زمان دقیق باز شدن بازار فارکس به وقت تهران+ بهترین تایم برای ترید
فارکس

زمان دقیق باز شدن بازار فارکس به وقت تهران+ بهترین تایم برای ترید

فارکس، مکان معاملات ارزهای بین المللی در جهان است. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان با گردش روزانه بالای 7 تریلیون دلار است. فارکس در حقیقت فرآیند تبدیل یک ارز به ارزی دیگر است. این بازار به طور 24 ساعته و پنج روز هفته در سراسر جهان فعالیت می‌کند. به ساعت ایران، این بازار از اواخر یکشنبه شب شروع به فعالیت می‌کند و اواخر جمعه شب به کار خود پایان می‌دهد. در نتیجه از دوشنبه تا جمعه، هر لحظه‌ای که شما اراده کنید، می‌توانید در این بازار دارایی مورد علاقه‌تان را ترید کنید.

به عقیده معامله‌گران حرفه‌ای بازار فارکس، زمان‌هایی وجود دارد که ترید کردن در این بازار بهتر است. اگر ساکن ایران هستید، باید بدانید که شما با توجه به اختلاف ساعت با دیگر کشورها، در کدام ساعت فارکس یا همان سشن، قرار دارید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس، زمان باز شدن بازارهای جهانی به وقت ایران و ساعت باز شدن بازار فارکس به وقت ایران آشنا کنیم.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بازار فارکس چیست؟

ساعت کاری بازار فارکس به وقت ایران

در پاسخ به سوال بازار فارکس کی باز می‌شود؟ باید گفت: بازار فارکس به وقت ایران از اواخر یکشنبه شب شروع به کار می‌کند و اواخر جمعه شب به کار خود پایان می‌دهد. درست است که فارکس به صورت 24 ساعته باز است ولی این مسئله به این معنی نیست که در تمام 24 ساعت این بازار فعال است.

شما فقط زمان‌هایی می‌توانید در این بازار پول دربیاورید که بازار حرکت داشته باشد. یعنی جفت ارزها دارای نوسان باشند تا شما بتوانید از این نوسانات، کسب سود کنید.

زمان باز شدن بازار های جهانی به وقت ایران

وضعیت بازار در ساعت فارکس

قبل از اینکه بخواهیم به وضعیت زمان باز شدن بازار فارکس به وقت ایران بپردازیم، نیاز داریم تا مروری بر سشن‌های معاملاتی فارکس در سراسر جهان داشته باشیم. بازار فارکس اوایل صبح به وقت سیدنی شروع به کار می‌کند و سپس نوبت به توکیو می‌رسد.

بعد از توکیو، بازار در ساعت 8 صبح به وقت لندن کار خود را آغاز می‌کند و در انتها ساعت 8 صبح به ساعت نیویورک، به کار خود ادامه می‌دهد. ولی آیا بازار در تمام این ساعات، فعال است؟

پاسخ سوال بالا، خیر است. در بازار فارکس، سشن‌هایی وجود دارد که بازار فعال است و حجم خرید و فروش‌ها بسیار بیشتر می‌باشد. شما با توجه به اینکه کجای دنیا زندگی می‌کنید، باید این ساعات و سشن‌ها را بشناسید.

به طور تاریخی، بازار فارکس سه سشن بسیار عالی برای ترید کردن دارد که به آن "سیستم سه سشنی فارکس" گفته می‌شود. این سه سشن عبارتند از: سشن آسیا، سشن اروپا و سشن امریکا. به صورت عامیانه به آنها توکیو، لندن و نیویورک نیز گفته می‌شود.

جدول زمان دقیق باز و بسته شدن بازار فارکس به وقت تهران 
#

نام بازار

 ساعت باز شدن بازار

ساعت بسته شدن بازار
1  سیدنی استرالیا ۰۱:۳۰ بامداد ۱۰:۳۰ 
2 نیویورک آمریکا ۱۶:۳۰  ۰۱:۳۰ بامداد
3 لندن انگلیس ۱۱:۳۰ ۲۰:۳۰ 
4 توکیو ژاپن ۰۳:۳۰ بامداد ۱۲:۳۰ ظهر

 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: اسپرد در فارکس

بهترین ساعت کار فارکس برای یک تریدر ساکن ایران چه زمانی است؟

برای اینکه بدانید چه زمانی برای تریدرهای ایرانی ساکن در ایران بهترین است، ابتدا باید سشن‌هایی که فارکس به ساعت ایران فعال‌تر می‌باشد را بشناسید. به طور کلی بازار فارکس در سشن‌های لندن و نیویورک فعال‌تر می باشد. خوشبختانه این سشن‌ها از لحاظ زمانی، برای کسانی که که ساکن ایران هستند، بسیار مناسب است.

باور بسیاری از معامله‌گران این است که سشن توکیو و سیدنی که اتفاقا به ساعت ایران نیمه‌های شب می‌شود، فعال نیست. آنها معتقدند که بهترین سشن‌ها، همان سشن لندن و نیویورک هستند.

آغاز به کار بازار در سشن لندن 8 صبح به وقت لندن و 11:30 دقیقه به وقت ایران است. در سشن معاملاتی نیویورک نیز، مارکت ساعت 8 صبح که حدودا 16:30 بعد از ظهر ایران می‌شود، آغاز به فعالیت می‌کند.

خوشبختانه هر دوی این ساعات برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند، بسیار مناسب است. ولی فراموش نکنید عده‌ای از معامله‌گران بازار فارکس بر این باورند که بهترین ساعات برای ترید کردن در بازار فارکس، ساعت‌هایی است که سشن‌های مختلف بر هم منطبق می‌شوند.

منظور از انطباق یعنی در حین اینکه مارکت آسیا باز است، این باز بودن مصادف شود با شروع سشن معاملاتی لندن. در نتیجه بر اساس این فرمول، بهترین سشن‌های برای معاملات، سشن نیویورک-لندن، سیدنی-توکیو و لندن-توکیو می‌باشد.

اهمیت زمان باز شدن بازار فارکس: به هم پوشانی ها توجه کنید!

اگر معامله‌گر بازار فارکس هستید، خیلی مهم است که ساعات شروع سشن‌های مختلف را از طریق اینترنت جستجو کنید و با ساعت مکان و کشوری که در آن زندگی می‌کنید، هماهنگ کنید.

ساعت باز شدن بازار فارکس

 

💡بسیاری از تریدرها بر این باورند که ساعات شروع بازار فارکس، مخصوصا در برخی سشن‌های مهم مثل همپوشانی سشن لندن و نیویورک، برای ترید کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. آنها بر اساس تجربه به این درک رسیده‌اند که در ابتدای این ساعات، حجم معاملات بیشتر می‌شود.

 

 

به شما توصیه می‌کنیم که ساعات شروع بازارهای مختلف فارکس از آسیا تا اروپا و امریکا را، به خاطر بسپارید. همانطور که گفتیم، در برخی ساعات اولیه باز شدن بازار فارکس، نقدینگی بیشتری جابجا می‌شود.

زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس تاثیر آن در بازار فارکس

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس کی است؟ آیا این مارکت جدا از بازار فارکس است؟ باید به شما بگوییم که در بازر فارکس، طلا یک نوع ارز محسوب می‌شود که در قسمت کالاها  تقسیم‌بندی شده است.

این فلز گرانبها یا کالا، در بازار فارکس با نماد XAU/USD در مقابل دلار امریکا، قابل معامله است. تنها چیزی که شما نیاز دارید، چک کردن این مسئله است که آیا بروکر شما این کالا را برای معامله فراهم کرده است یا خیر.
پس در حقیقت بازار جهانی طلا، مارکتی جدا از فارکس نیست. در نتیجه، تنها تاثیری که در مارکت فارکس بر جا می‌گذارد این است که در مقابل دیگر ارزها یا کالاها، با برخی از لحاظ قیمت، صعود و یا نزول می کند. مثلا، با بالا رفتن برخی قیمت‌ها مثل دلار، معمولا واکنش معکوس نشان می‌دهد و نزول می‌کند.

یا مثلا اگر طلا افزایش پیدا کند، دلار استرالیا نیز افزایش پیدا می‌کند.

ساعت باز شدن بازار فارکس و استراتژی شما

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، ساعت باز شدن بازار فارکس به زمان ایران اواخر یکشنبه شب می‌باشد. معمولا در ابتدای ساعت کاری بازار فارکس، شاهد حجم معاملات بسیار اندکی هستیم. یادتان باشد داشتن استراتژی در هر قسمتی از فارکس به شما کمک می‌کند و برایتان مفید است. بسیاری از معامله‌گران استراتژی‌شان این است که در اوایل ساعت کاری بازار، ترید نمی‌کنند.

دلیل این مسئله، حجم بسیار پایین معاملات است. در نتیجه شما هم بعد از مدتی تمرین در فضای مجازی فارکس، می‌توانید تجارب خودتان را نیز کسب کنید. یادتان باشد که همیشه استثناهایی نیز وجود دارد.

مثلا ممکن است قرار باشد در تقویم اقتصادی فارکس، یک خبر با درجه اهمیت بسیار بالایی منتشر شود. در این گونه مواقع، بسیاری از تریدرها منتظر نتیجه و شفاف شدن مارکت می‌شوند تا در بهترین زمان مناسب، به بازار ورود کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: جفت ارزهای اصلی و فرعی فارکس

چه زمان‌هایی اصلا معامله نکنیم یا با احتیاط معامله کنیم؟

در بازار فارکس زمان‌هایی وجود دارد که گفته می‌شود اصلا نباید معامله کرد. یکی از این زمان‌ها، تعطیلات بانک‌ها یا همان Bank Holiday است. در این ایام، بانک‌ها به خاطر تعطیل بودنشان، هیچ معامله‌ای نمی‌کنند. از آنجا که بانک‌ها یکی از بازیگران بسیار بزرگ بازار فارکس هستند، بسته بودن آنها تاثیرات بسیار مهمی روی مارکت می‌گذارد. زمان دیگری که نباید اصلا معامله کرد، وقت‌هایی است که اخبار با تاثیرات بسیار بالایی قرار است منتشر شود.

دیگر ایامی که باید بازار فارکس را رها کنید، زمان‌هایی است که بانک‌های بزرگ قرار است نظریه‌های مهمشان را اعلام کنند. گاهی وقت‌ها در بازار فارکس باید گوشه‌ای بنشینید و فقط نظاره‌گر بازار باشید و یا حتی مارکت را برای ساعاتی رها کنید.

حال بپردازیم به زمان‌هایی که باید با احتیاط معامله کنیم. گفته می‌شود دوشنبه‌ها، همزمان با شروع کار بازار فارکس، مارکت مناسب ترید نیست. پس بهتر است شما نیز، با احتیاط معامله کنید. دیگر زمانی که باید با احتیاط معامله کرد، اواخر هفته‌ها است. در آخر هفته‌ها، به علت حجم کم معاملات در بازار فارکس، گفته می‌شود ممکن است حد ضرر شما فعال گردد و معامله شما بسته شود. اگر چه برخی بروکرها ممکن است به شما ضمانت این را بدهند که حد ضرر شما فعال نخواهد شد، ولی در هر حال انتخاب با شماست.

جمع‌بندی ساعت فارکس

هر تریدری باید با توجه به مکان جغرافیای زندگی خود، ساعت باز و بسته شدن بازار فارکس و ساعت باز شدن بازار فارکس را بداند. برای تریدرهایی که ساکن ایران هستند و قصد معامله در بازار فارکس را دارند، بسیار اهمیت دارد که بدانند این بازار از اواخر یکشنبه شب به وقت ایران شروع به کار می‌کند و اواخر جمعه شب به کار خود پایان می‌دهد.

با توجه به اینکه نقدینگی و حجم معاملات دو فاکتور بسیار حیاتی برای ترید کردن در هر بازاری هستند، به عنوان یک تریدر باید بدانید که اوایل ساعت کاری بازار فارکس، حجم بسیار اندکی در حال معامله شدن می‌باشد.

از آنجا که هدف اول هر تریدر حرفه‌ای کسب درآمد از این بازار است، پس باید بدانید که بهترین زمان برای معاملات در بازار فارکس چه زمانی است و درست همان موقع جفت ارز مورد نظرتان را ترید کنید.

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای از بازار فارکس کسب درآمد کنید، حتما باید از یک استراتژی مناسب با روحیه، زمان، میزان سرمایه و غیره برخوردار باشید.

پرسش‌های متدوال (FAQ)

 

 

بازار فارکس کی باز می شه؟

بازار فارکس به‌صورت ۲۴ ساعته، پنج روز در هفته ( شنبه و یکشنبه تعطیل) باز است. زمان باز شدن بازار فارکس در نیمه‌ی اول و دوم سال اندکی متغیر است:
    • در نیمه اول سال: بازار فارکس در ایران از ساعت 2:30 صبح روز دوشنبه تا 2:30 صبح روز شنبه باز است.
    • در نیمه دوم سال: بازار فارکس در ایران از ساعت 1:30 دوشنبه تا 1:30 صبح روز شنبه باز است.

ساعت بسته شدن فارکس به وقت ایران

زمان بسته شدن فارکس به وقت ایران معمولاً ساعت ۱۶:۳۰ است. اما این ساعت ممکن است متغیر باشد و بسته به تغییرات بازار و تعطیلی های رسمی تغییر کند.

زمان باز و بسته شدن بازار طلا در فارکس کی است؟

از آنجا که طلا یک دارایی است که در بازار فارکس ارائه می‌شود، در نتیجه ساعت باز شدن و بسته شدن آن، همزمان با مارکت فارکس است.

 

 

 

ارسال دیدگاه


8 دیدگاه