قیمت لحظه ای ارز پالیگان؛ معرفی، تحلیل و بررسی آینده ماتیک سابق
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز پالیگان؛ معرفی، تحلیل و بررسی آینده ماتیک سابق

پالیگان (Polygon) یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های ارز دیجیتال است که با افزایش روز افزون تقاضا برای توکن های غیرمثلی (NFT) و پروژه های دیفای، پتانسیل بالایی برای رشد دارد. پروژه پالیگان چیست؟ آیا سرمایه گذاری خوبی محسوب می شود؟ چه زمانی وارد بازار پلیگان شویم؟ در این مطلب از مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، با هم بیشتر درباره این بلاکچین و توکن بومی آن بخوانیم.

شبکه پالیگان چیست؟

پالی‌گان که در زبان فارسی پلیگان و پالیگان نیز نوشته می شود، یک پروتکل مقیاس پذیر است که به موازات اتریوم راه اندازی شده و با یک پل (بریج) به اتریوم متصل است. بنابراین برخلاف اتریوم که بلاکچین لایه یک است، پالیگان یک پروتکل لایه دو محسوب می شود. رمز ارز ماتیک (MATIC) توکن بومی شبکه پالیگان و یک توکن ERC20 است. پالی‌گان برای برداشتن بار تراکم از روی شبکه اتریوم و بنابراین کاهش کارمزدها ایجاد شده است. این پروتکل یک راه حل مقیاس‌پذیر «لایه دو» یا «sidechain» است که امکان انجام تراکنش‌های سریع با کارمزدهای پایین را فراهم می‌کند.

polygon+پالی گان

نام قبلی شبکه پالی‌گان متیک نتورک (Matic Network) بود. در سال 2019 این پروژه به پالیگان تغییر نام داد. یکی از اصلی ترین موارد استفاده از پالیگان، ساخت و اتصال بلاک چین های سازگار با اتریوم است. پالیگان ادعا دارد «اینترنتی برای بلاک‌چین های اتریوم» است؛ زیرا سایر شبکه ها با استفاده از این شبکه می توانند به اتریوم متصل شوند. همچنین یکی از مأموریت‌های اصلی پالی‌گان ارائه راه‌ حل‌های مقیاس ‌پذیر برای پشتیبانی از اکوسیستم چند زنجیره‌ای اتریوم است.

تاریخچه و بنیان گذاران پلتفرم پالیگان Polygon   

 پالی‌گان در ماه اکتبر 2017 تأسیس شد؛ سپس با سرمایه گذاری میلیاردی مارک کوبان، مورد توجه قرار گرفت. بنیانگذار و مدیر عامل پالیگان جینتی کانانی (Jaynti Kanani) جوانی هندی از اهالی حومه احمدآباد در گجرات است. کانانی فرزند یک کارگر کارخانه الماس است، به همین علت وقتی یک شرکت چند میلیارد دلاری تأسیس کرد، مورد تحسین رسانه های سراسر جهان قرار گرفت.ارز ماتیک (MATIC)

کانانی در سال 2017 به عنوان یک مهندس داده در Housing.com  کار می کرد. او برای اولین بار متوجه مشکل مقیاس پذیری و تراکم بالا در شبکه اتریوم پس از اوجگیری محبوبیت یک پروژه NFT  به نام کریپتو کیتی (Crypto Kitties) شد. در تلاش برای حل این مشکل، یک توسعه‌دهنده بلاک چین به نام سندیپ نایوال (Sandeep Nailwal) و یک مشاور تجاری به نام انوراگ آرجون (Anurag Arjun) به این تیم پیوستند. این سه شریک سپس شرکت خود را در بمبئی راه اندازی کردند و تیم پالیگان اینگونه شکل گرفت.

 واقعیت جالب این است که بنیانگذاران پالی‌گان اولین میلیاردرهای ارز دیجیتال هند هستند. تیم پالی‌گان پیش از انتقال به شبکه خود در سال 2019، سهم بزرگی در اکوسیستم اتریوم داشت. اکنون نیز توسط اتریوم پشتیبانی می شود. در زمان اوجگیری کووید 19، کانانی یک صندوق امداد برای هندی ها ایجاد کرد؛ خالق اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بیش از 1 میلیارد دلار ارز شیبا اینو به این صندوق که صندوق امداد رمزارز COVID نام داشت، اهدا کرد.

اعضای اصلی تیم پالیگان

با اعضای اصلی تیم توسعه‌ی پالیگان آشنا شوید!

سندیپ نایوال (Sandeep Nailwal) 

سندیپ نایوال (Sandeep Nailwal) 

لوگو لینکدین- png

Jaynti Kanani

جینتی کانانی (Jaynti Kanani)

لوگو لینکدین- png

 انوراگ آرجون (Anurag Arjun) 

 انوراگ آرجون (Anurag Arjun) 

لوگو لینکدین- png

هدف راه اندازی شبکه پالیگان

شبکه پالیگان یکی از شبکه های زیر مجموعه اتریوم است، بطوریکه نه تنها قابلیت همکاری با تمام زیرساخت‌های موجود اتریومی را دارد، بلکه در عین حال چارچوبی برای همکاری با دیگر بلاکچین های لایه ۲، زنجیره‌های جانبی و بلاک چین‌های مستقل ارائه می‌دهد.

بنابراین، هدف شبکه پالی‌گان را می توان در دو مورد خلاصه کرد:

  • ایجاد یک اکوسیستم چند زنجیره ای، متشکل از بلاک چین های سازگار با اتریوم با قابلیت همکاری متقابل: قابلیت همکاری با پروتکل‌های زنجیره‌ای متقابل اجازه می‌دهد تا اطلاعات بین Polygon و سایر بلاک چین‌ها مبادله شوند.
  • تبدیل اتریوم به یک سیستم کامل، چند زنجیره ای یا اینترنت بلاک چین، شبیه اکوسیستم هایی مانند پولکادات (Polkadot) و کازماس (Cosmos)، البته به اضافه مزایای اتریوم مانند امنیت قوی.

 

پلتفرم پالی‌گان چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین‌های راه‌اندازی شده در شبکه پالیگان، با پروتکل اثبات سهام (PoS) کار می کنند. این شبکه ها به موازات شبکه اتریوم راه اندازی شده و از اعتبارسنجی‌های برون بلاک چینی استفاده می‌کنند و سپس تراکنش‌ها را در زنجیره اصلی اتریوم نهایی می‌کند. این امر می‌تواند به طور قابل توجهی بار تراکم را از بلاکچین اصلی (اتریوم) بردارد که منجر به کاهش تراکم در شبکه و در نتیجه افزایش سرعت تراکنش و کاهش کارمزد یا گس می شود.

polygon پالیگان

پالی‌گان برای افزایش سرعت و کاهش تراکنش‌های اتریوم ایجاد شده است. میانگین مدت زمان لازم برای انجام تراکنش ‌در پالی‌گان ​​4 دقیقه است که بسیار سریع‌تر از اتریوم با میانگین 10 دقیقه است.

پالی‌گان از چه نوع زنجیره هایی پشتیبانی می کند؟

شبکه پلی‌گان از دو نوع زنجیره پشتیبانی می‌کند:

  • زنجیره‌های جانبی، که بلاک‌چین‌های مستقل در زنجیره پالیگان بوده و سازگار با اتریوم هستند.
  • زنجیره‌های اتریومی امن که امنیت آن‌ها با استفاده از شبکه‌ای از اعتبارسنجی‌های حرفه‌ای پالیگان تقویت می‌ شود.

این مکانیسم‌های مقیاس‌گذاری ذکر شده، با هدف افزایش توان عملیاتی تراکنش اتریوم، بدون به خطر انداختن امنیت و ماهیت غیرمتمرکز شبکه و همچنین بدون تخریب تجربه کاربری ساخته شده‌اند.

چند پروژه در زنجیره پالی‌گان وجود دارد؟

بیش از 80 اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) روی پالیگان راه اندازی شده است.

نقشه راه پالی‌گان

برخلاف بسیاری از پروژه های بزرگ بلاک چین، پالی‌گان نقشه راه با تاریخ های دقیق ندارد. با توسعه فناوری بلاک چین، شبکه پالیگان به عنوان پل ارتباطی لایه 2 بلاکچین های اتریومی، به طور مداوم در حال ارائه راه حل های مقیاس پذیری جدید است. این پروژه در حال آماده شدن برای راه اندازی شبکه های اضافی، مانند مجموعه لایه های آپتیمیستیک (Optimistic) و شبکه های ولیدیم (Validum) است.

شباهت‌ها و تفاوت‌های پالی‌گان و اتریوم

شبکه پالیگان روی اتریوم راه اندازی شده و وابسته به آن است. بنابراین شباهت های زیادی با آن دارد. اولین و مهم ترین شباهت این دو شبکه، مربوط به استاندارد است. هر دو شبکه از توکن های استاندارد ERC20 پشتیبانی می کنند. اما تفاوت های مهمی بین این دو شبکه وجود دارد. پالیگان و اتریوم در مواردی مانند عملکرد، ارزش بازار، سرعت تراکنش، هزینه های گس، مقیاس پذیری و الگوریتم های اجماع متفاوت هستند.

در ادامه، تفاوت های کلیدی پالیگان و اتریوم را بخوانید.

اولین تفاوت پالی‌گان و اتریوم: اتریوم برند معتبر

شبکه اتریوم با وجود مشکلات مقیاس پذیری، همچنان توسعه دهندگان و سرمایه گذاران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در واقع، اتریوم با قفل کردن بیش از 56 درصد از ارزش کل قفل شده (TVL) خود، کل اکوسیستم DeFi را در دست دارد.

polygon+etherieum

در حال حاضر 415 پروتکل روی اتریوم راه اندازی شده است. این امر از یک واقعیت پرده برداری می کند و آن این است: اتریوم شبکه اصلی و پالیگان شبکه فرعی است. توسعه دهندگان بزرگ همواره دوست دارند از برند معتبرتری سرویس بگیرند.

دومین تفاوت پالی‌گان و اتریوم: مارکت کپ

اتریوم با 351 میلیارد ارز بازار، پس از بیت کوین، در رتبه دوم قرار دارد، اما پالی‌گان چنین جایگاهی ندارد. ارزش بازار پالیگان تنها 10 میلیارد دلار است، یعنی 35 برابر کمتر از اتریوم. با اینحال، هر دوی آنها در لیست 15 ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار قرار دارند.

سومین تفاوت پالی‌گان و اتریوم: پالیگان شبکه ای پویا

این درست است که هر چه شرکتی بزرگ تر و غول تر باشد، حرکت کندتری دارد. پالی‌گان تنها 3.3 درصد از ارزش کل قفل شده (TVL) را در اختیار دارد؛ با این وجود، موفق به راه اندازی 180 پروتکل شده است و با یک مقایسه ساده می توان به این نتیجه رسید که شبکه پالیگان نسبت به اتریوم پویا و فعال تر است.

چهارمین تفاوت پالی‌گان و اتریوم: اتریوم شبکه ای با امنیت بالا

پروژه پالیگان یک راه حل لایه 2 یا جانبی برای اتریوم است که امکان راه اندازی قراردادهای هوشمند را در اتریوم فراهم می کند. یک پروژه می تواند با استقرار در پالیگان با پرداخت هزینه کمتر، از کلیه مزایای اتریوم، البته به جز امنیت مثال زدنی اتریوم، بهره مند شود.

مقایسه شبکه پالیگان و اتریوم

به طور خلاصه، اتریوم هزینه گس بالا دارد، اما ایمن تر و محبوب تر است. از طرف دیگر، پالی‌گان آنچنان هزینه گس خاصی ندارد، اما امنیت و محبوبیت کمتری دارد.

ویژگی و مزایای شبکه پالیگان

شبکه پالیگان مزایای منحصر بفردی دارد که آن را تبدیل به یکی از ارزشمندترین پروژه ها کرده است.

بزرگترین مزیت پالی‌گان مقیاس پذیری آن است. پالیگان پتانسیل زیادی برای افزایش بار تراکنش دارد. این شبکه مقیاس پذیر است و با افزایش حجم کاربر، کندی در شبکه رخ نمی دهد، در نتیجه می توان از آن برای پذیرش انبوه استفاده کرد. در حال حاضر حداکثر سرعت تراکنش پالی‌گان 65 هزار تراکنش در ثانیه است. به طور نظری، این عدد قابلیت افزایش به میلیون ها تراکنش در ثانیه را دارد، اما هنوز مشخص نشده که در مقام عمل چنین چیزی امکان پذیر است یا خیر.

کاربردهای توکن ماتیک (Matic token) 

  • توکن ماتیک توکن اصلی و بومی پالی‌گان است و دارندگان ماتیک می توانند از تخفیف کارمزد بهره مند شوند.
  • پالیگان یک اکوسیستم مقیاس پذیر و کاربر پسند بوده و برای راه اندازی اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) بسیار مناسب است .

ارز ماتیک (MATIC)

  • شبکه ماتیک رابط و API و کیت های پرداخت (SDK) را در برنامه های کاربردی، قرار می دهد و بدین ترتیب این برنامه ها را قادر به پذیرش انواع مختلف ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت می کند.
  • دارایی های درون بازی استاندارد ERC721 دارند و می توان ان ها را در زنجیره های جانبی ماتیک خرید و فروش کرد.

 

آیا پالیگان شبکه مستقل دارد؟

پالیگان یک شبکه مستقل نیست. بلکه یک راه حل لایه 2 برای اتریوم است.

خرید و فروش پالیگان (ماتیک) : از کدام صرافی ماتیک بخریم

ماتیک ارز معتبری است و در لیست تمامی صرافی های داخلی و خارجی قرار دارد.

 

بهترین صرافی برای ایرانیان، به منظور خرید توکن متیک
صرافی کوینکس Huobi Global+logo
کوینکس (Coinex) Huobi Global کوکوین (Kucoin) بیتفینکس(bitfinex)

MATIC/BTC- MATIC/USDT

MATIC/USDC

MATIC/ETH- MATIC/ BTC

MATIC/USDT

MATIC/BTC-MATIC/USDT

MATIC/UST

MATIC/USD- MATIC/BTC

MATIC/UST

کیف پول های پالیگان و ارز دیجیتال ماتیک

پالیگان یک پوژه اتریومی است؛ بنابراین ارز بومی آن، ماتیک یک ارز استاندارد ERC 20 است. در نتیجه تمامی کیف پول های اتریومی از این توکن پشتیبانی می کنند. این شبکه گیف پول مخصوص به خود را طراحی کرده است که قابلیت افزودن کیف پول نرم افزاری در پلتفرم خود را دارد.

کیف پول پالیگان

بهترین کیف پول های پالیگان (MATIC) :

شما می توانید  با مراجعه به آدرس https://wallet.polygon.technology /  با استفاده از دکمه بنفش “connect a wallet”  در گوشه سمت راست، کیف پول خود را به شبکه پالیگان متصل کنید و کیف پولتان را به صورت تحت وب داشته باشید:

اتصال کیف پول به شبکه پالیگان

بهترین کیف پولهای ماتیک
trustwallet logo  trezor crypto wallet icon png transparent Metamask+متاماسک crypto wallet png icon transparent
ledger crypto wallet icon png اتمیک والت crypto wallet png icon transparent myEther wallet icon png transparent

آیا Matic یک سرمایه گذاری خوب برای سال 2022 است؟

آپا پالیگان آینده دار است؟ آیا توکن ماتیک مناسب برای سرمایه گذاری است؟ ارزهای دیجیتال بی ثبات بوده و رشدشان تابع احساسات خریداران و فروشندگان است.

پیش بینی MATIC برای سال 2022 عمدتاً مثبت به نظر می رسد.

پیشبینی می شود این ارز تا پایان سال 2022، به 3 دلار برسد. در زیر آینده ارز ماتیک از دیدگاه معروفترین سایت های پیشبینی قیمت را ببینید:

پیش بینی سایت ولت اینوستر

این سایت برای پالیگان 385 درصد رشد در یک دوره 5 ساله پیش بینی می کند. پیش بینی قیمت برای 5 سال آینده (آوریل 2027) 6.701 دلار آمریکا است.

پیش بینی سایت کوین پدیا

انتهای سال 2022: 2.21

انتهای سال 2023: 6.69

انتهای سال 2027: 10.9

پیش بینی سایت دنیای ترید

از دیدگاه کارشناس وبسایت دنیای ترید، افزایش قیمت یک ارز به عوامل بنیادین زیادی نظیر وضعیت کلی بازار ارز دیجیتال و بیت کوین، توسعه ها و ارتقاهای پروژه، استقبال معامله گران، احساسات کلی بازار و غیره وابسته است.

پیش بینی قیمت ماتیک (Matic) رمز ارز شبکه پالیگان (Polygon)

از لحاظ تکنیکال، ارز ماتیک در مسیر رشد قرار دارد و از جایگاه خوبی نزد سرمایه گذاران برخوردار است. این پروژه هندی ارزشمند است و توانسته بنیانگذاران خود را تبدیل به اولین میلیاردهای کریپتویی هندوستان کند. صرفنظر از شرایط بنیادین این پروژه در آینده که هیچکس از ان خبر ندارد، تنها با در نظر گرفتن آهنگ رشد فعلی این ارز، به نظر می رسد ارز ماتیک تا سال 2027، رشد قیمت مثبتی تجربه کند و به سطح 9.5 دلار برسد. بنابراین با توجه به قیمت فعلی 1.38 دلار، پیش بینی می شود تا سال 2027، این ارز حدود 625 درصد رشد کند.

انتهای سال 2022: 4.3

انتهای سال 2023: 5.3

انتهای سال 2027: 9.5

آیا ماتیک به 10 دلار می رسد؟

برای ماتیک افزایش بلندمدت پیش بینی می شود.ممکن است تا سال 2025 قیمت از مرز 10 دلار عبور کند. با سرمایه گذاری بلندمدت 5 ساله، انتظار می رود که ماتیک بیش از 500٪ رشد کند.

از نظر وبسایت دنیای ترید بعید به نظر می رسد که این ارز تا سال 2027 به 10 دلار برسد، ولی امکان این رشد رد نمی شود.

شبکه پالیگان خبر از عرضه «دو محصول عظیم» داد. به گزارش بخش اخبار ارز دیجیتال دنیای ترید، این روزها تعداد آدرسهای دارنده ارز ماتیک در رتبه سوم میان آدرس های فعال در بلاکچین در بازه 7 روزه قرار گرفت، همچنین اعلام این خبر بنیادین اخیر، موجب قوت بخشیدن به روند صعودی توکن ماتیک (MATIC) در سه روز اخیر شده است.

نشانه های ریکاوری و تغییر روند ماتیک

داده های بلاکچینی نشان می دهند که احتمالاً روند نزولی ماتیک به پایان خود نزدیک می شود.

 

معمولاً پیش بینی پایان روند نزولی کاری دشوار و نیازمند دسترسی به دانش تکنیکال و اطلاعات فاندامنتال است. با تشخیص پایان روند نزولی، می توان به موقع به صورت اسپات خرید کرد و از رشد قیمت بهره مند شد.

 

 

مدل IOMAP پیرامون قیمت نشان می دهد که بیش از 27500 آدرس قبلاً بیش از 3.41 میلیارد ماتیک را با قیمت متوسط 1.72 دلار خریداری کرده اند. همانطور که در نمودار زیر مشهود است، 48.25 درصد افزایش در مقایسه با 41.55 درصد زیان، ثبت شده است.

نمودار IOMAP برای ارز ماتیک

نمودار IOMAP برای ارز ماتیک (MATIC)

آیا توکن ماتیک به سمت سوددهی حرکت می کند؟

شبکه پالیگان (Polygon) یک شبکه قوی و مقیاس پذیر در ارز دیجیتال است. توکن اصلی شبکه پالیگان، ماتیک، یک توکن استاندارد ERC-20 است.

Polygon دارای اصول بنیادین قوی و نقشه راه قانع کننده است، بنابراین معامله گران همواره نسبت به آن خوش بین بوده اند. با این حال، مدت 3 ماه است که ارز ماتیک در روند نزولی سطوح حمایتی را یکی پس از دیگری از دست داده است. از 27 دسامبر 2021 تا کنون، توکن MATIC پس از افت بیش از 58 درصدی نسبت به بالاترین سطح خود، به نظر می رسد که اکنون در حال سقوط است. ماتیک که زمانی به حدود 3 دلار هم رسید، اکنون کمتر از 1.65 دلار معامله می شود. اما آیا این ارز به واقع در حال سقوط است یا به سادگی در روزهای پایانی دوره سه ماهه ریزش خود به سر می برد؟

علت های بنیادین ریکاوری ارز ماتیک

تیم پالیگان در توییت 24 مارس خود، با اعلام عرضه «دو محصول عظیم» در آینده نزدیک سعی در تهییج جامعه خود کرد، همچنین با افزودن یک نکته به این توییت در مورد اکوسیستم چند زنجیره ای خود، جامعه را در آشفتگی قرار داد. توییت 24 مارس پالیگان به شرح زیر است:

توییت 24 مارس پالیگان در مورد عرضه دو محصول عظیم

توییت 24 مارس پلی گان در مورد عرضه دو محصول عظیم

ترجمه توییت پالیگان:

خانواده پالیگان آماده باش!عرضه دو محصول عظیم در راهه. ?

نکته: اکوسیستم چند زنجیره ا ی اتریوم پالیگان می ره که بترکونه ?

بعلاوه، پالیگان در سایت خود، به ارتقای EIP-1559 که بسیار از سوی جامعه درخواست شده بود، پرداخت و افزود قرار است طی این ارتقا توکن سوزی ماتیک صورت گیرد و چند اصلاحیه نیز برای اعتبار سنجی ها به وقوع بپیوندد.

با توجه به اینکه هارد فورک لندن در ماه ژانویه، به شبکه اصلی Polygon رسید، امکان توکن سوزی ماتیک و مشاهده بهتر کارمزد تراکنش ها با الهام از شبکه اتریوم میسر خواهد بود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارزc98

تحلیل تکنیکال و پیشبینی آینده ارز ماتیک (MATIC)

طبق داده های شرکت تحلیلی نانسن (Nansen)، در هفته گذشته، ارز ماتیک در رتبه سوم آدرس های فعال در بلاکچین در بازه 7 روزه برای معاملات اسپات قرار گرفت.

پس از انتشار این گزارش، جامعه پالیگان شروع به تکرار سناریوهای صعودی کرد. برخی معتقد بودند که Polygon به زودی تغییر روند می دهد و سطح 2.9 دلار را پس می گیرد و بدین ترتیب، به زودی زیان های اخیر خود را جبران می کند.

شکل گیری دو کندل صعودی روی نمودار هفتگی ماتیک ممکن است یکی از نشانه های تغییر روند این ارز باشد. اگر کندل دوم صعودی سطح 1.733 را شکسته و بالای آن بسته شود، به احتمال قوی، تغییر روند تأیید می شود.

نمودار هفتگی ماتیک به تتر -منبع: تریدینگ ویوو

نمودار هفتگی ارز ماتیک- منبع تریدینگ ویوو

در نمودار روزانه ماتیک، سطح RSI بالای 50 و خط آر اس آی، SMA 14 روزه را به سمت بالا قطع کرده است. همچنین واگرایی در RSI، استوک استیک و CCI نشان می دهد که امروز شاهد روند صعودی روی نمودار ماتیک خواهیم بود.

نمودار روزانه ماتیک به تتر- منبع: تریدینگ ویوو

نمودار روزانه ماتیک به تتر- منبع تریدینگ ویوو

 با این وجود، به وقوع پیوستن سناریوی افزایش قیمت در ماه آوریل با دشواری هایی مواجه خواهد بود؛ زیرا اخیراً شبکه پالیگان با یک مشکل در سراسر شبکه مواجه شده بود که موجب مسدود شدن تراکنش ها و ایجاد برخی از خرابی‌ها ‌شد. البته تیم پالیگان یک Hotfix را که شامل یک ارتقای جزئی برای حل مشکلات ناشی از آخرین به‌روزرسانی بود، منتشر کرد. با این وجود هنوز احساسات منفی در مورد این خرابی در جامعه به کلی از بین نرفته است. پالیگان علاوه بر رفع مشکل اخیر، پچ جدید زنجیره Bor را از انسداد خارج کرد و با این کار امکان تولید بلوک های جدید در زنجیره Polygon را فراهم کرد. حال باید دید که این مورد برای ماینرها جذاب خواهد بود و آیا روند صعودی ایجاد شده در روزهای اخیر ادامه خواهد یافت یا خیر.

برخی از سایت های معتبر پیش بینی قیمت، پس گرفتن سطح 2.9 دلار در یک بازه سه ماهه را بسیار محتمل دانسته و سیگنال خرید به صورت اسپات را می دهند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: تفاوت سیگنال اسپات و فیوچرز

و اما سخن پایانی

اگر بخواهیم پالیگان را در چند حط خلاصه کنیم، باید بگوییم پالی‌گان به عنوان یک آداپتور بین شبکه اتریوم و سایر پروتکل ها عمل می کند. توسعه دهندگان می توانند از این آداپتور برای اتصال بلاک چین و برنامه های غیرمتمرکز خود به اکوسیستم اتریوم متصل و سپس بدون نیاز به بلاک چین اتریوم، از آن استفاده کنند.

زنجیره جانبی ماتیک را به عنوان بخشی مفیدی از جهان بزرگ اتریوم در نظر بگیرید که اجرای گسترده پروژه و تجربه کاری مثبت را برای مشتریان فراهم می کند. هر نرم افزار غیرمتمرکز اتریومی می تواند با مهاجرت به پالیگان، تمامی ویژگی های اتریوم، به علاوه سرعت بیشتر و کارمزد تراکنش کمتر را تجربه کند. اما در نظر داشته باشید که امنیت اتریوم بیشتر از پالیگان است.

آینده ارز ماتیک در یک افقی 5 ساله 500 درصد رشد مثبت است و خرید و هولد این ارز، توسط بزرگان ارز دیجیتال پیشنهاد می شود. اما مراقب باشید! در صورت خریداری ارز، به طور دائم وضعیت کلی بازار را رصد کنید. بازار ارز دیجیتال پرنوسان است و هر اتفاقی ممکن است در آن رخ دهد.

برای یادگیری نکات پایه ای و کلیدی ارز دیجیتال، به صفحه آموزش ارز دیجیتال رایگان وبسایت دنیای ترید مراجعه فرمایید.

سؤالات متداول (FAQ)

 

شبکه پالیگان (Polygon) چیست؟

پلتفرم Polygon شبکه ای است که در هند راه اندازی شده و توسط توکن MATIC، یک توکن استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌شود، این بلاکچین با هدف اتصال و رشد پروژه‌ها و بلاک چین‌های سازگار با اتریوم راه‌اندازی شده است. ارز بومی این شبکه ماتیک (MATIC) نام دارد و برای اداره و ایمن سازی شبکه Polygon و پرداخت کارمزد تراکنش استفاده می شود.

مدل IOMAP چیست؟

IOMAP مخفف عبارت "In/Out of the Money Around Price" به معنای «ورود/ خروج جریان پول در قیمت خاص» و بر میانگین قیمت خرید سرمایه گذاران یک ارز دیجیتال، در مقابل قیمت فعلی آن اشاره دارد. این مدل آدرس‌های کیف پول های ارز دیجیتال  را که با قیمت متوسط بالاتر یا کمتر از قیمت فعلی بازار خرید کرده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند.

پیش بینی قیمت ارز ماتیک

برخی از سایت های معتبر پیش بینی قیمت، پس گرفتن سطح 2.9 دلار در یک بازه سه ماهه را بسیار محتمل دانسته و سیگنال خرید به صورت اسپات را می دهند.

آیا ارز ماتیک در کوتاه مدت به 3 دلار می رسد؟

کارشناسان ارز دیجیتال دستیابی به 3 دلار در سه ماهه آینده را برای ارز ماتیک پیش بینی می کنند.

آیا سرمایه گذاری در ارز ماتیک خوب است؟

ماتیک (MATIC) یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های ارز دیجیتال به شمار می رود که با افزایش تقاضای توکن‌های غیرمثلی (NFT) و همچنین پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که هر روز بیشتر و بیشتر بر روی بلاکچین پالیگان راه اندازی می شوند، پتانسیل بالایی برای رشد دارد. در حال حاضر ارز ماتیک از لحاظ ارزش بازار، رتبه 16 را دارد و تیم قدرتمندی پشت این شبکه قرار دارد. بنابراین از لحاظ بنیادین ارز خوبی است و سرمایه گذاری روی آن پیشنهاد می شود.

زنجیره‌ جانبی اتریوم چیست؟

به موازات بلاکچین اتریوم که زنجیره‌های اصلی است. زنجیره های جانبی اتریومی شکل گرفته است. این زنجیره ها موجب کاهش تراکم در اتریوم و در نتیجه کاهش کارمزد شبکه اتریوم می شوند. در ازای آن، اتریوم نیز با الگوریتم اثبات سهام، امنیت این شبکه ها را بالا می برد. این شبکه ها بواسطه پل یا بریج به بلاکچین اصلی که اتریوم است، متصل می شوند.

به این شبکه های جانبی راه حل لایه 2 نیز گفته می شود. زیرا بر روی بلاکچین لایه 1 که بلاکچین پایه است، راه اندازی می شوند.  

مجموعه لایه های آپتیمیستیک چیست؟

لایه های آپتیمیستیک به منظور کاهش هزینه‌های بالای گس (Gas) و افزایش سرعت تراکنش، به موازات زنجیره اصلی اتریوم در لایه 2 قرار می‌گیرند. مجموعه های آپتیمیستیک می‌توانند پیشرفت‌هایی قابل توجهی در مقیاس‌پذیری ارائه دهند زیرا به‌طور پیش‌فرض، هیچ محاسباتی را انجام نمی‌دهند و پس از یک تراکنش، حالت جدید را به شبکه اصلی پیشنهاد می‌کنند یا تراکنش را تأیید می‌کنند. چندی است پروتکل‌های پیشرو دیفای(DeFi) ، در حال پیاده‌سازی لایه اپتیمیستیک (Optimistic) در شبکه اتریوم هستند.

شبکه ولیدیم (validium) چیست؟

شبکه ولیدیم یک راه حل مقیاس بندی لایه 2 است که در آن، اعتبار همه تراکنش ها با استفاده از اثبات دانش صفر (ZKP) اجرا می شود. این شبکه به منظور کاهش بار شبکه اتریوم، داده ها را به صورت برون زنجیره ای (off-chain) ذخیره می کند.

 

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه