بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama
ارز دیجیتال

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

صرافیCoinmama  در سال 2013 در تل آویو اسرائیل تأسیس شد و اکنون دفتری در دوبلین، پایتخت ایرلند دارد. صرافی کوین ماما گزارش کرده که بیش از 2.6 میلیون کاربر در 188 کشور جهان دارد. این شرکت دسترسی به خرید و فروش 10 ارز دیجیتال مشهور از جمله بیت کوین، اتریوم، کاردانو  را برای مشتریان خود فراهم کرده است. همچنین در این صرافی، خریداری بیت کوین با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، پوند انگلیس و یورو مهیاست. تریدرها این صرافی را به عنوان صرافی خرید و فروش بیت کوین می‌شناسند.

معایب و مزایای صرافی کوین ماما

مزایا معایب

سقف خرید و فروش ندارد

کیف پول ارز دیجیتال ندارد

تأیید سریع

پلتفرم ندارد

قابلیت خرید با کارت اعتباری، دبیت کارت، ویزا کارت و مستر کارت

کارمزدها بالا

امنیت بالا تنوع پایین ارزهای دیجیتال
پلتفرم ساده عدم سرویس دهی به ایران

پشتیبانی قوی (در کمتر از دو ساعت به ایمیل پاسخ می دهد.)

 

عدم تعریف سقف خرید و فروش در صرافی کوین ماما

در صرافی کوین ماما، در مقایسه با سایر صرافی ‌ها، محدودیت خرید یا فروش بسیار اندک است. کاربران بنا به سطحی که در آن قرار دارند، قادر خواهند بود به خرید و فروش ارز دیجیتال با محدودیت بسیار اندک بپردازند

  • سطح 1: هر کاربر پس از تأیید هویت خود از این سطح آغاز می‌کند. محدودیت خرید یا فروش ماهانه 15000 دلار در 50 سفارش است.
  • سطح 2: پس از خریداری ارز دیجیتال به مبلغ 2400 دلار از طریق صرافی، شما به عنوان کاربر سطح 2 رده بندی می‌شوید. سقف خرید یا فروش ماهانه کاربران سطح دو، 50.000 دلار در 50 سفارش است.
  • سطح 3: پس از رسیدن به سطح 2، در صورتیکه حجم معاملات کاربر بیش از 50.000 دلار در ماه باشد، با ارائه درخواست به صورت ایمیل، صرافی سقف خرید یا فروش ماهانه وی را به 100.000 دلار در 50 سفارش افزایش می‌دهد.

VIP: برای برداشتن این محدودیت و خرید و فروش بدون محدودیت، به صرافی ایمیل بزنید و درخواست فعال کردن سطح VIP را بدهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

مشارکت کوین ماما با اپل

نام صرافی کوین ماما، به دلیل انواع گزینه‌های پرداخت که در اختیار کاربران قرار می‌دهدف بر سر زبان‌ها افتاده. مشتریان این صرافی می‌توانند از قابلیت خرید ارزهای دیجیتال، مستقیماً با کارت اعتباری، ویزا کارت و مسترکارت برخوردار شوند. البته مشاوران سرمایه گذاری چندان از این قابلیت استقبال نمی‌کنند. چرا که خریداری هرگونه دارایی با کارت اعتباری که بهره بالایی دارد، گزینه چندان جالبی به نظر نمی‌رسد.

 در ماه سپتامبر 2020 ، صرافیCoinmama  با اپل قراردادی امضا کرد که به موجب آن کاربران این صرافی می‌توانند از اپلیکیشن اپل پی (Apple Pay) برای خریداری ارز دیجیتال استفاده کنند.

کوین ماما غیر قابل هک است

صرافیCoinmama  دو ویژگی دیگری نیز دارد که طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد.

  • برخلاف بسیاری از صرافی‌ها، کوین ماما نقش واسطه میان خریداران و فروشندگان را ایفا نمی‌کند. بلکه خود مستقیماً خریدار و فروشنده است. معامله بین کاربران و صرافی انجام می شود.
  • در صرافیCoinmama خبری از کیف پول‌ ارز دیجیتال یا هر ابزار دیگری برای ذخیره ارز دیجیتال نیست. بنابراین هکرها هیچ شانسی برای سرقت ارز دیجیتال از این صرافی ندارند. اما بسیاری این ویژگی را جزو معایب این صرافی دسته بندی می‌کنند؛ زیرا به هر حال کاربر برای انجام هرگونه تراکنش به کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارد.

صرافی کوین ماما در یک نگاه

با نگاهی به ویژگی‌های زیر می‌توان دریافت که این صرافی فقط برای خریداران و فروشندگان بیت کوین مناسب است. زیرا امنیت بالایی دارد و  برای آغاز معامله احتیاج به میزان خاصی به عنوان حداقل سپرده نیست.

حداقل موجودی برای آغاز معامله

صفر
حداقل میزان معامله برای انجام تراکنش

خرید: 50 دلار

فروش:  200 دلار

کارمزد معاملات و تراکنش‌ها

خرید:  نرخ بازار به علاوه 2 درصد بالای 3.9 درصد

فروش:  نرخ بازار به اضافه 0.9 درصد

خرید با دبیت کارت: نرخ بازار به علاوه 5 درصد (کارمزدهای دیگر نیز ممکن است اعمال شود.)

تعداد ارز دیجیتال  فقط 10 عدد
معامله جفت ارزهای دیجیتال ندارد. فقط ارز به فیات دارد
سهولت استفاده از وبسایت بعضی از اطلاعات به سختی در وبسایت پیدا می‌شوند
آیا امکان انتقال رمز ارز به کیف پول ارز دیجیتال مهیاست؟ بله
اپلیکیشن موبایل ندارد
خدمات مشتریان فقط از طریق ایمیل
پروموشن (تشویقی) ندارد

سایر ویژگی های Coinmama که باید پیش از افتتاح حساب بدانید

محصولات معاملاتی ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال موجود در لیست صرافی کوین ماما:

  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Qtum (QTUM)
  • Ripple (XRP)
  • Ethereum Classic (ETC)
  • Cardano (ADA)
  • Tezos (XTZ)
  • IO (EOS)

در این صرافی کاربران فقط می‌توانند بیت کوین را با ارز فیات (مانند دلار آمریکا) نقد کنند. بنابراین کاربرانی که به دنبال تبدیل بیت کوین به ارز دیجیتال دیگری هستند، در این صرافی افتتاح حساب نکنند.

کوین ماما گزینه خوبی برای معامله گران با سرمایه‌های کلان است. زیرا امکان هک شدن حساب‌های این صرافی نزدیک به صفر است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: دفتر کل توزیع شده چیست؟

پلتفرم معاملاتی صرافی کوین ماما

جریان ساده معاملات Coinmama که شامل معامله مستقیم با شرکت است، نکته ایست که موجب شده سایت این صرافی ظاهری بسیار ساده و آسان فهم داشته باشد. کاربران میزان خرید خود را بر اساس میزان دلار آمریکا یا مقدار بیت کوینی که قصد خرید آن را دارند، انتخاب می کنند.

این صرافی بخش‌های کوچکی از بیت کوین را نیز به فروش می رساند، بنابراین کاربران می‌توانند بر اساس قیمت معاملات لحظه‌ای، با داشتن حداقل 50 دلار اقدام به خریداری بیت کوین کنند. حداقل مبلغ سفارش فروش بیت کوین 200 دلار است.

کارمزدهای معاملات و تراکنش‌ها

 

خدمات

کارمزد

کارمزد تراکنش

نرخ شاخص XBX + 2%

کمیسیون برای خرید

3.9%

کمیسیون برای فروش

0.9%

کارمزد تراکنش انتقال وجه با کارت اعتباری

5%

کارمزد تراکنش سوئیفت (SWIFT) برای مبالغ زیر 1000 دلار

20 پوند انگلیس

کارمزد تراکنش سوئیفت (SWIFT) برای مبالغ بالای 1000 دلار

عدم دریافت کارمزد اضافی

انتقال وجه سپا (SEPA)

عدم دریافت کارمزد اضافی

به گزارش شاخص قیمت سایت کوین دسک (XBX )، کارمزدهای صرافی کوین ماما 2 درصد بیشتر از نرخ بازار است. علاوه بر این، برای خرید ارزهای دیجیتال تا سقف 3.9 درصد و برای فروش بیت کوین تا سقف 0.9 درصد کارمزد دریافت می‌کند. کارمزدهای صرافی کوین ماما در مقایسه با دیگر صرافی‌ها بالاست. به طور مثال صرافی‌های زیر کارمزدهای کمتری دریافت می‌کنند:

  • کارمز صرافی صوفی اکتیو اینوستینگ (SoFi Active Investing) برای خرید و فروش بیت کوین 25 درصد است.
  • کارمزد صرافیای تورو (eToro) برای معاملات بیت کوین، کمتر از 1 درصد است.
  • صرافی رابین هود Robinhood هیچ گونه کارمزدی برای معاملات بیت کوین دریافت نمی کند.

اما از سویی، کویین ماما برنامه‌های تشویقی نیز دارد. کاربران این صرافی می‌توانند با عضویت در برنامه‌های وفاداری کوین ماما کارمزدهای پرداختی خود را کاهش دهند.

  • کاربرانی که مجموع خرید آنها طی 90 روز تا سقف 5000 دلار برسد، هزینه فروش بیت کوین آنها 12.5 درصد کاهش می‌یابد.
  • کاربرانی که مجموع خرید آن‌ها طی 90 روز به 18000 دلار برسد یا اقدام به خریداری مادام العمر بیت کوین با مبالغ بزرگ بالای 50.000 دلار  کنند، 25 درصد هزینه خرید خود را دریافت می‌کنند.
  • بسته به روش‌های پرداخت، کارمزدهای اضافی نیز همچنان اعمال می‌شود. صرافی Coinmama برای خرید با کارت اعتباری، دبیت کارت یا اپل پی، 5 درصد کارمزد اضافی دریافت می‌کند.

نکته مهم اینکه بانک‌ها استفاده از مستر کارت و ویزا کارت را به نوعی استفاده از کارت اعتباری به عنوان دریافت وام کوتاه مدت تلقی می‌کنند و بنابراین کارمزدهای مربوط به تخصیص وام را نیز بر آن اعمال می‌کنند.

  • روش انتقال بانکی SWIFT یک روش متداول برای انتقال وجه بین بانک‌های ایالات متحده است. کارمزد انتقال وجه SWIFT، برای معاملات زیر 1000 دلار، 20 پوند انگلیس (حدود 27 دلار) است. کارمزدی برای انتقال بانکی SWIFT به ارزش 1000 دلار یا بیشتر دریافت نمی‌شود.

امنیت صرافی ارز دیجیتال کوین ماما

صرافی کوین ماما هرگز وجوه ارز دیجیتال مشتریان خود را در حساب‌هایش ذخیره نمی‌کند. اطلاعات پرداخت مشتریان به هیچ عنوان ذخیره نمی‌شوند. بنابراین عملاً چیزی برای هک شدن وجود نداشته و از دست رفتن ارز دیجیتال یا اطلاعات مالی مشتری در سایت امری بی معناست.

با این وجود، این شرکت در سال 2019 اعلام کرد که 450.000 آدرس ایمیل و رمزهای عبور هش شده هک و در دارک نت انتشار داده شده اند. البته اگر مفهوم هشینگ را بدانید، به راحتی متوجه می شوید که خوانش داده‌های هش شده بسیار دشوار و نزدیک به صفر است. با اینحال توسط صرافی اطلاع رسانی شد.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

صرافی کوین ماما کیف پول دیجیتال ندارد

هر جا که یک کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد، امکان هک شدن نیز وجود دارد. این قانون نانوشته اما بدیهی دنیای ارز دیجیتال است. صرافی کوین ماما کیف پول ندارد. بنابراین بعد از خرید ارز دیجیتال باید آن را به آدرس کیف پول خود در جای دیگر انتقال دهید.

بسیاری از معامله‌گران مبتدی، ترجیح می‌دهند در یک صرافی که تمامی امکانات را به طور یکجا دارد، افتتاح حساب کنند. البته صرافی کوین ماما با کیف پول دیجیتال زنگو (ZenGo) قرارداد مشارکت دارد. به همین علت این کیف پول را به کاربران جدید معرفی و توصیه می‌کند.

صرافی کوین ماما اپلیکیشن تلفن همراه ندارد

صرافی کوین ماما اپلیکیشن تلفن همراه ندارد و تمامی معاملات باید تحت وب صورت بپذیرند. البته سایت کوین ماما رابط کاربری ساده و جذابی دارد که می توان به راحتی از آن در مرورگر تلفن‌‎های هوشمند استفاده کرد.

آیا کوین ماما به ایران سرویس می‌دهد؟

در لیست محدودیت‌های جغرافیایی کوین ماما نام ایران نیز به چشم می‌خورد. بنابراین افراد مقیم ایران نمی‌توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

  • لیست محدودیت‌های جغرافیایی به تفکیک کشورها

کوبا، کریمه، ایران، اسرائيل، لبنان، کره شمالی، فلسطین، سودان جنوبی، سودان، سوریه، سومالی

  • لیست محدودیت‌های جغرافیایی در آمریکا

هاوایی، نیویورک، ساموآی آمریکا، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو، جزایر کوچک اطراف ایالات متحده، جزایر ویرجین

 ایجاد حساب کاربری و احراز هویت در صرافی کوین ماما

فرایند تأیید حساب به منظور افزایش سطح امنیتی در هر صرافی صورت می‌پذیرد. این امر تأثیر مستقیمی در مبارزه با کلاهبرداری در بلاک چین دارد. در صرافی کوین ماما نیز این فرایند مانند هر صرافی دیگری صورت می‌پذیرد.

اگر بالای 18 سال سن دارید و ساکن محدوده مجاز در کوین ماما هستید، می‌توانید در کوین ماما ثبت نام و از خدمات آن استفاده کنید.

  1. به برگه “sign up” در سایت کوین ماما مراجعه کنید.
  2. ایمیل خود را وارد کنید.
  3. یک پسورد قوی تعیین کنید. این رمز باید حداقل از 8 کاراکتر شامل حروف بزرگ و کوچک، عدد و نماد (به طور مثال @) تشکیل شده باشد.
  4. نام کشوری را که در آن ساکن هستید، انتخاب کنید. (نام ایران در این لیست موجود است. ولی صرافی کوین ماما به ساکنان در محدوده جغرافیایی ایران سرویس نمی دهد. سیستم ارور می‌دهد.)
  5. حتما تیک مربع را بزنید. با زدن این تیک صرافی از طریق ایمیل، شما را از مشوق‌ها، تخفیفات و بروزرسانی‌های امنیتی باخبر می‌کند.
  6. روی “create account” کلیک کنید.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

پس از ایجاد حساب کاربری، برای اینکه به عنوان کاربر سطح یک شناخته شوید، باید مراحل احراز هویت را طی کنید.

ایمیلی را که در مرحله قبل وارد کردید، چک کنید، ایمیل صرافی کوین ماما را باز و روی لینک فعالسازی کلیک کنید.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

در صفحه‌ای که باز می‌شود اطلاعات را کامل کنید و “Next”را بزنید.

ثبت نام در صرافی کوین ماما Coinmama

در این مرحله، یکی از مدارک شناسایی خود را وارد کنید. یکی از این سه گزینه را انتخاب کنید. کارت ملی، پاسپورت و یا گواهینامه رانندگی.

ثبت نام در صرافی کوین ماما Coinmama

کاربران مجاز هستند به جای اسکن مدارک، با دوربین گوشی از پشت و روی کارت شناسایی خود عکسبرداری کنند. عکس باید واضح و گوشه‌های کارت شناسایی مشخص باشد.

ثبت نام در صرافی کوین ماما Coinmama

سپس روی یک برگه کاغذ، عبارت “coinmama” و تاریخ روز را بنویسید. کارت شناسایی خود و این برگه را در دست گرفته و از خود عکس بگیرید و این عکس را آپلود کنید.

ثبت نام در صرافی کوین ماما Coinmama

در مرحله آخر روی گزینه “send for approval” کلیک کنید. اکنون باید منتظر بمانید که هویت شما در صرافی بررسی و تأیید شود. این فرایند ممکن است یک هفته به طول بیانجامد.

 

چگونه از صرافی کوین ماما بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین حتماً باید در صرافی حساب کاربری ایجاد کرده و  احراز هویت شده باشید.

ابتدا در سایت اصلی کوین ماما، بالا سمت راست روی گزینه “log in” کلیک کرده، نام کاربری و کلمه عبور را وارد کنید.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

در منوی بالا روی گزینه  “Buy” کلیک کنید. لیست رمز ارزهای موجود ظاهر می‌شود. از آن لیست “Bitcoin” را انتخاب کنید.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

در اینجا چندین گزینه دارید:

    • مقدار مشخصی از BTC را خریداری کنید.
    • مبلغ سفارشی حداکثر 5000 دلار (تا زمان نگارش این مقاله) برای خرید با کارت اعتباری، یا 12000 دلار برای خرید با SEPA وارد کنید.
    • همچنین می‌توانید قیمت BTC را در برابر یورو یا دلار آمریکا انتخاب کنید.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

اکنون آدرس کیف پول بیت کوین خود را وارد کنید. از درستی آدرس وارد شده در این کادر اطمینان حاصل کنید. زیرا پس از انجام تراکنش امکان ایجاد تغییر در آن وجود ندارد. بیت کوین‌های خریداری شده به این آدرس ارسال خواهند شد.

بررسی و معرفی صرافی کوین ماما Coinmama

در پایان پس از اینکه از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل کردید، روی گزینه “Go to Payment” کلیک کنید.

اکنون به صفحه کنترل اطلاعات منتقل می‌شوید.

فرم را با مشخصات مربوطه تکمیل کنید. مطمئن شوید که کارت یا مشخصات بانکی شما، مانند نام شما با جزئیاتی که هنگام ایجاد حساب Coinmama خود ارائه کرده اید مطابقت داشته باشد.

در نهایت، با کلیک روی دکمه "Pay now" پرداخت را نهایی کنید. برای خرید با کارت اعتباری، حتماً توجه داشته باشید که فقط ویزا کارت و مستر کارت پذیرفته می‌شوند.

پس از نهایی شدن پرداخت، سفارش در حالت " In Process" قرار می‌گیرد. این بدان معناست که سفارش شما توسط بانک یا شرکت کارت اعتباری پردازش می شود. سفارشات کارت اعتباری ظرف چند دقیقه پردازش می شوند، اما انتقال وجه SEPA ممکن است حداکثر تا دو روز کاری به طول بیانجامد. هنگام پرداخت از طریق SEPA ، توجه داشته باشید که در زمان ورود پول شما به حساب کوین ماما، معامله بر اساس نرخ BTCEUR صورت خواهد گرفت. این بدان معناست که در زمان نوسان بالای قیمت، ممکن است مقدار بیت کوین نسبتاً متفاوتی (بیشتر یا کمتر) از حد انتظار دریافت کنید.

پس از پرداخت، واریز BTC از کوین ماما به آدرس کیف پول شما، این تراکنش باید توسط شبکه بیت کوین تأیید شود. تقریباً در 10 دقیقه، پرداخت بیت کوین از سایت Coinmama به آدرس کیف پولی که ارائه داده‌اید، انجام می شود.

توجه داشته باشید که در مواقع ترافیک بالا در سایت، ممکن است مدت زمان قرار گیری بیت کوین در کیف پول ارز دیجیتال شما بیش از حد انتظار به طول بیانجامد. به طور معمول ، معامله ظرف 10 دقیقه تأیید می شود.

برای خرید مقادیر زیاد بیت کوین، توصیه می شود حداکثر تا 5 تأیید دیگر (که احتمالاً حدود یک ساعت به طول می‌انجامد) منتظر بمانید. سپس می توانید معامله را نهایی بدانید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه