bep20 چیست؟ معرفی کامل کاربردهای مهم این استاندارد
ارز دیجیتال

bep20 چیست؟ معرفی کامل کاربردهای مهم این استاندارد

استاندارد ارز دیجیتال مفهومی است که هنگام انتقال وجه و یا تبدیل توکن بسیار مهم است. گاهی انتخاب یک شبکه‌ی اشتباه، موجب از دست رفتن ارز ما می‌شود. استاندارد bep20 از رایج‌ترین استانداردها و مخصوص تمامی ارزهای زنجیره‌ی هوشمند بایننس (BSC) است. در این مقاله مشخصات اصلی این استاندارد معرفی و تفاوت آن با سایر استانداردها توضیح داده می‌شود. با خواندن این مطلب متوجه می‌شوید که استاندارد bep20 چیست و چه کاربردی دارد و چرا موجودی برخی از توکن‌ها در صرافی پنکیک سواپ نمایش داده نمی شوند.

مطالعه مقاله بایننس اسمارت چین پیشنهاد میشود.

 

 

 بایننس اسمارت چین (BSC)، در ایران «زنجیره هوشمند بایننس» و « اسمارت چین بایننس » نیز نامیده می‌شود.

 

 

استاندارد توکن چیست؟

در دنیای ارز دیجیتال، رمز ارزها در بلاکچین راه‌اندازی می‌شوند و هر بلاکچین قوانین خاص خود را دارد. استاندارد توکن، مجموعه‌ای از قوانین یک بلاک‌چین است که تمامی رمز ارزهای آن بلاکچین، بر طبق آن رمزنگاری و در شبکه راه‌اندازی می‌شوند. به عنوان مثال، تمامی ارزهای اتریومی استاندارد erc20 دارند و دارای ویژگی‌های مشترک هستند و توسط قوانین یکسانی اداره می‌شوند. اگر هنوز درک استاندارد ارز برایتان مشکل است، در ادامه، موضوع استاندارد توکن با یک مثال روشن می‌شود.

یک مثال برای تعریف استاندارد توکن

برای روشن شدن موضوع استاندارد توکن، به این مثال توجه کنید: اگر بلاکچین را یک جاده در نظر بگیریم، ارزهای دیجیتال اتومبیل‌هایی هستند که در این جاده حرکت می‌کنند و برای دریافت مجوز حرکت، باید استاندارد این جاده را دارا باشند. در واقع، هر بلاکچین استاندارد مخصوص به خود را تعریف کرده و ارزهای راه‌اندازی شده در آن نیز، باید استاندارد این شبکه را داشته باشند. بنابراین یک ارز اتریومی، استاندارد شبکه اتریوم و یک ارز متعلق به بایننس اسمارت چین، استاندارد این شبکه را دارد. این بدان معنی است که نمی‌توان ارز استاندارد یک بلاکچین را در صرافی غیرمتمرکز بلاکچینی دیگری خرید و فروش کرد، زیرا این دو شبکه، دو استاندارد متفاوت دارند.

شبکه‌های زیادی در دنیای ارز دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند که معروف‌ترینشان در جدول زیر آمده است.

استاندارد ارزهای راه‌اندازی شده در بلاکچین‌های مختلف

بلاکچین

استاندارد

اتریوم

ERC20

ترون

TRC-20

بایننس چین

bep2

اسمارت چین بایننس

bep20

استاندارد bep20 چیست؟

bep20 استاندارد تمامی ارزهای راه‌اندازی شده در بایننس اسمارت چین (BSC) است. یعنی تمام توکن‌های موجود در BSC به‌طور خودکار، بر اساس استاندارد bep20 کدنویسی می‌شوند. bep20 قوانینی را تعریف می‌کند که بر اساس آن، یک توکن bep20 مورد استفاده، انتقال، تأیید و مدیریت قرار می گیرد.

استاندارد bep20 چیست؟

BSC به توسعه‌دهندگان اجازه‌ی ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر قرارداد هوشمند را می‌دهد.

 

توجه: نباید bep20 را با bep2 اشتباه گرفت. این دو استاندارد متفاوت، متعلق به دو شبکه جداگانه‌ی صرافی بایننس هستند. bep20 استاندارد زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است، در حالی که bep2 به زنجیره بایننس تعلق دارد. زنجیره‌ی بایننس، از قرارداد‌های هوشمند پشتیبانی نمی‌کند. اما بایننس اسمارت چین یک شبکه‌ی قرارداد هوشمند است و ارزهای استاندارد bep20 نیز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کنند.

 

 

شاید بپرسید چرا باید bep20 را بشناسیم؟ شناخت bep20 چه فایده‌ای دارد؟ bep20 چه کاربردهایی دارد؟ اگر طرفدار بازی‌های پولساز متاورسی هستید، حتماً با ارزهای استاندارد bep20 برخورد کرده‌اید. اگر انتقال وجه انجام داده باشید، حتماً bep20 به چشمتان خورده. در بخش‌های بعدی به این موضوعات پرداخته می‌شود.

کاربرد استاندارد bep20 چیست؟

ارزهای استاندارد Bep20 یکی از پرکاربردترین ارزها در دنیای ارز دیجیتال هستند. دو مورد از کاربردهای احتمالی ارزهای ایجاد شده تحت این استاندارد:

  • bep20 معروف‌ترین استاندارد ارزهای بازی‌های متاورسی است.
  • bep20 روش سریع و ارزان انتقال ارز دیجیتال است.

موارد ذکر شده، از امتیازات ویژه‌ی ارزهای استاندارد bep20 هستند که در ادامه به‌طور مختصر به آن‌ها می‌پردازیم. 

 

صرافی پنکیک سواپ بهترین صرافی بایننس اسمارت چین است. این صرافی مخصوص تبدیل ارزهای استاندارد bep20 به یکدیگر است و استانداردهای دیگر را نمایش نمی‌دهد.

 

 

bep20 استاندارد ارزهای بازی‌های متاورسی

اکوسیستم Web3 بیشتر در زنجیره‌ی هوشمند بایننس توسعه یافته و ارز اغلب بازی‌های کسب درآمد، در این زنجیره راه‌اندازی شده‌اند.

سؤال بیشتر کاربران در فضای مجازی این است: چرا وقتی می‌خواهیم در صرافی پنکیک سواپ ارز یک بازی متاورسی را بخریم، موجودی کیف پول ما در پنکیک سواپ نمایش داده نمی‌شود؟ شاید این مشکل شما نیز باشد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: صرافی پنکیک سواپ

در پاسخ باید گفت هر ارزی در یک بلاکچین‌ بخصوص راه‌اندازی شده و استاندارد بلاکچین خود را دارد. پنکیک سواپ فقط ارزهای استاندارد bep20 را نمایش می‌دهد. پس برای تبدیل ارز در پنکیک سواپ، شما باید یک ارز استاندارد bep20 در کیف پول خود داشته باشید. بهترین ارز BEP20 که شامل می‌توانید همیشه در کیف پول خود داشته باشید، ارز اسمارت چین است.

استاندارد bep20 یک روش سریع و ارزان برای انتقال ارز دیجیتال

آیا می‌دانید اسمارت چین بایننس با ماشین مجازی اتریوم سازگار است؟ این بدان معناست که اگر از کارمزد انتقال بسیار بالای شبکه‌ی اتریوم ناراضی هستید، می‌توانید تمامی توکن‌های اتریومی خود را با استفاده از شبکه‌ی بایننس اسمارت چین (BSC) انتقال دهید. اسمارت چین بایننس روشی سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای پردازش تراکنش‌ها ارائه می‌دهد.

اگر توکن اتریومی دارید، هنگام انتقال وجه، کافی است به جای گزینه “Ethereum” یا”erc20”، گزینه‌ی”Binance Smart Chain” یا bep20 را انتخاب کنید.

تفاوت شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، هر ارز، متعلق به یک شبکه است و استاندارد خاص آن شبکه را دارد.

بررسی تفاوت bep20 با erc20 و trc20

این موضوع دو نتیجه را در پی دارد:

  • فقط می‌توان توکن‌هایی را که استاندارد یکسان دارند، به یکدیگر تبدیل کرد. به عنوان مثال، ارز اتریوم با ایپ کوین؛ زیرا هر دو استاندارد erc20 دارند. مثال دیگر تبدیل ارز پنکیک سواپ به بیبی دوج کوین است؛ زیرا هر دو استاندارد bep20 دارند. در نتیجه، شما نمی‌توانید یک ارز با استاندارد erc20 را مستقیماً به ارز دیگری با استاندارد BEP20 تبدیل کنید. فقط با استفاده از بایننس بریج (Binance Bridge) می‌توان در دو مرحله یک ارز اتریومی را به ارز مورد نظر در بایننس اسمارت چین تبدیل کرد.
  • برای انتقال وجه حتماً باید شبکه‌ی انتخابی برای انتقال یک ارز، با استاندارد آن ارز مطابقت داشته باشد. اما می‌توان توکن‌های اتریومی را با شبکه‌ی اسمارت چین بایننس با پرداخت کارمزد کمتری انتقال داد. این از مهم‌ترین مزایای bep20 است که در بخش بعدی توضیح داده می‌شود.

 

مهم‌ترین مزایای bep20 چیست؟

از دیگر مزایای سیستم انتقال ارز استاندارد bep20 می‌توان به سه مورد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با توکن‌های اتریومی (erc20)،
  • سازگاری با ارزهای بایننس‌چین (bep2)،
  • توکن سواپ آسان با ارزهای bep2 در بسیاری از کیف پول‌ها، مانند تراست‌ولت.

مطالعه‌ این مقاله پیشنهاد می‌شود: فروش ارز در تراست ولت

مقایسه استاندارد erc20 و bep20

بسیاری بر این باورند که اسمارت چین بایننس نسخه‌ی اتریومی با تفاوت‌های جزئی است. اما باید متذکر شویم، اسمارت چین بایننس از اتریوم سریع‌تر، کارمزد آن پایین‌تر، اما امنیت آن نیز کم‌تر است.

beb20 vs bep 2 vs erc 20

همانطور که ذکر شد، ارزهای استاندارد erc20 متعلق به شبکه‌ی اتریوم هستند و آدرس این ارزها با "0x" آغاز می‌شوند. اما ارزهای BEP20 متعلق به شبکه‌ی اسمارت چین بایننس هستند و آدرس این ارزها در کیف پول با عبارت "bnb" آغاز می‌شود.

هر دو شبکه، از زبان برنامه‌نویسی سالیدتی (solidity) استفاده می‌کنند، این یعنی، این دو شبکه در بیشتر ویژگی‌ها، با یکدیگر مشابه و سازگار هستند و می‌توانند به جای یکدیگر استفاده شوند و این اصلی‌ترین تفاوت این دو استاندارد است.

مطالعه‌ی مقاله برنامه نویسی بلاکچین را پیشنهاد میکنیم.

این موضوع که هر دو شبکه با یک زبان برنامه‌نویسی نوشته شده‌اند، قابلیت پل زدن بین دو شبکه را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از پل اتریوم به اسمارت چین، با کارمزد پایین، در دو مرحله توکن‌های این استاندارد Erc20 را به Bep20 تبدیل کرد.

مقایسه استاندارد bep2 و bep20

دو استاندارد bep2 و bep20 چه فرقی با یکدیگر دارند؟ پاسخ به این سؤال، با توضیح تفاوت دو شبکه‌ی بایننس چین (BC یا BEP2) و بایننس اسمارت چین (BSC یا BEP20) روشن می‌شود. این دو شبکه‌ از یکدیگر مجزا هستند و هر دو توسط صرافی بایننس راه‌اندازی شده‌ و پشتیبانی می‌شوند. ارز بومی بایننس چین، بایننس کوین و ارز بومی اسمارت چین بایننس، اسمارت چین نام دارد، اما هر دو توکن، با علامت اختصاری (BNB) مشخص می‌شوند.

اسمارت چین بایننس یک شبکه‌ی قرارداد هوشمند است، یعنی قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند را دارد. این در حالی است که بایننس چین چنین قابلیتی ندارد. صرافی بایننس برای رعایت ملاحظات خاصی، چندین سال پس از راه‌اندازی بایننس چین، اقدام به راه‌اندازی شبکه‌ی قراداد هوشمند خود کرد. اسمارت چین و بایننس چین، دو زنجیره‌ی تعاملی هستند که با پوشش ضعف‌های یکدیگر، در کنار هم کار می‌کنند.

 

ارزهایی که در شبکه‌ی بایننس چین راه‌اندازی می‌شوند استاندارد BEP2 و ارزهایی که روی اسمارت چین بایننس راه‌اندازی می‌شوند، استاندارد BEP20 دارند.

 

 

.

10 مورد از بهترین توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس

#

نام پروژه

عنوان فارسی

علامت اختصاری

1

Wrapped BNB

رپد بی ان بی WBNB
2

PancakeSwap

پنکیک سواپ CAKE
3

DODO

دودو DODO
4

Fantom

فانتوم

FTM
5

SafeMoon

سیف مون

SAFEMOON

6

Ellipsis

الیپسیس

EPS

7

AlpakaToken

آلپاکاتوکن

ALPAKA

8

BakeryToken

بیکری توکن 

BAKE

9

Chess

شطرنج

CHESS

10

Position Token

پوزیشن توکن

POSI

 

10 مورد از بهترین ارزهای BEP-20

 

نکته مهم هنگام انتقال توکن bep2

ارزهای صرافی بایننس، برای انتقال نیاز به ممو دارند. Memo یک آدرس یکتاست که برای تأیید آدرس مقصد استفاده می‌شود. این مورد هنگام کپی آدرس مقصد قید شده است.

 

 

تبدیل دو استاندارد bep2 و bep20

صرافی بایننس، کیف پول تراست ولت را در سال 2018 خریداری کرد و این کیف پول را برای توکن‌های اتریومی، بایننس اسمارت چین و بایننس چین بهینه‌سازی کرد. شما می‌توانید در داخل صرافی کوچک این کیف پول،  به شکل زیر توکن سواپ انجام دهید:

  • توکن‌های اتریومی با استاندارد erc20 را به یکدیگر تبدیل کنید.
  • توکن‌های بایننس چین با استاندارد bep2 را به یکدیگر تبدیل کنید.
  • توکن BNB استاندارد bep2 را به اسمارت چین (استاندارد bep20) تبدیل کرده و بعد با اسمارت چین می‌توانید در صرافی پنکیک سواپ، ارز bep20 مورد نظر خود را بخرید.

 توجه داشته باشید که:

  • در کیف پول تراست ولت نمی‌توان توکن‌های متعلق به دو استاندارد مختلف را خرید و فروش کرد. به طور مثال نمی‌توان با استاندارد erc20 توکن bep2 خریداری کرد. برای این کار باید از یکی از بریج‌های‌ صرافی بایننس استفاده کرد.
  • در کیف پول تراست ولت نمی‌توان مستقیماً توکن‌های بایننس چین با استاندارد bep2 را تبدیل به توکن‌های بایننس اسمارت چین با استاندارد bep20 کرد. توکن‌های شبکه‌ی هوشمند بایننس (bep20) در دو مرحله زیر خریداری می‌شوند:
  • مرحله‌ی اول با سواپ بایننس کوین به اسمارت چین.
  • مرحله‌ی دوم با استفاده از اسمارت چین و از صرافی پنکیک سواپ.

 

توکن رپد شده و BEP2 و BEP20

صرافی بایننس با راه‌اندازی و پشتیبانی از دو زنجیره‌ی بایننس چین و بایننس اسمارت چین، به طور همزمان از قابلیت‌های امنیت، مقیاس‌پذیری بالا و قراردادهای هوشمند بهره‌برداری می‌کند. این دو شبکه از یکدیگر مستقل هستند و توسط پل بایننس (Binance Bridge) به یکدیگر متصل شده‌اند. از طریق این بریج، می‌توان توکن‌های استاندارد bep2 و bep20 را به یکدیگر تبدیل و یک ورژن رپد شده (wrapped) یا توکنیزه ایجاد کرد. با این نسخه‌ی رپد شده، می‌توان در صرافی پنکیک سواپ هر ارز دارای استاندارد BEP20 را خریداری کرد.

تفاوت در انتقال توکن با استانداردهای TRC20 ،BEP20 و ERC20

با گذشت زمان، افزایش ترافیک و تقاضا، مدل اثبات کار (POW) شبکه‌ی اتریوم، بسیار کند، ناکارآمد و بسیار پرهزینه شد. این ناکارآمدی شبکه‌ی اتریوم، دلیل اصلی ایجاد سایر بلاک‌چین‌های قرارداد هوشمند بود. شبکه‌ی ترون (TRON) (در سال 2017) و سپس زنجیره هوشمند Binance (در سال 2019) برای پوشش نقص‌های شبکه‌ی اتریوم توسعه‌ یافتند.

 

متوسط زمان تأیید بلاک در بلاک‌چین‌های زیربنایی حدود 3 ثانیه برای BSC و نزدیک به 15 ثانیه برای اتریوم است. این بدان معنی است که یک تراکنش معمولی BEP20 احتمالاً 5 برابر سریعتر از یک تراکنش ERC20 اجرا می‌شود.

 

 

بلاک‌چین TRON با مدل اجماع اثبات سهام نمایندگی‌شده (DPoS)، به وضوح کارآمدتر از اتریوم است و می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را در زمان کمتر و با کارمزد پایین‌تر پردازش کند.

از نظر محبوبیت، bep20 پس از erc20 در رتبه‌ی دوم قرار دارد و به دلیل افزایش محبوبیت جهانی صرافی بایننس، بسیار سریع در حال رشد است.

مقایسه 3 استاندارد محبوب در ارز دیجیتال 

بلاکچین

TRC-20

ERC-20

BEP20

پشتیبانی از قرارداد هوشمند

✔️

✔️

✔️

مکانیسم اجماع

اثبات سهام نمایندگی شده

(DPOS)

اثبات اعتبار

(POA)

اثبات اعتبار سهام

(PoSA)

کارمزد انتقال

0.000005 دلار

به طور متوسط 0.3617 دلار

0.1867 دلار

سرعت تراکنش

2000 تراکنش در ثانیه

15 تراکنش در ثانیه

300 تراکنش در ثانیه

از آنجایی که شبکه BSC با ERC20 و TRC20 سازگار است، می‌توانید یک توکن استاندارد erc20 و یا TRC-20 را با استفاده از شبکه bep20 انتقال دهید.

 

یک تراکنش متوسط با استفاده از توکن‌های BEP20 احتمالاً بیش از چند سنت هزینه نخواهد داشت. در مقایسه، میانگین هزینه گس انتقال توکن ERC20 حدود 12 دلار است. به طور خلاصه، وقتی صحبت از کارمزد شبکه‌ی اتریوم می شود، BEP20 برنده آشکار نسبت به ERC20 است.

 

 

2 روش ساده برای پیداکردن استاندارد ارز مورد نظر

از کجا بفهمیم که ارز ما چه استانداردی دارد؟ معمولاً ارزهای اتریومی، یک نسخه‌ی رپد شده در بایننس اسمارت چین یا شبکه‌ی ترون دارند. یعنی ممکن است از یک ارز با یک نماد، چند استاندارد در شبکه‌های مختلف اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترون موجود باشد. این ارزها از یکدیگر جدا هستند. یعنی اگر شما یک واحد بیبی دوج نسخه‌ی اتریوم (ERC20) داشته باشید، موجودی این ارز در صرافی پنکیک سواپ نمایش داده نمی‌شود. چون پنکیک سواپ فقط مخصوص تبدیل ارزهای استاندارد BEP20 است.

استاندارد ارز در تمامی کیف پول‌های نرم‌افزاری نمایش داده می‌شوند. در تصویر زیر، شما می‌توانید به طور مثال، در صفحه‌ی اصلی کیف پول تراست ولت، بالا سمت راست، (مطابق شماره‌ی1) به قسمت ارزها رفته و مطابق شماره‌ی 3، عبارت bep20 را در کادر جستجو تایپ کنید. تمامی ارزهای این استاندارد نمایش داده می‌شوند.

پیدا کردن استاندارد ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولتهمانطور که در تصویر شماره‌ی 2 مشاهده می‌کنید، ارز بیبی دوج دو نسخه‌ی erc20  و bep20 دارد. همانطور که با فلش مشخص شده، استاندارد ارزها زیر نام ارز نوشته شده است. 

برای یافتن استاندارد یک ارز، شما همچنین می‌توانید، به سایت coingecko.com مراجعه فرمایید. 

پیدا کردن استاندارد ارز دیجیتال در سایت کوین گکو

 

  • مطابق شماره‌ی 2، در کادر جستجو وبسایت کوین گکو، نام ارز مورد نظر را تایپ کنید.
  • تمامی اطلاعات ارز نمایش داده می‌شود. سمت راست، استاندارد ارز به همراه آدرس قرارداد آن درج شده است. 
  • اگر نماد مورد نظر در بیش از یک بلاکچین راه‌اندازی شده باشد، یک سه نقطه افقی (مطابق شماره‌ی 3) مقابل آدرس قرارداد آن ظاهر می‌شود. اگر روی آن کلیک کنید، مطابق شماره‌ی 4، نسخه‌های دیگر ارز مورد نظر را می‌بینید.

 

آموزش تعیین نوع شبکه در صرافی بایننس

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای استاندارد BEP20 صرافی پنکیک سواپ است. برای استفاده از این صرافی، باید کیف پول خود را ابتدا به بایننس اسمارت چین و سپس به صرافی پنکیک سواپ متصل کنید.

آموزش‌های لازم برای تعیین نوع شبکه BEP20 اینجا به دو صورت ویدیویی و به صورت گام به گام و تصویری توضیح داده شده است. در این آموزش، از کیف پول محبوب تراست ولت استفاده شده است.

 

چرا صرافی پنکیک سواپ موجودی بعضی از ارزها را نمایش نمی‌دهد؟

صرافی پنکیک سواپ بهترین صرافی غیرمتمرکز در بایننس اسمارت چین است. این صرافی فقط مخصوص تبدیل ارزهای استاندارد bep20 به یکدیگر است و استانداردهای دیگر را نمایش نمی‌دهد.

 

 

سؤالات متداول شبکه bep20

 

استاندارد bep2 چیست؟

تمامی ارزهای راه‌اندازی شده در بایننس چین (BC)، استاندارد bep2 دارند. آدرس ارزهای bep2 با "bnb" آغاز می‌شوند.

استاندارد bep20 چیست؟

تمامی ارزهای راه‌اندازی شده در بایننس اسمارت چین (BSC)، استاندارد bep20 دارند. آدرس ارزهای bep2 درست مانند ارزهای شبکه اتریوم با "0x" شروع می‌شوند. 

استانداردerc20 چیست؟

تمامی ارزهای راه‌اندازی شده در شبکه‌ی اتریوم،استاندارد erc20 دارند. آدرس ارزهای استاندارد erc20 با "0x" شروع می‌شوند.

استاندارد trc20 چیست؟

تمامی ارزهای راه‌اندازی شده در شبکه‌ی ترون، استاندارد trc20 دارند. آدرس ارزهای استاندارد trc20 با "T" آغاز می‌شوند.

آیا یک ارز در چند شبکه قابل انتقال است؟

بله، می‌توان یک ارز را در شبکه‌های مختلف با سرعت و کارمزدهای مختلف انتقال داد. به عنوان مثال، ارزهای اتریومی را می‌توان با سه شبکه‌ی اتریوم (erc20) ترون (trc-20) یا بایننس اسمارت چین (bep20) انتقال داد. اما توجه بفرمایید که آدرس مقصد باید با شبکه‌ی انتقالی مطابقت داشته باشد. 

بیت‌کوین با کدام شبکه انتقال داده می‌شود؟

معمولاً بیت کوین در شبکه‌ی اختصاصی خود انتقال داده می‌شود؛ اما در سه شبکه‌یbep2 ،bep20 و erc20 نیز قابل انتقال است.

در کدام صرافی ارز BEP20 خریداری یا سواپ کنیم؟

صرافی محبوب پنکیک سواپ، بزرگترین صرافی موجود در زنجیره‌ی هوشمند بایننس است. پنکیک سواپ منحصراً برای خرید و فروش ارزهای استاندارد BEP20 راه‌اندازی شده است.

بهترین روش برای خرید ارز استاندارد bep20 چیست؟

اگر قصد خرید یک ارز استاندارد bep20 را دارید،

  • از صرافی ایرانی بایننس کوین (bnb) خریداری کنید.
  • سپس آن را به آدرس کیف پول تراست ولت خود انتقال دهید.
  • در تراست ولت بایننس کوین را به اسمارت چین تبدیل کنید.
  • در تراست ولت به صرافی پنکیک سواپ بروید و ارز مورد نظر خود را از آنجا خریداری کنید.

 

بهترین روش برای تبدیل ارز استاندارد erc20 به استاندارد bep20 چیست؟

اگر در کیف پول خود ارز اتریومی دارید، بهترین روش برای خرید ارز استاندارد bep20 با استفاده از ارز استاندارد erc20، استفاده از بایننس بریج است.

  • برای رفتن به یکی از بریج‌های بایننس اینجا کلیک کنید. (فیلترشکن روشن باشد).
  • کیف پول خود را با استفاده از گزینه “connect wallet” به بایننس بریج متصل کنید.
  • در آنجا می‌توانید به راحتی موجودی توکن‌های خود را ببینید و ارز اتریومی خود را به ورژن رپد شده استاندارد bep20 تبدیل کنید.

 

چه ارزهایی را می‌توان با شبکه‌ی اسمارت چین بایننس انتقال داد؟

نه تنها erc20، بلکه می‌توان بسیاری از توکن‌های دیگر، از جمله بیت کوین، اتر، لایت کوین و تتر را با استفاده از bep20 انتقال داد.

 

 

و اما سخن پایانی

اگر از طرفداران بازی‌های متاورسی هستید، حتماً با استاندارد bep20 آشنا شده‌اید؛ زیرا محبوبترین پروژه‌های بازی برای کسب درآمد در بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شده‌اند. استاندارد bep20 فقط منحصر به بازیهای کسب درآمد نیست، بلکه پروژه‌های آینده‌دار زیادی در زنجیره‌ی هوشمند بایننس راه‌اندازی شده‌اند و ارز بومی آن‌ها استاندارد bep20 دارد. استاندارد bep20 کاربردهای قابل توجهی دارد که مهم‌ترین آن، انتقال وجه پرسرعت و کم کارمزد است. حال به جای پرداخت هزینه‌های گزاف انتقال وجه توکن‌های اتریومی که مبلغ آن، گاه از مقدار ارزی که قصد انتقالش را داریم، بیشتر می‌شود، شما می‌توانید از استاندارد bep20 استفاده کنید.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه

مطالب مرتبط