پلتفرم بلاکفای چیست؟ بررسی کامل پلتفرم وام دهی BlockFi
ارز دیجیتال

پلتفرم بلاکفای چیست؟ بررسی کامل پلتفرم وام دهی BlockFi

بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، دارایی‌های دیجیتالی خود را، در صرافی‌ها یا کیف پول‌های سخت افزاری ذخیره می‌کنند. در حالی که این روش، یک روش سرمایه‌گذاری استاندارد به حساب می‌آید، اما با گذشت زمان به مقدار دارایی‌های دیجیتال شما اضافه نخواهد شد. تمام هدف ما از سرمایه‌گذاری، مگر افزایش مقدار دارایی‌های دیجیتال نیست؟

یک راه جایگزین این است که، دارایی‌های دیجیتال خود را به یک حساب پس‌انداز با نرخ بهره‌دهی بالا واریز کنیم تا سود ماهانه‌ای را که در طول زمان نیز افزایش می‌یابد، از دست ندهیم. در این مقاله از دنیای ترید، پلتفرم وام دهی بلاکفای را بررسی می‌کنیم. این پلت‌فرم به افراد و شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، به سودی ثابت دست پیدا کنند.

در حالی که در طول نوشتن این مقاله سعی کرده‌ایم تا از آخرین اطلاعات در دسترس استفاده کنیم، اما همچنان توصیه می‌کنم قبل از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری و انتقال دارایی، خودتان نیز وبسایت رسمی BlockFi و امکانات و خدمات آن را مطالعه کنید.

بلاکفای چیست؟

BlockFi یک شرکت مالی در زمینه دارایی‌های دیجیتال است و دفتر مرکزی آن در نیوجرسی امریکا واقع شده است. این پلت‌فرم سرویس‌های مالی حرفه‌ای به افراد و بیزنس‌های بزرگ در سراسر جهان ارائه می‌دهد. بلاک‌فای در سال 2017 تأسیس شد و در سطح فدرال و ایالتی در ایالات‌متحده (48 ایالت) مجوز فعالیت دارد.

BlockFi توسط شرکای درجه یک و مبتکری مانند Galaxy Digital ، Susquehanna ، Fidelity ، Recruit Strategic Partners ، Arrington XRP Capital ، ConsenSys Ventures ، SoFi ، Coinbase Ventures ، CMT Digital و Morgan Creek Digital پشتیبانی می شود.

بلاکفای

بنیان‌گذاران بلاکفای چه کسانی هستند؟

BlockFi در سال 2017، توسط زک پرینس و فلوری مارکز تاسیس شد. این زوج بسیار با‌تجربه هستند و در چندین شرکت موفق فناوری و مدیریت پورتفو (سبد سرمایه)، در موسسات مالی بزرگ مانند گلدمن ساکس نقش رهبری داشته اند.

اعضای پروژه بلاکفای

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: روانشناسی بازار ارز دیجیتال

آیا بلاکفای قابل اعتماد است؟

BlockFi یک شرکت معتبر و قابل‌ اعتماد است که در سطح فدرال و ایالتی، در 48 ایالت از ایالات‌متحده مجوز فعالیت دارد. متولی اصلی این پلت‌فرم شرکت Gemini است. Gemini یک شرکت معتبر نیویورکی است که مشمول مقررات امنیت سایبری است که توسط وزارت خدمات مالی نیویورک وضع شده است. پس در مورد اعتبار BlockFi جای شک و تردیدی باقی نمی‌ماند.

آیا پلتفرم وام دهی بلاکفای امن است؟

BlockFi برای نگهداری امن دارایی‌های تحت کنترل خود، تعدادی مکانیزم امنیتی را به کار بسته است. این مکانیزم‌ها، امنیتی هم‌رده امنیت بانک‌های بزرگ به این پلت‌فرم بخشیده‌اند. این پلت‌فرم تنها بخش کوچکی از وجوه مشتریان را برای اهداف برداشت از حساب، در بخش‌های خارجی مانند Gemini ، BitGo و Coinbase نگه می دارد. مابقی وجوه در کیف‌پول‌های سرد نگهداری می‌شود و در همین حال می‌توانید حساب خود را با تایید دومرحله‌ای 2FA امنیت بیشتری ببخشید.

آیا بلاکفای تا ‌به‌ حال هک شده است؟

BlockFi در ماه می 2020، در معرض تلاشی برای هک قرار گرفت که شامل یک مورد تعویض سیم کارت یکی از اعضای کارکنان آن‌ها بود که سیستم‌های امنیتی این پلت‌فرم را برای کمتر از 90 دقیقه به خطر انداخت. بر اساس گزارشات، هیچگونه وجهی از مشتریان در جریان این هک از بین نرفت و اطلاعات ذخیره شده مانند "گذرواژه‌های کاربران، شماره‌های تأمین‌اجتماعی، شماره‌های شناسایی مالیاتی، گذرنامه، مجوزها، اطلاعات حساب‌های بانکی و اطلاعات شناسایی غیر عمومی مشابه" فاش نشده‌اند.

محصولات و خدمات ارائه شده توسط پلتفرم وام دهی بلاک فای

BlockFi با ارائه خدمات مالی پیشرفته به شما این امکان را می دهد تا، پول و سرمایه گذاری خود را در زمینه ارز دیجیتال بهتر از پیش جلو ببرید. محصولات اصلی BlockFi عبارتند از:

از ارز دیجیتال خود سود کسب کنید (تا 8.6 درصد سود سالانه، بدون کارمزد‌های پنهان و هزینه های اضافی که بلافاصله در هر موعد ماهانه، بروزرسانی می‌شود و سود مرکب خود را دریافت خواهید کرد)

ارز دیجیتال خود را وام می‌دهید و پول نقد قرض می‌گیرید (از دارایی‌های دیجیتالی خود استفاده می‌کنید و پول فیاتی مانند USD دریافت می‌کنید. ازین دریافتی، می‌توانید برای خرج‌های روزمره یا خرید ارز دیجیتال بیشتر استفاده کنید)

معامله ارزهای دیجیتال (با معاملات لحظه‌ای در بازار سود کسب می‌کنید و بعد از ورود به معامله از سود مرکب بهره‌مند خواهید شد)

بلاکفای 

حساب بهره بلاک‌فای (BIA)، به کاربران امکان می دهد دارایی‌های دیجیتالی خود مانند بیت کوین و اتریوم را انتقال داده و سپرده گذاری کنند و از سپرده‌گذاری سرمایه خود در این پلت‌فرم سود کسب کنند. این پلت‌فرم با قرض دادن وجوه سپرده‌گذاری شده، به وام‌گیرندگان نهادی و شرکت‌های معتبر، به دارایی های ذخیره شده سود ارائه می‌دهد.

نرخ سود پلتفرم وام دهی بلاکفای چگونه است؟

نرخ سود BlockFi بین 13 دارایی دیجیتال پشتیبانی شده، متفاوت است و براساس مقدار سپرده‌گذاری تعیین می شود. به عنوان مثال، بیت کوین دارای 4 درصد نرخ سود برای سپرده های بین 0 تا 0.25 بیت‌کوین است. سپرده‌هایی با مبالغ بیش از 5 BTC روزانه 0.25 درصد سود سالیانه دریافت می‌کنند. در مقایسه با پلت‌فرم‌های دیگر مانند Nexo که 6٪ سود سالانه روی بیت‌کوین ارائه می‌دهد، نرخ بهره BlockFi برای بیت کوین بسیار کمتر است.

در اینجا لیستی از نرخ سودهای BlockFi را برای شما قرار داده‌ایم:

سود در یلاکفای

هر چند وقت یکبار سود پرداخت می‌شود؟

مشتریانی که وجوه خود را به حساب پس انداز و یا حساب بهره‌ای واریز می کنند، بلافاصله در ابتدای هر ماه تقویمی، می‌توانند به جمع آوری سود اقدام کنند. سود پرداخت شده با سپرده اولیه ترکیب می شود که به صاحب حساب اجازه می‌دهد از سود مرکب بهره‌مند شود.

BlockFi یک ویژگی منحصر به ‌فرد دیگر نیز دارد که به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد تا به ارز دیجیتال متفاوتی نسبت به دارایی موجود در حساب پس‌انداز، سود خود را دریافت کند. این ویژگی با نام Payment Flex به کاربران اجازه می دهد تا با انتخاب یک ارز دیجیتال، بدون نیاز به خرید آن ارز جدید با پول فیات، به سبد سرمایه خود تنوع بخشند.

چه کسی می‌تواند از یک حساب بهره‌ای در BlockFi بهره‌مند شود؟

برای واجد شرایط بودن در دریافت سود، کاربر باید ارز دیجیتال را منتقل کرده، سپرده‌گذاری کند و نزد BlockFi نگه دارد. در عوض، در ابتدای هر ماه به مشتری سود ماهانه پرداخت می‌شود که از روز بعد از سپرده‌گذاری محاسبه آن آغاز می‌شود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: اصطلاحات ارز دیجیتال

افتتاح حساب در BlockFi

ثبت‌نام در BlockFi بسیار ساده است و می‌توانید در کمتر از دو دقیقه این کار را انجام دهید.

  1. می‌توانید همین حالا شروع کنید. به وب سایت رسمی BlockFi بروید.
  2. روی گزینه "Earn Interest" در نوار کناری صفحه اصلی یا "Get Started" در منو کلیک کنید.
  3. ایمیل خود را وارد کرده و برای حساب کاربری خود رمز عبور ایجاد کنید.
  4. کد تأیید ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید.
  5. پس از ورود به سیستم، روی "Deposit" برای انجام تأیید هویت و اولین سپرده‌گذاری خود کلیک کنید.
  6. اطلاعات هویتی خود را برای تأیید وارد کنید.
  7. یک مدرک شناسایی مانند گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی بارگذاری کنید و منتظر بمانید تا تأیید شود.

آیا حداقل مبلغی برای واریز وجود دارد؟

BlockFi حداقل یا حداکثر مبلغ سپرده ‌گذاری، برای شروع پرداخت سود به دارایی‌های دیجیتال شما ندارد. این خصوصیت برای مبتدیان ایده‌آل است و می‌توانند مقداری بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین یا هر ارز دیگری را برای دریافت سود واریز کنند.

وام‌هایی با پشتوانه ارز دیجیتال

سیستم وام‌دهی BlockFi به کاربران این امکان را می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتال خود را به عنوان وثیقه ارائه کنند و در حساب بانکی خود به طور مستقیم دلار امریکا دریافت کنند. مزیت استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وثیقه در مقایسه با وام دهندگان مالی سنتی که ارز فیات دریافت می‌کنند، این است که می توانید بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال خود، از آن برای دسترسی به پول نقد کمک بگیرید. این فرایند شما را از پرداخت مالیات‌های سنگین نیز، در امان می‌دارد.

دارایی‌های دیجیتال که می توانند برای درخواست وام استفاده شوند عبارتند از بیت‌کوین، اتریوم و لایت‌کوین.

وام با بیت کوین در بلاکفای

نرخ بهره BlockFi بستگی به نسبت وام به ارزش (LVR) دارد. این نسبت با توجه به میزان وثیقه ای که برای اخذ وام نیاز دارید، تعیین می شود. به عنوان مثال ، LVR 50 درصدی روی وام 25 هزار دلاری به معنای نرخ بهره 12.5 درصدی خواهد بود.

وام با پشتوانه ارز دیجیتال در BlockFi، برای سرمایه گذاران بلندمدت کریپتو است که مایل نیستند سرمایه‌گذاری خود را قبل از رسیدن به بلوغ قیمتی بفروشند، در نتیجه از BlockFi در این زمینه کمک می‌گیرند. شما می‌توانید از دارایی‌های دیجیتال خود برای قرض گرفتن ارزهای فیات و استفاده از آن به عنوان مثال برای اهداف دیگر مانند تنوع بخشیدن به پورتفو، پرداخت بدهی ها و هزینه ها یا شروع یک تجارت جدید بهره‌مند شوید.

وام با بیت کوین در بلاکفای

برای درخواست وام از BlockFi، این مراحل را دنبال کنید:

  1. به وب‌سایت رسمی آن‌ها مراجعه کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  2. روی "New Loan" در نوار ناوربری بالای صفحه کلیک کنید.
  3. دارایی که بعنوان وثیقه قرار می‌دهید و مبلغ وام مورد نظر را انتخاب کرده و روی ‘Calculate Offer’ کلیک کنید.
  4. مقدار وثیقه، LVR و نرخ‌ بهره را تأیید کرده و روی "Proceed" کلیک کنید.
  5. پیشنهاد وام ارائه شده را بررسی کرده و قرارداد وام را امضا کنید.
  6. مبلغ وثیقه را به کیف‌پول ذخیره سازی امن BlockFi واریز کنید.
  7. وام را به دلار در حساب بانکی خود یا استیبل‌کوین در آدرس کیف‌پول ارز دیجیتال خود دریافت می‌کنید.
  8. مشخص کنید، که کل مبلغ اصلی نرخ‌بهره را در پایان دوره پرداخت می‌کنید یا با نرخ بهره فعلی مجدداً تأمین مالی می‌کنید.

وام با بیت کوین در بلاکفای

کارمزدهای پلتفرم وام دهی بلاکفای

کاربرانی که یک حساب بهره در BlockFi ایجاد می‌کنند، مشمول محدودیت‌های برداشتی می‌شوند، که بسته به رمزارز منتقل شده از کیف پول BlockFi متفاوت است. هیچ حداقل مبلغی، برای دریافت سود از BlockFi وجود ندارد.

کارمزد ها در پلت‌فرم BlockFi به شرح زیر هستند:

کارمزد برداشت بلاکفای

امنیت پلتفرم بلاک فای

وجوه ذخیره شده مشتریان در بستر BlockFi توسط متولی اصلی آن‌ها، Gemini مدیریت می‌شود. این صرافی یک صندوق سپرده‌گذاری مجاز و اولین صرافی و متولی دارایی‌های دیجیتال در جهان است که از پروتکل امنیتی SOC 2 برای حفاظت از داده‌ها و وجوه مشتریان پیروی کرده است.

وجوه BlockFi که توسط Gemini نگهداری می‌شود از روش، کیف پول‌های سرد با رمزگذاری چند لایه‌ای استفاده می کند که طبق گفته وب‌سایت دارای رتبه امنیتی FIPS 140-2 سطح 3 یا بالاتر است. علاوه بر این، Gemini از یک طرح دیجیتالی چند امضایی، برای از بین بردن حتی کوچک‌ترین نقاط ضعف استفاده می‌کند. این خصوصیت، بهبود مقاومت در برابر از دست دادن یا به خطر افتادن کلید خصوصی بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را در پی خواهد داشت.

به این ترتیب، Gemini از پروتکل‌های امنیتی زیادی استفاده می کند تا از دارایی‌های مشتریان در مواجهه با چالش‌های امنیتی محافظت کند. Gemini همچنین دارای بیمه جرایم تجاری است که امنیت آن را از سایر کیف پول‌های داغ به مراتب بیشتر می‌کند.

به طور خلاصه، BlockFi از اقدامات امنیتی زیر استفاده می کند تا وجوه مشتریان خود را حفظ کند:

  1. تایید دو مرحله‌ای (2FA) برای ورود و برداشت از حساب.
  2. کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری و WebAuthn برای افزایش امنیت حساب‌ها.
  3. تهیه یک لیست سفید، برای محدود کردن برداشت فقط به آدرس‌های تعیین شده.
  4. رمزگذاری برای حفظ رمزهای عبور، اطلاعات شخصی و سایر اطلاعات حساس.

سخن آخر در مورد BlockFi

این پلتفرم برای دارندگان بلندمدت ارزهای دیجیتال با سرمایه هنگفت، بسیار مناسب است و می‌توانند از محصولات و خدمات ارائه شده توسط BlockFi استفاده کنند.

در همین حال، ارائه امکان نقل و انتقالات بانکی دلار ، دری به روی مبتدیان رمزنگاری و سرمایه‌گذاران جدید باز کرده است تا از محصولات BlockFi استفاده کنند و بلافاصله از سبد دارایی های دیجیتال خود کسب سود کنند. ما نظر خود را در مورد مزایا و معایب این پلت‌فرم برای شما خلاصه کرده‌ایم:

مزایا:

  1. ارائه خدمات مالی با کیفیت به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال
  2. به سرمایه‌گذاران روزمره این امکان را می‌دهد تا ارز دیجیتال بیشتری کسب کنند و سبد ارز دیجیتال بلندمدت خود را افزایش دهند.
  3. نرخ بهره BlockFi در مقایسه با بانکداری سنتی بی نظیر است.
  4. سود هر ماه پرداخت می شود و اجازه می دهد سود ارز دیجیتال شما در طول زمان به طور مرکب افزایش یابد.
  5. وام‌گیری به پشتوانه ارز دیجیتال، می‌تواند سرمایه اولیه شما را آزاد کند، بدون آن‌که واقعا ارز دیجیتال خود را بفروشید.
  6. در حین معامله دارایی ها، سود مرکب کسب خواهید کرد.

معایب

  1. نرخ سود ثابت نیست
  2. تعداد ارزهای رمزنگاری شده محدود است
  3. برای کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند امکان کار با این پلت‌فرم فراهم نیست.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه