تایم فریم چیست؟ بررسی انواع تایم فریم ها در بازارهای مالی
ارز دیجیتال

تایم فریم چیست؟ بررسی انواع تایم فریم ها در بازارهای مالی

یک هدف بدون تعریف زمان مشخص برای دست‌یابی به آن یک رویا باقی می‌ماند. شما برای انجام هر کاری دو سوال را باید از خود بپرسید: "1. هدف من چیست؟ 2. در چه بازه‌ی زمانی باید به آن هدف برسم؟" و سپس با توجه به آن برنامه‌ریزی خود را انجام دهید. معاملات در بازارهای مالی هم به همین گونه است و شما برای این که یک تریدر موفق باشید لازم است که یک بازه‌ی زمانی، متناسب با هدفی که در بازارهای مالی دنبال می‌کنید داشته باشید.

در بازارهای مالی به این بازه‌ی زمانی اصطلاحا "تایم فریم" می‌گویند. برای آشنایی با مبحث بسیار مهم تایم فریم در فارکس و ارز دیجیتال و آموزش تایم فریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تایم فریم چیست؟

زمان و قیمت دو عنصر بسیار مهم در معاملات و ارزیابی برای یک ترید موفق هستند. که بدون در نظر گرفتن یکی از آن‌ها می‌توان گفت معامله بی‌معنا می‌شود. برای درک اهمیت تایم فریم در فارکس و ارز دیجیتال و به طور کلی بازارهای مالی یک مثال می‌زنیم.

یک معامله‌ی فرضی را در نظر بگیرید که در آن باید به دو عنصر زمان و قیمت توجه کنید، اگر در این معامله هزار میلیارد دلار را بتوانید به دست آورید اما بازه‌ی زمانی آن 100 ساله باشد آیا از نظر شما ارزشمند است؟ پاسخ خیر است! هرچند این مثال قدری اغراق آمیز است اما برای درک اهمیت زمان در یک معامله می‌تواند راهگشا باشد.

"تایم فریم" یک بازه‌ی زمانی است که انتخاب می‌کنید در آن معاملات خود را انجام ‌دهید. در بازه‌‌های زمانی تغییرات قیمت اتفاق می‌افتد و تایم فریم می‌تواند از چند ثانیه یا یک دقیقه تا چند هفته باشد. به عنوان مثال، وقتی روند قیمت یک دارایی را در عرض چند دقیقه پیگیری می‌کنید، به این معنی است که از دقیقه به عنوان یک بازه زمانی یا "تایم فریم" در معاملات خود استفاده می‌کنید. تایم فریم به ما نشان می‌دهد که در یک بازه‌ی زمانی برای مثال پنج دقیقه، تغییرات قیمت به چه صورت بوده است.

بنابراین استفاده از تایم فریم در معاملات برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد قدرت و جهت روندها ضروری است. این به این دلیل است که یک تایم فریم دوره‌ای است که در طی آن تحلیل خود را با استفاده از زمان به عنوان راهنما انجام می‌دهید. هدف این است که مشخص شود آیا روندهای قابل توجهی در طول یک تایم فریم مشخص وجود دارد یا خیر.

انواع تایم فریم معاملاتی

به طور کلی انواع تایم فریم‌ها را می‌توان در چند دسته‌ی کلی تقسیم کرد. انواع تایم فریم‌ها عبارتند از: 1. دقیقه ای 2. ساعتی 3. روزانه 4. هفتگی 5. ماهانه

مرسوم‌ترین تایم فریم‌های دقیقه‌ای، 1 دقیقه، 5 دقیقه، 15 دقیقه و 30 دقیقه است. در تایم فریم‌های ساعتی، تایم فریم‌ یک ساعته و 4 ساعته برای معامله‌گران جذابتر هستند و بیشتر استفاده می‌شوند.

یکی از نرم افزارهای مطرح دنیا برای تحلیل تکنیکال، نرم افزار متاتریدر است. با ورود به این برنامه در نوار بالایی انواع مختلفی از تایم فریم‌ها با توجه به نیاز شخصی شما و هدف شما از ترید در اختیارتان قرار می‌گیرد که در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

تایم فریم در متاتریدر

علاوه بر دسته‌بندی بالا تایم فریم‌ها در یک دسته‌بندی کلی‌تر دیگر قرار می‌گیرند که به سه دسته تقسیم می‌شوند و عبارتند از: کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت.

اولین چیزی که در مورد این دسته‌بندی باید به خاطر بسپارید این است که معامله‌گران مختلف چه در بازار فارکس و چه در بازار ارزهای دیجیتال تعاریف واحدی برای هر کدام از این تقسیمات دوره‌ای ندارند. این تقسیمات دوره‌ای در محدوده‌هایی با یکدیگر همپوشانی دارند و ممکن است تایم فریمی که برای یک معامله‌گر روزانه بلندمدت باشد برای معامله‌گر دیگری که معمولا ماهانه کار می‌کند کوتاه مدت تلقی شود.

بیایید مزایا و معایب هر یک را بررسی کنیم:

تایم فریم بلندمدت

معامله‌گران در تایم فریم بلندمدت معمولاً به نمودارهای روزانه و هفتگی مراجعه می‌کنند و این نمودارهای هفتگی یک چشم انداز بلندمدت برای تریدر ایجاد می‌کنند. از مزایایی که تایم فریم بلندمدت دارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما نیازی ندارید که هر روز بازارها را چک کنید.

علاوه بر این معاملات کمتر در روز باعث پرداخت کارمزد کمتری می‌شود و نکته‌ی مهمتر این که شما زمان بیشتری برای فکر کردن در مورد هر معامله دارید.

اما از معایب تایم فریم بلندمدت صبر زیاد است! شما علاوه بر این که برای به پایان رساندن یک معامله در تایم فریم بلندمدت نیاز به زمان و صبر بیشتری دارید لازم است که مبلغ بیشتری در معامله قرار دهید. دلیل آن هم این است که صرف زمان زیاد برای یک معامله در بلندمدت با مبلغ کم قطعا سود کمتری هم برای شما به همراه خواهد داشت.

تایم فریم بلند مدت

تایم فریم میان مدت

معامله‌گران در تایم فریم میان مدت از تایم فریم‌های ساعتی استفاده می‌کنند و معاملات را برای چند ساعت تا یک هفته بررسی می‌کنند و نگه می‌دارند. در تایم فریم‌های میان مدت فرصت‌های معاملاتی بیشتری وجود دارد و در نتیجه می‌توانید درآمد بیشتری در سال کسب کنید، اما در نظر داشته باشید که کارمزد بیشتری هم پرداخت خواهید کرد. یک نکته‌ی بسیار مهم هم که در این تایم فریم باید در نظر داشته باشید این است که یک خبر تاثیرگذار بر بازار می‌تواند شما را به شدت متضرر بکند!

مطالعه‌ی مقاله بهترین اندیکاتور پیشنهاد میشود.

تایم فریم میان مدت

تایم فریم کوتاه مدت

معامله‌گران در تایم فریم کوتاه‌مدت معمولا از نمودارهای دقیقه‌ای مانند 1 دقیقه یا 15 دقیقه استفاده می‌کنند. معاملات در تایم فریم کوتاه‌مدت معاملات در روز انجام می‌شود و تا پایان روز تریدرها از آن معامله خارج می‌شوند. برای تریدرهایی که این تایم فریم را انتخاب می‌کنند فرصت‌های معاملاتی بیشتری وجود دارد اما به همان میزان کارمزد بیشتری هم پرداخت می‌کنند. این نکته هم در نظر داشته باشید که این گونه معاملات از نظر ذهنی دشوارتر هستند و آمادگی بیشتری می‌طلبند.

تایم فریم کوتاه مدت

اندیکاتور تایم فریم چیست؟

برای استفاده از مفید و موثر از تایم فریم‌ها برای تحلیل بازار شما نیاز است که تمامی اندیکاتورها و اسیلاتورها را بشناسید و متناسب با تحلیلی که انجام می‌دهید از آنها استفاده کنید. پس قبل از معرفی اندیکاتورها برای تایم فریم این نکته را مد نظر داشته باشید. در اینجا بهترین اندیکاتورهایی که می‌توانید همراه با تایم فریم‌ها استفاده کنید به شما معرفی می‌کنیم.

میانگین متحرک (MA)

یک معامله‌گر باید همیشه از میانگین متحرک برای تصمیم گیری‌های سرمایه‌گذاری خود استفاده کند. میانگین متحرک برای تصمیم‌گیری معاملات توسط سرمایه‌گذاران در سراسر جهان استفاده می شود. به عنوان یک معامله‌گر روزانه، آنچه واقعا مهم است زمان بندی و نوع میانگین متحرک استفاده شده است. به عنوان مثال، سرمایه گذاران بلند مدت از تایم فریم های طولانی تری در میانگین متحرک استفاده می‌کنند که متداول ترین مدت آن 200 روز است.

شاخص قدرت نسبی (RSI)

اندیکاتور RSI سرعت و تغییر حرکات قیمت را بین محدوده صفر (0) تا 100 اندازه‌گیری می‌کند. این اندیکاتور برای نشان دادن دوره‌های زمانی ای استفاده می‌شود که یک کالا بیش از حد خرید شده یا بیش از حد فروخته شده است. عموماً وقتی بالای 70 ‌می‌رود، بیش از حد خرید می‌شود. وقتی به زیر 30 می‌رسد، در اصطلاح می گوییم در منطقه اشباع فروش قرار دارد بدین معنی که فشار فروش در حال حاضر برای این دارایی بسیار بالاست.

زمانی که یک دارایی در منطقه اشباه خرید قرار دارد نشانه این است که با احتمال بسیار زیادی این سهم ریزش خواهد کرد پس زمان مناسبی برای خرید نیست و ضرر خواهید کرد. در مقابل وقتی یک سهم در منطقه اشباع فروش قرار دارد یعنی سهام پتانسیل بالایی برای افزایش قیمت و صعود دارد، پس زمان مناسبی برای خرید سهم است.

اندیکاتور ADX

اندیکاتور (ADX) از دو نشانگر (-DI) و نشانگر (+DI) تشکیل شده است. اندیکاتور ADX برای آزمایش اینکه آیا روند در حال شکل‌گیری قدرتمند است یا خیر استفاده می‌شود. این امر به ویژه هنگامی که به یک شکستگی نگاه می‌کنید بسیار مهم است زیرا معامله‌گر را قادر می سازد در هنگام شکل گیری یک روند قوی وارد معامله شود.

توجه داشته باشید که ADX هرگز نشان نمی دهد که یک روند قیمت چگونه ممکن است توسعه یابد، بلکه به سادگی قدرت روند را نشان می دهد. این اندیکاتور می‌تواند زمانی که قیمت در حال کاهش است افزایش یابد، که نشانه روند نزولی قوی است.

بولینگرباند

بولینگرباند شاخصی است که محدوده‌ای را ارائه می‌دهد که معمولاً قیمت یک دارایی در آن معامله می‌شود. عرض باند افزایش و کاهش می‌یابد تا نوسانات اخیر را منعکس کند. هر چه باندها به یکدیگر نزدیکتر باشند و یا هرچه باریکتر باشند نوسانات درک شده ابزار مالی کمتر است. هرچه باندها گسترده‌تر باشند، نوسانات درک شده در قیمت آن سهام بیشتر است.

باندهای بولینگر برای تشخیص زمانی که یک دارایی خارج از سطوح معمول خود معامله می‌شود مفید است و بیشتر به عنوان روشی برای پیش بینی حرکت بلندمدت قیمت استفاده می شود. هنگامی که قیمت به طور مداوم خارج از پارامترهای بالای باند حرکت می کند، ممکن است بیش از حد خرید شود و زمانی که به زیر باند پایین تر حرکت کند، ممکن است بیش از حد فروش شود.

مک دی (MACD)

اندیکاتور MACD شاخصی است که با مقایسه دو میانگین متحرک تغییرات حرکت را تشخیص می‌دهد. می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا فرصت های خرید و فروش احتمالی را در اطراف سطوح حمایت و مقاومت شناسایی کنند.

"همگرایی" به این معنی است که دو میانگین متحرک با هم می آیند، در حالی که "واگرایی" به معنای دور شدن آنها از یکدیگر است. اگر میانگین های متحرک همگرا باشند، به این معنی است که روند در حال تغییر است، در حالی که اگر میانگین های متحرک واگرا باشند، تاییدی بر ادامه روند است.

مولتی تایم فریم چیست؟

تا اینجای مقاله با انواع تایم فریم‌های معاملاتی آشنا شدید. ممکن است این سوال را در ذهنتان ایجاد شده باشد که کدام یک از این تایم فریم ها را برای معاملات خود انتخاب کنید و یا بهترین تایم فریم برای معامله چیست؟

اما مطلب این است که درواقع شما نباید از بین تایم فریم‌ها فقط یکی را انتخاب کنید! بلکه باید در ابتدا از تمامی تایم فریم ها برای پیدا کردن روند و یک ورود و خروج موفق در یک معامله استفاده کنید.

راه حل چیست؟ تست کردن تایم فریم های متفاوت! به عبارت دیگر استفاده از مولتی تایم فریم ها.

زمانی که شما از چندین تایم فریم معاملاتی برای تحلیل هر چه بهتر سهام مورد نظر خود استفاده می‌کنید، در واقع تحلیل چندزمانی و یا مولتی تایم فریم انجام داده‌اید.

چرا استفاده از مولتی تایم فریم اهمیت دارد؟

یکی از دلایلی که معامله‌گران در ابتدا آنطور که باید خوب عمل نمی‌کنند این است که معمولاً تایم فریم نامناسبی برای استراتژی معاملاتی و شخصیت معاملاتی خود انتخاب می‌کنند. از رایج ترین اشتباهاتی که یک تریدر تازه کار انجام می‌دهد این است که می‌خواهند "ره صد ساله را یک شبه طی کنند" و به سرعت ثروتمند شوند، بنابراین معامله در تایم فریم های کوتاه مدت مانند نمودارهای ۱ دقیقه‌ای یا ۵ دقیقه‌ای را آغاز می‌کنند.

واضح است که به سرعت نا امید می‌شوند زیرا تایم فریمی که انتخاب کرده اند با شخصیت معاملاتی آنها سازگار نیست. در یک تایم فریم مناسب و سازگار با شخصیت معاملاتی شما نباید احساس کنید که همه چیز آنقدر سریع اتفاق می‌افتد که تصمیم‌گیری برایتان دشوار است یا آنقدر آهسته است که نا امید می‌شوید.

این نکته را فراموش نکنید که شما برای پیدا کردن "روند" لازم است که نمودار را در تمامی تایم فریم ها را بررسی کنید تا در یک پوزیشن معاملاتی درست قرار بگیرید و برخلاف روند بازار ترید نکنید زیرا ریسک بالایی دارد. اما برای پیدا کردن بهترین تایم فریم معاملاتی متناسب با شخصیت معاملاتی خود لازم است که مدتی تایم فریم های مختلف را امتحان کنید.

شما برای ورود به یک پوزیشن معاملاتی لازم است که روند قیمتی آن را در تایم فریم‌های مختلف بررسی کنید و با توجه به آن حد سود و ضرر را مشخص کنید. بنابراین شرایط یک تایم فریم معاملاتی استاندارد در مرحله‌ی اول استفاده از تمامی تایم فریم‌ها، و پس از بررسی‌های لازم شما می‌توانید در بازه‌ی زمانی مورد نظر خود معامله را انجام دهید.

با انجام این کار شانس موفقیت در معامله را بالا می‌برید و به همان میزان ریسک آن را هم کاهش می‌دهید. اهمیت بررسی روند در تایم فریم‌های معاملاتی زمانی بیشتر می‌شود که روند نمودار در تایم فریم‌های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت با هم متفاوت باشد، در این صورت قطعا باید با احتیاط بیشتری وارد معامله شوید.

تایم فریم استاندارد

تمرکز بر روی یک تایم فریم باعث می‌شود اطلاعات زیادی را که ممکن است برای سبک معاملاتی خود مفید بدانید از دست بدهید. از سوی دیگر، یک استراتژی چند زمانه به شما امکان می‌دهد تا به مهم‌ترین بازه‌های زمانی دارایی‌ مورد معامله نگاه کنید، اما دوره‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، یک معامله‌گر نوسانگیر می تواند تایم فریم کوتاه مدت را به عنوان تمرکز اصلی خود داشته باشد، اما باید روندها را در تایم فریم میان‌مدت و بلندمدت هم در نظر بگیرد.

یک نکته را در بررسی تایم‌فریم ها فراموش نکنید و آن این است که همیشه از "کل" به "جزء" بررسی کنید. یعنی در ابتدا در تایم فریم بلند‌مدت روند را مشخص کنید و سپس به سراغ تایم فریم‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت بروید. در این روش می‌توانید چشم‌انداز مناسب‌تری از نمودار قیمتی مورد نظر خود داشته باشید و بهترین تصمیم را برای معامله خود اتخاذ کنید.

بهترین تایم فریم معاملاتی برای ترید و سرمایه‌گذاری

واژگان "ترید" و "سرمایه گذاری" هر دو به انجام یک معامله اشاره دارند. اما به طور کلی سرمایه‌گذاری به معامله ای اطلاق می‌شود که زمان آن بلندمدت است و در کنار آن ترید کردن به معاملاتی اطلاق می‌شود که طیف وسیعتری از معاملات را در بازه‌های زمانی مختلف و اغلب کوتاه مدت شامل می‌شود.

تایم فریم‌های بلندمدت برای سرمایه‌گذاری و تایم فریم‌های کوتاه‌مدت معمولا برای ترید کردن انتخاب می‌شوند اما انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، بعد از شناسایی این عوامل شما با توجه آنها می‌توانید انتخاب کنید که برای ترید و یا سرمایه گذاری کدام یک از تایم فریم‌ها در ارز دیجیتال و فارکس برای شما مناسب‌تر هستند. بیایید این عوامل را بررسی کنیم:

  1. دارایی مورد معامله

یکی از این عوامل مهم در انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی نوع دارایی مورد معامله شماست. تایم فریمی که استفاده می‌کنید به دارایی‌هایی که معامله می‌کنید بستگی دارد. بهترین تایم فریم برای معامله در بازار فارکس می‌تواند با بهترین تایم فریم برای سهام متفاوت باشد. ارزهای دیجیتال و سایر جفت ارزها معمولا نوسان بیشتری دارند ولی در بازارهای سهام اینگونه نیست و ثبات نسبتا بیشتری وجود دارد و بالتبع تایم فریم های متفاوتی هم باید در هر کدام استفاده کرد.

  1. استراتژی معاملاتی

علاوه بر این تایم فریمی که استفاده می‌کنید نیز بر اساس نوع استراتژی معاملاتی که استفاده می‌کنید متفاوت خواهد بود. اگر استراتژی‌ها و اهداف معاملاتی متفاوتی دارید، لازم نیست یک تایم فریم واحد را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک حساب معاملاتی کوتاه‌مدت و یک حساب دیگر برای معاملات بلندمدت داشته باشید، بنابراین می‌توانید بسته به افق و اهداف خود از همه‌ی فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کنید.

  1. شخصیت معاملاتی

یک اصطلاح مهم در بازارهای مالی وجود دارد به نام "شخصیت معاملاتی". آشنایی با شخصیت معاملاتی می تواند به شما برای استفاده از بهترین تایم فریم معاملاتی برای ترید و سرمایه‌گذاری کمک ‌کند.

انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی

 

اهمیت تایم فریم معاملاتی در تحلیل تکنیکال

یک قانون اساسی در تحلیل تکنیکال وجود دارد و آن این است که "تاریخ تکرار می‌شود". نمودار قیمتی ای که شما با آن تحلیل انجام می‌دهید در واقع گذشته‌ی قیمتی آن ارز یا سهام و یا دارایی به خصوص است. دیدن یک تصویر کلی و جامع از روند قیمتی یک ارز در تحلیل تکنیکال می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و به طور کلی بیس و پایه‌ی تحلیل تکنیکال بر روی نمودار قیمتی و روند است.

نمودارها در تحلیل تکنیکال می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، نمودار خطی، میله‌ای و شمعی از محبوبترین نمودارها برای تحلیلگران تکنیکال هست. در شکل زیر انواع این نمودارها را می‌بینید:

انواع نمودارها در تحلیل تکنیکال

در نمودار خطی هر نقطه در نمودار نمایانگر تایم فریمی است که انتخاب کرده‌اید. برای مثال اگر تایم فریم یک ساعته را انتخاب کرده باشید هر نقطه از این نمودار نمایانگر تغییرات قیمتی در یک ساعت است. در نمودارهای شمعی که به هر خط عمودی در نمودار شمع یا کندل هم می‌گویند هر کندل نشان دهنده‌ی تایم فریم انتخابی شماست. اهمیت تایم فریم معاملاتی در تحلیل تکنیکال اینجا بیشتر می‌شود که شما هر تایم فریمی که انتخاب کنید نمودار شما شکل متفاوتی به خود می‌گیرد و طبیعتا روند نمودار هم ممکن است تغییر ‌کند.

بهترین تایم فریم برای ارز دیجیتال

اگرچه ممکن است ترسناک باشد، اما یک حقیقت ثابت شده در سرمایه‌گذاری این است که: برای کسب بازده بیشتر، باید ریسک بیشتری را بپذیرید. هنگامی که قصد دارید در کوتاه مدت درآمد کسب کنید، باید آماده باشید که مبلغ سرمایه گذاری خود را نیز در آن بازه زمانی از دست بدهید، به خصوص در بازارهای پر نوسانی مانند ارزهای دیجیتال.

خوب است بدانید که معاملات روزانه‌ی کریپتوها با معاملات روزانه‌ی سایر دارایی‌ها متفاوت است هنگامی که روزانه دارایی‌های مالی سنتی مانند سهام یا فارکس را معامله می‌کنید، می‌توانید از محرک‌های اصلی بازار که از قبل تثبیت شده مانند گزارش سود آینده‌ی یک شرکت یا تصمیم نرخ بهره یک کشور پیروی کنید. اما در بازار ارزهای دیجیتال این موارد وجود ندارد. به همین دلیل است که انجام تجزیه و تحلیل بنیادی برای توسعه‌ی استراتژی معاملات روزانه برای ارزهای دیجیتال بسیار سخت‌تر است.

اما معامله‌گران در بازار ارزهای دیجیتال چگونه باید بهترین تایم فریم برای معاملات کریپتو را تعیین کنند؟

پاسخ این است که اکثر معامله‌گران باید هنگام شروع کار به فریم‌های دو زمانه پایبند باشند و در صورت نیاز ممکن است حداکثر تا سه فریم افزایش دهند. فریم‌های دو زمانه و سه زمانه و در اصطلاح کلی "فریم‌های چند زمانه" به معامله گر کمک می‌کند تا روند را درست شناسایی کند، به عنوان مثال، یک معامله‌گر ممکن است از تایم فریم روزانه برای مشاهده روند بلندمدت و سپس از تایم فریم 4 ساعته برای یافتن نقاط ورودی و خروجی استفاده کند.

نکته‌ی مهم در انتخاب تایم فریم در ارز دیجیتال این است که مبتدیان اغلب بر روی یک تایم فریم واحد تمرکز می‌کنند و زمانی که در حال تعیین بهترین ساعات برای معامله‌ی کریپتو هستند، روند زیربنایی قوی‌تر را نادیده می‌گیرند. از طرف دیگر، معامله‌گران ممکن است روند اصلی را دنبال کنند، اما اهمیت تنظیم دقیق ورودی‌های خود را در یک تایم فریم مناسب کوتاه مدت نادیده می‌گیرند. بنابراین در تمامی معاملات خود استفاده از تایم فریم‌های مختلف را برای پیدا کردن روند و نقاط خروج و ورود مد نظر قرار دهید.

مطالعه مقاله ساعت باز شدن بازار فارکس پیشنهاد میشود.

بهترین تایم فریم برای بازار فارکس

تحلیل تایم فریم یک مهارت کلیدی برای معامله گران فارکس است. بهتریم تایم فریم برای معاملات فارکس به طور قابل توجهی به استراتژی و موقعیت معامله‌گر بستگی دارد. این استراتژی‌ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

بهترین تایم فریم برای نوسانگیران در فارکس

نوسانگیری به شما کمک می‌کند تا تایم فریم میان مدت داشته باشید زیرا نه بلند مدت است و نه کوتاه مدت. از آنجایی که معامله گران می توانند از مزایای هر دو تایم فریم بهره مند شوند، معاملات نوسانی یکی از محبوب ترین رویکردها در بازار معاملات فارکس است. برای معاملات نوسانی، بهترین تایم فریم تایم فریم نمودار 4 ساعته یا نمودار روزانه است.

نوسانگیران مجبور نیستند دائماً بازار را زیر نظر داشته باشند، که با تایم فریم کوتاه مدت امکان پذیر نیست. آنها می‌توانند نمودار را چند بار در روز بررسی کنند تا ببینند آیا روند جدیدی در بازار وجود دارد یا خیر. معامله‌گران نوسانی همچنین از تایم فریم‌های بلند مدت هم برای نوسانگیری می‌توانند استفاده کنند. به این ترتیب، شانس از دست دادن فرصت‌ها به حداقل می‌رسد.

بهتریم تایم فریم برای معاملات روزانه در فارکس

معامله گران روزانه در فارکس تمایل دارند رویکردی کوتاه مدت داشته باشند و بنابراین اکثر بازه‌های زمانی بین 15 دقیقه تا چهار ساعت را انتخاب می‌کنند. مزیت معامله‌گر روزانه این است که می توانید بسته به نقدشوندگی بازار انتخابی خود، مدت زمانی که برای انجام معاملات خود دارید و استراتژی معاملاتی ترجیحی خود، از بین تایم فریم های مختلف انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک معامله گر فارکس که محدودیت زمانی دارد ممکن است از یک تایم فریم 15 دقیقه ای استفاده کند تا در یک بازه زمانی کوتاه تر، در بازار نقدینگی به سودهای سریع دست یابد.

یک معامله‌گر روزانه فارکس که محدودیت زمانی ندارد، ممکن است از تجزیه و تحلیل تایم فریم روزانه و ساعتی برای شناسایی روندهای نوظهور و انتخاب بهترین نقطه ورود به بازار استفاده کند. با این حال، معامله‌گران روزانه باید مراقب باشند که پس از ورود به بازار انتخابی خود، نقاط خروج خود را حفظ کنند و حرکت قیمت‌ها را از نزدیک زیر نظر داشته باشند. یک معامله بد این پتانسیل را دارد که کل سود یک روز را از بین ببرد.

بهترین تایم فریم برای معاملات پوزیشن در فارکس

همانطور که از نام آن پیداست، معامله‌گران موقعیت و یا پوزیشن در یک بازار فارکس خاص موقعیت می‌گیرند و آن را حفظ می‌کنند به این امید که ارزش آن در یک تایم فریم بلندمدت افزایش یابد. این معامله‌گران در واقع معاملات زیادی انجام نخواهند داد و احتمالاً در بازه‌های زمانی بسیار طولانی‌مدت، چند هفته یا چند ماه حتی تا یک سال، کار خواهند کرد. معامله‌گران پوزیشن آنها دنبال کننده روند هستند و هدف آنها شناسایی یک روند، خرید در آن و فروش زمانی است که روند به اوج خود می‌رسد.

بهترین تایم فریم برای بورس ایران

همانطور که می‌دانیم بازار ایران نسبت به بازار فارکس و ارز دیجیتال بازار کم عمق تری محسوب می‌شود. بنابراین تایم فریم‌های کوتاه مدت برای استفاده در این بازار مناسب نیست زیرا ممکن است تحلیل شما دچار خطا شود. بهترین و محبوب ترین تایم فریم معاملاتی در بین معامله‌گران ایرانی در بازار بورس ایران، ترید در تایم فریم روزانه است. دقت کنید که بازار بورس در ساعت 8 صبح آغاز و در ساعت 12:30 دقیقه پایان می‌یابد، پس عملا تایم فریم روزانه در بازار بورس ایران همان تایم فریم 4 ساعته محسوب می‌شود.

بهترین تایم فریم برای فیوچرز

معاملات فیوچرز یا معاملات آتی همانطور که از نام آن پیداست به معاملاتی گفته می‌شود که در آینده اتفاق می‌افتد. به عبارت دیگر یک معامله‌ی فیوچرز، توافقی است که بین فروشنده و خریدار برای معامله یک ارز در آینده صورت می‌گیرد. مهم‌ترین نکته ای که باید در زمان انتخاب بهترین تایم فریم معاملاتی برای فیوچرز در نظر داشته باشید، میزان اهرمی است که انتخاب می‌کنید. هر چقدر اهرم بالاتری انتخاب کنید ریسک معامله را بالاتر می‌برید پس لازم است که تایم فریم کوتاه مدتی انتخاب کنید. از طرفی اگر اهرم پایینتری انتخاب می‌کنید می توانید تایم فریم بلند مدت‌تری انتخاب کنید.

سخن پایانی

کوچکترین اشتباهی در معاملات بازارهای مالی می‌تواند شما را دچار ضرر و زیان سنگینی کند. اینجاست که اهمیت آموزش و یادگیری مشخص می‌شود. علاوه بر این تکرار و صبر در آموزش هم فراموش نکنید. در مبحث تایم فریم در فارکس و ارز دیجیتال نیز باید با سه کلید واژه‌ی "آموزش، تکرار و صبر" تمرین کنید تا درصد موفقیت خود را در معاملات افزایش دهید؛ اگر تمایل داشتید میتوانید جهت کسب اموزش ارز دیجیتال به صفحه آموزش رایگان ارز دیجیتال مراجعه کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه