10 ارز سودده و آینده دار در 2024 (مناسب سرمایه گذاری بلند مدت)
ارز دیجیتال

10 ارز سودده و آینده دار در 2024 (مناسب سرمایه گذاری بلند مدت)

قطعاً مهم‌ترین سؤال برای یک سرمایه‌گذار، پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال است، ارزی که نه تنها آینده دار باشد، بلکه برای سود روزانه هم مفید باشد. چه ارز دیجیتالی بخریم؟ بهترین ارز با دامنه‌ی نوسان بالا کدام است؟ آیا سرمایه گذاری در شت کوین ها به چشم بلند مدت عاقلانه است؟ این ها سؤالاتی هستند که در این یادداشت به آن‌ها پاسخ می‌دهیم. همینطور 10 مورد از بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت را به شما همراهان همیشگی دنیای ترید معرفی می‌کنیم.

لیست ارزهای دیجیتال آینده دار در ۲۰۲۳

اگر به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، احتمالا اولین چالشی که برای شروع سرمایه‌گذاری دارید یافتن بهترین ارزهای دیجیتالی آینده دار برای خرید خواهد بود. جواب به این سوال مستلزم ساعت‌ها مطالعه و تحقیق روی پروژه‌ها و ارزهای آینده دار مختلف است تا خیالمان از سرمایه‌گذاری خود تا حدودی راحت شود و به سبد یا پورتفوی مطمئن و دلخواه خود برسیم.

 

 ارزهای معرفی شده در این مطلب توسط تیم تخصصی دنیای ترید بررسی شده است. اگر فکر می‌کنید بررسی تمامی موارد بالا برای بیش از 4000 هزار ارز دیجیتال برای شما وقت گیر است یا نیاز به دانش کارشناسی دارد، ارزهای معرفی شده در این مطلب را بررسی کنید.

ما در دنیای ترید کار را برای شما راحت کرده‌ایم و پس از ساعت‌ها تحقیق و بررسی جدیدترین ارزهای دیجیتال آینده دار، به یک فهرست نهایی قابل اتکا برای سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال رسیده‌ایم.

 

در جدول زیر از میان 100 ارز برتر از لحاظ مارکت کپ، پربازده‌ترین و معتبرترین ارز انتخاب و معرفی شده است.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2023 - (داده‌ها مربوط به زمان انتشار )
ردیف آیکن نام ارز نماد ارز دسته بندی رتبه مارکت کپ

سود سالانه (%)

1 سولانا سولانا SOL شبکه هوشمند 9 153.6
2 ترون ترون TRX شبکه پرداخت 11 48.5
3 لایت کوین لایت کوین LTC شبکه تراکنش 14 31.9
4 بیت کوین کش بیت کوین کش  BCH  شبکه پرداخت 17  151.2
5 دی وای دی ایکس دی وای دی ایکس DYDX صرافی غیرمتمرکز 100 99.8
6 ریپل ریپل  XRP شبکه تراکنش   130.4
7 چین لینک چین لینک LINK شبکه اوراکل 22 46.1
8 کامپاند کامپاند COMP  پلتفرم وامدهی  86  138 
9 اینجکتیو اینجکتیو INJ صرافی غیرمتمکز 62 630.1
10 استلار استلار XLM شبکه تراکنش 20 66

1- ارز سولانا سولانا

Solana یک پروتکل بلاک چین لایه عمومی است که با هدف افزایش مقیاس پذیری راه‌اندازی شده است. این پلتفرم هوشمند بوده و از امنیت بالای برخوردار است. به همین علت، از ایده‌آل‌ترین پلتفرم‌ها برای ایجاد و توسعه‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. سولانا یک شبکه‌ی فعال با تیم پشتیبانی قوی و معتبر است و همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز سولانا

نمودار تحلیل تکنیکال سولانا به تتر (SOLUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، جفت ارز سولانا به تتر (SOLUSDT) به تازگی روند نزولی 580 روزه‌ی خود را شکسته و در حال تثبیت در منطقه 26 دلار است. در صورت شکست این منطقه، سولانا پتانسیل حدود 200 درصد رشد تا پایان سال 2023 را دارد؛ بنابراین یکی از گزینه‌های خوب برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2023 است.

2- ارز ترون ترون

ارز دیجیتال ترون، با نماد TRON، رمز ارز پلتفرمی با همین نام است. این پلتفرم قرارداد هوشمند، به علت ارائه‌ی تراکنش‌هایی با کارمزد بسیار ناچیز و با سرعت بسیار رقابتی، همیشه جزو 20 ارز برتر از لحاظ ارزش بازار بوده است. به علت عوامل فاندامنتال عالی این شبکه و ارز دیجیتال آن و همچنین دامنه‌ی سوددهی بیش از 30 درصد در یکسال گذشته، این ارز مورد توجه ما قرار گرفت.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز ترون

نمودار تحلیل تکنیکال ترون به تتر (TRXUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، روند در ارز ترون در حال معکوس شدن است. خط روند نزولی شکسته شده و احتمال سود 45 الی 120 درصدی برای ترون وجود دارد. بنابراین ترون به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت در سال 2023 در نظر گرفته می‌شود. 

3- ارز لایت کوین لایت کوین

لایت کوین یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین ارزهای دیجیتال و یک ارز اثبات کار (PoW) است؛ یعنی ارز دیجیتال بومی آن با نماد LTC، درست مانند بیت کوین، توسط ماینرها استخراج می‌شود. هر چهار سال رویداد هاوینگ، پاداش استخراج ارز LTC را به نصف کاهش می‌دهد. بررسی قیمت لایت کوین در گذشته نشان داده است، که پس از هاوینگ، به فاصله‌ی چندماه، قیمت لایت کوین جهش داشته است. از آنجایی که رویداد هاوینگ در 3 آگوست 2023 مصادف با 11 مرداد 1402 برنامه ریزی شده است، این ارز را در لیست بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری بلند مدت قرار دادیم.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز لایت کوین

نمودار تحلیل تکنیکال لایت کوین به تتر (LTCUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

جفت ارز LTCUSDT، به تازگی خط روند نزولی خود را شکسته و به آن پول بک زده است. با توجه به شرایط فاندامنتال این ارز دیجیتال پتانسیل رشد تا  دلار تا انتهای سال 2023 را دارد. سطوح مقاومت احتمالی ارز لایت کوین در نمودار بالا مشخص شده که به عنوان تارگت‌های صعودی در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه کامل مقاله قیمت ارز لایت کوین به شما پیشنهاد میشود.

4- ارز بیت کوین کش بیت کوین کش

ارز دیجیتال بیت کوین کش، با نماد BCH، رمز ارز بومی بلاکچین اثبات کار بیت کوین کش است. این دارایی 2017 ، با هدف انجام تراکنش‌های کم کارمزد و پرسرعت، با یک فورک از بیت کوین جدا شد. این شبکه، از زمان ایجاد تاکنون،  توانسته جامعه خود را به خوبی توسعه دهد. بیت کوین کش به تازگی از کانال نزولی یکساله‌ی خود، با یک اسپایک و دو کندل صعودی پر قدرت خارج شده و 194 درصد سود داده است.

 نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین کش

نمودار تحلیل تکنیکال بیت کوین کش به تتر (BCHUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

اکنون روند نزولی شکسته و بیت کوین کش پتانسل رسیدن به قیمت 400 و 600 دلار در کوتاه مدت را دارد.

مطالعه‌ی کامل مقاله قیمت بیت کوین کش به شما پیشنهاد میشود.

5-ارز دی وای دی ایکس دی وای دی ایکس

ارز دیجیتال دی وای دی ایکس با نماد dydx رمزارز یک صرافی غیرمتمرکز پیشرفته به همین نام است. این ارز در سال 2021 راه‌اندازی شد و به عنوان ارز دیجیتال بومی صرافی یک ارز آینده دار به شمار می‌رود. dYdX یک صرافی غیرمتمرکز است که بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و ابزارهای مالی کلیدی مانند معاملات پرپچوال و اهرمی، مارجین و معاملات اسپات را پوشش می‌دهد. همچنین وام کریپتویی از خدمات استثنایی این صرافی پیشرو است.  dYdX یک صرافی شفاف، با سرعت و کم کارمزد است که نیاز به ثبت نام در صرافی متمرکز را از بین برده است. شما می‌توانید بدون ثبت نام و احراز هویت، تمامی ارزهای اتریومی را در این پلتفرم معامله کنید.

این ارز دیجیتال مدت کوتاهی است که از روند نزولی سنگین دو ساله‌ی خود خارج شده و یک روند کوتاه مدت صعودی تشکیل داده است.

از لحاظ تکنیکال و فاندامنتال، ارز DYDX پتانسیل آزمایش سقف‌های قبلی و رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود در سال 2023 را دارد. حداقل رشدی که تا پایان 2023 می‌توان برای این ارز انتظار داشت، رسیدن به قیمت 7 دلار و سود دهی 200 درصدی است. به همین دلیل این ارز را به عنوان بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری بلند مدت، به شما معرفی کردیم.

مطالعه‌ی کامل مقاله قیمت دی وای دی ایکس به شما پیشنهاد میشود.

6- ارز ریپل

شرکت ریپل (Rippel) یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ی ارز دیجیتال است. ارز ریپل، با علامت XRP، رمزارز بومی شبکه‌ی پرداخت جهانی ریپل است که در سال 2012 راه‌اندازی شده. این شبکه به عنوان یک شبکه پرداخت معتبر، پرسرعت و کم کارمزد، به شهرت جهانی رسیده است. ریپل با چندین بانک بزرگ جهان قرارداد همکاری دارد. این شرکت به تازگی در دعوای قضایی خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پیروز شده است و احساسات مثبتی پیرامون این ارز وجود دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز ریپل

 نمودار تحلیل تکنیکال ریپل به تتر (XRPUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

از لحاظ تحلیل تکنیکال، جفت ارز ریپل به تتر (XRPUSDT) به تازگی روند نزولی دو ساله‌ی خود را شکسته و یک کانال صعودی کوتاه مدت تشکیل داده است. این ارز هم از لحاظ تحلیل تکنیکال و هم از لحاظ فاندامنتال، پتانسیل صعود و رشد بالای 100 درصدی تا پایان سال 2023 را دارد. به همین علت در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت جای می‌گیرد.

مطالعه‌ی کامل مقاله قیمت ریپل به شما پیشنهاد میشود.

7- ارز چین لینک چین لینک

چین لینک (Chainlink) نام یک شبکه‌ی قرارداد هوشمند ارز دیجیتال و یک فناوری اوراکل است؛ یعنی به عنوان واسطه و میان افزاری برای برقراری ارتباط چند زنجیره‌ای عمل می‌کند. این بلاکچین با استفاده از داده‌های آفچین (برون زنجیره‌ای)، به صورت ایمن ارتباط میان دو زنجیره را برقرار می‌کند. هدف اصلی چین لینک، کمک به شرکت های غیر بلاک چینی برای استفاده از فناوری بلاکچین است. شرکت‌هایی که از Chainlink استفاده می‌کنند می‌توانند به هر شبکه اصلی بلاک چین، از جمله اتریوم و سولانا دسترسی داشته باشند و از خدمات این بلاکچین‌ها استفاده کنند.

ارز چین لینک با نماد LINK، ارز بومی شبکه‌ی چین لینک است و برای پرداخت کارمزد خدمات این شبکه از جمله تولید داده‌های آفچین با استفاده از داده‌های دریافتی و همچنین انجام محاسبات به کار می‌رود. بنابراین از پایه‌های فاندامنتال خوبی برخوردار است. حال باید بررسی کرد که آیا شرایط تکنیکال ارز LINK برای ورود به بازار این ارز و سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است. برای این کار، به نمودار زیر توجه کنید:

نمودار تحلیل تکنیکال جفت ارز چین لینک به تتر

 نمودار تحلیل تکنیکال چین لینک به تتر (LINKUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

از لحاظ تحلیل تکنیکال، جفت ارز چین لینک به تتر (LINKUSDT)، مدت 430 روز است که در یک تریدینگ رنج با سقف 9.300 و کف 5.210 در نوسان است. با این حال، خط روند نزولی شکسته شده است. اگر ارز LINK حمایت 9.300 را بشکند، این ارز پتانسیل دسترسی به بیش از 100 درصد سود تا پایان سال 2023 را دارد. سطوح مقاومت تعیین شده در نمودار بالا، به عنوان تارگت‌های صعودی پس از شکست مقاومت 9.300 در نظر گرفته می‌شوند. 

  • ⚠️لطفا توجه داشته باشید، پیش از شکست سطح 9.300 خرید ارز لینک، دربردارنده‌ی ریسک است. زیرا می‌تواند به سمت کف تریدینگ رنج در 5.210 حرکت کند.

مطالعه‌ی کامل مقاله قیمت ارز وینگ به شما پیشنهاد میشود.

8- ارز کامپاند COMP

کامپاند (Compound) یک پروتکل غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین و یکی از بهترین ارزهای دیفای است. پلتفرم کامپاند به شما امکان می‌دهد به جای رفتن به بانک، بردن ضامن و چک و کلی کاغذ بازی، به راحتی ارز دیجیتال وام بگیرید. ارز دیجیتال کامپاند با نماد COMP رمز ارز بومی این پلتفرم است؛ کارمزد معاملات با این ارز پرداخت می‌شود و با داشتن آنان حق رأی در تصمیم‌گیری‌های پلتفرم خواهید داشت. این پلتفرم به علت هدف و کاربرد همه پسند، یک پروتکل جذاب، با ارزش‌های بنیادین است.

اما از لحاظ تحلیل تکنیکال، بررسی نمودار کامپاند، احتمال یک حرکت صعودی پرقدرت را نشان می‌دهد.

نمودار تحلیل تکنیکال کامپاند

نمودار تحلیل تکنیکال چین کامپاند به تتر (COMPUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

جفت ارز COMPUSDT، با یک کندل صعودی فول بادی، خط روند نزولی خود را شکسته. در صورت شکست مقاومت 95 دلار، رالی صعودی با سودهای بالای 100 درصد خواهیم داشت.

مطالعه‌ی این مطلب پیشنهاد می‌شود: معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال

9- ارز اینجکتیو

شبکه‌ی اینجکتیو (Injective)، اولین بلاک چینی است که قراردادهای هوشمند با قابلیت اجرای خودکار را ارائه می‌دهد. این پلتفرم ابزارهایی را برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) ارائه می‌دهد؛ این ابزارها با هدف ایجاد سریع برنامه‌های کاربردی و نوآورانه‌تر در فضای دیفای است. 

توکن بومی اینجکتیو با نماد INJ، برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و کنترل پروتکل از طریق رأی‌گیری جامعه استفاده می‌شود. علاوه بر این، کاربرد دیگری که این ارز دارد، پاداش‌دهی به توسعه دهندگان برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه‌ی اینجکتیو است. این ارز در بررسی‌های انجام شده از پایه‌های فاندامنتال قوی برای رشد برخوردار است. از لحاظ تکنیکال، ارز INJ مدت زیادی است که توجه خریداران را به خود جلب کرده و حدود 200 روز است که این ارز در روند صعودی قرار دارد.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز اینجکتیو

نمودار تحلیل تکنیکال چین اینجکتیو به تتر (INJUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

جفت ارز INJUSDT، در روند صعودی خود، در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح تاریخی خود است. با توجه به سرعت و شتاب رشد، به احتمال زیاد این ارز، با دستیابی به بالاترین سطح تاریخی خود، بیش از 100 درصد رشد می‌کند.

مطالعه‌ی مقاله تتر بخریم یا بیت کوین را به شما پیشنهاد میکنیم.

10 - ارز استلار 

و اما به عنوان آخرین ارز، استلار (Stellar) را معرفی می‌کنیم. ارز دیجیتال استلار، با نماد XLM رمز ارز بومی پلتفرمی با همین نام است. Stellar یک شبکه‌ی پرداخت منبع باز است که شباهت‌های زیادی با ریپل و ارز دیجیتال آن دارد. Stellar درست مانند ریپل یک شبکه‌ی پرداخت است و هدف اصلی آن سرویس دهی به مؤسسات مالی بین المللی و همچنین عامه‌ی مردم، به منظور کاهش کارمزد و زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش‌های بین المللی است.

نمودار تحلیل تکنیکال ارز استلار

نمودار تحلیل تکنیکال چین اینجکتیو به تتر (INJUSDT)- تایم فریم هفتگی - منبع: TradingView

جفت ارز XLMUSDT، در روند صعودی خود، بیش از سه ماه است که از روند نزولی خود خارج شده و در دو هفته‌ی گذشته با دو کندل پرقدرت سطوح مقاومت 0.1155 و 1364 دلار را شکسته و 66 درصد سود ساخته است. امکان دارد برای تثبیت قیمت و تبدیل مقاومت‌های قبلی به حمایت، شاهد یک اصلاح قیمت باشیم. اما این سطوح شکسته و به احتمال زیاد، قیمت به سمت سطوح مقاومت بعدی حرکت خواهد کرد که سود بالای صد در صد را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. سطوح مقاومت در نمودار بالا مشخص شده است.

فوت و فن سرمایه گذاری بلند مدت!

آیا شما هم از آن دسته از سرمایه گذاران پرمشغله هستید که بیت کوین را مثلاً برای 5 سال آینده می‌خرید؟ در این 5 سال، رهایش می‌کنید تا قیمت هر چقدر دوست دارد بالا و پایین برود؟ 〽️ به این روش، سرمایه گذاری غیرفعال گفته می‌شود.

البته شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری فعال و رعایت یک سری استراتژی‌ها، سودآوری بیشتری داشته باشید؛ ولی خوب است بدانید سرمایه گذاری غیرفعال هم یکی از انواع سرمایه گذاری‌هاست؛ زیرا برآیند سرمایه گذاری 5 ساله‌ی بیت کوین، در هر یک از دو دوره‌ی 5 ساله‌ی گذشته، بالای 4000 درصد سود بوده است.

ولی آیا بازدهی همه‌ی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است؟ 

  • ⭕متأسفانه پاسخ منفی است. همه‌ی ارزها مانند بیت کوین خوب و مطمئن نیستند.
  • ⚠️ممکن است شما در یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید و بعد از 5 سال مراجعه کنید و ببنید سرمایه‌ی شما صفر شده است. از طرفی، سرمایه گذاری فقط در بیت کوین ممکن است شما را به سود دلخواهتان نرساند.
  • ✅ پس بسیار مهم است که ارزهای آینده دار را بشناسید و در آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

به منظور یافتن چند ارز مطمئن برای سرمایه‌گذاری در کنار بیت کوین، یک سری معیارها وجود دارد که در بخش بعدی به صورت گذرا به آن اشاره می کنیم.

معیار انتخاب ارز برای سرمایه گذاری بلند مدت چیست؟

کدام ارز شایسته‌ی دریافت لقب آینده دار است؟ تحلیلگران و کارشناسان ارز دیجیتال قبل از سرمایه گذاری یا معرفی یک ارز دیجیتال به فالوورهای خود، آن را مورد تحلیل آنچین و تحلیل فاندامنتال قرار می‌دهند. آن‌ها به طور خلاصه سه معیار زیر را بررسی می‌کنند:

1-بررسی ارز با استفاده از داده‌های آنچین

  1. حجم معاملات و نقدینگی: این معیار نشان از پویا بودن بازار ارز و پتانسیل افزایش قیمت دارد. افزایش حجم معاملات در بازه‌ی بلند، از مهم‌ترین عوامل در انتخاب ارز است.
  2. آدرس‌های فعال: افزایش آدرس‌های فعال در بازه‌ی بلند مدت، به وضوح نشان دهنده‌ی پذیرش و رشد است.
  3. ارزش بازار: این معیار به مارکت کپ هم معروف است و به سنجش محبوبیت و تقاضای پروژه و همچنین جایگاه نسبی آن با سایر ارزهای دیجیتال کمک می کند. با اینکه آلت کوین‌هایی که ارزش بازار کمتری دارند، رشد سریع تر و سوددهی بیشتری دارند، سرمایه‌گذاری در 100 ارز برتر از لحاظ مارکت کپ امن‌تر است.
  4. برای ارزهای بومی بلاکچین مواردی مانند ارزش کل قفل شده (TVL)، حجم ارزهای استیکی، کارمزد تراکنش و...

2- تحلیل فاندامنتال ارز

  1. توکنومیک: توکنومیک یا اقتصاد توکنی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش سلامت یک ارز است.
  2. وایت پیپر: شامل اهداف و زمان بندی تحقق این اهداف است. ارز بدون وایت پیپر یا با وایت پیپر نامعتبر و بدون هدف، آینده‌ی قابل اتکایی ندارد و سرمایه‌گذاری در آن کاملاً شانسی است.
  3. تولید ارزش در فضای ارز دیجیتال: از خودتان سؤال کنید این ارز برای حل کدامیک از مشکلاتی که در جهان واقعی قابل حل نیست ایجاد شده؟ آیا ارزشی در فضای ارز دیجیتال تولید می‌کند؟ چگونه؟
  4. تیم توسعه: اعضای تیم در گذشته به چه کاری مشغول بودند؟ چه تحصیلاتی دارند؟ آیا تیم دارای سابقه‌ی مرتبط است؟
  5. تبلیغات و رقبا: عامل اصلی دیده شدن و مشهور شدن همین معیار است که به راحتی با مشاهده‌ی فعالیت تیم در شبکه‌های اجتماعی، تعداد فالوور توئیتر و رصد فعالیت مجازی مانند برگزاری رویدادها، تولید محصول و ... قابل تشخیص است.

3- تحلیل تکنیکال

نمودار یک ارز می‌تواند گویای وضعیت سوددهی آن در یک بازه‌ی زمانی مشخص باشد. با مراجعه به نمودار یک ارز، شما بررسی می‌کنید که آیا این ارز در گذشته نوسانات خوبی داشته است؟ آیا گام‌های بلندی در نمودار برداشته است و سودهای خوبی داده است؟

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: تفاوت تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

  • 💡 بررسی موارد ذکر شده، به تنهایی جواب نمی‌دهد و ارزی ارزش سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارد که تمامی این معیارها را داشته باشد.

نقش آموزش در کسب درآمد

صنعت ارزهای دیجیتال و به تبع آن، بازار ارزهای دیجیتال، پدیده‌ای بسیار جدید با معیارهای کاملاً جدید هستند. به‌عنوان مثال، اگر تا پیش از این در بازار بورس تهران فعالیت می‌کردید، باید بدانید که حالا با یک بازار و صنعت کاملاً جدید روبه‌رو هستید که نیازمند آموزش و یادگیری خواهد بود. به بیان دیگر، اگر در دیگر بازارهای مالی برای بررسی بنیادی یا فاندامنتال یک سهم معیارهایی را در نظر می‌گرفتید، اینجا نیز باید با معیارها و ابزارهای بومی این بازار آشنا شوید.

به‌طور خلاصه، اگر قصد ماندن و سود گرفتن از این بازار پرپتانسیل را دارید، بهتر مجهز شوید! با مفاهیمی همچون تحلیل داده‌های آنچین، ابعاد تکنیکی و علمی بلاکچین و قراردادهای هوشمند و تاریخچه بازار کریپتو آشنایی پیدا کنید و یادگیری و مطالعه‌ی چنین مفاهیم را در اول لیست برنامه‌های خود قرار دهید. 

و اما سخن پایانی...

در این مطلب 10 ارز با پتانسیل رشد بالای 100 درصد به شما معرفی شد که شما می‌توانید چند ارز میانشان انتخاب کنید و یک پورتفو برای سرمایه گذاری بلند مدت ایجاد کنید. حتماً به سطوح تعیین شده در نمودار توجه فرمایید؛ زیرا این سطوح بهترین جا برای سیو سود است. برای مدیریت بهتر، می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند تریدینگ ویو هشدار تنظیم کنید یا در این سطوح، سفارش فروش باز کنید. 

  • 💡به خاطر داشته باشید حتماً در آخرین سقف پیش از بالاترین قیمت تاریخی، سفارش خود را نقد کنید. زیرا این منطقه، به احتمال زیاد، منطقه‌ی عرضه است و جایی است که فروشندگان زیادی ارز را به فروش می‌رسانند؛ بنابراین ریسک ریزش وجود دارد.
  • ✅ به عنوان حرف آخر: هرگز بدون مطالعه در مورد بازار وارد یک معامله نشوید. همچنین به سرمایه گذاری روی چند ارز دیجیتال معدود اکتفا نکنید. یک شبکه ارز دیجیتال جدید می تواند به راحتی رتبه ها را در نوردد و به عنوان یک پروژه‌ی تأثیرگذار، بسیار موفق‌تر از سایر ارزها ظاهر شود. پس شما می‌توانید در کنار سرمایه گذاری در پروژه‌های مطمئن، روی گزینه‌هایی مانند نوسان گیری ارز دیجیتال هم حساب کنید!

به عنوان یک سرمایه گذار، هوشمندانه ترین کاری که می توانید انجام دهید، دنبال کردن تازه‌ترین اخبار ارز دیجیتال است. دنیای ترید با رصد دائمی اخبار، آن دسته از رویدادهای مهم بازار ارز دیجیتال را دستچین می‌کند و در رسانه‌های خود انتشار می‌دهد. هر رسانه (وبسایت رسمی، تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب) اخبار و مطالب متفاوتی دارد. با ما در دنیای ترید همراه باشید!

donyaye-trade.com

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام

ارسال دیدگاه


8 دیدگاه

    • comments

      سپهر سلیمانی
      ، 28 آذر 1400

      سلام ارز ووج woj رو میتونیم به عنوان یک ارز آینده دار معرفی کرد؟

    • comments

      کارشناس وبسایت دنیای ترید ، 01 دی 1400

      سلام سپهر عزیز؛ ارز دیجیتال WOJ یا ووجک را نیز می‌توان یک میم‌کوین با پتانسیل بالا قلمداد کرد. اما همیشه در سرمایه‌گذاری محتاط باشید و اصول مدیریت ریسک و سرمایه را فراموش نکنید.

مطالب مرتبط