آخرین اخبار بیت کوین: بیت کوین بخریم یا بفروشیم؟
اخبار ارز دیجیتال

آخرین اخبار بیت کوین: بیت کوین بخریم یا بفروشیم؟

بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و اخبار آن به عنوان بزرگترین محرک بازار ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. پیش از ترید، حتماً آخرین اخبار BTC را در این صفحه دنبال کنید.

👈 برای دریافت تحلیل‌های هفتگی BTC، به صفحه‌ی واچلیست هفتگی بیت کوین مراجعه فرمایید.

چرا بیت کوین در جا می‌زند؟ (اخبار 2 مهر)

صنعت ارزهای دیجیتال در حال تجربه‌ی یک وضعیت غیرعادی است که با نوسانات بسیار کم در بازار بیت کوین همراه است. در حال حاضر، BTC که معمولاً نوسانات زیادی دارد، ثباتی عجیب را نشان می‌دهد. نبود نوسانات کارشناسان ارز دیجیتال را وادار به اظهار نظر کرده است.

سؤال اینجاست:

آیا این آرامش نویدبخش دوره جدیدی از ثبات برای بیت کوین و بازار ارز دیجیتال به حساب می‌آید یا آرامش قبل از طوفان است؟

کارشناسان ارز دیجیتال، در رسانه‌های اجتماعی از این ثبات عجیب به عنوان نوسانات سرکوب‌شده بیت‌کوین یاد کرده‌اند.

در همین حال، پلتفرم تحلیل داده‌های آنچین گلسنود الرت (Glassnode Alerts) امروز توییت زد:

میزان ورودی تتر (USDT) به صرافی‌ها با کاهش شدیدی مواجه شده و به کمترین میزان در یک ماه گذشته رسیده است.

در 24 ساعت گذشته، حجم معاملات 24 ساعته تتر USDT حدود  31 درصد کاهش یافته است. این کاهش در حجم معاملات USDT در دوره‌ای رخ می‌دهد که حجم کل معاملات در بازار ارزهای دیجیتال 31.28 درصد کاهش یافته و این یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش نوسان محس.ب می‌شود.

وقتی نوسان در بازار نباشد، معاملات هیچ سودی نخواهد داشت؛ به همین دلیل امکان دارد، معامله‌گران پوزیشن‌های خود را نقد کنند و به دنبال آن، حجم معاملات و قیمت بیت کوین سقوط کند.

تجربه نشان داده ارتباط نزدیکی میان نوسانات کم و بازارهای نزولی وجود دارد؛ زیرا تغییرات سرکوب شده‌ی قیمت اغلب در زمان رکود یا کاهش قیمت رخ می‌دهد. در حال حاضر، بیت کوین حدود 26567 دلار قیمت دارد که در 24 ساعت گذشته نوسانات جزئی بین 26550 تا 26635 دلار را تجربه کرده است.

با این حال، باید توجه داشت که چنین دوره‌های طولانی از نوسانات کم معمولاً با حرکت‌های شدید قیمت همراه هستند.

در این ماه چقدر بیت کوین 30 هزار دلاری محتمل است؟ (اخبار 24 شهریور)

قیمت بیت کوین مرزهای 26 هزار دلار را با سرعت پشت سرگذاشت. آیا کاهش عرضه در گردش می تواند بیت کوین را به 30 هزار دلار برساند؟

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) که 0.6٪ افزایش داشت، بالاتر از انتظارات کارشناسان اقتصادی بود. قیمت بیت کوین نسبت به انتشار داده‌های CPI واکنش مثبت نشان داد. BTC توانست حمایت خود در 26000 دلار را پس بگیرد و در حال حاضر برای شکست مقاومت 27000 دلار تلاش می کند. واکنش مثبت بیت کوین به CPI یک چرخش کلی صعودی در بازار ایجاد کرد. امروز ارزش کل بازار ارز دیجیتال با 1.1٪ افزایش، به از بازار 1.04 تریلیون دلار رسید. بیت کوین با حدود 515 میلیارد دلار ارزش بازار، بیش از نیمی از بازار ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

با این حال، حجم معاملات به 12 میلیارد دلار کاهش یافته است. این نشان از تمایل سرمایه گذاران برای هولد بلند مدت بیت کوین دارد تا فعالیت‌های خرید و فروش کوتاه مدت. این تمایل دارندگان بیت کوین توسط داده‌های آنچین گلسنود و بلاکور سلوشنز (Blockware Solutions) تأیید می‌شود؛ زیرا در این هفته، عرضه در گردش بیت کوین با 5.4 درصد کاهش به 19.4 میلیون رسید.

این کاهش عرضه در گردش همراه با انتظارات بازار از هاوینگ بیت کوین، احتمالاً باعث افزایش سریع قیمت خواهد شد.

شرکت بلاکور سلوشن در بیانیه‌ای در قالب یک ایمیل اظهار داشت:

«از آنجایی که نقدینگی در بازار بیت کوین همچنان در حال افزایش است، هر کاتالیزگر تقاضا باعث افزایش شدید قیمت‌ها خواهد شد.»

 

💡در حال حاضر، عرضه در گردش غیرفعال بیت کوین به 70 درصد رسیده است. این یعنی سرمایه گذاران تمایل به خرید و هولد بلند مدت بیت کوین دارند. بر اساس داده‌های گلس‌نود، 75 درصد از عرضه در گردش در کیف پول دارندگان بلند مدت قرار دارد.

 


بر اساس داده‌‌های آنچین دعوا سر 5 درصد بیت کوین است! (اخبار 17 شهریور)

سال 2023 با بسته‌ای از افزایش نرخ بهره، بازار ارز دیجیتال را با فشار مواجه کرد، با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند این چالش‌ها ارز دیجیتال را به بلوغ رساند و تا حدود زیادی باعث استقلال این بازار شد؛ زیرا دیگر معامله‌گران واکنش چندانی به افزایش نرخ بهره نشان نمی‌دهند.

با این حال سابقه‌ی بازار بیت کوین نشان داده، ماه سپتامبر اکثراً ریزشی بوده است. هفته‌ی اول سپتامبر 2023 نیز رکود خود را با ریزش و حرکت سایدوی در نمودار بیت کوین نشان داد. BTC حدود 8 درصد کاهش یافت.  به وضوح بازار حجم ندارد و گویی به خواب رفته است.

اما داده های آنچین روایت دیگری دارند.

نمودار تحرکات دارندگان بلند مدت بیت کوین- گلسنود

نمودار تحرکات دارندگان بلند مدت بیت کوین - منبع: گلسنود

شاید تعجب کنید که بر اساس داده‌های گلسنود:

در 30 روز گذشته که بازار بیت کوین حدود 16 درصد ریزش داشته است، 95 درصد از کل بیت کوین‌های خریداری شده هیچ حرکتی نکرده است. بنابراین این سر و صدا و تلاطم‌ها فقط با 5 درصد بیت کوین به پا شده است. جذابیت یعنی وقتی شرکت‌ها و مؤسسات بزرگ بر سر آن 5 درصد با هم می جنگند و 95 درصد دارنده BTC نشسته‌اند و تماشا می‌کنند و بدون هیچ ترسی از ریزش همچنان دارایی خود را ذخیره نگه می‌دارند. جذابیت بیت کوین در کمیاب و ارزشمند بودن آن است و این 95 درصد، از این موضوع اطلاع دارند.

از سوی دیگر، درخواست‌های مجوز برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین در ایالات متحده همچنان روی میز قانونگذاران قرار دارند و هر تأیید می‌تواند در هر لحظه، به عنوان کاتالیزگر برای افزایش قیمت بیت کوین عمل کند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: 10 سایت برتر تحلیل آنچین

آیا سپتامبر ماه خونین بیت کوین است؟ (اخبار 15 شهریور 1402)

اکنون که در ابتدای ماه سپتامبر قرار داریم، چرا برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند ماه سپتامبر بازار بیت کوین ریزشی خواهد بود و آیا این موضوع حقیقت دارد؟

بازار ارز دیجیتال در ماه سپتامبر با چالش صندوق‌های ETF و «رهاسازی» گسترده‌ی برخی از توکن‌های محبوب دست و پنجه نرم خواهد کرد. بسیاری از تحلیل‌گران هشدار داده‌اند که تریدرها مراقب بازار بی‌حوصله‌ی بیت کوین باشند. این بی‌حوصلگی با تأخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در تصویب ETF بیت کوین دو چندان می‌شود.

همانطور که تحلیلگران بارها متوجه شده‌اند، برای سال‌های متمادی، ماه سپتامبر برای بیت‌کوین‌داران دردسر ایجاد کرده است. در سال 2023، علاوه بر فرسودگی بازار، معامله گران باید منتظر رهاسازی بیت کوین‌ها و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتالی باشند که در جریان سقوط صرافی FTX از سوی دادگاه آمریکا توقیف شده بودند. همچنین، بسیاری از آزادسازی‌های عظیم نیز وضعیت را بدتر می‌کنند. قفل گشایی‌های مهم در ماه سپتامبر عبارتند از:

  1. دی وای دی ایکس (DYDX)
  2. ایپ کوین (APE)
  3. اپتوس (APT)
  4. اوپتیمیسم Optimism (OP)

در شرایط عادی بازار، این فشار فروش به راحتی جذب می شود. اما در این محیط با نقدینگی کم، شاهد کاهش حجم خواهیم بود. در کل به نظر می‌رسد در اوایل سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2023، وضعیت برای خریداران خطرناک باشد.

آیا بازار بیت کوین دچار رکود است؟

طول عمر کوتاه پامپ بیت کوین (BTC) که با پیروزی در دادگاه گری اسکیل ایجاد شد، بهترین شاخص بی تفاوتی بازار بود. این سرخوشی تنها دو روز ادامه داشت تا اینکه قیمت بیت کوین (BTC) به سطوحی که از اواسط ژوئن مشاهده نشده بود، بازگشت.

همچنین محرک‌های اقتصاد کلان، مانند انتشار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در 13 سپتامبر و جلسه‌ی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 20 سپتامبر نیز در تعین شرایط بیت کوین در ماه سپتامبر مؤثر خواهند بود؛ زیرا معمولاً هر دو شاخص بر قیمت بیت کوین (BTC) و آلت کوین های اصلی در هر جهت تأثیر می‌گذارند.

محدوده‌ی مناسب برای خرید بیت کوین کجاست؟

تحلیلگران اعتقاد دارند دو قیمت 25000 دلار و 23000 دلار، به عنوان «سطوح علاقه» به نظر می رسند، اما از دست دادن این سطوح برای بیت کوین (BTC) دور از انتظار نیست.


ریزش گسترده بیت کوین در هفته آخر مرداد

در حال حاضر، بیت کوین حمایت 28700 تتر را از دست داده و خط روند صعودی بلند مدت بیت کوین در تایم فریم روزانه شکسته شده است. این امر می‌تواند ریزش‌های گسترده‌تری را برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به همراه  داشته باشد.

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین در هفته آخر مرداد 1402

نمودار بیت کوین به تتر (BTCUSDT) - تایم فریم روزانه - منبع: TradingView

در حال حاضر، سطح حمایت 25150 جلوی ریزش قیمت را گرفته است. اما این ریزش بنا به دلایل زیر بسیار معنادار است:

  1.  بیت کوین را از روند سایدوی دو ماهه خارج کرد؛
  2. بیت کوین را به پایین‌ترین قیمت تاریخی در دو ماه گذشته رساند؛
  3. خط روند صعودی بلند مدت بیت کوین را که از ابتدای 2023 معتبر است، شکست.

تصویر این سقوط در تایم فریم 4 ساعته ملموس‌تر است.

نمودار ریزش بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته

نمودار بیت کوین به تتر (BTCUSDT) - تایم فریم 4 ساعته - منبع: TradingView

پس از انتشار اخباری در مورد ETF اتریوم، قیمت بیت کوین اندکی ریکاوری شد. ولی با توجه به ورود قیمت به منطقه‌ی اشباع فروش، این ریکاوری می‌تواند تنها یک استراحت باشد. به علت شکست خط روند صعودی بلند مدت، ریسک ریزش همچنان بالاست.

در صورت از دست رفتن حمایت 25150 تترف سطح بعدی 23940 تتر است.

مطالعه‌ی مقاله‌ی علت ریزش بیت کوین به همراه بهترین استراتژی در زمان ریزش پیشنهاد می‌شود.


اعلام نتیجه‌ی تصمیم در مورد صدور مجوز برای ETF بیت کوین: آیا جهشی جدید در راه است؟ (20 مرداد)

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در آستانه‌ی اعلام نهایی تصمیم در مورد صدور مجوز برای ETF بیت کوین است، حرکتی که بازار ارزهای دیجیتال به شدت منتظر آن بود.

به گزارش دنیای ترید، به نقل از رسانه‌ی ارز دیجیتال U.TODAY،  جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF، معتقد است که به احتمال زیاد، تصمیم کمیسیون بورس آمریکا در مورد صدور مجوز صندوق ETF بیت کوین برای مؤسسه‌مالی آرک 21 شرز (ARK 21Shares) احتمالاً تا پایان روز کاری یکشنبه منتشر خواهد شد. بنابراین احتمالاً در این روز شاهد نوسانات زیاد در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

در حال حاضر، موسسات مالی بزرگی مانند بلاک راک (BlackRock)، ویزدام تری (Wisdomtree)، ون اک (Van Eck) و بیت وایز (Bitwise) به دنبال دریافت مجوز برای ETF بیت کوین مربوطه خود هستند. روزهای آتی به ویژه برای ARK 21Shares بسیار مهم خواهد بود که پیش از رقبا اقدام کرده و موعد ضرب العجل دوم آن رسیده است.

با این حال، مسیر صدور مجوز برای صندوق ETF بیت کوین بدون مانع نیست. نگرانی‌های مربوط به دستکاری بازار، نقدینگی و حمایت از حقوق سرمایه گذار می تواند مسیر صدور مجوز برای برخی از این ETF های پیشنهادی را طولانی و پر پیچ و خم کند.

در صورت صدور مجوز برای ETF بیت کوین انتظار جهش قیمت در پادشاه ارزهای دیجیتال را داریم.

بیت کوین در بازار خرچنگ (اخبار 28 تیر)

عملکرد فعلی قیمت و داده‌های بازار معاملات مشتقه نشان می‌دهد که بیت‌کوین در بازار خرچنگ قرار دارد؛ این یعنی که قیمت در محدوده‌ی کوچکی نوسان می‌کند و برای مدت طولانی در فاز تثبیت باقی می‌ماند. تحلیلگران اعتقاد دارند، یک فشار قوی از سطح 32000 دلار می‌تواند صعود دیگری را برای بیت کوین رقم بزند.

از منظر ساختار هفتگی بازار بیت کوین، سطح 30000 دلار یک نقطه محوری مهم است که در چرخه قبلی بازار صعودی به عنوان حمایت عمل کرده است. شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح، باعث جهش قیمت به سمت 37 هزار دلار می‌شود.

پیش بینی رشد انفجاری بیت کوین در گزارش سه ماهه دوم BTC

 آیا بیت کوین در حال آماده شدن برای یک جهش دیگر است؟ شرکت تحلیل آنچین Reflexivity Research، گزارش عملکرد سه ماهه‌ی دوم بیت کوین را منتشر کرد. در این گزارش عملکرد رشد سالانه (YTD) بیت کوین با طلا، شاخص S&P500 و نزدک به شرح زیر مقایسه شد:

  • 🔶 رشد سالانه بیت کوین : 85 % 👌
  • 🔶 رشد سالانه طلا: 5%
  • 🔶 رشد سالانه شاخص S&P500: حدود 16%
  • 🔶 رشد سالانه شاخص نزدک: 40%
  •  

همچنین عملکرد امسال بیت‌کوین (BTC) با چرخه‌های 4 ساله قبلی نیز مقایسه شد.

عملکرد قیمت بیت کوین طی 4 چرخه قبلی

همان طور که در نمودار بالا مشخص است، بیت کوین از عملکرد 3 چرخه‌ی قبلی مدل سازی می‌کند و به احتمال زیاد در این چرخه نیز، عملکردی مشابه ارائه دهد.

عملکرد قیمت از بالاترین سطح چرخه

این نمودار نیز می‌تواند گواهی بر تشابه چرخه‌های قیمت بیت کوین باشد.

بررسی داده‌های آنچین نشان می‌دهند بیت کوین در حال ورود اولیه به یک بازار صعودی دیگر است.

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند با سرکوب‌های نظارتی اخیر، جریان نقدینگی از آلت کوین‌ها خارج و وارد بیت کوین شود. دلایل این پیشبینی دو مورد زیر است:

اولین دلیل، صعودی شدن نمودار شاخص دامیننس بیت کوین قید شده که در نمودار زیر قابل مشاهده است.

نمودار دامیننس بیت کوین

دومین دلیل، علاقه بیش از حد به بیت کوین در بازار فیوچرز  و معاملات پرپچوال بیت کوین است. این علاقه در نمودار مقایسه‌ی دامیننس حجم معاملات پرپچوال بیت کوین و اتریوم کاملاً قابل مشاهده است.

 نمودار مقایسه‌ی دامیننس حجم معاملات پرپچوال بیت کوین و اتریوم

این واگرایی به وضوح برتری را به بیت کوین می‌دهد. بنابراین انتظار می‌رود حجم نقدینگی از آلت کوین‌ها به سوی بیت کوین روانه شود و احتمالاً یک بیت سیزن به وجود بیاید.

چه زمانی وقت سرمایه گذاری در بیت کوین فرا می‌رسد؟

 بیت‌کوین در حال حاضر دو رویداد مهم را در سال جاری پشت سر گذاشته:

  1. بحران بانکی پیرامون بانک سیلیکون ولی (SVB) در ماه مارس؛
  2. درخواست  BlackRock برای ثبت یک صندوق ETF بیت کوین اسپات در ماه ژوئن.
  • ✅ در سه ماهه‌ی دوم سال 2023، تعداد آدرس‌های بیت‌کوین با موجودی بیش از 1 BTC، برای اولین بار از مرز 1 میلیون عبور کرد و این شبکه تقریباً 2 تریلیون دلار تراکنش انجام داد.
  • ✅ کتیبه‌های اوردینال بیت کوین رشد انفجاری را تجربه کردند و در حال حاضر، به مرز 15 میلیون رسیده که سوددهی 56 میلیون دلاری به ماینران بیت کوین را دربرداشته است.

نمودار رشد کتیبه های اوردینال بیت کوین

در مجموع، دریافت تأییدیه‌ی هر یک از صندوق‌های ETF از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار، یک کاتالیزگر مهم برای افزایش قیمت بیت کوین خواهد بود. با این وجود، کارشناسان ارز دیجیتال اعتقاد دارند هنوز احتمال وقوع یک رویداد قوی سیاه بالاست. به نظر می‌رسد بازار در حال تجربه‌ی دوره‌های اولیه برای آغاز این چرخه‌ی گاوی فعلی است. به احتمال زیاد، قیمت یک بار دیگر مشابه مارس 2020، قبل از صعود یک ریزش قابل توجه را تجربه کند که فرصت سرمایه گذاری در بیت کوین خواهد بود.

اخبار بیت کوین (3 تیر) مهم ترین اتفاق در تاریخ بیت کوین 🚀

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) روز گذشته اولین صندوق ETF اهرمی بیت کوین را تأیید کرد. 🚀

صندوق ETF آتی بیت کوین با اهرم 2X، موسوم به BITX قرار است روز سه شنبه 27 ژوئن، در صرافی BZX شیکاگو راه اندازی شود. این صرافی رگوله و مورد تأیید کمیسیون بورس و اوراق بهادار است.

این اولین صندوق تأیید شده توسط SEC است و به عنوان نقطه‌ی عطفی در پذیرش رسمی بیت کوین، باعث شد پادشاه ارزهای دیجیتال مجدداً سطح 30 هزار دلار رو آزمایش کند.

 واضح است که به علت تحریم ایران، امکان سرمایه‌گذاری در این صندوق برای ایرانیان وجود ندارد؛ اما این موضوع اصلاً مهم نیست.

 مهم تأثیر مثبت این رویداد بر بازار ارزهای دیجیتال است که در اولین اقدام، باعث پامپ 5 درصدی بیت کوین شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز بیت کوین به تتر (BTCUSDT) - تایم فریم روزانه - منبع : TradingView

در صورت شکست سطح 30 هزار دلار، سطح مقاومت بعدی 33 هزار دلار خواهد بود. سطوح مقاومت در نمودار بالا مشخص شده است.

اخبار بیت کوین (29 خرداد)- بلک راک خواستار تأیید فوری صندوق ETF بیت کوین  شد: SEC زیر فشار!

همانطور که در اخبار 27 خرداد درج شد، چندی است BlackRock بزرگترین شرکت سرمایه‌داری جهان، درخواست تأیید یک صندوق ETF  بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مطرح کرده است.

در تازه‌ترین خبرهای بیت کوین، بلک راک خواستار تأیید فوری صندوق ای تی اف بیت کوین شد.

 

  روند معمول تایید ETF می تواند تا 240 روز طول بکشد، اما با درخواست فوری  BlackRock، این روند سریع‌تر و در عرض یک ماه طی می‌شود. درخواست تأیید فوری بلک راک به منزله‌ی گسترش به رسمیت شناختن بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل سرمایه گذاری و ادغام آن در بازارهای مالی سنتی است.

 

در اقدامی پیشگامانه، بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان، رسماً از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست کرده است تا فرآیند تأیید صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تسریع بخشد. این پیشرفت به عنوان یک تحول مهم در فشار برای پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال است و نشان دهنده‌ی علاقه روبه‌رشد سرمایه گذاران نهادی به دارایی‌های دیجیتال است.

یک صندوق ETF بیت‌کوین اسپات فرصتی را در اختیار سرمایه‌گذاران ناآشنا با ارز دیجیتال برای آغاز آشنایی با بیت کوین، بدون نیاز به نگهداری مستقیم رمزارز قرار می‌دهد.

اثرات مهم تأیید صندوقETF  بیت کوین

اگر صندوق ETF  بیت کوین در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تأیید شود، فصلی جدید برای پذیرش بیت کوین توسط نهادهای مالی بزرگ آغاز می‌شود.

 تأیید فوری SEC نشان دهنده‌ی یک نقطه‌ی عطف بزرگ در بلوغ بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را مشتاق پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری رسمی و پربازده می‌کند.

با تأیید SEC، این صندوق برای معامله در لیست صرافی‌های مجاز ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. این صندوق عملکردی مشابه صندوق‌های ETF  سنتی دارد و یک نقطه ورود مناسب به بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

توجه به این نکته مهم است که SEC بررسی کامل ETF پیشنهادی را برای اطمینان از انطباق با استانداردهای نظارتی و حمایت از سرمایه گذاران انجام خواهد داد. در حالی که هنوز نتیجه نامشخص است.

تأیید بالقوه یک ETF بیت کوین اسپات می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی ایجاد کند و یک راه حل آسان برای مشارکت در بازار ارزهای دیجیتال ارائه دهد. با این حال، سرمایه گذاران باید احتیاط کنند و قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه گذاری، با در نظر گرفتن ریسک‌های ذاتی و نوسانات مرتبط با ارزهای دیجیتال، تحقیقات کاملی انجام دهند.


اخبار بیت کوین (20 اردیبهشت): جنجال توکن‌های BRC-20

این روزها همه جا در مورد ازدحام اخیر شبکه‌ی بیت کوین صحبت می‌شود. شبکه‌های لایه یک مانند لایت کوین به علت همین ازدحام، به عنوان جایگزین بیت کوین مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

اخیراً کارشناسان یکی از دلایل این ازدحام را جنجال توکن‌های استاندارد جدید BRC-20 مبتنی بر شبکه‌ی بیت کوین دانسته‌اند. BRC-20 یک استاندارد جدید توکن است که امکان ایجاد و انتقال توکن در پروتکل Ordinals، با استفاده از شبکه بیت کوین را برای کاربران فراهم می‌کند. 

محبوبیت فزاینده‌ی توکن‌های BRC-20، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین را به بالاترین سطح از می 2021 رساند. همچنین باعث شد صرافی بزرگ بایننس، به طور موقت برداشت از طریق بیت کوین را از اوایل دوشنبه متوقف کند.


اخبار بیت کوین (15 اردیبهشت): جهش تراکنش های بیت کوین در ماه می

صدای بلند رکود اقتصادی در ایالات متحده از هر طرف به گوش می‌رسد، به همین علت افزایش نرخ بهره در آخرین جلسه فدرال رزرو تأثیری بر قیمت بیت کوین نداشت. واکنش قیمت صعود بیشتر بود.

به استناد داده‌های درون زنجیره‌ای منتشره توسط گلسنود، تعداد تراکنش‌های روزانه بیت‌کوین (BTC) در ابتدای ماه می افزایش یافته و به بالاترین رقم تاریخی یعنی 682 هزار رسید. رافائل شولتز کرافت (Schultze-Kraft)، یکی از بنیانگذاران گلسنود، این افزایش را قابل توجه توصیف کرد؛ زیرا همانطور که در نمودار زیر مشخص است، بیش از دو برابر خط پایه‌ی سال 2022 است که در حدود 250 هزار تراکنش در روز، ثابت مانده بود.

نمودار نرخ تراکنش های روزانه بیت کویننمودار نرخ تراکنش های روزانه بیت کوین - منبع: glassnode

Taproot چیست و چرا پذیرش آن در حال افزایش است؟

تیپ روت یک ارتقاء پیشنهادی برای شبکه‌ی بیت کوین است که برای بهبود حریم خصوصی و افزایش کارایی این بلاکچین طراحی شده. این فناوری چندین تراکنش BTC را در یک خروجی واحد ترکیب می‌کند و می تواند با استفاده از یک امضای دیجیتال تأیید شود. این امر باعث کوچک‌تر و ارزان‌تر شدن تراکنش‌ها می‌شود که می‌تواند از یک سو حفظ حریم خصوصی را تضمین کند و از سوی دیگر کارمزد تراکنش و بار شبکه را کاهش دهد.

مهم‌ترین بخش افزایش حجم تراکنش‌ها، به استفاده از معاملات تیپ روت (Taproot) اختصاص داشته است. بر اساس داده‌های گلسنود، این تراکنش‌ها در 30 آوریل، 37.5 درصد از حجم کلی تراکنش‌ها را به خود اختصاص دادند و در تاریخ 1 می، این میزان به 60 درصد از کل تراکنش‌های بیت‌کوین افزایش یافت.

نمودار نرخ پذیرش تیپ روت - منبع: glassnode (خط آبی نشانگر میزان استفاده و خط نارنجی نشان‌دهنده‌ی نرخ پذیرش است)

Taproot اولین بار در سال 2018 پیشنهاد شد، اما مدتی طول کشید تا جامعه‌ی بیت کوین در مورد اجرای آن به اجماع برسد. با این حال، پس از فعال‌سازی اخیر این فناوری در بلاکچین بیت کوین، با پذیرش انبوه از سوی کاربران و کسب‌وکارها مواجه شده است.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام