بررسی کامل صرافی بیت استامپ Bitstamp
ارز دیجیتال

بررسی کامل صرافی بیت استامپ Bitstamp

Bitstamp یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین پلت فرم های معامله ارز دیجیتال است. آن ها از سال 2011 شروع به کار کرده اند. در این مقاله اختصاصی از دنیای ترید، این صرافی را بررسی می کنیم، آن را با سایر صرافی های پیشرو مقایسه می کنیم و تجربه شخصی خود را نیز در مورد آن شرح می دهیم.

همه چیز در مورد Bitstamp

Bitstamp یک صرافی ارز دیجیتال قدیمی است که در سال 2011 تاسیس شد و از آن زمان تا کنون رهبری این فضا را بر عهده داشته است. این صرافی بر اولویت کیفیت بر کمیت تأکید می کند و امکانات معاملاتی را برای مقدار محدودی از ارزهای دیجیتال ارائه می دهد و در کل یک تجربه کاربری بسیار لذت بخش را ارائه می دهد.

اگر در داخل اتحادیه اروپا زندگی می کنید و به دنبال معامله بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین یا بیت کوین کش هستید، احتمالاً Bitstamp یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه است.

این همه چیز در مورد Bitstamp به طور خلاصه بود. اگر می خواهید بیشتر با این صرافی پیشرو آشنا شوید، خواندن ادامه مقاله را به شما پیشنهاد می دهیم.

Bitstamp در سال 2011 توسط دامین مرلاک و نک کودریک در اسلوونی تاسیس شد. Bitstamp یکی از اولین صرافی هایی بود که برای معامله بیت کوین به عنوان رقیب برای Mt.Gox، صرافی محبوب آن زمان به وجود آمد.

بعداً، این صرافی به انگلستان (2013) و سپس لوکزامبورگ (2016) منتقل شد. در اواخر سال 2018 Bitstamp توسط NXMH، یک شرکت مستقر در بلژیک خریداری شد.

این صرافی برای کاربران مبتدی و با تجربه ارز های دیجیتال که نیاز به معامله بیت کوین، آلتکوین ها و ارزهای فیات دارند، مناسب است. به نظر می رسد Bitstamp راهی کم کارمزد، برای معامله ارز های دیجیتال با حجم زیاد ارائه می دهد.

Bitstamp در طول سالهای 2014 و 2015 طعمه هکر ها شد و معاملات خود را متوقف کرد، در آخرین مورد 19،000 بیت کوین از این صرافی به سرقت رفت.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین چیست؟

بیت استامپ Bitstamp چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

سرویس اصلی Bitstamp پلت فرم معاملاتی آن ها است که به کاربران اجازه می دهد بیت کوین و تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال دیگر را معامله کنند. به اصطلاح، این صرافی روی اولویت "کیفیت بر کمیت" تمرکز دارد. شما انواع سفارشات معاملاتی پیشرفته یا انواع بی پایانی از کوین ها پیدا نمی کنید، اما خدمات موجود بسیار خوب کار می کنند.

Bitstamp به شما امکان می دهد سفارشات (Order) زیر را انجام دهید:

  1. بازار (معامله با قیمت بازار)
  2. سفارش لیمیت (ثبت سفارش برای انجام معامله در قیمتی خاص)
  3. حد ضرر (Stop Loss)
  4. فوری (Instant)

Bitstamp همچنین دارای یک برنامه تلفن همراه نیز می باشد، با تمام قابلیت هایی که در نسخه دسکتاپ پیدا خواهید کرد. این برنامه برای هر دو سیستم عامل iOS و Android موجود است.

ارزها و روش‌های پرداخت در Bitstamp چگونه است؟

Bitstamp با یورو و دلار آمریکا برای ارز فیات کار می‌کند.

اگر حساب بانکی اروپایی دارید، این صرافی را بسیار مفید خواهید یافت زیرا می توانید از طریق SEPA پول واریز کنید و نسبتاً سریع به حساب شما می رسد. از طرف دیگر، می توانید از انتقال Wire بین بانکی استفاده کنید.

همچنین می توانید بیت کوین را با کارت اعتباری از طریق Bitstamp خریداری کنید. با این حال، این روش شامل 5 درصد کارمزد (البته بدون احتساب هزینه‌های اضافی احتمالی صادرکننده CC شما) می‌شود.

ارزهای دیجیتال ارائه شده همان ارزهایی هستند که از یک صرافی بزرگ انتظار دارید:

  1. بیت کوین (BTC)
  2. اتریوم (ETH)
  3. لایت کوین (LTC)
  4. ریپل (XRP)
  5. بیت کوین کش (BCH)
  6. استلار (XLM)
  7. توکن استاندارد پاکو (PAX)

البته باید این هم گفت که می‌توانید هر یک از ارزهای دیجیتال ذکر شده را نیز به صرافی واریز کنید. Bitstamp، بعنوان بخشی از دروازه ورود به شبکه Ripple ، IOU های BTCUSD را نیز می پذیرد.

اگر هیچ یک از راه های بالا برای شما کار نکرد، Bitstamp پرداخت از طریق AstroPay را نیز می‌پذیرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: مارکت کپ چیست؟

کارمزدهای بیت استامپ Bitstamp چگونه است؟

واریز به حساب ها، برداشت ها و کارمزد های معاملاتی با Bitstamp در مقایسه با اکثر صرافی ها به طور کلی بسیار ارزان هستند. هزینه واریز وجه بوسیله انتقال وجه بین المللی فقط 0.05 درصد است که بسیار کم می باشد.

کارمزد های معاملاتی بسته به میزان خرید و فروش شما متفاوت است. بالاترین کارمزد معاملاتی 0.5٪ برای مبالغ زیر 10.000 دلار است و اگر آن قدر ثروتمند باشید که با بیش از 10.000.000 دلار کار کنید، می تواند تا 0.10٪ کاهش یابد.

در استفاده از کارت های اعتباری خود محتاط باشید، واریز از طریق کارت برای شما گران تمام می شود. تمام واریز ها از طریق کارت اعتباری و دبیت شامل 5 درصد کارمزد عجیب و غریب می شوند.

واریز و برداشت با بیت کوین، لایت کوین و اتریوم رایگان است. می توانید لیست کاملی از کارمزد ها را اینجا مشاهده کنید.

صرافی ارز دیجیتال بیت استامپ Bitstamp  به چه کشورهای خدمات ارائه می‌دهد؟

Bitstamp از 28 کشور اتحادیه اروپا و کشورهای زیر پشتیبانی می کند:

سوئیس، نروژ، موناکو، مونته نگرو، صربستان، ترکیه، آندورا، مولداوی، جبل الطارق، ایسلند، گرینلند، لیختن اشتاین، جزیره من، جزایر فارو، جزایر آلاند، سان مارینو، هنگ کنگ، چین، سنگاپور، تایوان، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، آرژانتین، برزیل، آفریقای جنوبی، شیلی، کویت، جزایر کیمن، قطر، عربستان سعودی، هند، لبنان، پورتوریکو، پرو، ماداگاسکار، موزامبیک، جمهوری دومینیکن، کوراسائو، دومینیکا، اردن، باهاما، بحرین، پلینزی فرانسه، اکوادور، ترینیداد و توباگو، باربادوس، رئونیون، جامائیکا، پاراگوئه، برونئی، کالدونیای جدید، گوادلوپ، مارتینیک و سنت مارتن.

Bitstamp در ایالات متحده و زیر نظر Bitstamp USA فعالیت می‌کند.

همانطور که مطالعه کردید ایران در لیست کشور های مجاز Bitstamp حضور نداشت. اما اگر در یکی از کشورهای ذکر شده اقامت دارید، می‌توانید نسبت به ثبت نام در این صرافی، اقدام کنید.

پشتیبانی مشتریان و نظرات کاربران

می توانید از طریق یک سیستم تیکت گذاری با Bitstamp تماس بگیرید و معمولاً بسته به ماهیت سوال، ظرف 24 تا 72 ساعت پاسخ دریافت خواهید کرد. شماره تلفن این شرکت تجاری در انگلستان نیز برای تماس در مواقع اضطراری در دسترس است.

همچنین یک صفحه پرسش و پاسخ (FAQ page) مناسب وجود دارد. بسیاری از شرکت ها به این حوزه از وب سایت های خود خدمات تنها خدماتی سطحی ارائه می دهند، اما Bitstamp به این بخش اطلاعات عمیقی ارائه می دهد که احتمالا به اکثر سوالات اصلی شما پاسخ می دهد.

این صرافی در سایت TrustPilot رتبه "ضعیفی" دریافت کرده، اما به نظر می رسد که این امر در مورد صرافی ها به طور کلی عادی است.

اوفر بیگل، یکی از کاربران وب سایت، این چنین می نویسد: "من در 3 سال گذشته که مشتری Bitstamp بوده ام، هر زمان که مشکلی داشتم به موقع پاسخ می گرفتم."

بررسی تفاوت بیت استامپ (Bitstamp) و صرافی کراکن (Kraken)

کراکن و بیت استامپ Bitstamp به دلیل ورود زود هنگام به این عرصه، دو صرافی پیشرو محسوب می شوند. هر دو صرافی رابط کاربری چندان کاربر پسندی ندارند و برای معامله گران با تجربه و حرفه ای تر مناسب هستند.

این صرافی ها در مورد کارمزد ها نسبتاً مشابه هستند، با این حال، کراکن از طیف گسترده تری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند. در حالی که Kraken بیشتر بر ویژگی ها و عملکرد ها تمرکز می کند (به عنوان مثال معاملات آتی و مارجین)، Bitstamp تمرکز بیشتری بر مشتری مداری دارد.

به طور کلی، اگر به دنبال امکانات معاملاتی پیشرفته باشیم، من کراکن را انتخاب می کنم، اما اگر به دنبال یک پلت فرم پایدار با پشتیبانی بهتر از مشتری باشید، بهتر است Bitstamp را انتخاب کنید. می توانید بررسی کامل صرافی کراکن را در اینجا مطالعه کنید.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

سوالات متداول در مورد بیت استامپ Bitstamp

  • برداشت از Bitstamp چقدر طول می کشد؟

برداشت فیات بین 2 تا 5 روز کاری طول می کشد. انتقال های Sepa سریع تر از Swift انجام می شوند.

  • بیت استامپ Bitstamp کیف پول است یا صرافی؟

Bitstamp یک صرافی ارز های دیجیتال است که به کاربران خود، کیف پول وب برای حساب هایشان ارائه می دهد. توصیه نمی شود که وجوه خود را در صرافی (نه فقط Bitstamp بلکه تمام دیگر صرافی ها) نگه دارید. شما همیشه باید ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول شخصی خود (به عنوان مثال کیفی که کلیدهای خصوصی آن را کنترل می کنید) منتقل کنید.

  • چگونه دلار به Bitstamp واریز کنم؟

  1. وارد Bitstamp شوید.
  2. به بخش Deposit بروید.
  3. International Bank را انتخاب کنید.
  4. اطلاعات واریزی خود (ارز ، مبلغ و غیره) را وارد کنید.
  5. روی Deposit کلیک کنید.
  6. به مقصد اطلاعات بانکی ای که روی صفحه نشان داده شده است، یک انتقال Wire انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که شماره مرجع (Reference Number) را در اطلاعات Wire وارد کنید.
  7. این مرحله اختیاری است: عبارت "Investment" را به عنوان دلیل انتقال بنویسید (پیشنهاد شده توسط Bitstamp)

نتیجه گیری؛ آیا Bitstamp صرافی قابل اتکایی به شمار می‌رود؟

Bitstamp یک صرافی کم هزینه برای کاربران ارز های دیجیتال که به دنبال راهی مطمئن برای معامله هستند، فراهم می کند. این صرافی به اندازه کافی قدیمی است و می داند چگونه خدمات مناسبی را برای مبالغ معاملاتی بزرگ ارائه دهد.

این صرافی یک بستر مناسب برای کسانی است که به دنبال معامله در قلمرو جغرافیایی اتحادیه اروپا هستند و می توانید با آگاهی و اطمینان از این که دارایی های شما را ایمن نگه می دارد، احساس امنیت کنید. تنها عیب واقعی در مورد بیت استمپ این است که این صرافی برای مبتدیان بیت کوین که بازارهای معاملاتی و عدم تنوع آن در ارزهای دیجیتال را درک نمی کنند، مناسب نیست.

اگر می دانید چه می کنید و به دنبال چه چیزی هستید، با Bitstamp کار کنید. اگر به دنبال اولین خرید ارز دیجیتال خود هستید، شاید بهتر باشد با یک پلت فرم معاملاتی آسان تر شروع کنید.

آیا تجربه استفاده از Bitstamp را داشته اید؟ تجارب خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه