معرفی و بررسی کامل صرافی بیت اسکوئر Bitsquare
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی کامل صرافی بیت اسکوئر Bitsquare

صرافی Bisq یک صرافی همتا به همتا (P2P) است که بر اساس ارزش های ذاتی بیت کوین شکل گرفته است: تمرکز زدایی، ناشناس بودن و شفافیت.

بر خلاف اکثر صرافی های ارز دیجیتال دیگر، هیچ مرجع مرکزی یا حتی یک نقطه ننگ کوچک وجود ندارد، این مسائل هک کردن بیت اسکوئر را غیرممکن می کند (در مورد مسائل امنیتی بیت اسکوئر در ادامه بیشتر صحبت می کنیم). به Bisq به عنوان یک صرافی نگاه نکنید، آن را به عنوان یک جامعه در نظر بگیرید.

تفاوت بین Bitsquare و اکثر رقبای دیگر این است که بیت اسکوئر شبکه ای است از معامله گران همتا به همتا که مستقیماً با یکدیگر تجارت می کنند. همه چیز منبع باز یا اپن سورس است و 100 درصد شفاف است. تا زمانی که هر دو کاربر در دو طرف معامله موافق باشند، می توانید بیت کوین را با استفاده از ارز های فیات یا کوین های دیگر خرید و فروش کنید.

اما اگر صرافی Bisq در بین جامعه کریپتو بسیار محبوب است، چرا بسیاری هنوز تردید دارند؟ ما همه چیزهایی را که باید در مورد این صرافی از پروتکل های معاملاتی امن گرفته تا کارمزد ها، محدودیت ها و افکار عمومی بدانید، پوشش داده ایم.

همچنین اگر به دنبال یک صرافی همتا به همتای بهتر هستید مطالعه صرافی لوکال بیت کوینز را به شما توصیه می کنیم.

تاریخچه صرافی Bisq.network (قبلا با نام Bitsquare.io شناخته می شد)

شبکه جدید بیت اسکوئر Bitsquare.Network؛ این موجود عجیب و غریب توسط مانفرد کرر Manfred Karrer رمزنگار اتریشی، در سال 2014 تاسیس شد. این شبکه موجود زنده ای کاملاً متفاوت از آن چیزی است که به آن عادت داشتید. هدف آن زنده نگه داشتن روح اولیه بیت کوین بوده است. بیت کوین در ابتدا قرار بود تا وسیله ای باشد، که مبادله مردم با یکدیگر را بی نیاز از نهاد های مالی متمرکز سازماندهی کند، با این حال بیشتر صرافی ها شركت های مالی بزرگی هستند كه به سیستم مالی سنتی متكی اند و نیاز به شناسایی شما و مدارک هویتیتان را فریاد می زنند.

حالا اما بیت اسکوئر اطمینان حاصل می کند که بتوانید بدون اینکه شناسایی شوید معاملاتی امن و بدون دردسر را تجربه کنید. سیستم این صرافی همتا به همتا طوری تنظیم شده تا همزمان با اینکه ناشناس می مانید، از امنیت بالای دارایی هایتان نیز خیالتان راحت باشد. در دنیای کریپتوکارنسی، خوره های رمزنگاری به خوبی ارزش آرمان های این صرافی را درک می کنند.

به همین علت از زمان تاسیس بیت اسکوئر تا الان که این یادداشت را می خوانید، این صرافی مورد توجه عاشقان و باورمندان اولیه بیت کوین بوده است. به عقیده خیلی ها بیت اسکوئر از زمان تاسیس تا به امروز ماهیت ماجراجو و جذاب خود را حفظ کرده است. پس اگر این پروژه جذاب برای شما هم هیجان انگیز به نظر می رسد، پیشنهاد می کنم تا پایان این بررسی با ما همراه باشید.

قوانین و ویژگی‌های صرافی Bitsquare

از آن جایی که شبکه صرافی Bisq پلت فرمی غیر متمرکز و مبتنی بر ایده اولیه بیت کوین یعنی آزادی و تمرکز زدایی است، در واقع شما با قوانین دست و پا گیر به هیچ گونه رو به رو نخواهید شد. تنها قوانینی که در Bisq وجود خواهند داشت برای امنیت و ضمانت دارایی های شما خواهند بود.

بیایید برخی ویژگی های شاخص بیت اسکوئر را به صورت اجمالی بررسی کنیم:

حریم خصوصی

همه چیز در بیت اسکوئر Bisq 100 درصد ناشناس است.

راحتی کار با صرافی

در این صرافی شما می توانید در کمتر از 10 دقیقه شروع به معامله کنید.

کوین های پشتیبانی شده مناسب

صرافی Bisq از ده ها آلت کوین از جمله DOGE ، ETH ، DASH ، ZEN پشتیبانی می کند.

عملکرد شبکه روان

منصفانه اگر نگاه کنیم برای میانجی ها و داوران شبکه کمی پیچیده، اما به طور کلی کار با آن روان است. بسته به روش پرداختی که انتخاب می کنید، معاملات شما احتمالا مدت زمان زیادی برای نهایی شدن احتیاج داشته باشند.

به طور کلی اگر با استفاده از یک شبکه همتا به همتا P2P و پرداخت کارمزد نسبتا بالا مشکلی ندارید، تبادل Bisq عالی است. از ویژگی های مهم آن می توان به صد در صد ناشناس، غیر متمرکز و ایمن بودن اشاره کرد. دقیقا همان چیزی که خوره های کریپتو دوست دارند.

جهت آشنایی با صرافی مناسب ایرانیان مقاله بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را مطالعه کنید.

کارمزد های Bitsquare

کارمزد های معاملاتی که از فروشنده و خریدار اخذ می شود، برای میانجی هایی است که کار خود را بسیار خوب انجام می دهند تا مطمئن شوند معاملات به صورت حرفه ای انجام می شود. این امر برای آن ها به عنوان درآمدی غیرفعال عمل می کند و حتی هیچ مشکلی وجود ندارد که داور بخواهد 24/7 در دسترس باشد زیرا انگیزه کافی در صرافی برای آنلاین ماندن دارد. کارمزد های معاملاتی همیشه روی 0.001 BTC (0.1٪ از حداکثر حجم معاملات که 1 BTC است) ثابت است.

کارمزد استخراج بیت کوین: 0.003 بیت کوین سه بار در تراکنش ها گنجانده می شود. یک واریز از یک کیف پول خارجی، معامله و برداشت به یک کیف پول خارجی. مبلغ کارمزد مجموعا 0.009 خواهد شد که سه برابر کارمزد اصلی ذکر شده در بالا است.

واریز وثیقه میانجی های Bitsquare: داوطلبان علاقه مند باید مبلغ 2 BTC پرداخت کنند. این مبلغ در روزی که میانجی ها از سمت خود کنار می روند، به طور خودکار به آن ها بازگردانده می شود.

امنیت در صرافی Bitsquare

صرافی بیسک Bisq امنیت کاربران را بسیار جدی می گیرد و سیستم را متناسب با بالا ترین امنیت معامله گران طراحی کرده است. با این وجود، هر شبکه همتا به همتایی P2P با خطراتی همراه است. با این حال، از آنجا که این صرافی غیر متمرکز است و Bisq هیچ یک از دارایی های شما را در اختیار خود نمی گیرد، شما در معرض هک اموالتان قرار ندارید. تنها هشدار من این است که مراقب شارژ مجدد هزینه ها باشید (بیشتر در این مورد را می توانید در بخش سوالات متداول صرافی بیت اسکوئر مطالعه کنید).

آموزش ثبت نام در صرافی Bitsquare

وقتی بیت اسکوئر Bisq ادعا می کند شما می توانید در 10 دقیقه معامله کنید، کمی از خوشبینی آن ها ناشی می شود. با این وجود، تجربه ما از ثبت نام و شروع به کار در این صرافی بی عیب و نقص بود. شروع کار بسیار آسان است. آنچه در ادامه می آید کاری است که باید برای شروع به معامله و ثبت نام انجام دهید:

1) برنامه را دانلود کنید

صرافی بیسک Bisq یک صرافی متمرکز نیست. این صرافی در واقع یک رابط است که روی دسکتاپ شما نصب می شود و کار می کند. برای شروع به Bisq.network بروید و برنامه را دانلود کنید.

2) حساب بانکی یا کیف پول دیجیتال خود را به بیت اسکوئر متصل کنید.

می توانید حسابی را با ارز فیات مبدا خود انتخاب کنید یا کیف پول خود را به صرافی متصل کنید و سپس وجوه دلخواه خود را به حساب خود واریز کنید. هنگام محاسبه این که چه میزانی واریز می کنید، کارمزد سپرده گذاری و استخراج را حتما در نظر بگیرید.

3) خرید و فروش بیت کوین

اکنون که پول در حساب شما است، می توانید ارز خود را خریداری کنید یا بفروشید. حتماً بازارها را بررسی کرده و همه چیز را بر اساس ارز مبدا، تنظیم کنید. پس از انتخاب یکی از پیشنهاد های موجود، باید میزان خرید و فروش خود را وارد کنید.

4) وارد معامله شوید و تایید کنید

فقط دستوراتی را که نرم افزار به شما داده است را دنبال کنید. همه چیز به طور بسیار ساده ای توسط نرم افزار به شما راهنمایی می شود. به طور خودکار کارمزد ها را محاسبه می کند و از شما می خواهد که معامله را تأمین مالی کنید. از آنجا به بعد، باید امضا کنید که معامله با موفقیت انجام شده است.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌‌شود: لیکویید شدن یعنی چی؟

احراز هویت کاربران ایرانی در صرافی Bitsquare

از آنجا که بیت اسکوئر یک صرافی غیر متمرکز به شمار می رود و همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد هدف موسس آن دسترسی همه افراد بدون نظارت نهاد های متمرکز بوده؛ پس کاربران ایرانی برای استفاده از این صرافی نباید نگرانی خاصی داشته باشند زیرا که ضرورتی برای احراز هویت در این صرافی وجود ندارد.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه