معرفی و بررسی کامل صرافی OKEx
ارز دیجیتال

معرفی و بررسی کامل صرافی OKEx

در این یادداشت اختصاصی از دنیای ترید، به بررسی صرافی OKEx، یک پلتفرم بین المللی معامله دارایی های دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده می پردازیم. این صرافی به کاربران امکان می دهد صدها توکن مختلف را معامله کنند. این صرافی یک پلت فرم خلاق و نوآور است که در سال 2014 توسط Star XU تاسیس شد. OKEx از طریق صرافی OKCoin متولد شد که هدف آن از ابتدا ارائه خدمات به معامله گران حرفه ای بوده است.

صرافی OKEx به عنوان یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال جهان در وب سایت CoinMarketCap ثبت شده است. بر اساس اطلاعات وب سایت رسمی آن ها، گردش مالی روزانه OKEx فقط در سرویس معاملات فیوچرز بیت کوین، چیزی معادل 1.5 میلیارد دلار است.

در اوایل سال 2018، مانند اکثر صرافی های چینی، OKEx نیز رمز ارز بومی و مختص به خود را راه اندازی کرد. کاربران می توانند از این توکن برای پرداخت کارمزد های معاملاتی یا پرداخت هزینه خدمات منحصر به فردی مانند افزایش محدودیت نرخ API و یا در بخش پشتیبانی مشتریان استفاده کنند. اگرچه هیچ اعلام رسمی در این زمینه وجود ندارد، اما شایعه شده که OKEx به دنبال راه اندازی پلت فرم بلاک چین عمومی خود می باشد، چیزی مانند بلاکچین اتریوم احتمالا!

چگونه در OKEx ثبت نام کنم؟

برای شروع کار با پلتفرم OKEx این مراحل را دنبال کنید. روی دکمه "Sign-up" در گوشه سمت راست بالای صفحه وب سایت رسمی کلیک کنید. پس از کلیک، پنجره ثبت نام را مشاهده می کنید. تمام جزئیات، از جمله یک ایمیل معتبر و رمز عبوری قوی وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، بر روی Sign up کلیک کنید.

معرفی و بررسی کامل صرافی OKEx

"ثبت نام در OKEx"

 

یک کد در صندوق ورودی ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اید دریافت خواهید کرد. آن کد را وارد کنید. پس از وارد کردن کد تایید، روند ثبت نام شما به پایان می رسد. اکنون می توانید وارد حساب کاربری خود شوید.

احراز هویت در OKEx چگونه است؟

برای شروع فرایند احراز هویت در OKEx، ابتدا روی Profile خود و سپس روی Verification کلیک کنید. پنجره ای مانند زیر در دسک تاپ شما نمایان می شود.

احراز و تایید هویت در OKEx

"تایید هویت"

 

ما این فرایند را با فرض گرفتن این که، به دنبال ایجاد "Individual Account" هستید، انجام می دهیم.

مرحله اول: احراز هویت حساب شخصی (Individual Account)

برای تکمیل این بخش از KYC، نام کامل خود، ملیت، نوع کارت شناسایی و شماره شناسه مشخص شده را وارد کنید. پس از تکمیل اطلاعات، روی Submit کلیک کنید. پس از پایان احراز هویت، محدودیت برداشت 24 ساعته شما تا 200 بیت کوین افزایش می یابد.

صرافی OKEx

"مرحله اول احراز هویت در OKEx"

 

مرحله دوم: شناسایی عکس

این مرحله سطح دوم از احراز هویت در OKEx است. در این بخش، شما باید عکس های سندی که در مرحله اول وارد کرده اید را بارگذاری کنید. پس از اتمام این کار، محدودیت برداشت شما تا 300 بیت کوین افزایش می یابد.

مرحله سوم: احراز هویت (KYC)

این آخرین قسمت از تکمیل KYC شما است. پس از اتمام این مرحله، کاربران از افزایش محدودیت های برداشت و مزایای دیگر بهره مند می شوند.

صرافی OKEx

"سطوح احراز هویت در OKEx"

 

در بالا خلاصه ای از مزیت هایی است، که برای تکمیل سطوح مختلف KYC، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کارمزد تراکنش و معامله در صرافی ارز دیجیتال OKEx

کارمزد های معاملاتی برای معاملات اسپات، فیوچرز (اهرمی) و پرپچوال متفاوت است. کارمزد های معاملاتی OKEx بر اساس این که شما کاربری معمولی یا VIP هستید نیز تغییر می کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک کاربر معمولی هستید که در بخش معاملات اسپات فعالیت می کنید، 0.10 درصد به عنوان سفارش بردار و 0.08 به عنوان سفارش گذار پرداخت خواهید کرد. اگر به هر نحوی به حجم معاملات 30 روزه ای بیش از 5000 بیت کوین برسید و بیش از 1000 توکن OKB نیز در اختیار داشته باشید، فقط 0.09 درصد برای نوع سفارش بردار (Market Taker) و 0.07 درصد برای نوع سفارش ساز (Market Maker) از معاملات پرداخت می کنید.

کارمزد معاملات اسپات در OKEx

کارمزد معاملات برای سفارش بردار ها در بخش اسپات OKEx 0.10 درصد است. این میزان کمتر از میانگین این صنعت است که 0.25 درصد به شمار می رود. همچنین، کارمزد سفارش بردار ها و سفارش گذار ها نیز بسته به حجم معاملات متفاوت است. علاوه بر این ها، کاربران VIP می توانند از کارمزد های بسیار کم تری در بازه 0.03 درصدی تا 0.08 درصدی استفاده کنند.

صرافی OKEx

"کارمزد معاملات اسپات"

 

کارمزد معاملات فیوچرز و پرپچوال در OKEx

مانند کارمزد معاملات اسپات، کارمزد سازندگان و برداشت کنندگان OKEx برای هر دو نوع فیوچرز و پرپچوال نیز متفاوت است و به ترتیب از 0.02٪ و 0.05٪ شروع می شود. این کارمزد ها بر اساس مفداری که از توکن های OKB در اختیار دارید، افزایش یا کاهش می یابد.

صرافی OKEx

"جدول مربوط به کارمزد معاملات فیوچرز و پرپچوال"

 

کارمزد واریز و برداشت از حساب در OKEx

Okex هیچ کارمزی برای واریز ها و برداشت ها دریافت نمی کند. با این حال، کارمزد های حداقلی بلاکچین بیت کوین وجود دارد و زمانی که بیت کوین هایتان را از صرافی خارج می کنید باید آن ها را خودتان بپردازید. کارمزد برداشت از OKEX حدود 0.0005 بیت کوین است.

چگونه به OKEx واریز کنیم؟

در این پلت فرم، کاربران می توانند حساب های خود را تنها با استفاده از ارزهای دیجیتال شارژ کنند. OKEX هیچ گزینه ای برای انتقال پول فیات به این صرافی اختصاص نداده است. بنابراین، دو راه باقی می ماند که کاربران می توانند از آن طریق حساب OKEx خود را شارژ کنند:

  • کاربران می توانند ارز های خود را از صرافی دیگری یا کیف پول سخت افزاری خود انتقال دهند.
  • می توانید ارز های دیجیتال را با استفاده از روش های پرداخت سنتی از وب سایت OKEx به صورت مستقیم خریداری کنید.

OKEx از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟

در حال حاضر، OKEX بیش از 246 ارز دیجیتال مختلف را ارائه می دهد که کاربران می توانند در وب سایت، با مبدا مبادلاتی ETH، USD، BTC، DAI و OKB استفاده کنند. این پلت فرم همچنین، در صورت استفاده از OKB، تخفیف هایی نیز در مورد کارمزد های معاملاتی خود ارائه می دهد.

برای سوزاندن 300 میلیون از عرضه اولیه توکن OKB، OKEX یک طرح خرید را آغاز کرده است که هر سه ماه یک بار اتفاق می افتد. این یک روش کارآمد برای افزایش ارزش یک توکن، با کاهش مقدار عرضه آن در بازار است.

استخر استخراج OKEx

پلت فرم صرافی OKEX یک استخر استخراج را نیز فراهم می کند، که شامل شبکه ای اشتراکی از استخراج گران ارز های دیجیتال است. این ماینر ها منابع محاسباتی خود را با شبکه، برای استخراج کارآمد تر ارز های دیجیتال به اشتراک می گذارند. علاوه بر این، این استخر از استخراج اثبات کار (POW) 9 ارز دیجیتال مطرح پشتیبانی می کند. همه این ها به این معناست، که کاربران می توانند توان هش خود را ارائه دهند و در عوض، درآمد بیشتری دریافت کنند.

صرافی OKEx

"استخرهای OKEx"

 

امکان استفاده از سفارشات آلگو (Algo-Order)

برای کمک به سرمایه گذاران تا یک معامله را در حجم و قیمتی از پیش تعریف شده نهایی کنند، انواع مختلفی از سفارشات بازار (Market Order) وجود دارد و توانایی استفاده از نوع سفارش گذاری آلگو برای کاربران فعال که به صورت روزانه معامله می کنند، بسیار حیاتی است. بنابراین، پلت فرم OKEX به کاربران اجازه می دهد تا با انواع مختلف سفارشات معامله کنند. سفارشاتی (Order) مانند حد ضرر، سفارش در قیمت بازار (Market Order)، سفارش لیمیت (Limit Order)، سفارشات لیمیت پیشرفته (Advanced Limit Orders)، حد ضرر متحرک (Trailing Stop Loss)، سفارش میانگین موزون زمان قیمت (Time-Weighted Average Price)، و حالت آیسبرگ در دسترس هستند.

سیستم پاداشی OKEX

OKEX یک سیستم پاداش برای همه کاربران ارائه می دهد. با استفاده از این سیستم، کاربران می توانند در ازای تکمیل وظایفی خاص و فرا گرفتن درس هایی آموزشی، کارت های تخفیف و بیت کوین کسب کنند. لطفا توجه داشته باشید که برای دریافت پاداش، حداکثر 30 روز از ثبت نامتان می تواند گذشته باشد.

صرافی OKEx

"سیستم پاداش OKEx"

 

چگونه در OKEx خرید و فروش کنیم؟

مرحله اول: ورود به OKEX

برای خرید یا فروش هر ارز دیجیتال وارد حساب Okex خود شوید. روی «Log in» در گوشه بالا سمت راست صفحه اصلی Okex کلیک کنید. اطلاعات کاربری خود را ثبت کنید و وارد شوید.

مرحله دوم: Buy یا Sell را انتخاب کنید

پس از ورود به سیستم، گزینه "Buy/Sell" را در منوی بالا پیدا خواهید کرد. روی آن کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله سوم: روش Buy/Sell خود را انتخاب کنید

گام بعدی این است که روش را انتخاب کنید که ترجیح می دهید خرید یا فروش ارز دیجیتال را به چه صورت انجام دهید. به طور کلی، دو روش اصلی در Okex وجود دارد:

  • معامله سریع (Quick Trade)
  • معامله P2P

در اینجا به بررسی اجمالی هر کدام از این روش ها پرداخته ایم:

معامله سریع (Quick Trade)

این ساده ترین راه برای خرید ارز دیجیتال در پلت فرم OKEX است. همه کاربران باید ارز مورد نظر خود و پول فیاتی که می خواهند پرداخت کنند را، مشخص کنند. لطفا قبل از انتخاب روش پرداخت، مقدار صحیح فیات یا ارز دیجیتال خود را وارد کنید. هنگامی که پرداخت کامل شد، ارز دیجیتال مورد نظر به طور خودکار به حساب شما منتقل می شود.

معامله P2P (P2P Trade)

برای انجام این نوع از معامله، بر روی ارزی که می خواهید از منوی کشویی کلیک کنید و سپس پول فیات مورد نظر پرداختی را انتخاب کنید. مقدار و روش پرداخت را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه "Buy" کلیک کنید تا این ارز دجیتال را خریداری کنید.

اپلیکیشن موبایل OKEx

OKEX برنامه موبایل خود را، هم برای کاربران اندروید و هم کاربران IOS ارائه کرده است. اپلیکیشن OKEX یک برنامه صرافی است که همه امکانات مورد نیاز شما را در خود جای داده است. با این اپلیکیشن، کاربران می توانند دارایی های دیجیتال را در همه شکل بدون توجه به زمان و مکان خرید و فروش کنند. آنها همچنین می توانند سپرده گذاری و برداشت پول را با همین اپلیکیشن انجام داده و حتی کوین های دیجیتال خود را در همان جا ذخیره کنند.

کشورهای مورد حمایت OKEx

OKEX یک پلت فرم تجاری جهانی است که در سراسر جهان (بیش از 100 کشور) در دسترس است. با این حال، کشور هایی وجود دارند که OKEx به آن ها سرویس ارائه نمی دهد.

این کشورها از این قرارند: کره شمالی، کریمه، سوریه، اکوادور، بولیوی، ایالات متحده آمریکا و سرزمین های آن، هنگ کنگ، سودان، مالزی، قرقیزستان، بنگلادش و کوبا.

امنیت OKEx چگونه است؟

هنگامی که در مورد استانداردهای امنیتی در ارز های دیجیتال سخن به میان می آید، Okex یکی از امن ترین سیستم عامل های معاملاتی است. در سال های جدید، فن آوری های نوآورانه مانند تکنولوژی کیف پول های سرد، و الگوریتم رمزنگاری کلید خصوصی، این صرافی را به یکی از پیشرفته ترین سیستم عامل ها با بهترین رمزگذاری خصوصی تبدیل کرده است.

 Okex همچنین یکی از بزرگترین سیستم عامل های تجاری است که باعث می شود بسیار قابل اعتماد باشد. خدمات بازرگانی این پلت فرم و دارایی های دیجیتالش مطابق با قانون دارایی مجازی مالی ("VFAA") است و تحت نظارت اداره خدمات مالی مالت نظارت می شود.

این ها راه هایی هستند که از طریق آن می توانید دارایی های خود را امن تر کنید:

  1. دریافت کد تأیید از طریق ایمیل.
  2. فعال کردن کد تأیید از طریق تلفن برای برداشت ها و تنظیمات امنیتی.
  3.   تایید دو مرحله ای ورود

پشتیبانی OKEx از مشتریان چگرنه است؟

OKEX دارای یک تیم پشتیبانی فنی قابل اعتماد است که در موارد بسیار زیادی به صورت 24 ساعته پاسخگو هستند. این صرافی همچنین دارای بخش پرسش و پاسخ (FAQ) اختصاصی است که شامل پرسش های عمومی با مشارکت کاربران است. برای پرس و جوی بیشتر در مورد شک و تردید های خود می توانید با ارسال یک درخواست (Request) منتظر پاسخ بمانید. شما همچنین می توانید به طور مستقیم با تیم پشتیبانی مشتریان OKEx چت کنید. کاربران همچنین می توانند به طور مستقیم با اعضای پلت فرم OKEx از طریق "join the community" در تماس باشند.

نقاط مثبت و منفی OKEx

نقاط قوت

  • هزینه های واریز به حساب و کارمزد های معاملاتی بسیار کم هستند.
  • PayPal یک روش پذیرفته شده برای پرداخت است.
  • پرداخت کارمزد برای واریز مورد نیاز نیست و کارمزد معاملات و برداشت از حساب بسیار ناچیز است.
  • واریز ها به صورت ارز های فیات پشتیبانی می شوند.
  • برنامه تلفن همراه این پلت فرم بسیار کاربر پسند است.
  • دسترسی به مجموعه گسترده ای از ارز های دجیتال.
  • امکان معاملات اسپات و فیوچرز
  • به طور 24 ساعته از مشتریان پشتیبانی می شود.
  • پلت فرم معاملاتی سطح بالایی از خود نشان می دهد و شما بیشترین گزینه های معاملاتی حرفه ای را دریافت خواهید کرد.

نقاط منفی

  • برای همه شهروندان به لحاظ جغرافیایی در دسترس نیست
  • محدودیت هایی برای برداشت از حساب وجود دارد
  • وقتی نظرات مشتریان را مطالعه می کنیم، همه آن ها مثبت به نظر نمی رسند.

نتیجه گیری در مورد OKEx

این که آیا شما فقط می خواهید برای یک بار خرید کنید یا یک معامله گر فعال روزانه هستید، خیلی اهمیتی ندارد. OKEX یک پلت فرم تجاری حرفه ای است که به خوبی پشتیبانی شده و دارای اهداف بین المللی است.

این صرافی امکانات زیاد معاملاتی ارائه می دهد و همچنین در کارمزد های معاملاتی بسیار ملاحظه گر به نظر می رسد. کاربران همچنین می توانند بیت کوین و دیگر پاداش ها را با استفاده از ویژگی های ویژه OKEX دریافت کنند.

پشتیبانی از مشتریان چشمگیر است و کاربران می توانند به روش های مختلف ارتباط برقرار کنند. نکته آخر این که OKEx هیچ گاه هک نشده است.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه