صرافی هات بیت خوبه؟ معرفی و بررسی کامل هات بیت
ارز دیجیتال

صرافی هات بیت خوبه؟ معرفی و بررسی کامل هات بیت

هات بیت یکی از صرافی های محبوب و پرکاربر ارز دیجیتال است. این صرافی از لحاظ حجم معاملات رتبه 86 را دارد و یکی از امن ترین صرافی های جهان محسوب می شود. امروزه با گذشت نزدیک به چهار سال از فعالیت این صرافی، هات بیت با بیش از دو میلیون کاربر، به یکی از صرافی‌های معتبر دنیا تبدیل شده است.

در این پلتفرم، به دلیل تعدد کاربران، می‌توانید در کسری از ثانیه به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. در این مقاله که از سری مقالات معرفی صرافی ارز دیجیتال است، قصد داریم صرافی هات بیت را به طور کامل معرفی کنیم، مزایا و معایب، نقاط ضعف و نقاط قوت آن را برشماریم و در پایان به آموزش احراز هویت در این صرافی بپردازیم.

اگر به دنبال یک صرافی خوب هستید، بررسی جامع صرافی هات بیت (Hotbit) را از دست ندهید؛ زیرا ما در این مقاله به چند پرسش اساسی کاربران پاسخ داده ایم: آیا صرافی هات بیت برای ایرانیان تحریم است؟ آیا هات بیت معتبر است؟ آیا هات بیت برای ایرانیان مناسب است؟ و ایرانیان می توانند بدون ترس از بلوکه شدن ارزهای خود در این صرافی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازند؟

تاریخچه و معرفی صرافی هات بیت (Hotbit)

صرافی ارزهای دیجیتال Hotbit یک صرافی متمرکز است که در ماه ژانویه 2018 راه اندازی شد. این صرافی در هنگ کنگ و استونی به ثبت رسیده و دفتر مرکزی دارد. هات بیت با بیش از 2 میلیون کاربر در سراسر جهان یکی از پرکاربرترین صرافی محسوب می‌شود. اعضای اصلی این صرافی بین‌المللی از سه ملیت چینی، آمریکایی و تایوانی تشکیل یافته‌اند.

در وبسایت رسمی Hotbit، همکاری با سازمان غیر انتفاعی دبلاکچینرز (The Blockchainers)، صندوق سرمایه گذاری با نفوذ وانداریان (Wandarin) و پلتفرم مای توکن (MyToken) قید شده است.

رمز موفقیت صرافی هات بیت در 4 نکته نهفته است:

  • پشتیبانی گسترده از ارزهای دیجیتال،
  • نقدینگی بالا،
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • امنیت

و تمامی این موارد باعث شده صرافی هات بیت برای ایرانی ها جذاب به نظر برسد. در زیر به مزایا و معایب این صرافی اشاره می کنیم.

مزایای صرافی هات بیت

معایب صرافی هات بیت

 

برای افراد مقیم ایران سرویس دهی ندارد

بیش از 1.5 میلیون نفر کاربر و نقد شوندگی بالا

معاملات فیوچرز و پرپچوال را پوشش نمی دهد

رتبه 4 میان صرافی های ارز دیجیتال

معاملات مارجین (Margin Trading) را پوشش نمی دهد.

کارمزد منفی (-0.05%) برای سفارش گذار. به این معنا که به ازای افزایش موجودی در دفتر سفارشات، کاربر 0.05 درصد سود دریافت می کند.

دارای رتبه سوم از لحاظ تنوع و گستردگی ارزهای دیجیتال با پوشش 156 جفت ارز با آلتکوین‌های متنوع

اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS دارد

احراز هویت ندارد

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: کلید عمومی و خصوصی چیست؟

امنیت در صرافی هات بیت

امنیت برای ایرانی ها در درجه اول اهمیت قرار دارد. زیرا موارد بسیاری وجود دارد که وجوه ایرانیان بی دلیل نزد بسیاری از شرکت ها و صرافی ها بلوکه شوند و یا صرافی ها بی دلیل برای ایرانیان مشکل تراشی کنند. از سوی دیگر دنیای ارز دیجیتال انباشته از هکر است. به همین علت امنیت یکی از عوامل محوری در یک صرافی محسوب می‌شود. صرافی هات بیت دارای تیم پایش امنیت داخلی است که به طور 24 ساعته خدمات حسابرسی آنلاین را ارائه می‌دهد.

به گفته Hotbit، این صرافی با دو تیم ناظر حسابرسی اسلو میست (SlowMist) و بیوسن (Beosin) مشارکت استراتژیک دارد. این دو تیم ناظر، به طور مداوم به پایش و رصد امور می‌پردازند تا هرگونه تهدید یا مشکل را شناسایی و در اسرع وقت برطرف کنند.

علاوه بر این دو تیم امنیتی، صرافی هات بیت برای حفاظت از حساب کاربر و داده‌های آن، روش‌های متعددی ارائه می دهد که به طور خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • ایمیل تأیید: در صورت فعالسازی این گزینه، هنگام هر برداشت، ایمیلی برای تأیید برداشت به کاربر ارسال می شود.
  • پیامک تأیید: کاربران می توانند گزینه ارسال پیامک تأیید را برای ورود جدید به حساب، برداشت‌ها، مدیریت API و تغییر رمز عبور فعال کنند.
  • تأیید دو مرحله‌ای: یک فاکتور مهم امنیتی است که بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال دارند و شامل استفاده از قطعه سخت افزاری جدا برای قفل گشایی است. معمولاً از یوبی کی استفاده می‌شود و برای ورود به حساب کد امنیتی یکتا ایجاد می‌کند.

آیا صرافی هات بیت تاکنون هک شده است؟

در ماه آوریل 2021 (10 اردیبهشت) صرافی هات بیت هدف حمله سایبری قرار گرفت. این هک که منجر به فلج شدن تعدادی از خدمات اساسی شد، ۲ میلیون کاربر این صرافی را تحت تأثیر قرار داد.

در اطلاعیه هات بیت آمد «هکرها همچنین سعی کردند به کیف پول‌های موجود در صرافی هات بیت دسترسی پیدا کنند»، اما بنا به ادعای صرافی، این تلاش توسط سیستم کنترل ریسک صرافی شناسایی و متوقف شد.

این صرافی، که دارای یک معماری با سیستم خدمات عظیمی با بیش از 200 سرور آنلاین است، به منظور اطمینان از امنیت، تصمیم گرفت به طور کامل، همه سرورها را چک و ریکاوری کند.

 

این صرافی در تاریخ 30 آوریل 2021 هدف یک حمله سایبری قرار گرفت. طی این حمله حساب‌ها برای ساعاتی با اختلال روبرو شد، لیکن صرافی با شناسایی به موقع هکران و انجام اقدامات سریع، از به سرقت رفتن وجوه موجود در کیف پول‌ها جلوگیری کرد.

 

 

تیم هات بیت برای بازرسی و بازیابی سرورها، اقدام به خاموشی فوری تمامی خدمات کرد. در طول دوره ریکاوری 7 الی 14 روزه اعلامی از سوی صرافی، دسترسی کاربران این صرافی به وجوه خود مسدود شده بود.

بلافاصله پس از اعلام هک، نقل و انتقالات گسترده کریپتو از آدرس‌های هات بیت مشاهده شد. این صرافی ادعا کرد که نقل و انتقالات ناشی از "ایجاد کیف پول سرد جدید" است ولی گمانه زنی‌هایی در مورد کوچ گسترده تریدرها در فضای مجازی شکل گرفت.

معاملات فیوچرز در هات بیت

صرافی هات بیت از مارجین تریدینگ پشتیبانی نمی کند. بنابراین از قراردادهای پرپچوال و یا معاملات فیوچرز پشتیبانی نمی کند؛ زیرا برای انجام معاملات آتی یا فیوچرز احتیاج به مارجین است.

اگر شما از معامله گران علاقه مند به معاملات آتی هستید، می توانید از صرافی های دیگری مانند صرافی کوینکس و صرافی کوکوین برای معاملات فیوچرز استفاده کنید.

معاملات مارجین در هات بیت (Hotbit)

چندی است به علت مشکلات رگولاتوری، بسیاری از صرافی ها از معاملات اهرمی پشتیبانی نمی کنند. صرافی های زیادی نیز مانند اف تی ایکس، اهرم معاملات را بسیار پایین آورده اند. صرافی هات بیت صراحتاً در سایت رسمی خود اعلام کرده که از مارجین تریدینگ یا معاملات مارجین پشتیبانی نمی کند. در این صرافی تنها معاملات اسپات و FTE پشتیبانی می شود.

کارمزد در صرافی هات بیت (Hotbit)

کارمزد معاملات، سپرده گذاری و برداشت، یکی دیگر از فاکتورهای مهمی است که باید هنگام افتتاح حساب در یک صرافی به آن توجه کنیم. در اینجا جزئیات کارمزدهای صرافی Hotbit را آورده‌ایم.

کارمزد سفارش گذار و سفارش بردار در صرافی هات بیت

درست مانند تمام صرافی های دیگر، کارمزد معاملات در صرافی هات بیت نیز، برای سفارش گذار و سفارش بردار کاملاً متفاوت است. کارمزد برای سفارش بردار 0.20 درصد از ارزش سفارش است. این کارمزد تقریباً با متوسط ​​استانداردهای ارز دیجیتال مطابقت دارد.

کارمزد سفارش گذار یا بازار ساز، 0.05- است، این یعنی سفارش گذار به ازای افزودن نقدینگی به دفترچه سفارش خود، پاداش دریافت می‌کند. این یک طرح تشویقی برای پیوستن معامله‌گران به این پلتفرم است.

کارمزد واریز در صرافی Hotbit

واریز وجه فقط با 22 ارز دیجیتال مختلف امکان پذیر است. البته این تعداد ارز دیجیتال نسبت به بسیاری از صرافی‌ ها قابل قبول تر است.

بهترین بخش سپرده گذاری این است که صرافی هات بیت هیچ کارمزدی برای واریز وجه به پلتفرم دریافت نمی کند. با اینحال، کاربر باید هزینه استاندارد تراکنش در بلاکچین را بپردازد.

کارمزد برداشت وجه در صرافی Hotbit

هزینه برداشت وجه در صرافی هات بیت، بسته به نوع ارز دیجیتال درخواستی متفاوت است. توکن‌های اصلی مانند اتریوم، بیت کوین، تتر دارای هزینه برداشت به میزان 2 تتر USDT ، یا 0.001 بیت کوین و یا 0.01 اتریوم است. این مقدار در مقایسه با استانداردهای ارز دیجیتال نسبتاً زیاد است. اما در عین حال، این مقدار در مقایسه با سایر صرافی ها معقول است. جهت دریافت اطلاعات کامل از ساختار کارمزد  به سایت هات بیت مراجعه فرمایید.

واریز و برداشت در صرافی هات بیت

واریز ارز فیات در صرافی هات بیت امکان پذیر نیست. بنابراین تازه کاران دنیای ترید قادر نخواهند بود با این صرافی آغاز به تجارت کنند. واریز وجه فقط به صورت ارز دیجیتال امکان پذیر است. یعنی کاربر باید از کیف پول خارج از صرافی، ارز دیجیتال به حساب صرافی خود واریز کند.

مهمترین ویژگی صرافی ارز دیجیتال هات بیت

ردیف مهمترین ویژگی های صرافی هات بیت
1

رابط کاربری آسان و با سرعت معامالاتی بالا

2 قابلیت بک آپ گیری اطلاعات در سایر دستگاه ها وجود دارد
3 پشتیبانی از بیش از 150 جفت معاملاتی بالا
4 این صرافی دارای کیف پول آنلاین و کلیدهای خصوصی آفلاین است
5 کارمزد این صرافی برای مدل سفارش Taker برابر با 0.01 درصد و برای سفارش Maker یک درصد است
6 وجود نمودارهای گرافیکی تحلیل قیمت در سایت به کاربران این امکان را میدهد تا از طریق مشاهده تغییرات قیمت ها در بازه های زمانی محتلف بازار را به خوبی تحلیل کنند
7 در صورت استفاده از توکن HTB که توکن بومی هات بیت است کارمزد هر سفارش Maker و Taker نیم درصد کم میشود
8 امکان مشاهده نقاط حمایت و مقاومت جفت ارزهای مدنظر کاربر از طریق نمودار گرافیکی تحلیل قیمت
9 امکان سپرده گذاری 22 رمزارز پایه

 

صرافی هات بیت برای ایرانیان: آیا صرافی هات بیت ایران را تحریم کرده؟

صرافی هات بیت برای ایرانیان که غالباً به امنیت، کارمزد و حجم معاملات اهمیت می دهند، بسیار مطلوب است. اما مشکل بزرگ سر راه معامله گران ایرانی تنها در یک چیز خلاصه می شود: تحریم بودن یا نبودن؟ مسئله این است. شاید یکی از مهم ترین دغدغه های معامله گران ایرانی علاقه مند به هات بیت این باشد که آیا کاربران مقیم ایران امکان استفاده از این صرافی را دارند یا هات بیت برای ایرانی ها ممنوع است؟

همانند بیشتر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال، صرافی هات بیت نیز برای مناطق خاص جغرافیایی محدودیت قائل شده که ایران نیز جزو این کشورهاست.

 

تحریم بودن ایران در صرافی هات بیت یک محدودیت به شمار نمی آید؛ چرا که در این صرافی برای واریز و برداشت نیاز به احراز هویت نیست و شما می  توانید به راحتی از خدمات  این صرافی استفاده کنید.

 

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

علت تحریم بودن ایران در صرافی هات بیت در محدودیت‌های رگولاتوری و تحریم‌های بانکی نهفته است. در زیر لیست کشورهایی که در صورت اقامت در آن‌ها نمی توانید از خدمات هات بیت استفاده کنید، قرار داده شده است. همینطور که مشاهده می‌کنید، ایران نیز جزو این کشورهاست. در صورتیکه شهروندان ایرانی، خارج از این محدوده جغرافیایی قرار گیرند، استفاده از خدمات صرافی هات بیت بلامانع است.

لیست کشورهایی که هات بیت در آن‌ها خدمات ندارد

جمهوری چاد

ونزوئلا

ایران

سومالی

کنگو

چین

سودان

افغانستان

ساحل عاج

بلاروس

میانمار

یمن

آلبانی

عراق

بوسنی و هرزگوین

زیمبابوه

آفریقای مرکزی

لیبریا

لیبیا

 

سنگاپور

سوریه

کره شمالی

سودان جنوبی

 

ایالات متحده آمریکا

ژاپن

کوبا

مقدونیه شمالی

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: آموزش ثبت نام در صرافی هات بیت

آیا صرافی هات بیت معتبر است؟

صرافی هات بیت یک صرافی قانونی است که از سال 2018 فعالیت خود را آغاز کرده و موفق شده ظرف سه سال، بیش از 2 میلیون کاربر را از سراسر جهان به سوی خود جذب کند. به گزارش کوین مارکت کپ، این صرافی از نظر حجم معاملات روزانه به یکی از بزرگترین و سریع ترین صرافی های جهان تبدیل شده است. هات بیت توانسته با تدابیر امنیتی جدید، مشتریان را قانع کند که با خیال آسوده سرمایه های خود را روی پلتفرم این صرافی بیاورند.

نحوه فعالسازی تأیید دو مرحله‌ای در صرافی هات بیت

کاربران می‌توانند برای افزایش امنیت حساب، از تأیید دو مرحله‌ای گوگل (Google 2FA) استفاده کنند.

  1. برنامه تأیید دو مرحله ای Google را از لینک های زیر دانلود کنید.

  1. وارد حساب خود در صرافی هات بیت شوید. نرم افزار تأیید دو مرحله ای گوگل را در گوشی خود اجرا کنید. کد QR را اسکن یا آدرس ایمیل خود و رمز عبور (16 رقمی) را که در وب سایت Hotbit ظاهر می شود، وارد کنید. (این رمز عبور را در جایی ذخیره بفرمایید)

گام اول نحوه استفاده از تأیید دو مرحله ای در صرافی هات بیت

گام دوم نحوه استفاده از تأیید دو مرحله ای در صرافی هات بیتگام سوم نحوه استفاده از تأیید دو مرحله ای در صرافی هات بیت

هنگامی که اتصال 2FA تکمیل شد، یک کد تأیید شش رقمی روی تلفن شما ایجاد می شود. این کد را وارد و ارسال کنید.

احراز هویت در صرافی هات بیت (Hotbit)

صرافی هات بیت kyc یا احراز هویت نمی‌خواهد. بنابراین در این صرافی خبر از مراحل طولانی احراز هویت نیست.

Hotbit به طور 24 ساعته امنیت حساب‌ها را رصد می کند و بلافاصله اقدامات جدی را در قبال افرادی که این امنیت را به خطر می‌اندازند، انجام می‌دهد. این صرافی در مواجه با کاربری که اقدامات مشکوک از وی سر می زند، احراز هویت اجباری را درخواست می کند.

و اما سخن پایانی

صرافی هات بیت Hotbit در سه سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است، به طوریکه جایگاه آن در لیست برترین صرافی های ارز دیجیتال از رتبه 50 به رتبه 4 ارتقا یافته است. این نشان دهنده تلاش های روز افزون این پلتفرم برای بهبود کارایی و جلب رضایت مشتری است. بنابراین، این صرافی با مزیت هایی مانند امنیت بالا، تنوع محصولات معاملاتی و کارمزدهای مناسب می‌تواند یک انتخاب خوب برای یک تریدر ارز دیجیتال باشد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


22 دیدگاه

    • comments

      shayan
      ، 08 آذر 1400

      اگه ایرانیا نمی تونن استفاده کنن، پس چرا معرفی کردین این صرافی رو؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 09 آذر 1400

      سلام شایان عزیز؛ با رعایت نکات امنیتی نظیر مخفی کردن آی‌پی و وارد نکردن حجم زیادی از سرمایه، امکان استفاده از این صرافی نیز فراهم است.