⛏ معرفی 6 ارز دیجیتال خوب برای استخراج در خانه+ راهنمای کامل و عملی
ارز دیجیتال

⛏ معرفی 6 ارز دیجیتال خوب برای استخراج در خانه+ راهنمای کامل و عملی

امروزه استخراج بیت کوین بسیار رقابتی شده و چالش‌های خود را دارد. اگر به فکر استخراج ارزهای دیگر با سودآوری بهتری هستید، این راهنما برای شماست.

وقتی قصد استخراج ارز دیجیتال در خانه را دارید، محاسبه‌ی مقدار سرمایه اولیه اولین مرحله برای محاسبه‌ی نرخ بازدهی است.

در مورد استخراج ارز دیجیتال، شما باید محاسبه کنید که چه مقدار سرمایه باید صرف خرید تجهیزات استخراج کنید. بسته به ارزی که انتخاب می‌کنید، باید دو مدل سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید:

  1. سخت افزاری: شاید لازم باشد یکی از تجهیزاتی مانند دستگاه ماینر، لپ تاپ گیمینگ، مودم و ... را تهیه کنید.
  2. نرم افزاری: مانند انواع نرم افزارهایی که برای هر ارز متفاوت است. این مورد ممکن است در یک ارز اصلاً وجود نداشته باشد.

مطلب بعدی پیوستن به استخرهای استخراج ارز دیجیتال است. ممکن است استخراج انفرادی چندان برای شما سودده نباشد. شاید بهتر باشد به یک استخر استخراج بپیوندید تا سودهای خود را افزایش دهید. این استخرها غالباً یا حق عضویت دارند و یا درصدی از ارز استخراج شده را به عنوان کارمزد برداشت می‌کنند.

2- سختی شبکه و رقابت

دومین عامل مؤثر در محاسبه‌ی نرخ بازدهی استخراج ارز در خانه، بررسی سختی شبکه است. این معیار که به سختی استخراج نیز معروف است، به شما نشان می‌دهد که چه تعداد رقیب دارید و شانس موفقیت شما در استخراج یک ارز چقدر است. نمودار سختی استخراج ارزهای دیجیتال در سایت‌های مختلف در دسترس است و شما می‌توانید این معیار را به راحتی مشاهده و بررسی کنید. 

اگر شیب نمودار سختی استخراج در گذر زمان، بیش از حد صعودی باشد، یک علامت برای آن است که درصد موفقیت شما برای استخراج ارز در خانه کمتر است.

3- محاسبه‌ی پاداش استخراج

هدف اصلی شما از استخراج ارز دیجیتال در خانه، دریافت پاداش استخراج است. این پاداش به صورت ارز دیجیتال به کیف پول شما واریز می‌شود. حال باید بررسی کنید کدامیک از ارزهای دیجیتال قیمت بالاتری دارد و در مدت زمان کمتری می‌توانید تعداد بیشتری از آن را استخراج کنید.

البته توجه داشته باشید که بعضی از ارزها آینده دار هستند و حتی اگر قیمت فعلی‌شان اندک است، می‌توانند در آلت سیزن‌ها سودده باشند. 

برای یافتن پاسخ این پرسش، می‌توانید اطلاعات مربوط به نقشه راه پروژه، کاربرد آن، تیم توسعه و تحلیل تکنیکال ارز را بررسی کنید.

4- برآورد هزینه‌های جانبی 

مرحله‌ی مهم دیگر، برآورد هزینه‌های جانبی است. اگر قصد استخراج ارز در خانه را دارید حتماً بررسی کنید که:

  1. هر ماه چه مقدار باید برای قبض برق کنار بگذارم؟
  2. آیا قطعات دستگاه ماینر در ایران در دسترس است؟
  3. لوازم جانبی ماینر با چه هزینه‌ای به فروش می‌رسند؟
  4. در صورت خرابی چقدر باید برای تعمیرات هزینه کنید؟ 
  5. کدام دستگاه‌های ماینر بی کیفیت هستند و زود زود خراب می شوند؟

 

  • 💡 ما تمامی موارد فوق را بررسی کردیم و به لیستی از بهترین ارزها برای استخراج در خانه رسیده‌ایم. اطلاعات مورد نیاز شما در ادامه آمده است. 
  • ⚠️توجه داشته باشید، این ارزها پیشنهاد سرمایه گذاری نیست و صرفاً یک معرفی است. این به شما بستگی دارد که چقدر قصد سرمایه‌گذاری برای استخراج ارز در خانه را دارید و چه مدت انتظاری برای سوددهی تعیین کرده‌اید.

 

کدام ارز برای استخراج در خانه مناسب است؟ 

اگر هزینه‌ها و حواشی استخراج بیت کوین شما را از خرید تجهیزات استخراج بیت کوین برای استخراج این ارز در خانه منصرف کرده است، می‌توانید این 6 ارز دیجیتال را بررسی کنید. لیست زیر شامل بهترین ارزهایی است که می‌توانید در سال 2023 در خانه استخراج کنید. 

لیست ارزهای دیجیتال برای استخراج در خانه
  نام ارز نماد ارز آیکن الگوریتم هش دستگاه ماینر سرمایه لازم مدت زمان بازگشت سرمایه بهترین استخر
1 هلیوم 

HNT

ارز هلیوم

- مودم بابکت مدل 300 25 م <1 سال -
2 مونرو 

XMR

ارز مونرو

RandomX لپ تاپ Lenovo Legion 7 50 - 200 م <4 سال  supportxmr
3 لایت کوین

LTC 

ارز لایت کوین

Scrypt دستگاه ماینر اینوسیلیکون مدل A6 LTC Master 150 م <2 سال viabtc
 4 اتریوم کلاسیک 

ETC 

اتریوم کلاسیک

Etchash   دستگاه ماینر آپولو V1 Mini Classic 130Mh/s  40 م  3 ماه viabtc
5

دوج کوین 

DOGE

ارز دوج کوین

Scrypt دستگاه ماینر انت ماینر +Antminer L3 7 م 7 ماه  viabtc
 6  

بیت کوین گلد 

BTG

ارز بیت کوین گلد

Zhash سیستم کامپیوتری گیمینگ  42م  < 3 سال  2miners 

در ادامه، به طور خلاصه، به بررسی هر یک از این ارزها و هزینه‌ی لازم برای استخراج آن‌ها در خانه می‌پردازیم.

اولین ارز خوب برای استخراج در خانه: هلیوم ارز هلیوم

دستگاه استخراج ارز هلیوم، یک مودم کوچک، سبک، کم مصرف، بدون آلودگی صوتی و بدون تولید گرماست. این دستگاه با صرف هزینه‌ی مناسب قابل تهیه است و با توجه به قیمت فعلی ارز HNT (229 دلار)، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای استخراج ارز دیجیتال در خانه باشد.

دستگاه ماینر هلیوم

ارز دیجیتال هلیوم (Helium) با نماد HNT، با رتبه‌ی 127، یکی از ارزهای دیجیتال برتر است که بسیاری از افراد از طریق خرید و سرمایه‌گذاری آن به سودهایی بالا دست یافته‌اند. پروتکل هلیوم با هدف ارتقای اینترنت اشیاء (IoT)، در تلاش است شبکه‌ای گسترده به منظور ایجاد ارتباط میان دستگاه‌های نزدیک به هم تشکیل دهد. برخلاف اغلب ماینرها که از کارت گرافیکی استفاده می‌کنند، در ماینرهای هلیوم از امواج رادیویی استفاده می‌شود.

در واقع، هلیوم شبکه‌ای گسترده، شامل بیش از 25 هزار ماینر هلیوم است که هات‌اسپات‌ (Hotspot) نامیده می‌شود. این هات اسپات‌ها در ازای تأمین پوشش عمومی شبکه، ارز دیجیتال هلیوم (HNT) را پاداش می‌گیرند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: قیمت لحظه ای ارز هلیوم و بررسی کامل استخراج آن 

اطلاعات ضروری استخراج هلیوم در خانه ارز هلیوم
✔️دامنه قیمت دستگاه ماینر  14 الی 33 میلیون تومان
✔️ مصرف برق کم مصرف (۰٫۱۲ کیلووات در ساعت، اندازه یک لامپ 5 وات)
✔️ مدل‌های در دسترس در ایران Heltec - Milesight UG65 Helium - بابکت مدل 300
📍میزان سرمایه گذاری اولیه 25 میلیون تومان
💰میزان درآمد ماهانه 1.2 الی 24 واحد HNT 
📅مدت زمان بازگشت سرمایه بیش از یکسال
✔️ شرایط لازم برای کسب درآمد نصب ماینر هلیوم در منطقه جغرافیایی مناسب - ارتقای آنتن
⛔ معایب قیمت پایین ارز - درآمد تحت تأثیر تغییرات شبکه - بستگی به هات اسپات های اطراف 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: قیمت لحظه ای ارز هلیوم و بررسی کامل استخراج آن 

دومین ارز خوب برای استخراج در خانه: مونرو ارز مونرو

ارز دیجیتال مونرو (Monero) با نماد XMR، بهترین ارز برای استخراج در خانه با لپ تاپ است. ارز Monero در گروه ارزهای حریم خصوصی جای دارد. شما می‌توانید به صورت انفرادی این ارز را در خانه استخراج کنید. برای این کار می‌توانید بسته به بودجه‌ای که دارید یک سیستم ماینر را راه‌اندازی کنید. 

نکته‌ی مهم در استخراج مونرو این است که باید از CPU یا کارت‌های گرافیک پیشرفته GPU استفاده کنید. برای افزایش درآمد می‌توانید یک سیستم کامپیوتری را با چندین GPU ارتقا دهید تا توان استخراج بالا برود. 

در تصویر زیر هر دو نوع ماینر نمایش داده شده است. ولی اگر با دید واقع بین بخواهید به استخراج مونرو نگاه کنید، کار با ماینرهای اقتصادی بی فایده است و هیچ سودی تولید نمی‌کنند.

ماینر مونرو

روش دیگر پیوستن به یک استخر استخراج ابری است که در آن منابع سخت افزاری لپ تاپ شما با سایر ماینرها در استخر ادغام می‌شود و سوددهی بیشتری برای شما خواهد داشت. 

برای پیوستن به استخر، باید حق عضویت یا کارمزد پرداخت کنید که از استخری به استخر دیگر متفاوت است.

  • ⚠️استخراج انفرادی مونرو نیاز به توان محاسباتی بالایی دارد و برای یافتن یک بلوک باید هش ریت شما بالا باشد. در برخی موارد، ممکن است این فرایند ماه‌ها به طول بیانجامد. Monero را می توان با استفاده از CPU یا GPU نیز استخراج کرد، اگرچه GPU ها کارآمدتر هستند.

برای استخراج با استفاده از پردازنده (CPU)، به نرم افزار اختصاصی مانند XMRig یا CSminer نیاز دارید که می‌توانید روی لپ تاپ خود نصب کنید. اما به ندرت دیده شده که cpuهای میان رده موفق به استخراج مونرو شده باشند.

اطلاعات ضروری استخراج مونرو در خانه ارز مونرو
📍الگوریتم استخراج RandomX
📍نرخ هش شبکه   2.32    GH/S
💰پاداش هر بلوک 0.610255 واحد
🛠تجهیزات مورد نیاز لپ تاپ گیمینگ دارای باتری، CPU / GPU قوی و هارد SSD با ظرفیت بالا 
📍مدل پیشنهادی MacBook M1 Pro - Lenovo Legion 7 -  Predator Helios 300
💵میزان سرمایه گذاری اولیه بسته به نوع لپ تاپ 50 - 95 و 200 میلیون تومان
💰میزان درآمد ماهانه 0.02 الی 0.26 واحد XMR در روز
📅مدت زمان بازگشت سرمایه <4 سال
📍نرخ هش دستگاه ماینر -
🔊نویز -
📍بهترین استخر برای استخراج  supportxmr.com
💵 کارمزد استخر 0.6 درصد

در جدول بالا لپ تاپ‌های دارای GPU پیشنهاد شده که برای مبتدیان مناسب است. اما اگر شما با روش‌های ارتقای سیستم‌های کامپیوتری آشنایی دارید، می توانید چندین GPU تهیه کنید و با هزینه‌ی بسیار پایین‌تر، یک سیستم بهتر برای ماین مونرو در خانه ایجاد کنید. حتماً به این نکته توجه کنید که استخراج مونرو با لپ تاپ به علت حرارتی که ایجاد می‌کند، ظرف مدت کمی به لپ تاپ آسیب می‌زند و هزینه‌های تعمیرات به شما تحمیل می‌شود.

سومین ارز خوب برای استخراج در خانه: لایت کوین ارز لایت کوین

اگر مطلب پیش بینی قیمت پس از هاوینگ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که الان بهترین زمان برای آغاز استخراج لایت کوین (Litecoin) با نماد LTC است. ممکن است این کار به سرمایه‌گذاری اولیه 150 میلیونی و کمی صبر (حدود یک سال و نیم) احتیاج داشته باشد. اما اگر وارد حیطه‌ی استخراج لایت کوین شوید و پس از استخراج، به جای فروختن کوین‌های خود، حدود 1 الی 2 سال صبر کنید، از سودهای چندهزار درصدی آن لذت خواهید برد.

لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال است که بسیاری از آن به عنوان جایگزینی برای بیت کوین یاد می‌کنند. هر ماینر به ازای استخراج هر بلوک 12.5 واحد لایت کوین دریافت می‌کند. البته قرار است این پاداش در 5 آگوست 2023 نصف شده و به 6.25 واحد LTC کاهش یابد. نگران نصف شدن پاداش بلوکی نباشید. معمولاً در چنین شرایطی، بسیاری از ماینرها کسب و کار خود را تعطیل می‌کنند و سختی شبکه پایین می‌آید و کار ماین راحت‌تر می‌شود.

و اما در مورد ماینر لایت کوین، به تصویر زیر توجه کنید: 

ماینر لایت کوین

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، لایت کوین هم درست مانند مورد قبلی، با GPU ماین می‌شئد. در تصویر زیر یک ماینر لایت کوین از یک سیستم با چندین GPU تشکیل شده است. شما هم اگر قصد ماین کم دردسر لایت کوین را دارید، بهتر است این گزینه را بررسی کنید.

البته از نظر سوددهی، بهترین راه برای استخراج لایت کوین در سال 2023، استفاده از یک دستگاه ماینر ASIC نسبتاً قدرتمند و پیوستن به یک استخر ماینینگ بزرگ است. استخراج انفرادی هنوز هم امکان پذیر است، اما استفاده از استخر راه حل بهینه‌تری است. اما این کار، به علت نویز زیاد، لزوماً راه حل مناسبی برای استخراج لایت کوین در خانه نیست. استخراج با GPU بسیار توصیه می شود.

اطلاعات ضروری استخراج لایت کوین در خانه ارز لایت کوین
📍الگوریتم استخراج  Scrypt
📍نرخ هش شبکه   772.70  TH/S
💰پاداش هر بلوک  12.5 واحد LTC
🛠تجهیزات مورد نیاز دستگاه ماینر ASIC با GPU
📍مدل پیشنهادی دستگاه ماینر اینوسیلیکون مدل A6 LTC Master
💵میزان سرمایه گذاری اولیه  حدود 150 میلیون تومان
🔌مصرف برق  2100 وات در ساعت - پر مصرف
🛠 تجهیزات مورد نیاز جانبی  اینترنت پر سرعت 24 ساعته - سیستم خنک کننده - سایلنت باکس
📍نرخ هش دستگاه ماینر  2.20 گیگا هش بر ثانیه - راندمان بالا
🔊نویز 82 دسی بل
💰میزان درآمد ماهانه  0.647352 واحد LTC
📅مدت زمان بازگشت سرمایه  <2 سال
📍بهترین استخر برای استخراج www.viabtc.com
💵 کارمزد  استخر 1%

چهارمین ارز خوب برای استخراج در خانه: اتریوم کلاسیک اتریوم کلاسیک

اتریم کلاسیک (Ethereum Classic) با نماد ETC، به علت قیمت نسبتاً بالا و حاشیه‌ی سودی که دارد، از بهترین گزینه‌های استخراج در خانه است. ETC یک ارز دیجیتال منبع باز است که می‌توانید به راحتی در خانه آن را استخراج کنید. الگوریتم استخراج آن به عنوان EtcHash شناخته می‌شود. از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و کاربرد عملی زیادی دارد.

اگر سه مورد ارز پیشنهادی در بالا را مطالعه کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که بهترین گزینه برای استخراج در خانه، گزینه‌ی ساخت یک سیستم قوی با چندین GPU به جای استفاده از دستگاه ASIC است. برای اتریوم کلاسیک هم، همین مورد صدق می‌کند. با این حال برای طرفداران ASIC هم بهترین گزینه را در جدول زیر معرفی کرده‌ایم.

اطلاعات ضروری استخراج اتریوم کلاسیک در خانه اتریوم کلاسیک
📍الگوریتم استخراج  Etchash
📍نرخ هش شبکه   150  TH/S
💰پاداش هر بلوک  2.6 واحد 
🛠تجهیزات مورد نیاز دستگاه ماینر ASIC با GPU
📍مدل پیشنهادی دستگاه ماینر آپولو V1 Mini Classic 130Mh/s
💵میزان سرمایه گذاری اولیه حدود 40 میلیون تومان
🔌مصرف برق  104 وات 
🛠 تجهیزات مورد نیاز جانبی  اینترنت پر سرعت 24 ساعته - سیستم خنک کننده - سایلنت باکس
📍نرخ هش دستگاه ماینر 130MH/s 
🔊نویز 55db
💰میزان درآمد ماهانه 19 واحد ETC 
📅مدت زمان بازگشت سرمایه حدود 7 ماه
📍بهترین استخر برای استخراج www.viabtc.com
💵 کارمزد  استخر 2%

👈برای اطلاعات بیشتر به مطلب راه‌های استخراج اتریوم کلاسیک مراجعه کنید.

پنجمین ارز خوب برای استخراج در خانه: دوج کوین ارز دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) گزینه‌ی دیگری است که برای استخراج پیش روی شما قرار دارد. این ارز دیجیتال با نماد DOGE، اکنون بیش از 20 میلیارد دلار ارزش بازار دارد. ارز دوج کوین، به علت نفوذ افرادی مانند ایلان ماسک، جهش‌های قیمتی زیادی را تجربه کرده و می‌تواند ماینر خود را پولدار کند.

برخلاف اکثر ارزهای دیجیتال با عرضه‌ی محدود، عرضه‌ی Dogecoin بی‌نهایت است، بنابراین آن را پوششی مناسب در برابر تورم امروزی تلقی نکنید. دوج کوین، درست مانند لایت کوین از پروتکل Scrypt برای استخراج استفاده می‌کند. این باعث می شود چشم انداز ماینینگ رقابتی‌تر و منصفانه‌تر شود و بدان معنا است که می‌توانید آن را در لپ تاپ گیمینگ استخراج کنید.

شما می توانید Dogecoin را با استفاده از نرم افزارهایی مانند GUIminer یا CudaMiner ودر یک لپ تاپ گیمینگ دارای GPU و یا CPU قدرتمند استخراج کنید. ولی بنا به علت‌هایی که قبلاً ذکر شد، می‌توانید به سیستمی متشکل از چندین GPU حرفه‌ای هم فکر کنید.

اطلاعات ضروری استخراج دوج کوین در خانه ارز دوج کوین
📍الگوریتم استخراج  Scrypt
📍نرخ هش شبکه   740.92  TH/S
💰پاداش هر بلوک  10,003.5 واحد 
🛠تجهیزات مورد نیاز دستگاه ماینر ASIC با GPU
📍مدل پیشنهادی دستگاه ماینر انت ماینر +Antminer L3
💵میزان سرمایه گذاری اولیه حدود 7 میلیون تومان
🔌مصرف برق  800 الی 1500 وات
🛠 تجهیزات مورد نیاز جانبی  اینترنت پر سرعت 24 ساعته - سیستم خنک کننده - سایلنت باکس
📍نرخ هش دستگاه ماینر 504MH/s 
🔊نویز 55db
💰میزان درآمد ماهانه 260.71 واحد DOGE
📅مدت زمان بازگشت سرمایه حدود 7 ماه
📍بهترین استخر برای استخراج www.viabtc.com
💵 کارمزد  استخر 2%

از آنجایی که قیمت ارز دوج کوین وابسته به ایلان ماسک است، بهتر است اخبار توییت های ایلان ماسک را دنبال کنید و تا زمان مناسب برای فروش منتظر بمانید.

ششمین ارز خوب برای استخراج در خانه: بیت کوین گلد ارز بیت کوین گلد

بیت کوین گلد (Bitcoin Gold) با نماد BTG یک فورک از شبکه‌ی بیت کوین است. بیت کوین با استفاده از تجهیزات استخراج تخصصی استخراج می شود، در حالی که بیت کوین گلد به طور خاص برای استخراج با استفاده از سیستم کامپیوتری با GPU قوی طراحی شده است.

اطلاعات ضروری استخراج بیت کوین گلد در خانه ارز بیت کوین گلد
📍الگوریتم استخراج  Zhash
📍نرخ هش شبکه  4.48 MH/S
💰پاداش هر بلوک  6.3 واحد 
🛠تجهیزات مورد نیاز سیستم کامپیوتری گیمینگ (GPU قوی)
📍مدل پیشنهادی کارت گرافیک AMD Radeon RX580
💵میزان سرمایه گذاری اولیه حدود 7 میلیون تومان
🔌مصرف برق  سیستم کامپیوتری با 400 W مصرف برق
🛠 تجهیزات مورد نیاز جانبی  6 کارت گرافیک، یک هارد دیسک SSD، سیستم خنک کننده، رم 16 گیگ، نرم افزار OptiMiner
📍نرخ هش دستگاه 1600 MHz
🔊نویز -
💰میزان درآمد ماهانه 0.972 واحد
📅مدت زمان بازگشت سرمایه < 3 سال
📍بهترین استخر برای استخراج 2miners.com
💵 کارمزد  استخر 1%

بیت کوین گلد بسیار محبوب است و شما به راحتی می توانید آن را از هر صرافی معتبری خریداری کنید. برای ماینرها، بیت کوین گلد یک انتخاب عالی است؛ زیرا از الگوریتم Equihash استفاده می‌کند که در برابر ASIC مقاوم است. اما برای شروع استخراج به یک سیستم متشکل از چند GPU نیاز دارید. بهترین گزینه، طبق معمول، پیوستن به یک استخر استخراج برای دستیابی به درآمد ثابت است.

و اما سخن پایانی...

در این مطلب 6 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال قابل استخراج در خانه معرفی شد. این ارزها سه ویژگی طلایی دارند: کم مصرف بودن، سرمایه‌گذاری اندک، درآمد ثابت. این 6 ارز نشان می‌دهند که هنوز هم می‌توان ارز دیجیتال را در خانه استخراج کرد، آن هم بدون اینکه برای ماینرهای گران قیمت ASIC پس انداز زندگی خود را صرف کنید و بعد مشکل پرداخت قبض برق را داشته باشید.

حواستان باشد برای خرید دستگاه ماینر اتریوم پول پرداخت نکنید. این دستگاه‌ها هیچ ارزشی ندارند. چون مدتی است الگوریتم اتریوم از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر کرده، در نتیجه دیگر قابل استخراج نیست. اما هنوز این دستگاه‌ها در بازار به فروش می‌رسند.

حال که مطلب را مطالعه کردید، احتمالاً خودتان بتوانید به سؤال ابتدای مطلب پاسخ دهید: «آیا سرمایه گذاری برای استخراج ارز در خانه به صرفه است؟» 

قطعاً پاسخ مثبت است. ولی باید از مسیر درست حرکت کنید. ارز مناسبی را انتخاب کنید و قبل از سرمایه‌گذاری برآورد هزینه کنید. با توجه به مدت انتظار قابل تحمل برای شما، حتماً می‌توانید بهترین گزینه برای خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول (FAQ)

در صورت داشتن هرگونه سؤال، آن را در بخش نظرات، زیر همین مطلب ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان توسط یکی از کارشناسان دنیای ترید پاسخ داده شود.

 

 

آیا استخراج ارز دیجیتال در سال 2023 به صرفه است؟

بله، بسیاری از ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاری اندک می‌توانند شما را به درآمد ماهانه برسانند. در این مقاله 6 مورد از این ارزها معرفی شده اند.

آیا می‌توانم با لپ تاپم ارز دیجیتال استخراج کنم؟

بله؛ شما می‌توانید ارز دیجیتال مونرو (Monero)، با نماد XMR و ارز بیت کوین گلد (BTG) را با استفاده از یک لپ تاپ در خانه استخراج کنید. برای اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه فرمایید.

مشخصات بهترین لپ تاپ برای استخراج ارز در خانه چیست؟

بهترین لپ تاپ برای استخراج ارز دیجیتال باید دارای باتری قوی، CPU و GPU قوی و هارد SSD با ظرفیت بالا باشد.

آیا استخراج ارز دیجیتال در خانه ممکن است؟

بله. به غیر از بیت کوین که مشکلات زیادی برای استخراج در خانه دارد، تعدادی از ارزهای دیجیتال را می‌توان در خانه استخراج کرد. در این مطلب 6 مورد از این ارزها معرفی شده‌اند.

 آیا استخراج ارز دیجیتال در خانه قانونی است؟

استخراج بیت کوین در خانه غیرقانونی است و به علت مسائل و حواشی پیرامون آن، به سختی می‌توان استخراج بیت کوین در خانه را از دید قانون پنهان داشت. بنابراین اگر قصد استخراج ارز در خانه را دارید، بهتر است به سوی جایگزین‌های بیت کوین بروید. در این مطلب 6 مورد از بهترین ارزها برای استخراج در خانه معرفی شده است.

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه