ارز دیجیتال اپتیمیسم - نمودار، قیمت لحظه ای، اخبار و تحلیل رمزارز OP
اخبار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال اپتیمیسم - نمودار، قیمت لحظه ای، اخبار و تحلیل رمزارز OP

ارز دیجیتال شبکه اوپتیمیسم (Optimism) باعلامت اختصاری (OP)، طی یک ایردراپ، برای خرید و فروش در صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز عرضه به بازار ارز دیجیتال شد.

آخرین اخبار رمزارز اپتیمیسم - راه اندازی ارتقا مهم در شبکه (8 خرداد 1402)

 در تاریخ 6 ژوئن، منتظر راه‌اندازی ارتقاء بسیار مهمی با عنوان Bedrock در شبکه اپتیمیسم باشید.

 این ارتقا موارد زیر را برای رمز ارز بومی این پروتکل با نماد OP به همراه دارد:

  1.  کاهش 47 درصدی تراکنش؛
  2.  بهبود بسیاری از مشکلات فنی شبکه؛
  3. بهینه سازی کارمزدهای تراکنش Bedrock؛
  4. زمینه سازی برای راه‌اندازی یک پروتکل لایه 2 جانبی با استفاده از فناوری اپتیمیسم.

همچنین کمتر از دو روز تا آخرین دور آزاد سازی توکن اپتیمیسم باقیست. بدین ترتیب، در روز 31 می، این پروتکل لایه 2، تعداد 154 میلیون واحد توکن OP را وارد گردش می‌کند. این میزان توکن به ارزش 248 میلیون معادل 3.6 درصد از کل عرضه OP است.

 این توکن‌ها به تیم توسعه و سرمایه‌گذاران اولیه ایردراپ می‌شود؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد باعث فشار فروش شود. 

انتظار می‌رود همزمانی پایان قفل گشایی اپتیمیسم با راه اندازی ارتقای مهم در این پروتکل، باعث خروج OP از فاز انباشت و آغاز روند صعودی جدید در این ارز شود.

آخرین اخبار اپتیمیسم - سرقت ۲۰ میلیون واحدی (27 مرداد 1402)

شرکت بازار ساز وینترمیوت (Wintermute)، شرکتی که شبکه اوپتیمیسم برای ساده سازی ایردراپ توکن‌های خود با آن همکاری کرد، طی یک حرکت اشتباه مقدار ۲۰میلیون توکن OP که قرار بود به یک کیف پول لایه دو در وینترمیوت ارسال شود، به یک آدرس لایه یک ارسال کرد. این امر سبب شد این دارایی‌ها از دسترس خارج شوند و زمینه برای سوءاستفاده هکری حرفه‌ای فراهم شود. ساعاتی بعد، شرکت وینترمیوت با پذیرش مسئولیت اشتباه خود، به تهدید هکر مذکور پرداخت و افزود: اگر توکن های باقی مانده ظرف یک هفته بازگردانده نشوند، مجبور می‌شود نام هکر را افشا کند و سراغ مجریان قانون خواهد رفت. تهدیدی که ظاهرا کارساز بود.

سرانجام ۲۰میلیون توکن OP

 هکر جنجالی که یک میلیون توکن را به‌سرعت فروخته بود، در دو نوبت، دو میلیون OP به حساب ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin)، یکی از بنیانگذاران اتریوم واریز کرد. 6 ساعت پس از آن، وی شروع به بازگردانی 18 میلیون توکن، طی تراکنش‌هایی یک میلیونی، کرد. تاکنون، این هکر 17 میلیون توکن OP  طی ۱۷ تراکنش یک میلیونی، به کیف پولی که متعلق به Optimism است، باز گردانده است.

تاثیر بازگشت توکن‌های سرقت شده به شبکه اوپتیمیسم (Optimism)

این هکر، دو میلیون توکن OP باقی مانده را به عنوان یک پاداش برای خود حفظ خواهد کرد. همچنین، بنیاد Optimism تایید کرد که در حال پردازش ریکاوری یک میلیون OP ارسال شده به کیف پول ویتالیک بوترین است. اخبار بازگشت این دارایی، تاثیر مثبتی روی قیمت OP داشته است.


🔸🔹🔸

شبکه Optimism چیست و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

شبکه اتریوم، علی‌رغم برخورداری از محبوبیت بسیار ویژه خود‌ در میان کاربران و توسعه‌دهندگان، به دلیل مقیاس‌پذیری پایین، قادر به پاسخ‌گویی به نیاز کاربران و همگام شدن با رشد روز‌افزون برنامه‌های غیر متمرکز (DApp) و امور مالی غیر متمرکز (Defi) نیست. به همین دلیل شبکه‌های لایه دوم، مانند آپتیمیسم (یا آپتیمیزم)  ظهور پیدا کردند تا در جهت رفع این مشکلات گامی بردارند. Optimism در لغت به معنی خوش‌بینی است و در جهت همین رویکرد، یعنی استفاده از راهکارهای خوش‌بینانه (Optimisitic Rollup) برای افزایش مقیاس‌پذیری، شکل گرفته است. در این راهکار شبکه آپتیمیسم با جمع‌آوری و ارسال فشرده تراکنش‌ها در قالب یک تراکنش به شبکه اتریوم، باعث کاهش هزینه و زمان انجام تراکنش‌ها می‌شود و در عین حال امنیت اوپتیمیسم را در حد شبکه اتریوم نگه می‌دارد.

ارز اپتیمیسم چیست؟

(Optimism) یا ارز دیجیتال با نماد OP، یک دارایی دیجیتال و توکن ابزار شبکه‌ی لایه 2 اپتیمیسم است.

شبکه اوپتیمیسم در تاریخ 1 ژوئن 2022 (11 خرداد 1401) همانند بسیاری از شبکه‌های لایه دوم، ارز حاکمیتی خود را راه‌اندازی کرد. این ارز حاکمیتی جدید با نماد OP راه‌اندازی و از طریق ایردراپ بین کاربران توزیع شد.

تعریف ارز حاکمیتی

Governance Tokens یا ارز حاکمیتی، ارزهای دیجیتالی هستند که کاربران را در مدیریت پروژه دیفای شریک می‌کنند و برای دارندگان خود، حق رأی فرآهم می‌کنند. از این طریق سرمایه گذاران این ارز‌ها، می‌توانند در تصمیمات مهمی مرتبط با پروژه نقش داشته باشند و یا حتی سیستم حاکمیتی پروتکل را تغییر دهند.

 

هدف ایجاد ارز حاکمیتی OP

کاربرد اصلی ارز OP را می‌توان در قابلیت این ارز جهت شرکت در فرایند‌های حاکمیتی و امکان ایجاد حساب‌های چند امضایی و مدیریت آنها در شبکه اوپتیمیسم خلاصه کرد. پس از توزیع و مرسوم شدن ارز OP، شبکه اوپتیمیسم، در حرکت به سمت غیر‌متمرکز شدن پیش خواهد رفت و این بدان معنی است که این شبکه به کاربران اجازه می‌دهد تا به عنوان نودهای شبکه در ایجاد بلاک و انجام تراکنش‌ها نقش داشته باشند و در تصمیمات حاکمیتی اوپتیمیسم مشارکت کنند.

توکنومیک ارز اپتیمیسم

 عرضه کل رمز‌ارز اوپتیمیسم  ۴,۲۹۴,۹۶۷,۲۹۶ واحد است که از این مقدار حدود ۲۱۴,۷۴۸,۳۶۴.۸۰ واحد OP در گردش است. ۳۰ درصد از این ارز ها در سال اول در توزیع می‌شوند. و با نرخ ۲ درصد در سال، عرضه کل این کوین افزایش می‌یابد. ارزش کل بازار این ارز ، ۱.۶۵ میلیارد دلار است.

کوین‌های OP به مطابق شکل زیر توزیع می‌شوند.

چگونه ارز OP را دریافت کنیم؟ نحوه توزیع ارز اوپتیمیسم

 

سوالات متداول (FAQ)

در کدام صرافی‌‌ها می‌توان OP را خرید و فروش کرد؟

رمزارز OP را می‌توان از صرافی‌‌های زیر خریداری کرد.

  1. کوینکس
  2. کوکوین
  3. گیت
  4. هوبی گلوبال

کیف پول مناسب برای ذخیره رمزارز OP چیست؟

رمز ارز OP را می‌توان در کیف پول‌های زیر نگهداری کرد.

  1. تراست ولت
  2. متامسک

 

 

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام