صرافی ارز دیجیتال بیترکس Bittrex - معرفی و بررسی + آموزش ثبت نام
ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال بیترکس Bittrex - معرفی و بررسی + آموزش ثبت نام

محبوبیت زیاد ارزهای دیجیتال منجر به تعدد صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال شده لست. این صرافی‌ها با کاهش موانع، به همه علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان اجازه می‌دهند تا به این جامعه بزرگ بپیوندند و وارد تجارت ارزهای دیجیتال شوند.

در این مطلب از دنیای ترید، با نحوه استفاده از صرافی ارز دیجیتال بیترکس Bittrex، کارمزدها، نحوه معامله در صرافی Bittrex و موارد دیگر آشنا می‌شوید. تمامی مطالب به صورت بی‌طرفانه نوشته شده تا به شما درک روشنی از این صرافی بدهد و شما را در انتخاب یک صرافی خوب یاری دهد.

بررسی صرافی بیترکس - صرافی Bittrex

بیترکس Bittrex یک صرافی ارز دیجیتال است که با ارائه محیطی با درجه امنیت، درصدد است اطمینان کسانی که از تجارت الکترونیک واهمه دارند، به خود جلب کرده و فضایی امنی برایشان ایجاد کند. این صرافی در سال 2014 در سیاتل آمریکا راه اندازی شد و بنیانگذاران آن دارای سابقه کاری قوی در غول‌های معتبری مانند مایکروسافت و آمازون، در زمینه امنیت و توسعه هستند.

هدف آنها برای پیوستن به جریال ارز دیجیتال و ایجاد یک صرافی، از این اندیشه نشأت می‌گیرد که ارزهای دیجیتال شایسته دستیابی به پتانسیل کامل خود، در سطح جهانی هستند. و این امر تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که مبادلات ارز دیجیتال در یک محیط ایمن برای همه افراد قابل دسترسی باشد.

بنابراین، آنها مهارت‌های خود را برای ایجاد پلتفرم ارز دیجیتال Bittrex، به کار بستند و یک پلتفرم کاملاً ایمن ساختند.

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

کدام صرافی برای افتتاح حساب مناسب است؟

مطلب چالش برانگیز و اغلب گیج کننده، مخصوصاً برای تریدرهای کاملاً بی‌تجربه اما مشتاق ارزهای دیجیتال، تشخیص این مطلب است که کدام صرافی ارز دیجیتال برای باز کردن حساب مناسب تر است.

هدف از این مطلب ارائه و ارزیابی صرافی ارز دیجیتال Bittrex است و به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید آیا این صرافی با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر تا بتوانید تصمیم خود را بر اساس اطلاعات و حقایق معتبر استوار کنید.

دنیای ارزهای دیجیتال دارای پتانسیل سودآوری بسیار بالایی است، اما در عین حال بسیار ناپایدار و خطرناک است زیرا دائماً مورد حمله هکرها و کلاهبرداران قرار می‌گیرد. بنابراین چیزی که بسیاری از مردم را نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین می‌کند، عدم امنیت برخی از صرافی‌ها و بالا بودن ضریب ریسک در سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال است.

امنیت صرافی بیترکس

شعار صرافی Bittrex امنیت است و یکی از اصلی‌ترین اهداف این صرافی، کاهش ترس و ایجاد احساس اطمینان از طریق ایجاد فضایی است که علاقه مندان به ارزهای دیجیتال یتوانند به آن اعتماد و در آن احساس امنیت کنند.

بیترکس که در اصل به عنوان صرافی ارز دیجیتال به صورت مبادله کریپتو به کریپتو ایجاد شده بود، در سالهای اخیر پذیرش ارزهای فیات را نیز آغاز کرده است و به این ترتیب بدون نیاز به پیش خرید ارزهای دیجیتال از یک عرضه کننده دیگر، می‌توانید مستقیم با استفاده از پول فیات اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده و به ترید بپردازید.

بدون اغراق صرافی بیترکس یکی از امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال در بازار محسوب می شود و این امر نیز با این واقعیت اثبات می شود که تا به امروز هرگز هک نشده است. پس اگر ایرانی هستید و خارج از ایران زندگی می‌کنید، این یک گزینه عالی برای ترید کردن است.

زیرا هیچ یک از سرمایه‌های مشتریان آن، در معرض خطر قرار نگرفته است. مقر اصلی این صرافی در ایالات متحده است. این یعنی Bittrex مشمول قانون مبارزه با پولشویی است و از این لحاظ قوانین و مقررات بسیار سختگیرانه آمریکا، در زمینه مبارزه با کلاهبرداری و پیشگیری از جرایم مالی را رعایت می کند.

یکی از مواردی که بر امنیت Bittrex صحه می‌گذارد، این است که بیش از 80 درصد همه ارزهای دیجیتال به روش سرد ذخیره‌سازی می شوند و بدین ترتیب از گزند حملات هک آنلاین در امان می‌مانند. همچنین همه تراکنش‌های Bittrex نیز با احراز هویت اجباری دو مرحله‌ای محافظت می‌شوند.

ذخیره سازی به روش سرد (Cold storage) راهی برای نگهداری آفلاین ارزهای دیجیتال است. هدف اصلی جلوگیری از دسترسی هکرها به دارایی‌های ذخیره شده است.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

آیا ایرانی‌ها می‌توانند در صرافی بیترکس افتتاح حساب کنند؟

  • هر کشوری که در لیست تحریم‌های آمریکاست نمی‌تواند از این پلتفرم استفاده کند.
  • ساکنان کره شمالی، ایران، منطقه کریمه، سوریه و کوبا و همچنین هر شخصی که تحت تحریمات اقتصادی دولت فدرال قرار دارد نمی‌تواند از خدمات بیترکس استفاده کند.
  • ایرانیان مقیم ایران نمی‌توانند از بیترکس استفاده کنند. استفاده ایرانیان مقیم کشورهای مجاز بلامانع است.
  • بیترکس در صورت استفاده از VPN ارور می‌دهد و کار نمی کند. IP ایران نیز به سرعت توسط پلتفرم تشخیص و حساب بلاک می‌شود.
  • هیچ راهی برای دور زدن احراز هویت وجود ندارد. شما با یک پلتفرم به شدت امنیتی رو به رو هستید و در صورت استفاده از پاسپورت جعلی به سرعت هویت جعلی شناسایی شده و حساب بلاک می‌شود. بنابراین فقط ایرانیان ساکن خارج از کشور قادر خواهند بود در این صرافی افتتاح حساب کنند.

آموزش افتتاح حساب در صرافی بیترکس

استفاده از پلتفرم Bittrex بسیار ساده و آسان است. این کار با افتتاح حساب شروع می‌شود. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • در صفحه اصلی Bittrex، به آدرس زیر، بر روی دکمه "Sign Up" کلیک کنید.

https://global.bittrex.com/

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

  • اگر حساب شخصی می‌خواهید، گزینه “personal”را انتخاب کنید. اگر حساب مؤسسه یا سازمانی می‌خواهید، گزینه دوم را انتخاب کنید.
  • در کادر "Email address" آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • در کادر بعدی یک رمز عبور برای حساب خود انتخاب کنید. (مطمئن شوید یک رمز قوی انتخاب کرده‌اید. رمز عبور باید شامل حرف بزرگ و کوچک، عدد و علائم خاص مانند # یا $ باشد.)

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

  • برای اعتبار سنجی، ایمیلی حاوی یک لینک دریافت می‌کنید که باید روی آن کلیک کنید تا حسابتان فعال شود.

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

  • پس از کلیک روی لینک ایمیل، وارد صفحه ای می‌شوید. در این صفحه هر دو تیک را بزنید، سپس روی "I agree" کلیک کنید.

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

  • وارد صفحه ای می شوید که اطلاعات سکونت شما را می‌خواهد. اطلاعات را وارد و فیلدها را پر کنید.
  • در صفحه ای که وارد می‌شوید، سه گزینه برای احراز هویت ظاهر می‌شود. تصویر پاسپورت، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی. یکی از این گزینه ها را انتخاب کنید و تصویر را بارگذاری کنید.

معرفی و بررسی صرافی ارز دیجیتال Bittrex

  • Bittrex سپس یک کد را از طریق Google Authenticator برای شما ارسال می کند و هنگامی که آن کد را وارد کردید حساب شما آماده استفاده می شود.

