کاردانو در مسیر پیشرفت؛ پیشبینی هاسکینسون 150 دلار تا آخر سال!
اخبار ارز دیجیتال

کاردانو در مسیر پیشرفت؛ پیشبینی هاسکینسون 150 دلار تا آخر سال!

سال 2021 هاسکینسون، بنیانگذار شبکه‌ی کاردانو، پیشبینی آدا 150 دلاری را مطرح کرد. با این حال، در فراز و نشیب‌های بازار ریزشی سال 2022 این پیش‌بینی محقق نشد. به تازگی، هاسکینسون در یک کنفرانس، مجدداً پیش‌بینی جسورانه‌ی خود را تکرار کرده است. 

free gold course

کاردانو 150 دلاری چقدر محتمل است؟ (آپدیت 2023)

در یک سخنرانی در کنفرانس Rare Evo، چارلز هاسکینسون، مدیر عامل IOG، پیش‌بینی جسورانه‌‌ی خود را مجدداً تکرار کرد. بر طبق این پیش‌بینی، کاردانو (ADA) از بیت‌کوین و اتریوم پیشی خواهد گرفت و به بزرگترین ارز دیجیتال جهان تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر، کاردانو به عنوان هشتمین ارز دیجیتال بزرگ با مارکت کپ تقریبی 21.19 میلیارد دلار است که فاصله‌ی زیادی از بیت کوین و اتریوم به ترتیب با ارزش بازارهای 820.5 و 274.7 میلیارد دلار دارد.

 

  • 💡 یک دلیل مهم برای این پیش‌بینی هاسکینسون، تعهد کاردانو به حفظ حاکمیت آنچین است و این حاکمیت چیزی نیست جز شکل غیرمتمرکز تصمیم گیری که به طور مستقیم و آزاد توسط اعضای جامعه‌ی کاردانو انجام می‌گیرد. 
 

هاسکینسون در سخنرانی خود با تأکید بر این تمرکززدایی گفت: «این چالش پیش روی ما قرار دارد و به همین دلیل است که فکر می‌کنم کاردانو احتمالاً به بزرگترین ارز دیجیتال جهان تبدیل خواهد شد.» 

هاسکینسون با انتقاد از مدل‌های حاکمیتی بیت کوین و اتریوم افزود:

«طراحی بیت کوین بدون کوچکترین تغییری نسبت به پیدایش آن در 13 سال گذشته، همچنان ثابت مانده است و این طراحی استاتیک می‌تواند در دراز مدت نقطه ضعف اصلی این دو شبکه باشد. 

بنیانگذار کاردانو همچنین در پاسخ به ابراز نگرانی‌هایی برخی از مقامات نظارتی در مورد حاکمیت غیرمتمرکز افزود: 

«این شکل از حاکمیت می‌تواند ابزاری برای مشارکت و اعتماد مجدد جامعه باشد.»

البته شکی نیست که کاردانو راه درازی برای دستیابی به جایگاه «بزرگترین ارز دیجیتال جهان» دارد و برای رسیدن به این هدف، نه تنها باید پایگاه کاربران خود را به طور قابل توجهی افزایش دهد، بلکه در شبکه‌ی پیچیده‌ای از چالش‌های نظارتی و فنی به پیشرفت خود ادامه دهد.


تحلیل تکنیکال کاردانو: آیا الان ADA بخرم؟

در تاریخ  دسمامبر، ارز دیجیتال ADA کاردانو بالاخره از الگوی مستطیل یکساله‌ی خود بیرون زد و توانست در یک ماه 56 درصد جهش باورنکردنی را به ثبت برساند. این ارز که صعود خود را از از نیمه ماه اکتبر 2023 آغاز کرده بود، در مدت دو ماه نیم، رشد حیرت انگیز 183 درصدی را نصیب سرمایه داران یک ساله‌ی خود کند. 🤑 این رشد در نمودار زیر نمایش داده شده است.

نمودار رشد قیمت کاردانو در سه ماه اخیر

نمودار رشد 3 ماهه‌ی قیمت کاردانو (ADAUSDT) - تایم فریم یک روزه - منبع : TradingView

اما آیا این صعود ادامه دارد؟ آیا باید همین حالا کاردانو بخریم و هولد کنیم؟

اگر تمایل دارید بدون آموزش، تبدیل به یک معامله گر سودساز شوید، در کانال یوتیوبی لایو ترید ارز دیجیتال دنیای ترید ثبت نام کنید و به جمع تریدرهای موفق بپیوندید. 👇👇👇

لایو ترید ارز دیجیتال

رشد 180 درصدی کاردانو یک رشد بسیار خوشایند است که بار دیگر پتانسیل‌های بازار ارز دیجیتال را به رخ می‌کشد. اما طبق تحلیل تکنیکال جفت ارز ADAUSDT در تایم فریم روزانه‌، یک مثلث متقارن (symmetrical triangle) در حال تکمیل است. الگوی مثلث متقارن، یک الگوی ادامه دهنده است؛ به این معنا که قیمت پس از یک روند پرقدرت، مدتی وارد فاز انباشت می‌شود و در این مرحله، درون یک مثلث فشرده می‌شود و بعد با یک شکست، به روند خود ادامه می‌دهد.

نمودار تحلیل تکنیکال کاردانو

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو (ADAUSDT) - تایم فریم یک روزه - منبع : TradingView

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، روند قبل از الگوی مثلث، صعودی است. اما همان طور که می‌دانید، بازارهای مالی بارها خلاف الگوها حرکت کرده‌اند. بنابراین امکان باطل شدن الگو هم وجود دارد. در ادامه به شما سناریوهای احتمالی را توضیح می دهیم.

سناریوهای پیش روی کاردانو در هفته اول سال 2024

  1. سناریوی صعودی: اگر قیمت کاردانو، موفق به شکستن سقف الگوی مثلث و پول بک به آن شود، یک روند صعودی پرقدرت خواهیم داشت؛ چون گاوهای مارکت تأییدیه می‌گیرند و سفارش‌های خرید، یکی پس از دیگری گذاشته می‌شود. در این سناریو، تارگت صعودی 0.6765 و 0.7795 است. این یعنی 25 درصد سود که در صورت تأیید روند صعودی در چند روز حاصل می‌شود. قیمت پس از شکست این سطح به راحتی پتانسیل یک دلاری شدن در هفته‌ی اول 2024 را دارد.
  2. سناریوی نزولی: اگر قیمت کاردانو از کف، به سمت پایین بشکند، اولین سطح حمایت فوری 0.4553 است. در این سطح احتمالاً خریداران دفاع سرسختانه‌ای نشان می‌دهند. در صورت شکست این سطح، سطح حمایت بعدی 0.3950 دلار است.
  • ⚠️ اگر شما سرمایه‌گذار هستید، فقط زمانی که کندل تأییدیه شکست سقف الگو را مشاهده کردید، وارد معامله خرید ارز کاردانو شوید. با توجه به وضعیت پایان سال و گرایش خریداران اروپایی و آمریکایی به سیو سود و خرید سال نو، احتمال یک حرکت نزولی قوی است. اسیلاتور RSI نیز این فرضیه را تأیید می‌کند. زیر از منطقه‌ی اشباع خرید بیرون آمده، خط سیگنال خود را رو به پایین شکسته و در حال کاهش است. کاهش RSI نشان دهنده‌ی افت مومنتوم وافت قدرت خریداران است.

اگر علاقه دارید شما هم به صورت خودکفا از ارز دیجیتال سر دربیاورید، در صفحه آموزش رایگان ارز دیجیتال ثبت نام کنید. پس از یک دوره‌ی سه ماهه، از پیشرفت خود تعجب می‌کنید.

پیش بینی چارلز هاسکینسون: قیمت کاردانو تا پایان سال 150 دلار خواهد شد

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو، در یک افشاگری گسترده در مصاحبه اخیر خود گفت که انتظار دارد قیمت ADA تا پایان سال به 150 دلار برسد. این یک پیش بینی گسترده از سوی بنیانگذار است که به معنی تقریبا 60 برابر افزایش از سطح فعلی است.

پس با این حال به احتمال زیاد ما شاهد کاردانو 150 دلاری خواهیم بود!

هاسکینسون: در آینده بیت کوین از ارزش خواهد افتاد!

از سوی دیگر، هاسکینسون طی اظهاراتی عجیب گفت که در آینده هیچ ارزشی برای بیت کوین نمی بیند. وی همچنین پیش بینی کرد که بیت کوین (BTC) در نهایت از بین می‌رود؛ زیرا ارزش نوآورانه‌ای ندارد. بنا به اعتقاد وی، بلاک چین بیت کوین کاربرد خوبی ندارد.

هارد فورک آلونزو و صعود آدا

توکن ADA اخیراً به دلیل اجرای موفقیت آمیز پرپل تست نت Alonzo روی دور صعودی افتاده است. هاردفورک Alonzo قرار است ابزار قرارداد هوشمند را برای بلاک چین Cardano به ارمغان بیاورد.

در نتیجه، بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کنند که این امر به افزایش تصاعدی کاربرد بلاک چین کاردانو کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، کاردانو سهم قابل توجهی از بازار اتریوم را تصاحب خواهد کرد و این قطعاً سهم بازار اتریوم را کاهش خواهد داد.

از ابتدای سال 2023 تا کنون، قیمت ADA، توکن بلاکچین کاردانو 200 درصد رشد کرده و از 0.23 به 0.60 دلار رسیده است. این رشد 3 برابری یعنی اگر شما 10 میلیون خود را در ابتدای سال 2023 در ارز کاردانو سرمایه گذاری می کردید، علاوه بر سود بردن از رشد قیمت دلار، سرمایه‌ی شما حداقل به 30میلیون افزایش می‌یافت و این سودی است که هیچ بانکی به شما نمی‌دهد . این پیش بینی انفجاری از سوی بنیانگذار Cardano می تواند چنان آن را به بالا پرتاب کند که از رقیب اصلی خود، اتریوم پیشی بگیرد.

به هر حال بازار آینده را تعیین خواهد کرد و خواهیم دید که آیا این پیش‌بینی صحیح خواهد بود یا خیر.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام