معرفی و بررسی کامل صرافی Bitso – صرافی بیتسو
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی کامل صرافی Bitso – صرافی بیتسو

صرافی بیتسو Bitso جزو معروف ترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا است. این صرافی با ارائه خدمات ویژه توانسته در بین معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی محبوب شود و کاربران زیادی را به خود جذب کند.

در این مقاله به معرفی و بررسی کامل این صرافی خواهیم پرداخت؛ اگر تریدر ارز دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

اطلاعاتی کلی در مورد صرافی Bitso

صرافی Bitso یک صرافی مکزیکی است. بر خلاف شرایط سیاسی تقریبا ناخوشایند بین آمریکا و مکزیک، بیتسو سرمایه گذاران آمریکایی را از معامله در پلت فرم خود منع نکرده است.

صرافی بیتسو تنها چند کوین معتبر و مفید را به فروش می‌رساند؛ کوین‌های مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش.

صرافی بیتسو ارز فیات را در قالب پزو می‌پذیرد و افرادی که تصمیم به معامله در این صرافی دارند لازم است ارز خود را به ارز پزو تبدیل کنند.

از نظر نحوه طراحی این پلتفرم، Bitso بسیار شبیه صرافی کوین بیس است و اغلب معامله گران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: آموزش ثبت نام در صرافی بایننس

ویژگی و مزیت‌های صرافی Bitso

صرافی Bitso پنج مزیت ویژه دارد.

اولا این صرافی مدعی است که معامله با Bitso "آسان و در دسترس" است.

دوماً، مدیران این صرافی مدعی این هستند که معامله‌گران می‌توانند به راحتی وجه مورد نظر را واریز و یا برداشت کنند.

مزیت و ویژگی بعدی این صرافی، امنیت بسیار بالا آن است. صرافی Bitso توانسته با فراهم کردن سطوح امنیتی مختلف، از دارایی کاربران محافظت کند و دارایی مردم را از هرگونه آسیب محفوظ بدارد.

ویژگی بعدی که به مورد قبلی هم بی ربط نیست، استفاده از کیف پول‌های چند امضایی (multi-signature-wallet) است.

استفاده از این کیف پول‌ها یکی از ویژگی‌های صرافی Bitso است و همین امر منجر به این شده که امنیت در این صرافی بالا باشد.

ویژگی بعدی، مربوط به API های این صرافی است. بیتسو دارای API های قدرتمندی است که به شما امکان می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی زیادی بسازید.

دانلود نرم افزار صرافی Bitso

به غیر از وبسایت صرافی Bitso که می‌توانید با استفاده از آن به معامله بپردازید، شما می‌توانید از اپلیکیشن این صرافی هم استفاده کنید.

این برنامه هم برای کاربران اندروید و هم برای کاربران آیفون در دسترس است. اپلیکیشن Bitso روی تلفن‌های هوشمند نیز دارای رابط کاربری آسان و ظاهری کاربرپسند است.

کاربران می‌توانند بوسیله این نرم افزار در سریعترین زمان ممکن ارزهای خود را جا به جا کنند.

هرچند که امکان انتقال ارز فیات از طریق اپلیکیشن این صرافی ممکن نیست، اما معامله گران می‌توانند سایر ارزهای خود را به راحتی منتقل کنند.

لازم به ذکر است که پروسه احراز هویت در صرافی بیتسو Bitso آسان است و وقت زیادی از شما نمی برد.

برای ایمن سازی حساب و برنامه موبایل شما، Bitso از کاربران می‌خواهد کدی را تنظیم کنند که اجباری است. علاوه بر کد، کاربران همچنین می‌توانند اثر انگشت و شناسه چهره خود را برای افزایش تدابیر امنیتی اضافی تنظیم کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: رفع بلاک بایننس و برطرف کردن مسدودیت حساب کاربری

معرفی و بررسی کامل صرافی Bitso

کارمزد صرافی بیتسو Bitso

هر معامله‌ای در بازار بین دو طرف اتفاق می‌افتد؛ سازنده بازار(market maker) ، که سفارش او قبل از شروع معامله در دفترچه سفارش (orderbook) وجود دارد و برداشت کننده از بازار (market taker)، که سفارشی را دقیقا مطابق سفارش یکی از سازندگان بازار، در دفترچه سفارشات قرار می‌دهد.

به این دلیل طرف اول را سازنده بازار نام گذاری کرده‌ایم که این معامله گران باعث ایجاد نقدینگی در بازار می‌شوند؛ و برداشت کنندگان از بازار را نیز به این دلیل نام گذاری می‌کنیم که باعث برداشت و حدف نقدینگی از بازار می‌شوند.

کارمزد Bitso برای برداشت کنندگان از بازار 0.098٪ است.

سازندگان بازار اما از تخفیف کمی در کارمزد معاملات بهره مند می‌شوند و با کارمزد 0.075٪ معامله می‌کنند.

کارمزد های‌معاملاتی Bitso کمی زیاد است، اما کارمزد‌های برداشت در آن مقداری کم‌تر است.

Bitso کارمزد برداشت دینامیکی‌ای را به میزان اولیه حدودا 0.00005 BTC طراحی کرده است.

این کارمزد به طور قابل توجهی زیر متوسط ​​بازارهای دیگر است و یک مزیت رقابتی قوی برای Bitso در برابر دیگر صرافی های فعال در بازار کریپتو به شمار می رود.

معرفی و بررسی کامل صرافی Bitso

واریز و برداشت از Bitso

Bitso به شما این امکان را می‌دهد تا به دو روش واریز وجه خود را انجام دهید.

اولین مورد از طریق انتقال وجه بانکی است که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از حساب خود به نام خود واریز کنید.

حداقل سپرده Bitso که کاربران می‌توانند ازین طریق سپرده گذاری کنند 100 دلار با کارمزد 10USD است. انتقال آن ممکن است حدود یک تا پنج روز کاری طول بکشد.

همچنین، کارمزدها و هزینه‌های Bitso براساس ارزی که واریز می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال، یک کاربر با پزوی مکزیک به عنوان ارز ترجیحی برای واریز، لازم نیست هیچ هزینه اضافه ای پرداخت کند.

کاربران می‌توانند ارز انتخابی خود را از بخش تنظیمات تغییر دهند. کاربران می‌توانند از بین ارزهای پزوی مکزیک، پزوی آرژانتین، ریال برزیل، دلار آمریکا و بیت کوین انتخاب کنند.

راه دیگر واریز از طریق استیبل کوین‌ها است.

می‌توانید از بین استیبل کوین هایPaxos ،Binance USD ، USD Coin و HUSD انتخاب کنید. مبلغی که واریز می کنید به طور خودکار به ارز مورد نظر و ترجیحی شما که در تنظیمات انتخاب کرده اید تبدیل می شود.

بنابراین، از بین دو روش گفته شده، یکی را انتخاب کرده و مراحل واریز وجه خود را تکمیل کنید.

معرفی و بررسی کامل صرافی Bitso

امنیت صرافی Bitso

Bitso با درخواست از تمام کاربرانش برای تکمیل فرایند احراز هویت معتبر بودن هر کاربر در سیستم عامل خود را تضمین می‌کند.

بدون تأیید سطح 1، کاربران نمی‌توانند واریز وجه، برداشت یا معامله انجام دهند.

با طی کردن فرایند مربوط به هر سطح، محدودیت‌های حساب معاملاتی شما نیز به تدریج کاهش می‌یابد.

تاکنون هیچ شایعه یا خبری در مورد هک شدن Bitso وجود نداشته است، که نکته مهمی برای یک صرافی به شمار می‌رود. جدا از این، کاربران می‌توانند از طریق راه های زیر از حساب خود محافظت کنند:

2Fa (تایید دو مرحله ای): این قابلیت از صرافی Bitso هر 30 ثانیه یک کد شش رقمی جدید ایجاد می کند تا حساب شما را ایمن کند. توصیه می شود، همیشه تایید دو مرحله ای را فعال کنید.

پین تراکنش: هر بار که تراکنشی انجام می دهید، سیستم پین تراکنش Bitso، آن را تأیید می کند، در نتیجه حساب شما از کلاه برداری و دزدی در امان خواهد بود.

کلید PGP: این کلید عمومی برای رمزگذاری و محافظت از ایمیل هایی که از Bitso دریافت خواهید کرد استفاده می شود. بدین صورت شما اطمینان حاصل می کنید که این ایمیل ها قطعا از Bitso ارسال شده و شخص دیگری به محتوای آن ها دسترسی نخواهد داشت.

لطفاً توجه داشته باشید که می توانید مستقیماً از بخش «امنیت» گزینه های فوق را فعال کنید و یا تغییر دهید، بخش امنیت را پس از بازدید از صفحه پروفایل خود می توانید پیدا کنید.

نتیجه گیری

صرافی بیتسو یکی از صرافی‌های معروف دنیاست. اما آنچیزی که مهم است این است که این صرافی برای ایرانیان مناسب نیست.

به تعبیر بهتر اگر به دنبال یک جایگزین برای صرافی بایننس هستید، سعی کنید این صرافی را جزو آخرین گزینه‌های خود قرار بدهید؛ چراکه ممکن است پروسه انتقال، خرید و فروش رمزارز برای شما سخت باشد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط