معرفی و بررسی صرافی AscendEX – صرافی اسندکس
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی صرافی AscendEX – صرافی اسندکس

صرافی ارز دیجیتال AscendEX در سنگاپور مستقر است. این پلتفرم در 22 مارس 2021، پس از تغییر نام از BitMax به نام فعلی، راه اندازی شد.

جورج کائو (بنیانگذار و مدیر عامل AscendEX)، آریل لینگ (بنیانگذار و مدیر عامل AscendEX) و شین مولیدور (سرپرست توسعه جهانی تجارت در AscendEX) سرپرستی تیم این صرافی را بر عهده دارند. این افراد تجربه‌های لازم در زمینه مدیریت دارایی، بانکداری و امور مالی را دارند.

صرافی ارز دیجیتال AscendEX تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و به شما امکان معامله را می‌دهد.

بزرگترین کوین‌ها را می‌توانید در این صرافی پیدا کنید. این پلت فرم همچنین دارای بیش از 190 جفت ارز معاملاتی معمول و 40 جفت ارز با امکان معاملات مارجین است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

نرم افزار صرافی ارز دیجیتال AscendEx

بیشتر معامله گران رمز ارزها فکر می‌کنند که دسکتاپ بهترین سیستم عامل برای معامله ارزهای دیجیتال است.

کامپیوتر‌های شخصی دارای صفحه نمایشی بزرگتر هستند و در صفحه‌های بزرگتر، اطلاعات بیشتر و مهم‌تری که اکثر معامله گران تصمیمات تجاری خود را بر اساس آن تنظیم می‌کنند، به طور همزمان قابل مشاهده است. نسخه دسکتاپ نمودار معاملاتی را نیز به شکل بهتری به نمایش می‌گذارد.

با این حال، همه تریدرهای ارزهای دیجیتال برای معاملات خود به سیستم PC نیاز ندارند. برخی ترجیح می‌دهند معامله ارزهای دیجیتال خود را از طریق تلفن همراه خود انجام دهند.

اگر شما یکی از آن معامله گران هستید، باید بدانید که صرافی AscendEX نرم افزاری برای کاربران iPhone و Android نیز تهیه کرده است.

معرفی و بررسی صرافی AscendEX

معاملات اهرمی صرافی AscendEX

صرافی ارز دیجیتال AscendEX معاملات اهرمی را نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد.

این بدان معناست که می‌توانید برای خرید رمز ارز، از صرافی وام بگیرید. نرخ بهره به معامله شما بستگی دارد اما ظاهراً می‌تواند به میزان 3.65٪ در سال (0.01٪ روزانه) برسد.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، معاملات اهرمی می‌تواند منجر به سودهای بزرگ و همین طور زیان‌های بزرگ شود.

به عنوان مثال، فرض کنید شما 10000 دلار در حساب معاملاتی خود دارید و به مقدار 100 دلار BTC را لانگ (long) می‌کنید (یعنی روی افزایش قیمت بیت کوین سرمایه گذاری می‌کنید).

شما این کار را با اهرم 100 برابر انجام می‌دهید. اگر بیت کوین را به صورت معمول خریداری کرده بودید و بیت کوین 10 درصد افزایش قیمت را به خود می‌دید، شما تنها 10 دلار سود می‌کردید.

اکنون اما، وقتی 100 دلار با 100 برابر اهرم شرط می‌بندید، در عوض 1000 دلار (990 دلار بیشتر از حالت معمولی) سود کسب خواهید کرد.

از طرف دیگر، اگر ارزش BTC 10 درصد کاهش یابد، شما 1000 دلار ضرر کرده‌اید (990 دلار بیشتر از حالت عادی). بنابراین، به وضوح پتانسیل سود و ضرر شما افزایش چشم گیری پیدا خواهد کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: قوانین جدید بایننس

نمای معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال AscendEX

صرافی‌های مختلف طراحی‌های مختلفی برای نمای معاملاتی (trading view) خود دارند و می‌توان گفت هیچ طراحی خاصی وجود ندارد که بهترین باشد.

شما باید خود تعیین کنید که کدام نوع صفحه و نمای معاملاتی (Trading View) مناسب شماست.

آنچه که معمولاً در این نماها مشترک است این است که همه آنها، اردر بوک (order book) یا حداقل بخشی از اردر بوک، یک نمودار قیمتی از ارز دیجیتال شده انتخاب شده و تاریخ سفارشات را نشان می‌دهند.

آنها معمولاً باکس‌های خرید و فروش نیز دارند. قبل از اینکه صرافی مورد نظر خود را انتخاب کنید، سعی کنید نگاهی به نمای معاملاتی آن صرافی بیندازید تا بتوانید از احساس خوبی داشته هنگام استفاده از آن داشته باشید.

در زیر تصویری از نمای معاملاتی AscendEX را برای شما قرار داده ایم.

معرفی و بررسی صرافی AscendEX

کارمزد در صرافی AscendEX

هر معامله‌ای در بازار بین دو طرف اتفاق می‌افتد؛ سازنده بازار(market maker) ، که سفارش او قبل از شروع معامله در دفترچه سفارش (orderbook) وجود دارد و برداشت کننده از بازار (market taker)، که سفارشی را دقیقا مطابق سفارش یکی از سازندگان بازار، در دفترچه سفارشات قرار می دهد

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: سفارش گذار (Maker) و سفارش بردار (Taker) در ارز دیجیتال

به این دلیل طرف اول را سازنده بازار نام گذاری کرده‌ایم که این معامله گران باعث ایجاد نقدینگی در بازار می‌شوند، و برداشت کنندگان از بازار را نیز به این دلیل نام گذاری می‌کنیم که باعث برداشت و حدف نقدینگی از بازار می‌شوند.

به عنوان مثال سازندگان بازار مقدار کمتری کارمزد برای هر معامله می‌پردازند.

حالت جایگزین برای این نوع تعیین کارمز حالت Flat می‌باشد. در این حالت کارمزد هایی برابر از دو نوع معامله گران دریافت می شود.

این صرافی کارمزد اولیه 0.10 درصدی را به ازای هر معامله برای دارایی های بزرگ بازار (0.20٪ برای آلت کوین ها) در نظر گرفته است.

این درصد برای کاربرانی است که پایین ترین سطح عضویت در وبسایت را دارند.

کاربران در رده‌های بالاتر VIP به ازای هر معامله کرمزدهای کمتری را پرداخت خواهند کرد، در تصویر زیر می‌توانید مقدار دقیق کارمزدها را در صرافی AscendEX مشاهده کنید:

معرفی و بررسی صرافی AscendEX

کارمزدهای دریافتی توسط AscendEX رقابتی هستند. متوسط ​​ای صنعت برای مدتی طولانی 0.25 درصد بوده است، اما اکنون شاهد آن هستیم که بسیاری از صرافی ها به سمت کارمزدهای معاملاتی پایین‌تر (بین 0.05 و 0.15) حرکت می‌کنند.

صرف نظر از اینکه کارمزدهای AscendEX را با کدام صرافی مقایسه می‌کنید، این کارمزد ها نرخ بالایی به شمار نمی‌روند.

کارمزدهای برداشت از حساب AscendEX

هزینه و کارمزد دیگری که باید قبل از انتخاب صرافی خود باید از آن اطلاع داشته باشد کارمزد های مربوط به برداشت از حساب می‌باشد.

کارمزد برداشت از حساب معمولاً ثابت است (صرف نظر از میزان برداشتی که انجام می دهید)، و از ارز دیجیتالی به ارز دیگر متفاوت است.

برای برداشت‌های بیت کوین، این صرافی 0.0005 بیت کوین از شما کارمزد دریافت می‌کند.

این نیز کمی کمتر از متوسط ​​مجموع صرافی‌ها است. متوسط ​​کارمزد جهانی برداشت بیت کوین بین صرافی‌ها تقریباً چیزی حدود 0.0008 بیت کوین می باشد.

در مجموع، با توجه به کارمزدهای بررسی شده، AscendEX نرخ‌هایی منصفانه در اختیار شما قرار داده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین چیست؟

انتقال ارز دیجیتال به حساب صرافی AscendEX

AscendEX با Simplex، یک شرکت پردازش پرداخت دارای مجوز اتحادیه اروپا، برای ارائه روش‌های پرداخت کارت اعتباری در پلت فرم خود همکاری بسیار خوبی دارد.

از طریق Simplex، کاربران می‌توانند به راحتی دارایی‌های دیجیتالی را فقط با یک کارت اعتباری یا دبیت کارت خریداری کنند (VISA و Mastercard پشتیبانی می شوند).

واریز از طریق سیمپلکس به طور معمول بسیار سریع است (10 تا 30 دقیقه)، اما هزینه‌های اضافی مربوط به این سرویس نیز وجود دارد.

باید بدانید که، برای استفاده از سرویس Simplex باید 3.50٪ از مبلغ واریز شده را به عنوان کارمزد بپردازید. حداقل مبلغ واریز ازین طریق نیز 50 دلار است.

معرفی و بررسی صرافی AscendEX

سرویس فوق العاده جذاب CopyTrading در صرافی AscendEX

این یک ویژگی نوآورانه در AscendEX است که به کاربران امکان می‌دهد اشتراک برخی از معامله گران برتر این صرافی را خریداری کرده و سپس معاملات خود را از روی آن‌ها کپی کنند.

حساب‌های کاربران از دستورالعمل معامله‌گران حرفه‌ای پیروی می‌کند؛ به این معنی که معاملات حساب شما به صورت یکسان با حساب آنها انجام می‌شود.

معاملات کپی شده برای کاربرانی که ممکن است اعتماد به نفس در معاملات روزانه نداشته باشند و بخواهند از فردی با تجربه‌تر استفاده کنند ایده آل است.

همه اطلاعات این معامله گران را از جمله بازده ماهیانه آنها، سود/زیان ماهانه، دارایی‌های در دست بررسی آتی و هزینه اشتراک را می‌توانید در صفحه این وب سایت مشاهده کنید.

معرفی و بررسی صرافی AscendEX

ویژگی و مزیت صرافی AscendEX

مزیت استفاده از AscendEX این است که با تعداد زیادی از خدماتی که این صرافی ارائه می‌دهد، اساساً شما را از هرگونه سرویس و پلت فرم دیگر بی نیاز می‌کند.

به این صورت که برای دارایی‌های دیجیتال خود از معاملات ساده تا معاملات پیشرفته، سهام داری در ارزهای دیجیتال (staking)، معاملات مارجین و موارد دیگر لازم نخواهد بود تا از سرویسی دیگر استفاده کنید.

همچنین به کاربران امکاناتی را می‌دهد تا از طریق ASD، توکن پلت فرم خود AscendEX، پاداش های قابل توجهی دریافت کنند.

در حالی که کارمزدهای معاملاتی آنها نسبتاً رقابتی است، اما در مقایسه با برخی صرافی های دیگر، کمترین میزان موجود نیست.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: پیام بلاک بایننس و نحوه رفع آن

علاوه بر این، آنها بیمه ای را در مورد دارایی‌های شما ارائه نمی‌دهند، بنابراین ممکن است وجوه شما در معرض خطر باشد.

البته در این مورد باید یادآور شد که اکثر صرافی ها دارایی های شما را به صورت تضمینی بیمه نمی‌کنند.

باز هم پیشنهاد ما این است که خودتان به افتتحا حساب در این صرافی اقدام کنید و ببینید که آیا برای شما مقصدی مناسب به شمار می رود یا نه.

مزایا و معایب صرافی اسکند:

مزایا

  • انواع زیادی از خدمات و اهرم های مختلف برای برای معامله گران اهرمی
  • تعداد زیاد ارز های دیجیتال پشتیبانی شده
  • رابط کاربری آسان
  • برنامه تلفن همراه کاربردی

معایب

  • طراحی وب سایت خیلی چشم نواز نیست
  • اگرچه آنها سرویس های مختلف زیادی را ارائه می دهند، اما ممکن است کمی سردرگم کننده باشد (انتخاب های زیادی وجود دارد).
  • تنوع کم در جفت ارزهای با مبدا استیبل کوین

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط