اخبار کاردانو؛ بررسی و رصد تمامی اخبار ادا (ADA) آپدیت آذرماه
اخبار ارز دیجیتال

اخبار کاردانو؛ بررسی و رصد تمامی اخبار ادا (ADA) آپدیت آذرماه

کاردانو (Cardano) یک پلتفرم بلاک چین عمومی است که از سیستم اثبات سهام استفاده می‌کند.این پلتفرم در سال 2015 توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیانگذاران اتریوم تاسیس شد. کاردانو دارای یک ارز دیجیتال داخلی به نام ADA است.

از دلایل محبوبیت کاردانو استفاده از مکانیسم اثبات سهام برای تولید ارز ADA است زیرا برخلاف مکانیسم اثبات کار برق و انرژی زیادی مصرف نمی‌کند و همچنین به دلیل تولید نکردن گرما دوستدار محیط زیست است. این پلتفرم در جدیدترین اخبار خود اعلام کرده قصد دارد امنیت آن را بالاتر ببرد و این به معنی محبوبیت هر چه بیشتر رمزارز ADA است.

برای اطلاع از جدیدترین اخبار کاردانو، قیمت لحظه ای و آینده ارز کاردانو، با دنیای ترید همراه باشید.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 16 آذر

کاردانو استیبل کوین جدید خود را راه اندازی می کند

توسعه دهندگان کاردانو از تست موفقیت آمیز استیبل کوین الگوریتمی به نام Djed در این شبکه خبر دادند. Djed  یک استیبل کوین با الگوریتم وثیقه گذاری بیش از حد است که توسط توکن دیگری به نام Shen پشتیبانی می‌شود.

به نقل از کریپتونیوز و به گزارش دنیای ترید Djed  با حفظ نسبت ذخیره 400٪ به 800٪، با توکن Shen پیوند خود را با دلار آمریکا حفظ خواهد کرد. با این حال، برای به دست آوردن  Djed، کاربران باید توکن  ADA را در ازای آن ارائه دهند. به این معنی که کاربران Djed را با تعویض آن با ADA می سوزانند.

بنیانگذار Cardano در توییتی استیبل‌کوین‌های الگوریتمی را "استاندارد طلای عصر دیجیتال" توصیف کرد. هاسکینسون معتقد است که استیبل‌کوین‌ها پتانسیل جایگزینی با ارزهای ملی و فیات را دارند. مفهوم استیبل کوین های الگوریتمی این است که چگونه دولت های ملی را از ارزهای فیات خارج کنیم. این استاندارد طلایی عصر دیجیتال است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 1 آذر

رونمایی از توکن جدید کاردانو

کاردانو به تازگی از توکن جدید خود به نام داست (DUST) رونمایی کرده است. به گزارش دنیای ترید اطلاعات بسیار کمی در مورد این توکن جدید منتشر شده است و کاربران باید مراقب کلاهبرداری ها یا توکن های ساختگی باشند، زیرا DUST هنوز راه اندازی نشده است.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره جایگاه ADA ، ارز دیجیتال اصلی بلاک چین کاردانو، در زمان راه‌اندازی DUST وجود دارد. در پاسخ به این گمانه زنی ها، حساب توییتر متمرکز Cardano ، آنچه را که تاکنون در مورد توکن DUST منتشر شده است به اشتراک می‌گذارد. به گزارش حساب رسمی توییتر کاردانو، توکن DUST ارزش ارزدیجیتال ADA را کاهش نمی‌دهد، زیرا هر کدام از این توکن ها در شبکه‌ی جدایی مستقر می‌شوند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 1 مهر

انتظارها برای هارد فورک واسیل کاردانو به پایان رسید!

هارد فورک مورد انتظار کاردانو در حال حاضر فعال است. این ارتقا نقطه عطفی در نقشه راه Cardano است و شبکه را قادر می‌سازد تا با برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به یک پلت فرم قرارداد هوشمند پیشرو پیش ببرد. در آماده سازی برای هارد فورک، IOHK از نزدیک با صرافی‌ها و سایر شرکای اکوسیستم کاردانو برای اطمینان از کارکرد صحیح هارد فورک کار می‌کند.

پروژه هارد فورک واسیل قرار است چندین جنبه از بلاک چین کاردانو را بهبود بخشد و آن را سریع‌تر و پیچیده‌تر کند. این به برنامه‌های ساخته شده بر روی Cardano امکان می‌دهد تا در عین بهبود تجربه کاربر، ساخت آن‌ها آسان‌تر شود. همچنین قابلیت‌های مقیاس‌پذیری شبکه را افزایش می‌دهد و هزینه‌های تراکنش را کاهش می‌دهد. تاکنون 13 صرافی آمادگی خود را برای هارد فورک تایید کرده اند که بیش از 87 درصد از نقدینگی کاردانو را شامل می‌شود.

کوین‌بیس (Coinbase) تنها صرافی اصلی است که در صفحه‌ی اکوسیستم IOHK فهرست شده است. با این حال، توییت اخیر صرافی کوین بیس نشان می‌دهد که به زودی از فورک پشتیبانی می‌کند. در هفت روز پس از اعلام خبر ارتقاء، صحبت‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد ADA تقریباً 40 درصد افزایش یافته است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 12 شهریور

تاریخ قطعی برای هارد فورک واسیل!

شرکت اینپوت اوتپوت کاردانو (Input Output) اعلام کرده است که ارتقاء کاردانو در تاریخ 22 سپتامبر انجام خواهد شد. این شرکت پس از انجام "تست گسترده" تمامی اجزای اصلی توانست تاریخ را به طور رسمی اعلام کند. ارتقاء هارد فورک واسیل در ابتدا قرار بود در ماه ژوئن انجام شود، اما به دلیل مشکلات فنی چندین بار به تعویق افتاد.

هارد فورک واسیل مهمترین ارتقا تا به امروز است زیرا ظرفیت شبکه‌ی کاردانو را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. توسعه‌دهندگان کاردانو همچنین می‌توانند برنامه‌های غیرمتمرکز پیچیده‌تری بسازند.

همانطور که توسط یو تودی U.Today گزارش شده است، توسعه دهندگان کاردانو باید مطمئن می شدند که حداقل 75٪ از بلوک‌های شبکه اصلی با نود نسخه 1.35.3 ایجاد شده‌اند تا با ارتقاء به جلو حرکت کنند. جدای از آن، باید 25 صرافی را وارد می‌کرد که نشان دهنده‌ی سهم اصلی نقدینگی توکن ADA و همچنین بزرگترین برنامه های غیرمتمرکز بر اساس ارزش کل قفل شده است. سازنده Cardano که اکنون تمامی این چالش‌ها را بررسی کرده است، به اندازه کافی مطمئن است که تاریخ هارد فورک را به طور رسمی تأیید کند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 9 مرداد

هارد فورک واسیل باز هم به تعویق افتاد!

مدیر برنامه فناوری کاردانو، خاویر فرانکو (Javier Franco)، گفته است که اولویت‌های تیم این است که اطمینان حاصل شود که کارها به درستی انجام می‌شوند، حتی اگر راه‌اندازی هارد فورک واسیل به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. پروژه‌ی هارد فورک واسیل بعد از تعویق‌های چند باره در ماه گذشته، اعلام کرد که تاریخ قطعی اجرای آن در اواخر ماه جولای خواهد بود. اما مجددا به تعویق افتاد، طبق صحبت های اعلام شده این تاخیر ممکن است تا چندین هفته‌ی دیگر ادامه داشته باشد.

هارد فورک واسیل مهم‌ترین پروژه در کاردانو تا به امروز است و این ارتقاء نویدبخش افزایش قابل توجه قابلیت‌های مقیاس پذیری در کاردانو است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 5 مرداد

کاردانو رتبه‌ی اول در فعالیت‌های توسعه محور

بر اساس رتبه بندی تهیه شده توسط سانتیمنت (Santiment)، اکوسیستم کاردانو Cardano (ADA) از نظر فعالیت توسعه‌دهندگان در رتبه‌ی اول قرار دارد و از پروژه‌های بزرگی مانند پولکادات Polkadot (DOT)، کازماس Cosmos (ATOM) و اتریوم Ethereum (ETH) پیشی می‌گیرد.

رونمایی از استیبل‌کوین جدید بلاکچین کاردانو

استیبل‌کوین الگوریتمی جد (Djed) که در دسته‌ی استیبل‌کوین‌های "وثیقه‌ی مضاعف" قرار دارد در بستر بلاکچین کاردانو توسعه یافته است. استیبل‌کوین جد (Djed) که در واقع توکن رسمی استارتاپ RealFi Thrift است و با همکاری کاردانو و شرکت مادر آن یعنی اینپوت اوت‌پوت (Input Output) آن را ارائه کرده است.

اودوسو (Josiah Odosu)، بنیانگذار Thriftاظهار کرده است که Djed با ویژگی‌های امنیتی، حریم خصوصی و عدم تمرکز کاملاً با زیرساخت Thrift مطابقت دارد. اودوسو همچنین عنوان کرده است که ادغام استیبل‌کوین در محصولات استارت‌آپ، قابلیت اطمینان آنها را تضمین می‌کند و به پذیرش بیشتر کاردانو، به‌ویژه در کشورهای آفریقایی کمک می‌کند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 23 تیر

قیمت کاردانو تحت تاثیر داده های CPI آمریکا

قیمت کاردانو در واکنش به داده‌های تورم CPI ایالات متحده و کاهش قیمت بیت‌کوین، یک شبه نزدیک به 5 درصد کاهش داشته است. قیمت کاردانو در هفته‌ی گذشته بیش از 11 درصد کاهش داشته است. روند قیمت آلتکوین در حال حاضر نزولی است و کاردانو می‌تواند به کاهش خود ادامه دهد و حتی تا قیمت پایین تر از 0.39 دلار را آزمایش کند. اگر روند قیمت کاردانو نتواند معکوس شود، به زودی کاهش تا سطح 0.20 دلار پیش‌بینی می‌شود. داده‌های  CPI ایالات متحده باعث رکود در بازار کریپتو شد و سیاست پولی فدرال رزرو، فشار فروش را بر بیت کوین، اتریوم و کاردانو افزایش داد.

درگاه پرداختی آدا پی (ADA pay) به کاردانو اضافه می‌شود

با استفاده از درگاه پرداختی آدا پی، تجار می‌توانند پرداخت‌های ADA را با تسویه فوری بپذیرند. این ابتکار به کاربران امکان پرداخت در ADA را می‌دهد و به پذیرش گسترده‌تر آن کمک می‌کند. کسب‌وکارهای متوسط ​​که ADA را می‌پذیرند، نقطه‌ی عطفی بزرگ برای ADA در پذیرش گسترده‌تر جهانی آن خواهد بود.

رونمایی از توکن جدید در پلتفرم کاردانو

صرافی WingRiders یکی از صرافی‌های غیرمتمرکزی که پلتفرم خود را بر روی بلاکچین کاردانو می‌سازد، اعلام کرده است که توکن حاکمیتی خود را در 14 جولای راه اندازی می‌کند. صرافی WingRiders رویداد تولید توکن برای توکن های WRT را در 14 جولای 2022 در ساعت 10 صبح آغاز می کند. دارندگان توکن های WRT این فرصت را خواهند داشت که رای دهند، در رویدادهای مهم شرکت کنند و بنابراین به طور قابل توجهی بر رشد و آینده DEX در بلاکچین کاردانو تأثیر خواهند گذاشت. از این رو، توانایی شما برای مشارکت در عملیات تبادل WingRiders هر چه توکن‌های بیشتری جمع آوری کنید بهتر خواهد شد. اعضای DAO قدرت تصمیم گیری در مورد میزان کمیسیون، پارامترهای پروتکل پلت فرم و ویژگی‌هایی که باید در Cardano DEX گنجانده شوند را خواهند داشت. نگه داشتن توکن WRT همچنین به دارندگان امکان دسترسی به اطلاعات ارزشمند، ایردراپ‌های منحصر به فرد، بازدهی بالاتر و عضویت در قبیله WingRiders را می‌دهد.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 21 تیر

نهنگ‌ها ارز ADA خود را افزایش می‌دهند

با ارتقای هارد فورک واسیل ، برخی از دارندگان کاردانو ، ارز آدای بیشتری خریداری کردند. داده‌های ارائه شده توسط سانتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد اگرچه قیمت ارز آدا در چند هفته‌ی گذشته نسبتاً آرام باقی مانده است، سرمایه‌گذاران متوسط ​​ADA تقریباً 80 میلیون توکن در یک ماه اضافه کرده‌اند.

داده‌های Santiment نشان می‌دهد که با وجود قیمت راکد کاردانو، فشار خرید در آن افزایش چشمگیری داشته است. این شرکت تحلیلی زنجیره‌ای، اجتماعی و مالی تأیید کرد که آدرس‌هایی که بین ده هزار تا صد هزار ADA دارند وارد مرحله انباشتگی شده‌اند و در ماه گذشته بیش از 79 میلیون توکن به موقعیت‌های خود اضافه کرده‌اند. این دارندگان سایز متوسط که اغلب به آنها "کوسه" گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 10٪ از کل دارایی های ADA را تشکیل می دهند. در همین حال، "نهنگ‌ها" که بین صد هزار تا 10 میلیون ADA دارند، فروش توکن های خود را متوقف کرده‌اند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 13 تیر

هارد فورک واسیل با موفقیت در شبکه‌ی آزمایشی کاردانو راه‌اندازی شد

پروژه‌ی هارد فورک واسیل در شبکه‌ی آزمایشی تست نت با موفقیت راه‌اندازی شد. این یعنی کاردانو یک گام بزرگ به راه‌اندازی هارد فورک در شبکه‌ی اصلی نزدیکتر شده و نویدبخش ارتقای عملکرد گسترده‌ی این پلتفرم است. ارتقای هارد فورک واسیل در شبکه‌ی اصلی باعث ایجاد سریع‌تر بلوک‌های جدید می‌شود و همچنین برای برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) مقیاس پذیری بیشتری فراهم می‌کند. در حال حاضر توسعه‌دهندگان پروژه هارد فورک واسیل کاردانو، اپراتورهای استخر استیکینگ(SPO) و صرافی‌ها می‌توانند در این شبکه آزمایشی مستقر شوند تا در در مورد شبکه اصلی هاردفورک واسیل که قرار است ۴ هفته دیگر اجرا شود، بررسی‌های خود را انجام دهند.

به گزارش دنیای ترید و به نقل از اینپوت اوتپوت (Input Output HK) سازمانی که شبکه‌ی کاردانو را راه‌اندازی کرد، در توییتی اعلام کرد که توسعه‌دهندگان علاوه بر ارتقای عملکرد از هزینه‌های پایین‌تر هم سود خواهند برد. با این وجود راه‌اندازی هاردفورک در تست نت، کمک چندانی به حرکت صعودی قیمت ارز دیجیتال ADA نکرده است. ارز دیجیتال ADA در 24 ساعت گذشته تنها 0.1 درصد افزایش یافته و به 0.45 دلار رسیده است.

 

فورک یا Fork چیست؟

فورک به معنی ایجاد تغییراتی در بلاک چین است. در دنیای رمز ارزها، دو نوع فورک اصلی وجود دارد؛ سافت فورک (Soft Fork) و هارد فورک (Hard Fork).

 

 

هاردفورک شامل یک ارتقاء نرم‌افزاری در شبکه بلاک چین است که تراکنش‌ها و بلوک‌های نامعتبر پیشین را معتبر می‌سازد. در حالی که بسیاری از بلاک چین‌ها به ندرت هاردفورک انجام می‌دهند، کاردانو (ADA) بلاک‌چینی است که هر سال پیشرفت‌های دوره‌ای جدیدی را تجربه می‌کند.

اهمیت هارد فورک واسیل کاردانو

از مزیت‌های این هارد فورک می‌توان به افزایش سرعت تولید بلاک‌های جدید و مقیاس‌پذیری بیشتر برای برنامه‌های غیرمتمرکز(dapps) در کاردانو اشاره کرد. واسیل همچنین امکان همکاری بین زنجیره‌های جانبی کاردانو را فراهم می‌کند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 12 تیر

اجرای پروژه‌ی کاتالیزگر در کاردانو

طبق وب‌سایت رسمی کاردانو، Project Catalyst  مجموعه‌ای از «آزمایش‌ها» است که برای ایجاد بالاترین سطح نوآوری در جامعه از طریق حاکمیت زنجیره‌ای طراحی شده و به جامعه اجازه می‌دهد پروژه‌های خاصی را انتخاب کند که رشد شبکه را در آینده در اولویت قرار می‌دهند. این پروژه امکان استقرار بودجه برای پیشنهادهایی را فراهم می‌کند که با هدف حل مسائل موجود در بلاک‌چین و بهبود کیفیت زندگی در اکوسیستم کاردانو هستند.

پیشنهاد دهندگان می‌توانند پروژه‌های خود را از طریق وب سایت رسمی Cardano Project Catalyst ارسال کنند و از خزانه‌داری بودجه دریافت کنند. اما برای دریافت بودجه باید یک مشکل موجود و راه‌حل واقعی آن را ارائه دهند. هر کسی که دارای ارز دیجیتال ADA باشد می‌تواند در مدیریت پروژه Cardano Catalyst شرکت کند و از راه‌حل‌هایی که معتقد است برای اکوسیستم مهم‌ترین هستند، پشتیبانی کند. با ارائه پشتیبانی از پروژه های خاص، کاربران می‌توانند آینده اکوسیستم کاردانو را شکل دهند و آن را به چیزی تبدیل کنند که می‌خواهند در آینده ببینند.

راه‌اندازی استیبل کوین جد (Djed) کاردانو پس از هارد فورک

طبق به‌روزرسانی‌های اخیر، Djed، استیبل‌کوین الگوریتمی کاردانو، که با همکاری شبکه COTI توسعه یافته است، ممکن است اندکی پس از راه‌اندازی شبکه اصلی Vasil Hard Fork راه‌اندازی شود.

به گزارش دنیای ترید، تیم Djed در وبلاگ رسمی خود اظهار داشت:

"ما منتظریم تا هارد فورک واسیل کاردانو برگزار شود، هارد فورک واسیل مقیاس‌پذیری لازم برای اجرای ایمن Djed را در شبکه‌ی اصلی فراهم می‌کند."


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 9 تیر

کاردانو از دیگر ارزهای بازار پیشی می‌گیرد

کاردانو (Cardano) در 30 روز گذشته با تداوم فعالیت‌های توسعه محور خود، شاهد پیشی گرفتن از سایر ارزهای دیجیتال اصلی بوده است. در حالی که قیمت اکثر دارایی‌های برتر در فضای ارزهای دیجیتال افت کرده است ارز ADAموفق شده تا سطح 0.50 دلار را حفظ کند. بر اساس داده‌های شرکت تحلیل ارزهای دیجیتال سانتیمنت (Santiment)، که فعالیت توسعه کاردانو را ردیابی می‌کند؛ ارز دیجیتال کاردانو از سایر ارزهای دیجیتال اصلی از جمله Ethereum ($ETH) و Solana ($SOL) پیشی گرفته است.

شمارش معکوس برای ارتقای هارد فورک واسیل

تیم اینپوت اوتپوت (Input Output)، توسعه‌دهنده‌ی اصلی بلاک‌چین کاردانو، قبل از راه‌اندازی هارد فورک واسیل وارد مرحله نهایی شده است. طبق اعلامیه اخیر، Input Output نسخه Cardano node 1.35.0 را منتشر کرده است که نقطه‌ی عطف بسیار مهمی به سمت هارد فورک واسیل محسوب می‌شود.

هارد فورک واسیل در ابتدا قرار بود در اواخر ژوئن عرضه شود، اما مجددا به تعویق افتاد. طبق برنامه به روز شده، اکنون انتظار می‌رود که در اواخر جولای اتفاق بیفتد. توسعه‌دهنده‌ی اصلی کاردانو که اکنون پایان ماه جولای را هدف قرار داده است، بارها تاکید کرده است که می‌خواهد مطمئن شود که راه‌اندازی هارد فورک واسیل "ایمن" خواهد بود. جامعه و صرافی‌های کریپتو حداقل به چهار هفته زمان نیاز دارند تا هارد فورک را قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی آتی آزمایش کنند.

کاردانو هدف کلاهبرداری پروژه‌های رمزارزها

کلاهبرداران ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای از حملات فیشینگ برای کلاهبرداری از قربانیان ناآگاه استفاده می‌کنند و Cardano (ADA) در بین پروژه‌های هدف این کلاهبرداران قرار دارد. در میان افزایش تعداد حملات کریپتو، مبلغ از دست رفته در کلاهبرداری‌های مختلف در سه ماهه‌ی اول سال 2022 به 329 میلیون دلار رسید و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که این رقم احتمالاً افزایش خواهد یافت. از سال گذشته، قربانیان بیش از یک میلیارد دلار در ارزهای دیجیتال مختلف به دلیل کلاهبرداری از دست داده‌اند. به نظر می‌رسد که کاردانو یکی از پروژه‌های رمزنگاری مطلوبی است که برای کلاهبرداران جذاب است. سال گذشته، چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano هشدار داد که کلاهبرداری های مرتبط با این پلتفرم احتمالاً به دلیل افزایش ارزش ارز ADA ادامه خواهد یافت.

جالب اینجاست که علیرغم اینکه بازار کریپتو اصلاحات گسترده‌ای را تجربه کرده است، کلاهبرداری‌ها در سال 2022 شتاب گرفته است. یک کلاهبرداری قابل توجه Cardano در ماه می پس از انتشار گسترده‌ی یک برنامه فیشینگ قابل دانلود در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد. این برنامه‌ی مخرب به عنوان یک پلتفرم تبلیغاتی هدایا ظاهر شد و قربانیانی که آن را دانلود کردند اطلاعات شخصی خود را در رابطه با کیف پول ADA از دست دادند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 2 تیر

شانس بزرگ کاردانو برای ورود سرمایه‌های جدید در سال 2022

در حالی که اکثر دارایی‌های سطح بالای بازار ارزهای دیجیتال تحت فشار فروش نامشخصی قرار دارند، پروژه‌هایی مانند کاردانو در وضعیت بهتری قرار دارند. کاردانو رشد قابل توجهی در میان دارایی‌هایی مانند اتریوم و بیت‌کوین نشان می‌دهد.

همزمان با فروش گسترده‌ی اتریوم که بزرگترین پشتیبانی برای ADA است، افت 32 درصدی ارزش بیت کوین تنها باعث بازگشت 25 درصدی برای کاردانو شد. این موضوع با وجود این که آن را به بهترین پوشش در برابر بازار ارزهای دیجیتال تبدیل نمی‌کند، اما همچنان گزینه بهتری نسبت به نگه داشتن سرمایه‌های بزرگ مانند بیت کوین و اتریوم است.

شبکه‌ی کاردانو در تابستان امسال تعداد بسیار زیادی به روزرسانی و پروژه در راه دارد. این به روزرسانی‌های مداوم کاردانو این شانس را به شبکه می‌دهد که در میان رهبران بازار ارزهای دیجیتال شاهد ورود سرمایه‌های جدید باشد.

راه‌اندازی کیف پول برای پلتفرم کاردانو

سازندگان کاردانو (ADA) اولین کیف پول سبک پلتفرم را راه اندازی کردند. لیس (Lace) نام کیف پول سبک جدیدی است که توسط تیم توسعه‌ی کاردانو ایجاد شده است. کیف پول جدید به کاربران امکان ذخیره، کنترل و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری شده خود از جمله NFT ها را در یک مکان و بدون نیاز به هیچ راه‌حل دیگری ارائه می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول Lace قابلیت همکاری با بلاکچین‌های دیگر علاوه بر خود کاردانو است.

تیم توسعه‌ی کاردانو به طراحی این کیف پول توجه ویژه‌ای داشته است. کیف پول Lace به گونه‌ای طراحی شده است که هم برای یک تازه وارد و هم برای یک کاربر باتجربه به یک اندازه قابل درک باشد. چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو در این باره گفته است که با توجه به ویژگی‌های کیف پول لیس، جهان به کیف پول دیگری نیاز نخواهد داشت.

هارد فورک واسیل به تعویق افتاد

تیم توسعه‌ی کاردانو تصمیم به به تعویق انداختن ارتقاء Vasil به ماه آینده گرفته شده است. ارزیابی صورت گرفته ‌از هارد فورک واسیل نشان می‌دهد که هفت باگ در سیستم وجود دارد. اگرچه عنوان شده که تمامی باگ‌ها جزئی هستند ولی کاردانو حاضر به پذیرش هیچ‌گونه ریسکی نیست و به همین دلیل تصمیم گرفته است که هارد فورک واسیل را به تعویق بیندازد. کاردانو به دلیل رویکرد آهسته و پیوسته خود شناخته شده و در عین حال به دلیل تعویق‌های بسیار زیاد در اجرای پروژه‌ها با انتقاداتی شدیدی مواجه شده است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 24 خرداد

کاردانو در منطقه‌ی قیمتی پرخطر

بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که قیمت کاردانو بهبود یابد. اما سقوط کریپتو به هیچ ارز دیجیتالی رحم نکرد. همه‌ی کریپتوها به جز استیبل‌کوین‌ها در 24 ساعت گذشته بیش از 12 درصد کاهش یافته‌اند. کاردانو در تلاش بود تا پس از سقوط سنگین بازار، خود را بهبود بخشد اما بازار کنونی اجازه هیچ تحلیل منطقی از عوامل بنیادی را نمی‌دهد. اگر بازار به سقوط خود ادامه دهد، ممکن است ایده بهتری باشد که کاردانو را بفروشید و بعداً آن را با قیمت‌های پایین‌تر خریداری کنید.

کاردانو به تازگی به منطقه‌ی پشتیبانی قوی خود رسیده است که با قیمت 0.40 دلار و 0.45 دلار محدود شده است. این منطقه بسیار پرخطر است. اگر بازار کریپتو به سقوط ادامه دهد، قیمت کاردانو به احتمال زیاد به پایین‌تر از این منطقه خواهد رسید.

محافظت از سرمایه‌گذاران ارز ada

بنیانگذار کاردانو، هاسکینسون، می‌خواهد اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای حفظ امنیت سرمایه‌گذاران ارز ada در میان موارد رو به رشد دزدی رمزارزها انجام دهد. در حال حاضر 14 کیف پول ارزهای دیجیتال در شبکه‌ی کاردانو وجود دارد. به دنبال افزایش گسترده‌ی تعداد کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، هاسکینسون نیاز به ایجاد یک «گروه استاندارد کیف پول» را بیان کرد که وظیفه‌ی بررسی توسعه‌دهندگان کیف پول‌های رمزارزها در کاردانو را بر عهده دارد تا کاربران را ایمن نگه دارد.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 23 خرداد

قیمت آدا به زودی به یک دلار می‌رسد

هنوز بیش از دو هفته تا راه‌اندازی هارد فورک واسیل در شبکه‌ی کاردانو باقی مانده و این شمارش معکوس برای رسیدن به هارد فورک واسیل منبع امیدی برای بسیاری از فعالان بازار کریپتو است.

حرکت قیمت آدا طی شش ماه گذشته نزولی بوده است. قیمت آدا که به 3.10 دلار رسیده بود، به سادگی تمام ارزش خود را از دست داد و باعث شد که بیش از 80 درصد از این قیمت بی‌سابقه سقوط کند. با این وجود، چشم‌انداز سرمایه‌گذاران نسبت به کاردانو مثبت است. این دیدگاه مثبت بیشتر به دلیل انتظار برای هارد فورک واسیل است. انتظار می‌رود ارز ada قبل از تمام شدن ماه ژوئن به قیمت یک دلار برسد.

ارز ada به رتبه‌ی چهارم در بین ده ارزهای دیجیتال برتر رسید

شرکت آرکین ریسرچ (Arcane Research)که یک شرکت معروف تحقیقات بازار در صنعت ارزهای دیجیتال است، حدود یک سال پیش، پیش‌بینی جسورانه‌ای درباره اکوسیستم کاردانو و جایگاه آن در صدر ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار انجام داد. براساس گزارش این شرکت، کاردانو باید جایگاه خود را در بین ده ارز برتر دیجیتال از دست می‌داد. اما ارز ada بر خلاف پیش‌بینی این شرکت به رتبه‌ی چهارم در بین ده ارز دیجیتال برتر دست یافته است.

با راه‌اندازی پروژه‌های توسعه محور در کاردانو، اعتقاد بر این است که هجوم سرمایه به این شبکه وجود خواهد داشت. در نتیجه، انتظار می‌رود قیمت ارز ADA در طول زمان افزایش یابد.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 18 خرداد

کاردانو میزبان پروژه‌های NFT

مارتین لارنس، سلبریتی آمریکایی، همکاری رسمی خود را برای پروژه‌های NFT کاردانو آغاز کرد. بلاک‌چین کاردانو رسیدن به نقطه‌ی بیش از پنج میلیون NFT در شبکه خود را جشن گرفت.

افزایش تعداد پروژه‌های NFT به رشد شبکه کاردانو مرتبط است. تعداد پروژه‌های ان اف تی ساخت کاردانو از مرز 1000 فراتر رفته است، و این در حالی که تعداد کل پروژه‌های NFT بر اساس آخرین به‌روزرسانی، 5796 پروژه است.

افزایش قیمت 15 درصدی ارز ada

در تاریخ 6 ژوئن، ارز ada نزدیک به 15 درصد افزایش قیمت داشته است. به گزارش دنیای ترید، ارز ada به بالاترین حد روزانه خود یعنی 0,645 دلار رسیده است.

از دلایل این رشد قیمتی می‌توان به ورود سرمایه از اتریوم و بیت کوین به کاردانو اشاره کرد. علاوه بر این انتظارات مثبت برای پروژه‌ی مهم هارد فورک واسیل نیز به افزایش ارزش ششمین ارز دیجیتال بزرگ یعنی ارز ada کمک شایانی کرده است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 16 خرداد

کاردانو در 24 ساعت گذشته به مقام اول در میان سودآورترین دارایی‌ها دست یافت

به گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، کاردانو بین 3 ارز دیجیتال برتر بازار جای گرفته است. کاردانو در 24 ساعت گذشته حدود 14 درصد از ارزش خود را افزایش داده است که آن را به سریع ترین رشد قیمتی ارز دیجیتال در بین 100 رمزارز برتر کوین مارکت کپ تبدیل می‌کند.

پیش از این، رسانه‌ی خبری یوتودی (U.Today) پتانسیل خروج کاردانو از روند نزولی جهانی و شروع یک صعود جدید و رشد قیمتی را گزارش داده بود. علاوه بر این اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در ماه می به پایین‌ترین حد سه ساله خود رسیده است که نشان دهنده‌ی رشد قیمتی کاردانو درآینده‌ای نزدیک است.

تجمع نهنگ‌ها در کاردانو

به گزارش تیم تحلیلگران Santiment، هجوم نهنگ‌ها به کاردانو سبب رشد قیمتی ارز دیجیتال بومی کاردانو شده است. نهنگ‌ها، ارز دیجیتال بومی این پلتفرم، آدا (ADA) را جمع آوری کرده‌اند و همین موضوع سبب افزایش قیمت این رمز ارز شده است.

اما هجوم نهنگ‌ها به کاردانو به علت انتظارات بسیار مثبت از هارد فورک واسیل در آینده است. این انتظارات مثبت رشد قیمتی بالایی را برای کاردانو پیش‌بینی می‌کند. هدف از این ارتقا، افزایش توان عملیاتی و افزایش سرعت بلاک‌چین است.

هجوم سرمایه‌ها از اتریوم و سولانا به کاردانو

اتریوم و سولانا به طور فعال در حال تخلیه‌ی سرمایه هستند زیرا ADA اعتماد بیشتری در بین موسسات و پلتفرم‌ها به دست آورده است.

با سرعت فعلی، در چند ماه آینده، حجم ADA که توسط موسسات نگهداری می‌شود از دارایی‌های اتریوم بیشتر خواهد شد. محتمل‌ترین علت خروج سرمایه از اتریوم، مشکلات اخیر زنجیره بیکن است که پس از ادغام در شبکه اصلی پیش آمده است.

در مقابل مشکلات اتریوم، کاردانو پروژه‌ی هارد فورک واسیل (Cardano Vasil Hard Fork) را پیش می‌برد. راه‌اندازی این پروژه باعث ارتقای این شبکه، کاهش هزینه تراکنش و کاهش زمان پردازش می‌شود و کاردانو را به یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌ها در صنعت بلاکچین تبدیل می‌کند.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 11 خرداد

کاردانو (Cardano) جایگزین ریپل (Ripple) می‌شود

پس از حمام خون اخیر کریپتو، بازار کریپتو در حال برداشتن گام‌های کوچکی به سمت بهبود است. Cardano در صدر این رالی امدادی قرار دارد زیرا قیمت آن 27٪ افزایش یافت و جایگزین Ripple شد تا به ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار تبدیل شود.

توکن بومی کاردانو، ADA، در روز سه‌شنبه در بحبوحه افزایش قیمت‌ها در بازار کریپتو، 27 درصد افزایش یافت.

در زمان نگارش این خبر، ارزش کل کاردانو 143.86 میلیون دلار در سراسر برنامه های غیرمتمرکز خود قفل شده بود که حدود 455 برابر کمتر از اتریوم و 25 برابر کمتر از Solana است.

آیا قراردادهای هوشمند کاردانو می توانند به زودی با اتریوم رقابت کنند؟

هنوز راه زیادی در پیش است تا کاردانو جایگزین اتریوم، در صدر قراردادهای هوشمند و همچنین در منطقه DeFi شود. کاردانو در حال حاضر از بلاک‌چین اتریوم در زمینه‌هایی مانند مقیاس پذیری و امنیت برتری دارد. مزیت اتریوم در قراردادهای هوشمند به این دلیل است که بلاک‌چین اتریوم سالهاست که قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد و در این زمینه پیشگام است.

کاردانو به انجام پروژه‌های جدید و هیجان انگیز شهرت دارد. در حال حاضر، کاردانو در حال کار بر روی افزایش گسترده مقیاس‌پذیری پس از اجرای قراردادهای هوشمند است. با اجرای این پروژه کاردانو می‌تواند به سرعت تراکنش تا 100000 تراکنش در ثانیه دست یابد.

چنین افزایش مقیاس‌پذیری به کاردانو مزیت رقابتی بزرگی نسبت به اتریوم در آینده خواهد داد. اتریوم در حال حاضر هنوز در مرحله تکمیل انتقال به اتریوم 2.0 است که با تاخیر مواجه شده است. اما حتی اتریوم 2.0 به سختی می تواند چنین سرعتی را ارائه دهد. این واقعیت که کاردانو نقاط ضعف سایر بلاک‌چین‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و این خطاها را در بلاک‌چین خود برطرف می‌کند، تضمین می‌کند که کاردانو از نظر فنی عالی است.

اگر کاردانو به رشد مثبت خود ادامه دهد، خریداری ADA در قیمت‌های پایین می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano): به روز رسانی 3 خرداد

مهاجرت کاربران به سمت کاردانو

دن گامباردلو (Dan Gambardello)، بنیانگذار کریپتو کپیتال ونچر (Crypto Capital Venture)، در یک سخنرانی در مورد ارزهای دیجیتال، اظهار کرد که به آینده‌ی کاردانو (Cardano) و رمزارز آن ادا (ADA) خوشبین است.

وی در توییتی اشاره کرد که :

صنعت کریپتو را دست کم نگیرید زیرا یک نظام مالی جهانی است که تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

و در پایان توییت نوشت «$ADA» که نشان دهنده حمایت او از این کوین است.

علاوه بر این، گامباردلو مستقیماً در توییت دیگری افزود : "بسیاری از افراد از سایر بلاک‌چین‌ها خسته شده‌اند و به کاردانو مهاجرت می‌کنند."

پیش از این، گامباردلو از کاردانو به عنوان سالم‌ترین، امن‌ترین و مقیاس‌پذیرترین بلاک‌چین یاد کرد. او همچنین گفت که بلاک‌چین کاردانو با نوآوری‌های بسیاری در حال شکوفایی و توسعه است.

با وجود تمام این اظهارنظرها و امیدی که به آینده‌ی ارز کاردانو وجود دارد، ارزهای دیجیتال امسال به شدت سقوط کرده‌اند. بیت‌کوین بیش از نیمی از ارزش خود را از زمان بالاترین قیمت خود در ماه نوامبر از دست داده است. کاردانو، هفتمین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار، 82 درصد از بالاترین رکورد تاریخی خود یعنی نزدیک به 3 دلار، که در سپتامبر 2021 به آن رسیده بود، کاهش یافته است.

ادا (ADA) درست مانند بقیه بازار، از ابتدای سال 2022 عملکرد ضعیفی داشته است و بیش از 59 درصد ارزش خود را از ماه ژانویه از دست داده است.

شایان ذکر است، در زمان نگارش این خبر، Cardano با نرخ معاملاتی 0.5414 دلار، 3.08 درصد افزایش یافته است. مانند همه ارزهای دیجیتال دیگر، ADA نیز با خط روند پیش رفته است. اگرچه با افت جزئی قیمت آن کاهش یافت، اما در سه روز گذشته دوباره صعود کرده است.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 31 اردیبهشت

کاردانو (Cardano) روند صعودی را در پیش گرفته است

به گزارش کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، هفته گذشته بازار کریپتو یکی از وحشیانه‌ترین اصلاحات تاریخ خود را تجربه کرد. به جز چند استثنا، قیمت اکثر ارزهای دیجیتال با درصد دو رقمی کاهش یافته است. بیت کوین، ارز دیجیتال پرچمدار، بیش از 15 درصد سقوط کرد و در حال حاضر زیر 8000 دلار معامله می‌شود.

وقتی بیت کوین شکست می‌خورد، کل بازار با آن سقوط می‌کند. با این حال، ارز دیجیتال کاردانو از بالاترین رکورد قبلی خود گذشت!

ارز دیجیتال کاردانو از مکانیسم اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند. این موضوع نقطه‌ی عطفی برای این ارز به شمار می‌رود زیرا در سوی دیگر، مکانیسم اثبات کار (POW) علاوه بر مصرف انرژی زیاد، کارمزد بیشتری هم دریافت می‌کند.

کاردانو به کاربران برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها پاداش می‌دهد. پلتفرم کوین بیش (Coinbase) یکی از محبوب ترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال اعلام کرده است که سرمایه گذاری ADA در این پلتفرم 3.75 درصد بازده سالانه به همراه دارد.

مطالعه‌ی این مقاله پیشنهاد می‌شود : معرفی بهترین پلتفرم‌های وام دهی ارز دیجیتال

بن مک میلان (Ben McMillan)، مدیر ارشد فناوری IDX Digital Assets، در گفتگوی انحصاری با فوربس (Forbes)، گفت:

    کاردانو زمان زیادی را برای ایجاد زیرساخت‌های قوی و امنیت بالا سپری کرده است و اکنون شاهد افزایش قابل توجهی در پروژه‌های ایجاد شده بر روی بلاک چین خود است.

در زمان نگارش این مقاله، ارزش کاردانو 0.3 درصد در یک ساعت گذشته افزایش یافته است و در قیمت 0.527853 دلار معامله شده است. این توکن در فهرست ارزهای رمزنگاری شده کوین مارکت کپ و کوین گکو در رتبه هشتم قرار دارد.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 30 اردیبهشت

کاردانو تمام مراحل تست امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشت

شرکت اینپوت اوت‌ پوت گلوبال (Input Output Global) مورخ 18 می، اعلامیه‌ای در صفحه رسمی تویتتر کاردانو منتشر کرد. بر اساس این اعلامیه، ابزار امنیتی جدید شبکه‌های همتا به همتا کاردانو بررسی‌های امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشت. کاردانو اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشت که نشان از کیفیت بالای این ابزار می‌داد.

توسعه‌دهندگان کاردانو (IOG) با تاکید بر این که تمام زیرساخت‌های آزمایشی لازم آماده است، افزود:

هم اکنون شبکه کاردانو می تواند با ایمنی کامل در برابر حملات سایبری، وارد فاز توسعه شود.

در حین خواندن و تجزیه و تحلیل کد، کارشناسان هیچ باگ یا نقطه ضعف خاصی مشاهده نکردند. به این ترتیب، طبق گزارش تیم توسعه کاردانو امنیت ارتقای جدید را تضمین کرد. این یک قدم برای نزدیک تر شدن کاردانو (Cardano) به هارد فورک واسیل ارزیابی می‌شود.

همانطور که قبلا توسط صفحه اخبار دنیای ترید گزارش شد، کاردانو (Cardano) در حال نزدیک‌تر شدن به حیاتی‌ترین به‌روزرسانی اخیر خود، یعنی Vasil Hard Fork است. شبکه آزمایشی آن ممکن است در اواخر ماه مه 2022 رونمایی شود.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 27 اردیبهشت

هارد فورک واسیل برای کاردانو تا تاریخ 29 ژوئن(8 تیر) اجرایی می‌شود

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو Cardano، در اوایل ماه می اعلام کرد که Vasil Hard Fork در مسیر درستی قرار دارد و تا 29 ژوئن اجرا می‌شود. پیشرفت‌های قابل توجهی در بلاک‌چین کاردانو و پلتفرم قرارداد هوشمند Plutus آن با هارد فورک واسیل وجود خواهد داشت.

IOHK اظهار داشت که شبکه هارد فورک واسیل برای مرحله آزمایش خصوصی-عمومی آماده است. همچنین بیان شد که این آزمایش شامل توسعه دهندگان Dapps می‌شود تا برنامه‌های خود را در شبکه آزمایشی و شبکه اصلی شبکه آزمایش کنند. پس از این مرحله، به صرافی‌ها اجازه داده می‌شود تا تمام ادغام‌های مورد نیاز برای کارکرد بلاک چین کاردانو را آزمایش کنند. طبق زمانبندی اعلام شده از سوی کاردانو، هارد فورک واسیل قرار است در تست نت کاردانو اجرا شود.

تاثیر هارد فورک واسیل در قیمت و حجم معاملات کاردانو

در زمان نگارش این خبر، ADA به میزان 53/0 دلار ارزش داشت که شاهد افزایش 1 درصدی در 24 ساعت گذشته بود. در مقایسه، دارایی‌های دیجیتال در هفته گذشته 29 درصد کاهش یافت. از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل چندین به روز رسانی موردانتظار Cardano شروع به "بهبود" می کند، بهبود ADA باید تسریع شود.

در حقیقت، ارزش بازار آن تنها 0.5 درصد کاهش یافت و زمانی که هاسکینسون روز 29 ژوئن را به عنوان روز Vasil تأیید کرد، به بالاترین رقم تاریخی 18.20 میلیارد دلار رسید. در زمان نگارش این خبر، ارزش ADA بازار 18.03 میلیارد دلار بود که اندکی، یعنی حدود 9/0 درصد نسبت به اوج روز قبل که 18.20 میلیارد دلار بود، کاهش داشت.

قابل ذکر است، تایید تاریخ ارتقای شبکه تاثیر قابل توجهی بر حجم تراکنش ها نداشته است. اگرچه هیچ تغییر قابل توجهی در ارزش بازار وجود نداشت، داده های وبسایت سانتیمنت ( Santiment ) نشان داد که فعالیت نهنگ‌های کاردانو پس از ارتقاء افزایش یافته است.

در حال حاضر کاردانو پس از ریپل در رتبه هفتم قرار دارد. با این حال، با توجه به ادامه پرونده علیه ریپل و تأثیر آن بر XRP، انتظار می‌رود ADA به زودی از XRP فراتر رود.


آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 20 اردیبهشت

افزایش چشمگیر تعداد اسکریپت های پلوتوس در شبکه کاردانو

حساب توییتر کاردانو اینسایتز (Cardano Insights) از افزایش تعداد اسکریپت های پلوتوس (Plutus Scripts) نسبت به 8 آوریل خبر داد که نشان از توسعه فعال در شبکه کاردانو در بهبوهه یک بازار کاملاً ریزشی است.

 

اسکریپت های پلوتوس قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو هستند و افزایش تعداد آن ها در شبکه، به طور مستقیم به فعالیت و توسعه شبکه اشاره دارد.

 

 

ریزش سرمایه و توسعه بی وقفه شبکه کاردانو

ارزش کل قفل شده (TVL) در پلتفرم‌های غیرمتمرکز مختلف و قراردادهای هوشمند در کاردانو دچار ریزش چشمگیری شده است. در پایان ماه مارس، بیش از 300 میلیون دلار در پلتفرم قفل شده بود و اکنون با 100 میلیون دلار ریزش، ارزش قفل شده به کمتر از 200 میلیون دلار کاهش یافته است.

در حالی که فعالیت های توسعه در کادانو متوقف نمی شود، کاربران به دلیل شرایط ناخوشایند بازار و کاهش محبوبیت صنعت DeFi در حال ترک گسترده شبکه کاردانو هستند.

طبق داده های منتشره در وبسایت مساری، تعداد آدرس های فعال کاردانو از تقریباً 450 هزار آدرس در ماه نوامبر، به 100 هزار آدرس در زمان نگارش مقاله (ماه می) کاهش یافته است. این یعنی ظرف مدت زمان شش ماهه، تعداد آدرس ها بیش از 3 برابر کاهش یافته است. در ماه مارس، تعداد کاربران فعال در شبکه کاردانو به 200 هزار نفر رسید و در یکماه این تعداد به نصف کاهش یافت.

عملکرد بازار ADA

امروز بیت کوین دوباره سطح حمایت 30 هزار دلار را تست کرد. با توجه به آشفتگی اخیر در بازار ارزهای دیجیتال ناشی از فروش گسترده بیت کوین، که موجب شد از تقریباً 40 هزار دلار به 33 هزار دلار سقوط کرد، کاردانو در تلاش است تا ترس و وحشتی را که بر بازار مستولی شده، با فعالیت های مثبت پوشش دهد.

کاردانو بیش از 20٪ از ارزش خود را در پنج روز گذشته از دست داده است، روند نزولی این ارز که از سپتامبر 2021 شروع شده، اکنون بیش از پیش شتاب گرفته است.

آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 15 اردیبهشت

Djed، اولین استیبل کوین کاردانو در تست نت فعال می شود

Djed، اولین استیبل کوین در بلاکچین کاردانو (ADA)، در شبکه آزمایشی راه اندازی شد. به گزارش دنیای ترید به نقل از توسعه دهندگان شبکه COTI این استیبل کوین که Djed نام دارد، با همکاری توسعه دهندگان کاردانو در تست نت این بلاکچین راه اندازی شد.

Djed یک استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز است که در اکوسیستم زنجیره ای با توکن ذخیره اصلی شن (Shen) همگام سازی شده است. شن قرار است به عنوان نرخ وثیقه و تطبیق قیمت استیبل کوین با دلار آمریکا استفاده شود.

Djed اولین استیبل کوین کاردانو

قرار است تیم توسعه کاردانو و شبکه COTI در زمینه های مختلفی از جمله رفع مشکلات UX/UI، طراحی رابط کاربری، مدیریت پیکربندی و ادغام کیف پول نامی والت (Nami) همکاری کنند.

شایان ذکر است اولین پروتکل‌های DeFi در شبکه کاردانو، از جمله پروتکل‌هایی مانند ساندی سواپ (SundaeSwap)، مینسواپ (Minswap) و وینگ رایدرز (WingRiders)، کار خود را به طور مشابه با یک تست نت آغاز کردند.

آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 8 اردیبهشت

کاردانو بلاکچین اتریومی می سازد

کاردانو روی راه اندازی یک زنجیره جانبی سازگار با ماشین مجازی اتریوم کار می کند. روز گذشته در حساب توییتر IOHK، شرکت مادر کاردانو، خبر توسعه یک بلاکچین جانبی سازگار با ماشین مجازی اتریوم منتشر شد. هدف اصلی راه اندازی این زنجیره جانبی این است که توسعه دهندگان کاردانو بتوانند قراردادهای هوشمند با زبان سالیدیتی (Solidity)، زبان اختصاصی اتریوم بسازند و بدین ترتیب بتوانند اپلیکیشن های غیرمتمرکز (dApps) سازگار با EVM و همچنین توکن های اتریومی ERC20 ایجاد کنند.

ارز کاردانو

به زبان ساده، با این ارتقا سازندگان بازی های کریپتویی قادر خواهند بود در اکوسیستم کاردانو، توکن های اتریومی برای بازی های خود بسازند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: ماشین مجازی اتریوم EVM

شایان ذکر است که ویژگی‌های کلیدی این زنجیره جانبی جدید، نه تنها سازگاری کامل با ارتقاها و ابزارهای اتریومی، سازگاری کیف پول Web3و استفاده از الگوریتم تحمل خطای بیزانس Oroboros است، بلکه این بلاکچین امنیت مثال زدنی کاردانو را نیز به همراه خواهد داشت.

آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 7 اردیبهشت

رشد بی سابقه دارندگان کاردانو

طبق داده های آنچین وبسایت مساری، با رسیدن قیمت ارز کاردانو به سطح 0.8 دلار و نزدیک شدن آن به سطح حمایت 0.7 دلار، تعداد هولدرهای کاردانو از 3.6 میلیون کیف پول فراتر رفت.

افزایش تعداد دارندگان کاردانو حاکی از رشد کلی شبکه با وجود عملکرد بسیار ناموفق و زیان ده ارز دیجیتال کاردانو در 6 ماه اخیر است.

تعداد دارندگان کاردانو+cardano holders

دارندگان کاردانو توجه کنند

 واگرایی بین عوامل بازار و عوامل فاندامنتال ممکن است یک عامل اطمینان بخش برای دارندگان طولانی مدت کاردانو باشد؛ زیرا عملکرد بازار ارز دیجیتال معمولاً دیر یا زود خود را با رشد پروژه مطابقت می دهد.

آدرس های دارنده کاردانو

3042 دارنده بیش از 1 میلیون ADA در موجودی خود دارند. این امر نشان می دهد که کاردانو در مقایسه با شبکه های مشابه، نهنگ های میلیونر بیشتری دارد. به همین دلیل، این نهنگ ها می توانند بازار کاردانو را به نفع خود کنترل کنند. این امر می تواند نزد توکنداران کاردانو امری منفی تلقی شود.

بروز رسانی برنامه لجر کاردانو

برنامه Cardano Ledger با دریافت به‌روزرسانی‌های جدید، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند.

شرکت لجر (Ledger)، ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری برای ارزهای دیجیتال، با اعلام این خبر گفت: اکنون نسخه 4.0.0 برنامه کاردانو در Ledger Live در دسترس قرار دارد.

با این بروزرسانی این اپلیکیشن از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند که یکی از ویژگی های جدید آن است. این بدان معناست که کاربران می توانند مستقیماً از برنامه کاردانو با قراردادهای هوشمند تعامل داشته باشند.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، این اقدام شرکت لجر را "کار بزرگ" ارزیابی کرده و از این شرکت تشکر کرد.

شایان ذکر است که کاردانو با ارتقای آلونزو در سپتامبر 2021، قرارداد هوشمند را در بلاکچین خود فعال کرد. اکنون با ارتقای آینده در ماه ژوئن که به ارتقای واسیل معروف است، قرار است بلاکچین کاردانو پیشرفت های قابل توجهی را در عرصه قراردادهای هوشمند رقم بزند.

اخبار بنیادین کاردانو در هفته آخر فروردین 1400

مروری بر مهم ترین اخبار کاردانو :

راه اندازی بیش از 900 پروژه در بلاکچین کاردانو

تا تاریخ 18 آوریل، راه اندازی بیش از 900 پروژه در بلاکچین گزارش شده است، این یعنی شبکه بلاکچین تقریباً 400 پروژه جدید را در مدت زمان اندکی به شبکه سریع و مقیاس پذیر خود اضافه کرده است.

راه اندازی مبدل ERC-20 در کاردانو

18 آوریل مبدل ERC-20 در کاردانو راه اندازی شد. با راه اندازی این مبدل، قابلیت انتقال توکن های اتریومی (استاندارد ERC-20) به شبکه کاردانو، فعال شد و زین پس می توان از این توکن ها در اکوسیستم کاردانو استفاده کرد. ابزار مبدل ERC-20 با هدف توسعه جامعه کاردانو و تقویت ارائه خدمات Defi درون این شبکه پیش بینی شده است.

رشد حیرت انگیز تعداد توکنداران کاردانو

18 آوریل، وبسایت Finbold اطلاعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه درست یکماه قبل از راه اندازی مبدل معروف ERC-20، (بین 17 مارس تا 17 آوریل) یک افزایش انفجاری در کیف پولهای کاردانو مشاهده شده است. کاردانو تقریباً 100 هزار کیف پول به شبکه اضافه کده است که می تواند نشانه ای از افزایش پذیرش این شبکه و توکن بومی آن باشد. بدین ترتیب، تعداد آدرس های دارنده کاردانو از مرز 3 میلیون و 500 هزار آدرس عبور کرد. گسترش سریع شبکه همچنان ادامه دارد.

رکورد گرانترین ان اف تی: تریدر ناشناس یک قطعه nft را به قیمت 127 هزار دلار خرید!

خرید یک قطعه nft به قیمت 127000 دلار! هاسکینسون،بنیانگذار کاردانو یکی از بزرگترین خریدهای اخیر nft در شبکه کاردانو را با جامعه این ارز به اشتراک گذاشت. یک تریدر ناشناس 135 هزار توکن آدا بابت خریداری یک قطعه nft به نام ChilledKong8885 پرداخت کرد. این قطعه nft مربوط به یک گوریل با لبخند پت و پهن، یک دندان طلا و چشمان درخشان است. پوست سر و گردن این گوریل شفاف بوده و به نظر می رسد که ربات است.

در کامنت ها نظر خود را بنویسید: آیا خرید تصویر یک گوریل رباتی به قیمت 127 هزار دلار دیوانگی است یا یک سرمایه گذاری پربازده؟ آیا این نشانه ای از گسترش محبوبیت کاردانو و پروژهای nft آن است؟

آخرین اخبار کاردانو (Cardano) : به روز رسانی 28 فروردین

احتمال راه اندازی یک پلتفرم شبکه اجتماعی مبتنی بر بلاکچین

چارلز هاسکینسون در تازه ترین اقدام خود، پیشنهاد ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز رسانه اجتماعی داده است.

به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، به نظر می رسد تلاش های ایلان ماسک، مرد شماره یک مجله تایم، برای تصاحب شرکت توییتر، به بن بست خورده است. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو به ایلان ماسک پیشنهاد کرده است که به جای اصرار برای تسلط بر توییتر، یک پلتفرم شبکه اجتماعی غیرمتمرکز را برای تسلا و دوج کوین راه اندازی کند،

یکی از کاربران با پیش کشیدن بحث تمرکز زدایی، در مورد این پیشنهاد هاسکینسون این پرسش را مطرح کرد که آیا می‌توان از این پلتفرم شبکه اجتماعی در همه بلاکچین ها استفاده کرد و آیا فقط به کاردانو محدود نمی‌شود. زیرا در صورت محدود شدن این رسانه اجتماعی بلاکچینی به کاردانو، دیگر نمی توان آن را غیر متمرکز نامید.

اما پاسخ کوتاه هاسکینسون به این سوال نشان می دهد که این پیشنهاد برای ایجاد یک پلتفرم میان زنجیره ای در شبکه های بیت کوین، دوج کوین و کاردانو خواهد بود.

چالز هاسکینسون- کاردانو

پیش از این، ایلان ماسک، با پیشنهاد پرداخت 41 میلیارد دلار به منظور خصوصی کردن توییتر، ادعا کرد که این پیشنهاد برای محافظت از آزادی بیان بوده است. با اینحال جک دورسی این پیشنهاد را بیشتر فریبی برای گسترش تسلط ایلان ماسک بر شرکت توییتر تلقی کرده است. شایان ذکر است ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام شرکت توییتر را در اختیار دارد.

تنها دو ماه تا اجرای هارد فورک کاردانو واسیل (Cardano Vasil) باقیست

پس از ارتقای آلونزو که چندان موفقیت آمیز نبود، اکنون کاردانو با کوله باری از تجربه، به‌روزرسانی دیگری، به نام هارد فورک واسیل (Vasil)، در پیش دارد. انتظار می‌رود این ارتقا در 29 ماه ژوئن اجرا شود. وجه تسمیه این ارتقاء، واسیل دابوف (Vasil Dabov)، ریاضیدان بلغاری است که یکی از اعضای برجسته جامعه کاردانو بوده است.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano، با تأکید به اهمیت ارتقای واسیل گفت:

"این یکی از مهم ترین به روز رسانی هایی است که ما پس از مدت زمانی طولانی انجام داده ایم."

در به‌روزرسانی اخیر که در اواسط این ماه (آوریل 2022) منتشر شد، IOHK آخرین اطلاعات در مورد عملکرد شبکه و وضعیت آماده‌سازی برای عرضه اصلی کاردانو در ماه ژوئن را به اشتراک گذاشت، از جمله این اطلاعات، تاریخ هارد فورک واسیل است که 29 ژوئن قید شده است. پیش بینی می شود با نزدیک تر شدن زمان ارتقا واسیل، نمودار کاردانو صعودی شود.


سؤالات متداول (FAQ)

ارز کاردانو (Cardano) چیست؟

کاردانو یک بلاکچین با مکانیسم اثبات سهام است که در سال 2015 توسط یکی از موسسان اتریوم تاسیس شد. این پلتفرم دارای یک رمزارز با علامت ADA  است.

آیا ارز کاردانو ارزش سرمایه گذاری در سال 2022 را دارد؟

برای پروژه کاردانو، با وجود رقابت سختی که با آن دست و پنجه نرم می کند، همچنان یکی از بهترین ارزهای رمزنگاری است. ارز کاردانو همچنان در بین 10 ارز برتر قرار دارد. عملکرد ارز دیجیتال کاردانو نیز یکی از بهترین‌های بازار کریپتو در طی سال‌های اخیر بوده است.

آیا خرید کاردانو یک سرمایه گذاری خوب است؟

  • سایت ولت اینوستر (walletinvestor) سرمایه گذاری در کاردانو برای یک سال آینده را "عالی" پیش بینی کرده است و عنوان کرده که خرید کاردانو می‌تواند یک گزینه‌ی سرمایه‌گذاری سودآور باشد.
  • سایت پرایس پردیکشن (Price Prediction) پیش بینی کرده است که ارز کاردانو همچنان به رشد خود ادامه دهد. همچنین  انتظار می رود قیمت ADA در پایان سال 2022 به حداکثر سطح 0.70 دلار برسد.

 

از کدام صرافی کاردانو بخریم؟

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام