مای اتر ولت: معرفی، بررسی و دانلود کیف پول MyEtherWallet
ارز دیجیتال

مای اتر ولت: معرفی، بررسی و دانلود کیف پول MyEtherWallet

بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال، به طور پیش‌فرض دارای کیف پول نرم افزاری هستند که در پلتفرم آن‌ها موجود است. گاهی اوقات کاربران به جای انتقال دارایی خود به کیف پول شخصی، آن‌ها را در کیف پول‌های صرافی نگه می‌دارند. این کار وجوه کاربران را در معرض هک شدن قرار می‌دهد. پس بهتر است کیف پول شخصی خود را همین حالا دانلود کنید!

در این مقاله از سلسله مقالات ارز دیجیتال دنیای ترید، قصد داریم به بررسی کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet) بپردازیم، نقاط ضعف و قوت این کیف پول را بیان کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که آیا کیف پول مای اتر ولت از امنیتی خوبی برخوردار است یا خیر.

کیف-پول-مای-اتر-والت-در-یک-نگاه

کیف پول مای اتر ولت چیست؟

کیف پول مای اتر ولت، یک پورتال منبع باز و یک کیف پول گرم رایگان است. این کیف پول در سال 2015 عرضه به بازار شد و ظرف مدت کوتاهی به چنان محبوبیتی دست یافت که در دوران رونق عرضه‌های اولیه توکن‌های استاندارد ERC-20، ماهانه حدود 1.2 میلیون کاربر جذب شبکه اتریوم می‌کرد.

نسخه‌های مختلف این کیف پول، شامل نسخه تحت وب، افزونه مخصوص گوگل کروم و نسخه اندروید است. همچنین به تازگی تیم MEWیک نسخه بتا از این کیف پول برای آیفون عرضه کرده است.

با توجه به اینکه پورتال یک رابط کاربری منبع باز است، MEW با تمام سیستم عامل‌های محبوب مانند ویندوز، لینوکس، مک و غیره، هم برای کامپیوتر و هم برای تلفن‌های هوشمند قابل استفاده است.

با استفاده از مای اتر ولت، کاربران قادر خواهند بود ارز دیجیتال خود را، به جای ذخیره آنلاین، بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنند. گاهی از مای اتر ولت به عنوان «کیف پول کاغذی» نیز یاد می‌شود؛ زیرا کلید خصوصی آن بصورت آفلاین ذخیره شده و بنابراین از کاربران می‌خواهد که کلید خصوصی را روی کاغذ چاپ کرده و در یک مکان امن نگهداری کنند.

MEW خطر ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول‌های آنلاین را حذف می‌کند، اما تأمین امنیت رایانه شخصی، خود یک مسئله دیگر است.

کیف پول مای اتر ولت یک صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال نیست؛ بنابراین نمی‌توان در آن به مبادله ارزهای دیجیتال پرداخت. این کیف پول تنها یک بلاک چین اتریوم است که کاربران در آن می‌توانند کلیدهای رمزنگاری و کیف‌ پول‌های اتر را که برای خرید، ذخیره و معاملات کوین و توکن اتریوم مورد نیاز است، تولید کنند. می‌توان از کیف پول‌های تولیدی این نرم افزار، برای تراکنش‌های مختلف بلاک چینی، مانند امور معاملاتی استفاده کرد.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بایننس اسمارت چین چیست؟

ویژگی و قابلیت‌های کیف پول مای اتر ولت (MyEtherWallet)

  • پورتال رایگان و متن باز است؛
  • به کاربران اجازه ایجاد کیف پول انفرادی می‌دهد؛
  • پرتال اختصاصی اتر و آلتکوین‌های مربوط به شبکه اتر است؛
  • به هیچ عنوان ذخیره ارز دیجیتال انجام نمی‌دهد. بلکه وسیله‌ایست برای ذخیره ارز دیجیتال روی دستگاه یا کیف پول سخت‌افزاری.
  • یک کیف پول کاغذی محسوب می‌شود. لازم است کاربران کلیدهای خصوصی روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود ذخیره کرده و خود به شخصه عهده‌دار امنیت کلیدهای خصوصی خود باشند.

امنیت کیف پول مای اتر ولت

MyEtherWallet به‌صورت آنلاین از طریق نرم افزار MEW تولید می شود، اما به خودی خود، یک کیف پول آنلاین نیست. پس از ایجاد حساب کاربری توسط کاربران، به هیچ عنوان اطلاعات حساب و کیف پول (کلید خصوصی) در سرورهای MEW ذخیره نمی شوند. در عوض، کاربران می‌توانند آن را در یک برگه چاپ کرده و به عنوان کیف پول کاغذی همراه خود داشته باشند و یا در کامپیوتر خود ذخیره کنند.

این امر موجب می‌شود کاربران کنترل کامل کیف پول و ارزهای دیجیتال خود را در دست گیرند، که در مورد کیف پول‌های آنلاین یا گرم امکان پذیر نیست. سرورهای MyEtherWallet هیچ گونه مسئولیتی در قبال ایمنی و امنیت وجوه کاربران قبول نمی‌کنند. و این کاملاً بر عهده کاربران است که از زمان تولید کلیدهای خصوصی خود، موارد امنیتی را رعایت کنند.

 

تیم MyEtherWallet همواره توصیه می‌کند که هنگام تایپ پروتکل پورتال، عبارت "https: //" را حتماً با s پایانی تایپ کنید و بسیار محتاط باشید. بسیاری از کاربران قربانی حملات فیشینگ شده‌اند که منجر به از دست رفتن داده‌های محرمانه و حتی از دست دادن دارایی های دیجیتالی فقط به دلیل تایپ پروتکل اشتباه شده‌اند.

 

 

توکن‌های پشتیبانی شده توسط کیف پول مای اتر ولت

همانطور که از عنوان کیف پول MEW پیداست، کیف پول مای اتر ولت، تنها مخصوص توکن شبکه اتریوم بوده و با ارزهای دیجیتالی نظیر اتریوم، اتریوم کلاسیک و دیگر توکن‌های استاندارد ERC-20 مانند چین لینک سازگار است؛ بنابراین می‌توان با استفاده از این امکان، اتریوم یا دیگر توکن‌ها را به صورت مستقیم یا از طریق کیف پول‌های سخت افزاری لجر نانو مدل اس، ترزور و غیره مدیریت کرد؛ در نتیجه اگر کاربران بخواهند اتر را به هر رمز ارز دیگری مانند بیت کوین تبدیل کنند، باید از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کنند.

MyEtherWallet به گونه‌ای طراحی شده است که به طور انحصاری بر روی شبکه اتریوم، بایننس اسمارت چین و پلی گان کار می‌کند و در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد این پلتفرم برنامه‌ای برای کشف سازگاری آن فراتر از این شبکه‌ها داشته باشد.

کاربرد استفاده از کیف پول مای اتریوم ولت

چه کارهایی می‌توان با کیف پول مای اتر ولت انجام داد؟ آیا مای اتر ولت صرفاً یک کیف پول است یا امکانات دیگری نیز دارد. این یک پرسش ساده ولی مهم است. در پاسخ باید گفت:

با استفاده از قابلیت های مای اتر ولت می‌توان موارد زیر را انجام داد:

  1. ایجاد کیف پول جدید برای اتریوم
  2. ارسال و دریافت اتریوم وتمامی توکن‌های ایجاد شده با استاندارد ERC20
  3. ادغام با کیف پول‌های مختلف از جمله نرم‌افزار تلفن‌ همراه، افزونه متاماسک و دیگر کیف پول‌های موجود در شبکه اتریوم و جمع آوری تمامی دارایی ارز دیجیتال موجود در شبکه اتریوم در یک کیف پول
  4. امکان تبدیل ارزهای مختلف از جمله توکن‌های ERC20، اتریوم، اتریوم کلاسیک، بیت کوین و ریپل
  5. قابلیت کار با قراردادهای هوشمند
  6. انجام کلیه فرایند تراکنش‌ها به صورت آفلاین و با امنیت بالا

آموزش ادغام کیف پول‌های اتریوم با مای اتر ولت

چندین راه برای دسترسی به سایر کیف پولهای نرم‌افزاری یا سخت افزاری اتریوم از طریق مای اتر ولت وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه انتخاب گزینه “Access My Wallet” موجود در داشبورد پورتال است. در این قسمت چند گزینه موجود است:

  • Software: کیف پول نرم‌افزاری مانند تراست ولت.
  • MEW CX: ادغام با کیف پول متاماسک.
  • Hardware: کیف پول سخت افزاری مانند لجر نانو اس، دیجیتال بیت باکس، ترزور و ...
  • MEW wallet: کیف پول جدید مای اتریوم ولت برای اندروید یا آیفون. ولت‌هایی مانند ولت لینک یا ولت کانکت.

آموزش ساخت کیف پول مای اتر ولت

برای ساخت کیف پول مراحل زیر را دنیال کنید:

  • پیش از هر اقدامی، همانطور که در بالا نیز تأکید کردیم،حتماً پروتکل سایت را بررسی کنید. از پروتکل "https: //" استفاده کنید و نه "http". حتماً آدرس را دستی تایپ کنید و روی لینک خاصی کلیک نکنید.
  • اطمینان حاصل کنید در نوار URL، نماد سبز "MYEtherWALLET"را نمایش می‌دهد.
  • در صفحه اصلی سایت روی گزینه “Create a new wallet” کلیک کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت

در اینجا سه گزینه پیشنهاد داده شده است :

  • Get new wallet app: اپلیکیشن موبایل
  • Buy a hardware wallet: خرید کیف پول سخت افزاری
  • Software: دانلود و راه اندازی نسخه تحت وب

گزینه اول برای نصب کیف پول در موبایل است. برای دانلود این نرم‌افزار از لینک اصلی سایت مای اتریوم ولت، از این گزینه استفاده کنید.

آموزش ایجاد کیف پول مای اتر ولت برای اندروید

کیف پول مای اتر ولت برای گوشی هوشمند دو نسخه اندروید آیفون دارد. در این مقاله نحوه نصب و راه اندازی نسخه اندروید را توضیح می دهیم. نسخه آیفون نیز مشابه همین نسخه است. برای ایجاد کیف پول مای اتر ولت برای اندروید، دو راه وجود دارد که در شکل زیر مشخص شده است.

شما هم با کلیک روی گزینه اول، هم با مراجعه به پایین صفحه و کلیک رو آیکن نصب برای گوشی به صفحه گوگل پلی منتقل می‌شوید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت برای اندروید-1

  • در گوشی هوشمند خود، روی این گزینه کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، بسته به موبایل خود، یکی از گزینه‌های دانلود برای آیفون یا اندروید را انتخاب کنید.
  • در صفحه‌ گوگل پلی، روی گزینه [Install] کلیک کنید.
  • پس از اتمام دانلود و نصب روی گزینه [Create a free wallet] کلیک کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت برای اندروید-2

تمامی مراحل را طی کنید.

  • یک رمز عبور تعیین کنید و آن را دوباره تکرار کنید.
  • در پایان نرم افزار از شما می‌خواهد عبارات امنیتی را فعال کنید. این قسمت اختیاری است. با زدن گزینه "Back up Now” قابلیت پشتیبان گیری با واژگان کلیدی را فعال کنید. در صورتیکه گوشی شما گم شد یا برای آن مشکلی پیش آمد، شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید نسخه ای جدید نصب کرده و اطلاعات کیف پول خود را در گوشی جدید بازیابی کنید. با زدن کلید "I will risk it”  (پیشنهاد نمی‌شود) از این مرحله عبور کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت برای اندروید-3

  • اکنون نرم افزار 24 واژه تصادفی و امنیتی در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آن‌ها را یادداشت و در جای امنی نگهداری کنید.
  • سپس در مرحله بعدی، نرم افزار برای چک کردن واژگان امنیتی ترتیب واژگان را سؤال می‌کند. پاسخ دهید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت برای اندروید-4

اکنون کیف پول شما آماده است. در قسمت "Adevanced feature”می‌توانید تمامی ویژگی‌های وبسایت را در نسخه اندروید بیابید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت برای اندروید-5

 

خرید کیف پول سخت افزاری طرف قرارداد مای اتر ولت

کیف پول مای اتر ولت با چندین کیف پول‌های سخت افزاری همکاری دارد و همواره پیشنهاد می‌دهد که کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری در کنار یکدیگر استفاده شود.

خرید کیف پول سخت افزاری طرف قرارداد مای اتر والت

با انتخاب گزینه دوم "Buy a hardware wallet" در صفحه اصلی لیستی از کیف پول‌های سخت افزاری نمایش داده خواهد شد. قابلیت انتقال و ذخیره ارز دیجیتال از مای اتر ولت به این کیف پول‌ها وجود دارد.

همکاری کیف پول مای اتریوم ولت با کیف پولهای سخت افزاری

آموزش ایجاد کیف پول مای اتر ولت نسخه تحت وب

برای ایجاد کیف پول از طریق نسخه نرم‌افزاری روی گزینه سوم کلیک کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت نسخه تحت وب

در اینجا دو گزینه برای ایجاد کیف پول نرم افزاری در دسترس است که سایت هشدار عدم امنیت در این خصوص داده است.

  • Key store file
  • Mnemonic phrase

ایجاد کیف پول مای اتر والت نسخه تحت وب-1

ایجاد کیف پول مای اتر ولت با استفاده از روش Key store file

در این روش یک فایل برای دانلود در اختیار شما قرار داده می‌شود که با رمز عبوری که خود انتخاب می‌کنید، رمزگذاری خواهد شد. در هر بار استفاده، برای دسترسی به کیف پول نیاز به فایل و پسورد و بارگذاری این فایل خواهد بود.

  • به وب‌سایت www.Myetherwallet.com بروید.
  • بر روی گزینه «Create a New Wallet» کلیک کنید.
  • گزینه «Key store file» را انتخاب کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Key store file

اکنون باید کی استور خود را دانلود کنید. روی گزینه سبز رنگ “Acknowledge and download” کلیک کنید.

بدانید و آگاه باشید که:

  • نباید کی استور خود را گم کنید.
  • نباید آن را با کسی به اشتراک بگذارید.
  • حتماً از آن مثل یک دارایی بسیار با ارزش، یک فایل پشتیبان خارج از کامپیوتر و در فلش یو اس بی تهیه کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Key store file-2

  • اکنون کی استور دانلود می‌شود. دقت داشته باشید که دسترسی با فایل کی استور فقط جهت استفاده آفلاین و استفاده از ویژگی ذخیره سرد یا آفلاین است.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Key store file-3

  • اکنون کیف پول شما ایجاد شد. برای دسترسی، روی “access wallet” کلیک کنید.
  • می‌توانید در صفحه‌ای که وارد آن شدید، گزینه‌های کیف پول را ببینید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Key store file-4

آموزش ایجاد کیف پول مای اتر ولت با استفاده از روش Mnomic phrases

در این روش می‌توان کیف پول مای اتریوم ولت را، با استفاده از قابلیت بازیابی باواژگان امنیتی نصب و ایجاد کرد.

در صورت بروز اتفاق برای کامپیوتر یا ویندوزتان دو گزینه کی استور و 12 واژه امنیتی برای بازیابی حساب کمک خواهند کرد.

برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • به صفحه اصلی سایت رفته و در قسمت “Create new wallet” روی گزینه “Software” کلیک کنید.
  • گزینه دوم “Mnemonic phrase” را انتخاب کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Mnomic phrases-۱

  • در صفحه‌ای که باز می‌شود 12 واژه بازیابی را به ترتیب یادداشت کرده و “I wrote them down” را بزنید. حتماً این واژگان را در جای امنی نگهداری و از به اشتراک گذاشتن آن خودداری کنید.

ایجاد کیف پول مای اتر والت با استفاده از روش Mnomic phrases-2

  • پس از این نرم افزار از شما می خواهد که این عبارات را به ترتیب صحیح وارد کنید، سپس کیف پول شما ایجاد می شود.

دسترسی به حساب مای اتریوم ولت با استفاده از گزینه key store fille

در صورت مفقودی دستگاهتان یا از بین رفتن دسترسی به حساب کیف پولتان، می‌توانید اطلاعات آن را در دستگاه دیگر بازیابی کنید. راه‌های زیادی برای دسترسی به کیف پول خود دارید. برای این کار، بسته به روش ایجاد کیف پول، نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

فعالسازی گزینه بازیابی در کیف پول مای اتریوم ولت-1-Private Key

  • در قسمت “access my wallet” روی گزینه “Software” کلیک کنید.

در اینجا انواع روش‌های بازیابی آمده است.

روش‌های بازیابی اطلاعات کیف پول مای اتر ولت

به طور مثال، در صورتیکه از گزینه key store fille برای ایجاد کیف پول خود استفاده کرده‌اید، به قسمت "software” بروید.

فعالسازی گزینه بازیابی در کیف پول مای اتریوم ولت- key store1

  • گزینه “key store” را انتخاب کنید.

فعالسازی گزینه بازیابی در کیف پول مای اتریوم ولت- key store

  •  "Select file" را بزنید، فایلی را که هنگام ثبت نام ذخیره کرده‌ و از آن فایل پشتیبان تهیه کرده‌اید، بارگذاری کنید.

به همین ترتیب از هر روشی که برای ایجاد کیف پول استفاده کرده‌اید، کلیدهای مربوط به آن روش را در اختیار دارید و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به راحتی اطلاعات حساب خود را بازیابی کنید.

نحوه افزودن توکن سفارشی به کیف پول مای اترولت

می‌توان تمامی توکن‌های ERC20 را به کیف پول مای اتر ولت اضافه کرد. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که توکن شما در لیست توکن‌های موجود در کیف پول وجود ندارد.

  • وارد کیف پول خود شوید.
  • در نوار جستجو نام توکن مورد نظر خود را جستجو کنید.
  • اگر توکن را در لیست یافته‌ها می بینید ، اما موجودی ندارد، در این حالت، این توکن را نادیده بگیرید و به کار خود ادامه دهید.
  • اگر توکن خود را در لیست یافته‌ها نمی بینید، باید آن را به کیف پول خود اضافه کنید.

جستجوی اطلاعات توکن

برای افزودن یک توکن سفارشی به کیف پول مای اتر ولت، به سه قسمت اطلاعات نیاز داریم:

  • آدرس قرارداد،
  • تعداد رقم اعشار،
  • نماد.

همه این اطلاعات را می توان از طریق مرورگر بلاک چین اتریوم، مانند Etherscan.io یا Ethplorer.io یافت. در این قسمت نحوه پیدا کردن این مورد را از طریق مرورگر Etherscan.io آموزش خواهیم داد.

به سایت اتر اسکن بروید.

اگر قبلاً توکنی را خریداری کرده‌اید، باید موجودی حساب داشته باشید. بنابراین اکنون که می‌خواهید آن را به کیف پول مای اتر ولت خود اضافه کنید، باید در نوار جستجو آدرس عمومی “public address” خود (0x…) را جستجو کنید.

جستجوی اطلاعات توکن در سایت اتر اسکن

اگر موجودی ندارید و می‌خواهید قبل از دریافت توکن، آن را اضافه کنید، در نوار جستجو، نام آن را جستجو کنید.

نحوه افزودن توکن به کیف پول مای اتر والت-1.jpg

توکن خود را در لیست کشویی موجودی توکن‌ها پیدا کنید. روی توکن مورد نظر خود کلیک کنید تا به صفحه اطلاعات توکن منتقل شوید.

جستجوی اطلاعات توکن در سایت اتر اسکن-2

در اینجا، آدرس قرارداد و رقم اعشار را در سمت راست خواهید یافت. تعداد ارقام اعشار را به خاطر بسپارید و روی آدرس قرارداد کلیک کنید تا به صفحه اصلی توکن منتقل شود.

یافتن آدرس قرارداد توکن در مای اتریوم والت

این آدرس را در کپی کرده و به صفحه مای اتر ولت بازگردید. در بالای لیست توکن‌ها، روی گزینه "+ Custom Tokens" کلیک کنید تا صفحه افزودن توکن سفارشی باز شود.

نحوه افزودن توکن سفارشی به کیف پول مای اتروالت

اکنون آدرس قرارداد را در کادر بالا پیست کنید، نماد توکن (مخفف) را در کادر دوم وارد کنید و آخرین عدد اعشاری را وارد کنید. سپس روی «Save» کلیک کنید.

نحوه افزودن توکن سفارشی به کیف پول مای اتروالت-2

و اما سخن پایانی

مای اتر ولت کیف پولی است که بسیاری از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد. توکن‌های بلاکچین اتریوم، بایننس اسمارت چین، پلی گان، توکن‌های غیرمثلی و تمامی پروژه‌های غیر متمرکز در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند.

یکی از بزرگترین مزایای مای اتر ولت این است که کلیدهای خصوصی روی سرور اصلی ذخیره نمی‌شوند و تنها دارنده کیف پول مسئول نگهداری از این کلیدهاست. این امر به طور همزمان می‌تواند از نظر بسیاری از کاربران، به عنوان نقطه ضعف تلقی شود. چرا که در صورت از بین رفتن این کلیدها، دارایی کاربر عملاً نابود می‌شود.

نکته پایانی اینکه اگر دارایی قابل توجهی دارید، ما در رسانه فارکس و ارزهای دیجیتال دنیای ترید، همواره توصیه می‌کنیم که کیف پول‌های گرم را به همراه کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید تا دارایی شما در امنیت کامل بماند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بهترین کیف پول سرد ارز دیجیتال

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه