قیمت لحظه‌ای ارز گالا+ تحلیل، اخبار و اطلاعیه های GALA
اخبار ارز دیجیتال

قیمت لحظه‌ای ارز گالا+ تحلیل، اخبار و اطلاعیه های GALA

در این مطلب قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال گالا و معرفی خلاصه، اما کامل این رمز ارز را مطالعه می‌کنید. این راهنما به شما برای یافتن پاسخ این پرسش کمک می‌کند که آیا این ارز دیجیتال مشهور، ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

در سال 2022، توجه فزاینده‌ای به صنعت "متاورس" شکل گرفت. در همین راستا، آن دسته از پروژه‌های متمرکز که عمده فعالیت‌هایشان دنیای وب3 بود، رشد فوق‌العاده‌ای را به خود دید. پروژه‌هایی مانند انواع پروتکل‌های بازی برای کسب درآمد، مجموعه‌های ان‌اف‌تی (NFT) و ...

گالا گیمز و توکن بومی آن گالا (GALA)، از فعالان حوزه‌ی بازی کریپتویی شکوفایی زیادی در سال 2022 داشت. رمزارز گالا با وجود بازار ریزشی در این سال، رشد شگفت‌انگیزی را تجربه کرد. در نیمه‌ی دوم سال 2022 در پی هک گالا گیمز، قیمت این ارز به شدت ریزش کرد. آیا ارز گالا دوباره به روزهای اوج خود بازمی‌گردد؟ آیا وقت آن رسیده که مقداری از پس انداز خود را به سمت گالا هدایت کنیم؟ در این مطلب پاسخ خود را می‌یابید.

اطلاعیه مهم برای دارندگان گالا (24 اردیبهشت)| راه‌اندازی نسخه 2 گالا (Gala V2)

تیم توسعه گالا از راه‌اندازی نسخه‌ی 2 GALA در روز 15 می خبر داد. نکاتی که باید در این مورد بدانید:

  1. در نسخه‌ی 2 گالا، مکانیسم توکن سوزی پیشرفته، افزایش امنیت و قابلیت ارتقا به نسخه‌های بعدی پیش‌بینی شده است.
  2. پس از ارتقا به طور اتوماتیک توکن‌های گالا نسخه‌ی 1 به گالا نسخه‌ی 2 تبدیل می‌شوند. پس از این ارتقا توکن‌های GALA V1 دیگر پشتیبانی نمی‌شوند.
  3.  تیم پشتیبانی قویاً توصیه کرده، پیش از راه‌اندازی ارتقا، گالاهای خود را به کیف پول شخصی خارج از صرافی انتقال دهید.
  4. حتماً همین حالا گالاهای خود را از استخرهای نقدینگی یا قراردادهای هوشمند خارج و به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. گالاهایی که در استخرها می‌مانند، از بین می روند.
  5. حتماً توجه داشته باشید، بسیاری از صرافی‌ها ورژن 2 گالا را پوشش نمی‌دهند و توقف پوشش برای ورژن 1 را نیز در دستور کار قرار داده‌اند. بنابراین حتماً نسبت به انتقال گالا به کیف پول خود، اقدام کنید.

آخرین خبر ارز گالا: همکاری استراتژیک با صرافی هوبی گلوبال

پلتفرم گالا گیمز با صرافی هوبی گلوبال، به منظور توسعه‌ی اکوسیستم Web3 وارد همکاری استراتژیک شد. به گزارش دنیای ترید، روز گذشته (11 فروردین 1402) صرافی هوبی گلوبال با اعلام این خبر در وبلاگ رسمی خود، موارد زیر را به عنوان هدف اصلی از این شراکت برشمرد:

  • همکاری در سرمایه گذاری و لیست پروژه‌های برتر در اکوسیستم گالا،
  • ساخت اکوسیستم مشترک،
  • برندسازی مشترک،
  • توسعه پروژه و ایجاد جامعه‌ی مشترک.

یکی از مدیران صرافی Huobi در این مورد اظهار کرد:

«ایجاد یک دروازه‌ی جهانی Web3، یک هدف بلندمدت حیاتی است که نیازمند فناوری پیشرفته، زیرساخت‌های پیچیده و پشتیبانی قوی از اکوسیستم است. مشارکت با گالا گیمز این فرآیند را تسریع می‌کند و ادغام بلاکچین لایه 1 گالا، پروژه‌های موجود در بلاکچین را بهبود می‌بخشد. با این همکاری، پروژه‌های اکوسیستم Gala، مانند پروژه‌های GameFi و NFT، محل مناسبی برای پیاده‌سازی زیرساخت Web3 خواهند یافت. همچنین این تفاهم نامه، لیست شدن پروژه‌های نوآورانه و باکیفیت اکوسیستم بازی‌های گالا در صرافی هوبی گلوبال را تضمین می‌کند و این دارایی‌های با کیفیت بالا و متنوع به کاربران عرضه شوند.»

از سوی دیگر، جیسون برینک (Jason Brink)، مدیر بخش بلاک‌چین گالا گیمز، با تأکید بر اهمیت این همکاری افزود:

«ادغام بلاک چین لایه 1 ما در صرافی‌های محبوبی مانند Huobi با سطح پذیرش انبوهی که به دنبال آن هستیم، کاملاً حیاتی است. این مشارکت به توسعه‌دهندگان آینده این امکان را می‌دهد تا آینده‌ای پایدارتر و امن‌تر در Web3 ایجاد کنند.»

تحلیل ارز گالا (12 فروردین 1401)

خبر شراکت گالا و صرافی هوبی گلوبال با بیش از 100 میلیون کاربر از سراسر جهان، بی‌شک یک خبر مهم از لحاظ فاندامنتال است که به رشد این ارز کمک خواهد کرد.

از لحاظ تحلیل تکنیکال نیز عوامل زیر نشان از ادامه‌ی روند صعودی در بازار ارز گالا و رشد 116 درصدی دارند:

تحلیل تکنیکال گالا

نمودار جفت ارز گالا/تتر در تایم فریم روزانه - منبع: تریدینگ ویو

  1. فشردگی قیمت در الگوی مثلث متقارن در تایم فریم روزانه،
  2. شکست خط روند نزولی بلند مدت (7 ماهه) و تثبیت قیمت بالای این سطح در تایم فریم روزانه،
  3. تشکیل خط روند صعودی کوتاه مدت با سه برخورد معتبر در تایم روزانه،
  4. تشکیل الگوی کنج صعودی در تایم فریم چهار ساعته،
  5. RSI بالای 50 در تایم روزانه،
  6. تلاقی SMA های 20، 50 و 100 روزه در تایم روزانه.

در صورت شکست خط مقاومت 0.0465، قیمت ابتدا تا 0.0500 و در صورت شکست این سطح، احتمال صعود گالا تا قیمت 0.0908 وجود دارد.

قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال گالا

در ابتدای مقاله، نمودار ارز دیجیتال گالا و جدول اطلاعات قیمت ارز دیجیتال گالا قرار دارد. شما می‌توانید داده‌های مربوط به قیمت لحظه‌ای ارز گالا، حجم معاملات، ارزش بازار، رتبه‌ی Gala از نظر ارزش بازار به همراه نمودار جفت ارز Gala / USDT در صرافی بایننس را در ابتدای مقاله ملاحظه فرمایید.

از کدام صرافی ارز گالا بخرم؟

ارز دیجیتال گالا بسیار پرطرفدار است، بنابراین در لیست صرافی‌های ایرانی قرار دارد. اما اگر به دنبال خرید ارز گالا از بازار جهانی، با قیمت رقابتی و امکان نقدشوندگی بالا هستید، پیشنهاد ما خرید ارز گالا از صرافی‌‌های خارجی است. زیرا این صرافی‌ها با چند میلیون کاربر، حجم معاملات بالا و قیمت رقابتی را تضمین می‌کنند. در زیر لیست بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان را به منظور خرید ارز گالا قرار دادیم. این صرافی‌ها دو دسته هستند.

  1. صرافی‌های متمرکز no-kyc : صرافی‌هایی که در آن‌ها شما می‌توانید با ثبت نام ایمیلی، بدون نیاز به طی مراحل احراز هویت، ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. 
  2. صرافی‌های غیرمتمرکز: صرافی‌هایی که اپلیکیشن هستند و با اتصال کیف پول می‌توانید بدون نیاز به حتی ثبت نام ایمیلی خرید و فروش ارز انجام دهید.
بهترین صرافی برای خرید و فروش ارز گالا
نام صرافی  جفت ارز معاملاتی حجم معاملات 24 ساعته
  آیکن صرافی HITBTC صرافی HitBTC
GALA/USDT
GALA/BTC
18,701,548 دلار
1,340,937 دلار
   آیکن صرافی یونی سواپ صرافی یونی سواپ (V3)
GALA/WETH
GALA/USDC 
4,060,058 دلار
118,187 دلار
 آیکن صرافی هوبیصرافی هوبی گلوبال GALA/USDT 1,372,588 دلار
 آیکن صرافی کوینکس صرافی کوینکس  GALA/USDT 452,614 دلار

بهترین کیف پول برای گالا

از آنجایی که ارز دیجیتال gala در دو شبکه‌ی اتریوم و بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده است، برای ذخیره‌ی این توکن می‌توان از تمامی کیف پول‌های اتریومی استفاده کرد. در زیر لیست بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای هولد ارز دیجیتال اریوا را مشاهده می‌کنید.

بهترین کیف پول برای ارز GALA
نام کیف پول 💰 قابلیت‌های کیف پول لینک معرفی کامل کیف پول 
آیکن تراست ولت کیف پول تراست ولت ✔️ امکان هولد، توکن سواپ  donyaye-trade button
آیکن متامسک کیف پول متامسک ✔️  امکان هولد و توکن سواپ donyaye-trade button

ارز دیجیتال گالا چیست؟

گالا، به انگلیسی (Gala) و با نماد اختصاری (Gala)، یک نوع ارز یا دارایی دیجیتال است. ارز گالا یک توکن مبتنی بر استاندارد ERC20 است که در شبکه‌ی  اتریوم  راه‌اندازی شده است. چندی است که نسخه‌ی استاندارد BEP20 این ارز در شبکه‌ی بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده است تا طیف بیشتری از کاربران را پوشش دهد.

برای اطلاعات بیشتر، مشخصات کامل ارز دیجیتال گالا را در جدول زیر مشاهده کنید.

جدول اطلاعات جامع ارز گالا
🌐 نام انگلیسی ارز  Gala
💲 نماد ارز  Gala
🌐 آدرس پلتفرم https://blog.gala.games ?https://games.gala.com?
📑 وایت پیپر دانلود وایت پیپر
💱 عرضه کل  35,240,112,493 واحد Gala
💱 عرضه در گردش  6,977,205,436  واحد Gala
# دسته بندی ارز وب3 ،بازی ، متاورس
📋 استاندارد ارز  ERC20 و BEP20
🌐 آدرس قرارداد گالا در کاوشگر Ether scan 0x15D4c048F83bd7e37d49eA4C83a07267Ec4203dA
🌐 آدرس قرارداد گالا در کاوشگر BSC scan 0x7ddee176f665cd201f93eede625770e2fd911990 
توییتر توییتر گالا https://twitter.com/GoGalaGames
 آیکن ردیت ردیت گالا https://www.reddit.com/r/GoGalaGames

اگر دنیای سودآور ارز دیجیتال برایتان جذاب است، به بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان سر بزنید!

توکنومیک ارز گالا

توکن گالا (GALA) دارای حداکثر عرضه ثابت (Fixed Maximum Supply) 50 میلیارد واحدی است. بنا به داده‌های کوین گکو، از این تعداد نزدیک به 7.5 میلیارد توکن گالا در حال حاضر در گردش است. این میزان 14٪ از حداکثر عرضه کل را شامل می‌شود.

طبق اسناد رسمی گالا گیمز (Gala Games)، در مجموع 17،123،286 واحد توکن به‌صورت روزانه توزیع می‌شود. نیمی از این مقدار به اپراتورهای نود مؤسس و نیمی دیگر به محافظان (Conservatorship) بازی‌های گالا می‌رسد.

مشابه بیت‌کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، گالا گیمز نیز یک چرخه نصف شدن یا همان Halving را در برنامه عرضه خود گنجانده است. مقدار عرضه این توکن، هر سال در 21 جولای، به نصف کاهش می‌یابد. آخرین هاوینگ ارز دیجیتال گالا در تاریخ 21 جولای 2022 اتفاق افتاد که باعث کاهش نرخ عرضه به 8561643 واحد GALA در روز شد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: توکنومیک چیست؟

بررسی هولدرهای ارز گالا

بر اساس داده‌های کاوشگر Ether scan، در حال حاضر، حداکثر عرضه‌ی ارز دیجیتال گالا در شبکه‌ی اتریوم معادل 39,060,454,395.24984268 واحد GALA  (حدود 39 میلیارد واحد گالا) است. 14.07% از این حجم، معادل حدود 5.5 میلیارد واحد، تنها در یک کیف پول ذخیره شده است و در مجموع، 10 کیف پول برتر گالا، 49.33 درصد معادل 19 میلیارد و 286 میلیون واحد ارز گالا را در اختیار دارد.

نمودار 100 هولدر برتر گالا در شبکه بایننس اسمارت چیننمودار 100 دارنده برتر ارز دیجیتال گالا در زنجیره هوشمند بایننس

ارز دیجیتال گالا در شبکه‌ی هوشمند بایننس، با نام  pTokens GALA راه‌اندازی شده است. بر اساس داده‌های کاوشگر BSC scan، در حال حاضر، عرضه‌ی کل ارز دیجیتال گالا در بایننس اسمارت چین، 56,102,476,983.494841 واحد GALA (حدود 56 میلیارد) است. این مقدار بیش از حداکثر عرضه‌ی اعلام شده توسط تیم گالاست و علت این امر هک کلاه سفید 3 اکتبر است که طی آن، بیش از یک میلیارد واحد ارز مینت شد.

 

 

با احتیاط هولد شود!

⚠️ هشدار: اگر بیش از 30 درصد از عرضه کل یک ارز دیجیتال در ده آدرس نهنگ ذخیره شده باشد، سرمایه‌گذاری در این ارز، یک گزینه‌ی پرریسک است. زیرا امکان دارد سرمایه‌گذاران قربانیان پامپ و دامپ‌های نهنگ‌ها شوند.

⚠️ با نگاهی به نهنگ‌های گالا، 92 درصد از ارزهای گالا فقط در 3 کیف پول ذخیره شده‌اند. بنابراین کاملاً مشخص است که نهنگ‌های ارز گالا، در شبکه‌ی بایننس اسمارت چین در شرایط هشدار قرار دارند. بنابراین نسخه‌ی bep-20 ارز گالا را که دچار مشکل فنی است خرید و فروش نکنید.

 

علت‌های رشد ارز گالا

یکی از مقاوم‌ترین بخش‌ها در برابر نوسانات و کاهش قیمت در روزهای ریزش بیت کوین، بخش بازی برای کسب درآمد (P2E) بوده است؛ و این امر نشانگر افزایش نفوذ و مهارت گیمرها در کسب درآمد از طریق انجام بازی‌های ویدیویی کریپتویی است. یکی از پروژه‌هایی که شاهد افزایش سریع قیمت توکن بومی خود از ابتدای راه‌اندازی بوده، پروتکل گالا (GALA)، پروتکلی است که با استفاده از فناوری بلاک چین، کنترل بازی‌ها و آیتم‌های درون این بازی‌ها را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

گالا در تاریخ خود رشدهای درصد بالایی را به ثبت رسانده و این امر همانقدر که می تواند نشان از عدم ثبات باشد، نمایانگر محبوبیت این پروتکل نیز هست.

از دلایل اصلی رشد فوق‌العاده ارز دیجیتال گالا (GALA)، قرار گرفتن این ارز در لیست توکن‌های قابل معامله‌ی صرافی بایننس در ماه سپتامبر 2021 است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که همزمان با افت قیمت بیت‌کوین به زیر 57 هزار دلار، قیمت توکن‌های متاورس افزایش یافته است. از جمله این افزایش قیمت‌ها می‌توان به 360 درصد افزایش قیمت ارز دیجیتال گالا (GALA)، 78٪ برای وکس WAXP و 62 درصد برای سندباکس SAND و 45 درصد برای دیسنترالند MANA اشاره کرد. 

نمودار قیمت ارز دیجیتال گالا GALA و توکن‌های متاورس

نمودار رشد قیمتی ارز دیجیتال گالا (GALA) و دیگر توکن‌های متاورس در مقایسه با بیت‌کوین

بنابراین می‌توان علت‌های رشد ارز دیجیتال گالا را در چند مورد زیر خلاصه کرد:

  1. توجه به متاورس؛
  2. لیست شدن توکن گالا در صرافی بایننس.

تاریخچه قیمت گالا

پس از راه اندازی گالاگیمز در سال 2019، عرضه اولیه کوین (ICO) برای ارز گالا برگزار نشد. با این حال، طبق آمار پلتفرم گالا گیمز، محبوبیت این بازی، ماهانه 1.3 میلیون کاربر فعال را پای گیم‌ها می‌نشاند. همچنین تاکنون بیش از 26000 NFT به فروش رسیده است.

معاملات توکن گالا (GALA) از سپتامبر 2020 با قیمت 0.0014 آغاز شده است. بالاترین سقف از آن زمان تاکنون، 0.8 دلار و پایین‌ترین کف، 0.00013 بوده است. 

نمودار تاریخچه قیمت ارز دیجیتال گالانمودار تاریخچه قیمت ارز گالا، منبع: کوین مارکت کپ

در حال حاضر برخی از کارشناسان بر این باور هستند که گالا در یکی از بهترین کف‌ها برای خرید قرار دارد.

پیش‌بینی قیمت: قیمت ارز دیجیتال گالا (GALA) تا چه اندازه رشد خواهد کرد؟

صنعت بازی یک صنعت تقریباً ۱۷۵ میلیارد دلاری است و از نظر درآمد یکی از بزرگ‌ترین دسته‌های رسانه‌ای به حساب می‌آید. به همین دلیل، بسیاری از کارشناسان آینده‌ی صعودی برای گالا پیش بینی می‌کنند. 

✔️ کوچ جی‌وی (Coach JV) یکی از اینفلوئنسرهای مطرح بازار: «پیش‌بینی من و تیم تحقیقاتی‌ام در مورد گالا (GALA) فوق العاده بولیش (صعودی) است.»

✔️ در همین حین، Wallet Investor ارز دیجیتال گالا (GALA) را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بد می‌داند و پیش‌بینی می‌کند در 5 سال آینده قیمتی معادل 0.469 داشته باشد.

✔️ Price Prediction Net نیز تخمین می‌زند که ‘Gala’ تا سال 2027 به قیمتی معادل 1.31 دلار خواهد رسید.

✔️ این پیش‌بینی‌ها قطعا تضمینی نیستند، بنابراین باید آن‌ها را با کمی احتیاط در نظر بگیرید!

معرفی تیم توسعه گالا

Gala Games در سال 2019 توسط اریک شیرمایر (Eric Schiermeyer)، هم‌بنیانگذار بازی Zynga، به همراه رایت تورستون (Wright Thurston) و مایکل مک کارتی (Michael McCarthy)، مدیر بازی‌های پرطرفدار مانند FarmVille، تأسیس شد. تیم توسعه‌ی گالا سابقه‌ی خوبی در بخش بازی‌های موبایلی دارند. این تیم در پی ساختن فضایی بودند که به گیمرها دسترسی نامحدود به انواع بازی‌ها بدهد. بنابراین با تلفیق تکنولوژی وب 3 و بلاکچین یک پلتفرم پر از بازی‌های رایگانی ساختند که در آن می‌توان جوایز واقعی با قابلیت نقدشوندگی دریافت کرد.

برای مشاهده‌ی سابقه‌ی تیم توسعه‌ی گالا می‌توانید به لینکدین آن‌ها مراجعه فرمایید:

  • اریک شیرمایر آیکن لینکدین
  • رایت تورستونآیکن لینکدین
  • مایکل مک کارتیآیکن لینکدین

سؤالات متداول (FAQ)

اگر در این بخش به پاسخ سؤال خود نرسیدید، پرسش‌های خود را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

 

قیمت گالا امروز

برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال گالا، به نمودار ابتدای صفحه مراجعه فرمایید.

پلتفرم گالا گیمز (Gala Games) چیست؟

گالا گیمز یک اکوسیستم بازی بلاکچین است. گیمرها می‌توانند انواع مختلفی از بازی‌ها را کاوش کنند و تجربیات خود را در پلتفرم Gala با یکدیگر به اشتراک بگذارند. گالا گیمز (Gala Games) با هدف هدایت صنعت گیمینگ به مسیری متفاوت، به بازیکنان کنترل بازی‌های خود را می‌دهد. در این پلتفرم با ارز دیجیتال گالا می‌توان انواع لوازم درون برنامه‌ای را به صورت nft معامله کرد.

ارز دیجیتال گالا (GALA) چیست؟

ارز دیجیتال گالا (Gala)، یک دارایی دیجیتال در فضای بازی متاورس و NFT است که در پلت‌فرم گالا گیمز (Gala Games) استفاده می‌شود. این بازی، در سال ۲۰۱۹ توسط یکی از بنیان‌گذاران شرکت Zynga (لیست شده در نزدک با تیکر ZNGA) تأسیس شد. توکن Gala به عنوان ارز کاربردی و بومی اکوسیستم گالا گیمز، به عنوان وسیله‌ای برای معامله میان گیمرها استفاده می‌شود. علاوه بر این، این توکن‌ها را می‌توان برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای نیز استفاده کرد.

عرضه کل گالا

عرضه کل ارز گالا قرار است معادل 50 میلیارد واحد gala باشد.

عرضه در گردش گالا

عرضه در گردش ارز گالا، 7.5 میلیارد واحد Gala است.

برنامه توکن‌سوزی گالا چگونه است؟

در 21 جولای هر سال، توزیع گالا به نصف کاهش می‌یابد. 

بالاترین سقف تاریخی ارز گالا چیست؟

بالاترین سقف تاریخی ارز Gala، قیمت 0.824837 دلار است که این ارز در تاریخ 26 نوامبر 2021 به آن دست یافت.

پایین‌ترین کف تاریخی ارز گالا چیست؟

پایین‌ترین کف تاریخی ارز Gala، قیمت 0.000134749329 است که این ارز در تاریخ 28 دسامبر 2020، تا این سطح ریزش کرد.

بهترین صرافی برای خرید ارز گالا

ارز دیجیتال گالا در صرافی‌های بزرگی ماند صرافی بایننس و کراکن، همچنین در صرافی‌های ایرانی لیست شده است. بهترین صرافی از نظر حجم معاملات برای خرید این ارز صرافی hitbtc است.

خرید ارز گالا در تراست ولت

ارز گالا در دو بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین موجود است. شما می توانید همچنین با استفاده از کیف پول تراست ولت و از طریق صرافی پنکیک سواپ اقدام به خرید ارز دیجیتال گالا کنید.

مراحل خرید ارز دیجیتال گالا از صرافی پنکیک سواپ:

    1. ورود به کیف پول تراست ولت 
    2. اتصال تراست ولت به اسمارت چین بایننس 
    3. افزودن توکن به صرافی پنکیک سواپ
    4. زدن دکمه swap

آیا سرمایه گذاری در گالا خوب است؟

پاسخ به این پرسش، بستگی زیادی به عوامل فاندامنتال دارد. این‌که عملکرد Gala Games، بخش متاورس و کل بازار ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود. با این حال، بررسی هولدرهای گالا و موجودی نهنگ‌های این ارز، نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری در گالا پرریسک است و باید با پایش‌های مداوم همراه باشد. 

آیا گالا هک شده؟

بله. گالا در تاریخ 16 آبان 1401(3 اکتبر)، هدف حمله‌ی هک کلاه سفید قرار گرفت. پس از اینکه یک آدرس بلاک چین به طور غیرمنتظره، بیش از یک میلیارد دلار ارز دیجیتال GALA را مینت کرد، شایعاتی مبنی بر هک گالا‌گیمز در توییتر پیچید. در پی این هک کلاه سفید، گالا ریزش کرد.

ماجرای هک گالا چیست؟

به نقل از کوین تلگراف، پس از این که شرکت امنیتی PeckShield یک مینت بزرگ یک میلیارد دلاری در گالا را شناسایی و اعلام کرد، شرکت پی‌نتورک (PNetwork) مسئولیت این مینت را برعهده گرفت و توییت زد: « متوجه شدیم که pGALA دیگر امن نیست و با پیاده‌سازی یک حمله‌ی کلاه سفید، تلاش کردیم از سوءاستفاده‌های احتمالی بعدی در ارز pGALA جلوگیری کنیم.» با مشاهده‌ی فعالیت مشکوک در صرافی پنکیک سواپ، مشخص شد از ارز دیجیتال گالا مینت شده، برای تخلیه‌ی استخرهای pGALA استفاده می‌شود.

علت بروز مشکل در ارز دیجیتال گالا چیست؟

شرکت پی‌نتورک (pNetwork)، مجری پیاده‌سازی زیرساخت برای دیفای و بازیهای کریپتویی مانند گالا، نقش اساسی در راه‌اندازی بریج گالا، پل ارتباطی زنجیره‌ی هوشمند بایننس و اتریوم دارد. تیم پشتیبانی این شرکت فاش کرد که این مشکل به دلیل "پیکربندی اشتباه پل p.Network" ایجاد شده است. طبق گفته این تیم، توکن‌های جدید pGALA برای بازگرداندن هر آدرس به موقعیت قبلی خود ارسال می‌شوند.

تکلیف دارندگان ارز دیجیتال گالا نسخه bep-20 چیست؟

 تیم پی نتورک تأکید کرد پس از مینت یک میلیارد دلاری، در حساب توییتر خود، نسبت به معاملات ارز دیجیتال گالا در پنکیک سواپ هشدار صریح داده است. پی‌نتورک افزود: کاربرانی که پس از اعلام تیم پی‌نتورک، اقدام به خریداری ارز دیجیتال گالا از صرافی پنکیک سواپ کرده‌اند، خطر از دست دادن دارایی خود را دارند؛ زیرا pGALA خریداری شده پس از مینت، قابلیت فروش ندارد. 

آیا می‌توان در صرافی هوبی گلوبال pGALA را فروخت؟

در حالی‌که دقیقاً مشخص نیست چگونه صرافی هوبی گلوبال سپرده‌های توکن pGALA را مدیریت می‌کند، یک شرکت تجاری، در مصاحبه با CoinDesk این فرضیه را مطرح کرد که هوبی گلوبال pGALA استاندارد BEP-20 را به عنوان GALA معمولی می‌پذیرد، به این معنی که مردم می‌توانند توکن pGALA مبتنی بر BSC را - که بی‌ارزش شده - در صرافی هوبی به‌فروش برسانند.

 

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام