تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال چیست؟
ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال چیست؟

در بازار کریپتوکارنسی و ارز دیجیتال، استراتژی پادشاه است. شما می‌توانید با یک استراتژی معاملاتی مناسب، فرصت‌های بیشماری جهت کسب سود ایجاد کنید. ما می‌توانیم تمام روز درمورد استفاده از استراتژی معاملاتی صحبت کنیم، اما اگر نتوانیم مسیر اجرا و پایش آن را به شما معرفی کنیم، مطالعه این مقاله تأثیری نخواهد داشت.

پس اگر تصمیم دارید با این دو تحلیل آشنا و به مسیر اجرای آنها مسلط شوید، حتما این مقاله را مطالعه کنید..

بررسی بازار و انتخاب استراتژی بسیار مهم و حیاتی است. همه ما می‌دانیم که خطوط، اعداد و اختصارات بسیار مهم هستند؛ اما باید دانش نحوه استفاده از آنها را داشته باشیم.

در دنیای کریپتوکارنسی دو شکل تجزیه و تحلیل وجود دارد: تحلیل فاندامنتال (بنیادی) و تحلیل تکنیکال.

این دو تحلیل مانند دو بازوی یک پرنده هستند! اوج گرفتن در بازار و کسب سود‌های کلان بدون این دو تحلیل غیر ممکن است.

هرچند که عده‌‌ای یک ضلع، به اضلاع تحلیل فاندامنتال و تکنیکال اضافه می‌کنند؛ و آن روانشناسی در بازار ارز دیجیتال است.

در هر صورت، موضوع مهم این است که تمامی تریدرها و سرمایه گذاران، به دانش تحلیل فاندامنتال و تکنیکال نیاز دارند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

خیلی‌ها به دلیل یک اصل در تحلیل تکنیکال، این تحلیل را ساده می‌دانند. آن اصل این است: تاریخ تکرار می‌شود.

تحلیل‌گرانی که از این سبک استفاده می‌کنند به جای اینکه هدف خاصی را دنبال کنند، به داده‌های تاریخی بازار مانند حجم معاملات، روند قیمت گذشته و غیره نگاه می‌کنند.

تحلیلگران قصد دارند با مشاهده داده‌های تاریخی مارکت، تصویری روشن از احساسات ایجاد کنند.

برای این کار، آنها سعی می‌کنند الگو رفتار خریداران و فروشندگان را شناسایی کنند. با انجام این کار، آنها پیش بینی‌های محاسبه شده را بر اساس روند نزولی یا صعودی بازار انجام می‌دهند.

در تحلیل تکنیکال دقت کنیم این است که گذشته تکرار می‌شود

تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال در ارزهای دیجیتال

تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال در ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال، در مقایسه با تحلیل تکنیکال، رویکرد کلان‌تری دارد.

تحلیلگران بنیادی به جای مشاهده آمارهای تاریخی، به بررسی دقیق ارزش ذاتی یک دارایی می‌پردازند. آنها این کار را با جمع‌آوری تمام عوامل کمی و کیفی کوین یا توکن انجام می‌دهند.

فرض کنید یک پروژه ارز دیجیتال را مشاهده می‌کنید که آینده روشنی را ترسیم کرده است؛ اگر احساس می‌کنید قیمت روز کوین آن پروژه در مقایسه با ارزش ذاتی آن پایین‌تر است، می‌توانید روی آن پروژه و سکه سرمایه گذاری کنید. چرا که بر اساس تحلیل و بررسی شما قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

در عین حال، اگر می‌بینید قیمت فعلی آن ارز، بیشتر از ارزش واقعی‌اش است، می‌توانید به جای سرمایه گذاری، در زمان کاهش قیمت وارد پوزیشن شورت شوید تا از مارکت درآمد کسب کنید.

مطالعه این مقاله توصیه می‌شود: پوزیشن لانگ (long) و شورت (short)

وارد پوزیشن شورت شدن، پرریسک و خطرناک است. برای این کار حتما از سرمایه گذاران و افراد باتجربه کمک بخواهید.

نحوه استفاده از تحلیل فاندامنتال برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بیایید از بیت کوین مثال بزنیم:

ممکن است با خود فکر کنید که بیت کوین آینده اقتصاد است و در آینده نه چندان دور، تمام کالاها از طریق بیت کوین خرید و فروش خواهند شد.

یا اینکه با خود فکر کنید محدودیت عرضه بیت کوین، باعث خواهد شد قیمت آن بسیار بسیار رشد کند.

همه این شاید‌ها به تحلیل فاندامنتال نیاز دارد. جهت تحلیل فاندامنتال باید وایت پیپر، اخبار، تیم و اهداف پروژه را بررسی کنید.

هرچند که برخی از اتفاقات غیربرنامه‌ریزی شده می‌تواند تحلیل‌های بنیادی را بی‌اثر کند. اتفاقاتی مانند تصمیم دولت‌ها، توئیت نهنگ‌‌ها، فومو خریداران و غیره.

در جواب پرسش "چه زمانی از تحلیل فاندامنتال استفاده کنیم؟" باید گفت: زمانی که مشاهده کردید ارزش فعلی کوین یا توکن، از ارزش واقعی‌اش کمتر است، یعنی آن سکه ارزش تحلیل فاندامنتال را دارد.

دقت داشته باشید که جهت تحلیل بنیادی باید تحقیقات زیادی انجام دهید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: تفاوت کوین و توکن

تحلیل بنیادی(فاندامنتال) یا تحلیل تکنیکال

بیشتر کاربرد تحلیل تکنیکال در خرید و فروش یا ترید ارز دیجیتال در کوتاه مدت است. اما از تحلیل بنیادی یا فاندامنتال می‌توانید جهت سرمایه گذاری‌های بلند مدت استفاده کنید.

بزرگترین اشتباه تریدرها این است که در دنیای ارزهای دیجیتال فقط و فقط به تحلیل‌های بنیادی اعتماد می‌کنند. چرا که صرفاً استفاده از تحلیل‌های بنیادی بسیار آسیب‌زا است و ممکن است باعث از بین رفتن سرمایه معامله‌گر شود.

بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال از هر دو تحلیل استفاده می‌کنند. این دسته از افراد نه تنها به داده‌های آماری تاریخی بلکه به ارزش ذاتی هر دارایی نگاه می‌کنند.

اما آنچیزی که وجه اشتراک هر دو نوع تحلیل است، این است که برای خرید و یا سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتال باید تحقیقات زیادی انجام دهید. هرچه بیشتر بدانید، احتمال ضرر را به حداقل می‌رسانید.

نتیجه گیری

در انتها لازم است یادآوری کنیم که بازار ارزهای دیجیتال مانند بازار سهام نیست. نوسانات در مارکت ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر است. با این وجود استفاده از تحلیل‌های تکنیکال و تحلیل فاندامنتال جهت خرید و فروش ارزهای دیجیتال الزامی است.

در این مقاله سعی شد اطلاعات کلی در خصوص این دو تحلیل مهم گفته شود؛ اگر در این خصوص سؤالی دارید، حتما آن را کامنت کنید تا کارشناسان دنیای ترید به آن پاسخ دهند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه