ارز دیجیتال جاست (JST) چیست؟+نمودار و قیمت لحظه ای JUST
ارز دیجیتال

ارز دیجیتال جاست (JST) چیست؟+نمودار و قیمت لحظه ای JUST

JUST یک پروژه قوی از سری محصولات تخصصی قرارداد هوشمند است که بر روی بلاک چین ترون اجرا می شود و در کنار سایر پروژه ها، به دنبال رشد اکوسیستم پررونق ترون است. اگر تصمیم دارید در این پروژه سرمایه گذاری کنید، قبل از هرچیز زوایای مختلف این پروژه را بسنجید. ما در دنیای ترید، به صورت خلاصه، مهمترین نکات در مورد پروژه جاست و ارز جاست (JST)، رمز ارز بومی آن را به زبان ساده برای شما توضیح می دهیم. همچنین نقاط ضعف و قوت این پروژه را آشکار می کنیم تا شما با آگاهی بیشتر در مورد ورود به بازار جاست تصمیم گیری کنید.

JUST چیست؟

JUST یک اکوسیستم جدید در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که برای بلاک چین TRON ساخته شده است. این پروژه مجموعه کاملی از پلتفرم ها را ارائه می دهد که بیشتر حول یک پلتفرم غیرمتمرکز وام استیبل کوین به نام JustStable متمرکز شده است. بنابراین می توان گفت JUST پلتفرم وام دهی غیرمتمرکز است.

تیم جاست

جستجو برای یافتن یک شخص حقیقی به عنوان بانی یا تیم پروژه جاست بی فایده است. طبق اطلاعاتی که در سایت اصلی بنیاد جاست آمده، اکوسیستم جاست توسط بنیاد JUST مدیریت می شود. ما با یک برند طرف هستیم و هیچ فرد خاصی به عنوان عضو تیم جاست معرفی نشده است.

تیم توسعه رمز ارز جاست

در سایت اصلی جاست، تنها در چند خط توضیح داده شده که افرادی از شرکت های علی بابا (Alibaba)، تنسنت (Tencent) و شرکت معروف IBM عضو بنیاد جاست هستند. جاست ادعا دارد که یک تیم قدرتمند از تحلیلگران بانک های بزرگ جهان، جزو تیم مشاوره این پروژه هستند. شعار این پروژه نیز «طرفدار پر و پا قرص ترون» است.

این پلتفرم توسط مدیر عامل و بنیانگذار TRON، جاستین سان افتتاح شد و بسیاری ارز جاست توکن را ارز جاستین سان می نامند و معتقدند پروژه جاست توسط پروژه ترون پشتیبانی می شود.

ناشناس بودن هویت تیم جاست را می توان هم به عنوان نقطه ضعف و هم به عنوان نقطه قوت تلقی کرد. با توجه به رنک فعلی این ارز، به لحاظ ارزش بازار، می توان به این نتیجه رسید که این تیم ناشناس عملکرد خوبی داشته است؛ زیرا ارز جاست جزو 150 ارز برتر دنیای کریپتو است.

هدف جاست

در سایت اصلی جاست آمده که اعضای ناشناس تیم جاست، در پی از دست دادن دارایی های خود در یک پروژه اسکم، تصمیم به راه اندازی پلتفرم جاست گرفتند. بدین ترتیب اعضای تیم جاست از به دام افتادگان در اسکم های ارز دیجیتال تشکیل یافته اند. بنابراین مهم ترین شعار تیم جاست این است که هیچ کس مسئول دارایی شما نیست. شما باید خود از دارایی تان محافظت کنید. به همین دلیل، پروژه جاست با هدف دستیابی به امور مالی کاملاً غیرمتمرکز، (بدون دخالت هیچ انسانی) تمامی عوامل شخص ثالث را از پلتفرم خود زدود و در این مسیر حتی به اعضای تیم اصلی نیز رحم نکرد!

بنابراین جاست ادعا دارد که جامعه محور بوده و تحت کنترل هیچ قدرت انسانی قرار ندارد. البته هیچ راهی برای صحت سنجی این موضوع وجود ندارد؛ چرا که هیچ آماری از تعداد هولدرهای ارز جاست توکن وجود ندارد.

مهم ترین محصولات جاست

چگونه می توان با استفاده از پروژه جاست کسب درآمد کرد؟ پروژه جاست طیف وسیعی از محصولات کارآمد را به دنیای ارز دیجیتال معرفی کرده است. هر یک از این محصولات پلتفرم خاص خود را دارند.

مهم ترین محصولات JUST عبارتند از:

  1. جاست استیبل (JustStable)،
  2. جاست لند (JustLend)،
  3. جاست کریپتو (Just Cryptos)

این پلتفرم ها همگی تسهیلاتی هستند که پروژه جاست به منظور حل مسائل مختلف ارائه داده است. در ادامه و توضیح کوتاهی در مورد هر یک از این محصولات همراه ما باشید.

محصولات جاست: جاست استیبل (JustStable)

مهمترین محصول پروژه JUST، پلتفرم جاست استیبل (JustStable) نام دارد.

جاست استیبل JustStable

با رشد کشت بازدهی و ظهور فرصت‌های معاملاتی در فضای کریپتو، تریدرها به دنبال به دست آوردن استیبل کوین بدون فروش ارزهای خود هستند. پلتفرم جاست استیبل به کاربران امکان دسترسی به نقدینگی مورد نیازشان را می دهد.

بنابراین جاست استیبل یک پلتفرم غیرمتمرکز وام دهی و فقط مخصوص استیبل کوین است. این پلتفرم از یک استخر سرمایه گذاری تشکیل شده. در این استخر، کاربران در هر مکان و زمان و با هر ملیت، می توانند استیل کوین USDJ خود را استیک و در ازای آن وام های کم بهره دریافت می کنند.

آدرس اینترنتی جاست استیبل : https://just.tronscan.org/#/home

محصولات جاست: جاست لند (JustLend) 

JustLend اولین پلتفرم وامدهی ترون است که توسط یک قرارداد هوشمند در بلاکچین TRON راه اندازی شده. این پلتفرم در واقع یک صندوق متشکل از 13 ارز دیجیتال است. کاربران می توانند نقدینگی را به استخرهای نقدینگی اضافه کنند تا وام های کم بهره دریافت کنند. این یعنی در این پلتفرم شما می توانید با ذخیره نقدینگی وام بدهید و سود دریافت کنید یا وام کم بهره بگیرید.

جاست لند (JustLend)

از مهم ترین ارزهای موجود در این صندوق می توان به بیت کوین، اتریوم، ترون، تتر و بیت تورنت اشاره کرد. در حال حاضر بالاترین نرخ بهره برای استیک توکن WIN با نرخ سود 22.38 درصد تعلق دارد. همچنین شما می توانید با نرخ بهره 0.85 درصد تتر وام بگیرید.

آدرس اینترنتی پلتفرم جاست لند : https://justlend.just.network/#/hom

محصولات JUST: جاست کریپتو (Just Cryptos)

پلتفرم Just Cryptos یک پل یا بریج است که برای دسترسی به ارزهای پرطرفدار از طریق شبکه ترون راه اندازی شده است. این پلتفرم برای سواپ یا تبدیل 5 ارز پرطرفدار به توکن ترون استاندارد TRC-20 و به منظور افزایش کارایی شبکه ترون و رفع محدودیت های آن ساخته شده است. شما می توانید با اتصال کیف پول خود به این پلتفرم، ارزهای بیت کوین، اتر، لایت کوین، دوج کوین و ایپ کوین را با سرعت بالا و کارمزد پایین به ارز ترون تبدیل کنید.

آدرس اینترنتی پلتفرم جاست کریپتو: https://just.network/token

ارز جاست (JST) چیست؟

تاکنون با پروژه جاست و کارایی آن آشنا شده اید. اکنون به ارزهای این پروژه بپردازیم. پلتفرم جاست دو ارز اصلی دارد. یکی استیبل کوین (USDJ) که در بالا به آن اشاره شد و دیگری ارز جاست (JST) که یک توکن TRC-20 و توکن بومی پلتفرم جاست است. رمز ارز جاست یک توکن حاکمیتی است، بنابراین در موارد مختلف یا مواردی مانند اعمال تغییرات مهم در پلتفرم، به توکنداران حق رأی می دهد. این موارد می تواند شامل کارمزدهای ثابت، نرخ‌های بهره وام و نوع وثیقه دریافتی توسط پلتفرم باشد.

ارز JST با استیبل کوین آن، USDJ رابطه متقابل دارد، به این معنا که با افزایش استفاده از شبکه USDJ و جاست، ارزش کوین جاست نیز افزایش می یابد.

ویژگی های ارز جاست

نام رمزارز

JUST

نماد رمز ارز

JST

بلاک چین

ترون

استاندارد توکن

TRC-20

آدرس قرارداد در ترون اسکن

TCFLL5dx5ZJdKnWuesXxi1VPwjLVmWZZy9

نوع رمزارز

کاربردی، حاکمیتی

کل عرضه

9,900,000,000 JST

عرضه در گردش

7.30B JST

حداکثر تامین

9,900,000,000 JST

تاریخچه کوتاه ارز جاست توکن

ارز JST حوالی ماه می 2020 پا به عرصه ارز دیجیتال گذاشت. این ارز برای پاسخ به نیاز سیستم غیرمتمرکز جاست بوجود آمد. توسعه دهندگان تصمیم گرفتند با ایجاد ارز داخلی خود، در مواردی مانند پرداخت هزینه های خدمات پلتفرم از آن استفاده کنند.

آیا ارز جاست یک سرمایه گذاری خوب است؟

JST ارز دیجیتال پلتفرم محور و ارز کاربردی برای پلتفرم وام دهی جاست است. ارز JST از تاریخ 2 نوامبر 2020 الی 5 آوریل 2021، از پایین ترین قیمت تاریخی خود در 0.01 دلار به بالاترین قیمت تاریخی در 0.2 رسید و موفق شد در یک بازه 5 ماهه، بیش از 2000 درصد سود ایجاد کند. به همین علت به یک ستاره نوظهور در دنیای ارز دیجیتال تبدیل شده است.

از همان ابتدا،JUST از تبلیغات فراوانی بهره برده است. برخی معتقدند موفقیت پروژه جاست پیش از انکه به کارآیی این پلتفرم مرتبط باشد، با جاستین سان، بنیانگذار ترون در ارتباط است.

از طرف دیگر، شهرت و تبلیغات انفجاری جاست ممکن است موجب ایجاد واکنش منفی در سرمایه گذاران شود. زیرا در ارز دیجیتال، هر پروژه ای که تبلیغات پر سر و صدایی دارد، به احتمال زیاد اسکم است. اما این امر در مورد پروژه جاست صدق نمی کند. جاست یک پروژه مثبت است و تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

اینده ارز جاست

در این قسمت گزارشی از آینده ارز جاست توکن از نظر بهترین سایت های پیش بینی قیمت ارز دیجیتال را بخوانید.

  • پیش بینی سایت ولت اینوستر:

بازه 12 ماهه: بر اساس پیش بینی قیمت سایت ولت اینوستر، توکن جاست برای یک سال آینده، سرمایه گذاری بدی محسوب می شود. ولت اینوستر در یک بازه 12 ماهه انتظار دارد ارز جاست با کاهش قیمت مواجه شود.

  • پیش بینی سایت پرایس پردیکشن:

سایت پرایس پردیکشن انتظار یک افزایش 12 ماهه را دارد. به اعتقاد کارشناسان این سایت ارز جاست در یک بازه 12 ماهه، پتانسیل رشد 50 درصدی را دارد.

  • پیش بینی وبسایت دنیای ترید:

از نظر کارشناسان وبسایت دنیای ترید، ارز جاست از نیمه سال 2021 در یک روند ساید وی قرار دارد. نشانه مثبت برای ارز جاست این است که در حال حاضر بالای میانگین متحرک نمایی 100 و 200 روزه خود در حرکت است. اکنون در نمودار روزانه، این ارز در حال نزدیک شدن به کف کانال کتلر است. در RSI نیز قیمت زیر خط 50، در شیب نزولی و در حال نزدیک شدن به سطح 25 است. بنابراین در چند ماه آینده، به احتمال زیاد بازار جاست نزولی خواهد بود. به احتمال زیاد تا میانه ماه می قیمت به سطح 0.05 برسد. اما پس از آن، احتمال تغییر روند و رشد قیمت 33 درصدی و رسیدن قیمت به سطح 0.08 در یک بازه سه ماهه می رود.

نمودار ارز جاست توکن

با اینحال، در مجموع، سرمایه گذاری در ارز جاست برای سال 2023 پیشنهاد نمی شود. شما می توانید ارزهای بسیار بهتری را برای سرمایه گذاری در سال 2022 پیدا کنید. اما در صورتیکه قصذ سرمایه گذاری بلند مدت (5 ساله) را دارید، جاست ارزی است که می توانید روی بازدهی آن حساب کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: بهترین ارزهای دیفای در سال 2022 

ایردراپ ارز جاست توکن

در دنیای ارزهای دیجیتال، ایردراپ ها ثابت کرده اند که راهی موثر برای تبلیغ توکن‌های پروژه‌های جدید و افزایش علاقه و تعامل کاربران هستند. تأثیر ایردراپ در رشد قیمت توکن غیر قابل انکار است. پروژه جاست نیز که بسیار به تبلیغات خود اهمیت می دهد، از سال 2020 به مدت 12 ماه، در بیستم هر ماه، توکن جاست ایردراپ می کرد.

ایردراپ رمز ارز جاست توکن

بر اساس اسنپ شات 20 می 2020، بنیاد جاست اولین Airdrop خود را با 217,800,000 JST ، معادل 2.2 درصد از کل عرضه JST در همان تاریخ، آغاز کرد. ایردراپ تا 12 ماه دیگر به کار خود ادامه داد و تأثیر آن در قیمت به وضوح مشخص است.

ایردراپ بدین صورت بود که در 20 ام هر ماه، آن دسته از توکنداران ترون که  قبل از تاریخ اسنپ شات، حداقل 100 trx موجودی ترون داشته باشند،  ایردراپ JST را دریافت می کردند. بدین ترتیب،JUST و TRON مشترکاً توکن های رایگان JST را برای دارندگان TRX ارسال می کردند.

از کدام صرافی جاست (JST) بخریم؟

توکن JUST (JST) نقدینگی بالایی دارد. از ژانویه 2021، محبوب ترین جفت های معاملاتی برای JST عبارتند از JST/USDT، JST/KRW و JST/BTC.

بیش از 64 صرافی ارز جاست را در لیست خود قرار داده اند، اما بهترین صرافی برای ایرانیان به منظور خرید ارز JST در جدول زیر آمده است:

بهترین صرافی برای ایرانیان به منظور خرید ارز jst

نام صرافی

جفت ارز

JST/USDT
JST/BTC
JST/USDT
JST/USD
JST/UST
JST/BTC

 

huobi global exchange

هوبی گلوبال Huobi Global

JST/USDT

JST/BTC

JST/ETH

JST/USD

JST/BTC

hot bit exchange

هات بیت HotBit

JST/USDT

بهترین کیف پول برای ارز جاست توکن

ارز جاست یک ارز استاندارد TRC-20 و متعلق به بلاکچین ترون است. بنابراین بهترین کیف پولها برای این ارز، کیف پولهای سازگار با ترون هستند، یعنی کیف پولهایی که بتوان در آن ها هم ارز را هولد و هم خرید و فروش کرد.

بنابراین تمامی کیف پولهای اتریومی از قبیل تراست ولت،متاماسک و ... به هیچ عنوان برای این ارز مناسب نیستند.

کیف پول هایپر پی یکی از بهترین کیف پول برای ارز جاست است.

کیف پول هایپر پی

HyperPay

http://www.hyperpay.tech/

آیا استیبل کوین USDJ قابل جایگزین خوبی برای تتر است؟

چندی است تتر تبدیل به یک ارز کنترل شده توسط قدرتهای جهانی شده است، اخیراً وجوه تتر در چندین کیف پول توقیف شده و زمزمه هایی از تحریم ایرانیان به گوش می رسد. ایرانیان زیادی در این مورد احساس خطر کرده اند. حتماً شما هم مانند بسیاری از تریدرهای ایرانی به دنبال یک استیبل کوین غیرمتمرکز به عنوان جایگزینی برای تتر هستید. آیا می توان به USDJ به عنوان یک استیبل کوین اعتماد کرد؟ در مورد مکانیزم ثبات قیمت Just چه می دانید؟

در وایت پیپر پروژه جاست آمده که استیبل کوین USDJ معادل یک دلار آمریکاست. تیم توسعه در تلاشند که با مکانیزم ثبات قیمت، جلوی نوسانات قیمت این ارز را بگیرند.

هدف اصلی ایجاد USDJ دو مورد قید شده است:  

  • محاسبه نسبت وثیقه به وام در لتفرم وامدهی
  • محاسبه میزان ارز دریافتی کاربران هنگام تسویه حساب کلی

تیم توسعه سعی دارد با توسل به مکانیزم ثبات قیمت (TRFM) عرضه توکن را همواره متناسب با تقاضا نگهدارد. با این مکانیزم توکنداران هنگام افزایش قیمت، تشویق به حفظ توکن و با کاهش قیمت تشویق به وام دادن توکن می شوند.

در خصوص نوسانات قیمت باید بگوییم، در مقایسه با ارز دای (DAI) که در لیست 7 استیبل کوین برتر قرار دارد، USDJ چندان قوی ظاهر نمی شود.

دامنه نوسانات دای از سال 2020 تاکنون 1.11 الی 0.93 بوده است. این در حالیست که در زمان مشابه USDJ نوسانات بیشتری را تجربه کرده. بطوریکه دامنه نوسانات این استیبل کوین 1.28 الی 0.8 بوده است. پس اگر بدنبال وام گیری از ترون و این مباحث نیستید، USDJ جایگزین مناسبی برای تتر نیست و استیبل کوین DAI استیبل تر است!

و اما سخن پایانی

برخلاف اکثر پلتفرم‌های دنیای DeFi، پروژه JUST فقط به دنبال ارائه یک محصول واحد نبوده و هدفش محدود به زیرمجموعه کوچکی از کاربران دیفای نیست. این پروژه همواره در تلاش است مجموعه کاملی از محصولات کاربردی را به منظور پوشش طیف وسیعی از موارد استفاده دیفای ایجاد کند و بدین ترتیب، پایه‌های یک اکوسیستم کامل DeFi را در شبکه ترون بنا کند.

اگر به دنبال سرمایه گذاری در این پروژه هستید، با خواندن این مطلب، قادر خواهید بود استراتژی مناسب خود برای ورود به بازار جاست را پیدا کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه