لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی+بررسی کامل
ارز دیجیتال

لیست بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی+بررسی کامل

اگر با جستجوی عبارت «لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی» به این مطب رسیده‌اید، حتماً می‌دانید که برای ساکنین ایران، ثبت نام در یک صرافی ایرانی یک انتخاب نیست، بلکه یک باید غیر قابل اجتناب است. ایرانی‌ها با دلار کار نمی‌کنند، بلکه ابتدا ریال را وارد صرافی‌های ایرانی می‌کنند و بعد می‌توانند با ریال خود ارزهای محبوب را خریداری کنند یا آن را تبدیل به تتر کنند و از طریق انتقال ارز دیجیتال، به بازار بزرگ جهانی متصل شوند. این روزها با توجه به تحریم‌های بین المللی، بسیاری از معامله‌گران، ترجیح می‌دهند فقط با صرافی‌های ایرانی کار کنند. اینجا با بهترین صرافی‌های ایرانی آشنا می‌شوید.

در انتخاب صرافی حساس باش!

چرا باید در انتخاب صرافی دقت کنیم؟ چه معیارهایی برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی مطرح است؟ 

چه یک معامله‌گر با تجربه باشید، چه مبتدی، حتماً باید انتخاب یک صرافی خوب را در اولویت‌های خود قرار دهید. معیارهای یک صرافی ایرانی خوب عبارتند از:

  1. ثبت شرکتی با مدیرعامل مشخص با سابقه کاری مرتبط؛
  2. امنیت بالا (لایه‌های امنیتی مناسب مانند ذخیره سازی سرد، تأیید دو عاملی و ...)؛
  3. تیم پشتیبانی کارآزموده و پشتیبانی دائمی؛
  4. تسویه حساب لحظه‌ای؛
  5. حجم معاملات بالا و نقدشوندگی مناسب؛
  6. پوشش ارز مناسب؛
  7. پوشش شبکه‌ی مناسب؛
  8. قیمت رقابتی؛
  9. کارمزدهای رقابتی؛
  10. فرایند احراز هویت سریع.

ما در دنیای ترید هر یک از این معیارهای 10 گانه را به دقت بررسی کرده‌ایم، با تیم پشتیبانی این صرافی‌ها تماس گرفته‌ایم و پس از اطمینان از سرعت پاسخگویی و مهارت تیم پشتیبانی صرافی، اکنون آن را به شما معرفی می‌کنیم.

 

  • ⚠️ بدیهی است که کنترل‌های کارشناس دنیای ترید به معنای تأیید 100 درصدی نیست. شما باید اخبار را دنبال کنید و در صورت مشاهده‌ی هرگونه مورد مشکوک سریع با صرافی تسویه حساب کرده و مشکل را در رسانه‌ها گزارش دهید.

 

لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

  • حجم معاملات 24 ساعته در زمان نگارش مقاله استعلام شده و می‌تواند معیاری برای مقایسه باشد.
  • سابقه صرافی در زمان نگارش مقاله (2 شهریور 1402) بررسی شده و به سال است.
لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی
ردیف نام  سابقه 

تعداد ارز 

کارمزد 

حجم معاملات 

فیوچرز

آدرس وبسایت بررسی و آموزش
1 والکس 5.5  100 0.03 الی 0.35 277 میلیارد https://wallex.ir donyaye-trade button
2 بیت پین 1.5  120 0.1 الی 0.3 217 میلیارد https://bitpin.ir donyaye-trade button
3 نوبیتکس 6 90 0.25 الی 0.6 80 میلیارد ✔️ https://nobitex.ir donyaye-trade button
4 رمزینکس 5.5 167 0.07 الی 0.2 45 میلیارد https://ramzinex.com donyaye-trade button
5 اکسیر 5.5 63 0.12 الی 0.9 44 میلیارد https://pro.exir.io donyaye-trade button
6 تبدیل 4 200  0.03 الی 0.35   15 میلیارد ✔️ https://tabdeal.org  donyaye-trade button
7 ارز پایا  5.5 66 0.2 11 میلیارد https://arzpaya.com donyaye-trade button

اولین صرافی ایرانی خوب: والکس

صرافی والکس با نام ثبتی «خلق ثروت سرزمین پارسه» و شماره ثبتی ۵۷۷۸۶۸، از سال 1398 فعالیت می‌کند و  با بیش از 150 کارمند، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین صرافی ایرانی شناخته می‌شود. والکس یکی از صرافی‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی است، همچنین در سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز عضویت دارد.

صرافی والکس

از مزایای صرافی والکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. امنیت بالا با کیف پول اختصاصی و قابلیت ذخیره‌ی سرد؛
  2. دارای ربات معامله‌گر؛
  3. پشتیبانی از شبکه‌ی لایتنینگ بیت کوین و شبکه‌های اتریوم، بیت کوین، ترون، بایننس اسمارت چین؛
  4. رتبه‌ی اول در حجم معاملات و عمق بازار؛
  5. اعطای وام فوری یکماهه به میزان دوبرابر اعتبار کاربر در صرافی؛
  6. اداره‌ی صرافی توسط هیئت مدیره و تعویض سالانه‌ی مدیرعامل.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی والکس» مراجعه کنید.

دومین صرافی ایرانی خوب: بیت پین

صرافی بیت پین با نام ثبتی «سنا ایمن مبادله (منطقه آزاد انزلی)» و شناسه‌ی ملی 14009960142، یک صرافی نوپاست. پلتفرم بیت پین در سال 1400 پایه‌گذاری شده است؛ با این حال، با کمک تبلیغات و خدمات استثنایی، توانسته در مدت زمان اندکی جایگاه خود در صنعت ارز دیجیتال را پیدا کند. 

صرافی بیت پین

بیت پین یک شرکت بزرگ با حدود 75 کارمند است. این صرافی به دلیل راه‌اندازی بخش استاپ اوردر، از سوی معامله‌گران مورد استقبال قرار گرفته و دومین حجم معاملات میان صرافی‌های ایرانی را دارد. اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای هستید، بیت پین برای شما جذاب خواهد بود.

از مزایای صرافی بیت پین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. پشتیبانی از شبکه‌ی لایتنینگ بیت کوین و شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین؛
  2. دارای معاملات استاپ لاس و تیک پرافیت؛
  3. رتبه‌ی دوم از لحاظ حجم معاملات و عمق بازار؛
  4. اعطای وام آنی؛

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی بیت پین» مراجعه کنید.

سومین صرافی ایرانی خوب: نوبیتکس

صرافی نوبیتکس معروفترین صرافی ایرانی است و بسیاری بر این اعتقادند که این صرافی بهترین پلتفرم است. با توجه به سابقه‌ی دامنه، پلتفرم نوبیتکس در سال 1397 راه‌اندازی شد و از این حیث قدیمی‌ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است. این صرافی در سال 1400 با نام «راهکار فناوری نویان» در سازمان اسناد و املاک به عنوان یک شرکت به ثبت رسید و رسمیت بیشتری پیدا کرد.

صرافی نوبیتکس

نوبیتکس حساسیت زیادی در لیست کردن ارزهای دیجیتال دارد و فقط ارزهای معتبر را در لیست خود قرار می‌دهد. با این‌حال، همواره در حال آپدیت کردن لیست ارزهای دیجیتال خود است. 

نوبیتکس از لحاظ حجم معاملات 24 ساعته، رتبه‌ی سوم در لیست ما را دارد. این پلتفرم از بیشتر شبکه‌های معروف اتریوم، بیت کوین، ترون، بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

از مزایای صرافی نوبیتکس می‌توان به اعتبار بالا، راه‌اندازی بخش معاملات تعهدی و بازار رقابتی آن اشاره کرد.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: آموزش انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت

چهارمین صرافی ایرانی خوب: رمزینکس

اگر حجم معاملات ماهانه‌ی شما تا حدودی بالاست و به دنبال یک صرافی معتبر و کم کارمزد هستید، صرافی رمزینکس به شما پیشنهاد می‌شود. این صرافی در لیست ما کم‌ترین کارمزد را داراست. 

صرافی رمزینکس با نام ثبتی «نوآوران تجارت رمزینه» با شناسه‌ی ملی 14009372096 در شهریور سال 1399 به ثبت رسیده است. این صرافی یکی از پلتفرم‌های بسیار بروز است که به سرعت ارزهای ترند را شناسایی و لیست می‌کند. 

صرافی رمزینکس

در کل، صرافی رمزینکس یک انتخاب مناسب برای معامله‌گرانی است که تمایل به کسب سود در جهت ترند بازار ارز دیجیتال دارند و از دسته‌ی خرده فروشان با حجم معاملات متوسط ماهیانه (حدود 50 میلیون) هستند.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی رمزینکس» مراجعه کنید.

پنجمین صرافی ایرانی خوب: اکسیر

صرافی اکسیر به عنوان پنجمین صرافی از نظر حجم معاملات است. این صرافی در سال 1399 با نام «فن آوری زنجیره بلوک اکسیر» و با شناسه ملی ۱۴۰۰۹۷۸۸۲۲۴ به ثبت رسیده است.

صرافی اکسیر ادعا دارد که از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های ارز دیجیتال است. اکسیر پشتیبانی مناسبی دارد و می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌های شما در نظر گرفته شود.

صرافی اکسیر

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی اکسیر» مراجعه کنید.

ششمین صرافی ایرانی خوب: تبدیل 

صرافی تبدیل، یکی دیگر از صرافی‌های جذاب ایرانی است. این پلتفرم در سال 1400 با عنوان «پيشگامان عصر نوين شريف» و با شناسه‌ی ملی 14009951776 به ثبت رسیده است. تبدیل یک صرافی نوپاست، اما قابلیت‌های نوآورانه‌ی زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، به تازگی در این صرافی، بخش معاملات فیوچرز با عنوان «معاملات تعهدی» راه‌اندازی شده است و به کاربران امکان بهره‌بردن از هر دو جهت بازار در معاملات لانگ و شورت را می‌دهد.

صرافی تبدیل

با اینکه حجم معاملات این صرافی، نسبت به 5 رقیب دیگر پایین است و در مقام ششم قرار دارد، مزایای این صرافی باعث استقبال معامله‌گران ایرانی می‌شود. از مزایای اصلی این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دارا بودن بخش آموزش ارز دیجیتال؛
  2. دارا بودن بخش معاملات تعهدی با اهرم 3X.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی تبدیل » مراجعه کنید.

هفتمین صرافی ایرانی خوب: ارز پایا

صرافی ارز پایا بهترین پلتفرم از لحاظ سهولت احراز هویت است. پلتفرم ارزپایا محصول شرکت «بيتا رز تراز نگار کيش» است؛ این شرکت در دی ماه 1400 با شناسه‌ی ملی ۱۴۰۱۰۶۵۲۴۰۲ به ثبت رسید. اما سابقه‌ی آن به سال 1397 برمی‌گردد.

صرافی ارز پایا

از مزایای مختلف ارز پایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تسویه حساب آنی؛
  2. امنیت بالا؛
  3. مناسب برای مبتدیان؛
  4. برداشت 24 ساعتی ریالی تا سقف 20 میلیون بدون واریز ریالی؛
  5. کارمزد ثابت و قابل مذاکره برای کاربران سطوح بالا.

برای اطلاعات بیشتر، بررسی دقیق و آموزش تصویری و قدم به قدم ثبت نام و احراز هویت، به مطلب «معرفی صرافی ارز پایا » مراجعه کنید.

و اما سخن پایانی...

به دنبال ایجاد انواع تحریم‌ها و موانع برای فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های بین‌المللی، افراد زیادی در حال استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی هستند. از این گذشته، این پلتفرم‌ها آسان ترین راه برای تبدیل ارز دیجیتال به ریال هستند.

اگر جزو آن دسته از معامله‌گرانی هستید که در بازار رمزارزها یا سایر بازارهای مالی فعالیت دارید، حتماً می‌دانید که انتخاب یک صرافی ایرانی، یک انتخاب مهم است؛ زیرا در صورت انتخاب یک صرافی نامناسب، امکان از دست رفتن دارایی وجود دارد.

در این مطلب، معیارهای مختلفی همچون سابقه، اعتبار، امنیت، نقدینگی، حجم معاملات و محصولات معاملاتی صرافی‌های ایرانی بررسی شد تا شما با سهولت بیشتری پلتفرم معاملاتی خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول (FAQ)

در صورت داشتن هرگونه سؤال، آن را در بخش نظرات، زیر همین مطلب ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان توسط یکی از کارشناسان دنیای ترید پاسخ داده شود.

 

 

قدیمی‌ترین صرافی ایرانی کدام است؟

با توجه به بررسی سابقه‌ی صرافی‌ها، صرافی نوبیتکس از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است. این پلتفرم در سال 97 راه‌اندازی شده است.

کدام صرافی ایرانی کم‌ترین کارمزد معاملات را دارد؟

صرافی رمزینکس به 0.2 % کارمزد معاملات برای تیکر، کمترین کارمزد برای خرده‌فروشان را در میان پلتفرم‌های ارز دیجیتال ایرانی دارد. 

صرافی والکس با 0.03% کارمزد معاملات برای معامله‌گران نهنگ، مناسب‌ترین صرافی برای خرید ارز در حجم‌های بالاست.

کدام صرافی ایرانی  بیشترین حجم معاملات و گردش مالی را دارد؟

در زمان نگارش این مطلب، صرافی والکس با 237 میلیارد تومان حجم معاملات 24 ساعته، 28.8 درصد از معاملات در بازار ایران را به خود اختصاص داده و از این لحاظ بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

کدام صرافی ایرانی وام ارز دیجیتال دارد؟

صرافی والکس دارای امکان وام فوری و صرافی بیت پین دارای منوی وام آنی است. برای اطلاعات بیشتر، در متن مقاله، به قسمت‌های مربوطه مراجعه فرمایید.

کدام صرافی ایرانی معاملات فیوچرز دارد؟

دو صرافی تبدیل و نوبیتکس به تازگی با راه اندازی بخش «معاملات تعهدی»، بخش فیوچرز با اهرم 1 الی 5X را راه‌اندازی کرده است.

 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه