علت خطای تراکنش‌های تترOUT OF ENERGY | آموزش رفع مشکل
اخبار ارز دیجیتال

علت خطای تراکنش‌های تترOUT OF ENERGY | آموزش رفع مشکل

چند روزی است که انتقال و تراکنش‌های توکن‌های شبکه‌ی ترون با استاندارد trc20 در انواع کیف پول‌ها بخصوص تراست ولت و لجر، با مشکل مواجه شده و ارور می‌دهد. این خطا که به خصوص، هنگام انجام تراکنش‌های تتر TRC20 رخ می‌دهد، توسط کاربران گزارش شده است.

 

  •  
  • 🔰با تصویب آخرین پیشنهاد حاکمیتی شبکه  ترون که جزئیات بروزرسانی آن در آخرین آپدیت گیت هاب این شبکه گزارش داده شده است، کارمزد انرژی در شبکه افزایش یافته است.
  • 🔰پس از این ارتقا، ارسال توکن‌های استاندارد شبکه ترون (trc20)، مانند تتر در کیف پول‌ها ممکن است با شکست مواجه شود و خطای OUT_OF_ENERGY بدهد.
  • 🔰محدودیت کارمزد در کیف پولهایی مانند لجر و تراست ولت به 30 TRX افزایش یافت. زین پس برای پرداخت کارمزد تراکنش حداقل 30 ترون در کیف پول خود موجودی داشته باشید.
  •  

 

فعلاً بیشتر کیف پول‌های موبایلی مانند تراست ولت و نسخه‌های اندرویدی سایر کیف پول‌ها مشغول رفع این خطا هستند. اما در بروزرسانی‌های کیف پول‌های دسکتاپی و سخت‌افزاری این خطا رفع شده است. پس برای رفع ارور در کیف پول‌های دسکتاپی و سخت افزاری خود، آن ها را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید و برای رفع مشکل در کیف پول‌های نرم افزاری منتظر انتشار آپدیت جدید باشید.

علت بروز خطا در انتقال و تراکنش تتر چیست؟

به گزارش دنیای ترید، ارتقای اخیر شبکه‌ی ترون علت اصلی بروز این خطاست که عمدتاً خطای OUT_OF_ENERGY را شامل می‌شود.

بر اساس داده‌های Tronscan، پیش از این ارتقا، بیش از 85 درصد از زمان اجرای CPU شبکه‌ی ترون، صرف اجرای چند قرارداد کم ارزش و یا حتی تقلبی می‌شدند. به همین دلیل، جامعه‌ی ترون تشخیص داد که این مشکل می‌تواند از یک سو منجر به کندی شبکه و کلاهبرداری شود و از سوی دیگر، به کاهش رشد اکوسیستم dApp بیانجامد.  

ظرفیت بلاکچین ترون محدود است و زمانی که این شبکه با تعداد زیادی از تراکنش‌های اسپم پر می‌شود، سایر تراکنش‌ها باید زمان بیشتری در انتظار تأیید تراکنش بمانند که تجربه‌ی بسیار بدی هم برای کاربران و هم برای توسعه‌دهندگان dApp خواهد بود. به همین علت، جامعه‌ی ترون لایحه‌ی «مدل انرژی پویا» را به رأی گذاشت. این پیشنهاد به منظور افزایش کارمزد تراکنش‌های کم‌ارزش و تقلبی مطرح شد و هدف از آن، تضمین استحکام، تنوع و توسعه‌ی متعادل اکوسیستم، بدون تأثیر بر سایر dApp‌ها ذکر شد.

خطا در کیف پول لجر

خطای  OUT OF ENERGY به این صورت است که تراکنش شما با شکست مواجه می شود و پیام خطای زیر در TronScan نمایش داده می‌شود.

پیغام خطای out of energy  در کیف پول لجر

پس از نهایی شدن تصمیم حاکمیتی ترون، انتقال توکن در این بلاکچین نیاز به سوزاندن انرژی دارد. در کیف پول لجر، تراز انرژی شما در حساب Ledger Tron نشان داده می شود.

نمایش تراز انرژی در کیف پول لجر

به طور روزانه، مقداری انرژی میان تمام حساب‌های فعال Tron توزیع می‌شود، اما انرژی اضافی را نیز می‌توان با فریز یا استیک کردن TRX به دست آورد.

فریز کردن ترون برای رفع ارور out of energy

اگر حساب Ledger Tron شما انرژی کافی برای پوشش کارمزد تراکنش انتقال ارز موجود نباشد، ارز TRX برای تولید انرژی اضافی سوزانده می شود.

اگر در این مرحله TRX کافی در کیف پول شما موجود نباشد، انرژی تراکنش تمام می‌شود و با شکست مواجه می شود. برای رفع این مشکل، پیش از انجام تراکنش، مقداری ترون به مدت چند روز استیک کنید.

خطا در کیف پول تراست ولت

اخیراً پیشنهاد حاکمیت Tron کارمزد انرژی را به 30 واحد ترون افزایش داد. این بدان معنی است که برای خرید انرژی برای جابجایی توکن‌هایتان، باید TRX بیشتری توسط حساب شما سوزانده شود، وگرنه در تراست ولت، مطابق تصویر زیر، با ارور FAILED_OUT_OF_ENERGY مواجه می شوید. 

ارور OUT OF ENERGY  در تراست ولت

این خطا توسط کاربران و بخصوص هنگام انتقال یا خرید ارز تتر استاندارد TRC20 گزارش شده است و علت اصلی آن، ارتقای اخیر شبکه‌ی ترون است. تا زمانی که این ارتقا توسط کیف پول تراست ولت پوشش داده شود، شما این ارور را خواهید دید و انجام تراکنش‌های کلیه‌ی ارزهای شبکه‌ی ترون به طور موقت، غیرفعال خواهد بود.

این مشکل در بیشتر کیف پول‌های دسکتاپی رفع شده ولی در کیف پولهای نرم افزاری بخصوص تراست ولت هنوز به طور کامل، برطرف نشده است.  انتظار می رود در بروز رسانی بعدی این خطا از بین برود.

  • ✔️توجه داشته باشید، پس از بروزرسانی کیف پول تراست ولت، برای پرداخت کارمزد هر تراکنش، حداقل 30 واحد ترون در نظر بگیرید. 
  • ✔️یکی از کارها برای کاهش کارمزد شبکه‌ی ترون، استیک ارز TRX است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش رفع تمامی ارورهای تراست ولت

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام