آموزش حل +25 ارور صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap)
ارز دیجیتال

آموزش حل +25 ارور صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap)

مشکل فروش در پنکیک سواپ، ارورهای پنکیک سواپ، بیشترین حجم سوالات را در مقاله‌ی صرافی پنکیک سواپ  به خود اختصاص داده. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با استفاده از دانش کارشناسان دنیای ترید، قدمی در حل ارورهای پنکیک سواپ که این روزها زیاد هم شده‌اند برداریم. اگر به یکی از خطاهای رایج پنکیک سواپ برخورده‌اید، پاسخ شما همینجاست. با ما همراه باشید.

نکاتی که نباید از قلم بیاندازید!

 

⚠️توجه: 

  1. صرافی پنکیک سواپ (Pancakeswap) بزرگترین صرافی غیرمتمرکز در بایننس‌اسمارت چین است. خرید و فروش ارز در این صرافی برای معامله‌گران ایرانی بسیار مطلوب است؛ زیرا نیاز به ثبت نام و احراز هویت ندارد. 
  2. برای توکن سواپ در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند پنکیک سواپ، یونی سواپ و غیره، باید کیف پول خود را ابتدا به شبکه‌ای که صرافی در آن راه‌اندازی شده و سپس به خود صرافی غیرمتمرکز وصل کنید.
  3. در صرافی پنکیک سواپ فقط توکن‌های استاندارد bep20 موجود هستند. بیهوده به دنبال توکن‌های اتریومی یا استاندارد erc20 در پنکیک سواپ نباشید. تتر، ترون، اتریوم و ... که در پنکیک سواپ موجود هستند، نسخه‌ی رپد شده هستند و همگی استاندارد bep20 دارند؛ یعنی ممکن است شما در تراست‌ولت خود تتر داشته باشید، اما چون استاندارد erc20 است، این موجودی در صرافی پنکیک سواپ نمایش داده نمی‌شود. می‌توانید برای سواپ توکن‌های اتریومی از صرافی یونی سواپ استفاده کنید.
  4. در زمان اوج فشار خرید یا فروش، توکن سواپ انجام ندهید؛ زیرا نوسانات بسیار زیاد است و تراکنش شما معلق می‌ماند و یا فقط با اعمال اسلیپیج بالا انجام می‌شود. این اصلی ترین علت مشکل فروش در پنکیک سواپ است.
  5. قبل از خرید توکن استعلام کنید. در صرافی پنکیک سواپ توکن‌های کلاهبرداری قابل خرید هستند، اما به فروش نمی‌رسند.

 

آموزش حل مشکل فروش در پنکیک سواپ

چرا در پنکیک سواپ نمی توانم بفروشم؟

بیشترین علت مشکل فروش پنکیک سواپ، اسلیپیج (slippage) است. با یادگیری مفهوم اسلیپیج و نحوه‌ی تنظیم آن، می‌توانید از بروز بسیاری از ارورها در پنکیک سواپ جلوگیری کنید.

اسلیپیج (slippage) یا لغزش قیمت، یک فاصله‌ی محسوس میان قیمت سفارش درخواستی و قیمت اجرای سفارش است. فرض کنید 10 دلار در کیف پول خود دارید و می‌خواهید ده واحد از یک ارز 0.9 دلاری را تهیه کنید. پس از انجام تراکنش، می‌بینید که به جای 10 واحد، 9.7 واحد ارز در کیف پولتان است. علت چیست؟ چرا ارز کمتری خریداری شده؟ آیا این یک کارمزد مخفی است؟

پاسخ منفی است. جابجایی قیمت به علت اسلیپیج صورت گرفته است.

عوامل مختلفی باعث اسلیپیج می‌شوند. اصلی‌ترین عامل، تغییر قیمت لحظه‌ای ارز مقصد است. اسلیپیج بالا ممکن است زمانی رخ دهد:

  1. هیجانات و نوسانات زیادی در بازار وجود دارد. 
  2. تنظیم نبودن اسلیپیج.

به‌طور پیش‌فرض اسلیپیج در صرافی پنکیک سواپ روی 1٪ تنظیم شده است. یعنی اگر قیمت پس از ثبت سفارش شما، به اندازه‌ی 1% بالا و پایین شد، معامله‌ی شما اجرا می‌شود. در صورتی که نوسانات قیمت بیش از 1 درصد شد، معامله لغو می‌شود. اگر این درجه را روی 5% تنظیم کنید، موافقت می‌کنید که نرخ اسلیپیج در محدوده 4٪ الی 6٪ باشد. اگر اسلیپیج از این محدوده خارج شود، معامله شما به طور خودکار لغو می‌شود.

 

✔️ یکی از اصلی ترین علل مشکل فروش در پنکیک سواپ، اسلیپیج است. لطفا توجه داشته باشید، هنگامی که نوسانات بازار زیاد است، اگر شما اسلیپیج کم انتخاب کنید، ارز شما تبدیل نمی‌شود. به هر حال، اگر مایلید به هر قیمت که شده، ارز خود را در پنکیک سواپ تبدیل کنید، می‌توانید اسلیپیج خود را تنظیم کنید.

 

آموزش تنظیم اسلیپیج slippage tolerance در پنکیک سواپ

90 درصد مشکل فروش در تراست ولت با تنظیم اسلیپیج رفع می‌شود. 

معامله‌گران حرفه‌ای که ریسک ناشی از انجام معامله را درک می‌کنند، اسلیپیج خود را با نرخ قابل قبولی به‌طور دستی تنظیم می‌کنند. در زیر دستورالعملی در مورد نحوه‌ی تنظیم اسلیپیج در پنکیک سواپ آمده است. در مثال زیر قصد داریم ارز BNB را به BARMY تبدیل کنیم.

  •  ارزهای مبدأ (BNB) و مقصد (BARMY) را وارد کنید.
  •  روی تنظیمات کلیک کنید.

مرحله اول جلوگیری از اسلیپیج در پنکیک سواپ

 

  • میزان اسلیپیج مناسب را از میان اعداد 0.1% ، 0.5 % و 1% انتخاب کنید. همچنین می‌توانید در کادری که در تصویر زیر مشخص شده، عددی را به طور دستی وارد کنید.

 

اسلیپیج در پنکیک سواپ

البته یک ترفند وجود دارد که به شما کمک می‌کند تراکنش خود را با وجود نوسانات، با اسلیپیج 1٪ تکمیل کنید. این ترفند در بخش بعدی توضیح داده شده است.

ترفند جلوگیری از اسلیپیج بالا 

 

نکته‌های قبل از آموزش ترفند جلوگیری از اسلیپیج زیاد

✔️باید توجه داشته باشید میان اندازه‌ی سفارش و سطح اسلیپیج همبستگی مثبت وجود دارد. اگر می‌خواهید هدر رفت پول را به حداقل برسانید، بهتر است اندازه‌ی سفارش را قبل از اجرا کاهش دهید.

✔️در صورتیکه قصد دارید مقدار کمی پول سرمایه‌گذاری کنید، خرید خود را در زمان‌های نامناسب و اوج شلوغی بازار انجام ندهید.

✔️به طور کلی، اگر آمادگی تحمل هزینه‌های اضافی را ندارید، در پنکیک سواپ سفارش ندهید. شما می‌توانید در صرافی‌های سنتی که اوردر بوک یا دفترچه سفارشات دارند، ثبت سفارش کنید. 

 

اما ترفندی که به ما اجازه می‌دهد با نرخ 1 درصد معامله‌ی خود را نهایی کنیم، اضافه کردن ".00" به مقدار توکن مبادله شده است.

برای انجام این‌کار، ابتدا مراحل ذکر شده در بخش «تنظیم اسلیپیج در صرافی پنکیک سواپ» را طی کنید.

سپس مانند تصویر زیر، در انتهای ارز مقصد، دنباله‌ی .00 را اضافه کنید.

 

اسلیپیج در پنکیک سواپ+ ترفند جلوگیری از اسلیپیج بالا

از آنجایی که نوسانات بازار اجتناب‌ناپذیر است، باید همیشه در مورد اسلیپیج محتاط باشید تا هزینه‌های بالقوه معامله را محاسبه کنید. بهترین راه برای حل مشکل فروش در پنکیک سواپ، صبر است. باید منتظر بمانید تا حرکت بازار یکنواخت‌تر شود، پس از آن، خرید توکن‌های مورد نظر با قیمتی که ترجیح می‌دهید آسان‌تر می‌شود.

 

مشکل فروش در پنکیک سواپ با وجود تنظیم اسلیپیج

اگر پس از تنظیم اسلیپیج، همچنان مشکل فروش در پنکیک سواپ باقی بود، احتمالاً یک ارز کلاهبرداری را خریداری کرده‌اید. برای بررسی این موضوع، در صفحه‌ی استعلام اعتبار ارز دیجیتال، آخرین وضعیت خرید و فروش و اعتبار ارز خود را استعلام کنید. 

 

ارور this transaction will not succeed due to price movement. try increasing your slippage tolerance. note: fee on transfer and rebase tokens are incompatible with pancakeswap v3.

این ارور با تنظیم اسلیپیج رفع می شود. لطفا در فهرست مطالب ابتدای مقاله، روی "آموزش تنظیم اسلیپیج slippage tolerance در پنکیک سواپ" کلیک کنید.

ارور unknown error: "execution reverted with reason: stf.". try increasing your slippage tolerance

 

 

⭕مشکل کاربر

سلام خطای Unknown error: "Execution reverted with reason: STF.". Try increasing your slippage tolerance. مربوط به پنکیک سواپ وقتی میخام توکنو بفروشم نشون میده و نمیتونم بفروشم میشه کمکم کنید.

 

 

unknown error: "execution reverted with reason: stf.". try increasing your slippage tolerance.

خطای stf در پنکیک سواپ یک خطای رایج است.

نگران نباشید، برای رفع ارور stf در پنکیک سواپ این کارها را به ترتیب انجام دهید:

  1. کارمزد گس را بالا ببرید، (برای کارمزد اسمارت چین یا همان bnb در کیف پولتان داشته باشید.)
  2. اسلیپیج (Slippage) را بالا ببرید (آموزش تنظیم اسلیپیج در ابتدای مقاله آمده)
  3. در بخش حجم، اعداد رند وارد کنید. اعداد اعشاری را پاک کنید؛ زیرا ممکن است باعث اختلال در محاسبه‌ی کارمزد شوند. برای مثال، در تصویر بالا، در عدد 5.04419، قسمت مشخص شده با رنگ طوسی بخش اعشار این عدد است، این قسمت را به طور دستی حذف کنید و فقط عدد رند 5 را وارد کنید.
  4. سهم خود را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید و ارزهای خود را در چند نوبت به فروش برسانید.
  5. اگر هیچ یک از این ترفندها اثر نکرد، ارزهای خود را به کیف پول دیگری (تراست ولت، متامسک) انتقال دهید و فروش ارز در آنجا را امتحان کنید. زیرا یکی از علت‌های خطای "Execution reverted with reason: STF" بلک لیست شدن آدرس کیف پول شماست.

چرا پنکیک سواپ باز نمیشه؟ unavalable for legal reason

این سوال پرتکرار که چرا پنکیک سواپ باز نمی شود، همچین سوالاتی از جنس چرا تراست ولت به پنکیک سواپ وصل نمیشه؟ فقط یک جواب دارد: فیلترشکن یا vpn را روشن کنید و یک اتصال پایدار و بدون قطع و وصلی داشته باشید!

گاهی وقت ها هم ارور unavalable for legal reason برگردانده می شود که برای رفع آن با پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم (Chrome) یا هر مرورگری که استفاده می‌کنید، این مشکل رفع می شود. 

آموزش تصویری برطرف کردن ارور could not estimate gas for the approve

 

 

⭕مشکل کاربر

سلام توکن fce به آدرس های0x7511D950012817cf81A15F2209f884BCe0CE90Bd در پنکیک سواپ موقع فروش ارور could not estimate gas for the approve میده و با تغییر اسلیپج و تعداد توکن هم حل نمیشه مشکل چطور حل میشه؟

 

 

علت خطای “cannot estimate gas fees” این است که صرافی پنکیک سواپ قادر به محاسبه‌ی کارمزد تراکنش نیست و در نتیجه این خطا را به کاربر نمایش می‌دهد. این ارور به یکی از دو علت زیر رخ می‌دهد:

  1. بالا بودن تعداد اعشار و رند نبودن عدد در قسمت حجم (جایی که تعداد توکن‌های تبدیلی را وارد می‌کنید). راه حل: برای رفع خطا، در قسمت حجم، عدد رند وارد کنید. سعی کنید عدد وارد شده، کمترین اعشار را داشته باشد تا صرافی بتواند کارمزد تراکنش را به راحتی محاسبه کند.
  2. سرعت تراکنش بیش از حد پایین است. راه حل: برای رفع این مشکل به طور دستی سرعت تراکنش را افزایش دهید. برای این کار، دستورالعمل زیر را دنبال کنید:

PancakeSwap دارای سه سرعت مختلف تراکنش است. استاندارد (standard)، سریع (fast) و فوری (instant). سرعت تراکنش سریع‌تر برای اعتبارسنجان جذاب‌تر است؛ زیرا کارمزدهای بالاتری دارد. به همین علت به سرعت تأیید می‌شوند.  در اینجا نحوه افزایش سرعت توکن سواپ آمده است.

وارد صرافی پنکیک سواپ شوید، کیف پول خود را وصل کنید و روی تنظیمات «Settings» در گوشه‌ی بالا سمت راست ضربه بزنید.

یکی از دو گزینه‌ی “Fast” یا “Instant” را انتخاب کنید.

بالا بردن سرعت انجام تراکنش در پنکیک سواپ

با این روش سرعت تراکنش شما بالا می‌رود و به احتمال زیاد، مشکل شما برطرف می‌شود. وقتی تراکنش را انجام دادید، دوباره سرعت تراکنش را به حالت عادی برگردانید.

آموزش حل خطای BNB(bein20) is not enough to pay for miners 

 

 

⭕مشکل کاربر

سلام لطفا راهنمایی کنید ارور BNB (bep20) is not enough to pay for miners در پنکیک سواپ برای چیست؟

 

 

کارمزد تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ، با ارز اسمارت چین یا همان BNB، استاندارد bep20 قابل پرداخت است. بنابراین برای رفع خطای فوق، کیف پول خود را با موجودی BNB (bep20) شارژ کنید.

برای خرید این ارز دیجیتال، ابتدا موجودی اسمارت چین (bnb) از صرافی ایرانی یا خارجی تهیه بفرمایید، سپس با استفاده از شبکه‌ی BSC یا BEP20 این ارز را به کیف پول خود انتقال دهید. اگر در کیف پول خود BNB دارید، به راحتی می‌نوانید آن را داخل کیف پول به اسمارت چین تبدیل کنید.

در ویدیوی آموزشی نحوه خرید بیبی دوج از پنکیک سواپ، (از ابتدای ویدیو تا دقیقه‌ی 00:01:16 دقیقه)، نحوه‌ی خرید اسمارت چین در تراست ولت توضیح داده شده است.

مشکل عدم اتصال پنکیک سواپ به تراست ولت

برای تبدیل توکن در PancakeSwap، باید ابتدا کیف پول Trust Wallet خود را به پلتفرم پنکیک سواپ متصل کنید.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش اتصال پنکیک سواپ به تراست ولت

کاربران گزارش داده‌‌اند که هنگام تلاش برای اتصال تراست ولت به صرافی پنکیک سواپ، با چند دسته ارور مواجه شده‌اند که از رایج‌ترین آن‌ها ارور “Provider Error. No provider found.” است.

البته در برخی موارد نیز، بدون هیچ ارور خاصی، پنکیک سواپ به تراست ولت متصل نمی‌شود. در ادامه هر دو مورد را بررسی می‌کنیم:

  1. مشکل وصل نشدن پنکیک سواپ به تراست ولت.
  2. دریافت ارور “No provider found” هنگام اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ؛

 

⚠️توجه: 

پیش از هر چیز، در نظر داشته باشید که اکثر ارورهای تراست ولت به علت آپدیت نبودن نرم‌افزار آن است؛ بنابراین پیش از انجام دستورالعمل‌های زیر، از به‌روز بودن نرم افزار تراست ولت خود اطمینان حاصل کنید. با نصب آخرین نسخه‌ی به روز رسانی شده در گوشی خود، احتمال دریافت خطا، در موارد مختلف بسیار پایین می‌آید.

 

رفع مشکل وصل نشدن پنکیک سواپ به تراست ولت

مرورگر Trust Wallet DApp برای مدیریت برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است، اما معمولاً فعال یا "enable" نیست. برای اتصال موثر به PancakeSwap باید آن را فعال کنید.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نسخه‌ی قدیمی تراست ولت، این گزینه فعال نمی‌شود.

حال فیلترشکن خود را روشن کنید و برنامه‌ی تراست ولت را باز کنید.

برای فعال کردن مرورگر Trust Wallet DApp، دستورالعمل زیر را مطابق تصویر زیر دنبال کنید.

نحوه رفع مشکل وصل نشدن پنکیک سواپ به تراست ولت

آموزش تصویری نحوه رفع مشکل وصل نشدن پنکیک سواپ به تراست ولت 

  1. به بخش "Settings" بروید.
  2. "Preferences" را باز کنید.
  3. گزینه‌ی "DApp Browser" را انتخاب کنید.
  4. تاگل خاکستری رنگ را بکشید تا به رنگ آبی در آمده و فعال شود.

آموزش برطرف کردن خطای no provider was found در پنکیک سواپ

چرا تراست‌ولت به پنکیک سواپ وصل نمی‌شود؟ خطای "no provider was found" یکی از خطاهای رایج پنکیک سواپ هنگام اتصال کیف پول‌های تراست‌ولت و سیف‌پل به پنکیک سواپ است.

مشکل اتصال تراست‌ولت به پنکیک سواپ و خطای «no provider was found» به سادگی رفع می‌شود. برای رفع این ارور، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

آموزش رفع ارور no provider was found pincakeswap

(در این دستور العمل کیف پول تراست‌ولت در نظر گرفته شده است.)

  • در وبسایت پنکیک سواپ (در لپ‌تاپ)، روی دکمه‌ی “connect” کلیک کنید.

 

مرحله اول رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ

 

  • گزینه‌ی “WalletConnect” را انتخاب کنید.

 

مرحله دوم رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ

  • تراست والت خود در گوشی را باز کنید، به مسیر setting بروید.

 

مرحله سوم رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ - رفتن بخش تنظیمات تراست والت

 

  • walletconnect را از لیست پیدا کنید.

 

مرحله سوم رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ

 

  • QRکدی را که روی صفحه‌ی لپ‌تاپ نمایش داده شده، اسکن کنید.

 

مرحله چهارم رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ - اسکن کد QR

 

  • اکنون Connect را بزنید تا کیف پول شما به پنکیک سواپ متصل شود.

 

مرحله پنجم رفع خطای no provider was found در پنکیک سواپ

مشکل عدم نمایش موجودی در پنکیک سواپ

بارها دیده شده که کاربران سعی می‌کنند در کیف پول تراست‌ولت خود، تتر استاندارد (TRC20) یا ترون (TRX) استاندارد (TRC20) را سواپ کنند یا در استخر پنکیک سواپ استیک کنند، اما هربار تلاش‌های آن‌ها با شکست مواجه می‌شود. طبیعی است که این توکن‌ها در لیست صرافی پنکیک سواپ موجود نیستند. شما فقط می‌توانید توکن‌های استاندارد BEP20 را تبدیل یا استیک کنید. بنابراین در صورتی که سعی کنید با کپی کردن قراردادهای هوشمند توکن‌های غیر استاندارد BEP20 آن را تبدیل یا استیک کنید، توکن‌های شما از بین می‌روند.

مطالعه مقاله تبدیل bep2 به bep20 پیشنهاد میشود.

 

 

آموزش برطرف کردن خطای insufficient output amount pancakeswap

تعداد زیادی از کاربران PancakeSwap گزارش داده‌اند که هنگام تبدیل توکن با ارور «Insufficient Output Amount» مواجه شده‌اند و نهایتاً نتوانسته‌اند توکن سواپ انجام دهند.

خطای Insufficient Output Amount PancakeSwap

علت این ارور نوسانات بسیار زیاد یک ارز و اسلیپیج پایین است. اگر این ارور را دریافت کردید، خرید ارز در این لحظه پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا بازار درگیر هیجانات است و ممکن است ارز را گران‌تر از قیمت واقعی آن خریداری کنید. اگر به هر دلیل، پس از دریافت این ارور اصرار به توکن سواپ دارید، تنها راه‌حل این مشکل، تنظیم اسلیپیج است.

همچنین ارور "INSUFFICIENT_A_AMOUNT" یا "INSUFFICIENT_B_AMOUNT" یا "ارور «Insufficient input Amount»" یک ارور مشابه است. این خطا هنگامی رخ می‌دهد که در حال سپرده‌گذاری ارز خود در یکی از استخرها هستید یا قصد دارید سپرده‌های خود را از استخر خارج کنید. برای حل این مورد نیز باید نرخ اسلیپیج را بالا ببرید.

(نحوه‌ی «تنظیم نرخ اسلیپیج»در بخش قبلی توضیح داده شد.)

آموزش برطرف کردن خطا PancakeRouter: EXPIRED

علت خطای "PancakeRouter: EXPIRED" این است که شما یک تراکنش ایجاد کرده‌اید و در زمان قانونی آن را تأیید یا "Confirm" یا "Approve" نکرده‌اید. 

برای رفع ارور "PancakeRouter: EXPIRED" موارد زیر را امتحان کنید:

  1. فیلترشکن خود را قطع و وصل کنید.
  2. دوباره فرایند توکن‌سواپ را انجام دهید و این بار سریعاً تأیید تراکنش را بزنید.

آموزش حل خطای Price impact too high

 “Price impact too high” یعنی تأثیر قیمت بسیار زیاد است. خطای "Price impact too high" خطایی است که پس از انتقال پنکیک سواپ از نسخه 1 به نسخه 2 رخ می‌دهد. توسعه‌دهندگان پنکیک سواپ باید از انسجام هر دو نسخه اطمینان حاصل کنند تا از بروز خطا جلوگیری شود. در این میان، راه حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای رفع خطا امتحان کنید.

آخرین نکته برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی تراکنش، توجه به تأثیر قیمت یا (Price Impact) است.

Price impact در پنکیک سواپ چیست؟

Price impact یا تاثیر قیمت به این موضوع اشاره دارد که چگونه کسر حجمی از ارزهای اصلی موجود در استخر پنکیک سواپ بر تراکنش شما، (بر اساس قیمت بازار) تأثیر می‌گذارند. به زبان ساده، مشاهده‌ی خطای تأثیر قیمت به این معنی است که اگر به تراکنش خود ادامه دهید، ممکن است بخش قابل توجهی از پول نقد خود را از دست بدهید.

به عنوان مثال، اگر تبدیل 80 واحد BNB به CAKE، تأثیر قیمتی در حدود 20 درصد داشته باشد، به این معنی است که موجودی توکن کیک (Cake) در استخر پنکیک سواپ بسیار پایین آمده است، بنابراین با خرید این ارز، موجودی استخر با کاهش جدی مواجه می‌شود. اگر هر دو توکن مبدأ و مقصد نقدینگی بالایی داشته باشند، این خطا رخ نمی‌دهد.

شما می‌توانید حجم ارز مورد مبادله را کاهش دهید یا می‌توانید منتظر تأمین نقدینگی بیشتر در استخر باشید. از زمان مهاجرت پنکیک سواپ به ورژن 2، این خطا بیشتر شد. دلیل آن این است که موجودی استخر نقدینگی در این نسخه، کمتر از نسخه‌ی قبلی (V1) است.

تصویر زیر را مشاهده کنید. نباید عدد «Price impact» بالاتر از 10 درصد باشد.

رفع خطای “Price impact too high” در پنکیک سواپ

 

برای رفع خطای Price impact too high، چند راهکار زیر را امتحان کنید.

آموزش حل ارور Price impact too high pancakeswap

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، پنکیک سواپ به صورت پیش‌فرض روی V2 تنظیم است. 

رفع ارور Price impact too high pancakeswap

برای رفع خطای Price impact too high، مطابق شکل زیر پنکیک سواپ را از ورژن 2 (V2) به ورژن قدیمی (V1) تغییر دهید. 

مرحله دوم رفع ارور Price impact too high pancakeswap

پس از انتخاب ورژن قبلی، V1 (قدیمی)، برای سلب مسئولیت، یک اعلان اخطار به صورت پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر می‌شود. برای استفاده از نسخه‌ی V1 (قدیمی) PancakeSwap، تأیید را تیکدار کنید و مطابق شکل زیر، روی عبارت «Continue to V1 anyway» ضربه بزنید.

مرحله سوم رفع ارور Price impact too high pancakeswap

وقتی تمامی این مراحل را طی کردید و PancakeSwap را با موفقیت از V2 به V1 (قدیمی) تغییر دادید، دوباره برای سواپ توکن خود اقدام کنید. به احتمال زیاد با خطای «Price impact too high» را مواجه نخواهید شد. اما اگر مشکل شما همچنان باقی بود راه‌حل‌های زیر را نیز امتحان کنید.

راه‌حل‌های دیگر رفع ارور Price impact too high pancakeswap

  1. حجم ارز درخواستی را کاهش دهید. این یعنی معامله‌ی خود را در چند مرحله و با حجم‌های کوچک به انجام برسانید.
  2. تراکنش خود را به تأخیر بیاندازید تا موجودی استخر تکمیل شود. (ممکن است هرگز این امر بخصوص در مورد توکن‌های کم طرفدار اتفاق نیفتد.)
  3. اسلیپیج را بالا ببرید. (در بخش‌های قبلی توضیحات کافی در مورد نحوه‌ی تنظیم اسلیپیج ذکر شد.)
  4. از صرافی دیگری استفاده کنید.

آموزش حل مشکل عدم وجود ارز مورد نظر در پنکیک سواپ

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در سایت کوین‌مارکت‌کپ ببینید که یک ارز دیجیتال خاص در پنکیک سواپ لیست شده ولی هنگامی که آن ارز را در صرافی پنکیک سواپ جستجو می‌کنید، در لیست ظاهر نمی‌شود. در این زمان تکلیف چیست؟ چگونه می‌توان یک توکن را به لیست پنکیک سواپ اضافه کرد؟

 

⚠️هشدار:

 هر توکنی که یکی از شرایط زیر را دارد، به احتمال بسیار زیاد کلاهبرداری یا در بهترین حالت، پروژه‌های بی‌ثمر است که باید از خرید آن‌ها اجتناب کنید.

  1. فقط در پنکیک سواپ لیست شده و حجم معاملات روزانه پایینی دارد؛
  2. در پنکیک سواپ لیست شده، ولی هنگام جستجو در کادر سواپ ظاهر نمی‌شود.

 

اگر در سایت کوین‌مارکت‌کپ مشاهده کردید توکنی در پنکیک سواپ لیست شده، ولی در کادر تبدیل ارز صرافی یافت نمی‌شود، اگر در مورد اعتبار ارز اطمینان کامل دارید، می‌توانید مطابق دستورالعمل زیر توکن را به پنکیک سواپ اضافه کنید.

آموزش حل مشکل عدم وجود ارز مورد نظر در پنکیک سواپ

در این آموزش، توکن مانکی (Monkey Token) با علامت اختصاری (MBY) را به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ اضافه می‌کنیم. اما از پیش اخطار می‌دهیم که این توکن در بایننس‌اسمارت‌چین راه‌اندازی شده. حتماً می‌دانید که هر کسی می‌تواند در بایننس‌اسمارت‌چین توکن خود را راه‌اندازی کند و رنجیره‌ی هوشمند بایننس مسئولیتی در قبال توکن‌های راه‌اندازی شده روی زنجیره ندارد. مارکت‌کپ پروژه‌ی مانکی نامشخص است و حجم معاملات 24 ساعته آن فقط 27 هزار دلار است.

 نحوه‌ی اضافه کردن توکن MBY (و هر توکن دیگر) در پنکیک سواپ:

  1. به سایت پنکیک سواپ در آدرس https://pancakeswap.finance/swap بروید.
  2. MBY تنها به صورت جفت ارز MBY/WBNB قابل ترید است. در نتیجه، در کادر دوم WBNB را وارد و آن را خریداری می‌کنیم.

 

مرحله اول افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

 

  1. با جستجوی MBY توکن ظاهر نمی‌شود. برای افزودن آن، به آدرس https://coinmarketcap.com بروید، نام مانکی‌توکن (Monkey Token) را در کادر جستجوی بالای صفحه سرچ کنید، آدرس مانکی‌توکن را کپی کنید.

 

مرحله دوم افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

 

  1. به سایت پنکیک سواپ بازگردید.
  2. روی کادر اول کلیک کنید. در صفحه‌ی باز شده، روی [Manage token] کلیک کنید.

 

مرحله سوم افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

 

  1. تاگل را بکشید و روی [Token] قرار داده و در کادر پایین آن، آدرس پروژه را که از سایت کوین‌مارکت‌کپ کپی کرده‌اید، پیست کنید.
  2. اکنون روی گزینه سبز رنگ [import] کلیک کنید.

 

مرحله چهارم نحوه افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

 

  1. ابتدا تیک کنار [I understand] را بزنید، سپس روی [import] کلیک کنید.

 

مرحله پنجم افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

 

  1. همانطور که مشاهده می‌کنید، توکن MBY اضافه شد.

 

مرحله ششم افزودن توکن به لیست تبدیل ارز در صرافی پنکیک سواپ

آموزش حل خطای TRANSFER_FROM_FAILED در پنکیک سواپ

این خطا زمانی رخ می‌دهد که شما سعی در تبدیل یک توکن اسکم یا کلاهبرداری دارید. 

 

⚠️ توجه:

  1. قبل از خرید توکن از هر پلتفرمی، مطمئن شوید که توکن‌هایی که خریداری می کنید 100٪ قانونی هستند.
  2. قبل از خرید توکن، ابتدا با جستجوی نام جفت ارز در سایت کوین‌مارکپ، آدرس قرارداد جفت ارز را پیدا کنید و سابقه‌ی سواپ آن را در منوی «BEP-20 token Txns » سایت BSC اسکن به آدرس https://bscscan.com/ مشاهده کنید. اگر توکن قانونی نباشد، کسی را پیدا نمی‌کنید که آن توکن را فروخته باشد. این کار را می‌توانید در سایت https://poocoin.app/ نیز  انجام دهید. برای این کار نام یا آدرس قرارداد توکن را جستجو کنید، اسکرول کنید پایین و در منوی "Token tx" سابقه‌ی معاملاتی آن را مشاهده کنید. اگر هیچ سابقه‌ای برای فروش ثبت نشده باشد، این توکن را نخرید!

 

آموزش حل ارور TRANSFER_FROM_FAILED در پنکیک سواپ

ابتدا به نسخه‌ی قدیمی پنکیک سواپ (V1) تغییر حالت دهید. (در بخش راه حل رفع «خطای Price impact too high در پنکیک سواپ» تغییر ورژن در پنکیک سواپ توضیح داده شد.)

وارد سایت https://bscscan.com/ شوید و نام توکن را جستجو کنید.

مرحله اول رفع ارور «TRANSFER_FROM_FAILED» در پنکیک‌سواپ- مراجعه به BscScan

اسکرول کنید پایین و مطابق تصویر زیر، ابتدا روی گزینه‌ی "Contract"، سپس روی "Write Contract" و بعد روی گزینه‌ی " Connect to Web3" کلیک کنید.

مرحله دوم رفع ارورTRANSFER_FROM_FAILED- فعال کردن Connect to Web3

یک اعلان پاپ‌آپ روی صفحه‌ی شما نمایش داده می‌شود. کیف پول خود را انتخاب و به پلتفرم وصل کنید. (اگر کیف پول شما متامسک نیست، با استفاده از گزینه‌ی دوم "WalletConnect" کیف پول خود را متصل کنید. روش اتصال از طریق ولت‌کانکت در خطای no provider was found توضیح داده شد.)

 

مرحله سوم رفع ارورTRANSFER_FROM_FAILED- انتخاب کیف پول

پس از اتصال کیف پول، مطابق شکل زیر، باید وضعیت در BscScan به صورت Connected دربیاید.

مرحله چهارم رفع ارورTRANSFER_FROM_FAILED- اتصال کیف پول

پس از اتصال کیف پول، پایین اسکرول کنید و گزینه‌ی “setSwapAndLiquifyEnabled” را فعال کنید.

مرحله پنجم رفع ارورTRANSFER_FROM_FAILED- فعالسازی ویژگی setSwapAndLiquifyEnabled

با فعال کردن این گزینه نقدینگی به طور خودکار وارد استخر می‌شود و خطای «TRANSFER_FROM_FAILED» برطرف می‌شود و شما می‌توانید توکن‌های خود را بفروشید. اگر از طریق این روش مشکل شما رفع نشد، به مرحله‌ی بعدی بروید.

سایر روش‌های رفع ارور TRANSFER_FROM_FAILED در پنکیک سواپ

  1. برخی از کاربران در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که با افزایش اسلیپیج تا سطح 49 درصد، این مشکل را رفع کرده‌اند. (آموزش تنظیم اسلیپیج در بخش «مشکل عدم فروش ارز در پنکیک سواپ» توضیح داده شد.)
  2. راه حل دیگر، فروش در حجم‌های کمتر و با اسلیپیج بالاست.

آموزش خطای The Input Token Cannot Be Transferred صرافی پنکیک

معنای فارسی خطای « The Input Token Cannot Be Transferred» این است :«توکن مورد نظر قابل انتقال نیست».

The Input Token Cannot Be Transferred Pancakeswap

این ارور در سه حالت اتفاق می‌افتد:

  • زمانی که شما یک توکن جعلی از یک پروژه‌ی کلاهبرداری را خریداری می‌کنید. این توکن‌ها به‌راحتی خریداری می‌شوند، اما اصلاً به فروش نمی‌رسند.
  • زمانی که قصد سواپ یک توکن تازه تأسیس یا ایردراپی را دارید، غافل از اینکه فروش و انتقال این ارز تا زمان مشخصی که صاحبان پروژه اعلام کرده‌اند، ممنوع و مسدود است.
  • توکن معتبر است و قبلاً چند بار آن را سواپ کرده‌اید، اما این بار، میزان نقدینگی موجود در استخر به قدری پایین است که کفاف خرید توکن‌های شما را نمی‌دهد.

 

آموزش حل خطای The Input Token Cannot Be Transferred

  • در مورد اول، یعنی وقتی که سعی در فروش یک توکن تقلبی دارید، به آموزش بخش قبلی (رفع ارور «TRANSFER_FROM_FAILED» در پنکیک سواپ) مراجعه کنید.
  • در مورد دوم، باید تا مهلت تعیین شده ایردراپ صبر کنید و سپس اقدام به فروش توکن کنید. به صفحه‌ی توییتر یا سایت رسمی پروژه سر بزنید و دنبال اطلاعات تعیین زمان فروش بگردید.
  • در حالت سوم، توکن را در زمان‌های مختلف، با حجم‌های پایین و با تعیین اسلیپیج 49 بفروش برسانید.

آموزش حل خطا Cannot Estimate Gas در پنکیک سواپ

دو ارور "Gas estimation failed" و "Cannot Estimate Gas" مشابه یکدیگر و هر دو ارور مربوط به محاسبه‌ی کارمزد تراکنش در پنکیک سواپ هستند. 

این دو ارور زمانی رخ می‌دهند که:

  1. توکن جعلی است.
  2. رقم وارد شده، رند نیست و در آن‌ها بیش از حد، ارقام اعشاری به‌کار رفته است.

در مورد اول، همانطور که در بخش (خطای «TRANSFER_FROM_FAILED») توضیح داده شد، می‌توانید با مشاهده‌ی سابقه‌ی تراکنش‌ها به اعتبار توکن پی‌ ببرید. اما اگر مطمئن هستید که توکنی که قصد خرید یا فروش آن را دارید، جعلی نیست، مراحل زیر را طی کنید.

آموزش حل ارور Cannot Estimate Gas در پنکیک سواپ

اسلیپیج را روی 12 تنظیم کنید. (برای آموزش نحوه تعیین اسلیپیج به ابتدای این مطلب "مشکل عدم فروش ارز در پنکیک سواپ" مراجعه کنید.)

رفع ارور Cannot Estimate Gas در پنکیک سواپ

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در پنکیک سواپ دو کادر "to" و "From" وجود دارد. برای حل این ارور، دقت کنید که مقابل رقم وارد شده در کادر "From"، عبارت "Estimated" درج شده باشد. برای ظاهر شدن این عبارت، در کادر "To" به‌طور دستی میزان توکن را رند کنید (ارقام پایانی را صفر وارد کنید). با انجام این‌کار به‌طور اتوماتیک بخش "From" محاسبه می‌شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به ارائه‌ی راهکارهای کاربردی و تصویری برای رفع ارورهای رایج پنکیک سواپ پرداختیم. با بروز مشکلات جدید، این مقاله به‌روز‌رسانی می‌شود. اگر شما هم با مشکل جدیدی مواجه شدید، نگران نباشید، در بخش نظرات مشکل خود را مطرح کنید و مطمئن باشید، پاسخ را همینجا، در همین مطلب خواهید یافت.

✔️اگر تمایل دارید با دریافت آموزش، درآمد خود از ارز دیجیتال را افزایش دهید، به صفحه‌ی آموزش رایگان ارز دیجیتال دنیای ترید سر بزنید! آموزش را فقط از حرفه‌ای‌ها دریافت کنید!

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


62 دیدگاه

    • comments

      پارسا
      ، 14 آبان 1401

      سلام در سایتbcsscan گزینه setSwapAndLiquifyEnabled را برای من نشان نمی‌دهد چیکار کنم؟؟؟؟؟؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 14 آبان 1401

      سلام پارسا عزیز؛ در مواردی که این گزینه نمایش داده نمی‌شود یا فعال نمی شود، راه‌حل پیشنهادی در مرحله‌ی بعدی را تست کنید. یعنی با اسلیپیج بالا سعی کنید در حجم های کم توکن سواپ کنید. موفق باشید.

مطالب مرتبط