ارزهای دیفای برای پولدار شدن! بهترین توکن های دیفای در 2024
ارز دیجیتال

ارزهای دیفای برای پولدار شدن! بهترین توکن های دیفای در 2024

توکن‌های دیفای چیست؟ آیا ارزهای دیفای واقعاً پرسود هستند؟ طبق آمار سایت دیفای لاما (DeFi Llama)، بهترین سایت دیفای، با وجود ریزش‌های گسترده در سال 2023، در این لحظه که شما مشغول خواندن این مطلب هستید، حجم زیادی از پول به طور بی‌واسطه درون شبکه‌های دیفای در حال گردش است.

ارزهای دیجیتال، قدرت را از بانک‌ها و مؤسسات مالی گرفته و در دستان مردم عادی قرار داده‌اند. این قدرت رو به رشد، هر روز نوآوری جدیدی را در مسیر پیشرفت خود به نمایش می‌گذارد. صنعت دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یکی از همین نوآوری‌هاست که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و میلیون‌ها سرمایه‌گذار را از سراسر جهان، جذب بازار پربازده ارز دیجیتال کرده‌ است.

اما پیدا کردن ارزهای پربازده و معتبر در حوزه‌ی دیفای، خود یک چالش است. پس از انتشار مقاله‌ی "دیفای چیست؟"، این بار قصد داریم 7 توکن برتر دیفای برای سرمایه‌گذاری پربازده در سال 2023 را به شما معرفی کنیم. بی‌تردید، شناخت این ارزهای دیجیتال، مقدمه‌ای خواهد بود برای یک سرمایه‌گذاری پر ثمر که کمترین نرخ سود سالانه در آن، 50 درصد است! شما می‌توانید قیمت لحظه‌ای 7 ارز را که هر یک به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 پیشنهاد می‌شوند، در ابتدای مقاله مشاهده کنید.

توکن‌های دیفای چیست؟

دیفای مخفف عبارت انگلیسی (Decentralized Finance) به معنای امور مالی غیرمتمرکز است. صنعت دیفای به تمام پروژه‌هایی اشاره دارد که در آن، هیچ واسطه‌ای میان دو طرف معامله وجود ندارد و معاملات به اصطلاح همتا به همتا هستند. در این شبکه نیازی به احراز هویت نیست و کارمزد تراکنش بسیار پایین است. مزیت اصلی پروژه‌های دیفای این است که تمامی سرمایه‌گذاران را از سراسر جهان در محیطی مجازی برای تجارتی بدون واسطه گرد هم می‌آورد.

 

ارزهای دیفای چیست؟

پروژه‌های دیفای به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکزی گفته می‌شوند که بر روی یک بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند راه‌اندازی می‌شوند. هر یک از این اپلیکیشن‌ها ارز بومی و کاربردی خاص خود را دارند که تمامی موارد درون‌برنامه‌ای، مانند رأی‌گیری و خرید محصول با آن ارز انجام می‌شود. به این توکن‌ها، ارزهای دیفای گفته می‌شود. 

 

بهترین شبکه‌های دیفای

یکی از بهترین راه‌های شناخت ارزهای پربازده توجه به بلاکچین این ارزهاست. قطعاً بلاکچین‌های ایمن، سریع و کم کارمزد، اجازه رشد و شکوفایی بیشتری به ارزها می‌دهند.

در زمان نگارش این مطلب (20 سپتامبر)، بر اساس آمار دریافتی از سایت دیفای لاما، حدود 48.58 میلیارد دلار کل سرمایه قفل شده (TVL) در بخش دیفای در گردش است که توزیع آن در تصویر و جدول زیر نمایش داده شده است.

بهترین شبکه‌های دیفای بر اساس کل ارزش قفل شده (tvl)

بلاکچین دیفای

کل ارزش قفل شده (TVL) به دلار

درصد کل ارزش قفل شده (TVL)

اتریوم

30.8 میلیارد

57.34 %

ترون

5.45 میلیارد

10.15%

بایننس‌اسمارت‌چین

5.15 میلیارد

9.59%

اولانچ

1.64 میلیارد

3.05%

پالیگان

1.34 میلیارد

2.49%

سولانا

1.28 میلیارد

2.38%

آربیتروم

974.48 میلیون

1.76%

آپتیمیسم

836.6 میلیون

1.56%

کرونوس

710.7 میلیون

1.32%

فانتوم

494.66 میلیون

0.92%

دیگر بلاکچین‌ها

5.06 میلیارد

9.42%

جمع کل

48.58 میلیارد

100%

همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، بی‌شک بهترین شبکه‌های دیفای، سه شبکه‌ی اصلی اتریوم، ترون و بایننس‌اسمارت چین هستند.

شبکه‌ی اتریوم با فاصله‌ی زیادی از سایر شبکه‌ها، بیشترین پروژه‌های defi را میزبانی می‌کند. در حال حاضر 560 پروژه‌ی دیفای روی این شبکه راه‌اندازی شده است. 

کل ارزش قفل شده دیفای در بلاکچین اتریوم

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در حال حاضر، 31.14 میلیارد دلار کل ارزش قفل شده در بلاکچین اتریوم است. این میزان حدود 57.22 درصد از کل بازار دیفای را به خود اختصاص داده است.

پس از شبکه‌ی اتریوم، بلاکچین ترون، با فاصله‌ی اندکی با شبکه‌ی بایننس‌اسمارت‌چین، در جایگاه دوم قرار دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در زمان نگارش این مطلب، میزان 5.58 میلیارد دلار در پروژه‌های دیفای شبکه‌ی ترون قفل شده است. این میزان حدود 10.26 درصد از کل بازار دیفای را به خود اختصاص داده است.

کل ارزش قفل شده در بلاکچین ترون

بدیهی است که ارزهای دیفای موجود در این سه شبکه، پرطرفدارتر، پرسودتر و مطمئن‌تر هستند.

 

TVL چیست؟

مجموع ارزش کل قفل شده (TVL) در بازار ارز دیجیتال، میزان کل وجوه سپرده‌گذاری شده در قراردادهای هوشمند را نشان می‌دهد. به گزارش کوین مارکت کپ این رقم از 160 میلیارد دلار در اواسط آوریل به 70 میلیارد دلار در هفته‌ی اول آگوست 2023 و از آن زمان تاکنون، به 48.5 میلیارد دلار کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح از ماه مارس 2021 است. انقباض TVL در دیفای نگران‌کننده است و این سیگنال را به ما می‌دهد که در سال 2023 نباید انتظار دریافت سودهای بالای 50 درصد از دیفای را داشت.

 

بهترین ارزهای دیفای

با این‌که نسبت به سال 2021 سرمایه‌گذاری‌ها در امور مالی غیرمتمرکز کاهش قابل توجهی پیدا کرده‌است، این بازار هنوز نسبت به بازارهای سنتی، درصد بازدهی بالاتر و طبیعتاً ریسک بالاتری دارد.

بهترین ارزهای دیفای کدامند؟ در ادامه، لیستی از بهترین ارزهای حوزه‌ دیفای را که در زمره‌ی ارزهای دیجیتال در حال پیشرفت هستند، به شما معرفی و با بررسی دقیق، درصد بازدهی احتمالی این ارزها را تخمین می‌زنیم. منابع آمارهایی که در ادامه ارائه می‌شود، دو سایت دیفای لاما و تریدینگ ویو هستند. در ادامه با معرفی 7 تا از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 همراه شما هستیم.

لیست ارزهای دیفای

جدیدترین ارز دیفای کدامست؟ 

در لیست زیر که به صورت دوره‌ای به‌روز رسانی می‌شود، شما می‌توانید جدیدترین ارزهای دیفای را بیابید.

جدول بهترین ارزهای دیفای پیشنهادی دنیای ترید

نام ارز

 نماد ارز

شبکه

پلتفرم

 ارزش کل قفل شده (TVL)

رتبه از لحاظ TVL

میکر

MKR

اتریوم

میکر دائو- قرارداد الگوریتمی CPD

7.33 میلیارد

1

آوه

AAVE

اتریوم

آوه - وام‌دهی

 4.06 میلیارد

5

جاست

JST

ترون

جاست‌لند - وام‌دهی

3.15 میلیارد

7

پنکیک سواپ

CAKE

بایننس اسمارت چین

استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز

2.88 میلیارد

8

کرو

CRV

اتریوم

استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز

5.98 میلیارد

2

کاردانو

ADA

کاردانو

بلاکچین

81.5 میلیون

101 

اسموسیس

OSMO 

اسموسیس

استخر نقدینگی صرافی غیرمتمرکز

212.79 میلیون

44

ارز شماره 1 از لیست بهترین ارز دیفای : ارز میکر

پروژه‌ی میکر (MakerDAO) با 7.33 میلیارد ارزش قفل شده، بزرگترین پروژه‌ی defi در شبکه‌ی اتریوم است. ارز دیجیتال میکر (MKR)، ارز بومی این شبکه است. رابطه‌ی این ارز با استیبل‌کوین الگوریتمی دای (Dai)، مانند رابطه‌ی لونا و استیبل‌کوین الگوریتمی شبکه‌ی ترا (UST) است، با این تفاوت که دای یک ارز انعطاف‌پذیر و غیرمتمرکز است، بنابراین از علت‌های زمینه‌ای که موجب سقوط شبکه‌ی ترا شد، فاصله دارد.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: علت ریزش لونا

هدف اصلی پلتفرم میکر، تسهیل تراکنش‌های بانکی بین‌المللی به وسیله‌ی کاهش کارمزد و افزایش سرعت است. با اینکه ارز میکر یکی از ارزهای آینده‌دار دیفای به شمار می‌رود، از ریزش‌های کلی بازار ارز دیجیتال که از ماه می تشدید شد، بی‌نصیب نمانده است.

ابتدای سپتامبر ماه گذشته، مبلغ 19.75 میلیارد دلار در پلتفرم میکر قفل شده بود، اکنون با بیش از 50 درصد ریزش، ارزش کل قفل شده در این پلتفرم، به 7.31 میلیارد دلار کاهش یافته است. در بخش بعدی آینده‌ی این ارز از لحاظ تکنیکال بررسی می‌شود.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اخبار ارز دیجیتال میکر

پیش‌بینی قیمت ارز میکر

قیمت ارز میکر در ابتدای ماه می 2021، سقف تاریخی 6,359 دلار را ساخت. در زمان نگارش این مطلب، ارز میکر با کاهش 90 درصدی، در قیمت 605 دلار مبادله می‌شود. برخی از کارشناسان ارز دیجیتال بر این باورند که این قیمت یکی از بهترین کف‌هایی است که می‌توان ارز میکر را خریداری کرد؛ زیرا قیمت به کف تاریخی خود بسیار نزدیک شده و احتمال بازگشت آن بالاست. اما از آنجایی‌که در تایم‌فریم روزانه نمودار جفت ارز میکر به تتر، قیمت زیر EMA 20 روزه خود حرکت می‌کند، همچنین RSI در نزدیکی منطقه‌ی اشباع فروش قرار دارد، امکان ادامه‌ی روند نزولی همچنان باقیست و شما می‌توانید در کف‌های بهتری در این ارز سرمایه‌گذاری کنید.

نمودار ارز میکر، تایم فریم روزانه

در صورتی که سطح 577 دلار از دست برود، آخرین سطوح حمایتی 517 و 480 دلار هستند. با از دست رفتن این سطوح، امکان بازگشت خریداران برای خرید در کف وجود دارد و به همان اندازه، امکان گسترش فومو و شیب تند نزولی نیز دور از ذهن نیست.

بنابراین، فقط در صورتی که سطح مقاومت 728 دلار شکسته و قیمت بالای آن بسته شود، می‌توانیم انتظار صعود قیمت تا سطح مقاومت بعدی، واقع در قیمت 796 دلار را داشته باشیم. با شکست این سطح، سطوح بعدی، 885 و 1045 دلار هستند. بنابراین ارز میکر، یکی از بهترین ارزهای حوزه دیفای است که می‌توانیم در واچ‌لیست خود قرار دهیم و در صورت شکسته شدن سطح مقاومت 728 دلار، آن را به صورت معامله اسپات خریداری کنیم. پس ارز میکر را به عنوان اولین ارز دیفای در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 قرار دهید.

ارز شماره 2 از لیست بهترین ارز دیفای : ارز آوه

پلتفرم آوه (AAVE) که در سال 2017 با نام ETHLend راه‌اندازی شد، یک پلتفرم وام‌دهی است و یکی از پلتفرم‌های اصلی صنعت DeFi در بازار ارز دیجیتال به شمار می‌آید. پلتفرم آوه با 4.06 میلیارد دلار کل ارزش قفل شده، پنجمین پروژه‌‌ی بزرگ از لحاظ TVL در شبکه‌ی اتریوم است. Aave یک پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز است که امکان دریافت وام و کسب پاداش سپرده‌گذاری را فراهم می‌کند. در این پلتفرم خبری از واسطه نیست. احراز هویت نیاز ندارد و شخص وام‌دهنده، وام‌گیرنده را نمی‌شناسد، همه چیز سیستمی است. شما می‌توانید با خرید و سپرده‌گذاری توکن AAVE در پلتفرم Aave DeFi، از جوایز سپرده‌گذاری و تخفیف‌ کارمزد تراکنش نیز بهره‌مند شوید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: بهترین پلتفرم وام‌دهی ارز دیجیتال

سال 2023 یک دوره پرتلاطم برای پروتکل Aave بوده است؛ بطوریکه تقریباً 100 میلیارد دلار از کل ارزش قفل شده (TVL) را طی سقوط ماه می بازار ارز دیجیتال از دست داد. با این حال، قرار است بزودی سازمان غیرمتمرکز (DAO) آوه با اتریوم (ETH) ادغام شود. این خبر بنیادین موجب شده، ارز بومی این پروژه، نشانه‌هایی از بهبود قیمت را نشان دهد.

پیش‌بینی قیمت ارز آوه

ارز آوه از ماه می سال گذشته، در یک روند نزولی بلند مدت قرار دارد. این ارز که سقف تاریخی 665 دلار را تشکیل داد، در طول یکسال حرکت در کانال نزولی، بیش از 80 درصد قیمت خود را از دست داده و اکنون در نزدیکی آخرین کف تاریخی، در محدوده‌ی 76 دلار معامله می‌شود. EMA 20 روزه به عنوان سطح مقاومت ارز آوه عمل می‌کند. در نمودار هفتگی این ارز، خط روند نزولی بلند مدت شکسته شده و پول‌بک قیمت نیز انجام شده. آیا خریداران می‌توانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه پامپ کنند؟

نمودار ارز آوه - تایم فریم هفتگینمودار ارز آوه - تایم‌فریم هفتگی- منبع تریدینگ ویو

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، RSI به تازگی با خط سیگنال خود تقاطع داشته است. با توجه به اخبار بنیادین این ارز، احتمال روند صعودی کوتاه مدت تا قیمت 98.05 دلار، واقع در EMA 20 روزه وجود دارد. در صورت شکستن این سطح و بسته شدن قیمت بالای آن، این احتمالاً بهترین کف برای خرید ارز آوه برای سرمایه‌گذاران بلند مدت است؛ زیرا سطح مقاومت بعدی در محدوده‌ی 112 دلار قرار دارد.

اگر این سطح مقاومت نیز شکسته شود، درهای صعود تا قیمت 148دلار باز می‌شود. بر عکس، اگر سطح حمایت 75.7 از دست برود، فرضیه صعودی باطل شده و امکان نزول قیمت تا زیر سطح 30 دلار نیز وجود دارد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: سیگنال ارز دیجیتال اوه 

ارز شماره 3 از لیست بهترین ارز دیفای : ارز جاست

پس از شبکه‌ی اتریوم، بلاکچین ترون دومین بلاکچین بزرگ به لحاظ پذیرش پروژه‌های دیفای است. در حال حاضر، 10 پروژه‌ی دیفای در این شبکه راه‌اندازی شده و کل ارزش قفل شده در آن، 5.45 میلیارد دلار است. بهترین پروژه‌ی دیفای در بلاکچین ترون، پروژه‌ی جاست‌لند (JustLend) است. جاست‌لند یک پلتفرم وام‌دهی است که ارز بومی آن جاست (JST) نام دارد. یک بررسی نزدیک از پروژه‌ی جاست، یک رشد یک و نیم برابری در ارزش کل قفل شده را نشان می‌دهد.

در سه ماه گذشته، در فاصله‌ی ماه 30 ژوئن تا 22 سپتامبر، برعکس بیشتر پروژه‌های defi که خروج سرمایه ثبت کرده‌اند، این پروژه، جذب سرمایه داشته است. ارز دیجیتال پروژه‌ی جاست، یکی از ارزهایی است که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند بازدهی مناسبی داشته باشد.

تحلیل تکنیکال ارز جاست

در نمودار هفتگی ارز جاست، فشار فروش تا حد زیادی کاهش یافته است. قیمت این توکن دیفای، در نزدیکی کف تاریخی خود و کف بولینگر باند قرار دارد.

نمودار ارز جاست- تایم فریم روزانه

نمودار ارز جاست - تایم‌فریم هفتگی - منبع: تریدینگ ویو

اندیکاتور RSI در منطقه‌ی نزولی قرار دارد، اما تقاطع RSI با میانگین متحرک ساده (SMA) 14 روزه‌ی خود، به همراه واگرایی در اندیکاتور مومنتوم، می‌تواند از نشانه‌های صعودی شدن روند در هفته‌های آتی باشد. بخصوص که در تایم‌فریم روزانه 4 اندیکاتور مکدی، RSI، مومنتوم و CCI واگرایی نشان می‌دهند. از لحاظ تکنیکال امکان رشد قیمت تا 0.2674 دلار وجود دارد. این می‌تواند یکی از کف‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در ارز جاست باشد. به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023، ارز جاست ارزش قرارگرفتن در واچ‌لیست شما را دارد.

مطالعه‌ این مطلب پیشنهاد می‌شود: معرفی کامل ارز جاست

ارز شماره 4 از لیست بهترین ارز دیفای : پنکیک سواپ 

صرافی پنکیک سواپ، بر روی بایننس اسمارت چین ساخته شده است که توسط بایننس، مالک بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، اداره می‌شود و به طور متوسط روزانه 27 میلیارد دلار معاملات را پردازش می‌کند. در صرافی پنکیک‌سواپ می‌توان تمام ارزهای استاندارد bep-20 را به یکدیگر تبدیل کرد که به این کار توکن‌سواپ می‌گویند. ارز دیجیتال کیک با علامت اختصاری CAKE ارز بومی صرافی پنکیک‌سواپ است.

در حال حاضر (22 سپتامبر)، در مجموع، میزان 2.88 میلیارد در پلتفرم پنکیک سواپ استیک و قفل شده است. این میزان نسبت به دو ماه گذشته، یک کاهش 37 درصدی داشته است.

پنکیک سواپ با 55.25 درصد سود سپرده‌گذاری، صدر نشین لیست پرسودترین توکن‌ها برای سپرده‌گذاری است. در بدبینانه‌ترین حالت، به ازای هر 1000 دلار، 276 دلار بازدهی سالانه دارد. اما مراقب باشید! زیرا اگر پس از خرید توکن، ارز شما افت قیمت داشته باشد، نه تنها سود نمی‌کنید، بلکه ممکن است زیان‌زده شوید. بنابراین بسیار مهم است که خرید را در کف قیمت انجام دهید، تا هم از رشد قیمت و هم از سود سپرده‌گذاری بهره‌مند شوید.

سود سالانه توکن پنکیک سواپ- منبع سایت استیکینگ ریواردز

در تحلیل بخش بعدی زمان مناسب برای سرمایه‌گذاری در پنکیک سواپ را مطالعه کنید.

تحلیل تکنیکال ارز پنکیک سواپ

از 18 جولای 2023، روند صعودی ملایمی در نمودار روزانه‌ی ارز پنکیک سواپ بوجود آمده است.

نمودار روزانه ارز پنکیک سواپنمودار ارز پنکیک سواپ- تایم‌فریم روزانه - منبع: تریدینگ ویو

در حال حاضر، پنکیک سواپ با قیمت 4.39 دلار معامله می‌شود. شاخص‌های تکنیکال مانند حرکت قیمت در منطقه‌ی بالای بولینگر باند، کراس روبه بالای RSI با میانگین متحرک ساده‌ 14 روزه‌ی خود، قرار گیری RSI در منطقه‌ی بالای 50، سیگنال ادامه‌ی روند صعودی را می‌دهند. در صورت ادامه‌ی همین روند، تا 7 اکتبر، قیمت به 4.83 دلار افزایش پیدا می‌کند. شکست این سطح درها را برای پیشروی قیمت تا سطح مقاومت بعدی در قیمت 5 دلار باز می‌کند. در صورتی که قیمت بالای 5 دلار بسته شود، هدف بعدی قیمت، آزمایش سطح مقاومت 7.01 دلار خواهد بود. البته روند میجر هنوز نزولی است و تا زمانی که سطح 5 دلار شکسته نشود، نمی‌توان در مورد تغییر روند صحبت کرد. اما بعید به نظر می‌رسد که این روند سه ماهه‌ی صعودی، وارونه شود.

در حال حاضر می‌توانید با رعایت اصول مدیریت ریسک ارز پنکیک سواپ را به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

ارز شماره 5 از لیست بهترین ارز دیفای : ارز کرو

ارز کرو (Curve) یک ارز دیجیتال اتریومی و رمز ارز بومی اکوسیستم Curve.fi است که در سال 2020 توسط یک دانشمند روسی راه‌اندازی شد. این اکوسیستم بزرگترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) در دنیای ارز دیجیتال است که در بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و از یک مدل بازارساز خودکار استفاده می‌کند. کاربران با سپرده‌گذاری ارز کرو در استخرهای صرافی، سود سپرده‌گذاری دریافت می‌کنند.

در صرافی Curve می‌توان تمامی توکن‌های defi با استاندارد ERC-20 را به یکدیگر تبدیل یا سواپ کرد. این صرافی همچنین از استیبل‌کوین‌هایی مانند DAI پشتیبانی می‌کند. 

ارز کرو یک ارز آینده‌دار است. برای اینکه بدانید چه زمانی وارد بازار این ارز شوید، اخبار فاندامنتال و تحلیل تکنیکال این ارز را دنبال کنید.

 

مزیت صرافی کرو نسبت به صرافی یونی‌سواپ

با اینکه صرافی‌های غیرمتمرکز مانند صرافی یونی‌سواپ از قدمت بیشتری نسبت به صرافی کرو برخوردارند، ارزش کل قفل شده در این پلتفرم، بسیار بیشتر از یونی‌سواپ است؛ زیرا این صرافی با ارائه‌ی نرخ اسلیپیج پایین‌تر، کارمزد معاملات را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد. در حال حاضر، صرافی کرو با 5.55 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده در رده‌ی سوم لیست پلتفرم‌های دیفای از لحاظ TVL قرار دارد. این در حالی است که صرافی یونی سواپ با 5.06 میلیارد دلار، در رده‌ی بعدی قرار دارد.

تحلیل تکنیکال ارز کرو

بر طبق داده‌های سایت کوین گکو، در تاریخ 5 نوامبر 2020، ارز کرو (CRV) پایین‌ترین کف تاریخی را در قیمت 0.33 دلار تشکیل داد؛ همچنین بالاترین سقف تاریخی این ارز، در 14 آگوست همان سال و در قیمت 15.37 دلار تشکیل شده است.

در نمودار هفتگی ارز کرو، یک تلاش برای بازیابی قیمت مشاهده می‌شود.

نمودار ارز کرو - تایم فریم هفتگینمودار ارز کرو - تایم‌فریم هفتگی- منبع TradingView

در تاریخ 13 ژوئن 2023، ارز کرو در صرافی کوکوین کف 0.54 دلار را تشکیل داده و قیمت در این سطح حمایت شده است. سپس تا 28 جولای 2023، قیمت کرو، پس از یک رشد 1.5 برابری، با برخورد به سطح مقاومت داینامیک، ریزش کرده است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: ترید با ربات کوکوین

در تایم‌فریم روزانه‌ی نمودار ارز کرو، قیمت در یک کانال نزولی در حال حرکت است.

نمودار ارز کرو- تایم فریم روزانهنمودار ارز کرو - تایم‌فریم روزانه- منبع TradingView

از 16 می، شاهد روند فرعی سایدوی در منطقه‌ای با کف 0.630 و سقف، 1.517 بوده‌ایم.

از 8 سپتامبر، شکست سطح مقاومت و خروج از کانال نزولی مشاهده می‌شود. این بریک اوت با حجم معاملات بالا صورت گرفته، اما در ادامه، حجم از صعود قیمت حمایت نکرده است. با این‌حال، همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، در اندیکاتور RSI یک کراس اور با SMA 14 روزه صورت گرفته که در تایم‌فریم روزانه، یک سیگنال صعودی برای معامله‌گران اسپات است. بنابراین می‌توانید ارز کرو را به‌عنوان یکی از 7 تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 در نظر بگیرید.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: تفاوت سیگنال اسپات با فیوچرز

پیش‌بینی قیمت ارز کرو

به نظر می‌رسد قیمت پس از برخورد با یکی از دو سطح حمایت 0.866 و 0.630 دلار، حمایت شده و به بالا بازگردد. بنابراین دو کف‌ خوب برای خرید و سرمایه‌گذاری در این ارز، 0.630 و 0.866 دلار با تارگت 1.517 دلار در بازه‌ی یکماهه است. اگر این سطح شکسته شود، سطح بعدی، 2.620 دلار خواهد بود.

اگر خریداران موفق به خروج از کانال نزولی نشوند، احتمال کاهش قیمت، تا سطح 0.5 دلار وجود دارد. همچنین ممکن است روند سایو وی ادامه یابد. 

ارز شماره 6 از لیست بهترین ارز دیفای : کاردانو

کاردانو یکی از پروژه‌های دیفای بسیار پرآوازه است که هر از چند گاهی ترند می‌شود. این ارز به تازگی بروزرسانی واسیل را راه‌اندازی کرده است و انتظار بازدهی کوتاه‌مدت از آن می‌رود. در حال حاضر، کل ارزش قفل شده در پلتفرم کاردانو حدود 81.5 میلیون دلار است که این پلتفرم را در جایگاه 14 در میان پلتفرم‌های غیرسازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) قرار می‌دهد.

در تاریخ 25 سپتامبر 2021، کاردانو طی نشستی، آغاز همکاری با پروژه‌ی چین لینک (Chainlink) را اعلام کرد. تیم توسعه‌ی کاردانو با انتشار این خبر افزود، این همکاری به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دیفای کمک می‌کند تا برای اپلیکیشن‌های بلاک چین کاردانو، قراردادهای هوشمند ایجاد کنند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: سیگنال ادا

در اواسط ماه آگوست 2021، زمانی که هنوز تا بروزرسانی آلونزو مدتی باقیمانده بود، با افزایش قیمت کاردانو و رسیدن به نزدیک 3 دلار و تبدیل توکن کاردانو به سومین ارز دیجیتال از نظر مارکت کپ، هاسکینسون پیش‌بینی کرد تا پایان سال، قیمت این ارز دیجیتال به 150 دلار نیز می‌رسد. درست است که اکنون پس از بروزرسانی آلونزو، قیمت این ارز از پیش‌بینی هاسکینسون بسیار فاصله دارد، لیکن کاردانو یک ارز دیجیتال قدرتمند با ارزش بازار بالاست.

از آنجایی که کاردانو توکن‌سوزی ندارد و عرضه‌ی در گردش عظیم آن، مشکل بزرگی در راه پیشرفت قیمت کاردانو ایجاد کرده، خرید و هولد آن در دراز مدت (بالای یکسال) پیشنهاد نمی‌شود. اما شما می‌توانید هنگام بروزرسانی‌ها و رویدادهای این ارز، با هولد کوتاه‌مدت کسب سود کنید. اکنون به علت بروزرسانی واسیل امکان رشد قیمت در بازه‌ی یکماهه وجود دارد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اخبار کاردانو

ارز شماره 7 از لیست بهترین ارز دیفای : ارز اسموسیس

اسموسیس (Osmosis) در رتبه‌ی 17 لیست برترین بلاکچین‌های دیفای از نظر ارزش کل قفل شده قرار دارد. این بلاکچین در سال 2021 با استفاده از کیت توسعه‌ی نرم‌افزار کازموس (Cosmos) طراحی شده و جزو بلاک‌چین‌های غیرسازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) دسته‌بندی می‌شود. در حال حاضر، 224.96 میلیون دلار در این پلتفرم قفل شده است که نسبت به 6 ماه گذشته یک افت 87.5 درصدی را نشان می‌دهد.

صرافی اسموسیس یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که در بلاکچین اسموسیس راه‌اندازی شده و با مکانیزم بازارسازی خودکار (AMM) کار می‌کند. به این معنی که پرسنل و احراز هویت ندارد و برای تأمین نقدینگی، به جای اوردر بوک، از استخرهای نقدینگی استفاده می‌کند.

ارز اسموسیس با علامت اختصاری OSMO یک دارایی دیجیتال و کاربردی است که برای امور حاکمیتی، تأمین نقدینگی و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه‌ی اسموسیس استفاده می‌شود. شما می‌توانید با هولد ارز OSMO، علاوه بر دریافت سود سپرده‌گذاری، در موضوعات مختلفی مانند راه‌اندازی استخرهای نقدینگی، تعیین میزان پاداش‌ و کارمزد شبکه مشارکت داشته باشید.

آیا ارز اسموسیس یک سرمایه گذاری خوب است؟

در حال حاضر، ارز اسموسیس رتبه‌ی از نظر ارزش بازار را دارد. این ارز در صرافی‌های کمی لیست شده و در ابتدای راه‌اندازی در صرافی کوینکس، تا قیمت 32 دلار نیز بالا رفت، اما زیر 2 دلار معامله می‌شود. با این حساب آیا ارز اسموسیس (OSMO) بازدهی خوبی دارد؟ آیا این ارز برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

با اینکه نظر سایت‌های پیش‌بینی قیمت، نسبت به ارز اسموسیس چندان مساعد نیست، اما این ارز از دلایل فاندامنتال کافی برای رشد خوب در آلت‌سیزن‌ها و وضعیت مناسب بازار برخوردار است. زیرا ارز بومی یک بلاکچین و یک صرافی غیرمتمرکز است و در صورت لیست شدن در صرافی بایننس احتمال رشد قیمت آن وجود دارد. با توجه به نمودار ارز اسموسیس، این ارز از تاریخ 31 می، در منطقه‌ی 0.7 الی 1.45 معامله می‌شود.

نمودار ارز اسموسیس- تایم فریم روزانه- منبع تریدینگ ویوو

نمودار ارز اسموسیس - تایم فریم روزانه - منبع TradingView

در صورتی که این ارز موفق شود سطح مقاومت 1.88 را بشکند، می‌توان به آن به عنوان یک گزینه‌ی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نگاه کرد.

و اما سخن پایانی

ایده‌ی یک سیستم مالی غیرمتمرکز همتا به همتا و بی‌واسطه که توسط قراردادهای هوشمند بدون مجوز بر روی یک بلاک چین اجرا می‌شود، ایده‌ی بسیار درخشانی است. مردم به جای تماس با افراد کت و شلواری در فضای خشک و رسمی بانک، مستقیم با سرمایه‌گذاران سراسر جهان وارد معامله می‌شوند.

بازار DeFi، یک بازار نوظهور و بسیار پررونق است که با هدایت بخشی از سرمایه‌های مازاد خود به این بازار، می‌توانید از مزایای بسیار ثمربخش آن بهره‌مند شوید.

فقط کافیست اندکی وقت بگذارید و چگونگی ورود به بازار ارزهای دیجیتال را آموزش ببینید. در صفحه آموزش ارز دیجیتال رایگان دنیای ترید مقالات مفیدی در این خصوص خواهید یافت.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه

    • comments

      omid boss
      ، 10 دی 1400

      سلام. ممنون. خب روی اینها چکار کنیم خوبه از نظر شما: هولد ، استیک یا ترید؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 13 دی 1400

      سلام omid boss عزیز؛ این لیست صرفاً یک معرفی از ارزهای برتر در حوزه دیفای است. برای ورود به بازار این ارزها و جهت پیدا کردن نقطه ورود مناسب، لازم است به نمودار مراجعه فرمایید و با توجه به استراتژی خود یکی از روش های سرمایه گذاری در این ارزها را انتخاب کنید.