4 مورد از بهترین بریج های کراس چین برای تبدیل ارز آسان
ارز دیجیتال

4 مورد از بهترین بریج های کراس چین برای تبدیل ارز آسان

اگر در جستجوی «بریج زدن» روی این مطلب کلیک کرده‌اید، جای درستی آمده‌اید. در این مقاله ابتدا با مفهوم «فناوری کراس چین بریج» آشنا می‌شوید. سپس به شما آموزش می‌دهیم چطور بریج بزنید تا از دو یا سه بار کارمزد دادن رها شوید و با سرعت بالاتری رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید. لیست بهترین بریج‌ها که در ادامه ارائه می‌شود، به شما کمک می‌کند تا از امن‌ترین پل‌های کراس چین برای این کار استفاده کنید.

پیش نیاز برای درک مفهوم فناوری کراس چین

همانطور که یک کشور مرزهای بسته و پول رسمی خود را دارد، هر بلاک چین نیز استاندارد خاص خود را دارد و کوین و توکن‌های آن، تابع این استاندارد هستند. به طور مثال، تمامی ارزهای موجود در بلاکچین بایننس اسمارت چین، استاندارد BEP20، تمام ارزهای شبکه‌ی اتریوم، استاندارد ERC20 و تمام ارزهای بلاکچین ترون، استاندارد TRC20 دارند.

برای توضیحات بیشتر در مورد تفاوت استانداردها، به این مقاله مراجعه کنید.

به طور مثال، تتر بزرگترین استیبل کوین از لحاظ ارزش بازار و یک ارز کراس چین است. به این معنی که تقریباً در همه‌ی بلاکچین‌های مهم راه‌اندازی شده و استاندارهای bep20، erc20 و trc20 این ارز در دسترس است.

رفع ارور عدم نمایش تتر در تراست ولت

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: نحوه افزایش سود ترید با درک دامیننس تتر

کراس چین بریج چیست؟

بریج کراس چین (Cross chain bridge) به معنای پل چند زنجیره‌ای است. این فناوری یک پروتکل در ارز دیجیتال است که برای ایجاد ارتباط و انتقال داده‌های دیجیتال میان دو یا چند شبکه‌ی بلاکچین استفاده می‌شود. با استفاده از این تکنولوژی، ارزهای دیجیتال از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر منتقل می‌شوند یا استانداردشان تغییر می‌یابد. پیش از ظهور این تکنولوژی، این کارها، به علت تفاوت استاندارد ارزها بیرون از صرافی امکان نداشت و در دو مرحله انجام می‌شد.

کاربرد کراس چین بریج چیست؟

هر فناوری جدیدی برای رفع یک مشکل به وجود آمده است. بنابراین با درک مشکل، راحت‌تر می‌توان راه‌حل را نیز درک کرد. فناوری پل چند زنجیره‌ای برای ایجاد ارتباط میان زنجیره‌ای با راه‌اندازی پل یا بریج توسعه داده شد.

در ادامه، دو کاربرد مهم این تکنولوژی توضیح داده می‌شود.

اولین کاربرد بریج کراس چین: تبدیل ارزهای بلاکچین‌های مختلف به یکدیگر

حتماً شما هم هنگام تبدیل یک رمز ارز به رمز ارز دیگر، متوجه شده‌اید که تبدیل مستقیم ارزی به ارز دیگر، نه در صرافی امکان دارد و نه در کیف پول‌ها. به همین دلیل، باید در دو مرحله ارز مورد نظر را تهیه کنید. ابتدا باید رمز ارز خود را تبدیل به یک استیبل کوین مانند تتر USDT بکنید و سپس با استفاده از تتر، ارز مورد نظر خود را خریداری کنید. دلیل این مشکل، تفاوت استاندارد ارزهای دیجیتال بومی بلاکچین‌های مختلف است. بنابراین، ما داخل صرافی‌های غیرمتمرکز هر بلاکچین، فقط می‌توانیم ارزهای یک استاندارد بخصوص را به یکدیگر تبدیل یا سواپ کنیم. مثلاً شما نمی‌توانید مستقیماً اتریوم استاندارد ERC20 را به ترون TRC20 تبدیل کنید و این مشکل همیشه وجود داشت.

فناوری کراس چین بریج برای حل این مشکل توسعه یافت. با ایجاد پل ارتباطی میان دو بلاکچین، امکان توکن سواپ کراس چین فراهم شده است. با این تکنولوژی ارزهای بلاکچین‌های مختلف، مستقیماً به یکدیگر تبدیل می‌شوند.

دومین کاربرد کراس چین بریج: استاندارد سازی ارز

با فناوری کراس چین بریج شما می‌توانید استاندارد ارز را مطابق بلاکچین مقصد تغییر دهید تا در اکوسیستم مقصد قابل استفاده باشد.

مثال بریج زدن

برای مثال شما در کیف پول خود ارز بیبی دوج کوین استاندارد bep20 دارید. شما قصد دارید با استفاده از این ارز، اتریوم erc20 خریداری کنید. بدون استفاده از بریج زدن شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. انتقال بیبی دوج به صرافی >> پرداخت کارمزد انتقال.
  2. فروش بیبی دوج و تبدیل آن به تتر >> پرداخت کارمزد فروش.
  3. خرید اتریوم >> پرداخت کارمزد خرید.

حال شما می‌توانید با پل زدن، مستقیماً بی بی دوج bep20 را به اتریوم ERC20 تبدیل کنید. در ادامه بهترین بریج برای این کار معرفی شده است.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: نحوه افزایش سود ترید با درک دامیننس تتر

مزایا و معایب بریج زدن

هر فناوری جدیدی، به موازات مزایای ارزشمندی که به ارمغان می‌آورد، معایبی نیز دارد. اما موضوعی که کاربران را به استفاده از این فناوری ترغیب می‌کند، قرار گرفتن این مزایا در کفه‌ی سنگین‌تر است. در ادامه، مزایا و معایب پل زدن را مطالعه کنید تا بتوانید با توجه به نیازها و اولویت‌بندی خود، در مورد استفاده از این تکنولوژی تصمیم‌گیری کنید.

مزایای بریج کردن

اصلی‌ترین مزایا:

  • ✔️ افزایش جریان نقدینگی از طریق اتصال دو بلاکچین به یکدیگر؛
  • ✔️ افزایش مقیاس‌پذیری بلاکچین‌ها؛
  • ✔️ امکان استفاده از ارز دیجیتال در بلاک چین غیربومی بدون نیاز به فروختن آن؛
  • ✔️ تبدیل بدون واسطه‌ی میان بلاکچینی، بدون نیاز به صرافی، بدون واسطه استیبل کوین؛
  • ✔️ کاهش کارمزد تبدیل ارز میان بلاکچینی با حذف استیبل کوین از فرایند تبدیل؛
  • ✔️ افزایش سرعت تبدیل ارز میان بلاکچینی با حذف استیبل کوین از فرایند تبدیل؛
  • ✔️ امکان افزودن توکن به کیف پول بومی بلاکچین مقصد.

معایب بریج زدن

بریج زدن معایب زیادی ندارد. اما موضوعی که باعث می‌شود در مورد استفاده از این فناوری کمی بیشتر فکر کنید، چیزی نیست جز امنیت بسیار پایین.

⚠️ پل‌های میان زنجیره‌ای طعمه‌های آسانی برای هکرها هستند. هنوز این فناوری به قدری پیشرفته نشده که امنیت کاربران را تا حد زیادی تضمین کند.

وقتی کاربران از بریج‌ها استفاده می‌کنند، حجمی از ارز دیجیتال، از بلاکچین مبدأ به بریج منتقل و در آنجا قفل می‌شود، سپس پس از طی فرایندهایی، این ارز به بلاکچین مقصد انتقال داده می‌شود. به این علت که پل‌ها به طور روزانه، حجم بزرگی از نقل و انتقال‌ها را تسهیل می‌کنند، روزانه حجم بزرگی از ارزهای دیجیتال در این آنجا قفل می‌شود. در این بین، شکاف‌های امنیتی این پل‌های ارتباطی نظر هر هکری را به خود جلب می‌کند.

 

 

⚠️ طبق آمار منتشره، در سال 2022 حملات هکری به بریج‌ها، بیش از 50 درصد از کل حملات حوزه‌ی دیفای را به خود اختصاص داد. هک 200 میلیون دلاری پل کراس چین Nomad و هک 100 میلیون دلاری پل هارمونی از جمله مهم‌ترین این هک‌ها بودند.

مشاهده منبع آمار در صفحه رسمی توییتر توکن ترمینال

 

 

برترین بریج‌های میان زنجیره‌ای می‌توانند به انتقال داده‌های قراردادهای هوشمند، NFT‌ها و توکن سازی خارج از بلاک چین اتریوم کمک کنند. در اینجا 4 مورد از بهترین پل‌های کراس چین را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین بریج برای بیت کوین

محبوب ترین ارز دیجیتال، بیت کوین است. اما این ارز قابلیت برنامه‌ریزی قرارداد هوشمند را ندارد، به همین دلیل اتریوم به بهترین انتخاب برای توسعه DeFi، NFT و dApp تبدیل شده است. بیت کوین از WBTC به عنوان بریج استفاده می‌کند. این بریج به تبدیل بیت کوین به توکن ERC-20 کمک می کند که در شبکه های مختلف بلاک چین قابل قبول است.

بهترین بریج برای تبدیل استیبل کوین‌های استاندارد BEP20 به ERC20 و بالعکس

بی شک بایننس بریج (binance bridge) بهترین پل برای تبدیل ارزهای استاندارد bep20 به erc20 است. اما از آنجا که احراز هویت درخواست می‌کند، قابل استفاده برای ایرانیان نیست.

 یکی از بهترین گزینه‌های جایگزین، آلبریج (Allbridge) است.

نمای بریج آلبریج

پل میان زنجیره‌ای Allbridge Core به شما امکان می‌دهد توکن BEP20 را به ERC20 تبدیل کنید و یک تجربه بریج زدن ساده و بدون مشکل را بین بایننس اسمارت چین و اتریوم تجربه کنید.

در حال حاضر، شما می‌توانید فقط استیبل کوین استاندارد bep20 را به همان استیبل کوین با استاندارد erc20 یا به دو استیبل کوین دیگر تبدیل کنید.

لیست توکن‌ سواپ در دسترس برای استفاده از آلبریج
ارزهای ERC20 ارزهای BEP20
USDC BUSD
USDC USDT 
USDT USDT 
Dai USDT 

 برای استفاده از این بریج مراحل زیر را طی کنید.

  1. با فیلتر شکن روشن، به سایت Allbridge Core مراجعه کنید. 
  2. گوشه‌ی بالا سمت راست، روی دکمه‌ی “Launch App” کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ای که باز می‌شود، بالا، سمت راست روی “Connect Wallet” کلیک کنید.
  4. کیف پول خود را از لیست انتخاب کنید یا در صورت نبود کیف پول در لیست، از گزینه‌ی “WalletConnect” استفاده کنید.
  5. توکن سواپ خود را انجام بدهید.

شما همچنین می‌توانید از مرورگر اپلیکیشن کیف پول خود، نام این پل را سرچ و از آن استفاده کنید.

بهترین بریج برای تبدیل همه توکن های BEP20 به ERC20 و بالعکس

بریج Multichain به عنوان یکی از بهترین پل‌های میان زنجیره‌ای، چندین نوع بلاکچین را پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از بیش از 20 شبکه، از جمله بیت کوین، ترا، پالیگان، Clover، BNB Chain، اولانچ و آپتیمیسم نیز پشتیبانی می کند.

نمای پلتفرم بریج مولتی چین

سرعت توکن سواپ مولتی چین بین 10 الی 30 دقیقه متغیر است و در نتیجه تبدیل سریعتر را تضمین می‌کند. علاوه بر این، قابلیت توکن سواپ مقرون به صرفه را با کارمزد تراکنش بسیار رقابتی 0.01٪ ارائه می‌دهد.

برای استفاده از بریج مولتی چین، مراحل زیر را طی کنید:

  1. با فیلترشکن روشن، به پلتفرم تحت وب مولتی چین مراجعه فرمایید.
  2. کیف پول خود را متصل کنید.
  3. در ردیف اول شبکه و ارز مبدأ را انتخاب کنید.
  4. در ردیف دوم شبکه و ارز مقصد را انتخاب کنید.
  5. کارمزد توکن سواپ 0.02 %، حداقل میزان مورد نیاز برای این فرایند، 10 USDC و حداکثر حجم توکن سواپ 5,000,000 USDC است.

بهترین بریج برای چندین بلاکچین

پل سیناپس (Synapse Bridge) یکی از بهترین بریج‌های مولتی چین است که می‌تواند انتقال یکپارچه توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال را میان شبکه‌های متعدد تسهیل کند. برخی از بلاک چین‌های محبوبی که توسط پل سیناپس پشتیبانی می شوند، عبارتند از  اولانچ، پالی گان، آربیتروم، بایننس اسمارت چین، هارمونی، فانتوم و بوبا.

نمای پلتفرم بریج سیناپس

زیرساخت پل سیناپس دارای اعتباردهنده‌های محاسباتی چند جانبه است که مسئولیت امنیت پل را بر عهده دارند.

برای استفاده از پل سیناپس، مراحل زیر را طی کنید:

  1. با فیلترشکن روشن، به پلتفرم تحت وب سیناپس مراجعه کنید.
  2. کیف پول خود را به پلتفرم متصل کنید.
  3. در بخش "Origin" زنجیره‌ و ارز مبدأ را انتخاب کنید.
  4. در بخش Dest زنجیره‌ و ارز مقصد را انتخاب کنید.
  5. در آخر، “bridge the fund” را بزنید.

و اما سخن پایانی ...

فناوری کراس چین بریج، یک فناوری جدید است و هنوز به نقاط عطف خود که تأمین امنیت کاربران است، نزدیک نشده است. اما هر فناوری نوظهوری برای شکوفایی احتیاج به حمایت کاربران دارد. در این مقاله سعی شد مفهوم بریج کراس چین و نحوه بریج زدن توضیح داده شود. همچنین با حساسیت زیادی، 4 مورد از بریج‌های کراس چین، برای امور مختلف از تبدیل استیبل کوین گرفته تا تبدیل توکن‌های erc20 به bep20 و استانداردهای دیگر معرفی شد.

اکنون نوبت شماست که با توجه به نیازهای خود تصمیم بگیرید که آیا استفاده از این فناوری برای شما جذاب‌تر است یا شیوه‌ی دو مرحله‌ای تبدیل توکن در صرافی؟

نظرات خود را در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. 👇👇👇

سؤالات متداول

در صورت داشتن سؤالات بیشتر آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

بریج در ارز دیجیتال چیست؟

همان طور که از نام آن پیداست، بریج (bridge) در ارز دیجیتال، پل ارتباطی میان دو بلاکچین مستقل است. از طریق این پل، داده‌ها از اکوسیستم‌های مختلف، با یکدیگر رد و بدل می‌شوند و به این ترتیب، ارز دیجیتال و NFT از یک زنجیره به زنجیره‌ی دیگر انتقال می‌یابد و برای اهداف مختلفی مانند استیک، توکن سواپ، رأی دهی و ... استفاده می‌شود.

بریج زدن یعنی چه؟

به فرایند انتقال داده‌های دیجیتال میان بلاکچین‌ها از طریق بریج (bridge) یا پل ارتباطی میان زنجیره‌ای، بریج زدن گفته می‌شود. این کار عموماً برای انتقال ارز دیجیتال یا NFT از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر و تغییر استاندارد آن از طریق پل‌های میان زنجیره‌ای انجام می‌شود.

بهترین بریج های کراس چین چیست؟

  1. WBTC : بیت کوین
  2. Allbridge : استیبل کوین bep20 - erc20
  3. Synapse Bridge : پوشش بیش از 20 بلاکچین
  4. Multichain : پوشش بیش از 20 بلاکچین+ بیت کوین
 

 

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


0 دیدگاه