نوسان گیری ارز دیجیتال +بهترین رمزارزهای سوئینگ در 2024
ارز دیجیتال

نوسان گیری ارز دیجیتال +بهترین رمزارزهای سوئینگ در 2024

چه ارزی بخریم سود کنیم؟ حتماً این سؤال شما هم هست. بازار ارز دیجیتال، به علت نوسانات بالا، بهترین بازار برای کسب سود فوری است. چقدر با سوئینگ (swing) یا نوسان گیری آشنا هستید؟ آیا می‌دانید با نوسان گیری می‌توانید دربازه‌های هفتگی، روزانه، ساعتی و حتی دقیقه‌ای کسب سود کنید؟ در این مقاله، با 3 استراتژی کاربردی برای نوسان گیری آشنا می‌شوید و لیست بهترین رمز ارز برای نوسان گیری به طور روزانه و ساعتی را دریافت می‌کنید. در انتهای این مقاله می‌توانید بهترین روش برای نوسان گیری مطابق شخصیت و نیازهای خود را انتخاب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال

خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از پربازده‌ترین مشاغل در یک دهه‌ی اخیر بوده است؛ اما درست مانند هر شغل دیگری، برای سوددهی نیاز به مهارت‌هایی دارد. مهم‌ترین مهارت لازم برای کسب سود از خرید و فروش ارز دیجیتال، یادگیری تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است.

توجه به این نکته ضروری است که خرید و فروش رمزارز به موازات پرسود بودن، ریسک بالایی هم دارند و اگر با مدیریت ریسک آشنایی نداشته باشید، امکان دارد در مدت زمان کوتاهی سرمایه‌ی شما صفر شود. پس دومین نکته بعد از یادگیری تحلیل، تسلط بر مدیریت ریسک است. اگر تا حدودی با این دو مورد آشنایی دارید، وقت یادگیری بهترین روش کسب درآمد از بازار رمزارزهاست.

 

💡یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال نوسان گیری است. نوسان گیری می‌تواند به طور میانگین 5 درصد سود روزانه برای یک معامله‌گر منظم با سطح تجربه و مهارت متوسط به ارمغان بیاورد. به طور مثال، تریدر می‌تواند با 50 میلیون سرمایه‌گذاری در این زمینه، به طور متوسط 2.5 میلیون تومان کسب درآمد روزانه داشته باشد. حتماً در این راه شکست‌های زیادی را خواهید دید، اما در صورت رعایت مدیریت ریسک می‌توانید در بلند مدت به سوددهی منظم و خوبی دست پیدا کنید.  

نوسان گیری چیست و چطور انجام می‌شود؟

نوسان گیری ترجمه‌ی انگلیسی سوئینگ تریدینگ (swing trading)، یک استراتژی معاملاتی برای ترید کوتاه مدت و کسب سود با استفاده از نوسانات بازار است. این رویکرد با هدف کسب سود سریع در بازارهای پرنوسان مانند فارکس، سهام و ارز دیجیتال استفاده می‌شود.

سوئینگ تریدینگ در بازار رمزارزها به این صورت است که معامله‌گر، چند ارز پرنوسان را با استفاده از شیوه‌های مختلف (که در این مقاله یاد می‌گیرید) پیدا می‌کند. در صورتی که پس از بررسی نمودار آن رمزارز، به نتیجه برسد که قرار است روند خاصی در آن آغاز شود، در جهت روند، در بخش اسپات یا فیوچرز وارد معامله می‌شود. هدف از نوسان گیری، کسب سود در بازه‌های کوتاه مدت و میان مدت (بازه‌های هفتگی، روزانه، چند ساعته و چند دقیقه) است. 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تفاوت سیگنال اسپات و فیوچرز

 

💡 نوسان گیری یکی از معدود رویکردهای معاملاتی مناسب برای تریدرهای غیرحرفه‌ای است. معامله‌گرانی که به علت مشغله‌ی زیاد، زمان زیادی برای پیگیری معاملات خود ندارند، می‌توانند با نوسان گیری به سود پایدار از بازار ارز دیجیتال برسند. 

 

معرفی انواع مختلف نوسان گیری

نوسان گیری در بازار رمزارز بسته به دوره‌ی زمانی به سه دسته‌ی زیر تقسیم می‌شود:

  • 1- ترید روزانه (Day trading): ترید روزانه یک استراتژی معاملاتی است که در بازارهای پرنوسان مانند ارز دیجیتال بسیار کاربرد دارد. در این رویکرد معاملاتی، تریدر سفارش خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کند که در 24 ساعت به نتیجه رسیده و پوزیشن بسته شود. ممکن است یک معامله‌گر چند سفارش را در ترید روزانه به طور همزمان باز و مدیریت کند.
  • 2- ترید روند محور (Trend-following trading): در این روش، کافیست شما جهت روند را درست تشخیص بدهید، مادامی که قیمت به خط روند واکنش نشان می‌دهد و در جهت آن حرکت می‌کند، با هر برخورد آن به خط روند، شما می‌توانید سفارش خود را موافق آن باز کنید. بنابراین ممکن است از چند ساعت تا چند هفته در معامله باقی بمانید.

صرافی‌ بینگ ایکس در بخش «معاملات گرید» قابلیت‌های خوبی برای ترید روند محور در نظر گرفته است.

  • 3- اسکالپ تریدینگ (Scalping): اسکالپینگ یا اسکالپ تریدینگ یکی دیگر از رایج‌ترین رویکردهای نوسان‌گیری است. این استراتژی سریع‌ترین روش برای کسب سود است و مهم‌ترین شرط موفقیت در آن پیدا کردن یک ارز پرنوسان است. هدف از اسکلپ، کسب سود در بازه‌ی زمانی زیر یک ساعت (چند دقیقه‌ای) است. این استراتژی در تایم فریم 5 الی 15 دقیقه‌ای انجام می‌شود و هدف از آن، کسب سود با خرید و فروش متعدد و با استفاده از نوسانات جزئی بازار است. در ادامه، رایج‌ترین انواع نوسان‌گیری معرفی می‌شود.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش عملی معاملات فیوچرز کوینکس

بهترین استراتژی نوسان گیری در ارز دیجیتال

قیمت در بازار کریپتو نتیجه‌ی ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در یک لحظه‌ی معین است. افزایش و کاهش این قیمت‌ها در طول زمان، باعث ایجاد روندهای صعودی، نزولی، خنثی و همچنین خطوط حمایت، مقاومت و الگوها می‌شود. با شناخت این عوامل می‌توانید یک استراتژی مناسب برای خود انتخاب کنید.

در این بخش سه مورد از محبوب‌ترین استراتژی‌های نوسان گیری در بازار رمزارزها توضیح داده می‌شوند. این 3 مورد عبارتند از موارد زیر:

  1. شکست سطح مقاومت یا بریک اوت (Breakout)
  2. شکست سطح حمایت یا بریک داون (Breakdown)
  3. بازگشت یا معکوس (Reversal)

این استراتژی‌ها برای همه ارزهای دیجیتال کاربرد دارند، بنابراین اگر به دنبال یک استراتژی معاملاتی برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال هستید، می‌توانید یکی از این موارد یا ترکیبی از آن‌ها را در نظر بگیرید. در ادامه، هر یک از این استراتژی‌ها آموزش داده می‌شوند.

 

💡 ترید روزانه بهترین استراتژی نوسان گیری با ارز دیجیتال

مهم‌ترین بخش سوئینگ، به دست آوردن قسمتی از حرکت بازار است که با حجم زیاد همراه است. برخی از معامله گران استراتژی معامله‌ی پله‌ای را ترجیح می‌دهند و ستاپ‌های خود را مطابق این استراتژی می‌چینند تا ریسک معامله را تا حد زیادی کاهش دهند. هدف اصلی در این نوع معاملات، کسب بیشترین سود با کمترین تعداد سفارشات روزانه است.

 

اولین استراتژی نوسان گیری در ارز دیجیتال: شکست سطح مقاومت یا بریک اوت

یکی از گرایشات معمول در بازار این است که قیمت‌ها در محدوده‌ای فشرده و در محدوده‌ی دیگر، گسترده می‌شوند. در گذر از این محدوده‌ها نقاط کلیدی خاصی به وجود می‌آید که بریک اوت (break out) یا شکست نامیده می‌شوند. اینجاست که پس از یک اسپایک، شاهد حرکت‌های قوی و سریع قیمت در نمودارها هستیم. پس از این شکست‌ها، قیمت استعداد رسیدن به سقف قبلی را دارد.

گاهی شناسایی این نقاط با چشم غیرمسلح هم ممکن است. گاهی هم بریک اوت‌ها با کمک اندیکاتورها در تایم فریم‌های مختلف تشخیص داده می‌شوند. شکست‌ها می‌توانند در سطح مقاومت استاتیک (خط مقاومت افقی) یا خط مقاومت داینامیک (خط روند) اتفاق بیفتند.

از پیش نیازهای شناخت شکست‌ها در تحلیل تکنیکال، آموزش پرایس اکشن است.

در نمودار زیر، قیمت بیت کوین پس از مدتی رنج زدن در ناحیه‌ی 27800 الی 28180 دلار، با یک کندل صعودی پرقدرت، از روند ساید وی خارج شد. پس از این بریک اوت، یک روند صعودی پرقدرت در این رمز ارز شکل گرفت.

مثال برای شکست یا بریک اوت در بیت کوین

مثال بریک اوت در نمودار بیت کوین به تتر (BTC/USDT) - تایم فریم 1 ساعته، منبع: TradingView

بریک اوت‌ها نشان‌دهنده پتانسیل شروع روند پرقدرت قیمت در جهت شکست است.

به عنوان مثال، یک شکست به سمت بالا، می تواند نشان دهد که قیمت روند بالاتری را آغاز خواهد کرد.

در نمودار بالا، بیت کوین پس از 4 روز رنج زدن در محدوده‌ی 27800 و 28197، با یک اسپایک، اولین بریک اوت خود را شکل داد. سپس وارد مرحله‌ی تثبیت قیمت شد که حدود 20 ساعت طول کشید، پس از آن، شکست اصلی شکل گرفت که سود خوبی نصیب نوسان گیران بیت کوین کرد. اما کدام عامل می‌تواند به شما در شکار یک بریک اوت خوب کمک کند؟ برای پاسخ به این پرسش، به مورد زیر دقت کنید:

 

  • ✅ شکست‌هایی که در حجم بالا (نسبت به حجم نرمال) رخ می‌دهند، اطمینان بیشتری را نشان می‌دهند و احتمال اینکه در جهت شکست حرکت کند، بسیار بیشتر است.
  • ✅ گاهی ممکن است شما در دام «فیک بریک اوت» یا «شکست دروغین» گرفتار شوید. توجه به حجم این مشکل را برطرف می‌کند.

 

دومین استراتژی نوسان گیری در ارز دیجیتال: شکست سطح حمایت یا بریک داون (Breakdown)

استراتژی شکست سطح حمایت، درست نقطه‌ی مقابل شکست است. این روش زمانی در بازار یک رمزارز کاربرد دارد که قیمت ارز به زیر یک سطح حمایتی معین افت می‌کند؛ به عبارت دیگر، وقتی یک سطح حمایت با حجم بالا می‌شکند، قیمت استعداد ریزش سریع را دارد. این همان زمانی است که یک نوسان گیر ماهر در صرافی سفارش شورت باز می‌کند. تارگت این معامله، سطح حمایت بعدی است.

سطوح حمایتی در بیت کوین

مثال بریک داون در نمودار بیت کوین به تتر (BTC/USDT) - تایم فریم 1 ساعته، منبع: TradingView

در نمودار بالا، سه سطح حمایتی در جفت ارز بیت کوین به تتر مشخص شده است. این سطوح مناطقی هستند که قیمت بارها به آن برخورد کرده و این مناطق جلوی ریزش قیمت را گرفته و به اصطلاح قیمت را حمایت کرده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید، با شکست هر یک از این سطوح، قیمت تا سطح حمایت بعدی ریزش داشته است.

سومین استراتژی نوسان گیری در ارز دیجیتال: برگشت یا معکوس شدن روند (Reversal)

بازگشت روند یا Reversal Trend در ارز دیجیتال زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک رمزارز روند فعلی خود را به پایان برساند و درست در جهت معکوس آن روند حرکت کند. 

بازگشت روند در بیت کوین

مثال برگشت روند در نمودار بیت کوین به تتر (BTC/USDT) - تایم فریم 1 ساعته، منبع: TradingView

در مثال بالا، ابتدا روند قیمت بیت کوین به تتر صعودی است؛ یعنی کف‌ها و سقف‌ها بالای یکدیگر تشکیل می‌شوند. درست زمانی که سقف بعدی، زیر کف قبلی قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد، روند معکوس می‌شود. بنابراین شما می‌توانید تا زمانی که خط روند معتبر است، پس از هر بار برخورد قیمت با آن، پوزیشن شورت باز کنید.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود:  آموزش کامل استراتژی ترید برگشت روند

فرق ترید روزانه و سوئینگ تریدینگ چیست؟

نوسان گیری (سوئینگ تریدینگ) اغلب با معاملات روزانه مقایسه می‌شود زیرا هر دو به دنبال سود بردن از نوسانات کوتاه مدت در قیمت ارزهای دیجیتال هستند. با این حال، اصلی‌ترین تفاوت بین این دو رویکرد موارد زیر است:

  1. مدت زمان هولد ارز: در معاملات روزانه، تریدر می‌تواند معامله‌ای را از چند دقیقه تا چند ساعت انجام دهد. با این حال، این مدت زمان هرگز از 24 ساعت فراتر نمی‌رود. از سوی دیگر، در معامله به سبک سویینگ، محدودیت زمانی وجود ندارد و اصل، دوره‌ی یک روند یا نوسان است. بسته به دوره‌ی نوسان، معامله گر از چند ساعت تا چند روز می‌تواند در پوزیشن باقی بماند.
  2. ساعت کاری: ترید روزانه یک شغل تمام وقت است که نیاز به تحلیل مداوم، نظارت و پایش نمودار، انجام معاملات و غیره دارد. در حالی که نوسان گیری اغلب ممکن است به کمتر از یک ساعت در روز نیاز داشته باشد. اگر از ربات تریدر استفاده می‌کنید، زمان کمتری را درگیر معاملات می‌شوید؛ زیرا ربات نوسان گیری به طور خودکار معاملات را برای شما انجام می‌دهد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش کار با ربات معامله گر کوکوین

بهترین ارزها برای نوسان گیری

حال که با مفهوم نوسان گیری و استراتژی‌های آن آشنا شدید، شاید از خود بپرسید، چه ارزهایی برای این کار مناسب هستند؟

در پاسخ باید گفت به غیر از بیت کوین و اتریوم که روزانه حدود یک الی 5 درصد نوسان دارند، می‌توانید ارزهای پربازده‌تری را نیز انتخاب کنید. برای دست یابی به نتایج هر چه بهتر به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. زمان ترید بسیار مهم است. شما باید یک زمان با حجم معاملات بالا را انتخاب کنید تا بازار از قدرت کافی برای حرکت برخوردار باشد. بهترین تایم برای نوسان گیری هم پوشانی تایم نیویورک و لندن است که 16:30 الی 19:30 به وقت ایران است.  
  2. برای هر یک از سبک‌های نوسان گیری یک تایم فریم مناسب است. برای ترید روزانه، تایم فریم 1 ساعته و برای ترید ساعتی، تایم فریم 15 دقیقه مناسب‌تر است.
  3. ترید کردن در هنگام انتشار خبر برای ترید روزانه یا ترید روند محور مناسب نیست، اما برای اسکالپ مناسب است که در ادامه توضیح داده می‌شود.
  4. اگر قصد انتخاب آلت کوین‌ها برای سوئینگ را دارید، حتماً از بین 100 ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار انتخاب خود را انجام دهید؛ زیرا حاشیه‌ ریسک پایین‌تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتال دارند. اما در اسکالپ فقط نقدشوندگی ارز مهم است.

بهترین ارز برای ترید روزانه

اخبار اقتصاد کلان و اخبار روزانه‌ی ارز دیجیتال را دنبال کنید. بسیاری از کارشناسان، ترید پس از انتشار خبر مهم را پیشنهاد می‌دهند؛ اما ما در دنیای ترید قویاً اخطار می‌دهیم که ساعاتی قبل و ساعاتی پس از خبرهای مهم ترید نکنید، زیرا به علت نوسانات با جهت نامشخص، در این ساعات ریسک معاملات بالاست. پیشنهاد اینکه در جریان اخبار باشید، به این علت است که در زمان خبرهای مهم اقتصاد کلان از ترید خودداری کنید. مطمئن باشید، پس از بازگشت آرامش به بازار، روند مدتی دیگر نیز ادامه خواهد یافت و شما فرصت کافی برای استفاده از آن خواهید داشت.

برای انتخاب ارز به منظور نوسان گیری روزانه می‌توانید به واچ لیست هفتگی دنیای ترید مراجعه فرمایید.

ترفند یافتن بهترین ارز برای ترید ساعتی مثل آب خوردن!

برای اسکالپ تریدینگ بهترین روش توجه به ترند روز و هماهنگی با حجم معاملات است. در سایت‌هایی مانند کوین مارکت کپ و همچنین در صرافی‌ها، لیستی با عنوان "Trending" وجود دارد که در آن شما به راحتی می‌توانید ارزهای پرمخاطب روز را بیابید.

لیست بهترین ارزها برای اسکالپ در کوین مارکت کپ

شما می‌توانید در ساعت پرمعاملاتی روز، یعنی ساعت همپوشانی سشن لندن و نیویورک، نگاهی به لیست ترندینگ سایت کوین مارکت کپ یا صرافی خود بیاندازید و در تایم فریم پایین (15 دقیقه) با نوجه به روند و سطوح حمایت و مقاومت ترید کنید.

  • ✔️برخلاف ترید روزانه، اصلاً پایه‌های فاندامنتالی ارز مهم نیست. همین که امکان نقدشوندگی در بازار رمز ارز داشته باشد، کفایت می‌کند.
  • ✔️برخلاف ترید روزانه، در تایم خبر، اسکلپ بسیار نتیجه بخش است. به طور مثال هنگام انتشار نتایج مهمی مانند نتایج تورم، آمار بیکاری، آمار تولید بخش غیرکشاورزی و ... جهش حجم معاملاتی داریم. نتایج خبر یا گزارش نیز چندان مهم نیست. همین حجم بالا، در تایم 15 دقیقه باعث گام‌های بزرگ در نمودار می‌شود. معمولاً ساعتی طول می‌کشد که نتایج گزارش جهت روند را تغییر دهد و تا ان موقع یک اسکالپ تریدر معامله خود را به پایان رسانده است. در نتیجه:
  1. در ساعت شلوغ و پرمعامله، فعالیتت رو آغاز کن؛
  2. با مراجعه به بخش ارزهای پرطرفدار، ترند روز را پیدا کن؛
  3. با توجه به شرایط تکنیکال سفارت خودت را باز کن.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال

اندیکاتورها از محاسبات ریاضی برای تعیین جنبه‌های مختلف پرایس اکشن استفاده می‌کنند. می‌توان آن‌ها را در هر تایم فریمی استفاده کرد. برخی از اندیکاتورها برای تعیین جهت روند استفاده می‌شوند، بعضی دیگر نشان‌دهنده‌ی قدرت روند هستند؛ به طور مثال به ما نشان می‌دهند که آیا قیمت از قدرت کافی برای ادامه‌ی روند برخوردار است یا خیر.

در حالی که بسیاری از نوسان گیران ارز دیجیتال بیشتر بر مبنای اخبار فاندامنتال کار می‌کنند، اندیکاتورها جزو ضروریات نوسان گیری به حساب می‌آیند. اندیکاتورهای مهم تحلیل تکنیکال به سه دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به هر یک می‌پردازیم.

 اندیکاتورهای روند

اساسی‌ترین کار یک نوسان گیر، تشخیص درست روند است. اگر روند را درست تشخیص بدهید، تنها کاری که نیاز دارید، تعیین سطوح حمایت و مقاومت به عنوان مقصد بعدی قیمت است. وظیفه‌ی اصلی اندیکاتورهای زیر، تعیین جهت روند است. 

اندیکاتورهای مومنتوم

اندیکاتورهای Momentum نشان دهنده‌ی قدرت روند هستند. این اندیکاتورها معکوس شدن روند را پیش از موعد نشان می‌دهند. آنها همچنین می‌توانند با تعیین سطوح اشباع خرید یا اشباع فروش به معامله گر اخطار دهند. مهم‌ترین اندیکاتورهای مومنتومی موارد زیر هستند:

 اندیکاتورهای حجم

دقت به حجم معاملات از واجبات یک ترید است اندیکاتورهای حجم نشان می‌دهند که آیا حجم معاملات برای برداشتن گام‌ها بزرگ در نمودار کافیست یا خیر. اگر یک ارز حجم نداشته باشد، قیمت روند سایدوی پیدا می‌کند. از مهم‌ترین اندیکاتورهای حجم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    • والیوم (Volume): نشان دهنده‌ی حجم معاملات در تایم فریم تعیین شده است.
    • والیوم پروفایل (Volume Profile): نشان دهنده‌ی سطوح مهم عرضه و تقاضاست.
    • اندیکاتور DMI

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال

مزایا و معایب نوسان گیری با ارز دیجیتال

بدیهی است که نوسان گیری مزایا و معایب خاص خود را دارد. حتی در شرایطی ممکن است، معایب از مزایا پیشی بگیرند. پس به آن به عنوان سود خالص نکنید! زیرا اگر چنین بود هر کسی می‌توانست با نوسان‌گیری به راحتی کسب درآمد کند.

نوسان گیری درست به اندازه‌ی سود بالا، ریسک بالایی هم دارد. همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد، به طور کلی ترید نیازمند سطحی از دانش و مهارت است و ریسک آن، حتی برای افراد کارآزموده کاملاً از بین نمی‌رود. به همین علت است که یک نوسان گیر حرفه‌ای فقط برای معاملاتی ریسک می‌کند که شرایط زیر را داشته باشند:

  • طبق تحلیل نوسانات زیادی در بازار آن ارز وجود داشته باشد.
  • نسبت ریوارد به ریسک، نسبت منطقی (بالای 3) باشد.

مزایای نوسان گیری

  • نیاز به زمان زیادی ندارد.
  • نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد.
  • در صورت آموزش و رعایت اصول مدیریت ریسک، بازدهی بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل‌های سرمایه‌گذاری دارد.

معایب نوسان گیری

  • احتیاج به درک مفاهیم کلیدی تحلیل تکنیکال مانند «حجم معاملات»، نقاط PRZ، سطوح حمایت و مقاومت دارد.
  • احتیاج به مدیریت احساسات دارد.
  • احتمال ضررهای بزرگ در معاملات وجود دارد.

و اما سخن پایانی ...

اکنون که این مقاله را مطالعه کردید، حتماً می‌دانید که نوسان گیری یا سوئینگ تریدینگ چیست.

لازم به یادآوری است که چنین معاملاتی برای مبتدیان بی‌تجربه مناسب نیست. در ابتدا، شما باید دانش اولی‌ی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال را به دست آورید، نحوه‌ی شناسایی روندها و محاسبه و کنترل ریسک را بیاموزید.

اگر برای مطالعه و درک تمام پیچیدگی‌های معاملات سوئینگ وقتی را در نظر بگیرید و سعی کنید احساسات خود را کنترل کنید، این سبک معامله برای شما درآمد خوبی به همراه خواهد داشت.

نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. 

سؤالات متداول

در صورت سؤالات بیشتر، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. 👇👇👇

رمز موفقیت در نوسان گیری

مهم‌ترین عامل موفقیت در نوسان گیری، تحلیل درست، مدیریت ریسک و کنترل احساسات است. ممکن است قیمت بلافاصله در جهت پیش بینی شما حرکت نکند، اما اگر به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مسلط باشید، همچنین مدیریت ریسک را رعایت کرده باشید، مطمئن خواهید بود که این یک اصلاح زودگذر است. گاهی اوقات عدم کنترل احساسات موجب بروز حساسیت شدید در معاملات می‌شود و ممکن است تریدر در یک روز چند پوزیشن خود را بی‌دلیل ببندد.

آیا نوسان گیری روزانه برای معامله‌گران مبتدی پیشنهاد می‌شود؟

ترید روزانه یک رویکرد معاملاتی پر ریسک است؛ با این حال با شناخت و استفاده استراتژی‌های مناسب که 3 مورد آن در مقاله توضیح داده شد، انجام آن برای تریدرهای مبتدی نیز می‌تواند سودده باشد.

آیا می‌توان از طریق نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال سود روزانه 100 دلار به دست آورد؟

یک تریدر باتجربه با سرمایه گذاری 1000 دلاری و نظارت بر افزایش قیمت 10 درصدی سبد روزانه‌ی خود که امری محتمل در بازار ارز دیجیتال است، می تواند روزانه 100 دلار در ارز دیجیتال کسب درآمد کند.  این کار برای مبتدیان دربردارنده‌ ریسک بالاست.

چند بار در روز می‌توان نوسان گیری کرد؟

در ارز دیجیتال هیچ محدودیتی برای تعداد معاملات روزانه وجود ندارد. بسته به موجودی کیف پول خود، می‌توانید به تعداد دلخواه ترید کنید. با این حال توجه داشته باشید، هدف اصلی نوسان گیری کسب بیشترین سود با کمترین تعداد معاملات است.

بازدهی معاملات روزانه بهتر است یا سویینگ تریدینگ؟

 از آنجایی که سبک‌های نوسان‌گیری، بخصوص نوسان گیری روند محور در تایم فریم بالاتر بهتر کار می‌کند، فرصت‌های شما برای معاملات مکرر محدود است. می توانید هر ماه پنج تا ده معامله خوب داشته باشید. اگر این معاملات سنجیده باشند، بازدهی آنها می تواند بسیار بیشتر از ترید روزانه باشد.

بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین بازه‌ی زمانی، ساعاتی است که اکثر تریدرهای جهان فعالیت دارند. زمانی که سشن های معاملاتی ارز دیجیتال با یکدیگر تلاقی پیدا می کنند، نقدینگی افزایش می‌یابد و باعث افزایش حجم معاملات می‌شود.

بدین ترتیب، ساعت هم پوشانی سشن لندن – نیویورک مناسب‌ترین زمان برای نوسان گیری است.

هم پوشانی سشن لندن- نیویورک به وقت ایران: 16:30 الی 19:30 است.

کم ریسک‌ترین ساعت برای نوسان گیری روزانه در ارز دیجیتال

کم ریسک‌ترین ساعت برای نوسان‌گیری ساعت آسیا، سشن معاملاتی توکیو است؛ زیرا در این ساعت خبرهای فاندامنتال کمتری منتشر می‌شود و تحلیل تکنیکال بهتر عمل می‌کند. سشن آسیا به وقت ایران: 4:30 الی 13:30

توجه داشته باشید که در این ساعت‌ها به علت پایین بودن حجم نوسانات نسبت به همپوشانی لندن – نیویورک، ریسک و سوددهی پایین است.

کدام تایم فریم برای نوسان گیری مناسب است؟

بهترین تایم فریم برای سویینگ تریدینگ، 4 ساعته و بهترین تایم فریم برای اسکالپ، 15 دقیقه است.

معیار انتخاب بهترین صرافی برای نوسان گیری ارز دیجیتال

معیار انتخاب حجم معاملات و فعال بودن بخش فیوچرز است. بنابراین صرافی‌های خارجی برای نوسان گیری مناسب‌تر هستند.

بهترین شت کوین برای نوسان گیری

 در حال حاضر، بهترین شت کوین برای نوسان گیری موارد زیر است:

    1. پپه کوین (PEPE)، 
    2. فلوکی اینو (Floki Inu)
    3. بیبی دوج کوین

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال

بهترین صرافی برای نوسان گیری ارز دیجیتال

بنا به علت‌های زیر، بینگ ایکس بهترین صرافی برای نوسان گیری است.

    • حجم معاملات بالا
    • عدم تحریم ایران
    • امکان واریز و برداشت روزانه تا سقف 50 هزار دلار بدون احراز هویت
    • پوشش تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال معتبر
    • دارا بودن بخش hot coin در قیمت پرپچوال که بهترین گزینه برای اسکالپ است.

👈مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه