صرافی بای بیت چیست؟ بررسی کامل و دقیق Bybit
ارز دیجیتال

صرافی بای بیت چیست؟ بررسی کامل و دقیق Bybit

Bybit یک صرافی معاملات مشتقه‌ی ارز دیجیتال، با طیف گسترده ای از ابزارهای معاملاتی پیشرفته است. دارای امنیت عالی و تعهدی بی وقفه است. این صرافی در ایالات متحده در دسترس نیست، اما برای یک معامله‌گر ایرانی، ‌می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. قبل از استفاده از این صرافی پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این بررسی با ما همراه باشید.

این صرافی ارز دیجیتال، برای افراد غیر آمریکایی و به تبع آن کاربران ایرانی بسیار مناسب است. معامله‌گران ایرانی ارزهای دیجیتال که می خواهند از سرویس‌های مارجین و فیوچرز استفاده کنند، می‌توانند صرافی Bybit را جایگزین بخش فیوچرز بایننس کنند.

ویژگی‌های صرافی Bybit (بای بیت)

امکان معاملات اهرمی تا 100x

شما می توانید ارزهای دیجیتال را در Bybit با اهرم 100 برابر معامله کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید یک پوزیشن 10000 دلاری را تنها با یک سرمایه‌گذاری 100 دلاری، معامله کنید. معامله‌گران باتجربه می‌توانند سودهای زیادی از معاملات اهرمی به دست آورند، معاملات اهرمی بطور بالقوه پاداش‌های معاملاتی شما را افزایش می‌دهد. اما ریسک را نیز فراموش نکنید. در این نوع از معاملات ریسک شما نیز افزایش چشمگیری می‌یابد.

کاربران این صرافی می‌توانند 15 ارز موجود را لانگ و یا شرت کنند (به ترتیب یعنی روی افزایش یا کاهش قیمت شرط بندی کنند). صرافی Bybit طیف وسیعی از امکانات و سرویس‌های تجاری پیشرفته را ارائه می‌دهد.

تکنولوژی و ابزارهای Bybit

Bybit ادعا می‌کند که می‌تواند 100 هزار تراکنش را در ثانیه پردازش کند، که بسیار سریع‌تر از رقبای خود به نظر می‌رسد. به نظر این صرافی هر کاری را برای جلوگیری از داون یا قطعی سرور خود انجام می‌دهد، مشکلی که تعدادی از صرافی‌ها هر زمان که حجم معاملات در بازار شدت می‌یابد، با آن مواجه می شوند.

ابزارهای رسم نمودار آن نیز در بین معامله‌گران محبوب است. بخش رسم نمودار بای‌بیت، دارای قابلیت‌های زیاد و ویژگی‌هایی فوق‌العاده است. همچنین می‌توانید داده‌های معاملاتی خود را در قالب‌های مختلف دانلود کنید.

بدون ریسک در Bybit تمرین ترید کنید

Bybit دارای یک وب‌سایت آزمایشی است که در آن معامله‌گران جدید می‌توانند استراتژی‌های خود را آزمایش کرده و نحوه استفاده از سایت را بدون استفاده از پول واقعی بیاموزند. اگر با معامله مشتقات ناآشنا هستید، این وب‌سایت راهی مناسب برای عادت کردن به این ابزارهای پیشرفته و گاهی پیچیده است.

از آنجا که معامله با اهرم می‌تواند بسیار ریسکی باشد، منطقی است که قبل از به خطر انداختن پول نقد خود، در محیط آزمایشی تجربه و اعتماد به نفس کسب کنید. اگر هم تصمیم دارید به صورت واقعی معامله کنید، از مقادیر کوچک شروع کنید و در این مورد مطالعه کنید که چگونه می‌توان ریسک را به حداقل رساند.

منابع آموزشی Bybit

صرافی Bybit دارای مجموعه قابل توجهی از منابع، اخبار و اطلاعات برای معامله‌گران در تمام سطوح است. به عنوان مثال، "Bybit Learn" نحوه استفاده از ابزارهای فنی و درک الگوهای نمودارها را آموزش می‌دهد. در کنار آن در مورد امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) نیز به کاربران آموزش می‌دهد و تجزیه و تحلیل دقیق کوین‌های بخصوص را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این‌ها، Bybit هفته ای دو بار در شبکه‌های اجتماعی کلاس‌های آموزشی و سمینار برگزار می‌کند.

این نکات بسیار خوب و حائز اهمیت‌اند، زیرا قراردادهای آتی و مارجین تریدینگ ابزارهای مالی پیشرفته‌ای هستند و قبل از استفاده از آن‌ها باید درک خوبی داشته باشید.

احراز هویت در صرافی بای بیت (Bybit)

Bybit هیچ الزامی برای KYC یا احراز هویت ندارد، بنابراین برای باز کردن حساب فقط به یک شماره تلفن یا آدرس ایمیل نیاز دارید، که باعث می‌شود این صرافی برای معامله‌گران یک موهبت به حساب بیاید. می توانید ارزهای دیجیتال واریز کنید یا از یک برنامه خارجی، برای خرید بیت کوین با پول فیات (سنتی) استفاده کنید.

چگونگی کار صرافی بای بیت Bybit به طور کلی

این صرافی امکان معاملات مارجین و آتی را با حداکثر اهرم 100 برابری ارائه می‌دهد. کاربران Bybit می‌توانند 100 برابر اهرم روی بیت‌کوین و 50 برابر روی دیگر ارزها دریافت کنند. مشتریان همچنین می توانند بیمه کوتاه مدت در برابر خسارت بگیرند. برای معامله‌گران حرفه‌ای نیز باید گفت، وب‌سایت و اپلیکیشن تلفن همراه بای‌بیت دارای ویژگی‌های بسیار مفیدی هستند.

در بای‌بیت تنها می‌توانید یک ارز دیجیتال را با یک ارز دیجیتال دیگر مبادله کنید و امکان معامله با ارز فیات وجود ندارد. اما اگر این تنها کاری است که می خواهید انجام دهید، Bybit احتمالاً بهترین انتخاب نیست.

نکته دیگر اینکه Bybit، برای معاملات اسپات طراحی نشده و اگر به دنبال معاملات کم ‌ریسک‌تری هستید برای شما مناسب نیست.

اگر قبلاً هرگز از اهرم استفاده نکرده‌اید، بگذارید اینطور بگوییم که در اصل مقداری پول وام می‌گیرید تا بازده بالقوه خود را افزایش دهید. به آن خرید روی مارجین نیز می‌گویند. نهادهای نظارتی به سرمایه‌گذاران خرد اجازه خرید و فروش با مارجین را نمی‌دهند، زیرا شما همچنان که سود خود را اقزایش می‌دهید، ضررهای خود را نیز افزایش می‌دهید و ممکن است به راحتی شما بمانید جیب خالی!

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: کدام ارز دیجیتال آینده بهتری دارد؟

کارمزدها در صرافی Bybit چگونه‌اند؟

سه نوع کارمزد برای مطالعه عبارتند از: کارمزد معاملاتی، کارمزد برداشت از حساب و کارمزد واریز. برای معاملات، Bybit کارمزدهای متفاوتی از سازنده/گیرنده بازار می‌گیرد. تفاوت این دو نوع در این است نقدینگی را به بازار اضافه می‌کنید یا از آن استفاده کنید.

در اینجا کارمزدها و اهرم پشتیبانی شده برای قراردادهای معکوس را برای شما آورده‌ایم. قراردادهای معکوس، در واقع از خود ارزهای دیجیتال برای مبدا مبادلاتی استفاده می‌کنند.

بسته به ارزی که می‌خواهید برداشت کنید، کارمزدهای برداشت معمولی را نیز پرداخت خواهید کرد:

ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط بای بیت (Bybit)

بسته به نوع معامله‌ای که می‌خواهید انجام دهید، Bybit امکان معامله 15 ارز زیر را به شما می‌دهد:

  1. بیت‌کوین (BTC)
  2. اتریوم (ETH)
  3. بیت‌کوین کش (BCH)
  4. لایت‌کوین (LTC)
  5. تزوس  (XTZ)
  6. لینک (LINK)
  7. کاردانو (ADA)
  8. پولکادات  (DOT)
  9. یونی‌سوآپ  (UNI)
  10. ریپل (XRP)
  11. نم  (XEM)
  12. سوشی‌سوآپ  (SUSHI)
  13. آوه  (AAVE)
  14. دوج‌کوین  (DOGE)
  15. تتر (USDT)

آیا صرافی Bybit قابل اعتماد است؟ دارایی‌های من در امان خواهد بود؟

Bybit برای حفاظت از دارایی‌های شما اقدامات امنیتی متعددی را در نظر گرفته است. 100 درصد از وجوه مشتریان را بصورت آفلاین در یک سردخانه دیجیتال ذخیره می‌کند. همچنین به طور جداگانه هر درخواست برداشت را به صورت دستی بررسی می‌کند تا از برداشت های غیرمجاز جلوگیری شود.

Bybit در یک برنامه شکار باگ نیز شرکت می‌کند که هکرهای کلاه ‌سفید را تشویق می‌کند تا هرگونه خلأ در سیستم را گزارش دهند. همچنین در کنار این‌ها، سابقه تمام کارکنان خود را بررسی می‌کند، که نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود.

Bybit در سطح کاربر، تایید دومرحله‌ای را برای برداشت و تغییر تنظیمات امنیتی حساب فعال کرده است.

در انتها اگر موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، پس صرافی Bybit انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود:

شما یک مقیم غیر آمریکایی هستید که می خواهید فقط بصورت مارجین و فیوچرز معامله کنید.

در استفاده از ابزارهای معاملاتی پیشرفته باتجربه‌اید.

می‌خواهید استفاده از مشتقات ارز دیجیتال را بیاموزید و با این ریسک پیش رو مشکلی ندارید.

مزایا و معایب صرافی ارزدیجیتال بای بیت (Bybit)

مزایا:

  • مناسب برای کاربران ایرانی
  • امکان استفاده از اهرم تا سقف 100 برابری
  • ابزارهای معاملاتی پیشرفته که توسط تکنولوژی قدرتمند بای‌بیت پشتیبانی می‌شود
  • محیط آزمایشی برای کسب تجربه و یادگیری
  • منابع آموزشی

معایب:

  • غیرقابل دسترسی در امریکا
  • ریسکی بودن معاملات اهرمی
  • از معاملات اسپات پشتیبانی نمی‌کند
  • ممکن است از اطلاعات شما برای بازاریابی استفاده کند و با طرف‌های دیگر آن‌ها را تقسیم کند

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

نحوه عضویت در صرافی بای‌بیت Bybit

هنوز در Bybit حساب کاربری ندارید؟ برای ساخت حساب در صرافی بای‌بیت Bybit می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

برای معامله‌گران که از وب استفاده می‌کنند؛ به صفحه اصلی Bybit مراجعه کنید. در سمت راست بالای صفحه می‌توانید دکمه ثبت نام Registration را مشاهده کنید. اگر در صفحه دیگری بودید، مانند صفحه Fiat Gateway، می توانید روی "Sign Up" در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید.

روی Sign Up در بالا سمت راست کلیک کنید

معامله‌گرانی که از اپلیکیشن Bybit استفاده می‌کنند، می توانند به شکل زیر وارد صفحه ثبت نام شوند:

  1. یا به صفحه ثبت‌نام بای‌بیت رفته و یا از اپلیکیشن روی علامت کیف پول پایین صفحه کلیک کنید.
  2. سپس روی نماد پروفایل بالا سمت چپ کلیک کنید و بعد Sign Up را بزنید.

پایین سمت راست

در مرحله بعد، روش ثبت نام را انتخاب می‎کنید. پیشنهاد می‌کنم که با استفاده از آدرس ایمیل ثبت نام خود را انجام دهید.

 اطلاعات زیر را وارد می‌کنید:

  1. آدرس ایمیل
  2. رمز عبور قوی
  3. کد رفرال (اختیاری)

مطمئن شوید که اطلاعات را درست وارد کرده‌اید، سپس روی Sign Up کلیک کنید.

نسخه دسکتاپ

نسخه موبایل

در مرحله آخر یک کد به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود. کد دریافت شده را به بای‌بیت ارائه دهید و روی Complete registration کلیک کنید.

نسخه دسکتاپ

نسخه موبایل

نتیجه‌گیری

بای‌بیت با ارائه تجربه کاربری روان، نقدینگی به مقدار مناسب، رابط کاربری منعطف و سریع می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای معامله‌گران ایرانی به حساب آید. در کنار همه این‌ها، بای‌بیت علاوه بر تضمین‌های امنیتی که ارائه می‌دهد، شما را ملزم به احراز هویت نمی‌کند. در صرافی بای‌بیت می‌توانید تا سقف معقولی در روز برداشت داشته باشید بدون اینکه نگران بلاک شدن حسابتان باشید. فراموش نکنید که هنگام استفاده از این صرافی از یک وی‌پی‌ان یا وی‌پی‌اس استفاده کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


6 دیدگاه