را که می‌خواهید به بیت کوین تبدیل کنید در کادر فروش تتر USDT بنویسید.

می‌توانید با تنظیم درجه، (کادر 4)  تصمیم بگیرید چند درصد از تتر موجود در حساب خود را بفروشید.

برای تعیین قیمت می‌توانید خود به صورت دستی در (کادر3) عددی وارد کنید.

صرافی کوینکس

توجه داشته باشید برای اینکه معامله شما ظرف مدت چند ثانیه انجام گیرد، در کادر فروشندگان روی رقم مورد نظرتان کلیک کنید. تا در کادر شماره 2 وارد شود. طبعاً اگر اولین ردیف را انتخاب کنید، معامله شما زودتر انجام می‌شود.

سفارشی که شما ایجاد می‌کنید در لیست فروشندگان (سمت چپ) قرار می‌گیرد و هر زمان که یک خریدار آن را تأیید کند، معامله شما انجام می‌شود. پس باید با توجه به تحلیلی که دارید، قیمت مناسبی را انتخاب کنید.

صرافی کوینکس

همچنین می‌توانید از گزینه «قیمت بازار» استفاده کنید که در آن صورت خود صرافی به طور اتوماتیک قیمت برتر خریدار را به شما می‌دهد.

پس از اطمینان از خرید خود، روی گزینه خرید کلیک کنید.

تفاوت صرافی کوینکس یا بایننس

شاخص‌ها

صرافی کوینکس

صرافی بایننس

وضعیت رگوله

رگوله

رگوله

رتبه

482 1

ارزش بازار

54,647,158.41 USD

67,842,145,946.93  USD

حجم ترید 24 ساعته

142.920 میلیون دلار

22.14 میلیارد

امنیت

مناسب

اسمارت چین بایننس در دو ماه اخیر (جولای و آگوست 2021) دو بار هک شده است.

اسمارت چین

دارد

دارد

ثبت نام

مراحل ساده با حساب جیمیل

مراحل ساده با حساب جیمیل

قبول آی پی ایران

قبول می کند- vpn نمی خواهد

تحریم ایران- بدون vpn نمی‌توان با پلتفرم کار کرد

احراز هویت

برای کاربر ایرانی مشکلی ندارد

برداشت روزانه تا سقف 1 میلیون دلار

ایرانی نمی‌تواند احراز هویت کند

بدون احراز هویت

امکان برداشت تا سقف 10.000 دلار در روز

امکان برداشت تا سقف 59.000 دلار در روز

محصولات معاملاتی

اسپات

مارجین

فیوچر

اسپات

مارجین

فیوچر

مبادله کریپتو به کریپتو

100 جفت ارز

294 جفت ارز

مشکلات حساب

مشکل خاصی وجود ندارد

در صورت عدم استفاده از vpn حساب کاربری بلوکه می‌شود

همیشه باید از IP یک کشور استفاده کنید.

 

صرافی کوینکس تنها صرافی معتبر ارزهای دیجیتال است که دست به تحریم ایران نزده و ایرانیان را به رسمیت می شناسد. به همین علت، بسیاری از تریدرهای ایرانی پلتفرم این صرافی را برای ترید برگزیده اند. وبسایت دنیای ترید در حال تدوین مجموعه مقالات و فیلم های آموزشی صرافی کوینکس فارسی است. شما می توانید با کلیک روی لینک های زیر به مقالات و فیلم ها دسترسی پیدا کنید. این قسمت با آماده شدن محتوی بیشتر به روز رسانی می شود. منتظر به روز رسانی های دیگر دنیای ترید باشید.

نتیجه گیری

در شرایطی که بیشتر صرافی‌ها ایران را تحریم کرده‌اند، می‌توان به آسانی با مدارک ایرانی در صرافی بیت فینکس احراز هویت کرد. این مطلب در فضای مجازی داخل ایران بحث‌های زیادی برانگیخته است. برخی با تکیه بر ضرب المثل «پنیر رایگان تنها در تله موش یافت می‌شود»، تردیدهای زیادی را در رابطه با اعتبار این صرافی مطرح کرده‌اند. همچنین با مروری بر تجربه کاربری در فضای مجازی ایران، دسته‌ای از مشکلات عملکردی این صرافی به چشم می‌خورد.

به هر حال این وظیفه هر تریدری است که پیش از افتتاح حساب و واریز وجه، تحقیقات کامل و واقع‌بینانه‌ای در مورد صرافی انجام دهد. فاکتورهای مهم برای انتخاب صرافی اعتبار، امنیت، حجم معاملات، کارمزدها و در نهایت عدم محدودیت برای ایرانیان است. در این مقاله سعی کردیم تمامی این نکات مهم را در مورد صرافی کوینکس زیر ذره‌بین بگذاریم. در کل می‌توان گفت در شرایط فعلی و با گزینه‌هایی که ایرانیان در اختیار دارند، صرافی کوینکس انتخاب خوبی است. این صرافی از نظر حجم معاملات رتبه 98 را دارد و  این میزان در مقایسه با صرافی‌های داخلی بسیار بالاتر است. 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


4 دیدگاه

    • comments

      مجید چهره نما
      ، 10 مهر 1400

      با عرض سلام .مقاله عالی بود فقط من نحوه انتقال ارز فیات یا تتر از صرافی ایرانی به کوینکس را متوجه نشدم ممنون از زحماتتان

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 23 اسفند 1400

      سلام مجید چهره نما عزیز؛ نمی توان ارز فیات را از صرافی ایرانی به صرافی خارجی انتقال داد. چنین امکانی وجود ندارد. شما باید ابتدا در صرافی ایرانیواریز ریالی انجام دهید، سپس تتر خریده و به آدرس کیف پولتان در صرافی خارجی، به طور مثال کوینکس، انتقال دهید. و اما برای تماشای فیلم اموزشی نحوه انتقال تتر یا ارز دیجیتال از صرافی ایرانی به آدرس های مختلف، به لینک زیر مراجعه فرمایید. https://donyaye-trade.com/article/trustwallet-crypto-transfer