🚀آخرین توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین
اخبار ارز دیجیتال

🚀آخرین توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین

نوسان گیران دوج کوین درباره‌ی تأثیر توییت ‌های ایلان ماسک بر بازار DOGE می‌دانند. امکان ندارد ایلان ماسک در مورد بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری توییت بزند و بازار ارز دیجیتال دچار نوسان نشود. اگر طرفدار بیت کوین، دوج کوین و دنیای ارز دیجیتال هستید، دنبال کردن توییت های ایلان ماسک یکی از واجبات تحلیل فاندامنتال این عرصه است. ایلان ماسک کیست و علت این نفوذ گسترده یک شخص در ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید توییت های ایلان ماسک را دنبال کنیم؟ در این مطلب، به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود.

ضمناً در این صفحه، توییت های مهم ایلان ماسک و تاثیر آن بر دوج کوین به همراه تحلیل به طور مرتب انتشار داده می‌شوند.

ایلان ماسک کیست؟

 

ایلان ماسک کیست؟

ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk)، معروف به ایلان ماسک، مالک دو شرکت بزرگ تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (Space X) و یکی از ثروتمندترین‌ مردان جهان است که عنوان مرد سال 2021 مجله‌ی تایمز را نیز کسب کرد. ایلان ماسک یکی از حامیان اصلی دوج کوین است.

 

 

توییت ایلان ماسک (2 مرداد 1402)

به تازگی ایلان ماسک برند توییتر رو به X تغییر داده و البته دوج کوین را هم فراموش نکرده است. طبق معمول، این کارآفرین برجسته با به کاربردن نماد دوج کوین در پروفایلش، باعث شد حجم معاملات این ارز، با یک جهش 200 درصدی، به 830 میلیون دلار برسد و در بازار قرمز امروز، 3 درصد رشد مثبت داشته باشد.

آیا دوج کوین با نماد DOGE برای نوسان گیری مناسب است؟ برای پاسخ به این پرسش، باید به نمودار تحلیل تکنیکال دوج کوین توجه کرد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین امروز 2 مرداد

ارز DOGE، پس از خروج از روند نزولی 3 ماهه، سقف قبلی در قیمت 0.07166 را شکسته و خط روند صعودی تشکیل داده. در حال حاضر، می‌توان گفت این ارز برای پوزیشن لانگ گزینه مناسبی است.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز دوج کوین امروز 2 مردادنمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز دوج کوین به تتر (DOGEUSDT) - منبع: TradingView

  • نقاط ورود: 0.07227 -  0.07766 – 0.08266
  • سطوح مقاومت: 0.07510 - 0.08079 - 0.08783 - 0.09383
  • سطح حمایت:  0.09383

توییت ایلان ماسک در 15 فروردین 1402

پس از اینکه ایلان ماسک تصمیم گرفت لوگوی Dogecoin را جایگزین لوگوی توییتر کند، جستجوهای جهانی گوگل برای ارز دیجیتال Dogecoin تقریباً 2000٪ افزایش یافت. به‌طوری که در مقایسه با سطح متوسط هفته قبل، بیست برابر افزایش را نشان می‌داد.

عبارات جستجویی مانند (خرید دوج) "Buy Doge" و  (خرید دوج کوین) "buy Dogecoin" به ترتیب حدود 1000٪ و 250٪ افزایش داشتند. در همان زمان، جستجوی توکن شیبا اینو 132 درصد افزایش یافت.

بیش از 70 درصد از جستجوهای برتر مرتبط با توییتر در هفته گذشته مربوط به لوگوی جدید بود که باعث ایجاد سر و صدا در میان جامعه آنلاین شد.

با این تغییر لوگوی توییتر، قیمت Dogecoin بیش از 30٪ افزایش یافته است و این امر جایگاه دوج را به عنوان هفتمین ارز دیجیتال ارزشمند در سایت CoinMarketCap.com، تثبیت می‌کند.

 کاربران توییتر واکنش های متفاوتی به این تغییر داشته اند، برخی آن را سرگرم کننده و مطابق با حس شوخ طبعی ماسک می دانند، در حالی که دیگران سوال کردند که آیا این پلتفرم هک شده است یا اینکه این یک شوخی اواخر آوریل است؟!

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تأثیر ایلان ماسک بر روی ارز دوج کوین در حال رنگ باختن است. 

پیش از این، یک تغییر آواتار توسط ایلان ماسک کافی بود تا قیمت دوج کوین بیش از 100 درصد افزایش یابد. اما پس از شکایت علیه ایلان ماسک به اتهام اجرای طرح هرمی و کسب سود از دستکاری در بازار دوج کوین، این تأثیر کاهش چشمگیری پیدا کرده است. طی این شکایت، اتهام ایلان ماسک افزایش قیمت 36,000 درصدی دوج کوین با استفاده از ابزار تبلیغاتی و سپس ترید تهاجمی در پوزیشن‌های شورت‌ است.

تغییر لوگوی توییتر پس از آن اتفاق افتاد که ایلان ماسک از قاضی پرونده در خواست رد اتهام و تبرئه را کرد و این درخواست از سوی دادگاه رد شد.

توییت ایلان ماسک در تاریخ 13مهر

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایلان ماسک مجدداً قصد خرید توییتر را دارد، Dogecoin بیش از 8 درصد جهش کرد.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از بلومبرگ، وکلای ماسک اواخر شب گذشته نامه‌ای به توییتر ارسال کردند و در آن پیشنهاد خرید این شرکت رسانه‌های اجتماعی را به قیمت اولین پیشنهاد او (54.20 دلار برای هر سهم) مطرح کردند. بر اساس داده‌های کوین گکو، در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر، ارز DOGE با افزایش 8.1 درصدی به 0.0648 دلار در زمان نگارش این مطلب رسید.

شایان ذکر است چند روز پس از پیشنهاد اولیه‌ی خرید توییتر در ماه آوریل، ایلان ماسک ایده‌ی پذیرش DOGE به عنوان یک روش پرداخت در توییتر را مطرح کرد. بنابراین در صورت نهایی شدن این معامله، یک پامپ در قیمت ارز دوج کوین خواهیم داشت.

توییت ایلان ماسک در تاریخ 21 فروردین

ایلان ماسک، جدیدترین عضو هیئت مدیره و بزرگ‌ترین سهامدار توییتر، ساعاتی پیش (یکشنبه، 21 فروردین) پیشنهاد کرد که مشترکان توییتر آبی (سرویس جدید توییتر) باید یک "بررسی تایید هویت" داشته باشند، اما چیزی متفاوت از تاییدی که شخصیت‌های معروف (Public Figure) و حساب‌های رسمی (Official) پشت سرمی‌گذارند. کسانی که از توییتر آبی (Blue Twitter) استفاده خواهند کرد، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و امتیازات، از جمله فولدرهای بوکمارک، گزینه لغو توییت، و حالت خواننده و غیره را دریافت می‌کنند. اما چیزی که توجه ما را در بین توییت های ایلان ماسک جلب کرد نکته دیگری بود که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ماسک در توییت ابتدایی خود نوشت:

"هرکسی که در توییتر بلو (توییتر آبی) ثبت‌نام می‌کند (که باید ۳ دلار در ماه بپردازد) باید یک علامت تأیید هویت دریافت کند." اما این علامت باید با علامت "شخصیت‌های معروف" یا "حساب‌های رسمی" متفاوت باشد."

مطالعه مقاله ارز c98 پیشنهاد میشود.

کاربران توییتر همچنین از نزدیک پیشنهادات و توییت های ارسال شده توسط مدیر اجرایی تسلا را دنبال می‌کنند، زیرا پس از اینکه این مدیر اجرایی، صراحتا اعلام کرد 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده است، به عنوان عضو هیئت مدیره نیز ایفای نقش خواهد کرد. ماسک همچنین گفت که مشتاق است به زودی "پیشرفت‌های قابل توجهی در توییتر" ایجاد کند.

آخرین توییت ایلان ماسک دوج کوین

در بخش منشن‌ها (نظرات) او با کاربری که قیمت اشتراک ارزان‌تری را برای آرژانتین درخواست کرده بود، موافقت کرد و گفت که این هزینه "باید متناسب با مقرون به صرفه بودن و به ارز محلی هر کشور باشد".

ایلان ماسک در ادامه با اشاره به ارز دیجیتال دوج کوین نوشت: "شاید حتی گزینه برای پرداخت با دوج کوین؟"

توییت جدید ایلان ماسک درباره دوج کوین

تنها ثانیه‌هایی پس از آخرین توییت ایلان ماسک درباره دوج کوین و احتمال پذیرش آن به عنوان روش پرداخت، این ارز دیجیتال بیش از هفت درصد رشد کرد. به‌نظر می‌رسد که ایلان ماسک و دوج کوین امروز روز خوبی را با یکدیگر سپری کرده باشند.

او همچنین گفت که علامت تأیید هویت برای مشترکین توییتر آبی "به طور گسترده‌ای استخر تایید شده از کاربران را گسترش می‌دهد" و "کار را برای ادامه کار ارتش‌های رباتی بسیار گران می‌کند". اما یک کاربر به سرمایه‌گذار به این میلیاردر شناخته شده هشدار داد که چنین اقدامی «در واقع به ارتش‌های رباتی، ماشین‌های سیاسی و دسته‌ها قدرت می‌بخشد."

بر اساس گزارش واشنگتن پست، انتصاب ماسک در هیئت مدیره توییتر باعث ایجاد تردید در میان برخی از کارمندان شده است. بر اساس اظهارات منتشر شده در برخی رسانه‌ها، آنها به نگرانی در مورد موضع او در مورد مسائل تراجنسیتی و شهرت او به عنوان یک رهبر سخت‌گیر اشاره کردند.

 

تأثیر توییت های ایلان ماسک بر بازار ارز دیجیتال

گرچه اکانت توییتر ایلان ماسک از لحاظ فالوور رتبه‌ی اول را ندارد، اما وی تنها فرد غیرسیاسی و غیرهنری است که در لیست ده اکانت توییتر برتر قرار دارد. او یکی از کاربران پر و پا قرص توییتر، با بیش از 100 میلیون دنبال‌کننده است؛ بنابراین جای تعجب نیست که چندی پیش تصمیم گرفت این شرکت را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کند.

پامپ و دامپ ها در ارز دیجیتال پس از توییت ایلان ماسک

ایلان ماسک تنها فردی است که فالوورهای فعال دارد و توییت هایش جریان نقدینگی را کنترل می‌کنند. وی قدرت بی رقیب عرصه‌ی توییتر محسوب می‌شود. هر توییت ماسک، پتانسیل ایجاد حرکت‌های قوی در دنیای سرمایه را دارد.

توییت باز معروف، بازار کریپتو را روی انگشت خود می ‌چرخاند!

تجربه ثابت کرده است که بخش مهمی از صنعت ارز دیجیتال، از میم‌کوین‌ها گرفته تا NFT، بسیار به توییت های افراد مشهور عکس‌العمل نشان می‌دهد. ایلان ماسک تنها کسی نیست که با یک توییت بازار را زیر و رو می‌کند، اما قطعاً معروفترین آن‌هاست. در ماه گذشته، توییت ماسک درباره‌ی پذیرش دوج کوین توسط شرکت متبوع وی، تسلا، قیمت دوج کوین را 43 درصد افزایش داد.

تلاش برای سنجش دقیق تک تک موارد تأثیر ایلان ماسک بر بازار کریپتو بیهوده است، اما همبستگی میان پامپ دوج کوین و توییت های دوج کوینی ایلان ماسک غیرقابل انکار است.

میلیاردرهای دیگر، مانند مارک کوبان و سایر سلبریتی‌ها چه توییت‌ها که در مورد دوج کوین نزده‌اند! اما این ایلان ماسک است که همیشه، بی تعارف و بی لفافه سر اصل مطلب رفته و گاه با یک عبارت قیمت دوج کوین را بیش از 50 درصد بالا برده است.

تکنیک‌های ایلان ماسک در خلق توییت های جنجالی

توییت های ایلان ماسک یادآور تکنیک‌هایی است که ترامپ برای پیروزی در رقابت ریاست جمهوری استفاده کرد. تکنیک‌های ساده، اما تأثیرگذار وی؛ بیشتر بر محور استفاده از تکرار، انحراف از موضوع و استفاده از عبارت‌های تحریک کننده و طعنه‌آمیز می‌چرخد. وی با این دست از توییت‌ها، بازارها را به حرکت درمی‌آورد، گاهی با یک توییت مبهم، مخاطبان خود را سردرگم می‌کند. در یک کلام، توییتر جولانگاه ایلان ماسک است. حتی سکوت و توییت نزدن وی نیز، خبرساز می‌شود.

سهام بزرگ ایلان ماسک در توییتر

ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام توییتر را خریداری کرده و به بزرگترین سهام‌دار پلتفرم میکروبلاگینگ تبدیل شده است که ارزش آن در بورس نیویورک بیش از 40 میلیارد دلار است. ایلان ماسک و تصمیم خرید توییتر، تا مدت‌ها در صدر اخبار قرار داشت و در انتها، این میلیاردر معروف از خرید توییتر انصراف داد.

با این‌حال، انصراف وی از خرید توییتر، این واقعیت را نقض نمی‌کند که وی با نفوذترین فرد توییت باز جهان است.

تأثیر توییت های ایلان ماسک بر دوج کوین

دوج کوین توسط دو برنامه نویس به نام‌های پالمر و مارکوس ایجاد شد، ولی بعدها چنان حمایت گسترده‌ای از سوی ایلان ماسک دریافت کرد که برخی فکر می‌کنند ایلان ماسک ارز دوج کوین را راه‌اندازی کرده است. 

مطالعه‌ی مقاله قیمت لحظه ای دوج کوین پیشنهاد میشود.

طبق معمول، با هر توییت ایلان ماسک، خریداران گام‌های بزرگی روی نمودار برداشته‌اند. در تصویر زیر، تأثیر توییت های ایلان ماسک بر روی قیمت دوج کوین نمایش داده شده است.

تأثیر توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت دوج کوین

اخیراً (ژوئن 2022) ایلان ماسک به دلیل حمایت‌های خود از دوج کوین، با پرونده‌ای قضایی مواجه شده است. اما باز دست از حمایت خود برنداشته و توییت زد: " هرگز دست از حمایت از دوج کوین برنمی‌دارم." بنابراین اگر قصد سرمایه‌گذاری در دوج کوین را دارید، باید به توییت های ایلان ماسک به عنوان یکی از عوامل فاندامنتال، توجه ویژه داشته باشید.

4 توییت برتر ایلان ماسک که دنیای ارز دیجیتال را زیر و رو کرد!

  • در تاریخ 4 فوریه 2022، ایلان ماسک یک توییت در ستایش دوج کوین زد.

 

توییت ایلان ماسک در 4 فوریه 2021 و رشد 50 درصدی قیمت دوج کوین

عکس العمل قیمت چیزی نبود جز 10٪ رشد یکساعته و بیش از 50٪ رشد 24 ساعته.

  • در تاریخ 24 مارس، ایلان ماسک توییت زد: "هم‌اکنون می‌توانید [محصولات] تسلا را با بیت کوین خریداری کنید."

 

توییت ایلان ماسک در 24 مارس 2021 و رشد قیمت بیت کوین

با اینکه 2021، سال رونق ارزهای دیجیتال بود، کارشناسان علت رشد 15 هزار دلاری بیت کوین در کمتر از یکماه و دستیابی به قیمت 65 هزار دلار را این توییت ایلان ماسک می‌دانند.

  • در 14 دسامبر 2021، ایلان ماسک توییت کرد: "شرکت تسلا قابلیت خریداری برخی از اقلام با دوج کوین را فعال می‌کند و بعد ببینیم اوضاع چطور پیش می‌رود."

 

توییت ایلان ماسک در 14 دسامبر 2021 و رشد 40 درصدی دوج در دو ساعت

این توییت تنها در دو ساعت، 40 درصد قیمت دوج کوین را پامپ کرد.

  • در 13 می 2021 ایلان ماسک توییتی با مضمون توقف پذیرش بیت کوین در شرکت تسلا به علت استفاده از سوخت‌های فسیلی زد.

 

توییت 13 می ایلان ماسک و سقوط بیت کوین

ایلان ماسک با این توییت، دست از حمایت خود از بیت کوین کشید. بدین ترتیب، روند نزولی بیت کوین که از ماه قبل شروع شده بود، به شدت تسریع شد و قیمت بیت کوین در یک سقوط اسفبار، در کمتر از یک هفته، از 56,800 به زیر 30 هزار دلار رسید.

و اما سخن پایانی: چرا باید توییت های ایلان ماسک را دنبال کنیم؟

با تمام مطالب ذکر شده، ناگفته پیداست که توییت های ایلان ماسک در دسته‌ی عوامل فاندامنتال تأثیرگذار بر بازار ارز دیجیتال دسته‌بندی می‌شوند.

شاید از خود بپرسید، به واقع، علت نفوذ ایلان ماسک در بازار ارز دیجیتال چیست؟

در پاسخ باید گفت: قدرت رسانه‌های اجتماعی در بازار کریپتو، گواهی بر فقدان مقررات در حوزه‌ی رگولاتوری ارز دیجیتال و عدم بلوغ دانش مالی عمومی است. همچنین این امر نشان‌دهنده‌ی وفور نقدینگی در بازار دارایی‌های بدون مجوز است.

ایلان ماسک به عنوان یکی از حامیان ثروتمند ارز دیجیتال، در کانون توجه قرار دارد. بنابراین طبیعی است که تا زمان رشد سواد اقتصادی فعالان بخش خرده‌فروشی، (امری که بسیار دور و بعید می‌نماید)، این نفوذ باقی خواهد ماند.

ما در بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به محض انتشار توییتی تأثیرگذار از ایلان ماسک، در همین صفحه انتشار می‌دهیم. با مراجعه‌ مرتب به این صفحه، اولین کسی باشید که از توییت های مهم ایلان ماسک با خبر می‌شوید.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام