معرفی بهترین پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال (هشت پلتفرم پرسود و کم دردسر)
ارز دیجیتال

معرفی بهترین پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال (هشت پلتفرم پرسود و کم دردسر)

بدون فروش رمزارزهای خود کسب درآمد کنید! این امکانی است که در دنیای ارز دیجیتال وجود دارد. شما می‌توانید رمزارزهای خود را وام دهید و سود آن را دریافت کنید و یا بدون فروش حتی یک رمزارز وام کم بهره بگیرید. پلتفرم‌های وام دهی زیادی وجود دارد که این خدمات را ارائه می‌دهند و هر کدام از آن‌ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر قصد وام گرفتن و یا کسب درآمد از رمزارزهای خود را دارید لازم است که بهترین پلتفرم وام دهی را انتخاب کنید.

برای آشنایی با بهترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. جذابیت دنیای رمزارزها هر روز در حال افزایش است و کمتر کسی هست که مطلبی در این‌باره نشنیده باشد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی پلتفرم‌های وام دهی ارزهای دیجیتال صحبت کنیم.

تعریف وام به صورت ساده یعنی پولی که فرد، یک موسسه و یا یک بانک در اختیار فرد دیگری به عنوان قرض قرار می‌دهد و طی زمان مشخصی با سود ثابتی که از قبل توافق کردند پس می‌گیرد. بعد از شیوع بیماری کووید 19 و همه‌گیری آن در تمام دنیا، بازدهی روش‌های متداول سرمایه‌گذاری مثل سهام، طلا، املاک و مستغلات کاهش پیدا کرد و خیلی از افراد را بیشتر از قبل به سمت ارزهای دیجیتال سوق داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله وام ارز دیجیتال چیست را مطالعه کنید.

وام ارز دیجیتال چیست؟

صنعت کریپتو دائما در حال نوآوری و خلق ایده‌های جدید است. یکی از این ایده‌های جالب و کاربردی که با استقبال فعالان این حوزه روبه‌ رو شده "وام‌دهی ارزهای دیجیتال" است. وام دهی ارزهای دیجیتال فرآیندی مشابه با وام دهی سنتی را دنبال می‌کند با این تفاوت که شخص ثالثی در وام دهی ارزهای دیجتال وجود ندارد و وام توسط قراردادهای هوشمند مدیریت می‌شود.

بسیاری از افرادی که دارای رمزارز هستند تمایل به نگهداری این رمزارزها دارند حتی اگر نیاز به نقدینگی داشته باشند. این موضوع سبب شده اصطلاحی بین فعالان این حوزه با عنوان HODL رایج شود که مخفف عبارت Hold On For Dear life هست. به معنای " مثل زندگیتون از دارایی‌تون مراقبت کنید!"؛ اما مسئله‌ای که به وجود می‌آید این هست که نگه‌داری رمزارزها منجر به هیچ استفاده سازنده‌ای از آن‌ها نمی‌شود. اینجاست که وام دهی کریپتو وارد می‌شود و کریپتو به یک کسب و کار سودمند برای HODLer ها تبدیل می‌شود.

چگونه وام ارز دیجیتال بگیریم؟

در نظر بگیرید که ده عدد رمزارز در اختیار دارید که تمایلی به فروش و یا معامله آن‌ها ندارید و تصمیم می‌گیرید که با آنها درآمد غیرفعال کسب کنید. شما این رمزارزها را در یک پلتفرم وام دهی کریپتو قرض می‌دهید و در ازای آن به صورت هفتگی و یا ماهانه سود دریافت می‌کنید؛ نرخ بهره‌ای که دریافت می‎‌کنید بستگی به پلتفرمی که انتخاب کردید و همچنین نوع دارایی شما دارد. این سود می‌تواند بین 3 تا 7 درصد و در استیبل کوین‌ها تا 17 درصد باشد.

مشابه وام‌‌های سنتی در این نوع وام هم شما نیاز به یک وثیقه دارید. برای دریافت وام با پشتوانه رمزارزها، وام‌گیرندگان دارایی‌های رمزنگاری خود را وثیقه می‌کنند و سپس وام را به مرور زمان پرداخت می‌کنند تا وثیقه خود را پس بگیرند.

ذکر این نکته این ضروری است که با وجود این که مالکیت دارایی‌هایی را که به عنوان وثیقه قرار دادید حفظ می‌کنید اما در عین حال برخی از حقوق دارایی‌های خود را، مثل فروش یا معامله آن را از دست می‌دهید. در ادامه اگر وام گیرنده قادر به بازپرداخت وام نباشد یا تصمیم به بازپرداخت آن نداشته باشد، سرمایه‌گذاران می‌توانند دارایی‌های رمزنگاری شده را برای جبران ضرر خود بفروشند.

مطالعه مقاله آموزش دریافت وام ارز دیجیتال پیشنهاد میشود.

معرفی پلتفرم‌های ارز دیجیتال

باتوجه به نکات گفته شده، این سوال به‌وجود می‌آید که وام‌دهنده و وام‌گیرنده چگونه باهم ارتباط برقرار می‌کنند؟

پاسخ ساده است: از طریق پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال! فرآیند بدین صورت است که شخصی که درخواست وام دارد به پلتفرم مراجعه می‌کند و با توجه به میزان وثیقه‌ای که می‌تواند بگذارد مقدار مشخصی وام می‌تواند دریافت کند.

نسبت LTV چیست؟

در اصطلاحات کریپتو نسبت میزان وام به میزان وثیقه، LTV (Loan-to-Value) نامیده می‌شود. برای مثال فرض کنید اگر میزان وثیقه‌ی شما معادل 1000 دلار باشه و میزان وامی که می‌خواهید معادل 500 دلار باشد، در این صورت نسبت LTV برابر با 50 درصد است.

نسبت LTV بسته به پلتفرمی که انتخاب می‌کنید و نوع دارایی‌ای که به عنوان وثیقه قرار می‌دهید می‌تواند تغییر کند. به عنوان مثال، اگر یک ارز دیجیتال با ارزش بالا مانند بیت کوین یا تتر سپرده گذاری کنید، به LTV بالاتر دسترسی خواهید داشت. با این حال، در سپرده گذاری یک ارز دیجیتال با ارزش کمتر مانند Dash یا Neo، احتمالاً به LTV کمتری دسترسی خواهید داشت.

بهترین سایت‌های وام‌دهنده کریپتو در این بازار برای گرفتن وام دو گزینه را در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می توانید وجوه را با ارزهای فیات مانند USD یا GBP یا دارایی دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم دریافت کنید.

APY و APR چیست؟

برای معرفی بهتر عملکرد پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال لازم است که با دو اصطلاح دیگر آشنا شویم. اگر شما شخصی باشید که از یک پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال وام می‌گیرید نرخ بهره‌ای که باید پرداخت کنید به عنوان APR (Annual Percentage Rate) تعیین می‌شود.

و اگر شما شخصی باشید که وام می‌دهید، نرخ بهره‌ای که به شما تعلق می‌گیرد به عنوان APY (Annual Percentage Yield) تعیین می‌شود.

برای مثال اگر شما 5000 دلار از یک پلتفرم وام می‌گیرید و APR وام 10 درصد باشد به این معنی است که در طول یک سال 500 دلار سود پرداخت خواهید کرد. و چنانچه شما معادل 5000 دلار بیت‌کوین را به یک پلتفرم برای وام دهی تزریق کرده باشید و APY ارائه شده توسط این پلتفرم 7 درصد باشد، به این معنی است که به مدت یک سال 350 دلار سود کسب خواهید کرد.

با ارز دیجیتال می‌توانید وام بگیرید؟

از نظر اینکه چه کریپتویی را می‌توانید برای کسب سود وام دهید و یا وام بگیرید، به پلتفرمی که با آن ثبت‌نام می‌کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از پلتفرم‌های وام دهی کریپتو از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های دیجیتال با ارزش بازار مختلف پشتیبانی می‌کنند. با این حال، سایرین تنها از پروژه‌های با سرمایه بزرگ مانند بیت‌کوین و اتریوم، در کنار استیبل‌کوین‌های پیشرو مانند تتر و جمینی کوین پشتیبانی می‌کنند. مهمتر از همه، اگر شما صاحب یک ارز دیجیتال رو به رشد با ارزش بازار کوچک هستید، ممکن است در پیدا کردن پلتفرمی که حساب‌های بهره را در توکن مربوطه ارائه می‌دهد، دچار مشکل شوید.

کسب سود از طریق وام دهی ارزهای دیجیتال دارای ریسک است؟

مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، وام دهی ارزهای دیجیتال و کسب سود از آن هم دارای ریسک‌هایی است و بهترین عملی که در جهت کاهش ریسک می‌توانید انجام دهید این است که از چندین پلتفرم معتبر برای این کار استفاده کنید یا به عبارتی تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارید!

ریسک بعدی این است که وامی که می‌دهید ممکن است توسط آن شخص ثالث نکول شود و این می تواند منجر به دریافت کمتر از آنچه در ابتدا سرمایه گذاری کرده‌اید شود. تضمین اصلی در این زمینه این است که فرد قبل از تایید وام باید یک سپرده تضمینی بگذارد. اما، اگر افراد زیادی نکول کنند، در مجموع مقدار وثیقه‌ای که پلتفرم وام دهی کریپتو نگه می‌دارد ممکن است برای پوشش سرمایه‌گذاران کافی نباشد.

خطر دیگری که باید در نظر بگیرید مربوط به خود پلتفرم است. برای مثال، اگر پلتفرم وام دهی کریپتو با مشکلات مالی مواجه شود، ممکن است سرمایه کافی برای پوشش درخواست‌های برداشت را نداشته باشد؛ در صورت هک شدن پلتفرم نیز ممکن است این اتفاق بیفتد.

ریسک دیگری که باید در هنگام استقراض وجوه از یک سایت وام‌دهنده کریپتو به آن توجه داشته باشید، کاهش قیمت دارایی‌های دیجیتال است. اگر ارزش توکنی که به عنوان وثیقه سپرده‌گذاری می‌کنید تا مقدار مشخصی کاهش یابد، می‌تواند باعث انحلال شود؛ یعنی اگر قیمت ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد، ممکن است متوجه شوید که تمام وثیقه شما فروخته شده است.

برای انتخاب یک پلتفرم وام دهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای داشتن یک تجربه موفق وام دهی ارز دیجیتال هنگام انتخاب پلتفرم وام دهی باید به عوامل مختلفی توجه کرد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

1- نرخ بهره

اولین مورد نرخ بهره است که یکی از عوامل اصلی در انتخاب هر پلتفرمی است پس در قدم اول باید یک پلتفرم با نرخ بهره مناسب برای دارایی‌های رمزنگاری خود انتخاب کنید.

2- ریسک‌های پلتفرم

یکی دیگر از عوامل مهم برای تصمیم‌گیری در مورد پلتفرم‌های وام دهی ارز دییجتال، بررسی سابقه پلتفرم در مورد میزان امنیت آن است. امروزه کریپتو به هدف اصلی حملات سایبری تبدیل شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که کلاهبرداری و سرقت در پلتفرم‌های غیرمتمرکز در سال 2021 بیش از 10 میلیارد دلار بوده است. بنابراین، به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که در وب‌سایت‌شان تدابیر امنیتی را به وضوح مشخص کرده باشند.

3- هزینه‌ها

مورد بعدی هزینه‌های واریز و برداشت و سایر هزینه‌های جانبی هستند که باید آن‌ها را در چندین پلتفرم برای دارایی‌های کریپتو مختلف مقایسه کنید. به خاطر داشته باشید که اگر ارزهای دیجیتال متفاوتی دارید، لازم نیست از یک پلتفرم برای همه آنها استفاده کنید.

4- مدت وام

هنگام انتخاب بین پلتفرم‌های وام دهی کریپتو، مطمئن شوید که پارامترهای مدت وام را تأیید کنید. بررسی کنید که آیا مدت وام ثابت یا قابل انعطاف است.

5- حداقل مبلغ برای سپرده

ایده خوبی است که بررسی کنید آیا پلتفرمی که به آن علاقه دارید الزاماتی برای حداقل مبلغ سپرده دارد یا خیر.

6- وثیقه

این مورد برای وام گیرندگان است، برای مقایسه وثیقه مورد نیاز برای دریافت یک مبلغ وام خاص در پلتفرم‌های مختلف، زمان بگذارید و میزان آن را بررسی کنید.

7- محدودیت‌های جغرافیایی

برخی از سایت‌های وام دهی رمزنگاری دارای محدودیت‌های جغرافیایی هستند، این محدودیت‌ها به این معنی است که بسته به محل زندگی خود، ممکن است واجد شرایط استفاده از یک پلت فرم خاص نباشید.

مزایا و معایب وام دهی در ارزهای دیجیتال

از مزایای وام دهی در ارزهای دیجیتال می توان موارد زیر را نام برد:

بسیار سریع و در دسترس

وام های رمزنگاری مزیت عمده ای نسبت به وام های سنتی دارند. آنها بسیار سریع و در دسترس هستند. اغلب، هیچ بررسی اعتباری یا حتی تاریخچه اعتباری برای فرد وام گیرنده مورد نیاز نیست. بسیاری از وام دهندگان دیفای در مقایسه با آنچه که وام گیرندگان از دنیای  مالی سنتی انتظار داشتند، شرایط انعطاف پذیر و کارمزدهای پایینی ارائه می دهند.

دریافت وام بیشتر

به طور معمول، وام گیرندگان برای استقراض یا قرض دادن کریپتو نیازی به یک حساب بانکی سنتی ندارند. با تقریباً یک سوم جمعیت جهان بدون بانک، این می تواند راه حل جدیدی برای باز کردن دسترسی به اعتبار برای مردم در بازارهای در حال توسعه و نوظهور باشد.

اما حتی با وجود مزایایی که وام دهی ارزهای دیجیتال دارد، معایبی را نیز دارد که شامل موارد زیر است:

وثیقه جایگزین

اما با وجود ادعای برخی از شرکت های ارز دیجیتال، چیزی به نام "رایگان" وجود ندارد. در حال حاضر در دیفای بسیاری از وام ها را می توان به عنوان وام های "بیش از حد وثیقه" توصیف کرد. در واقع افرادی که می خواهند وجوه قرض کنند باید مبالغی را ارائه کنند که ارزش آنها بیشتر از وام واقعی است.

مقررات محدود

وام های رمزنگاری مانند وام های بانکی سنتی بیمه نمی شوند. در نتیجه، اگر مشکلی پیش بیاید یا اگر اتفاقی غیرقانونی یا غیراخلاقی رخ دهد ممکن است برای وام گیرندگان غیرممکن باشد که دارایی های خود را بازیابی کنند.

بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

با توجه به مطالب گفته شده تا حدودی با ویژگی‌هایی که یک پلتفرم خوب می‌تواند داشته باشد آشنا شدیم و در ادامه برترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

ردیف نام پلتفرم وام دهی ارز دیجیتال
1

پلتفرم وام ده Aqru

2

پلتفرم وام ده Blockfi

3

پلتفرم وام ده Aave

4

پلتفرم وام ده Nexo

5

پلتفرم وام ده Celsius Network

6

پلتفرم وام ده Binance

7

پلتفرم وام ده Crypto.com

8

پلتفرم وام ده Coinloan

اولین پلتفرم وام ده: Aqru

یکی از مواردی که به محض ورود به این پلتفرم جلب توجه می‌کند رابط کاربری ساده هست که برای افراد مبتدی طراحی شده است و صرف نظر از تجربه شما در فضای وام دهی ارزهای دیجیتال، هیچ مشکلی برای شروع نخواهید داشت.از سایر جذابیت‌های این پلتفرم می‌توان به نرخ 7 درصد APR برای رمزارزهای بیت‌کوین و اتریوم و APY  12 درصد برای استیبل‌کوین‌ها اشاره کرد. تمامی حساب‌های پس انداز ارزهای دیجیتال در این پلتفرم بدون شرایط قفل ارائه می‌شوند و این بدین معنی است که هر زمان که از حساب خود قصد برداشت داشته باشید جریمه نخواهید شد.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

دومین پلتفرم وام ده: Blockfi

یکی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال، پلتفرم وام‌دهی BlockFi است که بیش از 10 میلیارد دلار از دارایی‌های رمزنگاری شده را مدیریت می‌کند و طیف گسترده‌ای از ارزها را پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم امنیت بالایی دارد و MFA را ارائه می‌‌دهد و از قوانین KYC پشتیبانی می‌کند به این صورت که ثبت نام شامل تایید و احراز هویت خود مشتری است. علاوه بر این از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به بهره مرکب اشاره کرد که در طول زمان منجر به افزایش سود برای وام‌دهندگان می‌شود. هزینه‌های پایین در این پلتفرم که حدود 1 درصد است و هیچ جریمه‌ای برای برداشت زودهنگام وجود ندارد و تنها یک بار هزینه در ماه برای برداشت پرداخت می‌شود. مورد دیگر این است که کاربران می‌توانند بدون هیچ گونه کارمزدی بین ارزهای دیجیتال در این پلتفرم معامله کنند.

پاتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

سومین پلتفرم وام ده: Aave

یکی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز که بر اساس قرادادهای هوشمند کار می‌کند Aave است که همین موضوع باعث می‌شود که امنیت و شفافیت بالاتری را در فرآیند وام دهی ارائه دهد. این پلتفرم دوره قفل دارایی ندارد و شما هر زمان که قصد برداشت داشته باشید می توانید این کار را انجام دهید. از آنجا که این Aave یک پلتفرم مبتنی بر قرادادهای هوشمند است فقط ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم را می‌پذیرد و کارمزدهای آن ممکن است گاهی بالا باشد.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

چهارمین پلتفرم وام ده: Nexo

از ایمن‌ترین پلتفرم‌ها برای سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Nexo هست. این پلتفرم بدون محدودیت سپرده است و طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال را می‌پذیرد. یکی از جذابیت‌های این پلتفرم نرخ APY است که تا 20 درصد به وام دهندگان تعلق می‌گیرد که به صورت روزانه پرداخت می‌شود. و اما مزیت فوق العاده دیگر آن این است که اگر نسبت LTV  شما زیر 20 درصد باشد و اشتراک طلایی و یا نقره‌ای دارید می‌توانید با نرخ APR  صفر درصد وام بگیرید!

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

پنجمین پلتفرم وام ده: Celsius Network

یکی از شناخته شده‌ترین پلتفرم‌های وام دهی ارزهای دیجیتال در حال حاضر بازار Celsius Network است.

جالب است که بدانید شبکه سلسیوس تا 80 درصد از کل درآمد خود را به صورت سود هفتگی با جامعه خود به اشتراک می‌گذارد. روش کار نسبتاً ساده است، کاربران می‌توانند تا 10 درصد درآمد داشته باشند و به محض واریز کردن آن در کیف پول‌های شبکه سلسیوس، اجازه دریافت سود در دارایی‌های ارز دیجیتال خود را دارند. هیچ حداقل سپرده‌ای و  هزینه ی برداشتی و قفلی وجود ندارد، به همین راحتی!

اما مهم‌ترین جذابیت این پلتفرم نرخ APY 17 درصدی است که به صورت هفتگی پرداخت می‌شود و اگر از توکن‌های انحصاری این درگاه به نام CEL استفاده کنید این نرخ تا 25 درصد هم می‌رسد. همچنین وقتی از وب‌سایت سلسیوس بازدید می‌کنید، می‌توانید ماشین حسابی پیدا کنید تا ببینید بر اساس رمزارزی که انتخاب می‌کنید و مدت زمان درج شده توسط شما چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

ششمین پلتفرم وام ده: Binance

بایننس حتی ممکن است برای مبتدیان هم نامی آشنا باشد زیرا بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان است و خدمات وام آن نیز بسیار متنوع است. این پلتفرم علاوه بر پشتیبانی از ارزهای اصلی از سایر آلتکوین‌های کمتر شناخته شده هم پشتیبانی می‌کند اما از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند. نرخ‌های بهره انعطاف‌پذیر نرخ‌های بهره بسته به آخرین ارزش یک رمزارز متفاوت است، و تضمین می‌کند که هر دو طرف منصفانه‌ترین معامله را دریافت کنند. وام‌های فوری بایننس بدون تایید است، بنابراین تا زمانی که کاربران یک حساب کاربری داشته باشند، می توانند بلافاصله شروع به وام دادن و وام گرفتن کنند.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

 

هفتمین پلتفرم وام ده: Crypto.com

یکی دیگر از پلتفرم‌های به نام و قابل اعتماد در زمینه‌ی وام دهی ارزهای دیجیتال Crypto.com است. صرافی کریپتو از بیش از 250 رمزارز پشتیبانی می‌کند و یکی از جذابیت‌های دیگر آن این است که در هنگام ثبت‌نام 25 دلار پاداش دریافت می‌کنید! پرداخت‌های سود در این پلتفرم به صورت هفتگی صورت می‌گیرد که این امکان را به شما می‌دهد وجوه را مجددا در یک قرارداد وام دهی دیگر سرمایه‌گذاری کنید. نرخ‌های بهره جذاب هم یکی دیگر از دلایل محبوبیت این پلتفرم است، نرخ بازگشت سرمایه برای رمزارزها برابر با 5/8 درصد است و برای استیبل‌کوین‌ها برابر با 12 درصد است.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

هشتمین پلتفرم وام ده: Coinloan

یکی از قدیمی‌ترین و امن‌ترین پلتفرم‌های وام دهی ارزهای دیجیتال Coinloan است. این پلتفرم از تمامی توکن‌های اصلی و چند ارز کوچکتر پشتیبانی می‌کند. هزینه‌های واریز و برداشت در این پلتفرم صفر است و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. علاوه بر این، پلتفرم Coinloan پیشنهادات زیادی برای ارائه به سرمایه‌گذاران با ارزهای دیجیتال و وام‌گیرندگان مشتاق دارد؛ این پلتفرم با ترکیب ارزهای دیجیتال و تامین مالی جمعی، تامین مالی سنتی را به چالش می‌کشد و به افراد اجازه می‌دهد تا با LTV تا 70 درصد وام بگیرند و این به معنای مقدار وثیقه‌ی کمتر و دریافت وام بیشتر است.

پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال

سخن پایانی

افرادی که در دنیای رمزارز سرمایه‌گذاری می کنند قطعاً سعی می‌کنند بفهمند "پلتفرم‌های وام دهی کریپتو چیست؟" با این حال، درک این نکته مهم است که وام دهی کریپتو چندان متفاوت از وام دهی سنتی نیست، البته با عملکردهای متمایز. به عنوان مثال، پلتفرم‌های وام دهی کریپتو، امکان استقلال کامل از بانک‌ها و موسسات متمرکز را در فرآیند وام دهی ارائه می‌دهند. حتی اگر پلتفرم‌های وام دهی کریپتو محبوب باشند و نرخ‌های بهره سودآوری ارائه دهند، مهم است که هر پلتفرم را با دقت ارزیابی کنید. جدای از بررسی هر پلتفرم وام دهی کریپتو در این لیست، باید به فاکتورهای مهم مورد نیاز برای پلتفرم‌های وام کریپتو نیز توجه داشته باشید.

انواع مختلفی از پلتفرم‌های وام دهی ارزهای دیجیتال برای هر مخاطبی با نیازهای مختلف وجود دارد، خواه کاربر به دنبال امنیت و شفافیت بالای پلتفرم باشد و یا کاربری سوددهی بالا و نرخ بهره‌ی مناسب را برای خود هدف قرار داده باشد. پلتفرم‌هایی که بررسی کردیم مجموعه‌ی کوچکی از پلتفرم‌های موجود هستند اما محبوب‌ترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال در بین علاقه‌مندان این حوزه هستند.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه