قیمت لحظه ای ارز لایت کوین+ استخراج LTC و پیش بینی قیمت
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز لایت کوین+ استخراج LTC و پیش بینی قیمت

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه‌مند باشید، بدون شک اسم ارز دیجیتال لایت کوین را شنیده‌اید. این ارز تا امروز روی خوبی به سرمایه‌گذاران و تریدرها نشان داده است و همین امر باعث شده، امروزه نمودار تعداد خریداران این ارز بیش از پیش صعودی شود. در این مقاله در خصوص این رمز ارز صحبت کرده‌ایم و راه‌های استخراج و آینده قیمتی آن را مورد بررسی قرارداده‌ایم. این مقاله را انتها مطالعه کنید تا با این ارز بیشتر آشنا شوید.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتال بود که وارد بازار شد. خیلی از افراد این ارز را به عنوان یکی از بزرگترین رمز ارزهای این روزهای دنیای کریپتوکارنسی می‌‌دانند.

مانند اکثر ارز‌های دیجیتال، لایت کوین از فناوری بلاک چین برای غیر متمرکز ماندن استفاده می‌کند. این سکه بسیار محبوب را می‌توان تقریباً در هر صرافی ارز دیجیتال یافت. همچنین، این یکی از رایج‌ترین ارزهای رمزپایه در جهان است. شما می توانید از لایت کوین برای خرید کالاها، خدمات یا حتی سرمایه گذاری در سایر پروژه‌های رمزارزهای تازه متولد شده استفاده کنید.

خیلی از کارشناسان لایت کوین را اولین آلت کوین جهان می‌دانند. چرا که این ارز در راستای بهبود بلاک چین بیت کوین ساخته شده و ایده ساخت این ارز از بیت کوین گرفته شده است. وب سایت رسمی این ارز دیجیتال، LTC را به عنوان "یک وسیله تجاری اثبات شده مکمل بیت کوین" توصیف می‌کند.

این ارز پرداخت‌های فوری و کم هزینه را در مقیاس جهانی ارائه می‌دهد و کاملا غیر متمرکز است.

نرم افزار آن با مجوز MIT / X11 منتشر شد که به کاربران این امکان را می‌دهد علاوه بر توزیع نسخه‌های اصلاح شده، نرم افزار را اجرا، اصلاح و کپی کنند.

تفاوت لایت کوین با بیت کوین

با وجود اینکه این دو ارز از نظر خیلی از ویژگی‌ها مانند فرآیندهای استخراج و ساختار شبکه بلاک چین شبیه به یکدیگر هستند، اما تفاوت‌هایی باهم دارند که قابل ذکر است.

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

دقیقاً مانند بیت کوین، لایت کوین هم برای استخراج، پاداش می‌دهد. پاداش بیت کوین هر 210،000 بلوک یا هر چهار سال یک بار نصف می‌شود و برای ساخت هر بلوک 10 دقیقه زمان لازم است. پاداش بلوک فعلی بیت کوین 12.5 بیت کوین است و در دوره بعدی پاداش آن به 6.25 سکه کاهش می‌یابد.

در مورد لایت کوین، بلاک جدید سریعتر از بیت کوین - تقریباً هر 2.5 دقیقه - به بلاکچین اضافه می‌شود و پاداش آن به طور قابل توجهی بیشتر است. همانطور که در حال حاضر موجود است، پاداش بلوک‌های لایت کوین 12.5 LTC است. پاداش شبکه لایت کوین هر چهار سال یا هر 840،000 بلوک نصف می‌شود.

در ضمن، شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آینده قیمت و شبکه بلاک چین بیت کوین، مقاله بیت کوین  را مطالعه کنید.

تاریخچه ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

شهرت لایت کوین از اکتبر سال 2011 به خاطر انتشار وایت پیپر پروژه آغاز شد. فایل متن باز بلاک چین لایت کوین توسط «چارلی لی» منتشر شد. «لی» کارمند سابق گوگل بوده و از همان روزهای ابتدایی تولد Bitcoin ، در این ارز سرمایه گذاری کرده است.

همان استقبال از بیت کوین بود که باعث شد ایده ساخت لایت کوین شکل بگیرد. لی تشخیص داد اگر یکسری از نقاط ضعف بلاک چین بیت کوین بهبود یابد، می‌تواند منجر به استقبال بیش از حد مردم از فناوری بلاک چین شود.

دو سال بعد ساخت لایت کوین توسط «چارلی لی»، سرمایه این ارز به 1 میلیارد دلار رسید! روند رشد قیمتی این ارز، تا امروز ادامه دارد. به شکلی که رمزارز LTC امروز قیمت 364 دلار را برای خود انتخاب کرده است.(این مقاله در تاریخ 22 اردیهشت 1400 نوشته شده است)

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: عرضه اولیه ارز دیجیتال

لازم به ذکر است که لایت کوین در تاریخ 18 دسامبر 2017 در همین محدوده قیمتی بوده است.

جالب است بدانید در یک اتفاق جالب، صاحب لایت کوین تمام دارایی‌های لایت کوین خود را در دسامبر 2017 فروخت.

در آن زمان، «لی» اظهار داشت: من از افزایش نفوذم در شبکه نگران هستم. هر زمان که در مورد قیمت لایت کوین، خبری را توییت می‌کنم، متهم می شوم که این کار را برای منافع شخصی انجام داده‌ام! حتی بعضی‌ها فکر می‌کنند این من هستم که قیمت این ارز را پایین می‌آورم! بنابراین نگه داشتن LTC و توییت در مورد آن برای من مانند تعارض منافع است. برای همین تصمیم دارم تمام دارایی‌های خود را بفروشم و از لطمه زدن به موقعیتم به عنوان بنیانگذار LTC جلوگیری کنم.

آینده ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین، سال 2021 را قوی شروع کرد و توانست به بالاترین سطح خود نسبت به سال 2020 برسد. با توجه به الگوریتم‌های رشد، خیلی از کارشناسان قیمت لایت کوین در پایان سال جاری میلادی را 600 دلار پیش بینی می‌کنند.

البته ناگفته نماند اگر این روند صعودی ادامه دار شود، می‌توان امید داشت لایت کوین در سال 2022 به قیمت دوهزار دلار برسد. هرچند که دو اصلاح قیمتی شدید در انتظار این ارز خواهد بود.

با استفاده از تجزیه و تحلیل برخی از بهترین تحلیلگران و معامله گران کریپتوکارنسی، می‌توان پیش بینی کرد که لایت کوین تا سال 2025 به ارزش 13000 دلار خواهد رسید.

جدول زیر می‌تواند به عنوان یک مرجع سریع برای حداقل و حداکثر پیش بینی‌های قابل انتظار برای این رمز ارز از 2021 تا 2025 مورد استفاده قرار بگیرد.

سال بیشترین قیمت پیش بینی شده کمترین قیمت پیش بینی شده
2021 $1250 $75
2022 $2500 $325
2023 $1000 $200
2024-2025 $10,000 $500

مزایا ارز دیجیتال لایت کوین

  1. لایت کوین یک رمز ارز بر اساس فناوری "peer-to-peer" یا "همتا به همتا" و یک پروژه نرم افزاری متن باز تحت مجوز MIT / X11 است. این امر می‌تواند به کاربران نسبت به خرید از هر نقطه جهان کمک کند.
  2. ایجاد و انتقال LTC بر اساس یک پروتکل رمزنگاری متن باز است و توسط هیچ سازمان مرکزی مدیریت نمی شود.
  3. مزیت ویژه ارز دیجیتال لایت کوین سرعت خرید و انتقال آن است. به شکلی که سرعت ساخت بلوک‌ها چهار برابر بیت کوین است.
  4. لایت کوین مبتنی بر Scrypt است. این باعث می‌شود این ارز در مقایسه با سایر آلت کوین‌ها قدرتمند تر به نظر برسد.
  5. ارز دیجیتال لایت کوین هزینه معامله کمی دارد که باعث می شود ارز رمزنگاری شده بسیار خوبی در اختیار شما قرار بگیرد.
  6. پردازش سریع شبکه باعث می‌شود سیستم در معرض حملات هکر‌ها قرار نگیرد.
  7. مانند همه رمزارزها، معاملات لایت کوین می‌تواند بدون هیچ واسطه‌ای انجام شود، در نتیجه هزینه‌های معامله کاهش می‌یابد.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

معایب ارز دیجیتال لایت کوین

  1. لایت کوین توسط هیچ مرجع مرکزی مدیریت نمی‌شود، بنابراین، هنگام انتخاب آن احساس خطر می‌کنید. اگر اتفاقی بیافتد که دسترسی به دارایی لایت کوینتان را فراموش کنید، سرمایه‌تان را از دست خواهید داد.
  2. ارز دیجیتال لایت کوین هنوز در مقایسه با بیت کوین ناشناخته است.

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

استخراج لایت کوین بسیار بسیار شبیه به بیت کوین است. به این شکل که این ارز برای امنیت شبکه از مکانیسم اجماع استفاده می‌کند.

هرچند که تنها تفاوت استخراج ارز دیجیتال لایت کوین با ارز دیجیتال بیت کوین به تابع هش مربوط است. تابع هش در لایت کوین  SHA-256  است.

شما می‌توانید LTC را در Mac یا Windows PC استخراج کنید. استخراج کنندگان می‌توانند کار را به صورت انفرادی یا با کمک استخر استخراج انجام دهند.

هرچند که استخراج لایت کوین با یک رایانه شخصی خانگی، بسیار بسیار کند است. برای همین خرید دستگاه ماینینگ یک تصمیم عاقلانه‌تری است. چرا که با این تصمیم سود بیشتری کسب می‌کنید و شانس شما به عنوان اولین نودی که تراکنش را تایید می‌کند، بیشتر می‌شود.

به طول متوسط روزانه 14،400 لایت کوین استخراج می‌شود. یعنی به صورت متوسط در هر 2.5 دقیقه، یک ارز دیجیتال لایت کوین ساخته می‌شود. پاداش در شبکه بلاکچین لایت کوین 25LTC است و هرچند وقت یکبار نصف می‌شود.

درست مانند بیت کوین و هر ارز دیجیتال دیگر، لایت کوین از یک دفتر کل توزیع شده استفاده می‌کند. این دفتر کل توسط هزاران ماینر که از قدرت محاسباتی بالایی، برای تأیید معاملات و امنیت شبکه، برخوردار هستند، مدیریت می‌شود.

به صورت کلی سه روش برای استخراج لایت کوین وجود دارد.

  1. استخراج انفرادی
  2. استخر استخراج
  3. استخراج ابری

اگر تصمیم به استخراج این ارز دیجیتال دارید، حتما ادامه مقاله را مطالعه کنید.

استخراج  لایت کوین در خانه

1- یک کیف پول برای خود انتخاب کنید

در گام اول لازم است یک کیف پول LTC ایجاد کنید. قبل از شروع استخراج، اطمینان حاصل کنید که کیف پول خصوصی شما درست راه اندازی شده است و حتما و حتما از امن بودن کیف پول مطمئن شوید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین کیف پول های لایت کوین در 2023

2- سخت افزار مناسب انتخاب کنید

گزینه‌های سخت افزاری موجود برای استخراج لایت کوین را مقایسه کنید. به عنوان مثال، آیا با چندین پردازنده گرافیکی GPU mining تصمیم به استخراج دارید یا بوسیله ماینر ASIC استخراج را انجام می‌دهید؟ به یاد داشته باشید که هنگام تنظیم تنظیمات باید فکر هزینه برق و تهویه مناسب هوا را بکنید.

دستگاه ASIC:

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

 

دستگاه GPU mining:

ارز دیجیتال لایت کوین (LTC)

 

3- نرم افزار را نصب کنید

اگر از ماینر ASIC استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد سخت افزار شما با نرم افزار از قبل نصب شده ارائه می‌شود. اگر با استفاده از کارت گرافیک در حال استخراج هستید‌، باید نرم افزار استخراج رایگان را بارگیری و نصب کنید. برای دانلود نرم افزار فقط و فقط از وبسایت‌های معتبر استفاده کنید.

برای شروع استخراج رمزارز، دستورالعمل‌های بسته نرم افزاری خود را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هر LTC را که به دست می‌آورید در کیف پول ایمن ذخیره شود و به طور مرتب بر عملکرد تجهیزات و قیمت لایت کوین نظارت کنید تا از سودآوری استخراج خود اطمینان حاصل کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بازی آکسی چیست؟

استخراج لایت کوین با استفاده از استخر استخراج

1- کیف پول لایت کوین ایجاد کنید

کیف پول‌های لایت کوین را مقایسه کنید و بهترین آنها را از لحاظ امنیت انتخاب کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین کیف پول های لایت کوین در 2023

2- سخت افزار استخراج خود را انتخاب کنید

سخت افزاری مورد نظر خود را انتخاب کنید.

3- نرم افزار لازم را نصب کنید

بیشتر ماینرهای ASIC با نرم افزار از پیش نصب شده ارائه می‌شوند، اما اگر در حال استخراج با GPU هستید، باید نرم افزار استخراج لایت کوین را از یک ارائه دهنده معتبر بارگیری و نصب کنید.

4- یک استخر استخراج انتخاب کنید

استخرهای استخراج مورد نظر را از لحاظ جوایز، هزینه‌ها، حداقل پرداخت‌ها و سایر ویژگی‌های ارائه شده مقایسه کنید.

استخراج را شروع کنید. مطمئن شوید که جوایز LTC شما در اسرع وقت به کیف پول خصوصی‌تان منتقل می‌شد.

لطفا این توصیه ما را جدی بگیرید؛ برای اینکه متوجه شوید این مسیر برای شما مقرون به صرفه است یا خیر، هزینه استخراج را مرتباً محاسبه کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: پیش بینی قیمت لایت کوین پس از هاوینگ

استخراج لایت کوین با استفاده از سرویس استخراج ابری

1- یک شرکت استخراج ابری انتخاب کنید

تحقیق کنید تا متوجه شوید کدام سایت بهتر است. هر کدام یک از وبسایت‌‌ها خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. آن‌ها را بررسی کنید و بهترین آنها را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در دام سایت‌های کلاهبردار نیافتید.

2- یک بسته استخراج انتخاب کنید

استخراج از سایتی که انتخاب کردید مقرون به صرفه است یا خیر؟ تا چه مدت می‌توانید استخراج را انجام دهید؟ سایت مدنظر از چه تجهیزاتی استفاده می‌کند؟

3- استخر استخراج را انتخاب کنید

پس از گذراندن مراحل بالا باید یک استخر استخراج انتخاب کنید. یک بار دیگر، گزینه های موجود را بر اساس هزینه‌ها، اندازه‌، حداقل پرداخت‌ها و موارد دیگر مقایسه کنید.

4- استخراج را شروع کنید

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: 8 ارز خوب برای استخراج در خانه

وایت پیپر لایت کوین

لایت‌ کوین یکی از رمزارزهای همتا به همتا است. این ارز کارمزد پایینی برای تراکنش دارد و سرعت انتقال آن بسیار بالا است.

لایت‌کوین شبکه پرداخت جهانی با منبع باز است، این شبکه به طور کامل غیرمتمرکز بوده و هیچ نهادی بر آن نظارت نمی‌کند. ضامن امنیت این شبکه محاسبات ریاضی است و افراد می‌توانند با تکیه بر تکنولوژی هش اطلاعات خود را رمز نگاری کنند.

برای دریافت وایت پیپر لایت کوین اینجا را کلیک کنید.

نتیجه گیری

وقتی از ارزهای سودآور و آینده دار صحبت می‌کنیم، بدون شک اسم لایت کوین را می‌شنویم. این ارز آینده قیمتی خوبی دارد و شما می‌توانید با استفاده از راه‌های ذکر شده به استخراج لایت کوین بپردازید.

ما سعی کردیم در این مقاله به تمامی نکاتی که برای ترید و یا سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال نیاز دارید، اشاره کنیم. این مقاله دائم در حال به روز رسانی است و شما می‌توانید اطلاعات به روز و جدید در خصوص ارز دیجیتال لایت کوین را از این مقاله مطلع شوید.

اگر همچنان در خصوص سرمایه گذاری و ترید این ارز سوال داشتید، می‌توانید در ادامه آن را کامنت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


4 دیدگاه

    • comments

      هوتن
      ، 20 خرداد 1400

      سلام به نظر شما بهترین راه استخراج لایت کوین چیه؟ چون هم شما و هم سایر وبسایت ها کلی راه معرفی میکنن. ممنون

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 06 آبان 1400

      از نظر تئوری، برای استخراج می‌توان از هر سخت‌افزار کامپیوتری که قابلیت پردازش داشته باشد استفاده کرد، اما در عمل استخراجِ به‌صرفه بودن آن مهمه در کشور ما به دلیل ارزان بودن انرژی ماینره گزینه مناسبی هستند.