مزایای Bittrex Pros چیست؟

Bittrex یک صرافی ارز دیجیتال محبوب است و مزایای زیادی دارد:

  • کارمزدهای رقابتی و ساده: کارمزد صرافی بیترکس یک نرخ ثابت دارد و برابر 0.25٪ از مبلغ هر معامله است. ممکن است به این فکر کنید که کارمزدهای Bittrex چندان پایین‌تر از سایر صرافی‌ها نباشد، اما مزیت این نرخ ثابت بودن آن است و درک و به خاطر سپردن، همچنین محاسبه آن بسیار ساده و سرراست، مخصوصاً برای تریدرهای تازه کار پیچیده و گیج کننده نیست.
  • تنوع بالای محصولات معاملاتی: کاربران Bittrex می‌توانند بین بیش از 190 محصولات دیجیتال متنوع و همچنین صدها جفت معاملاتی مختلف که شامل تمام کوین‌های اصلی و شناخته شده و تعداد قابل توجهی توکن نوظهور است، ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنند.
  • فرآیند احراز هویت ساده و سریع: اگرچه به منظور تأمین اهداف امنیتی، کاربران Bittrex باید قبل از استفاده از پلتفرم صرافی احراز هویت شوند، Bittrex قصد دارد تا آنجا که ممکن است اطلاعات کمی را جمع آوری کند و در عین حال از صحت و سرعت فرآیند احراز هویت اطمینان حاصل کند. برای این منظور، از سرویسی به نام Jumio برای بررسی اطلاعات ارائه شده در برابر سوابق محلی استفاده می‌کند. از طریق Jumio Bittrex می‌توان اطلاعات بیش از 100 میلیون نفر را در بیش از 200 کشور مختلف به سرعت بررسی و تأیید کرد، بنابراین Bittrex واقعاً برای همگان امن و قابل دسترسی است.
  • تراکنش پرسرعت: به لطف فناوری رایانش الاستیک (elastic computing) که پلتفرم بیترکس بر آن متکی است، این صرافی قادر است همه معاملات را به صورت پرسرعت اجرا کند. حتی در مواقع افزایش حجم کار، خللی بر سرعت و کیفیت پردازش وارد نمی‌شود. بنابراین با پلتفرم بیترکس، کاربر یک تجربه خوب، با کیفیت و ایمن را به دست می‌آورد.

 معایب صرافیBittrex چیست؟

با وجود مزایای فراوان، صرافی Bittrex مانند همه ارائه دهندگان خدمات، دارای معایبی است که عمده آنها عبارتند از:

  • موانع دسترسی: اگرچه ممکن است بسیاری Bittrex را دقیقاً به دلیل امنیت بسیار بالا و تقریباً بی نظیر خود به عنوان یک پلتفرم انتخاب کنند، اما این بدان معناست که در برخی مواقع، پلتفرم بیش از حد ایمن است و دسترسی کاربران را با مشکل مواجه می‌کند. در واقع، برخی کاربران اعتراض داده‌اند که به دلیل الزامات سختگیرانه امنیتی، حساب‌های آن‌ها بی‌دلیل بلاک شده است.

تیم Bittrex در تلاش است تا بین ایجاد امنیت حداکثری و دردسر حداقلی برای کاربر، یک تعادل مناسب برقرار کند، اما به نظر می‌رسد تا رسیدن به این مهم باید هنوز تلاش کند.

  • سرویس خدمات مشتریان بامپی (Bumpy): از آنجایی که تریدرها سرمایه خود را روی پلتفرم‌ها می‌گذارند و ممکن است در شرایطی عدم پاسخگویی، این سرمایه را به خطر بیندازد، سرویس خدمات مشتریان یک فاکتور بسیار مهم در انتخاب صرافی است.

 بسیاری از کاربران بیترکس در مورد نحوه رسیدگی به شکایات خود، از سرویس خدمات بامپی انتقاد کرده‌اند. علت نارضایتی مشتریان مدت طولانی انتظار پس از ثبت شکایت و در بعضی مواقع عدم دریافت پاسخ است.

  • کاربران آسیب پذیر در برابر کلاهبرداری: این واقعیت که بیترکس از ارزهای دیجیتال نوظهور استقبال زیادی می‌کند، می تواند یک امتیاز مثبت تلقی شود؛ زیرا این بدان معناست که کاربران مجموعه بیشتری از رمز ارزها را در دسترس خود دارند، اما این ممکن است به طور بالقوه خطرناک باشد زیرا گاهی اوقات رمزارزهای جدیدتر ممکن است به منظور ایجاد پامپ و دامپ استفاده شوند و با استفاده از ابزار کلاهبرداری مقاصد سودجویانه‌ای را دنبال کنند. تاکنون صرافی Bittrex برای این مورد تدبیری نیندیشیده و انتخاب کوین و توکن را کاملاً بر عهده مشتری گذاشته است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: آموزش رایگان صفر تا صد ارز دیجیتال

نتیجه‌گیری؛ آیا بیترکس انتخاب خوبی است؟

هدف بنیان‌گذاران Bittrex ایجاد یک صرافی جذاب و ایمن برای همگان است. بنابراین تیم Bittrex نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا با ایجاد یک پلتفرم کاربر پسند، به ویژه مبتدیان جامعه ارز دیجیتال را به خود جذب کند.

 با این اوصاف، معامله گران بی تجربه ممکن است تعداد زیادی از کوین‌های موجود در Bittrex را گیج کننده و دلهره آور بدانند، زیرا وقتی با صدها کوین مختلف روبرو می شوند، ممکن است دچار شک و دودلی شوند و ندانند که بهتر است کدامیک را انتخاب کنند.

علاوه بر این، از آنجا که Bittrex دارای مشکلاتی از نظر سطح خدمات به مشتریان و به ویژه تأخیر در زمان پاسخگویی است، این امر همچنین می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل بازدارنده برای مبتدیانی که نیاز به راهنمایی و پشتیبانی دارند، عمل کند.

این درست است که Bittrex از نظر امنیت درجه یک است و این یکی دیگر از مهمترین جنبه هایی است که مبتدیان به آن توجه می کنند. در دنیای مبادلات ارز دیجیتال، از آنجا که پول مشتریان در پلتفرم‌ها دائماً در معرض تهدید قرار دارد، ایمنی و امنیت محیط، یک نقش کلیدی در موفقیت نهایی هر صرافی به حساب می‌آید.

به طور خلاصه، Bittrex به درستی یک صرافی رمزنگاری درجه یک محسوب می شود و گزینه‌ای است که حداکثر امنیت را همراه با هزینه‌های ثابت قابل پیش بینی و رقابتی ارائه می‌دهد.

انتخاب گسترده ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای موجود برای معاملات و اجرای سریع معاملات مبادلاتی، همراه با سهولت استفاده از پلتفرم، واقعاً جذاب است.

هرچند تازه واردان ممکن است تعداد زیادی از کوین‌های ارائه شده را نشناخته و گیج کننده بدانند و ترجیح بدهند بیشتر سراغ یک صرافی با پشتیبانی قوی تر بروند.


سؤالات متداول صرافی بیت رکس

آیا Bittrex یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال ایده‌آل برای خرید و نگهداری بیت کوین محسوب می‌شود؟

اگرچه بیترکس یک صرافی ارز دیجیتال محبوب با یک فرایند احراز هویت ساده و سریع است، اما برخی از کاربران، پشتیبانی و خدمات مشتری این صرافی را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

آیا بیترکس برای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است؟

  • مبتدیان: به علت پشتیبانی ضعیف، صرافی بیترکس برای مبتدیان انتخاب چندان مناسبی نیست. بهتر است برای شروع یک صرافی دیگر را امتحان کنید.
  • حقوقی‌ها با سرمایه‌های کلان: بهترین انتخاب است. زیرا امنیت بالای این صرافی خیال شما را از هر جهت راحت می کند و از طرفی فرایند احراز هویت ساده و سریعی دارد.

آیا بیترکس امن است؟ آیا ممکن است از کاربران کلاهبرداری کند؟

Bittrex یک گزینه عالی برای تریدرهایی است که به دنبال یک پلتفرم قوی و امن هستند. موفقیت Bittrex به ترکیبی از عوامل نسبت داده می شود، از جمله مهمترین آنها سطح تقریباً بی عیب و نقص امنیت و ایمنی است. این صرافی زیر نظر نهاد نظارتی FCA فعالیت می‌کند. بنابراین کاملاً مورد اعتماد است.

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه