قیمت لحظه ای کاردانو؛ معرفی کامل، تحلیل و بررسی آینده ADA
ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای کاردانو؛ معرفی کامل، تحلیل و بررسی آینده ADA

کاردانو چیست؟ این روزها که بازار ارز دیجیتال داغ است، شاید این سؤال ذهنتان را مشغول کرده باشد که آینده کاردانو چطور است؟ آیا سرمایه‌گذاری امروز در ارز ADA پرسود خواهد بود؟ این مطلب به تحلیل فاندامنتال ارز ADA اختصاص دارد. در این مقاله نه تنها نمودار و قیمت لحظه‌ای ارز کاردانو (ADA) ارائه شده، بلکه به تمامی سؤالات شما پیرامون این ارز پاسخ داده می‌شود. 

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: بلاک چین چیست؟

کاردانو چیست؟

کاردانو یک بلاک چین با مکانیزم اثبات سهام (POS) است که مدعیست هدفش فراهم آوردن امکان ایجاد تغییرات جهانی مثبت در صنعت بلاکچین توسط "نوآوران، رویا پردازان و تغییر دهنده ها" است. بلاکچین کاردانو از شبکه‌های هوشمند پیشتاز است. این بلاکچین قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند با سرعت بالا و کارمزد پایین را دارد. به همین علت از سوی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) مورد استقبال قرار گرفته و روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است.

شبکه‌ی کاردانو در سال ۲۰۱۷ بنیان گذاری و ارز دیجیتال بومی آن کاردانو، با نماد ADA به عنوان یک ارز دیجیتال حاکمیتی راه‌اندازی شد. 

در 22 سپتامبر 2022، تیم توسعه‌ی کاردانو هارد فورک Vasil را اجرا کرد. این هارد فورک به منظور بهبود قابلیت‌های قرارداد هوشمند، افزایش توان عملیاتی زنجیره، کاهش کارمزدها و در عین حال تقویت اعتبار تراکنش‌ها راه‌اندازی شد.

شما می‌توانید اطلاعات کامل این کریپتو را در جدول زیر مشاهده بفرمایید.

جدول اطلاعات جامع ارز کاردانو ada icon
🌐 نام انگلیسی ارز  Cardano
📌 نماد ارز   ADA
آدرس پلتفرم  cardano.org
📃 وایت پیپر لینک دانلود
📍 عرضه کل  45,000,000,000 واحد ADA
📍 عرضه در گردش  35,045,020,830 واحد ADA
📁 دسته بندی ارز 10 ارز برتر
آدرس مرورگر  https://cardanoscan.io
توییتر توییتر  https://twitter.com/Cardano_CF
 تلگرام تلگرام https://twitter.com/pepecoineth
گیت هاب https://github.com/input-output-hk

در 22 سپتامبر 2022، تیم توسعه‌ی Cardano هارد فورک واسیل Vasil را اجرا کرد. این ارتقا در جهت دستیابی به ارزش‌های مهمی راه‌اندازی شد که چند مورد از آن‌ها عبارتند از:

  1. بهبود قابلیت‌های قرارداد هوشمند،
  2. افزایش توان عملیاتی بلاکچین،
  3. کاهش کارمزدها،
  4. تقویت اعتبار تراکنش‌ها.

ارز کاردانو چیست؟

ارز کاردانو با نماد ADA کوین بومی بلاکچین کاردانو است. نام این ارز از اسم کوچک آدا لاولیس (Ada Lovelace)، اولین برنامه نویس جهان گرفته شده. توکن‌های ADA برای پرداخت کارمزد تراکنش در پلتفرم کاردانو مورد نیاز است و همچنین به دارندگان این ارز حق رای در مسائل مهم شبکه‌ی کاردانو را می‌دهد. 

ارز کاردانو (ADA)، یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده است که با توجه به زیر ساخت‌ها و اهداف آن، آینده‌ی روشنی برای آن وجود دارد. 

اگر برای شما سؤال است که چگونه می‌توان با استفاده از ارز ADA کسب درآمد کرد، می‌توانید کارهای مالی زیر را در جهت کسب درآمد از کاردانو انجام دهید.

  1. خرید و فروش ADA در بخش فیوچرز صرافی‌ ارز دیجیتال: مناسب برای تریدهای حرفه‌ای با دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (افرادی که این دانش را ندارند، می‌توانند از واچلیست ارز دیجیتال دنیای ترید استفاده کنند.)
  2. سرمایه‌گذاری در ارز ADA در بخش اسپات صرافی‌ ارز دیجیتال: مناسب برای تریدهای حرفه‌ای با دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال (افرادی که این دانش را ندارند، می‌توانند از واچلیست ارز دیجیتال دنیای ترید استفاده کنند.)
  3. سرمایه گذاری در ارز ADA با روش استیک در استخرهای سهام‌گذاری : فقط در شرایط بولران پیشنهاد می‌شود.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: فرق اسپات و فیوچرز چیست؟

تاریخچه‌ کاردانو

  1. کاردانو در سال 2015 توسط چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از اعضای مؤسس اتریوم تاسیس شد.
  2. جذب سرمایه‌ی اولیه‌ی کاردانو از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) در سال 2017 انجام شد که طی آن، بیش از 60 میلیون دلار جمع آوری شد.
  3. اولین نسخه‌ی بلاک چین کاردانو در سپتامبر 2017 راه اندازی شد که بر ایجاد لایه‌ی تسویه کاردانو و الگوریتم اجماع اوروبوروس (Ourboros) تمرکز داشت.
  4. در مرحله‌ی بعدی، کاردانو بر روی بهینه‌سازی تمرکززدایی با اعمال تغییر در نودها به نفع نودهای اجرا شده توسط جامعه کار کرد.
  5. مرحله‌ی بعدی در نقشه‌ی راه کاردانو، شامل فعالسازی قراردادهای هوشمند بود.
  6. در حال حاضر، کاردانو در مرحله‌ی افزایش مقیاس بندی است و بر بهبود عملکرد و پایداری شبکه تمرکز دارد.
  7. مرحله بعدی در نقشه‌ی راه کاردانو دوره‌ی ولتر خواهد بود. در این دوره قرار است شبکه‌ی کاردانو به یک اکوسیستم خودپایدار تبدیل می‌شود، یعنی با کاهش وابستگی به تیم توسعه، تمامی پیشرفت‌ها به صورت خودکار با رأی اعضای جامعه حاصل می‌شود. این مهم با افزایش مشارکت دارندگان کاردانو برای تأثیرگذاری بر توسعه این بلاکچین عملی می‌شود. همچنین مقدار معینی از کارمزد تراکنش‌ها، پس از رأی‌گیری برای تأمین مالی فعالیت‌های شبکه کنار گذاشته می‌شود.

استخراج کاردانو (ADA)

احتمالاً برای شما این سؤال پیش آمده که چگونه می‌توان از استخراج کاردانو کسب درآمد کرد؟ آیا ارز ADA قابل استخراج است؟ باید در پاسخ بگوییم. نخیر، به هیچ عنوان!

همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد، بلاکچین کاردانو با الگوریتم اثبات سهام فعالیت می‌کند. همان طور که می‌دانید فقط ارزهای اثبات کار (PoW) قابل ماین هستند و ارزهای اثبات سهام را نمی‌توان استخراج کرد. بنابراین هر گونه نرم افزار یا اپلیکیشنی که ادعای کسب درآمد از طریق استخراج کاردانو را دارد کلاهبرداری است.

به جای این گزینه شما می‌توانید از طریق استیکینگ یا سهام گذاری، در اعتبارسنجی تراکنش‌ها مشارکت داشته باشید. با این حال، توجه داشته باشید، بدون آگاهی از بازارهای مالی و اقتصاد کلان و تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری در این زمینه دربردارنده‌ی ریسک زیاد است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: استعلام سایت‌های کلاهبرداری

چه چیزی کاردانو را منحصر به فرد ساخته است؟

کاردانو یکی از بزرگترین بلاک‌چین‌هایی است که با موفقیت مکانیزم اثبات سهام را عملی کرده است. این مکانیزم در مقایسه با اثبات کار که توسط بیت کوین به‌کار گرفته می‌شود، مصرف انرژی کمتری دارد. 

کاردانو از مکانیزم منحصربه‌فرد اثبات سهام معروف به Ouroboros استفاده می‌کند که در آن هر زنجیره به چندین دوره یا اپوک (epoch) تقسیم می‌شود. از آنجایی که هر دوره را می‌توان بی‌نهایت تقسیم کرد، بلاک چین کاردانو از نظر تئوری بی‌نهایت مقیاس پذیر است و امکان اجرای همزمان چندین تراکنش را فراهم می‌کند.

امنیت شبکه کاردانو چگونه تامین می شود؟

هک کردن بلاکچین کاردانو کار بسیار دشوار و نزدیک به غیرممکن است و به یک تیم حرفه‌ای و سرمایه‌های عظیم سازمانی نیاز دارد. 

Cardano از چندین مکانیسم برای اطمینان از یکپارچگی و امنیت پلتفرم استفاده می‌کند، این مکانیزم‌ها عبارتند از:

  1. الگوریتم اثبات سهام: کاردانو از پروتکل اثبات سهام استفاده می‌کند که کنترل شبکه از طریق حمله‌ی 51 درصدی را به صفر می‌رساند، زیرا برای انجام این کار نه تنها به ثروت هنگفتی نیاز هست، بلکه ماهیت جامعه محور و ضد نهنگ کاردانو اجازه‌ی چنین کاری را نمی‌دهد.
  2. معماری چند لایه: معماری کاردانو به گونه ای طراحی شده است که بسیار ماژولار است و چندین لایه امنیتی و عملکردی در آن تعبیه شده است. این رویکرد به اجزای مختلف پلتفرم اجازه می دهد تا مستقل از یکدیگر عمل کنند که تأثیر هرگونه نقض امنیتی احتمالی را به حداقل می‌رساند.
  3. امنیت قراردادهای هوشمند: قراردادهای هوشمند کاردانو با تمرکز بر جلوگیری از آسیب‌پذیری‌هایی مانند حملات ورود مجدد و خطاهای سرریز (overflow error) طراحی شده‌اند تا از امنیت بالایی برخوردار باشند.

تمرکز کاردانو بر امنیت، تأیید رسمی و مشارکت جامعه، آن را به یکی از ایمن‌ترین بلاک چین‌های حال حاضر تبدیل کرده است. با این حال، این پلتفرم قطعاً نقطه ضعف‌های کشف نشده‌ای دارد و کاملاً در برابر حملات یا آسیب پذیری‌ها مصون نیست. در نتیجه، برای کاربران مهم است که جوانب احتیاط را با حفاظت از امنیت کلیدهای خصوصی خود و استفاده از کیف پول‌ها و صرافی‌های معتبر رعایت کنند.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: انواع شبکه بلاکچین

پیش بینی قیمت کاردانو 

بررسی تاریخی کاردانو نشان می‌دهد مشابه دوران پس از ادغام این پلتفرم بین سال‌های 2018 و 2020، این ارز پتانسیل رشد 3000 درصدی را دارد!

همان طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت Cardano بین سال‌های 2018 و 2020 یک دوره رکود را تجربه کرد. این دوره شاهد نوسان قیمت ADA بین 0.10 تا 0.028 دلار بود، روندی که به مدت 665 روز ادامه داشت. پس از این مرحله که یک انباشت طولانی به شمار می‌آمد، روند صعودی 3000 درصدی آغاز شد.

نمودار پیش بینی قیمت کاردانو - تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

در حال حاضر، ADA در شرایط مشابهی قرار دارد. مدت 330 روز است که ADA در یک حرکت سایدوی در محدوده‌ی 0.46 الی 0.24 دلار، در حرکت است. با در نظر گرفتن پرایس اکشن و سابقه‌ی ADA به نظر می‌رسد در حدود فوریه 2024 شاهد یک شکست صعودی خواهیم بود.

اما سؤال اینجاست. پس از شکست صعودی، کاردانو احتمالاً چه مقدار رشد خواهد کرد؟

دن گامباردلو (Dan Gambardello) بنیانگذار شرکت کریپتو کپیتال ونچر (Crypto Capital Venture)، پیش‌بینی کرده است که در چرخه صعودی بعدی ممکن است کاردانو تا 7.80 دلار رشد کند. در مقایسه با قیمت فعلی ADA، این تقریباً یک افزایش 2400 درصدی است که با توجه به تاریخچه قیمت کاردانو منطقی به نظر می‌رسد.

بنیان گذاران کاردانو چه کسانی هستند؟

کاردانو توسط چارلز هاسکینسون راه‌اندازی شد. این شخص یکی از چهره‌های معروف و تأثیرگذار در ارز دیجیتال است.

  تیم توسعه دهنده کاردانو

وی سابقه‌ای طولانی در صنعت رمز ارز دارد؛ در کارنامه‌ی کاری وی، مشارکت در بنیان‌گذاری شبکه‌ی اتریوم و تأسیس شرکت IOHK، شرکت پشتیبان بلاک چین کاردانو قرار دارد. در حال حاضر، هاسکینسون به عنوان مدیرعامل این شرکت مشغول فعالیت است.

هاسکینسون علاوه بر کارآفرینی در حوزه‌ی تکنولوژی، یک ریاضیدان نیز هست. در سال ۲۰۲۰، شرکت وی که فعال در تکنولوژی است حجمی از ارز ADA به ارزش 500 هزار دلار را به آزمایشگاه توسعه و تحقیقات بلاک‌چین دانشگاه Wyoming اهدا می‌کند.

وی در مصاحبه‌ای جالب با مجموعه‌ی غول‌های کریپتویی کوین مارکت کپ (CoinMarketCap's Crypto Titans) آغاز آشنایی با دنیای رمز ارزها را سال ۲۰۱۱، یعنی 2 سال پس از راه‌اندازی بیت کوین ذکر کرد و افزود:

خیلی تصادفی و تفریحی شروع کردم به استخراج و ترید بیت کوین!

اما تاریخ اولین ارتباط حرفه ای هاسکینسون با حوزه‌ی ارز دیجیتال سال ۲۰۱۳ است. در آن سال وی یک دوره‌ی آموزشی در مورد بیت کوین برگزار می‌کند و از حضور بیش از ۸۰.۰۰۰ دانشجو در این دوره شگفت زده می‌شود.

هاسکینسون اعتقاد دارد که این بلاکچین غیرقابل هک است و به علت مکانیسم اجماعی که دارد، امکان حمله‌ی 51 درصدی و در اختیار گرفتن کنترل شبکه صفر است. 

و اما سخن پایانی...

ارز دیجیتال Cardano با نماد ADA، به عنوان یکی از 10 ارز بزرگ دنیا مطرح است. با توجه به اهداف و نقشه‌ی راه مدونی که که برای کاردانو تعریف شده، ارز ADA از جمله موارد ارزشمند برای سرمایه گذاری به نظر می‌رسد. البته که هرگونه سرمایه گذاری همواره با ریسک همراه است. برای کاهش این ریسک لازم است که ابتدا در این حوزه آموزش ببینید و سپس با تحقیق و مطالعه برای کسب درآمد وارد این حوزه شوید.

مجموعه‌ی دنیای ترید با دوره آموزش ارز دیجیتال رایگان در مسیر آمادگی و موفقیت شما در این حوزه‌ی نوپا در کنار شما خواهد بود.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌شود: ارز dydx

سؤالات متداول (FAQ)

در صورت داشتن سؤالات بیشتر، آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

1- کاردانو چیست؟

شبکه‌ی کاردانو یک بلاکچین اثبات سهام (PoS) در صنعت ارز دیجیتال است که در سال 2017 راه اندازی شد. ارز دیجیتال این شبکه کاردانو با نماد ADA، یکی از 10 رمز ارز برتر از لحاظ مارکت کپ است.

2- ارز کاردانو در کدام صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود؟

کاردانو ارز معتبری است و همه‌ی صرافی‌های معتبر این ارز را در لیست خود قرار داده‌اند. بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان به منظور خرید و فروش ADA صرافی‌ هوبی گلوبال، کوینکس و بینگ ایکس است. بهترین صرافی ایرانی برای معاملات رمز ارز ADA، صرافی نوبیتکس است.

3- بهترین کیف پول کاردانو کدام است؟

کاردانو کیف پول اختصاصی خود به نام یورویی ولت را دارد و اجازه‌ی خرید و فروش و استیک این ارز را نیز به کاربران می‌دهد. با این حال کیف پول سیف پال (Safe Pal) نیز برای این ارز مناسب است.

4- جایگاه کاردانو در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

کاردانو چندین سال است که جزو 10 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار قرار دارد. این ارز دیجیتال از لحاظ فاندامنتالی جایگاه خوبی دارد و بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که در شرایط بولران، ابتدا کاردانو 10 دلاری و سپس  کاردانو 150 دلاری دور از انتظار نیست.

5- آیا کاردانو الان خریدنی است؟

سرمایه گذاری در بازار کاردانو از لحاظ فاندامنتالی تأیید شده است. اما از لحاظ تکنیکالی برای دریافت سود، باید به دنبال نقطه ورود مناسب به بازار این ارز دیجیتال بود. برای اطلاعات بیشتر به قسمت پیش بینی قیمت کاردانو مراجعه فرمایید.

6- چه تعداد کوین کاردانو (ADA) در گردش قرار دارد؟

کاردانو دارای محدودیت عرضه 45 میلیارد واحد کوین است. تا اوایل سال 2022، در مجموع 35 میلیارد واحد ADA در گردش است. این یعنی هنوز حدود 10 میلیارد واحد توکن باقیست. 

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه