معرفی و بررسی صرافی لوکال بیت کوین LocalBitcoins
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی صرافی لوکال بیت کوین LocalBitcoins

لوکال بیت کوینز LocalBitcoins بزرگترین سرویس همتا به همتایی است که خریداران و فروشندگان بیت کوین که از لحاظ جغرافیایی به هم نزدیک هستند را، به یکدیگر وصل می کند. به این ترتیب تراکنش های بلاکچینی و معاملات رو در رو را به هم پیوند رده است. لوکال بیت کوینز یک سرویس تعادلی (Escrow) نیز ارائه می دهد که وظیفه اش اطمینان از عادلانه بودن هر معامله ای است که توسط کاربران انجام می شود.

این شرکت یکی از قدیمی ترین صرافی های فعال در این صنعت است که در سال 2012 توسط ارمیا کانگاس، برنامه نویس و کارآفرین تاسیس شد. در حال حاضر، در 248 کشور و 13774 شهر فعالیت می کند و پایگاه آن در هلسینکی فنلاند است.

امنیت در صرافی لوکال بیت کوینز  LocalBitcoins

از تدابیر امنیتی صرافی لوکال بیت کوینز LocalBitcoins برای حفظ امنیت کاربران می توان به ویژگی های امنیتی مانند تایید دو مرحله ای، رمزگذاری وب HTTPS، هشدارهای پیامکی و ایمیل، ورود به حساب دو مرحله ای، رمزگذاری PGP برای مکاتبات ایمیلی و سرویس تعادلی (Escrow) که در بالا گفته شد، اشاره کرد.

سرویس تعادلی یا Escrow در صرافی لوکال بیت کوین چیست؟

سرویس تعادلی (Escrow) لوکال بیت کوینز، به این صورت کار می کند که وجوه ارسال شده توسط خریدار را نگه می دارد و هنگامی که فروشنده تأیید کرد که معامله موفق بوده است، وجوه آزاد می شود.

این پلتفرم معاملاتی در سال 2015 از طریق حساب LiveChat خود هدف هکر ها قرار گرفت و تقریبا 17 بیت کوین از کیف پول مشتریان خود را از دست داد. یک سال قبل از این نیز، یک هکر به سرور های آن ها نفوذ کرد، اما لوکال بیت کوینز ادعا کرد که هیچ اطلاعاتی از مشتریان به سرقت نرفته است. در ژانویه سال جاری نیز، این صرافی دچار نقصی امنیتی شد که حدود 5 ساعت به طول انجامید و هکرها به شش حساب کاربری نفوذ کردند و بیش از BTC 7.9 را به سرقت بردند.

اگرچه بر خلاف صرافی های دیگر، در لوکال بیت کوینز لازم نیست ارزهای دیجیتال را روی پلت فرم نگهداری کنید. اما خریداران و فروشندگان برای استفاده از سرویس تعادلی (Escrow) همچنان باید دارایی های خود را کاملا در اختیار لوکال بیت کوینز قرار دهند که با توجه به سابقه امنیتی آن ها مقداری نگران کننده به نظر می رسد.

صرافی لوکال بیت کوین LocalBitcoins

کارمزد در صرافی لوکال بیت کوینز LocalBitcoins

لوکال بیت کوینز LocalBitcoins تقریبا همه چیز را به کاربران واگذار می کند و تمایل دارد همه کار ها را ساده و سر راست نگه دارد. در مورد کارمزد ها نیز همینطور رفتار کرده اند. کارمزد ثابتی به مقدار 1 درصد برای همه معاملات اعمال می شود. فروشنده کارمزد را پرداخت می کند.

البته طبیعتا، کارمزد های استاندارد شبکه بیت کوین برای همه معاملات اعمال خواهند شد. فروشندگان مختارند قیمت بیت کوین مختص خود را تعیین کنند، بنابراین معمولاً مقداری قیمت بیت کوین را بالا تر اعلام می کنند تا هزینه یک درصدی کارمزد را پوشش دهد.

آموزش ثبت نام در صرافی لوکال بیت کوینز LocalBitcoins

ایجاد حساب کاربری

  1. به وب سایت لوکال بیت کوینز بروید و روی "Sign Up" کلیک کنید.
  2. فرم را با وارد کردن نام کاربری (Username)، ایمیل و رمز عبور تکمیل کرده و captcha را پشت سر بگذارید.
  3. یک کارت شناسایی آپلود کنید، مانند گذرنامه یا کارت ملی.
  4. توصیه می شود پس از بازکردن حساب مشخصات خود را تکمیل کنید. در صورت داشتن مشخصات ناقص، اکثر معامله گران از معامله با شما خودداری می کنند.

خرید و فروش بیت کوین

نمایی از رابط کاربری لوکال بیت کوینز

نمایی از رابط کاربری لوکال بیت کوینز LocalBitcoins

 

  1. برای مشاهده سفارش ها به صفحات "Quick Buy" یا "Quick Sell" بروید.
  2. برای خرید یا فروش بیت کوین، به یکی از بخش های "Quick Buy" "Quick Sell" بروید و کشور خود را از منوی کشویی که در بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید.
  3. روش پرداخت ترجیحی خود را از قسمت کشویی "All Online Offers" انتخاب کنید.
  4. لیستی از معامله گران که با انتخاب فیلتر شما مطابقت دارند به شما نشان داده می شود.
  5. یک پیشنهاد را از لیست انتخاب کنید.
  6. در کنار هر پیشنهاد، یک دکمه "Buy" یا "Sell" نیز وجود دارد. برای ورود به صفحه اطلاعات کاربر روی یکی ازین دکمه ها کلیک کنید. در اینجا می توانید به شهرت فروشنده یا خریدار نگاه کنید و ببینید که چند معامله او با صحت کامل انجام شده است یا نمره کلی بازخورد او و وضعیت تأیید مشخصات کاربر مورد نظر را ببینید.
  7. معامله را ادامه می دهید، به این معنی که شما و فروشنده یا خریدار با تمام شرایط معامله موافقت کرده اید. در این مرحله می توانید مستقیماً با معامله گر برای مذاکره درباره شرایط، نرخ ارز، زمان و محل ملاقات (در صورت معامله حضوری) و غیره صحبت کنید.
  8. بهتر است وقتی معامله خود را تمام کردید بازخورد خود را در مورد طرف دیگر بنویسید.

و در انتها اگر می خواهید پیشنهاد معاملاتی خود را ارائه دهید، به بخش "Post a trade" بروید.

رابط کاربری لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)

رابط کاربری این صرافی دارای طراحی مرتبی است و همه اطلاعات آن به خوبی نمایش داده شده است، بنابراین استفاده از همه امکانات آن و پیدا کردن آن چه که نیاز دارید بدون نیاز به جست و جو در سایر بخش های سایت در دسترس شما خواهد بود.

برنامه موبایل لوکال تریدر (Local Trader) مرتبط با پلت فرم اصلی لوکال بیت کوینز یک نرم افزار منبع باز برای دستگاه های اندرویدی است. گزارش شده است که این برنامه دارای خطاهای زیاد و مشکلات ورود به سیستم فراوان است.

دسترسی کاربران ایرانی به صرافی لوکال بیت کوین (LocalBitcoins)

لوکال بیت کوینز یکی از شناخته ترین و پر استفاده ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران بود اما تنها تا نوامبر 2019.

صرافی لوکال بیت کوین LocalBitcoins

پاسخ لوکال بیت کوینز به سوالی در مورد دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی

در این تاریخ نهاد های قانون گذار فنلاند با تصویب لوایحی، محدودیت های جدیدی بر مراودات مالی پلت فرم های مختلف در این کشور وضع کردند. لوکال بیت کوینز نیز به دنبال این محدودیت های جدید دسترسی کاربران ایرانی با آی پی ایران را به این پلت فرم مسدود کرد.

بنابراین کاربران ایرانی به طور قانونی و رسما نمی توانند در این صرافی فعالیت کنند. نکته دیگر در مورد کاربران ایرانی این است که با تغییر آی پی می توانید از این وب سایت استفاده کنید، اما با توجه به ساز و کار های لوکال بیت کوین که در نهایت شما را وادار به احراز هویت و ارائه کارت شناسایی می کند امری بیهوده به نظر می رسد.

نکات مثبت و منفی صرافی لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins)

مثبت:

  • روش های پرداخت زیاد
  • پوشش جغرافیایی خوب (متاسفانه در مورد ایران و تعداد بسیار معدودی از کشور ها صدق نمی کند)
  • در مورد حجم خرید یا فروش محدودیت خاصی وجود ندارد
  • ساختار تعیین کارمزد ساده
  • بدون کارمزد برای خریداران

منفی:

  • الزامات احراز هویتی این صرافی ایده ابتدایی و جذاب اولیه که ناشناس باقی ماندن بود را زیر سوال برده است
  • کلاهبرداران زیادی در لوکال بیت کوینز منتظر شما هستند
  • باید منتظر تایید معامله توسط خریدار بمانید
  • ممکن است با قیمت هایی بالا تر از میانگین بازار رو به رو شوید

حرف آخر

به پایان بررسی صرافی لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) رسیده ایم و در نهایت می توان نتیجه گرفت که لوکال بیت کوینز یک پلت فرم مبادله مستقیم کاربر با کاربر (peer-to-peer) است که معامله بیت کوین را آسان تر می کند. طراحی کارمزد ها برای خریداران سودمند است، اما نکته منفی این است که بسیاری از معامله گران متقلب از این پلت فرم سوء استفاده می کنند و به دنبال کلاهبرداری هستند.

علاوه بر این ها، در حالی که کارمزد های لوکال بیت کوینز LocalBitcoins کم است، بسته به روش پرداخت مورد استفاده، ممکن است قیمت ها افزایش یابد. بنابراین، باید تحقیقات کاملی انجام دهید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه