آموزش جامع رفع خطاهای تراست ولت به طور تصویری و گام به گام
ارز دیجیتال

آموزش جامع رفع خطاهای تراست ولت به طور تصویری و گام به گام

اگر با خطایی در  کیف پول تراست ولت روبرو شده‌اید و به‌دنبال رفع ارورهای تراست ولت هستید، جای درستی آمده‌اید. جامع‌ترین راه‌حل رفع تمامی مشکلات، ارورها و خطاهای کیف پول تراست ولت را در این مطلب بخوانید.

free gold course

چگونه از ارورهای تراست ولت جلوگیری کنیم؟

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که ارزهای بیش از 20 شبکه را پوشش می‌دهد. می‌توان با استفاده از این کیف پول که اکنون تحت مالکیت بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال قرار دارد، به شبکه‌های هوشمند مانند اتریوم، بایننس‌اسمارت‌چین، پالیگان و ... متصل شد. حتی اخیراً می‌توان با اتصال به برخی از بریج‌ها، با استفاده از این کیف پول، توکن سواپ کراس‌چین نیز انجام داد. این کیف پول مزایای بیشماری دارد. تیم پشتیبانی تراست ولت اخیراً ارز تراست ولت را را‌ه‌اندازی کرده است که یکی از ارزهای آینده‌دار در بازار ارز دیجیتال است؛ با این‌حال، ممکن  است شما به عنوان کاربر، حین استفاده از این کیف پول با مشکلات و خطاهایی روبرو شوید. دسته‌ای از این مشکلات، مربوط به طرز کار با تراست ولت است که با آموزش تصویری به‌راحتی رفع می‌شوند. اما در مورد خطاها و ارورهای تراست ولت، بهترین راه‌حل‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید. قبل از این کار، برای جلوگیری از ارور در تراست ولت لازم است به موارد زیر دقت کنید:

 

💡نکته‌ی بسیار مهم برای جلوگیری از بروز خطا در تراست ولت

  1. لزوم استفاده از VPN: هنگام استفاده از کیف پول تراست ولت، فیلتر شکن (VPN) خود را روشن کنید.
  2. انتخاب شبکه‌ی درست: هر بلاکچین، مانند یک کشور است. درست همانطور که هر کشور واحد پول مخصوص خود را دارد، هر بلاکچین هم استاندارد مخصوص به خود را دارد. مثلاً شبکه‌ی بایننس‌اسمارت‌چین (استاندارد BEP20)، بلاکچین اتریوم (استاندارد ERC20)، بلاکچین ترون (استاندارد TRC20) را دارد. همه‌ی توکن‌هایی که در این شبکه‌ها راه‌اندازی می‌شوند، استاندارد آن شبکه را دارند.
  • ⚠️ هنگام انتقال ارز، باید شبکه‌ی انتقال با استاندارد ارز مطابقت داشته باشد، وگرنه وجوه شما از بین می‌رود. 

 

در ادامه، خطاهای رایج در تراست ولت و راه‌حل رفع آن‌ها برشمرده می‌شوند.

دکمه Send تراست ولت غیرفعال شده

ارور رایج این روزها در تراست ولت غیر فعتا شدن دکمه send هست. بنابراین شما نمی توانید هیچ ارزی را انتقال دهید. برای رفع این مشکل مسیر زیر را طی کنید:

  • مرحله ۱ - به‌روزرسانی برنامه: برنامه را بروزرسانی کنید. برای این کار به سایت تراست ولت یا گوگل پلی سر بزنید.
  • مرحله 2 - بررسی اتصال به اینترنت: اینترنت گوشی را خاموش و روشن کنید و برای اطمینان، به یک اینترنت دیگر متصل شوید.
  • مرحله 3-بررسی اتصال به فیلتر شکن: فیلترشکن باید روشن باشد.
  • مرحله 4 - بررسی تاریخ و زمان دستگاه: اگر زمان و تاریخ موبایل شما به روز نباشد، تراست ولت کار نمی‌کند. پس این مورد را بررسی و در صورت مشکل رفع کنید.

اگر همه‌ی این 4 مرحله را انجام دادید و همچنان مشکل داشتید، آن را بازنشانی کنید. برای بازنشانی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله ۱ - کار مهم ذخیره کلیدهای خصوصی تراست ولت را انجام دهید. در غیر این صورت، دیگر نمی توانید وارد کیف پول شوید.
  • مرحله 2 - نرم افزار تراست ولت را حذف کنید.
  • مرحله 3 - دوباره تراست ولت را نصب کنید.
  • مرحله 4 - کلیدهای خصوصی را که قبلاً ذخیره کرده بودید، وارد کنید.

در صورتی که پس از طی این مراحل، همچنان مشکل پابرجاست، در بخش دیدگاه‌های انتهای مقاله مشکل خود را وارد کنید.

رفع ارور Unable to transfer due to dust UTXO error

مشکل کاربر

سلام موقع تراکنش با تراست ولت این ارور میاد چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید Unable to transfer due to dust UTXO error.

راه حل فوری

ابتدا تراکنش را با کارمزد پیشفرض ثبت کنید. اگر با تنظیم کارمزد روی پیش‌فرض باز هم ارور برطرف نشد، انجام تراکنش با کارمزد کمتر را امتحان کنید. به یاد داشته باشید با کارمزد کم، تراکنش طولانی تر می‌شود و گاهی اوقات حتی چند روز طول می کشد!

 

علت خطای Unable to transfer due to dust UTXO چیست؟

اصطلاح گرد و خاک یا داست (dust) در ارزهای دیجیتال، به مقدار کمی کوین یا توکن گفته می‌شود که کمتر از کارمزد مورد نیاز برای ارسال آن باشد، این مقدار ارز عملا غیر قابل استفاده است.
بیت کوین (BTC) و سایر ارزها به اصطلاح مبتنی بر UTXO هستند؛ یعنی امکان دارد از هر تراکنش مقادیر اندکی به عنوان UTXO جمع شود که کمتر از کارمزد تراکنش باشد؛ تجمیع این مقادیر ممکن است منجر به غیرممکن شدن تراکنش‌های آتی شود.

 

  • 💡در ارزهای اثبات کار مانند بیت کوین (BTC)، بیت کوین کش(BCH)، لایت کوین (LTC)، دوج کوین (DOGE)، موجودی حساب فقط یک مقدار عددی نیست، بلکه از مجموع مقادیر کوچکتری به نام UTXO تشکیل می‌شود که مخفف عبارت unspent transaction output به معنای خروجی تراکنش خرج نشده است. با این که در کیف پول مجموع مبلغ به عنوان موجودی کل قابل مشاهده است، UTXOهای جداگانه‌ای وجود دارند. یک پرداخت ممکن است شامل یک، چند یا همه‌ی UTXO‌ها باشد، و هر چه تعداد UTXO های بیشتری گنجانده شود، داده‌های بیشتری برای توصیف تراکنش مورد نیاز است، در نتیجه کارمزد بالاتری در نظر گرفته می‌شود.

 

اگر مقدار یک UTXO کمتر از کارمزد مورد نیاز برای ارسال آن باشد، ارسال آن UTXO انجام نمی‌شود. اگر همه‌ی UTXOها داستی باشند، کیف پول خطای dust را نمایش می‌دهد.

به عنوان مثال، یک آدرس بیت کوین ممکن است شامل 3 UTXO از مقادیر: 0.0090، 0.0003، و 0.0004، برای موجودی ترکیبی 0.0097 باشد. با فرض نرخ کارمزد فعلی 50 ساتوشی در بایت و تعداد بایت‌ها برای یک UTXO اضافی 110، کارمزد اضافی برای UTXO اضافی 00005500 (50x110 Sats) است و این بالاتر از دو UTXO قبلی می‌شود، بنابراین امکان انتقال آنها وجود ندارد. فقط 0.0090 UTXO می تواند ارسال شود.

راه حل Unable to transfer due to dust UTXO error چیست؟

 برای رفع خطای Unable to transfer due to dust UTXO به موارد زیر دقت کنید:

  1. تراکنش‌های خیلی کوچک با کارمزد بالا ارسال نکنید. از آنجایی که شبکه سعی می‌کند از یک تراکنش کوچک یک UTXO ایجاد کند، تراکنش با شکست مواجه خواهد شد.
  2. با استفاده از گزینه‌ی "Max Amount"، حداکثر مقدار قابل ارسال با کارمزد پیش فرض را انتخاب کنید. این کار ممکن است UTXO‌های کوچکی را برجای بگذارد، اما UTXO‌های غیر داستی را ارسال می‌کند.
  3. اگر با تنظیم کارمزد روی پیش‌فرض باز هم امکان انجام تراکنش وجود نداشته باشد، یعنی فقط UTXO داستی وجود دارد، انجام تراکنش با کارمزد کمتر را امتحان کنید. به یاد داشته باشید با کارمزد کم، تراکنش طولانی تر، گاهی اوقات حتی چند روز طول می کشد!

چطور مقدار UTXO را بررسی کنیم؟

در کیف پول تراست ولت و اکثر کیف پول‌های دیگر، UTXOها به صورت جداگانه نمایش داده نمی‌شوند، اما شما می‌توانید در کاوشگرهای بلاکچین برای هر آدرس این موضوع را بررسی کنید.

به عنوان مثال، در کاوشگر blockchair.com، لیست UTXOهای یک آدرس آمده است:

مشاهده utxo در کاوشگر

رفع ارور  approve usdt before you can swap it

مشکل کاربر

سلام این خطای approve usdt before you can swap it یعنی چه؟ و راه حلش رو توضیح بدین.

 

توضیح علت ارور: هنگام تبدیل ارز (توکن سواپ) یا واریز نقدینگی به یک استخر در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ، وان اینچ و یونی سواپ، ابتدا باید توکن مورد نظر را تأیید کنید. این امر به پروتکل صرافی غیرمتمرکز اجازه‌ی دسترسی به کیف پول شما برای استفاده از رمزارز و اجرای توکن سواپ را می‌دهد.

فرایند تبدیل توکن دو مرحله دارد:

  1. تأیید توکن (که به کارمزد اندکی نیاز دارد).
  2. توکن سواپ (که نسبتاً به کارمزد بیشتری نیاز دارد).

بنابراین وقتی در صرافی اقدام به تبدیل توکن می‌کنید،  پیش از تأیید توکن، باید ابتدا گزینه‌ای مانند "approve" یا "confirm" را بزنید.

پس از آن، دکمه‌ی سواپ فعال  می‌شود.

در نتیجه، علت بروز خطای approve usdt before you can swap it می‌تواند سه مورد زیر باشد:

  1. قطعی ارتباط با سرور: این مشکل می‌تواند به علت ناپایداری اینترنت یا فیلترشکن باشد. برای رفع آن، اتصالات خود را چک کنید. اتصال کیف پول به صرافی را قطع و وصل کنید و دوباره توکن سواپ را انجام دهید.
  2. موجودی ناکافی برای پوشش کارمزد شبکه: هنگام تبدیل ارز باید مطابق شبکه‌ای که صرافی در آن راه اندازی شده، موجودی داشته باشید، مثلا کارمزد تبدیل ارز در صرافی یونی سواپ، اتریوم و در صرافی پنکیک سواپ، رمزارز اسمارت چین است. به منظور رفع این مشکل، موجودی لازم برای پوشش کارمزد شبکه را تأمین کنید. هنگام اوج شلوغی شبکه، کارمزد افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل تراکنش تأیید نمی‌شود.
  3. شلوغی شبکه و یا مشکل موقت در صرافی: اگر موارد 1 و 2 برای شما صدق نمی‌کند، در زمان دیگری برای تبدیل توکن مراجعه فرمایید.

نحوه بازیابی ترون از دست رفته به علت خطای تراکنش

مشکل کاربر

 بنده از تراسولت سه بار انتقال انجام دادم و انتقال صورت نگرفت که با کمک شما رفع شد اما برای اون سه انتقال ناموفق ۷۹ ترون کسر شده و میخواستم بدونم اون ترون کسر شده قابل بازگشت هست؟

 

متأسفانه در تراست ولت ترون‌های کسر شده به علت خطای تراکنش، قابل بازیابی نیستند؛ زیرا کارمزد تراکنش، برای تأیید تراکنش به ماینرهای شبکه‌ی بلاکچین تعلق می‌گیرد. توجه داشته باشید هیچ کیف پولی کارمزد تراکنش سوخت شده را بازگردانی نمی‌کند.

رفع خطای باز نشدن تراست ولت 

مشکل کاربر

خسته نباشین از دیروز واردتراست ولت میشم خودکارازبرنامه خارج میشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام دیروز آپدیت کردم تراست ولت رو الان باز نمیشه میندازه بیرون. مشکل از چی میتونه باشه؟

 

توضیح علت مشکل و ارائه راه حل

باز نشدن تراست ولت یا خروج ناخواسته از برنامه می‌تواند بنا به علت‌های زیر باشد:

  1. احتمالاً سرورهای تراست ولت برای مدت کوتاهی قطع شده است. راه حل: در زمان دیگری ورود به تراست ولت را امتحان کنید.
  2. مشکل با اندروید یا اپلیکیشن کیف پول. راه حل: یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید و کلیدهای خصوصی را مجدداً وارد کنید تا هم گوشی و هم کیف پول ریست شود.
  3. وجود باگ در بروزرسانی. راه حل: اگر هیچ یک از موارد بالا، مشکل شما را رفع نکرد، نرم افزار تراست ولت را حذف کنید و نسخه‌ی قبلی را از اینترنت سرچ، دانلود و نصب کنید. 

رفع خطای Transaction error Contract validate error : freeze v2 is open old freeze is closed 

مشکل کاربر

من ترون رو unstake کردم. بعد تراست ولت رو آپدیت کردم. دوباره خواستم stake کنم ارور Transaction error Contract validate error : freeze v2 is open old freeze is closed میده.

 

توضیح علت مشکل

در 7 آوریل 2023، شبکه‌ی ترون در بروزرسانی اخیر، یک مدل استیک جدید، موسوم به Stake 2.0 راه‌اندازی کرده است. این مدل جدید با هدف کاهش پیچیدگی‌های استیک در شبکه‌ی ترون اجرا شده است. در بروزرسانی جدید گیت هاب ترون جزئیات این آپدیت آمده است.

پس از راه اندازی  Stake 2.0، استیک فقط از طریق API استیک نسخه‌ی 2.0 قابل انجام است. همه‌ی ترون‌های استیک شده تحت مدل Stake 1.0، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند ولی تنها با استفاده از  API unstake 1.0 قابل بازیابی هستند. با این حال، کیف پول‌ها Stake 1.0 را متوقف کرده تا بتوانند قابلیت Stake 2.0 را اضافه کنند. بنابراین در حال حاضر، هیچ یک از این مدل‌ها در دسترس نیستند.

برای رفع این مشکل، مستقیماً به ترون اسکن مراجعه کنید و با اتصال کیف پول خود، مدیریت وجوه استیکی خود را امتحان کنید. اگر همچنان ارور پایدار بود، نگران نباشید، وجوه استیکی شما و پاداش آن همچنان برقرار است و در بروزرسانی بعدی کیف پول امکان مدیریت منابع استیکی فراهم می‌شود.

راه حل

  • ✅ آن دسته از کاربران که قصد استیک در ورژن 2 را دارند، مستقیماً از ترون اسکن اقدام کنند و در صورت دریافت مجدد خطا، منتظر بروزرسانی جدید باشند.
  • ✅ آن دسته از کاربران که قصد خروج از استیک در ورژن  Stake 1.0 را دارند، تراست ولت در بروزرسانی جدید، پشتیبانی را متوقف کرده، برای خروج از استیک از ورژن‌های قدیمی استفاده کنید.

آموزش رفع بلاک تراست ولت : خطای assets in this wallet are blocked and unable to withdraw

کاربران به تازگی این ارور را به دفعات گزارش می‌دهند. این ارور بخصوص هنگام انتقال تتر در تراست ولت نمایش داده می‌شود. مشکل از این قرار است که تراست ولت کل دارایی‌ها را بلوکه می‌کند و اجازه برداشت نمی‌دهد. این یک باگ است که در آخرین بروزرسانی به وجود آمده. برای رفع مشکل مراحل زیر را طی کنید.

  1. از عبارات امنیتی (seed phrase) یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، (⚠️توجه داشته باشید، تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از عبارات امنیتی خیلی مهم است. بدون seed phrase، پس از حذف و نصب، نمی‌توانید وارد تراست ولت شوید. نحوه‌ی تهیه‌ی نسخه پشتیبان اینجا آمده)
  2. تراست ولت را از نصب خارج کنید. (از گوشی خود حذف کنید.)
  3. یکی از دو ورژن 6.71 یا 6.13 را جستجو، دانلود و نصب کنید.
  4. با استفاده از seed phrase (که در مرحله‌ی اول، نسخه‌ی پشتیبان آن را سیو کرده‌اید)، وارد اپلیکیشن جدید شوید.  
  5. احتمالاً این مشکل در بروزرسانی جدید برطرف شود. پس برای جلوگیری از ارورهای دیگر، بروزرسانی بعدی را نصب کنید.

آموزش رفع خطای  can't use application unless time is customized 

این خطای پرتکرار اخیراً پس از عید نوروز توسط کاربران ایرانی گزارش شده است. مشکل از این قرار است که به علت عدم هم دلیل این ارور، تنظیمات جدید ساعت ایران است که خلاف عادت هر سال اتفاق افتاد. طبق مصوبه‌ی مجلس قرار بود امسال ساعت‌ها به جلو کشیده نشوند، اما راس ۱۲ شب اول فروردین، برخی دستگاه‌های آنلاین و نرم افزارهای اندرویدی به طور خودکار یک ساعت جلو رفتند. علت این امر، تنظیم بودن سرورهای جهانی با تغییرات ساعت در ابتدای سال و ابتدای مهر ماه در ایران است. اپلیکیشن تراست ولت نیز جزو آن دسته از اپلیکیشن‌هاست که یک ساعت جلو کشیده شد. بنابراین برای رفع این مشکل کافیست قبل از استفاده از تراست ولت، ساعت گوشی خود را به صورت دستی یک ساعت جلو بکشید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

در گوشی اندروید خود به مسیر زیر بروید:

انگلیسی: 

   Settings>> General management >> Date and time 

 

فارسی:

تنظیمات >> مدیریت عمومی>> تاریخ و ساعت

 

آیتم زیر را غیر فعال کنید.

انگلیسی: 

  Automatic date and time 

 

فارسی:

زبان و تاریخ خودکار

 

سپس از بخش تنظیم ساعت (Set time)، ساعت گوشی را  به صورت دستی یک ساعت جلو بکشید.

پس از اتمام کار با تراست ولت می‌توانید تغییرات را به حالت اول برگردانید.

احتمالاً در بروزرسانی بعدی، این مشکل رفع شود.

آموزش رفع خطای Unable to resolve host 

اخیراً کاربران تراست ولت گزارش داده‌اند که هنگام انتقال ارزهای دیجیتال، بخصوص ارز اتریوم، با ارور زیر مواجه می‌شوند:

Unable to resolve host "URL here" No address associated with host name  

برای رفع این مشکل کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید و هر بار امتحان کنید اگر مشکل برطرف نشد، سراغ راه حل بعدی بروید:

  1. اتصال اینترنت خود را چک کنید. وای فای خود را خاموش و روشن کنید. از یک اینترنت و فیلترشکن پایدار و بدون قطع و وصلی استفاده کنید.
  2. آپدیت تراست ولت: با هر مشکل در تراست ولت ابتدا چک کنید که نرم افزار شما بروز هست یا خیر، زیرا بیشتر مشکلات تراست ولت در هر بروزرسانی رفع می شود.
  3. در صورتی که دو راه حل بالا جواب نداد، اگر ارز شما کیف پول مخصوص دارد (مثلا کیف پول بومی کاردانو یورویی ولت است)، با استفاده از سید فریز (seed phrase) یا واژگان امنیتی تراست ولت، آن را در کیف پول بومی راه اندازی کنید و انتقال وجه خود را انجام دهید.
  4. با استفاده از سید فریز، کیف پول خود را در یک کیف پول مولتی ولت دیگر مانند سیف پل راه اندازی کنید.

آموزش رفع خطای OUT_OF_ENERGY | مشکل عدم انتقال ارزهای شبکه ترون

مشکل کاربر

من با شبکه ترون چندبار سعی کردم که تتر انتقال دهم کارمزد کم می شود ولی تتر برداشت نمی شود در تراست ولت.

 

این مشکل فقط در تبدیل و انتقال توکن‌های شبکه‌ی ترون با استاندارد TRC-20 رخ می‌دهد و علت اصلی آن، ارتقای شبکه‌ی ترون و افزایش کارمزد تراکنش است. این مورد بیشتر هنگام انجام تراکنش‌های تتر TRC20 توسط کاربران گزارش شده  است. بیشتر کیف پول‌های دسکتاپی این ارور را در بروز رسانی‌های جدید خود رفع کرده‌اند. با این حال، این خطا در کیف پولهای نرم افزاری بخصوص در  تراست ولت هنوز به‌طور کامل، برطرف نشده است.  انتظار می‌رود در به‌روز رسانی بعدی این ارور از بین برود. بنابراین برای رفع ارور FAILED, OUT_OF_ENERGY گوش به زنگ انتشار به‌روز رسانی جدید کیف پول تراست ولت باشید!

  • ✔️توجه داشته باشید، پس از بروزرسانی کیف پول تراست ولت، برای پرداخت کارمزد هر تراکنش، حداقل 30 واحد ترون در نظر بگیرید. 
  • ✔️یکی از کارها برای کاهش کارمزد شبکه‌ی ترون، استیک ارز TRX است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: علت و نحوه رفع ارور OUT_OF_ENERGY

آموزش رفع خطای عدم نمایش موجودی در تراست ولت

چرا تراست ولت موجودی ارز را صفر نشان می‌دهد؟ آیا ارزهای انتقالی از بین رفته یا گم شده‌اند؟

پیش از هر چیز، ذکر این نکته ضروری است که اگر آدرس مقصد را اشتباه وارد کرده باشید، وجه شما از دست رفته و هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید؛ اما اگر آدرس را درست وارد کرده‌اید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

حال بازگردیم به حل ارور عدم نمایش موجودی: این یکی از مشکلات رایج تراست ولت است و زمانی به وجود می‌آید که یک ارز دیجیتال به آدرس تراست ولت شما انتقال داده شده و با اینکه در کیف پول مبدأ تأیید تراکنش را دریافت کرده‌اید، موجودی شما در تراست ولت صفر است. قضیه چیست؟ علت صفر شدن موجودی تراست ولت چیست؟

 

✔️پاسخ سریع و ساده: در کیف پول تراست ولت، تنها زمانی موجودی نمایش داده می‌شود که تاگل ارز مورد نظر روشن و فعال باشد.

 

به طور مثال، در تصویر زیر (شماره‌ی 1)، با وجود دریافت رمز ارز ترون، موجودی کیف پول تراست ولت صفر است.

برای روشن کردن تاگل ارز ترون، مراحل زیر را طی کنید:

  1. مطابق شماره‌ی 1، در نسخه‌ی بروزرسانی‌شده‌ی تراست ولت، با کلیک روی آیکن بالا، گوشه‌ی سمت راست، وارد لیست توکن‌های تراست ولت شوید.
  2. مطابق شماره‌ی 2، تاگل مقابل ارز مورد نظر را بکشید تا روشن شود.
  3. مطابق شماره‌ی 3، فلش را لمس کنید تا به صفحه‌ی نخست بازگردید.
  4. مطابق شماره‌ی 4، مشاهده می‌کنید که مشکل عدم نمایش موجودی رفع شد و موجودی شما (در اینجا ترون)، به همراه ارز نمایش داده می‌شود.

 

رفع ارور عدم نمایش موجودی در تراست ولت

اگر با این کار مشکل شما رفع نشد، به مرحله‌ی بعد بروید و راه حل بعدی را امتحان کنید.

راه حل دوم رفع مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت

ممکن است شما یک ارز اتریومی استاندارد ERC20 را با استفاده از شبکه‌ی بایننس‌اسمارت‌چین انتقال داده باشید، این مورد به علت کارمزد پایین شبکه‌ی BSC رایج است. در این زمان، شما باید تاگل نسخه‌ی BEP20 ارز مورد نظر را روشن کنید.

 

تراست ولت یک کیف پول کراس‌چین است، یعنی بسیاری از بلاکچین‌ها را پوشش می‌دهد. برخی از ارزهای دیجیتال مانند، تتر، اتر، ... ارزهای کراس‌چین هستند و در چندین شبکه راه‌اندازی شده‌اند.

در اینجا توجه به شبکه‌ی انتقال مهم است. اگر اطلاع ندارید انتقال ارز با کدام شبکه انجام شده، به تاریخچه‌ی کیف پول مبدأ مراجعه کنید، یا از شخصی که انتقال ارز را انجام داده سؤال کنید که با کدام شبکه انتقال ارز را انجام داده. شما با دانستن شبکه‌ی انتقال، به طور مثال، اتریوم نسخه‌ی آن شبکه را در تراست ولت فعال می‌کنید. 

 

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت

فرض می‌کنیم شما در یک انتقال ارز از صرافی به تراست ولت، ارز اتریوم را از طریق شبکه‌ی BSC، انتقال داده‌اید. این یعنی نسخه‌ی BEP20 ارز اتریوم را به کیف پول تراست ولت ارسال کرده‌اید، با طی مراحل بخش قبلی، باز هم تراست ولت موجودی شما را صفر نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل، باید نسخه‌ی BEP20 ارز را به کیف پول تراست ولت اضافه کنید.

👈 برای رفع این مشکل، آموزش گام به گام افزودن توکن به کیف پول تراست ولت را مطالعه کنید.

آموزش حل مشکل عدم نمایش تتر در تراست ولت

ما از کیف پول خود به کیف پول تراست ولت تتر (usdt) ارسال کرده‌ و تأیید تراکنش را هم دریافت کرده‌ایم؛ اما چرا همچنان موجودی تتر trc20 ما صفر است؟

همانطور که در بخش قبلی نیز توضیح داده شد، این مشکل به استاندارد توکن انتقال‌یافته برمی‌گردد. تتر (usdt) یک ارز کراس‌چین است و در بیش از 20 شبکه موجود است. رایج‌ترین شبکه‌های انتقال ارز تتر، شبکه‌ی ترون (Trc20)، بایننس‌اسمارت‌چین (BEP20) و شبکه‌ی اتریوم (ERC20) است. تا زمانی که این استانداردها را به کیف پول تراست ولت اضافه نکنید، موجودی شما نمایش داده نمی‌شود.

اگر از شبکه‌ی انتقال اطلاع ندارید، هر سه استاندارد ذکر شده را فعال کنید.

رفع ارور عدم نمایش تتر در تراست ولت

شما می‌توانید مطابق دستورالعملی که لینک آن در بخش قبلی ارائه شد، استانداردهای مختلف هر ارز (در اینجا تتر) را در کیف پول تراست ولت وارد و تاگل آن را روشن کنید. 

آموزش حل مشکل انتقال ارز به تراست ولت

  • ✔️ پیش از هر چیز بهتر است نکات انتقال ارز دیجیتال و نحوه انتخاب شبکه را به‌درستی فراگیرید.
  • ✔️ اگر آدرس کیف پول مقصد به‌درستی وارد نشود، وجه شما به حساب دیگری منتقل می‌شود و به آن دسترسی نخواهید داشت. بنابراین در وارد کردن آدرس کیف پول نهایت دقت را به‌کار بندید.
  • ✔️ اگر آدرس و شبکه‌ی انتقال ارز را به‌‌درستی وارد کرده‌‌اید، منتظر دریافت تأیید تراکنش از کیف پول مبدأ باشید. ممکن است تأیید تراکنش چند دقیقه طول بکشد، اما به محض تأیید، ارز مورد نظر در کیف پول مقصد می‌نشیند.
  • ✔️ اگر تأیید تراکنش را دریافت کرده‌اید، برای رفع مشکل واریز نشدن ارز به تراست ولت به بخش‌‌های قبلی «مشکل عدم نمایش موجودی در تراست ولت» مراجعه کنید.

رفع مشکل عدم انتقال ارز از تراست ولت

حل مشکل انتقال ارز از تراست ولت، بسیار ساده است، به شرطی که بدانید عملکرد مناسب کیف پول تراست ولت، به 5 عامل زیر وابسته است:

  1. اتصال به اینترنت و فیلترشکن پایدار؛
  2. به روز بودن ساعت و تاریخ گوشی؛
  3. مطابقت آدرس کیف پول مقصد با شبکه‌ی انتقال ارز؛
  4. داشتن موجودی کافی برای پوشش کارمزد شبکه؛
  5. آپدیت بودن اپلیکیشن تراست ولت؛

حتی اگر یکی از عوامل بالا برقرار نباشد، انتقال ارز شما انجام نمی‌شود. در ادامه، راه‌حل‌های پیشنهادی را به ترتیب امتحان کنید و پس از انجام هریک از این مراحل، دوباره چک کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. اگر مشکل برطرف نشده باشد، سراغ راه‌حل بعدی بروید.

👈 پیش از ورود به مراحل رفع اشکال، تماشای ویدیوی آموزشی انتقال ارز از تراست ولت پیشنهاد می‌شود.

اولین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: اتصال به اینترنت و فیلتر شکن

نرم افزار تراست ولت احتیاج به یک اینترنت پایدار و با سرعت حداقل 2 مگابایت دارد. از اینترنتی استفاده کنید که قطع و وصلی ندارد.

نکته‌ی مهم بعدی، استفاده از فیلتر شکن است. از فیلترشکنی استفاده کنید که قطع  وصلی ندارد.

دومین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: اصلاح ساعت و تاریخ گوشی

اگر تاریخ و ساعت گوشی شما با تاریخ و ساعت جهانی همگام‌سازی نشده باشد، برخی از تراکنش‌ها با شکست مواجه می‌شوند. شما می‌توانید در قسمت تنظیمات، ساعت و تاریخ گوشی خود را همگام‌سازی کنید.

Settings > system > Date & Time > Use network provided time

سومین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: مطابقت آدرس مقصد و شبکه انتقال

از صحت آدرس مقصد، اطمینان حاصل فرمایید. برای ارسال کوین یا توکن، باید آدرس گیرنده را به طور صحیح وارد کنید. ممکن است گیرنده، به شما آدرس اشتباهی داده باشد و یا حتی یک کاراکتر آن، کم یا اشتباه باشد. اگر ارقام آدرس کم یا زیاد باشد، کیف پول تراست ولت ارور می‌دهد. اما در صورتی که یک رقم اشتباهی باشد، ارزها به آدرس دیگری ارسال می‌شوند و وجوه شما برای همیشه از بین می‌رود.

همچنین هر ارزی در یک بلاکچین راه اندازی شده و فقط باید با آن شبکه انتقال داده شود.

مثال ها:

  • برای انتقال کاردانو باید از شبکه‌ی کاردانو (ada) استفاده کنید و آدرس کاردانو را از کیف پول مقصد دریافت کنید.
  • انتقال اتر، از طریق شبکه‌ی اتریوم (erc20) و به آدرس اتریوم انجام می‌شود.

چهارمین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: تأمین کارمزد شبکه

اگر شما موجودی کافی برای پوشش کارمزد شبکه نداشته باشید، با ارور "Insufficient Fees" مواجه می‌شوید. برای رفع این خطا، به موارد زیر دقت فرمایید.

آموزش رفع خطای "Insufficient Fees" در تراست ولت

توجه داشته باشید، در کیف پول تراست ولت، برای انتقال ارز از طریق یک شبکه، باید ارز بومی آن شبکه را در کیف پول خود داشته باشید؛ زیرا کارمزد انتقال ارز، فقط با کوین بومی آن شبکه قابل پرداخت است. هر شبکه ارز بومی خاص خود را دارد. ارز بومی مهم‌ترین شبکه‌های انتقال در زیر آورده شده است.

  • برای انتقال ارزهای اتریومی با استاندارد ERC-20: اتر (ETH)
  • برای انتقال ارزهای بایننس اسمارت چین با استاندارد BEP-20 :BNB
  • برای انتقال ارزهای شبکه‌ی ترون با استاندارد TRC20 و TRC10: ترون (TRX)

رفع خطای insufficient fees در تراست ولت

اگر موجودی کافی برای پوشش کارمزد شبکه نداشته باشید، خطای "Insufficient Fees" را دریافت می‌کنید. برای رفع این ارور، بسته به شبکه‌ی انتقال، ارز بومی آن شبکه را خریداری کنید.

 

 

🛑 توجه

ممکن است یک ارز، هر سه استاندارد را داشته باشد. به عنوان مثال، ارز تتر هر سه نسخه‌ی ERC-20، BEP-20 و TRC20 را دارد. شما باید توجه کنید که در حال انتقال تتر با کدامیک از این استانداردها هستید و ارز مناسب برای پوشش کارمزد شبکه را تأمین کنید.

 

 

پنجمین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: آپدیت نرم افزار تراست ولت

تهیه نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی تراست ولت مهم‌ترین کار قبل از آپدیت است؛ زیرا در صورت نداشتن یا گم کردن کلیدهای خصوصی، دیگر به وجوه خود در تراست ولت دسترسی نخواهید داشت.

در حال حاضر، آخرین نسخه‌ی تراست ولت، ورژن V6.55 است. برای آپدیت، آخرین نسخه‌ی تراست ولت را دانلود کنید. 

ششمین راه رفع مشکل انتقال ارز با تراست ولت: راه‌اندازی مجدد

اگر مشکل شما با هیچ یک از روش‌های بالا برطرف نشد، تراست ولت را حذف و مجدداً نصب و راه‌اندازی کنید. برای راه‌اندازی مجدد، حتماً به کلیدهای خصوصی نیاز خواهید داشت. پس قبل از اقدام به حذف کیف پول تراست ولت، از کلیدهای خصوصی خود، نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

آموزش حل مشکل سواپ در تراست ولت

مشکل توکن سواپ در تراست ولت به چند دسته تقسیم می‌شوند.

  1. مشکل سواپ در سرویس توکن سواپ داخلی تراست ولت (swap)؛
  2. مشکل سواپ در صرافی داخلی تراست ولت (exchange)؛
  3. مشکل سواپ در صرافی‌های غیرمتمرکز تراست ولت مانند صرافی پنکیک سواپ.

 

 

💡 اگر از صرافی غیرمتمرکز مانند صرافی پنکیک سواپ ارزی را خریداری کرده‌اید، اما تراکنش معلق (pending) است و تأیید نمی‌شود، آن را کنسل کنید و دوباره اقدام به توکن سواپ کنید و این بار عدد اسلیپیج را افزایش دهید. اگر مشکل شما در این بخش است، به ویدیوی آموزشی پنکیک سواپ در تراست ولت مراجعه کنید.

 

 

در ادامه مورد 1 و 2 بررسی و راه‌حل مناسب برای آن ارائه می‌شود. برای رفع مشکل سواپ در صرافی پنکیک سواپ، مطالعه‌ این مطلب پیشنهاد می‌شود: رفع تمامی ارورهای صرافی پنکیک سواپ .

مشکلات رایج توکن سواپ تراست ولت

یک صرافی و یک سرویس توکن سواپ عالی در داخل کیف پول تراست ولت موجود است که در نسخه‌ی بروزرسانی‌شده‌ی تراست ولت، از صفحه‌ی اصلی قابل دسترسی است.

دسترسی به سرویس توکن سواپ داخلی کیف پول تراست ولت

مشکلات رایج سرویس توکن سواپ داخلی کیف پول تراست ولت موارد زیر است:

  • چرا در تراست ولت نمی‌توان بیت کوین را به اسمارت‌چین تبدیل کرد؟
  • چرا در بخش توکن سواپ تراست ولت موجودی یک ارز نمایش داده نمی‌شود؟
  • چرا تراکنش تأیید نمی‌شود؟
 

علت مشکلات توکن سواپ داخلی تراست ولت

برای رفع مشکلات عمومی کیف پول تراست ولت، هم در سرویس توکن سواپ داخلی و هم در صرافی، توجه داشته باشید که این سرویس توکن سواپ برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. تبدیل ارز بایننس کوین به ارز اسمارت‌چین و بالعکس؛
  2. ارزهای مخصوص بایننس‌اسمارت‌چین (استاندارد BEP20)؛
  3.  ارزهای استاندارد شبکه‌ی بایننس چین (BEP2)
  4. ارزهای استاندارد شبکه‌ی اتریوم (ERC20)؛
  5. در صرافی داخلی، ارزهای شبکه‌ی اتریوم، بایننس‌چین و بایننس‌اسمارت‌چین فقط در مقابل BNB چیده شده‌اند.

    مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: خرید و فروش ارز در تراست والت

بنا به محدودیت‌های ذکر شده در بخش قبلی، در سرویس توکن سواپ کیف پول تراست ولت، نمی‌توان موارد زیر را انجام داد:

  • ❌ نمی‌توان به‌صورت کراس‌چین تبدیل ارز انجام داد؛ یعنی نمی‌توانید ارز ترون استاندارد BEP20 را به ترون استاندارد TRC20 تبدیل کنید. در کیف پول تراست ولت فقط می‌توان دو ارز با یک استاندارد را به یکدیگر تبدیل کرد.
  •  ❌ در سرویس توکن سواپ تراست ولت نمی‌توان بیت‌کوین را سواپ کرد.
  •  ❌ سرویس توکن سواپ تراست ولت، سایر استانداردها مانند TRC20 را پوشش نمی‌دهد. بنابراین اگر ارز ترون در کیف پول خود دارید، در این سرویس موجودی شما نمایش داده نمی‌شود.
 

 

✔️نحوه توکن سواپ کراس چین در تراست ولت : با اتصال تراست ولت به صرافی غیرمتمرکز 1INCH امکان‌پذیر است.

✔️نحوه توکن سواپ تمامی ارزهای اتریومی (ERC20) در تراست ولت: با اتصال تراست ولت به صرافی یونی‌سواپ امکان‌پذیر است.

✔️نحوه توکن سواپ تمامی ارزهای بایننس‌اسمارت‌چین (BEP20) در تراست ولت: با اتصال تراست ولت به صرافی پنکیک سواپ امکان‌پذیر است.

 

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: اتصال تراست ولت به صرافی‌های غیرمتمرکز

نتیجه گیری

اگر از افراد با سابقه در دنیای ارز دیجیتال هستید، حتماً می‌دانید که کیف پول‌های صرافی‌ها امن نیستند، زیرا هر لحظه امکان هک صرافی‌های متمرکز وجود دارد و بهترین کار برای تأمین امنیت کیف پول، انتقال ارز دیجیتال، به یک کیف پول نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است. همه می‌دانند که تراست ولت با ویژگی‌های استثنایی‌اش از بهترین کیف‌پول‌های نرم افزاری است، با این‌حال ممکن است کاربران با خطا یا مشکلاتی در این کیف پول مواجه شوند.

در این مطلب از سری مقالات آموزشی وبسایت دنیای ترید، خطاهای رایج کیف پول تراست ولت و راه‌حل‌های آن ارائه شد. اگر با ارور جدیدی مواجه شدید که راه‌حل آن در این مطلب یافت نشد، در بخش نظرات، زیر همین مطلب مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ آن را در همین مقاله بیابید.

مطالعه مقاله امنیت تراست ولت پیشنهاد میشود.

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


211 دیدگاه

    • comments

      علیرضا محمودی
      ، 20 آبان 1401

      سلام مبلغ ۱۰ تتر روی شبکه trc20 در کوکوین به کیف تراست ولت منتقل کردم آدرس تراست ولت هم مربوط به تتر trc20 است ولی در تراست ولت به تتر های trc20 اضافه نشده لازم به ذکر است قبلا در تراست ولت ۵ تتر trc20 موجودی داشتم و مقداری هم ترون

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 20 آبان 1401

      سلام علیرضا محمودی عزیز؛ اگر از انتخاب صحیح شبکه‌ی انتقال و روشن بودن تاگل نسخه trc20 اطمینان دارید، 2 روش را برای نمایش موجودی امتحان کنید. 1- vpn خود را هنگام استفاده از تراست ولت روشن کنید. 2- با پشتیبانی صرافی مبدآ تماس بگیرید و با ارائه‌ی لینک تایید تراکنش موضوع را پیگیری کنید. موفق باشید.

مطالب مرتبط