قیمت لحظه ای ارز ape – معرفی، تاریخچه و تحلیل تکنیکال apecoin
اخبار ارز دیجیتال

قیمت لحظه ای ارز ape – معرفی، تاریخچه و تحلیل تکنیکال apecoin

مدتیست نام یک ارز دیجیتال بر سر زبان‌ها افتاده؛ ارزی که با رشد مناسب قیمت، توانسته سود خوبی نصیب عده‌ای کند و آنها را پولدار کند! این رمزارز، ارز ape نام دارد. ارز Ape Coin از طریق ایردراپ توزیع شده، جهش قیمتی بسیار بالایی داشته و توجه سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جلب کرده است.

ایپ کوین در مدت زمان کوتاهی پس از راه‌اندازی، در صرافی بایننس لیست شد. از آنجایی که این ارز دیجیتال قرار نیست یک شبه ناپدید شود، تصمیم گرفتیم این ارز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید. در ضمن مطالعه صفحه اخبار ape راهم به شما پیشنهاد میکنیم.

ارز ape چیست؟

ارز ape (ایپ کوین) توکن بومی اکوسیستم میمون‌های کسل (Bored ape Yacht Club)، توکنی است که عملکردی نزدیک به ان‌اف‌تی BAYC دارد. Bored ape Yacht Club و مجموعه‌های NFT مرتبط به آن، یکی از بحث‌انگیزترین موضوعات سال ۲۰۲۱ بودند و اکنون به نظر نمی‌رسد این هیاهو در سال ۲۰۲۲ خاموش شود.

تیم سازنده‌ی این NFT از چندین ماه پیش، با اعلام خبر ایجاد یک ارز دیجیتال بومی، یک توکن به نام ape، تأکید کرده بود که این ارز قرار است کل اکوسیستم را تحت تأثیر خود قرار دهد. اکنون، این خبر به وقوع پیوسته است. مشخصات ارز ape مطابق جدول زیر است.

مشخصات کلی ارز ape
نام ارز apeCoin
نماد ارز ape
آدرس قرارداد در شبکه اتریوم 0x4d224452801aced8b2f0aebe155379bb5d594381
حداکثر عرضه 1,000,000,000

یوگا لبز (Yuga Labs)، خالق Bored ape Yacht Club NFT، راه‌اندازی ارز apeCoin را به عنوان یک توکن حاکمیتی و توکن ابزار استاندارد ERC-20، اعلام کرده است.

bored Ape

بایننس پس از لیست کردن apeCoin در بیانیه ای اعلام داشت:

« apeCoin دسترسی به کالاهای انحصاری، بازی ها و رویدادهایی را که در خود اکوسیستم اتفاق می افتد، فراهم می کند.»

طبق وب‌سایت ape، ارز apeCoin به عنوان یک لایه پروتکل غیرمتمرکز برای محصولات و خدمات جدید عمل می‌کند که «فرهنگ را به سمت فراجهان سوق می‌دهد». دارندگان توکن ape در موارد حاکمیتی، حق رأی دارمد.

ارز ape، توکنی برای فرهنگ سازی، بازی و تجارت است که برای تقویت یک جامعه غیرمتمرکز، از فضای وب 3 استفاده می کند.

ارز ape را از کدام صرافی بخریم؟

اوایل امروز (27 اسفند 1400)، صرافی جمینی اعلام کرد به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال در ایالات متحده، apeCoin (ape) را در لیست خود قرار داده و به کاربرانش عرضه می‌کند. بایننس، صرافی بعدی بود که ارز ape را لیست کرد و در ساعت 14:30 به وقت جهانی، آغاز معاملات apeCoin (ape) را اعلام کرد. پس از لیست شدن این ارز در صرافی بایننس، قیمت ارز ape به سرعت افزایش یافت.

این ارز همچنین توسط صرافی FTX ، صرافی Gate.io و صرافی یونی سواپ لیست شده است. بهترین صرافی برای خرید ارز ape صرافی‌های معروفی مانند صرافی کوکوین، صرافی هوبی گلوبال، صرافی بای بیت و صرافی کوینکس است. ایپ کوین در چندین صرافی ایرانی نیز لیست شده است.

 

هنگام خرید ارز ape باید توجه داشته باشید، اگر قصد سرمایه‌گذاری در این ارز را دارید، می‌توانید از صرافی‌های ایرانی نیز خرید کنید. اما اگر قصد ترید دارید، بهتر است این ارز را از صرافی‌های خارجی خریداری کنید؛ زیرا صرافی‌های ایرانی معاملات فیوچرز ندارند و شما باید برای انتقال این ارز به صرافی خارجی، کارمزد انتقال پرداخت کنید.

 

 

پروتکل ارز ape

ارز ape در شبکه‌ی اتریوم راه‌اندازی شده است و یک توکن ERC-20 است که در خدمت اهداف حاکمیتی اکوسیستم قرار دارد، اما در صورت استفاده در اکوسیستم ape، ابزارهای کاربردی را نیز به همراه دارد.

مطالعه‌ی مقاله bep20 چیست پیشنهاد میشود.

پروتکل منبع باز کل اکوسیستم، چند هدف اصلی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

ارز ape یک ارز کاربردی است

ارز ape قرار است به عنوان ابزاری برای توسعه‌دهندگان عمل کند. توسعه‌دهندگان می‌توانند با گنجاندن این ارز در محصولات، بازی‌ها، خدمات و غیره در اکوسیستم مشارکت داشته باشند.

ارز ape یک ارز حاکمیتی است

حاکمیت یکی از اهداف اصلی ارز ape است؛ زیرا به دارندگان اجازه‌ی مشارکت در تصمیمات DAO را می‌دهد.

ارز ape نقش دسترسی دارد

ارز ape دسترسی به برخی از بخش‌های اکوسیستم را فراهم می‌کند که بدون این ارز در دسترس نیستند. مواردی شامل کالاها، رویدادها، بازی‌ها و غیره، منحصراً در دسترس توکنداران MAYC و BAYC قرار دارند.

ape به عنوان نماد سودمند اکوسیستم، به شرکت کنندگان خود ارزی می‌دهد که بدون هیچ گونه واسطه‌ی متمرکز، می‌توان از آن استفاده کرد.

توکونومیک ارز ape

مجموع عرضه ارز apecoin، یک میلیارد توکن ape است. هیچ قابلیتی برای انتشار توکن‌های بیشتر از طریق رابط قرارداد آن وجود ندارد و این عرضه هرگز نباید افزایش یابد. علاوه بر این، قابلیت توکن سوزی نیز برای این ارز وجود ندارد، بنابراین مقدار توکنهای در گردش کاهش نخواهد یافت. در نتیجه، تعداد ارزهای ape در یک میلیارد توکن ثابت خواهد ماند.

مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌شود: توکن سوزی چیست؟

ارزهای ape طی یک ایردراپ به شکل زیر توزیع شده‌اند:

150 میلیون توکن از صندوق ذخیره‌ی اکوسیستم به دارندگان NFT‌های مرتبط با BAYC به نسبت‌های زیر ارسال شده است:

دارندگان توکن

تعداد توکن توزیع شده

Bored ape NFT

10094

Mutant ape

2042

Bored ape + Kennel Club

10950

Mutant ape + Kennel Club

2898

470 میلیون توکن از صندوق ذخیره، به خزانه و منابع DAO ارسال و قفل می‌شود که 117,500,000 از مجموع این توکن‌ها، در هنگام راه‌اندازی قفلگشایی می‌شود و 7,343,750 نیز به صورت ماهانه، در 48 ماه قفلگشایی خواهند شد.

16 درصد از توکن‌ها به یوگا لبز و برای امور خیریه اختصاص خواهد یافت.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود : دائو چیست؟

ایردراپ ارز ape

روز 15 مارس تعداد 150,000,000 ape به دارندگان ان‌اف‌تی‌های BAYC و MAYC ایردراپ شد. بدین ترتیب، هر یک از دارندگان توکن‌های غیرمثلی Bored ape و Mutant ape از تاریخ ایردراپ، به مدت 90 روز فرصت دارند، با کلیک بر روی لینک‌های اعلام شده، درخواست دریافت 10,950 توکن apeCoin را ثبت کنند. در صورت عدم ثبت درخواست کاربران، توکن‌های درخواست نشده به اکوسیستم برگردانده می‌شوند.

بر اساس داده‌های کاوشگر Etherscan، توکنداران این دو NFT، تاکنون بیش از 38 میلیون apeCoin را ثبت درخواست کرده‌اند. علاوه بر این، قیمت کف BAYC و MAYC نیز پس از آغاز ایردراپ به سرعت کاهش یافته است.

شروع پرنوسان ارز ape : هشدار به سرمایه‌گذاران

معمولاً راه اندازی یک توکن با یک ایردراپ، موجب رشد قیمت آن ارز می شود و ارزهایی که در آغاز ایردراپ می شوند، در ادامه افزایش قیمت قابل توجهی پیدا می‌کنند. اما در مورد ape، این مورد درست برعکس عمل کرد. توکن ape که برای دارندگان BAYC NFT عرضه شد، روز پنجشنبه شروع بدی داشت. به گفته کوین‌بیس، این توکن در یک روز، با 83 درصد سقوط از 39.4 دلار به 6.31 دلار رسید. اکنون این توکن در قیمت 8.26 دلار معامله می شود.

نمودار یک روزه ارز apecoinارز ape ابتدا اسپایک داشت و به بالاترین سطح تاریخی خود در 39.40 دلار دست یافت و سپس به پایین ترین قیمت 6.48 دلار رسید.

 

قیمت ارز ape پس از لیست شدن در صرافی های Gemini، FTX و Binance، در 7.44 دلار تثبیت شد.

همچنین نوسانات پیرامون ارز ape منجر به کاهش شدید قیمت پایه‌ی ان‌اف‌تی BAYC از 106 اتریوم (ETH) به پایین ترین سطح محلی 77.5 ETH شد. قیمت کف NFTهای BAYC از آن زمان در 88 ETH تثبیت شده است.

به نظر میرسد که ثبات قیمت apeCoin در حال افزایش است؛ زیرا صرافی های بیشتری شروع به لیست کردن ape می‌کنند.

آینده ارز ape

آینده ape سؤال بسیاری از کاربران است؛ زیرا کمتر ارزی از چنین پایگاه مستحکمی برخوردار است که بلافاصله پس از راه اندازی، در لیست صرافی‌های بزرگ، بخصوص بایننس قرار گیرد و سرمایه‌های فراوانی را به خود جذب کند. این امر نشان می‌دهد که ape به لحاظ محبوبیت ارز خوبی است. اما آیا به لحاظ فاندامنتالی نیز ارز خوب و با ارزشی است؟

علت اصلی ایجاد ارز ape، حمایت از اکوسیستم ان‌اف‌تی BAYC است و با قیمت مجموعه‌ی BAYC همبستگی دارد. از آنجایی که قیمت NFT‌ها کاملاً وابسته به خریداران و فروشندگان است، از لحاظ فاندامنتال چندان پایگاه مستحکمی ندارد. 

در زمان نگارش خبر، ارز ape با ارزش بازار 3.21، رتبه‌ی 43 را در میان سایر ارزهای دیجیتال دارد. 

از زمان عرضه‌ی اولیه و نوسانات شدید، قیمت ارز ape ثبات نسبی خود را بازیافته است. با این‌حال، بسیاری از سایت‌های پیش‌بینی، آینده‌ ارز ape را مثبت ارزیابی نمی‌کنند. 

آیا ارز Ape برای سرمایه‌گذاری خوب است؟

ارز ape از لحاظ تکنیکال گزینه پرخطری برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود. بنا به گزارشی در وبسایت Wallet Investor، ارز ape می‌تواند یک گزینه سرمایه گذاری پرخطر باشد. این سایت یک کاهش قیمت قابل توجه در آینده برای ارز ape پیش‌بینی می‌کند.

با توجه به نوسانات اخیر، اگر قصد دارید به صورت اسپات ارز ape را خریداری کنید، باید بدانید خرید و هولد بلند مدت این ارز ریسک بالایی به همراه دارد. یکی از گزینه‌های منطقی پیش رو این است که مدتی صبر کنید تا ape به ثبات برسد و روی نمودار روند پیدا کند. سپس با ارزیابی شرایط کلی اقتصادی می‌توانید تصمیم به خریداری و هولد این ارز بگیرید.

اما از سویی ارز ape یک گزینه عالی برای معامله گران فیوچرز است. اگر دانش تکنیکال دارید، شما می توانید با استفاده از نوسان‌گیری سودهای قابل توجهی از این ارز کسب کنید.

مطالعه این مقاله پیشنهاد می شود: تفاوت سیگنال اسپات و فیوچرز

 

سوالات متداول (FAQ)

ارز apeCoin چیست؟

ارز ape، توکن بومی مجموعه ان‌اف‌تی‌های BAYC است که برای تقویت یک جامعه غیرمتمرکز، از فضای وب 3 استفاده می‌کند.

آیا ارز ape به 20 دلار می رسد؟

در حال حاضر شرایط اقتصاد کلان بازار ارزهای دیجیتال را بسیار پرنوسان ساخته است؛ بنابراین احتمال 20 دلاری شدن ارز ape تا پایان سال 2022، ضعیف است.

در سال 2023 احتمال 20 دلاری شدن ارز ape  وجود دارد.

آیا سرمایه گذاری در ارز ape خوب است؟

اگرچه ارز ape از لحاظ ارزش بازار و اقبال عمومی از جایگاه خوبی برخوردار است و در اکثر صرافی‌های بزرگ لیست شده است، باید توجه داشت که ارز ape وابسته به مجموعه  ان‌اف‌تی‌های BAYC است و سرمایه‌گذاری در آن باید با احتیاط همراه باشد. گزینه‌ی ترید در ارز ape پیشنهاد می‌شود.

آیا ارز ape برای نوسان گیری خوب است؟

در صورت برخورداری از دانش تحلیل تکنیکال، ارز ape کوین گزینه خوبی برای نوسان گیری محسوب می شود.

آیا ارز ape از لحاظ بنیادین ارزشمند است؟

با توجه به نظرات اخیر خالق اتریوم، ویتالیک بوترین، تنها ارزی را میتوان دارای ارزش بنیادین دانست که ارزشی در ارز دیجیتال ایجاد کند. از این نظر ارز ape حرفی برای گفتن ندارد. اما این ارز از جایگاه و محبوبیت بالایی در میان جامعه‌ی ارز دیجیتال برخوردار است و ارز پرطرفداری محسوب می شود. ارزش بازار خوب و پایگاه مستحکمی دارد.

صرافی های ارز دیجیتال

صرافی لینک
صرافی بیت 24 ثبت نام
صرافی تبدیل ثبت نام
صرافی اکسیر ثبت نام
صرافی والکس ثبت نام
صرافی بینگ ایکس ثبت نام
صرافی بیت پین ثبت نام